SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 22-04-2014 06:02:16 ]![]()
Welke klassiekers / criteriums die wat meer richting Zuid-Holland zijn staan in je programma? Ik rijd misschien Amstelveen, maar meer dan dat ga ik niet richting het Noorden.quote:Op maandag 21 april 2014 20:51 schreef Patroon het volgende:
Ik ga me vol richten op de criteriums. Ons wedstrijd bestand bestaat ook bijna alleen maar uit criteriums en is gewoon super mooi werk. Niet alleen het hard knallen door de bochten, maar ook het spel qua tactiek.![]()
Wanneer is die? En wat voor lui mag daar aan meedoen?quote:Op maandag 21 april 2014 21:35 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Welke klassiekers / criteriums die wat meer richting Zuid-Holland zijn staan in je programma? Ik rijd misschien Amstelveen, maar meer dan dat ga ik niet richting het Noorden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
11 mei http://www.knwu.nl/wegwie(...)der/evenement/108698quote:Op maandag 21 april 2014 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wanneer is die? En wat voor lui mag daar aan meedoen?
Sportklasse mag meedoen, heb je die?![]()
Nope, heb ik niet.quote:Op maandag 21 april 2014 21:42 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
11 mei http://www.knwu.nl/wegwie(...)der/evenement/108698
Sportklasse mag meedoen, heb je die?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Wij rijden eigenlijk alleen maar koersen in de bovenkant van Nederland, gezien we hier in de buurt bijna elk weekend wel 1 of 2 koersen kunnen rijden.quote:Op maandag 21 april 2014 21:35 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Welke klassiekers / criteriums die wat meer richting Zuid-Holland zijn staan in je programma? Ik rijd misschien Amstelveen, maar meer dan dat ga ik niet richting het Noorden.
Je vroeg ook nog of ik ook tips had:
-Wat ik heb geleerd is dat je niet een aantal meter voor de bocht al moet stoppen met trappen als je op kop zit, daardoor het de snelheid uit de groep. Gewoon doortrappen tot of in de bocht. Meestal kan je op kop de bocht wel doortrappen en als dat niet kan, net voor de bocht nog ff een trapje doen.
-Klinkt logisch maar probeer echt uit te vinden hoe ver je kan gaan met je fiets in de bocht, daar valt bij een criterium de meeste winst te halen. Dan heb ik het niet over schuin gaan, maar je kan vaak veel harder door een bocht dan je denkt, zonder dat je gaat schuiven. Als je een beetje goede banden hebt, kunnen ze veel hebben.
-In de bocht altijd binnenste trapper omhoog en drukzetten op de buitenste pedaal, knie iets naar buiten en goed klein maken door armen onderin de beugels, armen licht gebogen en iets naar voren leunen voor goede druk op het voorwiel, door de bocht heen kijken, dus waar je heen wil en rammen maar.
[ Bericht 19% gewijzigd door Patroon op 21-04-2014 23:01:11 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
En druk op je linkerstuurkant als je links door de bocht gaat? TOCH TOCH?
Dat heb ik iig geleerd. Dat van dat knikje van je knie niet echt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Naja de knie is niet echt nodig, maar gaat automatisch naar buiten als jij goed schuin gaat, iets naar voren hangt en buitenbeen gestrekt hebt. Vooral bij zo'n shikane, gebeurd dat omdat je het gewicht van ene kant naar andere kant snel moet overbrengen.quote:Op maandag 21 april 2014 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
En druk op je linkerstuurkant als je links door de bocht gaat? TOCH TOCH?
Dat heb ik iig geleerd. Dat van dat knikje van je knie niet echt.
Ik weet niet precies of ik ene kant van stuur meer druk zet dan andere kant, maar dat liijkt me wel logisch, omdat je instuurt, moet je aan ene kant wel meer drukken, anders stuur je andere kant op he
Vaak gaan zulke dingen zonder er over na te denken, best lastig om het dan uit te leggen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Je drukt dus juist andersom he? Vond ik eerst ook wel vreemd maja 't werkt wel.quote:Op maandag 21 april 2014 22:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Naja de knie is niet echt nodig, maar gaat automatisch naar buiten als jij goed schuin gaat, iets naar voren hangt en buitenbeen gestrekt hebt. Vooral bij zo'n shikane, gebeurd dat omdat je het gewicht van ene kant naar andere kant snel moet overbrengen.
Ik weet niet precies of ik ene kant van stuur meer druk zet dan andere kant, maar dat liijkt me wel logisch, omdat je instuurt, moet je aan ene kant wel meer drukken, anders stuur je andere kant op he
Vaak gaan zulke dingen zonder er over na te denken, best lastig om het dan uit te leggen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Andersom?quote:Op maandag 21 april 2014 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je drukt dus juist andersom he? Vond ik eerst ook wel vreemd maja 't werkt wel.
Als je linksaf gaat en je drukt op de linkerkant van je stuur, druk je toch niet andersom? Je wil je fiets toch plat door de bocht hebben? Dan moet je niet op de buitenkant (rechterkant) gaan drukken he.
Je drukt dus je fiets tegen met je buitenbeen en met je binnen hand/arm druk je hem de bocht in.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja dat bedoel ik dus. Bocht naar links>druk op je rechter pedaal>druk op je linker stuurkant.quote:Op maandag 21 april 2014 22:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Andersom?
Als je linksaf gaat en je drukt op de linkerkant van je stuur, druk je toch niet andersom? Je wil je fiets toch plat door de bocht hebben? Dan moet je niet op de buitenkant (rechterkant) gaan drukken he.
Je drukt dus je fiets tegen met je buitenbeen en met je binnen hand/arm druk je hem de bocht in.
Ik dacht dat jij bedoelde dat je dan rechts zou moeten drukken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Waar zeg ik dat? Tuurlijk niet rechtsdrukken sjappie.quote:Op maandag 21 april 2014 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus. Bocht naar links>druk op je rechter pedaal>druk op je linker stuurkant.
Ik dacht dat jij bedoelde dat je dan rechts zou moeten drukken.
Edit: nagelezen, zeg druk op buitenste pedaal. Niet stuur.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Staat met potlood in de agenda, kijken of ik t kan combineren met een familie bezoekje in Friesland. Anders vind ik t te ver.quote:Op maandag 21 april 2014 21:04 schreef Patroon het volgende:
Oke jongens ik nodig jullie uit om 5 mei een criterium in Sneek te komen rijden. Hier mag iedereen aan mee doen, ook mensen met een basislidmaatschap! Lekker vollebak door een woonwijk raggen. Kunnen we eens de daad bij het woord voegen. Starttijd is 19:00 uur dus voor Kaas ook geen gevaar dat hij zich verslaapt. Zitten maar 2 scherpe bochten in.eten!!!![]()
Leuk denk dat mooie opstap naar knwu amateur criteriums is, omdat niveau denk ik wat lager zal liggen. Maar als paar kleppers aan de start staan kan het alsnog hard gaan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Als je een beetje voorin zit is het wel te doen daar.quote:Op maandag 21 april 2014 23:04 schreef Patroon het volgende:
Tommeke heeft er wel gereden, die weet wel hoe het niv. is.![]()
Ik vind 7 bar niet lekker rijden. Ik doe alleen als ik over kasseien ga er iets van 7 bar in.
/Om te beginnen begrijp ik niet waarom je 8bar in je 23mm flikkert. Ik verwacht niet dat je 80kg bent. Ik weeg met fiets en kleding ongeveer 78kg en gooi er achter 7,5bar en voor 7 bar in. Als je teveel bar in je band doet tov je gewicht, zal je rolweerstand alleen maar toenemen, omdat de band niet kan vervormen dus het remt af. Ik ben nog aan het experimenteren hoeveel bar ik in de 25mm wil doen. Laatst achter 7 en voor 6,5 en dat voelde wel goed, alleen ga ik voor ook 7 doen. /Haters gonna hate.![]()
Mijn collega heeft btw toch een leuke crosser kunnen scoren zonder schrijfremmen.
Hij begint ook net en die schrijfremmen zijn het toch nog niet helemaal volgens mij.Haters gonna hate.![]()
Ben er achter gekomen dat mijn pomp niet nauwkeurig is. Had er 7 in maar voelde niet goed, dus met een topeak er wat bijgedrukt, bleek er maar 6 in te staan. Criterium gereden op 7 in de 25mm en ze voelden hard aan. Even hard als 8bar in 23mm. Klopt ook wel als je naar volume kijkt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Recreatieve fietsers die op de eerste hulp belanden is in 2012 toegenomen, in 2010 waren het 2000 gevallen in 2012 4200. Behoorlijke stijging als t aantal fietsers gelijk is gebleven.![]()
Heb het idee dat je hier het effect van de elektrische fiets ziet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:28 schreef poiuytr het volgende:
Recreatieve fietsers die op de eerste hulp belanden is in 2012 toegenomen, in 2010 waren het 2000 gevallen in 2012 4000. Behoorlijke stijging als t aantal fietsers gelijk is gebleven.
Levensgevaarlijk als je ziet hoe zo'n fiets ooit met zijn bestuurder aan de haal gaat![]()
Wat nodisch18 zegt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:28 schreef poiuytr het volgende:
Recreatieve fietsers die op de eerste hulp belanden is in 2012 toegenomen, in 2010 waren het 2000 gevallen in 2012 4200. Behoorlijke stijging als t aantal fietsers gelijk is gebleven.
Waarschijnlijk ook een stuk meer mensen op de fiets nu die elektrische gevallen er zijn. Ik ken genoeg mensen die van te voren nooit op een fiets zaten en nu dus wel.![]()
![]()
En juist die mensen zie je de grootste stunts uithalen. Vol gas op een scherpe bocht af. Of de oudere dames die van een rijdende electrische fiets afspringen en 'm dan proberen tegen te houden ipv fatsoenlijk afstappen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat nodisch18 zegt.
Waarschijnlijk ook een stuk meer mensen op de fiets nu die elektrische gevallen er zijn. Ik ken genoeg mensen die van te voren nooit op een fiets zaten en nu dus wel.![]()
Volgens het artikel van het AD gaat het om recreatieve wielrenners, dus niet recreatieve fietsers.The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Ja AD is zo slim dat ze onderscheid kunnen maken tussen wielrenners en fietsers.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:44 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Volgens het artikel van het AD gaat het om recreatieve wielrenners, dus niet recreatieve fietsers.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Maar doen de statistieken waar ze zich op baseren dat ook?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja AD is zo slim dat ze onderscheid kunnen maken tussen wielrenners en fietsers.![]()
quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja AD is zo slim dat ze onderscheid kunnen maken tussen wielrenners en fietsers.Alsof journalisten sowieso statistiek kunnen interpreteren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maar doen de statistieken waar ze zich op baseren dat ook?
En al konden ze dat, dan deden ze het niet, want dan hadden ze niet zo'n pakkende kop boven het artikel.The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Hoe was de 300?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maar doen de statistieken waar ze zich op baseren dat ook?Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Die is komend weekend meen ik, op Koningsdag!quote:Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
![]()
Er zijn wel meer dames die een racefiets kopen. Ik zie het wel om mij heen dat veel vriendinnen ineens op de racer stappen. Misschien daarom?
Haters gonna hate.![]()
http://www.geenstijl.nl/m(...)ensgevaarlijk_i.html
"Een nazi in een Panzer IV op een bar mitswa is minder gevaarlijk dan een Campagnolo Klootzak met een wielren-appje. "
![]()
![]()
Ik was afgelopen weekend in Nederland en ik heb ook even gefietst samen met mijn vriendin op de fietsen van mijn ouders. Zondag was het een mooie dag met belachelijk veel wind (ik was blij dat de fiets >12Kg woog).
![]()
Thijs Zonnebergquote:Op dinsdag 22 april 2014 11:10 schreef muzas het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)ensgevaarlijk_i.html
"Een nazi in een Panzer IV op een bar mitswa is minder gevaarlijk dan een Campagnolo Klootzak met een wielren-appje. "
![]()
Thijs Zonderberg was wellicht beter geweest![]()
![]()
Dat dus hèhèquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:18 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
[..]
Alsof journalisten sowieso statistiek kunnen interpreteren.
En al konden ze dat, dan deden ze het niet, want dan hadden ze niet zo'n pakkende kop boven het artikel.![]()
![]()
Dat is wat anders he, polderstoempenquote:Op dinsdag 22 april 2014 11:10 schreef jsprbcn het volgende:
Ik was afgelopen weekend in Nederland en ik heb ook even gefietst samen met mijn vriendin op de fietsen van mijn ouders. Zondag was het een mooie dag met belachelijk veel wind (ik was blij dat de fiets >12Kg woog).
![]()
![]()
Het waaide idd lekker afgelopen weekend, maar belachelijk veel is ook overdreven.
Oftewel je bent de Nederlandse wind niet meer gewend![]()
![]()
In de Achterhoek waaide het toch wel flink hoor :-) (en hier kan het ook soms wel eens spoken met de wind)![]()
Toen ik ging aanvallen merkte ik ook dat ik door de bochten kon zonder te remmen. Het is ook wel logisch dat de groep daarachter minder snel gaat.quote:Op maandag 21 april 2014 21:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij rijden eigenlijk alleen maar koersen in de bovenkant van Nederland, gezien we hier in de buurt bijna elk weekend wel 1 of 2 koersen kunnen rijden.
Je vroeg ook nog of ik ook tips had:
-Wat ik heb geleerd is dat je niet een aantal meter voor de bocht al moet stoppen met trappen als je op kop zit, daardoor het de snelheid uit de groep. Gewoon doortrappen tot of in de bocht. Meestal kan je op kop de bocht wel doortrappen en als dat niet kan, net voor de bocht nog ff een trapje doen.
-Klinkt logisch maar probeer echt uit te vinden hoe ver je kan gaan met je fiets in de bocht, daar valt bij een criterium de meeste winst te halen. Dan heb ik het niet over schuin gaan, maar je kan vaak veel harder door een bocht dan je denkt, zonder dat je gaat schuiven. Als je een beetje goede banden hebt, kunnen ze veel hebben.
-In de bocht altijd binnenste trapper omhoog en drukzetten op de buitenste pedaal, knie iets naar buiten en goed klein maken door armen onderin de beugels, armen licht gebogen en iets naar voren leunen voor goede druk op het voorwiel, door de bocht heen kijken, dus waar je heen wil en rammen maar.
Je tweede punt moet ik aan werken. Ik kon mijn voorganger houden, maar er kroop in een slingerbocht altijd wel iemand voor.
In m'n eentje kom ik de bochten wel door zoals je het beschrijft, maar met renners link en rechts rijd ik niet goed.
Bedankt voor de tips.Ps, jammer dat er geen overlap is tussen onze koersen.
![]()
Jouw vriendinnen veroorzaken de toename van ongelukken?quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:01 schreef CyclingGirl het volgende:
Er zijn wel meer dames die een racefiets kopen. Ik zie het wel om mij heen dat veel vriendinnen ineens op de racer stappen. Misschien daarom?
![]()
![]()
Ja wie weet hahaha. Nee het was een grapje.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:19 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Jouw vriendinnen veroorzaken de toename van ongelukken?Haters gonna hate.![]()
Hmm fraumuzas en ik zitten eens te kijken naar andere manieren om te overnachten in omgeving van houffalize (anders dan tent), Maar het lijkt wel of daar alleen accommodaties voor 8+ personen te vinden zijn![]()
![]()
Tyraps blijkbaar niet zo betrouwbaar. Enkelband wordt niet geadviseerd door de knwu, want dan kom je later over de finish. Bikeholder hebben ze zelf ook niet zoveel vertrouwen in.quote:Bedankt voor uw bericht. Op de nieuwe ProChip Flex zit dezelfde garantieregeling als de oude versie en de ProChip Classic. Dat betekent dus dat er geen garantie op de ProChip zit, wanneer deze verloren of gestolen wordt.
Op dit moment is de transponder is op twee manieren te monteren. Dit kan aan de voorvork van de fiets door middel van Tyraps, of dit kan met de enkelband om de enkel. Over het algemeen zijn dit hele betrouwbare manieren om de chip te monteren. Echter is het altijd mogelijk dat er bij een valpartij iets kapot gaat en zo de transponder verloren wordt.
Op dit moment zijn wij voor de nieuwe ProChip Flex wel een Bikeholder aan het ontwikkelen. Zodat u de transponder gemakkelijk aan de fiets kunt koppelen. Echter zijn de enkelband en de tyraps nog steeds betrouwbaarder, de Bikeholder is weer een extra onderdeel dat ook kapot kan gaan bij een valpartij.![]()
Volgens mij is het ook wel gewoon heel domme pech hoor, en gaat dit je geen tweede keer overkomen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:14 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Tyraps blijkbaar niet zo betrouwbaar. Enkelband wordt niet geadviseerd door de knwu, want dan kom je later over de finish. Bikeholder hebben ze zelf ook niet zoveel vertrouwen in.
2 tie-wraps (enige juiste spelling van de 40 varianten die in de wandelgangen worden gebruikt) trek je echt niet zomaar door midden, dan moet er wel iets achter je chip zijn blijven haken ofzo. Zaten de tie-wraps er nog aan? Dan waren de oogjes van de chip te zwak.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Hee ouwe transponderslopert ga je zaterdag nog naar 's Gravendeel voor de ronde aldaar? Ik ga op den fiets.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:14 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Tyraps blijkbaar niet zo betrouwbaar. Enkelband wordt niet geadviseerd door de knwu, want dan kom je later over de finish. Bikeholder hebben ze zelf ook niet zoveel vertrouwen in.![]()
Volgende keer zal ik er ook wel aan denken als ik val tijdens een omloop (hopelijk). Ze zaten er allemaal niet meer om.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook wel gewoon heel domme pech hoor, en gaat dit je geen tweede keer overkomen.
2 tie-wraps (enige juiste spelling van de 40 varianten die in de wandelgangen worden gebruikt) trek je echt niet zomaar door midden, dan moet er wel iets achter je chip zijn blijven haken ofzo. Zaten de tie-wraps er nog aan? Dan waren de oogjes van de chip te zwak.
Ja zeker. Leuk dat je mee doet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hee ouwe transponderslopert ga je zaterdag nog naar 's Gravendeel voor de ronde aldaar? Ik ga op den fiets.![]()
Als je ook op de fiets gaat kunnen we mss samen oprijden naar 's Gravendeel. Het is niet zo ver door de Heienoordtunnel. Je kan ook beter niet met de auto gaan want er is altijd een rit van vrachtwagenchauffeurs die downers mee laten rijden, en dan sta je in de file terwijl ze een uur lang tuterend voorbij komen in die trucks.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:49 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Volgende keer zal ik er ook wel aan denken als ik val tijdens een omloop (hopelijk). Ze zaten er allemaal niet meer om.
[..]
Ja zeker. Leuk dat je mee doet.![]()
Ah, ik was wel van plan om met de auto te gaan. Bedankt voor de tip. Ik laat nog wel even weten wat ik doe, hangt een beetje af wat m'n team doet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je ook op de fiets gaat kunnen we mss samen oprijden naar 's Gravendeel. Het is niet zo ver door de Heienoordtunnel. Je kan ook beter niet met de auto gaan want er is altijd een rit van vrachtwagenchauffeurs die downers mee laten rijden, en dan sta je in de file terwijl ze een uur lang tuterend voorbij komen in die trucks.![]()
De opmerking waarvan je wist dat die zou komen. 1 van de 2 (misschien 3) puntjes die je kan opmerken op mijn fiets. Fulcrum 3 was duurder, maar niet beter. Dan kies ik maar voor Campa. Shimano groepset zat bij m'n frame en als newbie is het lastig om keuzes te maken. Bij de volgende fiets zal ik Campagnolo en Sram ook overwegen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi hoor maarre Shimano groep en Campa wielen? Das alleen de wielen goed hé?![]()
Vorige week geprobeerd hoe hard ik doortrappend vanaf heuvel maeslantkering de bocht kon nemen, awel niet zo hard dus. Trapper schoen raakte de grond en kon hem net houden. Freaky momentje.
Morgen harder, maar niet doortrappen.![]()
Trapper? Pedaal zal je bedoelen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vorige week geprobeerd hoe hard ik doortrappend vanaf heuvel maeslantkering de bocht kon nemen, awel niet zo hard dus. Trapper schoen raakte de grond en kon hem net houden. Freaky momentje.
Morgen harder, maar niet doortrappen.
Toerders.![]()
![]()
Dat stukje omhoog? Hoezo zou je dat willen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
Vorige week geprobeerd hoe hard ik doortrappend vanaf heuvel maeslantkering de bocht kon nemen, awel niet zo hard dus. Trapper schoen raakte de grond en kon hem net houden. Freaky momentje.
Morgen harder, maar niet doortrappen.Je kan je pedaal ook vijlen als je extreem wil zijn.
Oh, je bedoelt bovenaan.![]()
De tie-wraps van het magneetje van mijn cadansmeter gaan er ook altijd na enkele weken af. Magneetje blijf dan wel zitten.quote:Op dinsdag 22 april 2014 18:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook wel gewoon heel domme pech hoor, en gaat dit je geen tweede keer overkomen.
2 tie-wraps (enige juiste spelling van de 40 varianten die in de wandelgangen worden gebruikt) trek je echt niet zomaar door midden, dan moet er wel iets achter je chip zijn blijven haken ofzo. Zaten de tie-wraps er nog aan? Dan waren de oogjes van de chip te zwak.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Onze wedstrijden zullen op de motor en met een drone worden gefilmd. Ben wel benieuwd naar het resultaat
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Vet!quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:39 schreef ddx het volgende:
Grappig : http://labs.strava.com/flyby/viewer/Waarschijnlijk wil die niet geassocieerd worden met jullie club.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:46 schreef Tommeke het volgende:
Een clubgenoot van mij is betrapt met dat lilleke Wij Toeren Ons Suf pakkie aan. Judas!, of onze kleding is goedkoper!
Dubbelzijdig plakspul. Goed idee.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:47 schreef No-P het volgende:
[..]
De tie-wraps van het magneetje van mijn cadansmeter gaan er ook altijd na enkele weken af. Magneetje blijf dan wel zitten.![]()
![]()
Dronebeelden zijn echt vet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:52 schreef No-P het volgende:
Onze wedstrijden zullen op de motor en met een drone worden gefilmd. Ben wel benieuwd naar het resultaat![]()
Klopt, 26 april. Ik heb 'm een week geleden voorgereden, moest alleen een stukje aan het eind omleggen vanwege werkzaamheden. Rest is prima. Ongeveer 2000 hoogtemeters.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die is komend weekend meen ik, op Koningsdag!
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ygehndctrkpgxclh
Eergisteren dan een privé 300 gereden richting Duitsland (en heen via Merselo om nog wat stempelkaarten op te pikken).![]()
Heb al jaren zo'n brillen, van Polaroid dan. Voor minder dan 100 Euro bij Eyes&More.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:29 schreef Maxbet het volgende:
Net bij de brillenboer geweest om na te vragen wat het slijpen van glazen voor een fietsbril zoals dit nou moet kosten: [ afbeelding ]
Bij de HA zou ik voor ¤30 klaar zijn, valt me reuze mee. Nu dus een bril uitzoeken![]()
Hehehe, zag op strava een discussie over een segment in 't dorp. Dus even 't alu ros van stal getrokken en de KOM gehaald
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Hehe afgepakt van iemand die er erg trots op was om segmentje tussen de spelende kinderen te hebben ?![]()
Oh nee, van een kennis van wie een andere kennis 't segment aan had gemaakt en hij vond het raar dat hij er niet op kwam (segment zit in zijn privacyzone). Vandaarquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:08 schreef ddx het volgende:
Hehe afgepakt van iemand die er erg trots op was om segmentje tussen de spelende kinderen te hebben ?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Die zit hier niet al te ver vandaan. Wist niet dat die ook in de sportbrillen zate.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb al jaren zo'n brillen, van Polaroid dan. Voor minder dan 100 Euro bij Eyes&More.![]()
inc. nieuwe sokken
En ze hebben geholpen. vanavond met clubcompetitie in 't peleton uitgereden (midden in). Gemiddeld 42,6.
http://www.strava.com/activities/133064283/laps![]()
Mooi man
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ik wilde mooie man typenquote:Flinke faal weer
![]()
Maar mooi pakje hoor
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ik heb dus precies hetzelfde en geen verklaring voor. Ik ga bij de chip voor de zekerheid een klein stukje tape omheen doen, ondanks ik 5 jaar lang een nieuwe chip krijg bij verlies. Een uitslag missen is ook zonde.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:47 schreef No-P het volgende:
[..]
De tie-wraps van het magneetje van mijn cadansmeter gaan er ook altijd na enkele weken af. Magneetje blijf dan wel zitten.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
![]()
Van de fietsclinic van donderdag
Hebben jullie tie-wraps van 10 cent voor 100 stuks van de actionOf van die dingen die je ook weer los kan halen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Tofquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:52 schreef No-P het volgende:
Onze wedstrijden zullen op de motor en met een drone worden gefilmd. Ben wel benieuwd naar het resultaat![]()
![]()
Zo mijn koers zit er ook weer op, na wat twijfelen toch maar bij de A's gestart. Ik stond vooraan bij de start en 2 mannen waar ik op zondag ochtend altijd me fiets gooiden meteen het gas erop. Ondanks dat ik me had voorgenomen om me rustig te houden ben ik er toch maar naar toe gereden. We draaiden goed samen en kregen wat ruimte van het peloton.
Na 10 minuten kregen. We gezelschap van een 4de renner, helaas was dat net ff te weinig en na 23 minuten werden we weer terug gepakt door het peloton.
Daarna had ik het zwaar, ik zakte direct naar de staart en vrij snel gingen we de b's dubbelen, daar ben ik niet zo'n held in dus ik moest flink werken om weer in de groep te komen. Vlak daarna ging de gaskraan open voor het 3 ronden klassement en ik zat te ver naar achter waardoor ik samen met nog 5 man moest lossen. Daarna maar aangesloten bij de B's en rustig uitgereden.
Al met al weer lekker gekoerst.eten!!!![]()
Je zit veel te gespannen op je fiets. Gooi dat ding plat, met knie naar buiten en maak je kleiner. Zo ga je er vierkant doorheen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:46 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Van de fietsclinic van donderdag
Hebben jullie tie-wraps van 10 cent voor 100 stuks van de actionOf van die dingen die je ook weer los kan halen?
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik trek bij de koers nu broek altijd cm hoger dan mijn lijntje. Kunnen mensen verschil zien, vooral na de koersquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ja mooi, al vind ik -ik kan natuurlijk het niet laten te kritiseren- je broek te lang. Niet tot bijna op de knie. Sla de randjes eens om das soigné ook.![]()
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dit was nog inrijden. Toen mochten we nog niet zo hard en moesten we 3 meter tussen de voorganger houden. Ik durf er wel harder door hoor, maar bedankt voor de tips!quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je zit veel te gespannen op je fiets. Gooi dat ding plat, met knie naar buiten en maak je kleiner. Zo ga je er vierkant doorheen.
Ik ben hier nog aan 't trappenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ja. Broek trek ik ook nog wat hoger, had ik nog niet gedaan. Zit keurig op 't randjeMaar zal m omslaan ben ik meteen megauniek
![]()
![]()
Vraagje. Tijdens de AGR beetje zitten kutten met n versnellingen etc, en als ik mijn grootste kransje gebruik, hoor ik mn spaken tingelen... Dus ik denk dat meteen aan mn derailleur die te ver naar binnen loopt? Gevaarlijk denk ik? Maar alleen als er druk op de pedalen staat/kracht gezet wordt, want als ik het hier probeer te reproduceren dan doet ie het niet?
Langs fm maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |