Te laaatquote:
quote:Op maandag 21 april 2014 21:10 schreef NieuweNier het volgende:
De fiesta heeft trouwens weer gezeik. Er brand een oranje olielampje en op het scherm staat dat de olie vervangen moet worden.
Het is niet acuut, maar hoeveel kilometer mag je er ongeveer mee door rijden? Ik heb nu al 300km gereden terwijl dat lampje brand... En ik heb nog geen afspraak met de garage gemaakt.
Oh sorry had ik het topic gesloten? Ik zat mobiel dus ik zag het niet.quote:
Jij bent snel terug uit Parijs..quote:Op maandag 21 april 2014 21:22 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh sorry had ik het topic gesloten? Ik zat mobiel dus ik zag het niet.
Wel zonsondergang in Zandvoort. Erg pretty. Alleen geen heftige kleuren ofzo.
Nee maar het is geen rood lampje. Hij zegt dat het ververst moet worden de volgende keer dat ik bij de garage ben. Alsof het niet acuut is.quote:Op maandag 21 april 2014 21:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Is dat een vraag
Heel simpel, je bent nu al te laat. Hup bellen met de dealer voor onderhoud.
Waarom dat gezeik is snap ik niet
Ik was niet gegaan. Zoals iedereen voorspeld had.quote:
Kan je het logo omschrijven? Of is het zo klein dat het niet te onderscheiden is van een rond ledje?quote:Op maandag 21 april 2014 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Tegenwoordig gaat er vaak een klein logo oranje/rood branden op mijn dashboard. Ik heb het idee dat het vaker gebeurt naarmate de benzinetank leger raakt want als ik daarna ga tanken dan ben ik er een hele poos vanaf. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Nee het is echt een figuurtje maar weet zo niet precies hoe het eruit ziet, het brandt nu ook al een tijd niet meer. Als ik het nog een keer zie branden zal ik een foto maken en die hier posten.quote:Op maandag 21 april 2014 21:28 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Kan je het logo omschrijven? Of is het zo klein dat het niet te onderscheiden is van een rond ledje?
quote:Op maandag 21 april 2014 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Tegenwoordig gaat er vaak een klein logo oranje/rood branden op mijn dashboard. Ik heb het idee dat het vaker gebeurt naarmate de benzinetank leger raakt want als ik daarna ga tanken dan ben ik er een hele poos vanaf. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Het is heel simpel, (voorbeeld) bij 30.000 Km of na 2 jaar heeft je auto onderhoud nodig. Dus niet bij 31.000. Het kan dus zelfs van invloed zijn op je garantie...quote:Op maandag 21 april 2014 21:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Nee maar het is geen rood lampje. Hij zegt dat het ververst moet worden de volgende keer dat ik bij de garage ben. Alsof het niet acuut is.
Toch laat hij wel in het instrumenten paneel dat lampje zien...
Ik weet het gewoon niet...
Foto?quote:Op maandag 21 april 2014 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Tegenwoordig gaat er vaak een klein logo oranje/rood branden op mijn dashboard. Ik heb het idee dat het vaker gebeurt naarmate de benzinetank leger raakt want als ik daarna ga tanken dan ben ik er een hele poos vanaf. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Whoa, lastig dit.quote:Op maandag 21 april 2014 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Tegenwoordig gaat er vaak een klein logo oranje/rood branden op mijn dashboard. Ik heb het idee dat het vaker gebeurt naarmate de benzinetank leger raakt want als ik daarna ga tanken dan ben ik er een hele poos vanaf. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Je brandstoftank is vervuild. Als de tank leger raakt, wordt de concentratie vuil hoger. Oplossing: tank leegrijden en vullen met zeepsop. Vervolgens de met zeepsop gevulde tank weer leegrijden.quote:Op maandag 21 april 2014 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Tegenwoordig gaat er vaak een klein logo oranje/rood branden op mijn dashboard. Ik heb het idee dat het vaker gebeurt naarmate de benzinetank leger raakt want als ik daarna ga tanken dan ben ik er een hele poos vanaf. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Contactsleutel vast blijven houden.quote:Op maandag 21 april 2014 22:57 schreef derLudolf het volgende:
Een auto loopt ook op zeepsop? Ik ga nooit meer tanken dan :p
Haha het is niet zo'n service termijn lampje. Echt een foutmelding gegeven door het motor management.quote:Op maandag 21 april 2014 21:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Het is heel simpel, (voorbeeld) bij 30.000 Km of na 2 jaar heeft je auto onderhoud nodig. Dus niet bij 31.000. Het kan dus zelfs van invloed zijn op je garantie...
Dat betekend ook niet dat ik hem wil mollen.quote:
Wat ben je ook een clownquote:Op maandag 21 april 2014 23:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat betekend ook niet dat ik hem wil mollen.
Ik bel morgen de beunhaas wel ff.
De garageman had echt deze week nog het oliepeil gecontroleerd. Ik zal het idd ook nog ff checken morgen.quote:Op maandag 21 april 2014 23:08 schreef 2cv het volgende:
Als het 100% zeker weten NIET een te laag oliepeil is of een ander vloeistofje dat beneden het minimum staat, valt het best mee. Puur technisch gezien dan, tenzij ook de distributieriem aan de beurt is (als die knapt draait de hele motor aan gort). Maar ze kunnen wel over garantie gaan jammeren ja.
Platinaquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:59 schreef marcooooow het volgende:
Er zijn normale bougies, en er zijn speciale duurdere bougies die veel langer meegaan. Hoe heten die nog maar? Het ligt op het puntje van mijn tong...
Ik heb 2 eigenschappen die nu in gevecht zijn met elkaar: Gierigheid en perfectionisme. Ik heb er nog geen APK op en er moet nog een nieuwe automaat in komen, daarna ga ik het allemaal netjes doen.quote:
Ik wil niet negatief doen, maar ia die auto überhaupt te repareren? Het ziet er best wel doorgerot uit...quote:Op zondag 27 april 2014 17:30 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ik heb 2 eigenschappen die nu in gevecht zijn met elkaar: Gierigheid en perfectionisme. Ik heb er nog geen APK op en er moet nog een nieuwe automaat in komen, daarna ga ik het allemaal netjes doen.
Een vriend van mij restaureert nu oude Mercedessen die hij heeft opgekocht en hij was jaloers omdat die van hem ''10x slechter zijn''.quote:Op zondag 27 april 2014 17:45 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik wil niet negatief doen, maar ia die auto überhaupt te repareren? Het ziet er best wel doorgerot uit...
Ik zie maar 1 foto?quote:Op zondag 27 april 2014 17:16 schreef marcooooow het volgende:
Ik heb mijn auto op blokken en ben vandaag alle wielkasten bij langs geweest. Achter is de roest nog redelijk, voor is het zacht gezegd wat erger.
Mijn vraag is hoe ik dit precies moet repareren om het APK-waardig te maken met zo weinig mogelijk laswerk.
Hoe streng is de APK m.b.t. dorpels, spatborden en de wielkasten zelf?
Foto's:
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#0
De roestige rand op Foto 3&4 is onderdeel van het frame, en niet van het spatbord.
Foto 5 is hoe het er uit zag. Ik heb het weggebogen en de ruimte daarachter zat vol met pur, aan beide kanten.
Vriendelijk bedankt.
Als het goed is staat er boven de foto ''First image'', ''Second image'' etc. Er zitten geen veerpoten onder mijn auto, de veren zitten in schotels, achter heb ik dubbele schokdempers, en voor heb ik er voor elk wiel 1 die wel aan de wielkast vast zit.quote:Op zondag 27 april 2014 18:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik zie maar 1 foto?
De gradatie is 6E als er een veerpoot in de wielkast zit, zonder 4E
Moeilijk te zeggen, het wordt meet en rekenwerk. Daar heb je de auto toch bij nodigquote:Op zondag 27 april 2014 19:02 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Als het goed is staat er boven de foto ''First image'', ''Second image'' etc. Er zitten geen veerpoten onder mijn auto, de veren zitten in schotels, achter heb ik dubbele schokdempers, en voor heb ik er voor elk wiel 1 die wel aan de wielkast vast zit.
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#0
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#1
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#2
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#3
http://imgur.com/fL7fl22,s7JzP5Y,5xCPLdA,sF8aK6t,KWd7uCk#4
Ik zou een video kunnen maken van de wielkasten, maar ik kan zelf ook gaan meten als ik ongeveer weet wat ik moet meten. De informatie op http://www.innovam.nl/Business/Keurmeesters/FAQ.aspx?c=10 krijg ik er niet helemaal in.quote:Op zondag 27 april 2014 19:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, het wordt meet en rekenwerk. Daar heb je de auto toch bij nodig
Dat is echt een beetje zorgwekkend. De auto zal dan toch nooit meer de structurele integriteit en kreukelzones, en dus veiligheid, hebben waar voor ontworpen is?quote:Op zondag 27 april 2014 18:08 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Een vriend van mij restaureert nu oude Mercedessen die hij heeft opgekocht en hij was jaloers omdat die van hem ''10x slechter zijn''.
De auto was uberhaupt al niet ontworpen voor veiligheid, inderdaad zorgwekkend. Zolang de auto door de APK komt ben ik er tevreden mee.quote:Op zondag 27 april 2014 20:53 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een beetje zorgwekkend. De auto zal dan toch nooit meer de structurele integriteit en kreukelzones, en dus veiligheid, hebben waar voor ontworpen is?
omdat de wielkasten rot zijn jaquote:Op zondag 27 april 2014 20:53 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is echt een beetje zorgwekkend. De auto zal dan toch nooit meer de structurele integriteit en kreukelzones, en dus veiligheid, hebben waar voor ontworpen is?
quote:Op zondag 27 april 2014 23:00 schreef klawie het volgende:
Plamuur alles gewoon dicht rn dan een zwart spuitbusje er over tis eigelijk niet de manier hoe het hoort maar anders ga je huilen
Dan doe je wat goed verkeerd.quote:Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Ja je moet wat dat denk als je gaat lassen je de gaten erin brand
Met een electrode wel ja...quote:Op zondag 27 april 2014 23:14 schreef klawie het volgende:
[..]
Ja je moet wat dat denk als je gaat lassen je de gaten erin brand
Ja dat kan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:32 schreef NieuweNier het volgende:
Hmm de 12 volt voorin doet het ook niet. Dat is erger. De socket zit niet goed vast en er komt geen stroom uit...
Kan dat goedkoop gefixt worden?
Doe eens meer info. "Die mondeo" zegt mij niks.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:25 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb die nieuwe mondeo gehaald en heb een klein defect ontdekt.
Soms hapert de rechter deur een beetje. Hij gaat gewoon van de centrale vergrendeling af, maar het daadwerkelijke openen van de deur gaat lastig. Je moet redelijk hard trekken. Als je licht trekt gaat hij niet open.
Waardoor kan het komen en hoe repareer ik dat?
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Doe eens meer info. "Die mondeo" zegt mij niks.
Je hebt die hele auto ontwricht met je gewicht, daarom klemt de deur nu opeens, of het is een schadebak.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:25 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb die nieuwe mondeo gehaald en heb een klein defect ontdekt.
Soms hapert de rechter deur een beetje. Hij gaat gewoon van de centrale vergrendeling af, maar het daadwerkelijke openen van de deur gaat lastig. Je moet redelijk hard trekken. Als je licht trekt gaat hij niet open.
Waardoor kan het komen en hoe repareer ik dat?
Die gek heeft naar eigen zeggen een 10 jaar oude mondeo met 2,5 ton op de teller gekocht, terwijl hij beroerder rijdt dan een oma in een smart.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Doe eens meer info. "Die mondeo" zegt mij niks.
En dan ook nog eens een diesel hequote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:31 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Die gek heeft naar eigen zeggen een 10 jaar oude mondeo met 2,5 ton op de teller gekocht, terwijl hij beroerder rijdt dan een oma in een smart.
Oh ja, want naast zn studie, bijbaan van 30 uur/week en dagelijkse sportschoolsessies va 2-3 uur per keer rijdt hij maandelijks 5000km privequote:
Op vakantie met 4 kerels in een tent in het bos in België.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:37 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Oh ja, want naast zn studie, bijbaan van 30 uur/week en dagelijkse sportschoolsessies va 2-3 uur per keer rijdt hij maandelijks 5000km prive
Nog iets vergeten?
Dank voor de nuttige info!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:04 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja dat kan.
Nieuwe kopen.
Of kijken waarom ie geen stroom heeft.
Zekering ok?
Bedrading ok?
Het contact punt met de stroom van de auto zat losquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:00 schreef JohnB52 het volgende:
Beter zo dan andersom.
En dat geflame heb je aan je reputatie te danken natuurlijk ;-)
Hoe kan je aanstekerplug het niet doen en na Vastlijmen wel?
Dat zei ik al!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:07 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Het contact punt met de stroom van de auto zat los
Skoda Fabia Combi (2005)quote:
Ik denk dat er een aftermarket in zat. Tweedehands ben ik toch bang dat ik een andere gejatte autoradio koop, nieuw vind ik prima.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:46 schreef JohnB52 het volgende:
Hangt er ook vanaf wat er eerst in zat.
Originele fabrieksradio?
Of een aftermarket?
Anders heb je ook nog een bakje nodig, werkt je eventuele stuurbediening niet meer.
Als je echt weinig uit wilt geven, kijk dan voor een tweedehands op marktplaats.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |