Zweedse artikel waar het naar linkt:quote:A new law will come into effect in Sweden after Christmas 2014, that will allow people to be prosecuted for criticizing immigration or politician’s unwillingness to tackle the issue.
The Constitutional Committee’s report has been voted for in parliament, seen in a letter from the Parliamentary Offices.
Member of Parliament Andrew Norlén, member of the Constitutional Committee, has been pushing the issue and he says it will rapidly become a deterrent.
“I do not think it takes very many prosecutions before a signal is transmitted in the community that the internet is not a lawless country, the sheriff is back in town” Norlén said during a one-sided ‘debate’ on the issue in Swedish parliament.
This new law is meant to stop Swedish people from complaining about their country being turned into a third world nation.
Without freedom of speech there can be no democracy. If you are not allowed to say certain things then parties that support your ideas cannot exist and Sweden is at high risk of turning into a communist USSR-like country.
Eng als dat politiek correcte zover gaat dat je geen mening meer mag hebben.quote:Op maandag 21 april 2014 14:35 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vermoed dat dat stuk het vrij sterk negatief framed, maar het zou me niet verbazen als er iets in de geest op stapel staat. Ze gaan daar vrij ver als het op gelijkheid aankomt. Op het gebied van gender zijn ze daar ook compleet doorgeslagen.
Dat is natuurlijk al schandalig genoeg.quote:Op maandag 21 april 2014 15:02 schreef Scooter1 het volgende:
hoe ik het zie is dat er vanaf 2015 dan mogelijkheden voor het OM zijn om iemand aan te klagen voor laster/belediging, en dan gaat het met name over laster/belediging via internet,
Zeg, dat zijn ferme woorden over Zweden. Pas je op dat je niet achter de tralies verdwijnt, naast al die blanke mishandelaars, hoogblonde overvallers en lichtjes pigmentrijke verkrachters?quote:Op maandag 21 april 2014 15:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Zweden is waarschijnlijk de ergste dictatuur van het politiek correcte denken, en laat zien waar politiek correct Nederland naartoe zou willen
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.quote:Op maandag 21 april 2014 14:45 schreef karton2 het volgende:
Friatider is een extreem rechts blog in de marge, maar groot in de extreem rechtse hoek. Dikke kans dat het enorm is aangedikt.
Verder is Zweden ziekelijk politiek correct, nóg erger dan Nederland ooit is geweest.
Aanstaande september zijn daar verkiezingen en de Zweedse PVV ligt op koers om een gigantische klapper te maken.
Mij zou het niks verbazen dat deze wet ook tegen hun gericht is, áls het waar is.
Tijdens hun laatste verkiezingen in 2010 gingen er stemmen in Denemarken op om VN waarnemers naar Zweden te sturen omdat de media weigerden rechtse verkiezingsspotjes uit te zenden
In Zweden wordt alles al snel 'extreem rechts' genoemd als het om kritiek om immigratie en integratie gaat.. stiekem zou die wet mij daarom niks verbazen.
Zweden zijn niet erg geliefd in Scandinaviequote:Op maandag 21 april 2014 16:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.
Klik en klik voor achtergrondinformatie.quote:Op maandag 21 april 2014 16:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Jezus, dat van die verkiezingen is wel erg treurig.
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.quote:Op maandag 21 april 2014 17:32 schreef karton2 het volgende:
[..]
Klik en klik voor achtergrondinformatie.
Je weet niet wat je leest
Een ander Zweeds "extreem"-rechts weblog plaatst dagelijks artikelen en columns over de schaduwkanten van de muliticulturele samenleving waarop leden kunnen reageren.
Nu is er een linkse krant in Zweden die een "extreem"-linkse organisatie heeft ingehuurd om de database van dat weblog te hacken om zo te weten te komen wie op die site reageren.
Die krant heeft tientallen/honderden mensen opgespoord en thuis opgezocht (draaiende camera à la Geenstijl) om hun te confronteren met hun "xenofobe" en "racistische" mening die ze op die site geplaatst hebben.
Verder hebben ze ook gezichten van mensen van mensen gepubliceerd op hun website die dat weblog een donatie hebben gegeven.
Dit alles vond ongeveer 6 maanden geleden plaats.
Dood- en doodziek zijn ze daar. Dat krijg je ervan als je decennia lang onder de knoet van de sociaal democratie hebt geleefd/leeft.
Oost-Duitsland is er niets bij.
Ook in Nederland viert politiek-correctheid hoogtij!quote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.
als het niet in de nederlandse media is gekomen was het gewoon niet belangrijk, onze media is zeer betrouwbaarquote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben ik gek of krijgt dit soort waanzin in Zweden geheel geen aandacht in de NL media? Pff als er een burgermeester in de VS naar de hoeren gaat is dat in Nederland voorpaginanieuws.
Dat valt ook wel weer mee. Genoeg ruimte voor allerlei soorten geblèr van alle kanten hier.quote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ook in Nederland viert politiek-correctheid hoogtij!
Ik kan amper Engelstalige bronnen vinden, al is geeft deze wel een aardige beschrijving van wat er gaande was/is.quote:Op maandag 21 april 2014 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Absoluut, maar de dictatuur hier verkruimeldquote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sinds meer dan tien jaar zegt iedereen, overal toch alles?quote:Op maandag 21 april 2014 17:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zouden die niet "beledigd" mogen worden?quote:Op maandag 21 april 2014 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
Wat een onzin het gaat over het beledigen van mensen met name genoemd: immigranten, holebi en ambtenaren.
Dat zijn de Heiligen van het Multikulgeloof.quote:Op maandag 21 april 2014 20:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zouden die niet "beledigd" mogen worden?
En zoals een groot Brabants filosoof ons leerde; heilige huisjes zijn er om tegenaan te schoppen.quote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zijn de Heiligen van het Multikulgeloof.
Kritiek strafbaar stellen.quote:Op maandag 21 april 2014 21:05 schreef LXIV het volgende:
Verder gaan er in Nederland ook stemmen op om kritiek op de EU strafbaar te stellen.
Het wordt geen rellen, want toen het EU-referendum als 'niet bindend' verklaard werd en de EU-grondwet er praktisch ongewijzigd drie jaar later gewoon doorgevoerd werd, gebeurde er ook he-le-maal niks.quote:Op maandag 21 april 2014 21:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kritiek strafbaar stellen.De dag dat dat erdoorheen komt, wordt rellen. En volkomen terecht.
Ambtenaren en helemaal EU-ambtenaren verdienen niet anders dan kritiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |