Er worden echt ranzige dingen gedaan.quote:Op maandag 21 april 2014 12:21 schreef Susteren het volgende:
Zijn dit gewoon rumors of worden er serieus zulke ranzige dingen gedaan?
Er zijn ook studentenverenigingen waarbij dat niet het geval isquote:Lijkt me leuk om meer mensen te leren kennen daar (omdat ik er verder nog weinig ken natuurlijk, is flink stuk van huis), echter ben ik niet bereid mensonterende taferelen te doen om er maar bij te horen.
Misschien is Sola Scriptura dan de enige optiequote:Op maandag 21 april 2014 12:21 schreef Susteren het volgende:
echter ben ik niet bereid mensonterende taferelen te doen om er maar bij te horen.
quote:Op maandag 21 april 2014 12:28 schreef Kowloon het volgende:
Met onzekere kereltjes die over ieder wissewasje een topic in LIF starten weten ze wel raad bij dat soort verenigingen.
Of de Navigators.quote:Op maandag 21 april 2014 12:27 schreef danos het volgende:
[..]
Misschien is Sola Scriptura dan de enige optie
Luister ik doe al jaren ijshockey, zelfs daar zijn geen ontgroeningen en dat is wel wat anders dan een stelletje tennis spelende kneuters. Ik snap dan ook niet waarom die dingen nodig zijn.quote:Op maandag 21 april 2014 12:28 schreef Kowloon het volgende:
Met onzekere kereltjes die over ieder wissewasje een topic in LIF starten weten ze wel raad bij dat soort verenigingen.
Ben geen maagd, hoezo is dat daar een plus?quote:Op maandag 21 april 2014 14:13 schreef Ryon het volgende:
Navigators is leuk. Belezen club mensen, behoorlijk traditioneel ingesteld maar geen ontgroening en als je nog maagd bent is dat daar echt een dikke plus.
quote:Op maandag 21 april 2014 14:13 schreef Ryon het volgende:
Navigators is leuk. Belezen club mensen, behoorlijk traditioneel ingesteld maar geen ontgroening en als je nog maagd bent is dat daar echt een dikke plus.
Ontgroeningsloze verenigingen zijn saai en zit vol kneuzen, ben je na een paar maanden alweer weg. Welkom in de studentenwereld.quote:Op maandag 21 april 2014 14:29 schreef Susteren het volgende:
Ik wil gewoon geen kneusje zijn die midden op een plein gaat tijgeren om bij een groepje te horen, nooit gedaan en ook niet van plan te doen: vandaar dat ik liever bij een "ontgroeningsloze" vereniging wil.
Ja echt? Nouja ik laat me in ieder geval niet door zulke sulletjes commanderen, daar sta ik toch echt boven.quote:Op maandag 21 april 2014 14:51 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ontgroeningsloze verenigingen zijn saai en zit vol kneuzen, ben je na een paar maanden alweer weg. Welkom in de studentenwereld.
quote:Op maandag 21 april 2014 14:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja echt? Nouja ik laat me in ieder geval niet door zulke sulletjes commanderen, daar sta ik toch echt boven.
Bivakmutsen op en alles, wat denken ze.
Zichzelf respecterende verenigingen zullen nooit hun echte ontgroeningsactiviteiten in het publieke domein tonen. Ja, je zult in dezelfde kleding als je medefeuten een keer moeten collecteren voor het Rode Kruis, gemeentelijk onderhoud moeten doen oid maar je wordt niet en plein public afgebekt als het goed is.quote:Op maandag 21 april 2014 14:53 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ja echt? Nouja ik laat me in ieder geval niet door zulke sulletjes commanderen, daar sta ik toch echt boven.
Bivakmutsen op en alles, wat denken ze.
Kijk daar heb ik dus geen problemen mee.quote:Op maandag 21 april 2014 15:00 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ja, je zult in dezelfde kleding als je medefeuten een keer moeten collecteren voor het Rode Kruis, gemeentelijk onderhoud moeten doen oid maar je wordt niet en plein public afgebekt als het goed is.
Roeivereniging? Ik moet al 3x per week naar België toe voor ijshockey, een andere sport erbij gaat fysiek wel lastig worden aangezien ik icm. fitness ook rust nodig heb snapje.quote:Op maandag 21 april 2014 15:00 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Maar misschien dat je eens moet gaan kijken bij Orca of Triton, roeiverenigingen met een zeer beperkte 'ontgroening', en als je er een leuke ploeg vindt, kun je het er wel naar je zin hebben. Al zijn er genoeg die later nog iets meer willen en alsnog bij het USC, Veritas of Unitas gaan. Of ze worden spijtknor.
En dan heb je nog wel tijd om naast je studie en bijbaantje bij een vereniging te gaan? De helft van de week zit je in een ander land en de andere helft ga je dan maar aan het bier?quote:Op maandag 21 april 2014 15:05 schreef Susteren het volgende:
[..]
Roeivereniging? Ik moet al 3x per week naar België toe voor ijshockey, een andere sport erbij gaat fysiek wel lastig worden aangezien ik icm. fitness ook rust nodig heb snapje.
Maar het is wel even zwaar he, dat gebeurt natuurlijk allemaal achter de schermen.quote:Op maandag 21 april 2014 15:02 schreef Susteren het volgende:
[..]
Kijk daar heb ik dus geen problemen mee.
Ja, dit wordt wel keuzes maken als ik het zo hoor. Kijk, 3x per week naar België en lid zijn bij de echte gezelligheidsverenigingen (USC, Veritas, Unitas) is niet te doen. Of je wordt een slapend lid (lid die na een paar maanden al nooit meer komt, niemand weet van zijn bestaan af). Maar dan is de ontgroening het gewoon niet waard.quote:Op maandag 21 april 2014 15:05 schreef Susteren het volgende:
[..]
Roeivereniging? Ik moet al 3x per week naar België toe voor ijshockey, een andere sport erbij gaat fysiek wel lastige worrden aangezien ik icm. fitness ook rust nodig heb snapje.
Ja hoor, hou wel van strakke schema's maar vind het belangrijk dat m'n lichaam ook voldoende rust heeft, vandaar.quote:Op maandag 21 april 2014 15:12 schreef Ryon het volgende:
[..]
En dan heb je nog wel tijd om naast je studie en bijbaantje bij een vereniging te gaan? De helft van de week zit je in een ander land en de andere helft ga je dan maar aan het bier?
Zijn er veel die voor en roeivereniging kiezen ipv een studentenvereniging? En zijn dat dan alleen jongens of ook meiden?quote:Op maandag 21 april 2014 15:15 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Maar het is wel even zwaar he, dat gebeurt natuurlijk allemaal achter de schermen.Al kijkt bijna iedereen er lachend op terug.
[..]
Ja, dit wordt wel keuzes maken als ik het zo hoor. Kijk, 3x per week naar België en lid zijn bij de echte gezelligheidsverenigingen (USC, Veritas, Unitas) is niet te doen. Of je wordt een slapend lid (lid die na een paar maanden al nooit meer komt, niemand weet van zijn bestaan af). Maar dan is de ontgroening het gewoon niet waard.
Daarom dat ik jou, in ieder geval voor het eerste jaar, toch zo'n roeivereniging zou aanraden, al maakt wat je zegt het natuurlijk ook lastig. Als je niet bij voor selectie roeit, kom je gewoon in een ploeg van een tiental-vijftiental jongens waarmee het klikt. Het roeien boeit dan niet zoveel, al moet het wel af en toe gebeuren, je hebt een vriendengroep van waaruit je je kring kan uitbreiden.
Maar misschien in het eerste jaar alleen met studiegenoten en bij je studieverenging chillen. Het een jaartje aankijken is wat steeds meer studenten hedentendage doen.
De gezelligheidsverenigingen hebben beduidend meer leden dan de roeiverenigingen. Maar het is een studentenroeivereniging, dus het gezelligheidsaspect zal ook zeker niet uit het oog worden verloren. Al steekt het wat mij betreft schraal af tegen de feestjes en activiteiten van gezelligheidsverenigingen.quote:Op maandag 21 april 2014 15:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zijn er veel die voor en roeivereniging kiezen ipv een studentenvereniging? En zijn dat dan alleen jongens of ook meiden?
Sorry maar heb er echt geen verstand van.
In Utrecht is het verenigingsleven best aanwezig hoor. En wat is nodig hebben, sommige mensen wensen iets extra's.quote:Op maandag 21 april 2014 15:42 schreef Isdatzo het volgende:
Studentenverenigingen.
Alleen goed voor balletjes en autisten. Zeker in Utrecht heb je die shit helemaal niet nodig.
Volgens een dubieus statistiekje afgepukt van google kiest 77% van de wo studenten voor een lidmaatschap van een vereniging.quote:Op maandag 21 april 2014 15:20 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zijn er veel die voor en roeivereniging kiezen ipv een studentenvereniging? En zijn dat dan alleen jongens of ook meiden?
Sorry maar heb er echt geen verstand van.
Maar 8%? Als je het zo bekijkt lijkt het wel érg weinig!quote:Op maandag 21 april 2014 16:28 schreef Ryon het volgende:
[..]
Volgens een dubieus statistiekje afgepukt van google kiest 77% van de wo studenten voor een lidmaatschap van een vereniging.
Een ruime 10% van de populatie kiest voor een studentenvereniging. Ik schat rond de 30% voor een van de verschillende studentensportverenigingen (bijv een roei- of, voetbal- of hockeyvereniging) en meer dan 70% voor een studievereniging. Het lidmaatschap van de een sluit het ander niet uit.
Hbo'ers worden aanzienlijk minder vaak lid van een van bovenstaande verenigingen. Ik geloof dat met hbo'ers erbij maar 8% van de studenten lid is van een studentengezelligheidsvereniging. Dat betekent dus dat 92% van het totaal (wo/hbo) niet lid is. Vrouwen en mannen worden even snel lid (vrouwen misschien iets sneller) dus dat betekent dat de oververtegenwoordiging van vrouwen in Utrecht ook terug te zien is in het verenigingsleven in Delft is het weer precies andersom.
En de mensen die lid zijn, hebben die er veel plezier/voordelen van? En is de UIT aan te raden? Lijkt me wel leuk!quote:Op maandag 21 april 2014 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
Van m'n vrienden is ook niemand lid van een studentenvereniging. Ken wel een paar jaargenootjes die lid zijn, maar heel veel zijn het er niet.
Zonder heb je ook genoeg plezier.
Mét heb je meer plezier. Het is gewoon extra.quote:Op maandag 21 april 2014 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
Van m'n vrienden is ook niemand lid van een studentenvereniging. Ken wel een paar jaargenootjes die lid zijn, maar heel veel zijn het er niet.
Zonder heb je ook genoeg plezier.
Dit dus.quote:Op maandag 21 april 2014 12:28 schreef Kowloon het volgende:
Geen ontgroening? Toch wel piemels vergelijken onder de douche of douchen jullie met je bescherming?quote:Op maandag 21 april 2014 12:35 schreef Susteren het volgende:
[..]
Luister ik doe al jaren ijshockey, zelfs daar zijn geen ontgroeningen en dat is wel wat anders dan een stelletje tennis spelende kneuters. Ik snap dan ook niet waarom die dingen nodig zijn.
quote:Op maandag 21 april 2014 20:52 schreef Aardappeltaart het volgende:
Ik wil zelf bij een politieke jongerenorganisatie gaan (JD). Lijkt me interessant en gezellig.
(Verkapte TVP omdat ik ook benieuwd ben naar hoe zinvol de UIT is)
UIT is leuk als je Utrecht nauwelijks/niet kent. Ook is het een goede periode om kennis te maken met de verschillende studenten(sport)verenigingen. Minpuntje is dat je niet in groepjes wordt gestopt met mensen van je eigen studie/faculteit. 99% van de mensen die je daar ontmoet zie je nooit meer.quote:Op maandag 21 april 2014 19:56 schreef Susteren het volgende:
En de mensen die lid zijn, hebben die er veel plezier/voordelen van? En is de UIT aan te raden? Lijkt me wel leuk!
Het heeft ook voordelen om mensen te leren kennen die iets anders studeren dan jezelf. Daarnaast kun je die mensen zeker nog blijven zien, dat heb ik mijn hele studententijd i.i.g. wel gedaan + ik heb er een goede vriend aan over gehouden die ik nu, 20 jaar later nog steeds zie.quote:Op donderdag 24 april 2014 14:43 schreef iAvani het volgende:
[..]
[..]
UIT is leuk als je Utrecht nauwelijks/niet kent. Ook is het een goede periode om kennis te maken met de verschillende studenten(sport)verenigingen. Minpuntje is dat je niet in groepjes wordt gestopt met mensen van je eigen studie/faculteit. 99% van de mensen die je daar ontmoet zie je nooit meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |