abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139092381

Normaliter weet ik dat het not done is om je eigen supporters in de openbaarheid aan te vallen,zeker niet als je zelf ook geen lieverdje bent geweest in de jaren 70, maar wat vandaag dus in De Kuip gebeurde en nog wel t.a.v. je eigen team (Vermeer) kan gewoonweg niet.

Deed mij denken aan het roemruchte staafincident indertijd in De Meer als je een kleine vergelijking wilt trekken.

De dag begon geweldig. Met 3 van je beste vrienden en aanhang naar de bekerfinale op eerste Paasdag, een dag die natuurlijk in de Bijbel ergens voorstaat. Zonnetje,aangename temperaturen en een strakke blauwe hemel,wat wil een mens nog meer. Toen wij eerder op de dag Rotterdam-Centrum aandeden merkten wij algauw dat het Stadhuisplein als de Meent uitgestorven was en dat men alles op Zuid had gesitueerd i..p.v. zoals vroeger het Stadhuisplein.

Afijn toen wij bij de Kuip aankwamen merkte je dat het een echte Cup finale was en met dit mooie weer en goede humeur moest het wel een ( hopelijk) mooie dag (voor Ajax) worden te meer een ieder door elkaar liep op het voorterrein,Ajax supporters en PEC Zwolle aanhang. Zoals voetbal hoort te zijn en je tegenwoordig nog alleen maar in Duitsland en Engeland/Schotland aantreft.

In de Kuip zelf niets anders dan sfeer en goede wil om ons heen d.w.z. toen ik eenmaal de koorknapen van vak 410 zag staan vooraan in het vak met hun zwarte T-shirts en zakdoeken en zwarte zonnebrillen en petjes, toen bekroop mij een gevoel van: "volgens mij zijn die iets van plan"
Nou dat hebben we geweten en volgens mij de rest van Nederland ook want waar tot dusver vooral de aanhang van Feyenoord een slechte naam nationaal en internationaal heeft opgebouwd binnen de voetbalwereld hebben in 1 klap de koorknapen van Vak410/AFCA zich ook hierbij gevoegd.

Met name toen men het vuurwerk gooien verstevigde toen PEC Zwolle een aanval opzette bij onze 16 meter. Het moge een mirakel zijn dat doelman Vermeer of anderen niet werden getroffen want het enige doel wat al dat vuurwerk had, was verhinderen dat PEC Zwolle ons 16 metergebied binnendrong. Nou dat hebben ze juist niet verhinderd want het enige waarvoor gezorgd werd was dat vanaf toen de moed om nog verder zich in te spannen bij alle Ajax spelers in 1 klap verdwenen was. M.a.w Vak410/AFCA heeft i.p.v. de tegenstander angst in te boezemen de eigen spelers angst ingeboezemd en waardoor zij na het eerste doelpunt lamlendig en bevreesd speelden waardoor uiteindelijk de 5-1 op het scorebord bleef staan.

Ons was alle reden om de wedstrijd te winnen na al dit gedoe allang vergaan want als je op deze manier een Cupfinale moet winnen dan kan je hem beter helemaal niet winnen omdat schaamte voor je achterban altijd de boventoon voert.

Toch nog 1 opmerking: Waarom zien wij altijd stewards tijdens wedstrijden of staand of zittend met hun rug naar het veld zitten als in de praktijk blijkt dat zij helemaal niet optreden of raddraaiers doorgeven? Ons viel op dat toen in de voorste gelederen men vuurwerk gooide al die stewards helemaal niets deden dan alleen weglopen en kijken van een veilige afstand. Niemand kwam ook later het voorste deel van het vak op. Zelfs niet de in de haast uitgerukte ME die aan de zijkant van ons vak stond met de welbekende latten en helmen. Mostert na de maaltijd houding dus.

En nu maar hopen dat men via stadionbeelden alsnog die raddraaiers aanpakt en hopelijk gaat de aloude F-side deze jonge garde zelf intern nog even aanspreken op dit gebeuren, want op deze wijze een prijs mislopen is het laatste wat een ieder die Ajax een warm hart toedraagt wil.
pi_139092457
tl;dr
pi_139092478
:')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 20 april 2014 @ 22:21:29 #4
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_139092504
Doe dit nou niet alsjeblieft z,on kansloos topic
RED ONS HENNIEGOD
pi_139092566
Wie mostert na de maaltijd?
pi_139092584
Ajax heeft ook verloren van een veel feller PEC dat er echt voor ging.
Dus ook zeker de credits geven aan PEC.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 20 april 2014 @ 22:51:19 #7
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_139093983
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 22:22 schreef Pedroso het volgende:
Ajax heeft ook verloren van een veel feller PEC dat er echt voor ging.
Dus ook zeker de credits geven aan PEC.
Dit dus ^O^

Ik ben Ajax-supporter trouwens, Ajax heeft gewoon terecht verloren. Niets huilen om al dat gedoe, en zeggen dat het daardoor kwam.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_139094033
quote:
4s.gif Op zondag 20 april 2014 22:19 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Nou dat hebben we geweten en volgens mij de rest van Nederland ook want waar tot dusver vooral de aanhang van Feyenoord een slechte naam nationaal en internationaal heeft opgebouwd binnen de voetbalwereld hebben in 1 klap de koorknapen van Vak410/AFCA zich ook hierbij gevoegd.
Ik denk dat je een beetje overdrijft. Omdat het in Nederland qua pyrotechniek vaak een dooie boel is, betekent dit niet dat dat overal in Europa zo is. Een beetje vuurwerk op het veld lijkt me nou niet zo schokkend dat je er direct een slechte naam van in Europa krijgt. Ik vond het nog alles meevallen.

Even een voorbeeld van eerder deze week in Griekenland. Hier wordt véél meer vuurwerk afgestoken, en komt het ook deels op het veld terecht. Hier is de wedstrijd na enkele minuten vertraging gewoon begonnen. Het is dus ook een beetje hoe je er mee omgaat. Nou snap ik dat er in het geval van vandaag tijdens de wedstrijd vuurwerk op het veld kwam, dat is vervelend, maar ik vind niet dat we moeten overdrijven.
pi_139095214
Spannend he?
De eerste keer een voetbal wedstrijd bijwonen
pi_139102680
quote:

Afijn toen wij bij de Kuip aankwamen merkte je dat het een echte Cup finale was en met dit mooie weer en goede humeur moest het wel een ( hopelijk) mooie dag (voor Ajax) worden te meer een ieder door elkaar liep op het voorterrein,Ajax supporters en PEC Zwolle aanhang. Zoals voetbal hoort te zijn en je tegenwoordig nog alleen maar in Duitsland en Engeland/Schotland aantreft.
Dit had je ook in je dagboek kunnen schrijven :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_139102790
De overwinning van Zwolle toeschrijven aan het vuurwerk is onzin. PEC was op alle fronten beter.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_139102799
Die vergelijking met Duitsland en Engeland altijd :') Daar gebeurt ook genoeg.

En wat moeten die stewards gaan doen dan? Een paar mbo'ers van 17 gaan echt geen gasten van het vak trekken.
pi_139102910
quote:
want waar tot dusver vooral de aanhang van Feyenoord een slechte naam nationaal en internationaal heeft opgebouwd
Als Feijenoorder herken ik het maar al te goed. Toezien hoe een aantal klapjosti's jouw club proberen kapot te maken is best frustrerend.

Maar om het in perspectief te plaatsen:
Je mag echt van geluk spreken dat de media onder de rook van Amsterdam zetelt waardoor de meeste ongeregeldheden niet eens in het nieuws belanden terwijl de aartsrivaal het volle pond krijgt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139102981
Opa vertelt
pi_139103241
Dat je zo'n hekel aan voetbal hebt dat je jezelf harde kern supporter noemt van een club en zoveel tijd en geld investeert om de boel te verzieken vind ik wel noemenswaardig.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_139103381
:') Calimero :')

Flikker toch op met je 3 beste billenmaatjes.
pi_139103953
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:16 schreef eight het volgende:

[..]

Als Feijenoorder herken ik het maar al te goed. Toezien hoe een aantal klapjosti's jouw club proberen kapot te maken is best frustrerend.

Je mag echt van geluk spreken dat de media onder de rook van Amsterdam zetelt waardoor de meeste ongeregeldheden niet eens in het nieuws belanden terwijl de aartsrivaal het volle pond krijgt.
_O- _O_
pi_139104532
Ik zou de wedstrijd nog eens moeten bekijken om te zien waar het aan lag, maar bij PEC zat de eerste helft alles mee, elke bal op doel ging erin. Een paar spelers stegen boven zichzelf uit, zoals Fernandez wat ik ondanks zijn 2 doelpunten een drollenvanger blijf vinden.. dat bewees hij ook wel weer in de 2e helft door op ouderwetse kneuzenwijze een megakans om zeep te helpen. En als Bram van Polen een 5-1 tegen de touwen gaat rammen dan is er iets aparts aan de hand.
PEC wilde die beker liever winnen dan Ajax en piekte op het goede moment. Zo'n finale heeft Feyenoord ook wel eens gespeeld.. in 2003 kregen we onverwacht met 4-1 op onze flikker van FC Utrecht.
pi_139104657
Jullie hebben je geweldig voor lul gezet gister. Dat is een feit! :)
Zonder wrijving geen glans
  maandag 21 april 2014 @ 11:39:54 #20
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139104747
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou de wedstrijd nog eens moeten bekijken om te zien waar het aan lag, maar bij PEC zat de eerste helft alles mee, elke bal op doel ging erin. Een paar spelers stegen boven zichzelf uit, zoals Fernandez wat ik ondanks zijn 2 doelpunten een drollenvanger blijf vinden.. dat bewees hij ook wel weer in de 2e helft door op ouderwetse kneuzenwijze een megakans om zeep te helpen. En als Bram van Polen een 5-1 tegen de touwen gaat rammen dan is er iets aparts aan de hand.
PEC wilde die beker liever winnen dan Ajax en piekte op het goede moment. Zo'n finale heeft Feyenoord ook wel eens gespeeld.. in 2003 kregen we onverwacht met 4-1 op onze flikker van FC Utrecht.
Ach als je de doelpunten alleen al ziet en drie levensgrote kansen in de tweede helft.. :')

Bij de 1-1 laat die prutser op rechtsback zich weer lekker kinderlijk uitkappen nadat Bojan dacht de Messias te zijn terwijl hij gewoon de bal op Boilesen had moeten spelen, bij de 2-1 reageert dezelfde prutser veel te laat en wordt volledig verrast nadat Plop Blind aanspeelt die een man in z'n rug heeft maar ook denkt dat hij alleen op het veld staat, bij de 3-1 staan Van Rhijn en Denswil volledig te slapen, ook nadat een aantal spelers verzuimden om de bal te heroveren, bij de 4-1 dachten Denswil en Moisander dat dekken volledig onnodig is en bij de 5-1 is het puur geklungel na een corner.

Na de 5-1 denkt Moisander opnieuw dat dekken niet nodig is terwijl hij alle tijd heeft om naar zijn man te gaan, daarna een vreselijke aanname van Denswil waarbij hij en Blind niet weten wie de bal moet pakken en dan twee man van Zwolle op Vermeer af (wel goed buitenspel opgeheven door Van Rhijn), hierna laat Van Rhijn zijn man weer volledig uit z'n rug lopen en scoren ze opnieuw bijna.

Ik heb dus wel een klein vermoeden waar het aan lag.
  maandag 21 april 2014 @ 11:40:16 #21
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139104753
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jullie hebben je geweldig voor lul gezet gister. Dat is een feit! :)
Nee, een paar idioten hebben ons voor lul gezet.
pi_139104774
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:40 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Nee, een paar idioten hebben ons voor lul gezet.
Dat klopt... de 11 man op het veld! En het tokkie publiek :)
Geen idee hoeveel dat er waren.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 21 april 2014 @ 11:42:10 #23
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139104809
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat klopt... de 11 man op het veld! En het tokkie publiek :)
Geen idee hoeveel dat er waren.
Absoluut. Publiek zullen er een stuk of 30 zijn gok ik die erbij betrokken waren.
pi_139105030
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:42 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Absoluut. Publiek zullen er een stuk of 30 zijn gok ik die erbij betrokken waren.
Dit is een.geintje neem ik aan?
  maandag 21 april 2014 @ 11:51:17 #25
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139105044
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 11:50 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dit is een.geintje neem ik aan?
Blijkbaar weet jij het beter. Deel het met ons.
pi_139105091
quote:
En nu maar hopen dat men via stadionbeelden alsnog die raddraaiers aanpakt en hopelijk gaat de aloude F-side deze jonge garde zelf intern nog even aanspreken op dit gebeuren, want op deze wijze een prijs mislopen is het laatste wat een ieder die Ajax een warm hart toedraagt wil.
:')_!!1111!!!
pi_139105517
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 11:53 schreef Syntix het volgende:

[..]

:')_!!1111!!!
Dit idd
pi_139105617
Als ik erover nadenk vind ik dat vuurwerk niet eens zo schandalig.. je moet het niet doen omdat het verboden is en je dus je club benadeelt, maar rookbommen en bengaalse fakkels zijn wat anders dan een echte vuurwerkbom. Een aantal jaar geleden was ik bij Feyenoord - Sporting Lissabon toen een malloot een tamelijk zware vuurwerkbom vlakbij hun keeper mikte. Gevoelsmatig vind ik dat toch erger dan een paar fakkels en wat rook.
pi_139105825
  maandag 21 april 2014 @ 12:20:59 #30
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_139105898
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
waarom zonnebrillen hier ?

zwarte balken gelijk waren beter geweest
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_139106659
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

Omdat de zogenaamde "stoere bikkels" niet stoer genoeg zijn om gewoon met hun bek op tv dit soort achterlijke acties uit te voeren. Een grote bek over hun acties, maar te laf om er gewoon voor uit te komen.
  maandag 21 april 2014 @ 12:54:03 #32
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_139106858
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

Omdat ze Argentijntje willen spelen. Valt me nog mee dat ze niet massaal een vissershoedje ophebben. Want dat is ook zo lekker ultra.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_139107063
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Omdat ze Argentijntje willen spelen. Valt me nog mee dat ze niet massaal een vissershoedje ophebben. Want dat is ook zo lekker ultra.
waren er ook genoeg van anders
Groot fan van User Wotte
pi_139107089
Op andere forums heb je ook mensen als TT die anders denken

quote:
Wat een verkramptheid over wat kindervuurwerk, wat sterretjes. Dit hele gedoe en de verkramptheid die is ontstaan zegt meer over de idiotie van de voetbalwereld dan over een paar belhamels die wat kindervuurwerk op her veld strooien. Van der sar die zijn lip kapot bijt, woest in de microfoon schreeuwt, wedstrijd stil gelegd, paniek, geschokte reacties alsof er een gifgasaanval heeft plaatsgevonden, knvb die geschokt reageert, supporters die helemaal op tilt slaan, alsof ze hun baby hebben verloren. En wat is er aan de hand? Is er een aanslag gepleegd? Is er iemand omgekomen, is er een vliegtuig in zee gestort?nee hoor, er is wat kindervuurwerk op het veld gegooid door een paar kinderen.

Niet degenen die het vuurweek hebben gegooid zijn de echte dwazen, maar degenen die dit bombarderen tot een ramp van landelijke proporties. Dat zijn de echte dwazen, en dat is zo langzamerhand 90 procent van het land.

de enige die een pluim verdient is van der sar. Niet zozeer vanwege de absurditeit, maar omdat hij daar echt was. Zijn echte onbeholpen zelf. Pure emotie, lip kapot bijten, adrenaline, nog even terugkomen en roepen 'en oja'. Van der sar kan niet praten, en je hebt het gevoel dat hij telkens in de catacomben door drie man wordt gepusht als hij een speech moet geven. 'Ga nou praten edwin, je moet wat zeggen' terwjjl van der sar daar totaal geen zin in heeft en ook gewoonweg niet kan praten. En vandaag was van der sar weer niet de grote spreker die hij had moeten zijn, maar er stond iemand op het voetbalveld. Het kind dat tegen zijn bullenbakken in opstand kwam, de antiheld, alle vernederingen die van der sar vanwege zijn flaporen re verduren had gekregen, kwamen er nu uit. Van der sar groeide door dat ene moment uit tot de ultieme anitheld, een cultfiguur, woest schreeuwend, zijn lip kapot bijtend, de spetters speeksel vlogen uit zijn gebit. Daar stond de eenling tegen de rest, tegen een stadion van 50.000 man, tegen woeste agressieve, nietsontziende gekken. Daar stond een man die in een pak is gehesen, die eigenlijk de zakenman moest spelen, commercieel gelikte babbels moest verkopen aan het publiek, subtiel misleidende informatie, maar dat allemaal niet kon. Want van der sar is te puur en authentiek. Van der sar is de ultieme cultheld.
pi_139107143
quote:

'Beveiliging bij bekerfinale een lachertje'

Veel Ajax-supporters zijn niet of nauwelijks gefouilleerd, voordat zij op de tribune bij de bekerfinale stonden.

Verschillende Ajax-supporters zeggen tegen de NOS dat de beveiliging rond de wedstrijd een lachertje was.

De supporters waren verplicht om vanaf de Amsterdam Arena met bussen naar De Kuip in Rotterdam te reizen voor de finale om de KNVB-beker met PEC Zwolle. Volgens de fans was de beveiliging slecht en ontstond er chaos tijdens het vertrek bij de Amsterdam Arena. Ook klommen er mensen over hekken en ontkwamen ze aan de fouillering. Bovendien was de check erg oppervlakkig.

Bij De Kuip werd lang niet iedereen gefouilleerd, terwijl dat wel moest gebeuren. "Ik heb in de rij bij De Kuip naast me iemand zakjes speed in haar schoenen zien stoppen. Dat fouilleren daar was helemaal een lachertje", zegt een supporter tegen de NOS.

De wedstrijd werd stilgelegd omdat Ajax-supporters massaal vuurwerk op het veld gooiden. Het leek te gaan om een gecoördineerde actie omdat het vuurwerk op het zelfde moment werd gegooid. bron: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ampaign=Headliner.nl
Bertje wijst natuurlijk alleen naar de daders ipv. naar z'n eigen club.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139107165
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Dit dus. Zoals Caland eerder zei is dit voor Ajax een goede reden om maar eens schoon schip te maken. Ik ben trouwens benieuwd hoe de ajacieden over vak 410 denken.
pi_139107191
quote:
15s.gif Op maandag 21 april 2014 13:06 schreef eight het volgende:

[..]

Fijn. Dan moeten we vanaf volgend seizoen nog net niet onze onderbroek uit doen.
pi_139107201
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:07 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Dit dus. Zoals Caland eerder zei is dit voor Ajax een goede reden om maar eens schoon schip te maken. Ik ben trouwens benieuwd hoe de ajacieden over vak 410 denken.
Bij 410 moet nu toch wel flink onenigheid zijn.
pi_139107212
quote:

[..]

quote:
15s.gif Op maandag 21 april 2014 13:06 schreef eight het volgende:

[..]

Ik ben er echt nog steeds niet uit of jij nou trollt of daadwerkelijk zo Calimero bent.
  maandag 21 april 2014 @ 13:10:50 #40
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_139107251
quote:

[..]

Probleem van Ajax is volgens mij dat ze als club ook vuistdiep in dat groepje zitten. Daar zit ook het grote verschil met bijvoorbeeld Feyenoord. Een tussenweg lijkt me dan nog het meest ideale, maargoed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin maandag 21 april 2014 @ 13:11:00 #41
35723 crew  GGMM
pi_139107256
quote:
Mijn god :')
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_139107321
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:09 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

[..]

Ik ben er echt nog steeds niet uit of jij nou trollt of daadwerkelijk zo Calimero bent.
Mooi, houden zo.
pi_139107329
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Probleem van Ajax is volgens mij dat ze als club ook vuistdiep in dat groepje zitten. Daar zit ook het grote verschil met bijvoorbeeld Feyenoord. Een tussenweg lijkt me dan nog het meest ideale, maargoed.
Klopt ja. Die kale anabool met die roeptoetert mocht toch ook gewoon meepraten ten tijden van die hele Cruyff revolutie enzo? :')
Maargoed, dat hele ultra sfeertje zou je nieteens in je stadion moeten willen hebben. Als het nou allemaal gaat om de club te steunen oke, maar nu wordt het steeds meer "kijk ons eens de gekste zijn." Terwijl de rest van NL ze totaal niet serieus neemt. Voor zover hun medesupporters dat al doen.
pi_139107504
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Er gingen toen toch ook geruchten dat die Dani betaald werd door de club om promotiedingen etc. te doen?

De joden hebben onderling ook veel gezeik, kwestie van tijd voordat dat hele 410 uit elkaar valt.
pi_139107596
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:03 schreef Pleun2011 het volgende:
Op andere forums heb je ook mensen als TT die anders denken

[..]

Het gedeelte over cultheld van der Sar even buiten beschouwing latend, ben ik het er ook grotendeels wel mee eens. Elke dag moet er wel ergens ophef over worden gemaakt lijkt het, zodat iedereen heerlijk verontwaardigd kan gaan roepen over hoe verkeerd een ander wel niet bezig is geweest.

Dat schromelijke overdrijven en schande roepen is vermoeiend als er netto eigenlijk niets is gebeurd.
  maandag 21 april 2014 @ 13:25:14 #46
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_139107599
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 13:21 schreef SjaakBauer het volgende:

[..]

Er gingen toen toch ook geruchten dat die Dani betaald werd door de club om promotiedingen etc. te doen?

De joden hebben onderling ook veel gezeik, kwestie van tijd voordat dat hele 410 uit elkaar valt.
Hoop het niet, anders hebben we ook niks meer te lachen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_139107651
Als het aan mij ligt blijft dat uitsupportersverbod nog tien jaar staan. Ik hoef niet naar dat stinkhol in Amsterdam, en ik hoef die strontneuzen ook niet meer in de Kuip weer te zien. Opbokken.
  maandag 21 april 2014 @ 13:28:19 #48
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_139107673
Hoe kan je het in je hoofd halen om dat vuurwerk goed te gaan zitten praten? Volgende keer als het in de Arena voorkomt willen jullie gelijk koppen zien rollen.

Ajax fans laten zich echt van hun meest trieste kant zien na deze finale.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_139107681
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het gedeelte over cultheld van der Sar even buiten beschouwing latend, ben ik het er ook grotendeels wel mee eens. Elke dag moet er wel ergens ophef over worden gemaakt lijkt het, zodat iedereen heerlijk verontwaardigd kan gaan roepen over hoe verkeerd een ander wel niet bezig is geweest.

Dat schromelijke overdrijven en schande roepen is vermoeiend als er netto eigenlijk niets is gebeurd.
Wat een hoop onzin. Als Ajax nou 4 onterechte penalty's tegen had gekregen had ik het nog wel enigzins kunnen begrijpen. Dit was gewoon een vooropgezette actie. Tot 2 maal toe. Ik vraag me oprecht af wat ze hier mee wilden bereiken.
  maandag 21 april 2014 @ 13:29:52 #50
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139107725
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 13:28 schreef MPC60 het volgende:
Hoe kan je het in je hoofd halen om dat vuurwerk goed te gaan zitten praten? Volgende keer als het in de Arena voorkomt willen jullie gelijk koppen zien rollen.

Ajax fans laten zich echt van hun meest trieste kant zien na deze finale.
Ze zijn allemaal hetzelfde idd
pi_139107796
Met vuurwerk an sich heb ik totaal geen probleem, maar wanneer je vuurwerk naar andere mensen gaat gooien ben je niet helemaal lekker naar mijn mening. En dan ook nog eens naar je eigen keeper, die er met zijn rug naar toe staat :')
pi_139107809
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:28 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin. Als Ajax nou 4 onterechte penalty's tegen had gekregen had ik het nog wel enigzins kunnen begrijpen. Dit was gewoon een vooropgezette actie. Tot 2 maal toe. Ik vraag me oprecht af wat ze hier mee wilden bereiken.
Is er iemand dood? gewond? getraumatiseerd voor de rest van zijn leven?
Allemaal niet, dus waarom dan die overdreven reacties op een beetje vuurwerk?

Vroeger werd er met messen en staven gegooid en haalden we de schouders op....de patatgeneratie van nu is helemaal niets meer gewend en raakt helemaal van slag als er een sterretje het veld op komt...nou, nou...poeh, poeh.
  Forum Admin maandag 21 april 2014 @ 13:33:55 #53
35723 crew  GGMM
pi_139107827
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:33 schreef Kingstown het volgende:
Vroeger werd er met messen en staven gegooid en haalden we de schouders op....de patatgeneratie van nu is helemaal niets meer gewend en raakt helemaal van slag als er een sterretje het veld op komt..
Ah, ben je er zo eentje.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_139107866
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:33 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ah, ben je er zo eentje.
Ik maak me idd niet zo snel druk ergens om.
pi_139107879
quote:

[..]

Vroeger werd er met messen en staven gegooid en haalden we de schouders op....de patatgeneratie van nu is helemaal niets meer gewend en raakt helemaal van slag als er een sterretje het veld op komt...nou, nou...poeh, poeh.
In mijn tijd werden er gewoon leeuwen losgelaten in de arena. Kom jij aan met een staaf.

Wat een tijden.
pi_139107880
quote:

[..]

Ach kom op. :')

Dit was wel wat meer dan "wat vuurwerk" en "een sterretje op het veld".

Dit was wedstrijdverstorend, en dat is nooit goed te praten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Forum Admin maandag 21 april 2014 @ 13:36:26 #57
35723 crew  GGMM
pi_139107892
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik maak me idd niet zo snel druk ergens om.
Ja, stoer. _O_
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:35 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

In mijn tijd werden er gewoon leeuwen losgelaten in de arena. Kom jij aan met een staaf.

Wat een tijden.
:D
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_139107935
quote:

[..]

Het is een wonder dat Vermeer niet geraakt is. Dat zou ik dan wel wel weer kunnen waarderen. Het gaat niet om het vuurwerk. Vuurwerk op de tribune is prima maar dat hoort niet op/richting het veld. Dat je eigen keeper daar staat zegt genoeg over de intelligentie van die knaapjes. En over vroeger gesproken, vroeger werd je gecorrigeerd als je je gedroeg op een manier die niet gepast was. Dat bij Ajax die gekke vak 410 boys de macht hebben zegt genoeg. Maar vooral blijven goedpraten joh. Als jij er zelf maar in blijft geloven en het prima vindt dan vind ik het ook prima
pi_139107944
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:

Dit was wedstrijdverstorend, en dat is nooit goed te praten.
Wat is het probleem precies? Ze stoppen even met voetballen, vd Sar gaat door het lint en ze voetballen weer verder. Dramatiseren is schijnbaar hip. -O-
  maandag 21 april 2014 @ 13:38:59 #60
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_139107955
quote:

[..]

Wat een tijden.
Als er in mijn tijd zoveel joden bij elkaar waren zag je ze daarna nooit meer terug. Godverdomme waar blijft die tijd toch.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_139107968
quote:
15s.gif Op maandag 21 april 2014 13:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Als er in mijn tijd zoveel joden bij elkaar waren zag je ze daarna nooit meer terug. Godverdomme waar blijft die tijd toch.
_O- :')
  maandag 21 april 2014 @ 13:40:12 #62
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_139107988
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat is het probleem precies? Ze stoppen even met voetballen, vd Sar gaat door het lint en ze voetballen weer verder. Dramatiseren is schijnbaar hip. -O-
Probleem is niet zo zeer het vuurwerk. Maar meer het moment. Als je het doet als de spelers het veld betreden dan vindt bijna niemand het zo boeiend. Als je het doet als Zwolle de eerste aanval inzet dan doe je het puur om eigengeilerij. Laat staan als je het daarna nog een keer flikt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_139107995
ik had wel een titeltje verwacht als ''AJACIEDEN VALLEN EIGEN DOELMAN AAN MET VUURWERK'' in de media.
  Forum Admin maandag 21 april 2014 @ 13:40:56 #64
35723 crew  GGMM
pi_139108009
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 13:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Probleem is niet zo zeer het vuurwerk. Maar meer het moment. Als je het doet als de spelers het veld betreden dan vindt bijna niemand het zo boeiend. Als je het doet als Zwolle de eerste aanval inzet dan doe je het puur om eigengeilerij. Laat staan als je het daarna nog een keer flikt.
Dat dus.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_139108017
quote:
99s.gif Op maandag 21 april 2014 13:40 schreef Typisch het volgende:
ik had wel een titeltje verwacht als ''AJACIEDEN VALLEN EIGEN DOELMAN AAN MET VUURWERK'' in de media.
quote:

[..]

Eight heeft de reden allang voor je weten te traceren :)
pi_139108026
quote:

[..]

pi_139108043
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:41 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

[..]

Een beetje gelijk heeft hij wel.
pi_139108068
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:38 schreef Maastoren het volgende:

En over vroeger gesproken, vroeger werd je gecorrigeerd als je je gedroeg op een manier die niet gepast was.
Nee. Hooguit de politiek correcte bezoekers op de eretribune riepen foei.
pi_139108082
quote:

[..]

Hij was weer moeilijk... :D
pi_139108126
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:41 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

[..]

Dit is nu de 3e keer dat je deze post quote. Het zit je wel dwars hè?
pi_139108144
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:45 schreef eight het volgende:

[..]

Dit is nu de 3e keer dat je deze post quote. Het zit je wel dwars hè?
Ik moest er oprecht om lachen daarbij was het nu gewoon in de juiste context geplaatst :)
pi_139108162
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:38 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je komt notabene voor dat voetbal! :')

Dat er sfeer wordt gecreeërd is natuurlijk prima, en vuurwerk kan wat dat betreft sfeerverhogend werken.

Maar je komt, neem ik aan, voor een leuke en vermakelijke middag, een mooie pot voetbal is daar onderdeel van. Dat ga je dan toch niet opzettelijk frustreren?

Het massale, geregiseerde gooien van vuurwerk net in een aanval van PEC Zwolle lijkt daar wel op, en is ontoelaatbaar.

Ik snap niet hoe je dat uberhaupt goed kunt praten, ook niet vanuit de beleving om meer sfeer te creeëren dus.

Een wedstrijd / aanval onderbreken hoort NIET bij het bijwonen van een voetbalwedstrijd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_139108188
Crybaby
pi_139108210
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee. Hooguit de politiek correcte bezoekers op de eretribune riepen foei.
Nou ik heb bij Feyenoord in de loop der jaren genoeg gasten gezien die het mannetje kwamen uithangen en die even op hun plaats werden gezet. Zo is diegene die in de toenmalige Uefa Cup tegen Sporting Lissabon een vuurwerkbom richting keeper gooide ook flink aangepakt.
  maandag 21 april 2014 @ 13:50:24 #75
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_139108244
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 03:13 schreef Pascalus het volgende:
Lekker makkelijk, ingemaakt worden met 5-1 en het dan afschuiven op het vuurwerkincident. :')
Ik ben inmiddels overleden.
  maandag 21 april 2014 @ 14:05:30 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_139108609
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Omdat de zogenaamde "stoere bikkels" niet stoer genoeg zijn om gewoon met hun bek op tv dit soort achterlijke acties uit te voeren. Een grote bek over hun acties, maar te laf om er gewoon voor uit te komen.
Als je de vissershoedjes, sjaals, bivakmutsen en zonnebrillen wegdenkt hou je ook vrij weinig over natuurlijk.

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_139108758
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Als je de vissershoedjes, sjaals, bivakmutsen en zonnebrillen wegdenkt hou je ook vrij weinig over natuurlijk.

[ afbeelding ]
Flauw om een foto uit 2009 te pakken. Inmiddels zijn ze heus 16 jaar oud en volgroeid.
  maandag 21 april 2014 @ 14:12:37 #78
391874 Pascalus
-geroyeerd-
pi_139108795
Ik heb nog steeds geen posts van Rens gezien. Zou hij opgepakt zijn?
Ik ben inmiddels overleden.
  maandag 21 april 2014 @ 14:13:22 #79
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_139108815
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 14:12 schreef Pascalus het volgende:
Ik sluit ook niet uit dat hij gisteren tussen het Zwolle publiek stond. Die is nog steeds dronken van geluk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_139109165
quote:

[..]

Hahahahaha
  maandag 21 april 2014 @ 14:31:24 #81
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139109284
Hehe 5-1 verliezen, waar 9-1 ook geen vreemde uitslag had geweest gezien de kansverhoudingen en dan stellen dat het door het vuurwerk komt dat je die beker verliest.

Overigens vind ik de ophef ook wat overdreven, natuurlijk het kan en mag niet en je hebt geluk dat er geen speler geraakt werd. Maar boete, wedstrijdje zonder publiek en gewoon weer doorgaan. Dat incident met die AZ-doelman, dát was pas iets om je druk om te maken.
pi_139110664
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:28 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Misschien was het een uit de hand gelopen sfeeracie
pi_139111080
Dit is een typsiche reactie van een Ajax supporter: derde de schuld geven.

Als dat incident met dat vuurwerk niet plaats had gevonden, dan was de scheids de gebeten hond. Gisteravond keek ik naar AFC '' van Gelder '' Studio Voetbal en ook daar doelde ze nadrukkelijk op het vuurwerk incident waardoor Ajax verloor. Jack van Gelder werd bijna zelfs kwaad en hij sprak nog net niet de befaamde woorden:

'' wij zijn ajax, wij zijn de beste ''

Nou beste TS,

De beste is Ajax allang niet meer en dat zal het ook nooit worden. Leuk hoor kampioen worden in een competitie waar iedereen van iedereen kan winnen maar buiten Nederland stelt dat hele Ajax geen fuck meer voor. Wat betreft deze '' fans '' is het natuurlijk bespottelijk en belachelijk voor woorden dat dit gebeurd is. Ik hoop daarom ook dat Ajax een fikse straf zal krijgen en volgend seizoen een wedstrijdje of 12 zonder publiek speelt

Chapeau voor PEC Zwolle _O_ Iedereen wist natuurlijk vooraf al dat PEC Zwolle een kans had tegen Ajax maar dat het zo gemakkelijk zou gaan had niemand durven denken *O*
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
pi_139111366
quote:
Ik ben trouwens benieuwd hoe de ajacieden over vak 410 denken.
Ik heb vanochtend om dezelfde reden op Ajax-netwerk gekeken en de overgrote meerderheid keurt het af.
pi_139111464
quote:

[..]

Wat een tijden.
quote:

[..]

:') _O-
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 13:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Eens.
  maandag 21 april 2014 @ 15:47:21 #86
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_139111475
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Caland het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die foto zegt wel genoeg, allemaal gefrustreerde maagden in dat vak.
pi_139111740
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 14:12 schreef Pascalus het volgende:
Ik ben nog altijd volkomen verslagen.
AFCA!
pi_139111776
AwaydaysNL twitterde op maandag 21-04-2014 om 15:43:40 Joost Broerse (PEC) gaf in een interview met @PaulSchabbink aan dat hij het stiekem wel mooi vond dat er vuurwerk op het veld werd gegooid. reageer retweet
  maandag 21 april 2014 @ 16:16:42 #89
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139112486
quote:
Gisteren had een fantastische dag moeten worden voor onze club en al onze supporters. Helaas heeft een groep meegereisde fans gemeend dit voetbalfeest te moeten verzieken. Met verwerpelijk gedrag hebben zij onze club in diskrediet gebracht. Wij als directie schamen ons oprecht voor deze mensen, die zich supporters van onze club wanen.

Wij hebben vandaag schriftelijk onze excuses gemaakt aan de KNVB als organiserende partij. Ook maakten wij excuses aan stadion de Kuip waar wij te gast waren. Wij hebben PEC Zwolle nogmaals gefeliciteerd als winnaar van de finale en veel plezier gewenst bij hun festiviteiten.
Inmiddels is Ajax een diepgaand onderzoek gestart naar de gang van zaken. De gemeente Amsterdam heeft ons uitgenodigd op de kortst mogelijke termijn in overleg te gaan, waarbij eveneens de politie en het Openbaar Ministerie aanwezig zullen zijn. Ook gaan wij in overleg met de KNVB en de supportersvereniging(en). Wij zullen met passende maatregelen komen.

Directie AFC Ajax
pi_139112741
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:16 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Passende maatregelen. Mogen van mij ook wel een maatje te groot zijn en anaal ingebracht bij heel vak 410.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139113127
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:57 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik ben nog altijd volkomen verslagen.
Troost je, Ajax is dat ook ;)
pi_139113196
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:16 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Ajax ziet als "passende maatregelen".... Daarnaast ben ik zéér benieuwd hoe de KNVB hier mee om gaat... Is niet de eerste keer dat de Ajax aanhang een bekerwedstrijd probeert te frustreren. De vorige keer kwam Ajax er ook mee weg.
  maandag 21 april 2014 @ 16:40:31 #93
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139113350
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:36 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat Ajax ziet als "passende maatregelen".... Daarnaast ben ik zéér benieuwd hoe de KNVB hier mee om gaat... Is niet de eerste keer dat de Ajax aanhang een bekerwedstrijd probeert te frustreren. De vorige keer kwam Ajax er ook mee weg.
Misschien wel goed om eens een keer flink veel mensen over één kam te scheren, zodat die kneusjes bedenken waarmee ze bezig zijn en beseffen dat ze het voor een hele groep verneuken :)
pi_139113417
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:40 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Misschien wel goed om eens een keer flink veel mensen over één kam te scheren, zodat die kneusjes bedenken waarmee ze bezig zijn en beseffen dat ze het voor een hele groep verneuken :)
Persoonlijk zie ik wel iets in het uitsluiten van Ajax van het bekertoernooi van volgend jaar. En eventueel als extra maatregel de komende 5/10/15 jaar geen Ajax fans meer toelaten in Rotterdam. Of ze de bekerfinale nou wel of niet halen. Gewoon de stad niet meer in laten.
  maandag 21 april 2014 @ 16:42:36 #95
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139113446
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Persoonlijk zie ik wel iets in het uitsluiten van Ajax van het bekertoernooi van volgend jaar. En eventueel als extra maatregel de komende 5/10/15 jaar geen Ajax fans meer toelaten in Rotterdam. Of ze de bekerfinale nou wel of niet halen. Gewoon de stad niet meer in laten.
Dat laatste vind ik vrij extreem.
pi_139113491
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:42 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ze hebben bewezen niet met die verantwoordelijk om te kunnen gaan. Niet alleen de aanslag op hun eigen keeper:
quote:
Ajax-fans hebben flink huisgehouden tijdens de bekerfinale in de Kuip. Niet alleen het vuurwerk, waardoor de eindstrijd tot twee keer toe werd gestaakt, zorgde voor veel schade. Ook elders in het stadion werden vernielingen aangericht. De totale strop bedraagt ongeveer 60.000 euro, zei stadiondirecteur Jan van Merwijk maandag.

Het stadion Feijenoord zal de kosten verhalen bij de KNVB, de organisator van de eindstrijd. Die stuurt de rekening ongetwijfeld door naar Ajax, dat de kaarten verkocht en dus aansprakelijk is. Van Merwijk spreekt van een enorme ravage. "Dit is echt extreem. Ik heb dit zelden eerder gezien", aldus Van Merwijk.

Vernielingen
Reclameborden, toiletten en wasbakken moesten eraan geloven. Ook waren er brandjes op de tribune.

Van Merwijk sluit niet uit dat het zware vuurwerk al vóór de bekerstrijd het stadion was ingesmokkeld. "Hoewel iedereen zeer alert is en de veiligheidsmaatregelen enorm, zou dat kunnen. Als we dat willen voorkomen, moeten de maatregelen nog verder worden aangescherpt. Dat zal de sfeer niet veraangenamen'', aldus de directeur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2014 16:44:00 ]
  maandag 21 april 2014 @ 16:54:48 #97
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_139113925
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ze hebben bewezen niet met die verantwoordelijk om te kunnen gaan. Niet alleen de aanslag op hun eigen keeper:

[..]

Inderdaad 5 jaar geen beker mag van mij ook nog wel. Jammer voor de welwillende supporter.
pi_139113987
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:42 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Het is altijd gezeik met die (edit) ajacieden in Rotterdam. Wees blij dat je mag komen ondanks dat je onder een vergrootglas ligt. Als je je dan ook nog zo gaat gedragen moet je ook de consequenties aanvaarden.
pi_139114123
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:56 schreef Maastoren het volgende:

[..]

Het is altijd gezeik met die (edit) ajacieden in Rotterdam. Wees blij dat je mag komen ondanks dat je onder een vergrootglas ligt. Als je je dan ook nog zo gaat gedragen moet je ook de consequenties aanvaarden.
Bij aankomst zongen die hersenlozen ook nog "joden zijn de baas in Rotterdam" en "Aboutaleb, de joden komen eraan"...

Gelukkig reageerde de PEC supporters absoluut niet, op 1 na. Die zag kans om 2 keer "Hamas, Hamas, joden aan het gas" te zingen, alvorens hij afgevoerd ( _O_ ) werd.
pi_139114460
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:42 schreef RvLaak het volgende:

[..]

dat laatste gaat ook wel gebeuren

hoop ik
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')