Ja, maar die gaan gezien de prestaties van McLaren tot nu toe echt niet naar dat team toe. Hooguit als ze geen ander team hebben, maar ik denk dat alle vier namen wel betere opties krijgen (zou tijd worden voor de Hulk).quote:Op maandag 21 april 2014 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je ook een Alonso, Rosberg, Vettel of Hülkenberg inzetten.
Button gaat sowieso in 2015 rijden, mede door Button is het contract met Honda er gekomen.quote:Op maandag 21 april 2014 23:48 schreef twiFight het volgende:
Dat is een lastige. Button is inmiddels wel over zijn houdbaarheidsdatum heen, maar met een nieuwe motor kunnen ze juist wel een ervaren man gebruiken.
Ferrari heeft altijd duidelijk een 1e en 2e rijder gehad, Massa was opzich niet langzamer dan Alonso maar hij zat vooral onderdelen te testen die de volgende race voor Alonso gebruikt konden worden.quote:Op zondag 20 april 2014 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat ik het niet op Hamilton betekent niet dat ik ga doen alsof hij er maar weinig van kan, ik heb hem altijd tot de allersnelsten gerekend. Dan hoef er dus ook niet van alles bij te verzinnen om zijn snelheid te verklaren wanneer hij snel blijkt. Ik verheug me nu dan ook al op je hersenkronkels waarmee je gaat verklaren hoe het komt dat Raikkonen ouderwets hard stampend Alonso niet bij kan houden.
[..]
Dat gaat al erg goed he?
Ik heb er ook niets over gehoord. Ik denk dat ze vrij snel tot de conclusie zijn gekomen dat het race incidents waren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:54 schreef opreis het volgende:
Wat me net ook te binnen schoot, zijn de incidenten (waren er toch zeker wel 2 of 3?) eigenlijk wel under investigation geweest? Ik heb er iig niets aan straffen gemerkt en het is ook niet gemeld tijdens de race.
Absolute aantallen zeggen niet zoveel in een tijd waar meer dan twee keer zoveel Grand Prix worden gereden dan in de jaren 50.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:34 schreef JohnB52 het volgende:
Met opnieuw een dominante overwinning afgelopen weekend in China, werd een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan het succesverhaal van Mercedes dit seizoen. Het team brak opnieuw een record, terwijl ook Hamilton zelf historie wist te schrijven.
Hamilton in top-10 meeste F1-zeges
Geheel onbedreigd wist Lewis Hamilton afgelopen weekend voor het eerst in zijn carrière voor de derde keer op rij een race te winnen. De Brit schreef daarmee zijn 25e Grand Prix op zijn naam, waarmee hij Juan Manuel Fangio uit de top-10 van meest succesvolle coureurs uit de Formule 1-historie reed. Hamilton heeft nu net zoveel zeges als zijn landgenoot Jim Clark en Niki Lauda weten te behalen.
Derde dubbel
Hamilton behaalde tevens zijn 34e Pole Position uit zijn carrière, waarmee hij nu op een vierde plek staat achter Schumacher (68), Senna (65) en Vettel (45). Ondanks het feit dat Hamilton iedere ronde aan de leiding reed, reed de Brit niet de snelste ronde. Deze werd namelijk neergezet door teamgenoot Nico Rosberg, die met een tweede plek Mercedes voor de derde keer dit seizoen de dubbel bezorgde.
W05 schrijft record
De 17e overwinning voor Mercedes zet het merk uit Stuttgart nu naast BRM op de tiende plek van meest succesvolle teams uit de Formule 1-historie. Het merk heeft met de W05 dit seizoen een dominante auto gebouwd, die met opnieuw een succesvol weekend in China een record op zijn naam schreef. Nog nooit eerder wist een auto tijdens de eerste vier races van het seizoen iedere race te winnen, iedere Pole-Position te veroveren, alles racerondes aan de leiding te rijden en tijdens iedere race de snelste ronde te rijden.
Alonso opnieuw naar het podium
Hamilton is met zijn zege in Shanghai de enige coureur de Grand Prix van China drie keer op zijn naam heeft weten te schrijven. De enige andere coureur die hem vaker dan één keer won was Fernando Alonso, die opmerkelijk genoeg de enige coureur is die nog alle raceronden heeft afgelegd van de in totaal 11 verreden Formule 1-races in China. Alonso wist voor de eerste keer dit seizoen op het podium te eindigen. De Spanjaard is sinds 2003 nog ieder seizoen tenminste één keer op het podium weten te eindigen.
Neuh, hij was gewoon langzamer.quote:Op dinsdag 22 april 2014 04:23 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ferrari heeft altijd duidelijk een 1e en 2e rijder gehad, Massa was opzich niet langzamer dan Alonso maar hij zat vooral onderdelen te testen die de volgende race voor Alonso gebruikt konden worden.
Ferrar heeft een tweede rijder zodat de coureurs zo min mogelijk punten van elkaar afpakken en ze een betere kans maken op het WK. Van die tactiek zijn ze dan ook niet afgestapt. Ze hebben geleerd van hun eerdere verkeerde inschatting waarbij ze Raikkonen hadden gecontracteerd om sneller te zijn dan Massa. Dat zat er niet in, nu weten ze wat ze aan Raikkonen hebben en hebben hem daarom nog een keer gecontracteerd, een goede coureur, maar hij zal Alonso niet teveel in de weg zitten.quote:Ik zie niet in waarom Ferrari van die strategie af zou stappen, ze kunnen op die manier namelijk veel testen zonder dat ze daarmee de regels overtreden.
Het niveau was toen ook wel lager. Tot aan 1955 had je 5 namen die echt races konden winnen (Farina, Fangio, Froilan Gonzalez, Hawthorn en Ascari), daarna kwamen Moss en Collins daar nog bij (maar was Farina gestopt en Ascari inmiddels dodelijk verongelukt)quote:Op woensdag 23 april 2014 19:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Absolute aantallen zeggen niet zoveel in een tijd waar meer dan twee keer zoveel Grand Prix worden gereden dan in de jaren 50.
Ik moet nog zien of er ooit iemand aan de (relatieve) records van Fangio komt.
Toch hadden die ook 4 races minder per seizoen. En vielen ze er ook een stuk of 4 vaker uit dan tegenwoordig. Dus dat scheelt toch ca. 8 races per seizoen met nu.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het niveau was toen ook wel lager. Tot aan 1955 had je 5 namen die echt races konden winnen (Farina, Fangio, Froilan Gonzalez, Hawthorn en Ascari), daarna kwamen Moss en Collins daar nog bij (maar was Farina gestopt en Ascari inmiddels dodelijk verongelukt)
Records uit die tijd zijn moeilijk te vergelijken vanwege het absolute aantal races, de matige betrouwbaarheid van voornamelijk kleine teams en hele andere concurrentie.
Het vergelijken met records vanaf de turbo's in 85 (toen waren deze relatief betrouwbaar) is veel beter. Senna, Prost, Mansell en Piquet hadden wel het niveau van de concurrentie en aantal races, alleen een iets lagere betrouwbaarheid.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:50 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:tanujlakhina twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 14:32:51Michael Schumacher came out of coma and even recognised his wife says his agent Sabine Kem to RTL Television. reageer retweet
twitter:tanujlakhina twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 14:47:52Sabine Kehm (Schumacher's agent) tells 'Kaiser' that he's been altering between sleep & awake in induced coma state. (via @ActualidadRT) reageer retweet
twitter:bgarloff twitterde op vrijdag 25-04-2014 om 15:56:00Unfortunately Schumi-rumours not true. Kehm has NOT told RTL he woke up.#KeepFightingMichael reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |