Ja, na een uur ofzo leg ik hem idd niet opnieuw aan. Meestal probeer ik hem te troosten of te laten boeren, lukt dat niet, dan drinken. Maar net als net, dat hij dan weer in slaap valt, dan maak ik hem toch weer wakker als er al zo lang tussen voedingen zit. Maar ergens voelt het dan toch een beetje als rekken ofzo, maar volgens mij kan ik hem dan heel lang rekken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 15:38 schreef Burdie het volgende:
Zou het niet zijn dat je hem hebt 'geleerd' dat hij steeds even mag drinken al er iets is, en hij dus eigenlijk je borst als speen gebruikt? Geen idee hoor of dat zo werkt bij die kleintjes... maar ik heb het idee dat iig mijn kuiken heel snel een bepaalde regelmaat herkent en omzet in een 'kennelijk gaat het hier zo'.
Wij doen soms een pinkie er in om te checken of het sabbel behoefte is of dorst. Of eerst even proberen te sussen alvorens aan te leggen. En ik kijk soms op de klok om beter te kunnen snappen of het honger kan zijn (een half uur na de vorige voeding is dat minder waarschijnlijk dan 3 uur daar na). Hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk.
Lastig he, dat ze de gebruiksaanwijzing met placenta en al weggooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afhalen in Rotterdam mag ook
Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Zijn dat spenen/flessen die je kan gebruiken bij borstvoeding?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afhalen in Rotterdam mag ook
Het is een speen die het gevoel van de borst nabootst ofzo.. Zoek maar eens op Avent Breastflowquote:Op zaterdag 26 april 2014 21:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zijn dat spenen/flessen die je kan gebruiken bij borstvoeding?
Ik zie dat het een fles is voor flesweigeraars... Dacht dat het speciaal een speen was in de vorm van een tepel zeg maar. Ik had gehoord dat je in de eerste maanden met bv geven, alleen zulke spenen mocht gebruiken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Het is een speen die het gevoel van de borst nabootst ofzo.. Zoek maar eens op Avent Breastflow
Ik heb er geen ervaring mee, want mijn meisje krijgt fv met andere speen..
Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zie dat het een fles is voor flesweigeraars... Dacht dat het speciaal een speen was in de vorm van een tepel zeg maar. Ik had gehoord dat je in de eerste maanden met bv geven, alleen zulke spenen mocht gebruiken.
Ik heb hier Avent flessen met Breastflow.quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:03 schreef Dot. het volgende:
[..]
Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.
Ik had ergens gelezen dat ze niet op avent flessen passen...quote:Op zaterdag 26 april 2014 22:03 schreef Dot. het volgende:
[..]
Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.
Maar ze passen dus toch?quote:Op zondag 27 april 2014 09:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb hier Avent flessen met Breastflow.
Wacht ik zoek ff een plaatje..
Link zit in een pb
Aha, dus tochquote:Op zaterdag 26 april 2014 22:03 schreef Dot. het volgende:
[..]
Bij mij passen de Avent flessen niet op de Breastflow spenen nee.quote:Op zondag 27 april 2014 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat ze niet op avent flessen passen...
Tuurlijkquote:Op zondag 27 april 2014 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Aha, dus tochDan ben ik daarnaar op zoek. Rijstebuiltje, weet niet of aanbod nog geldt?
Ik weet niet of je de blije doos.van prenatal hebt aangevraagd maar daar zit er ook 1 in....quote:Op zondag 27 april 2014 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Aha, dus tochDan ben ik daarnaar op zoek. Rijstebuiltje, weet niet of aanbod nog geldt?
Nee, nog niet!quote:Op zondag 27 april 2014 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de blije doos.van prenatal hebt aangevraagd maar daar zit er ook 1 in....
Ik kan ze eventueel ophalen, woon in Rotterdam:)quote:Op zondag 27 april 2014 11:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik heb er 4
Ik kan dus eerlijk delen...
Ik woon om de hoek bij het alexandriumquote:Op zondag 27 april 2014 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, jij ook?Woon zelf op zuid. Jij/jullie?
+1quote:Op zondag 27 april 2014 11:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik woon om de hoek bij het alexandrium
Dot wat balen van de pijn bij het voeden ondanks het klieven. Hier was dat ook zo aan het begin, maar werd echt beter met een maand of twee ongeveer. Ik had ook tepelhoedjes geprobeerd. Hier hielp dragen in de doek tegen krampjes. Dan kun je alleen niet echt kolven lijkt me. Kon een lk niet verder helpen met tips, die de pijn helpen voorkomen?quote:Op zondag 27 april 2014 16:31 schreef Dot. het volgende:
Ik moet van mezelf de bv nog tot vrijdag de kans geven, om te zien of het klieven heeft geholpen, maar ik vrees van niet. Zijn hap is gewoon zo groot als hij kan zijn en hij neemt ook veel van m'n tepel in zijn mond, maar het blijft zo enorm pijnlijk. En het liefste zou ik vanwege zijn krampjes gaan kolven, maar ik zou niet weten hoe ik dat praktisch moet doen elke 3 uur oid. Echt vrede heb ik er nog niet mee, maar doorworstelen kan ik niet meer. Ik zie op tegen elke voeding, geef mezelf de schuld van de pijn, geef dan hem weer de schuld, maak me druk dat ik hem te vroeg afkoppel omdat ik pijn heb en dan ben ik weer bang dat hij honger heeft. Ik ben alleen maar bezig met wanneer hij wil drinken en probeer het soms ook uit te stellen, zodat de pijn er niet is en dat zit me dan ook weer enorm dwars. En met z'n krampjes zou ik het liefste bv blijven geven, live of niet, maar ik zou niet weten hoe. Ja, hem elke 3 uur maar een kwartier laten huilen zodat ik kan kolven? Het huilen en de reflux/krampjes klachten beginnen ook meteen na een voeding, dus ik heb bijna altijd een plakbaby op me. Of hebben jullie daarin nog tips?
5 weken bv is toch op zich beter dan niets?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
De doek vindt hij idd fijn, maar kolven gaat dan dus niet nee. Ik denk niet dat ik het nog een maand volhoud om eerlijk te zijnquote:Op zondag 27 april 2014 17:13 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dot wat balen van de pijn bij het voeden ondanks het klieven. Hier was dat ook zo aan het begin, maar werd echt beter met een maand of twee ongeveer. Ik had ook tepelhoedjes geprobeerd. Hier hielp dragen in de doek tegen krampjes. Dan kun je alleen niet echt kolven lijkt me. Kon een lk niet verder helpen met tips, die de pijn helpen voorkomen?
Dank jequote:Op zondag 27 april 2014 17:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Dot, wat naar dat het zo moeilijk blijft gaan...
Ik heb geen idee hoe snel je verbetering zou moeten zien na het klieven. Ik help je hopen op beterschap. En als dat niet gebeurt, is fv ook geen ramp.
Werkt dit? Foto. Haal vanavond weer weg. Stippen op de arm is vijfde ziekte.
Links is het bijna de hele tijd pijnlijk idd en hier had hij ook een kloof gezogen. Het aanhappen is even een flinke pijnscheut. Rechts is wel beter, dat is bij het aanhappen even, maar dat is prima te doen, en dan later pas, als de grote melkstroom is afgenomen. En dan na het voeden voel ik m'n tepels branden en waar hij hapt is het ook helemaal rood.quote:Op zondag 27 april 2014 18:20 schreef Moppert het volgende:
Ik heb ook altijd heel erg veel pijn bij het voeden.. zeker de eerste 6 weken eigenlijk.
Daarna is het ineens over. Dat was zo bij alle 3 de kinderen. De 3e heeft moeite met de techniek en dat maakte het dan weer extra pijnlijk. Ik voed nu zonder pijn ( wel pijnlijk toeschiet reflex.
hoelang duurt de pijn echt de gehele voed periode?
Lief Dotje... ik bedoel het niet naar, maar probeer op te houden met het ge-'watnouals'... je schiet er zo weinig mee op. Het is geen exacte wetenschap en de inzichten en ervaringen lopen zó uiteen. Vertrouw op jezelf, op je stipje, op je moederhart. Je doet het reuze goedquote:Op zondag 27 april 2014 17:48 schreef Dot. het volgende:
Edit: Ik zit nu ook weer eens op bv.com te lezen en misschien lukt het drinken hem wel niet zo goed, omdat we hebben bijgevoed met de breastflow fles. Of is dat onzin? Hij vond het vingervoeden echt heel vervelend namelijk en dan kregen we er amper 10 cc bij en met die fles dronk hij zo 50 cc weg en wij hebben dus, wellicht in onze naiviteit, die fles maar aangeboden. De lk heeft ons zelfs nog geleerd hoe we hem moesten aanbieden.
quote:Op zondag 27 april 2014 18:26 schreef Dot. het volgende:
[..]
Links is het bijna de hele tijd pijnlijk idd en hier had hij ook een kloof gezogen. Het aanhappen is even een flinke pijnscheut. Rechts is wel beter, dat is bij het aanhappen even, maar dat is prima te doen, en dan later pas, als de grote melkstroom is afgenomen. En dan na het voeden voel ik m'n tepels branden en waar hij hapt is het ook helemaal rood.
Hij laat het vacuüm los en vervalt snel in sabbelen, en dan bijt hij mijn tepel plat. Maar er komt vaak nog wel een tsr, dus durf ik hem niet te vroeg af te koppelen.quote:Op zondag 27 april 2014 19:10 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
Waar komt de pijn vandaan? je zegt dat de LK's hebben gezegd dat je hem goed aanlegd maar waarom blijft het pijn doen?
Misschien krijgt het niet de kans om te genezen? bij mij was het wel zo,,omdat ze zooo vaak dronk bleven de kloven tot dat ik een paar keer met een tepelhoedje heb gevoed. Daarna was de pijn weg, de tepels genezen en kon ik weer normaal voeden.
Ja, je hebt gelijk idd. Ik heb van vriend ook een Google verbod gekregen...quote:Op zondag 27 april 2014 18:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Lief Dotje... ik bedoel het niet naar, maar probeer op te houden met het ge-'watnouals'... je schiet er zo weinig mee op. Het is geen exacte wetenschap en de inzichten en ervaringen lopen zó uiteen. Vertrouw op jezelf, op je stipje, op je moederhart. Je doet het reuze goed.
En dat van die breastflow fles/speen lijkt me persoonlijk echt onzin.
Nee, ze had er geen last van. Ze was ingespannen tv aan het kijken.quote:Op zondag 27 april 2014 17:48 schreef Dot. het volgende:
[..]
De doek vindt hij idd fijn, maar kolven gaat dan dus niet nee. Ik denk niet dat ik het nog een maand volhoud om eerlijk te zijnDe lk's die ik heb gezien zeiden dat ik hem goed aanleg, dus daar was niks op aan te merken.
[..]
Dank je![]()
Wat een sneu koppie! Drinkt hij slechter daardoor?
Edit: Ik zit nu ook weer eens op bv.com te lezen en misschien lukt het drinken hem wel niet zo goed, omdat we hebben bijgevoed met de breastflow fles. Of is dat onzin? Hij vond het vingervoeden echt heel vervelend namelijk en dan kregen we er amper 10 cc bij en met die fles dronk hij zo 50 cc weg en wij hebben dus, wellicht in onze naiviteit, die fles maar aangeboden. De lk heeft ons zelfs nog geleerd hoe we hem moesten aanbieden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien heb je er wat aan!
Succes bikkel, jullie doen het goed. Geloof in jezelf en genoeg is genoeg
[ Bericht 16% gewijzigd door Kimpossible op 27-04-2014 20:14:18 ]Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Dank je voor de tips! Een volledige voeding kolf ik idd niet, ik zit op 80-90 cc nu. Ik had je kleermakerstip meteen even uitgeprobeerd en hij vond het wel prima zoquote:Op zondag 27 april 2014 20:26 schreef Linda2205 het volgende:
Dot, ik heb verder geen tips ivm het aanhappen,maar wel ivm kolven. Ik kolf nu al bijna vier maanden volledig voor de tweeling en ze hebben nog nooit om voeding hoeven gillen terwijl ik met een verhit hoofd aan de kolf hing![]()
De.meiden drinken hun fles en ik kolf direct daarna, waardoor er altijd twee flesjes klaar staan. In het begin kolfde ik electrisch, dat kon ook met een hand, nadat het vacuum was. Mn onderarm op de ene schelp en mn hand op de andere. Tegenwoordig kolf ik met een handkolf, zodat ik meer bewegingsvrijheid heb.
Eventueel zou je zelfs tijdens een voeding kunnen kolven door Stipje op een voedingskussen/hoopje dekbed oid te leggen. Dan heb je een hand voor de fles en een hand voor de kolf. Ik zit ook vaak in kleermakerszit met een baby op.schoot. Billen in het kuiltje en.hoofdje op mn knie. Dan heb ik ook een.hand vrij om te kolven.
Ideaal is het niet, maar zeker mogelijk. Let wel dat kolven ook een kwestie van oefenen is. Je zal wrs de eerste keer geen.volledige.voeding kolven, maar dat zal snel op lopen. Mijn meiden drinken ong. 150ml per voeding per kind en zitten sinds hun geboorte volledig op bv (op de kv na die ze van het ziekenhuis moesten..)
Sterkte en.als je tips nodig hebt hoor ik het wel
Inderdaad. Juist het altijd smeren zorgt voor de goede heling!!quote:Op zondag 27 april 2014 20:33 schreef Kimpossible het volgende:
Purelan kan je niet te veel smeren! Lekker smeren hoor, dat scheelt zoveel!
Oh, wat vervelend! Ik moet zeggen dat ik de consulten idd ook erg duur vindquote:Op maandag 28 april 2014 12:54 schreef pessie het volgende:
Dot, ik kreeg van de lk de tip om de lanoline af te' dekken met een steriel gaasje.
Vanmorgen heb ik weer gebeld. Op advies van de lk assistente een tepelhoedje gehaald. Lauren was woedend. Ze hapt echt niet met tepelhoedje. Naar het schijnt kun je op diue plek ook niet hechten en boven op alles heb ik nu ook links een sneeweer de lk gebeld en zij weten het nu ook niet meer door de telefoon heen... En ze hebben de prijs van en consult opgehoogd tot epische prijzen.
Je bent denk ik echt teveel aan elkaar aan het linken.quote:Op maandag 28 april 2014 13:33 schreef Dot. het volgende:
Hij was wat weinig aangekomen, dus van de cb arts moeten we nu elke week komen wegen. Hij was namelijk sinds vrijdag maar 60 gram aangekomen, maar hij heeft sinds donderdag niet gepoept, dus het kon ook ontlasting zijn. We houden het in de gaten. Hij heeft sowieso sinds we aan de Ranitidine zijn begonnen weinig poepluiers, dus ik ga de huisarts ook even mailen, ook omdat hij erg veel spuugt weer de laatste dagen.
Ja, weet ik idd, maar wilde toch nog wat vragen aan de huisartsquote:Op maandag 28 april 2014 15:15 schreef Moppert het volgende:
[..]
Je bent denk ik echt teveel aan elkaar aan het linken.
Of hij is gewoon goed gegroeit en het is een borstbaby doe poepen soms ook weinig
tot wel een dag of 8 a 10 niet
kun je niet een keer naar het borstvoedingscafe in de stad? Daar is in elk geval regelmatig een LK..quote:Op maandag 28 april 2014 12:54 schreef pessie het volgende:
Dot, ik kreeg van de lk de tip om de lanoline af te' dekken met een steriel gaasje.
Vanmorgen heb ik weer gebeld. Op advies van de lk assistente een tepelhoedje gehaald. Lauren was woedend. Ze hapt echt niet met tepelhoedje. Naar het schijnt kun je op diue plek ook niet hechten en boven op alles heb ik nu ook links een sneeweer de lk gebeld en zij weten het nu ook niet meer door de telefoon heen... En ze hebben de prijs van en consult opgehoogd tot epische prijzen.
Ja, werkt goed he?quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:05 schreef Burdie het volgende:
*smelt*.
Kuiken mocht vandaag voor zijn eerste prikjes. De moeder voor me zat te hannessen met een speen, kuiken kreeg gewoon een slokje als troost.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:02 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, werkt goed he?. I zoog zich al snikkend en verongelijkt nagrommend vast aan de borst om de eerste tien minuten niet meer los te laten. We waren de laatsten die dag dus van de arts mocht ik nog even blijven zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |