abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139272166
Nu dat ik toch een fles ga geven straks vroeg ik me af of het het waard is om eens een Difrax fles te proberen, om te kijken of hij dan minder lucht hapt. Ik heb er een gekregen met een S speen, dus ik heb hem toch staan. We hebben nu alleen de Breastflow geprobeerd en daarbij maakt hij dezelfde klikgeluidjes bij als bij het drinken aan de borst. Of zou dat per fles weinig verschil maken?

We hebben nu trouwens wel echt door dat het de lucht is die hem dwars zit de hele dag. Hij drinkt echt voldoende en komt ook erg goed aan, maar direct na het voeden begint het trappelen en maaien al, inclusief scheetjes en spugen.
  zaterdag 26 april 2014 @ 10:01:13 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139272906
Qua lucht hoor ik ook goede verhalen over de Dr Brownfles!
pi_139273978
Die Difrax fles was echt niks, hij verslikte zich echt enorm. Snel de Breastflow maar weer gepakt.
pi_139279100
Ik wilde net gaan voeden en Stip zat in de draagdoek dus ik ging nog even een glas water pakken, valt meneer weer knetterhard in slaap van het wandelen. Toen ben ik nog maar even met hem blijven zitten, maar na een half uur toch maar weer wakker gemaakt, anders zat er bijna 4 uur tussen voedingen.

Ik vind het nog wel lastig wanneer hij nu gevoed wil worden, want vaak merk ik ook dat er gewoon wat lucht dwars zit maar dan gaat hij ook heel erg zoeken, terwijl hij dan na een boer of scheet gewoon weer rustig wordt. Echt honger is het dan dus niet lijkt me. Het is ok vaak best snel na een voeding (een uur oid). Nu na een voeding weer meteen veel scheetjes en dan zoekt hij ook meteen weer, maar m'n borsten zijn echt leeg. Ik hoop dat hij snel leert dat z'n lippen echt moeten gaan krullen, want dat scheelt misschien toch een boel lucht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dot. op 26-04-2014 15:29:01 ]
  zaterdag 26 april 2014 @ 15:38:06 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139279303
Zou het niet zijn dat je hem hebt 'geleerd' dat hij steeds even mag drinken al er iets is, en hij dus eigenlijk je borst als speen gebruikt? Geen idee hoor of dat zo werkt bij die kleintjes... maar ik heb het idee dat iig mijn kuiken heel snel een bepaalde regelmaat herkent en omzet in een 'kennelijk gaat het hier zo'.

Wij doen soms een pinkie er in om te checken of het sabbel behoefte is of dorst. Of eerst even proberen te sussen alvorens aan te leggen. En ik kijk soms op de klok om beter te kunnen snappen of het honger kan zijn (een half uur na de vorige voeding is dat minder waarschijnlijk dan 3 uur daar na). Hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk.

Lastig he, dat ze de gebruiksaanwijzing met placenta en al weggooien ;).
KuikenGuppy
pi_139279516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 15:38 schreef Burdie het volgende:
Zou het niet zijn dat je hem hebt 'geleerd' dat hij steeds even mag drinken al er iets is, en hij dus eigenlijk je borst als speen gebruikt? Geen idee hoor of dat zo werkt bij die kleintjes... maar ik heb het idee dat iig mijn kuiken heel snel een bepaalde regelmaat herkent en omzet in een 'kennelijk gaat het hier zo'.

Wij doen soms een pinkie er in om te checken of het sabbel behoefte is of dorst. Of eerst even proberen te sussen alvorens aan te leggen. En ik kijk soms op de klok om beter te kunnen snappen of het honger kan zijn (een half uur na de vorige voeding is dat minder waarschijnlijk dan 3 uur daar na). Hoewel dat ook niet alles zegt natuurlijk.

Lastig he, dat ze de gebruiksaanwijzing met placenta en al weggooien ;).
Ja, na een uur ofzo leg ik hem idd niet opnieuw aan. Meestal probeer ik hem te troosten of te laten boeren, lukt dat niet, dan drinken. Maar net als net, dat hij dan weer in slaap valt, dan maak ik hem toch weer wakker als er al zo lang tussen voedingen zit. Maar ergens voelt het dan toch een beetje als rekken ofzo, maar volgens mij kan ik hem dan heel lang rekken.

En als hij spuugt ruikt hij natuurlijk gewoon melk, maar het is niet vreemd dat hij na anderhalf of twee uur nog een mondje teruggeeft.
  zaterdag 26 april 2014 @ 16:02:26 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139279620
Dat is sowieso niet vreemd, dat doet de mijne ook ;) is volgens mij heel normaal voor babies.
KuikenGuppy
pi_139279740
Ja, weet ik :)
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:29:15 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139283532
Mijn ventje ging weer langs de check-up, hij is goed 10 maanden, 9140 gram en 72,3 cm. *O*
Hij loopt iets voor op zijn ontwikkeling, eet nu heel goed, rolt, tijgert en kan zitten, is heel grappig en gezellig en zijn mama loopt over van trots.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:44:39 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139283964
Wat een mooie curve Juud *O*.
Hij doet het echt super joh :D!
KuikenGuppy
pi_139284322
wow Juud wat goed! Trots mag je zeker zijn, wat een kanjer *O*
♥ J & S
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:07:06 #172
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139286201
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afhalen in Rotterdam mag ook :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_139286239
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
SPOILER
Afhalen in Rotterdam mag ook :)
Zijn dat spenen/flessen die je kan gebruiken bij borstvoeding?
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:30:08 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139286818
Top Juud! *O*
  zaterdag 26 april 2014 @ 21:40:26 #175
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139287131
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zijn dat spenen/flessen die je kan gebruiken bij borstvoeding?
Het is een speen die het gevoel van de borst nabootst ofzo.. Zoek maar eens op Avent Breastflow :)

Ik heb er geen ervaring mee, want mijn meisje krijgt fv met andere speen.. :)
pi_139287479
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Het is een speen die het gevoel van de borst nabootst ofzo.. Zoek maar eens op Avent Breastflow :)

Ik heb er geen ervaring mee, want mijn meisje krijgt fv met andere speen.. :)
Ik zie dat het een fles is voor flesweigeraars... Dacht dat het speciaal een speen was in de vorm van een tepel zeg maar. Ik had gehoord dat je in de eerste maanden met bv geven, alleen zulke spenen mocht gebruiken.
pi_139287819
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zie dat het een fles is voor flesweigeraars... Dacht dat het speciaal een speen was in de vorm van een tepel zeg maar. Ik had gehoord dat je in de eerste maanden met bv geven, alleen zulke spenen mocht gebruiken.
Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.
pi_139289196
Top Juud!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 27 april 2014 @ 09:54:46 #179
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139296373
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:03 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mijn lk raad idd Breastflow aan bij borstvoeding, omdat die het meest op een borst lijken qua drinken, maar ik wist niet dat ze ook op Avent flessen pasten.
Ik heb hier Avent flessen met Breastflow.
Wacht ik zoek ff een plaatje..

Link zit in een pb :)
pi_139296458
quote:

[..]

Ik had ergens gelezen dat ze niet op avent flessen passen...
pi_139296466
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 09:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik heb hier Avent flessen met Breastflow.
Wacht ik zoek ff een plaatje..

Link zit in een pb :)
Maar ze passen dus toch?
pi_139296516
quote:

[..]

Aha, dus toch :) Dan ben ik daarnaar op zoek. Rijstebuiltje, weet niet of aanbod nog geldt?
pi_139296527
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat ze niet op avent flessen passen...
Bij mij passen de Avent flessen niet op de Breastflow spenen nee.
  zondag 27 april 2014 @ 10:26:09 #184
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139296790
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Aha, dus toch :) Dan ben ik daarnaar op zoek. Rijstebuiltje, weet niet of aanbod nog geldt?
Tuurlijk :)

Hier nog plaatje van de fles: http://www.philips.nl/c-p(...)ral-flessen-babyfles
pi_139296828
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de blije doos.van prenatal hebt aangevraagd maar daar zit er ook 1 in....
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 april 2014 @ 10:42:19 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139297060
Hier ook interesse :)
KuikenGuppy
pi_139297077
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 10:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de blije doos.van prenatal hebt aangevraagd maar daar zit er ook 1 in....
Nee, nog niet!
pi_139297193
Wel aangevraagd nu ;)
  zondag 27 april 2014 @ 11:01:22 #190
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139297426
Ik heb er 4 :)
Ik kan dus eerlijk delen... :)
pi_139297439
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik heb er 4 :)
Ik kan dus eerlijk delen... :)
Ik kan ze eventueel ophalen, woon in Rotterdam:)
pi_139297475
He nog een Rotterdammert :P
S. 2014
J. 2016
pi_139297526
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
He nog een Rotterdammert :P
Oh, jij ook? :) Woon zelf op zuid. Jij/jullie?
pi_139297585
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, jij ook? :) Woon zelf op zuid. Jij/jullie?
Ik woon om de hoek bij het alexandrium
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 april 2014 @ 11:09:33 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139297596
Geef ze maar aan sunshine dan :)
KuikenGuppy
pi_139297603
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 11:09 schreef Burdie het volgende:
Geef ze maar aan sunshine dan :)
Ik wil best delen met je :*
  zondag 27 april 2014 @ 11:22:32 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139297863
Oh ik zoek het nu niet specifiek, we gebruiken de Calma. De Avent wil ik later gebruiken voor water en limonade enzo, maar dat duurt nog wel even ;).
KuikenGuppy
  zondag 27 april 2014 @ 11:24:05 #198
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_139297893
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 11:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik woon om de hoek bij het alexandrium
+1 :)

Sunshine wil je me even dm-en voor afhandeling ?! :)
pi_139307845
Ik moet van mezelf de bv nog tot vrijdag de kans geven, om te zien of het klieven heeft geholpen, maar ik vrees van niet. Zijn hap is gewoon zo groot als hij kan zijn en hij neemt ook veel van m'n tepel in zijn mond, maar het blijft zo enorm pijnlijk. En het liefste zou ik vanwege zijn krampjes gaan kolven, maar ik zou niet weten hoe ik dat praktisch moet doen elke 3 uur oid. Echt vrede heb ik er nog niet mee, maar doorworstelen kan ik niet meer. Ik zie op tegen elke voeding, geef mezelf de schuld van de pijn, geef dan hem weer de schuld, maak me druk dat ik hem te vroeg afkoppel omdat ik pijn heb en dan ben ik weer bang dat hij honger heeft. Ik ben alleen maar bezig met wanneer hij wil drinken en probeer het soms ook uit te stellen, zodat de pijn er niet is en dat zit me dan ook weer enorm dwars. En met z'n krampjes zou ik het liefste bv blijven geven, live of niet, maar ik zou niet weten hoe. Ja, hem elke 3 uur maar een kwartier laten huilen zodat ik kan kolven? Het huilen en de reflux/krampjes klachten beginnen ook meteen na een voeding, dus ik heb bijna altijd een plakbaby op me. Of hebben jullie daarin nog tips?

5 weken bv is toch op zich beter dan niets? ;(
pi_139309644
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 16:31 schreef Dot. het volgende:
Ik moet van mezelf de bv nog tot vrijdag de kans geven, om te zien of het klieven heeft geholpen, maar ik vrees van niet. Zijn hap is gewoon zo groot als hij kan zijn en hij neemt ook veel van m'n tepel in zijn mond, maar het blijft zo enorm pijnlijk. En het liefste zou ik vanwege zijn krampjes gaan kolven, maar ik zou niet weten hoe ik dat praktisch moet doen elke 3 uur oid. Echt vrede heb ik er nog niet mee, maar doorworstelen kan ik niet meer. Ik zie op tegen elke voeding, geef mezelf de schuld van de pijn, geef dan hem weer de schuld, maak me druk dat ik hem te vroeg afkoppel omdat ik pijn heb en dan ben ik weer bang dat hij honger heeft. Ik ben alleen maar bezig met wanneer hij wil drinken en probeer het soms ook uit te stellen, zodat de pijn er niet is en dat zit me dan ook weer enorm dwars. En met z'n krampjes zou ik het liefste bv blijven geven, live of niet, maar ik zou niet weten hoe. Ja, hem elke 3 uur maar een kwartier laten huilen zodat ik kan kolven? Het huilen en de reflux/krampjes klachten beginnen ook meteen na een voeding, dus ik heb bijna altijd een plakbaby op me. Of hebben jullie daarin nog tips?

5 weken bv is toch op zich beter dan niets? ;(
Dot wat balen van de pijn bij het voeden ondanks het klieven. Hier was dat ook zo aan het begin, maar werd echt beter met een maand of twee ongeveer. Ik had ook tepelhoedjes geprobeerd. Hier hielp dragen in de doek tegen krampjes. Dan kun je alleen niet echt kolven lijkt me. Kon een lk niet verder helpen met tips, die de pijn helpen voorkomen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 27 april 2014 @ 17:17:52 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139309784
Dot, wat naar dat het zo moeilijk blijft gaan...
Ik heb geen idee hoe snel je verbetering zou moeten zien na het klieven. Ik help je hopen op beterschap. En als dat niet gebeurt, is fv ook geen ramp. :*

Werkt dit? Foto. Haal vanavond weer weg. Stippen op de arm is vijfde ziekte.
SPOILER
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139310644
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:13 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dot wat balen van de pijn bij het voeden ondanks het klieven. Hier was dat ook zo aan het begin, maar werd echt beter met een maand of twee ongeveer. Ik had ook tepelhoedjes geprobeerd. Hier hielp dragen in de doek tegen krampjes. Dan kun je alleen niet echt kolven lijkt me. Kon een lk niet verder helpen met tips, die de pijn helpen voorkomen?
De doek vindt hij idd fijn, maar kolven gaat dan dus niet nee. Ik denk niet dat ik het nog een maand volhoud om eerlijk te zijn :@ De lk's die ik heb gezien zeiden dat ik hem goed aanleg, dus daar was niks op aan te merken.

quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Dot, wat naar dat het zo moeilijk blijft gaan...
Ik heb geen idee hoe snel je verbetering zou moeten zien na het klieven. Ik help je hopen op beterschap. En als dat niet gebeurt, is fv ook geen ramp. :*

Werkt dit? Foto. Haal vanavond weer weg. Stippen op de arm is vijfde ziekte.
Dank je :)

Wat een sneu koppie! Drinkt hij slechter daardoor?

Edit: Ik zit nu ook weer eens op bv.com te lezen en misschien lukt het drinken hem wel niet zo goed, omdat we hebben bijgevoed met de breastflow fles. Of is dat onzin? Hij vond het vingervoeden echt heel vervelend namelijk en dan kregen we er amper 10 cc bij en met die fles dronk hij zo 50 cc weg en wij hebben dus, wellicht in onze naiviteit, die fles maar aangeboden. De lk heeft ons zelfs nog geleerd hoe we hem moesten aanbieden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dot. op 27-04-2014 18:10:48 ]
  zondag 27 april 2014 @ 18:20:13 #203
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139311660
Ik heb ook altijd heel erg veel pijn bij het voeden.. zeker de eerste 6 weken eigenlijk.
Daarna is het ineens over. Dat was zo bij alle 3 de kinderen. De 3e heeft moeite met de techniek en dat maakte het dan weer extra pijnlijk. Ik voed nu zonder pijn ( wel pijnlijk toeschiet reflex.

hoelang duurt de pijn echt de gehele voed periode?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139311843
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:20 schreef Moppert het volgende:
Ik heb ook altijd heel erg veel pijn bij het voeden.. zeker de eerste 6 weken eigenlijk.
Daarna is het ineens over. Dat was zo bij alle 3 de kinderen. De 3e heeft moeite met de techniek en dat maakte het dan weer extra pijnlijk. Ik voed nu zonder pijn ( wel pijnlijk toeschiet reflex.

hoelang duurt de pijn echt de gehele voed periode?
Links is het bijna de hele tijd pijnlijk idd en hier had hij ook een kloof gezogen. Het aanhappen is even een flinke pijnscheut. Rechts is wel beter, dat is bij het aanhappen even, maar dat is prima te doen, en dan later pas, als de grote melkstroom is afgenomen. En dan na het voeden voel ik m'n tepels branden en waar hij hapt is het ook helemaal rood.
  zondag 27 april 2014 @ 18:55:44 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139312854
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:48 schreef Dot. het volgende:
Edit: Ik zit nu ook weer eens op bv.com te lezen en misschien lukt het drinken hem wel niet zo goed, omdat we hebben bijgevoed met de breastflow fles. Of is dat onzin? Hij vond het vingervoeden echt heel vervelend namelijk en dan kregen we er amper 10 cc bij en met die fles dronk hij zo 50 cc weg en wij hebben dus, wellicht in onze naiviteit, die fles maar aangeboden. De lk heeft ons zelfs nog geleerd hoe we hem moesten aanbieden.
Lief Dotje... ik bedoel het niet naar, maar probeer op te houden met het ge-'watnouals'... je schiet er zo weinig mee op. Het is geen exacte wetenschap en de inzichten en ervaringen lopen zó uiteen. Vertrouw op jezelf, op je stipje, op je moederhart. Je doet het reuze goed :*.
En dat van die breastflow fles/speen lijkt me persoonlijk echt onzin.
KuikenGuppy
pi_139313033
Dot :* , omdat het zo rot ga. En of je nou bv blijft geven of kiest voor fv, beide keuzes maken jou de beste mama die stip zich maar kan wensen :*
pi_139313399
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 18:26 schreef Dot. het volgende:

[..]

Links is het bijna de hele tijd pijnlijk idd en hier had hij ook een kloof gezogen. Het aanhappen is even een flinke pijnscheut. Rechts is wel beter, dat is bij het aanhappen even, maar dat is prima te doen, en dan later pas, als de grote melkstroom is afgenomen. En dan na het voeden voel ik m'n tepels branden en waar hij hapt is het ook helemaal rood.
:*
Waar komt de pijn vandaan? je zegt dat de LK's hebben gezegd dat je hem goed aanlegd maar waarom blijft het pijn doen?
Misschien krijgt het niet de kans om te genezen? bij mij was het wel zo,,omdat ze zooo vaak dronk bleven de kloven tot dat ik een paar keer met een tepelhoedje heb gevoed. Daarna was de pijn weg, de tepels genezen en kon ik weer normaal voeden.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139314332
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:10 schreef bitterend het volgende:

[..]

:*
Waar komt de pijn vandaan? je zegt dat de LK's hebben gezegd dat je hem goed aanlegd maar waarom blijft het pijn doen?
Misschien krijgt het niet de kans om te genezen? bij mij was het wel zo,,omdat ze zooo vaak dronk bleven de kloven tot dat ik een paar keer met een tepelhoedje heb gevoed. Daarna was de pijn weg, de tepels genezen en kon ik weer normaal voeden.
Hij laat het vacuüm los en vervalt snel in sabbelen, en dan bijt hij mijn tepel plat. Maar er komt vaak nog wel een tsr, dus durf ik hem niet te vroeg af te koppelen.

Misschien is een tepelhoedje idd een goed plan voorlopig. Ik bel zo de lk nog even om nog wat tips te vragen. Elke dag is er een iig :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 18:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lief Dotje... ik bedoel het niet naar, maar probeer op te houden met het ge-'watnouals'... je schiet er zo weinig mee op. Het is geen exacte wetenschap en de inzichten en ervaringen lopen zó uiteen. Vertrouw op jezelf, op je stipje, op je moederhart. Je doet het reuze goed :*.
En dat van die breastflow fles/speen lijkt me persoonlijk echt onzin.
Ja, je hebt gelijk idd. Ik heb van vriend ook een Google verbod gekregen...
  zondag 27 april 2014 @ 19:42:50 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139314728
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 17:48 schreef Dot. het volgende:

[..]

De doek vindt hij idd fijn, maar kolven gaat dan dus niet nee. Ik denk niet dat ik het nog een maand volhoud om eerlijk te zijn :@ De lk's die ik heb gezien zeiden dat ik hem goed aanleg, dus daar was niks op aan te merken.

[..]

Dank je :)

Wat een sneu koppie! Drinkt hij slechter daardoor?

Nee, ze had er geen last van. Ze was ingespannen tv aan het kijken. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139314832
Ze lijkt op je Davina O+
pi_139314943
Ik had ook weken pijn Dot, ondanks goed aanhappen. Kwestie van eelt kweken ;)

En verder denk ik dat Burdie verstandige dingen zegt. Ik denk dat je heel onrustig wordt van steeds zoeken naar oorzaken. Helpt het als je probeert te accepteren dat het nu even worstelen is voor jullie beiden en gewoon maar even met de dag te leven?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_139315013
Maar Dot zegt dat hij het vaccuum te snel verbreekt dan hapt ie dus niet zo heel goed aan. Zei de lk niet of je hem gewoon opnieuw moet aanleggen zodat ie leert niet te sabbelen maar door blijven drinken?
Ik denk dat na 2-3 weken moet de pijn echt minder zijn...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 27 april 2014 @ 20:02:54 #213
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139315489
Dottie, eerst een plus1 op burd en verder nog een tip voor pijn, want ik heb ook vaak een onrustig meisje aan de borst die om de haverklap loslaat omdat ze last heeft van mijn melkstroom icm de reflux. En dan vervolgens probeert ze heel lullig aan te happen.

De truc die hier altijd werkt maar waar madame zelf helaas pisnijdig van wordt is voeden in een gewone Madonna en dan haar hoofd begeleiden wanneer ze mag happen (leuk dat je een duik wilt nemen met je kleine hap, maar we gaan het niet doen, sorry). En dan met je andere hand een goede hamburger/Nippleflip, waardoor ze net even meer tepel in haar mond neemt en d'r lippen beter krullen. En dan: niet loslaten. Ik houd mijn borst lichtjes vast, zonder te knijpen maar wel dat hij iets beter hapbaar blijft voor haar en omdat ze zovaak zonder reden de helft van m'n tepel uit d'r mond laat glijden houd ik m'n andere hand achter haar hoofd als begrenzing. Ze mag wel loslaten en opnieuw happen, om wat voor reden dan ook, maar niet de hap verpesten en dan stug doordrinken.

Mijnes wordt alleen boos als ik bepaal wanneer ze mag happen, waardoor ze zich soms afzet tegen m'n borst met haar handen en dan is het dus geen succes :')

Edit: toevallig voedingsmoment dus ik heb vriend gevraagd het op de foto te zetten. Hij snapte alleen niet goed wat belangrijk was om terug te zien op de foto, maar zie spoiler:

SPOILER
Misschien heb je er wat aan!
Succes bikkel, jullie doen het goed. Geloof in jezelf en genoeg is genoeg :*

[ Bericht 16% gewijzigd door Kimpossible op 27-04-2014 20:14:18 ]
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139316589
Dot, ik heb verder geen tips ivm het aanhappen,maar wel ivm kolven. Ik kolf nu al bijna vier maanden volledig voor de tweeling en ze hebben nog nooit om voeding hoeven gillen terwijl ik met een verhit hoofd aan de kolf hing ;)

De.meiden drinken hun fles en ik kolf direct daarna, waardoor er altijd twee flesjes klaar staan. In het begin kolfde ik electrisch, dat kon ook met een hand, nadat het vacuum was. Mn onderarm op de ene schelp en mn hand op de andere. Tegenwoordig kolf ik met een handkolf, zodat ik meer bewegingsvrijheid heb.

Eventueel zou je zelfs tijdens een voeding kunnen kolven door Stipje op een voedingskussen/hoopje dekbed oid te leggen. Dan heb je een hand voor de fles en een hand voor de kolf. Ik zit ook vaak in kleermakerszit met een baby op.schoot. Billen in het kuiltje en.hoofdje op mn knie. Dan heb ik ook een.hand vrij om te kolven.

Ideaal is het niet, maar zeker mogelijk. Let wel dat kolven ook een kwestie van oefenen is. Je zal wrs de eerste keer geen.volledige.voeding kolven, maar dat zal snel op lopen. Mijn meiden drinken ong. 150ml per voeding per kind en zitten sinds hun geboorte volledig op bv (op de kv na die ze van het ziekenhuis moesten..)

Sterkte en.als je tips nodig hebt hoor ik het wel :*
Lotte!
Noah!
pi_139316705
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben met pijn :) Ik haal hem idd los als hij het vacuüm verbreekt en leg dan opnieuw aan. Ik ga je truc eens proberen KP, thanks! Een lullige hap met een snoekduik is idd ook een favo actie van meneer :P

En m'n tepels even laten helen met een tepelhoedje vind ik ook een goed plan. Ik durf ook niet zo goed met Purelan te smeren omdat ik bang ben dat het dan te week wordt maar misschien kan ik dat wel even doen tot het wat beter is. De lk nam niet op maar ik zal het ook even aan haar vragen.

Clubsoda, zo doe ik het nu idd en elke dag ben ik blij dat het weer gelukt is dus misschien hou ik het ook wel gewoon vol :')
  zondag 27 april 2014 @ 20:33:15 #216
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139317018
Purelan kan je niet te veel smeren! Lekker smeren hoor, dat scheelt zoveel!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 27 april 2014 @ 20:34:20 #217
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139317088
Dot, ook hier pijn in het begin hoor :Y links heb ik een kloof(je) gehad, en ik heb heel lichte tepels, dus de kraam keek gelijk al bedenkelijk :')

Ik heb me echt na een tijdje afgevraagd of ik óóit me weer normaal zou kunnen afdrogen na het douchen zonder in elkaar te krimpen als de handdoek langs mn tepels kwam :X

Maargoed, dat soort pijn gaat over; pijn door een andere oorzaak moet natuurlijk wel beter worden! Sterkte :*
pi_139321925
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:26 schreef Linda2205 het volgende:
Dot, ik heb verder geen tips ivm het aanhappen,maar wel ivm kolven. Ik kolf nu al bijna vier maanden volledig voor de tweeling en ze hebben nog nooit om voeding hoeven gillen terwijl ik met een verhit hoofd aan de kolf hing ;)

De.meiden drinken hun fles en ik kolf direct daarna, waardoor er altijd twee flesjes klaar staan. In het begin kolfde ik electrisch, dat kon ook met een hand, nadat het vacuum was. Mn onderarm op de ene schelp en mn hand op de andere. Tegenwoordig kolf ik met een handkolf, zodat ik meer bewegingsvrijheid heb.

Eventueel zou je zelfs tijdens een voeding kunnen kolven door Stipje op een voedingskussen/hoopje dekbed oid te leggen. Dan heb je een hand voor de fles en een hand voor de kolf. Ik zit ook vaak in kleermakerszit met een baby op.schoot. Billen in het kuiltje en.hoofdje op mn knie. Dan heb ik ook een.hand vrij om te kolven.

Ideaal is het niet, maar zeker mogelijk. Let wel dat kolven ook een kwestie van oefenen is. Je zal wrs de eerste keer geen.volledige.voeding kolven, maar dat zal snel op lopen. Mijn meiden drinken ong. 150ml per voeding per kind en zitten sinds hun geboorte volledig op bv (op de kv na die ze van het ziekenhuis moesten..)

Sterkte en.als je tips nodig hebt hoor ik het wel :*
Dank je voor de tips! Een volledige voeding kolf ik idd niet, ik zit op 80-90 cc nu. Ik had je kleermakerstip meteen even uitgeprobeerd en hij vond het wel prima zo :) heel handig!

En 300 cc per kolfbeurt, dat zijn wel eat cupmaatjes extra of niet? :D
  zondag 27 april 2014 @ 22:03:40 #219
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139322400
Pijn ja, hier ook hoor de eerste weken, pas na 6-8 weken is het echt gemakkelijker en leuk geworden. En echt fijn is het als ze zelf kunnen aanhappen, ook 's nachts. ^O^
Ik heb ook lang met een hand mijn borst vastgehouden, zodat ie goed bleef liggen tegenover en op hoogte van de tepel en zodat mijn borst de juiste vorm had zodat ie goed vacuum kon blijven behouden.

Het komt wel goed, zorg vooral dat je goed zit en probeer wat verschillende houdingen uit, hier ook de kinders in het begin niet zelf laten happen en rommelen, maar onder begeleiding van mij ze laten aanhappen en dan zorgen dat ze goed gesteund liggen.

Succes ermee in ieder geval! ;)
pi_139322960
Hoe oud is Stip? Want das best behoorlijk wat al! En ik heb niet te klagen nee, maar in de kraamweek was het erger, daar kolfde ik zo'n 2L per dag, terwijl de meiden maar 50ml dronken alle drie uur :X
Lotte!
Noah!
  zondag 27 april 2014 @ 22:56:55 #221
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139325725
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 20:33 schreef Kimpossible het volgende:
Purelan kan je niet te veel smeren! Lekker smeren hoor, dat scheelt zoveel!
Inderdaad. Juist het altijd smeren zorgt voor de goede heling!!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139330987
Hier ook wekenlang pijn gehad door onduidelijke oorzaak. Ik kan me niet vinden in de uitspraak dat het na 2 tot 3 weken wel over moet zijn. het heeft hier wel 2 tot 3 maanden aangehouden. Hij hapte goed aan, we hadden geen spruw, ik denk zelf dat het er gewoon bij hoorde. En die acceptatie hielp echt heel erg. :)

Props voor je doorzettingsvermogen hoor Dot, aan je motivatie zal het niet liggen iig :)
  maandag 28 april 2014 @ 12:54:14 #223
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139337710
Dot, ik kreeg van de lk de tip om de lanoline af te' dekken met een steriel gaasje.

Vanmorgen heb ik weer gebeld. Op advies van de lk assistente een tepelhoedje gehaald. Lauren was woedend. Ze hapt echt niet met tepelhoedje. Naar het schijnt kun je op diue plek ook niet hechten en boven op alles heb ik nu ook links een snee :'( weer de lk gebeld en zij weten het nu ook niet meer door de telefoon heen... En ze hebben de prijs van en consult opgehoogd tot epische prijzen.
pi_139338398
Dot, zeker smeren met Purelan! Het hielp hier heel goed, en het is niet erg als Stipje een beetje binnenkrijgt.

Pijn bij het voeden heb ik links altijd iets bij happen - hele gevoelige tepel, want haar hap is goed en het trekt weg. Ook is m'n tsr na 8 maanden nog altijd heel heftig en wat pijnlijk, en is stuwing bij mij ook meteen pijn. Kortom - het kan zijn dat de boel gevoelig blijft. Maar het moet echt niet tenenkrommend zijn!

Wbt krampjes, ik heb het al eerder gezegd, dat kan er ook bij horen - het is hartstikke klote maar soms is er niets aan te doen. Hoe graag we ook willen, soms moeten die lijfjes gewoon groeien om het beter te kunnen verwerken. Ga daar niet voor kolven - de kans is erg groot dat dat niet gaat helpen.

En nee, er is niks ergs aan als je wilt stoppen. Maar probeer het perspectief te houden, hoe moeilijk dat ook is. Stoppen zal jouw pijn wél oplossen, maar Stipjes klachten wrs niet.

Pessie en Wup, beterschap!
Home is where the O+ is...
pi_139338826
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 12:54 schreef pessie het volgende:
Dot, ik kreeg van de lk de tip om de lanoline af te' dekken met een steriel gaasje.

Vanmorgen heb ik weer gebeld. Op advies van de lk assistente een tepelhoedje gehaald. Lauren was woedend. Ze hapt echt niet met tepelhoedje. Naar het schijnt kun je op diue plek ook niet hechten en boven op alles heb ik nu ook links een snee :'( weer de lk gebeld en zij weten het nu ook niet meer door de telefoon heen... En ze hebben de prijs van en consult opgehoogd tot epische prijzen.
Oh, wat vervelend! Ik moet zeggen dat ik de consulten idd ook erg duur vind :@ Ik heb ondertussen 320 euro aan de lk uitgegeven....

Ik heb net nog even gebeld en nog wat verschillende houdingstips gekregen om toch z'n kin echt meer naar onder te krijgen en z'n hoofd goed naar achter, want dat doet hij niet merkte ik vanochtend.

Hij was wat weinig aangekomen, dus van de cb arts moeten we nu elke week komen wegen. Hij was namelijk sinds vrijdag maar 60 gram aangekomen, maar hij heeft sinds donderdag niet gepoept, dus het kon ook ontlasting zijn. We houden het in de gaten. Hij heeft sowieso sinds we aan de Ranitidine zijn begonnen weinig poepluiers, dus ik ga de huisarts ook even mailen, ook omdat hij erg veel spuugt weer de laatste dagen.

Vanochtend had hij na beide voedingen ook veel gespuugd, maar wel beide borsten leeg gedronken, maar tevreden was hij niet en hij was echt ontroostbaar. Niet goed voor mijn moedershart ;(
  maandag 28 april 2014 @ 15:15:00 #226
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139342091
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 13:33 schreef Dot. het volgende:
Hij was wat weinig aangekomen, dus van de cb arts moeten we nu elke week komen wegen. Hij was namelijk sinds vrijdag maar 60 gram aangekomen, maar hij heeft sinds donderdag niet gepoept, dus het kon ook ontlasting zijn. We houden het in de gaten. Hij heeft sowieso sinds we aan de Ranitidine zijn begonnen weinig poepluiers, dus ik ga de huisarts ook even mailen, ook omdat hij erg veel spuugt weer de laatste dagen.
Je bent denk ik echt teveel aan elkaar aan het linken.
Of hij is gewoon goed gegroeit en het is een borstbaby doe poepen soms ook weinig
tot wel een dag of 8 a 10 niet :)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139342273
Sinds vrijdag 60 gram te weinig? Het is vandaag maandag, toch? Dat is toch prima?
pi_139342472
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 15:15 schreef Moppert het volgende:

[..]

Je bent denk ik echt teveel aan elkaar aan het linken.
Of hij is gewoon goed gegroeit en het is een borstbaby doe poepen soms ook weinig
tot wel een dag of 8 a 10 niet :)
Ja, weet ik idd, maar wilde toch nog wat vragen aan de huisarts :) Gewoon afwachten idd :Y

En het groeien was wat de arts zei, daar maak ik me idd geen zorgen om.
pi_139364972
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 12:54 schreef pessie het volgende:

kun je niet een keer naar het borstvoedingscafe in de stad? Daar is in elk geval regelmatig een LK..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 29 april 2014 @ 08:55:08 #230
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_139365247
En sowieso een maal 60 gram te weing , hij kan ook in de lengte gegroeid zijn.

Ik kan verders geen tip geven die al gezegd zijn. Maar misschien kun je voor he gevoel zeggen nu is een nieuwe start , wat was was en nu gaat het beter.
Dat helpt mij na spuien meestal wel.

Succes!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_139371637
O+ drinken - lachen - drinken - lachen - poepen - lachen - drinken - nog een toefje persen - lachen - drinken O+
  dinsdag 29 april 2014 @ 13:05:16 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139371782
*smelt* O+.

Kuiken mocht vandaag voor zijn eerste prikjes. De moeder voor me zat te hannessen met een speen, kuiken kreeg gewoon een slokje als troost O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Burdie op 29-04-2014 15:59:08 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:03:05 #233
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139376094
Hello, even een vraagje voor als ik straks weer bv ga geven; ik wil voor de zekerheid gv bestellen, ik zie al via bv.com dat je het bij eurolac kan bestellen, maar voor degenen die het gebruikt hebben, wat hebben jullie besteld? De standaard, de druppeldop, de verstuiver, etc etc?? Haha :') Wat een keuzes :P Wat is het meest handige voor moeder + kind? :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:18:02 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139376535
Geen idee, nooit besteld en nooit nodig gehad. Ik vind het dan ook niet iets om van te voren in huis te halen eerlijk gezegd :?
pi_139377375
Ik had gewoon standaard Enf, maar heb 't nog altijd niet gebruikt! *klopt af*
Verstuiver leek me voor mezelf ook wel handig.
pi_139377841
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:05 schreef Burdie het volgende:
*smelt* O+.

Kuiken mocht vandaag voor zijn eerste prikjes. De moeder voor me zat te hannessen met een speen, kuiken kreeg gewoon een slokje als troost O+.
Ja, werkt goed he? :D . I zoog zich al snikkend en verongelijkt nagrommend vast aan de borst om de eerste tien minuten niet meer los te laten. We waren de laatsten die dag dus van de arts mocht ik nog even blijven zitten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:07:06 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139377995
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:02 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, werkt goed he? :D . I zoog zich al snikkend en verongelijkt nagrommend vast aan de borst om de eerste tien minuten niet meer los te laten. We waren de laatsten die dag dus van de arts mocht ik nog even blijven zitten.
O+
KuikenGuppy
pi_139379218
Waarom wil je GV al in huis halen? Ben je zo gevoelig voor schimmelinfecties?
pi_139379476
Ah, tips hier ook welkom! De cb arts vond z'n mondje ook al verdacht en ik zie idd in zijn wang witte slierten die ik niet weg kan vegen, dus die kuur van de huisarts was waarschijnlijk niet genoeg, maar die plakzooi was echt verschrikkelijk. Gv hoef je maar 1x per dag te gebruiken toch?

Wel vreemd ook, ik heb niet het idee dat hij (of ik) er last van heeft. Of hoeft dat niet perse?
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:12:57 #240
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139380404
Ja, ben er gevoelig voor en mn oudste dochter ook. Miconazol hielp geen fluit. Ja, de pijn werd iets minder maar het is nooit helemaal weggegaan vanaf week 3, vandaar met 2 maanden gestopt met de bv. Ik wil het nu proberen te voorkomen (geen vingers in mond, bij zuigbehoefte gewoon speen) en daarom wil ik de gv alvast in huis halen, als ik last heb wil ik het gelijk gaan gebruiken, vandaar :)
En ik wil het graag zo lang mogelijk volhouden, mocht het alsnog niet gaan dan niet, maar vind het fijn om alvast in huis te hebben.
Cwen thx voor de tip! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')