abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2014 @ 22:06:33 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139231624
Ah jeetje klap ook al dus..... :{

Sterkte dames!!! :*
pi_139231645
Hij zoekt echt mijn borst, en 5 min drinken.. Tja dat is niet heul lang zeg maar. Speentje pakt hij dan niet pink ook niet..
♥ J & S
pi_139231777
Lastig zeg. Hopelijk kan de lactatiekundige het verschil maken. Sterkte!
  donderdag 24 april 2014 @ 23:42:06 #84
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139236737
Ohhh klap wat stom en vervelend :{ ik hoop dat de lk jullie kan helpen.

Hier ook een te kort lipbandje trouwens, maar onze kno wilde niet klieven omdat dat schijnbaar niet zo simpel is als een tongriem en ook voor minder problemen zorgt. Hij zei, als er tanden komen en je ziet dat er een spleetje ontstaat is het vroeg genoeg. Uh, ok.

Maar dat daar een verband zit met reflux joh?

In ieder geval: veeeel succes
:*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139237667
De lk stuurde me dit artikel: http://www.kiddsteeth.com/articles/aerophagia_2011.pdf

Bij Stipje is het trouwens dat hij dus heel gulzig drinkt, dan wegdommelt en snel weer komt en dan hapt hij ook wel weer, maar dat kan dus al na drie kwartier zijn bijv. Jouw misselijke ventje klinkt echt heel sneu, kr!

Doen we morgen een mini meet in het Ikazia ;)
pi_139240372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:42 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh klap wat stom en vervelend :{ ik hoop dat de lk jullie kan helpen.

Hier ook een te kort lipbandje trouwens, maar onze kno wilde niet klieven omdat dat schijnbaar niet zo simpel is als een tongriem en ook voor minder problemen zorgt. Hij zei, als er tanden komen en je ziet dat er een spleetje ontstaat is het vroeg genoeg. Uh, ok.

Maar dat daar een verband zit met reflux joh?

In ieder geval: veeeel succes
:*
Als het echt te kort is zou ik een andere knoarts zoeken. Bij een kleine baby is het wel net zo simpel (zelf gezien bij de puppy) en als ze groter worden moeten ze ervoor onder narcose.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_139241317
Ik ben voor! Minimeet :D en het liefst een bloederige minimeet dan is er iig gekliefd!
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 05:41:13 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241339
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als het echt te kort is zou ik een andere knoarts zoeken. Bij een kleine baby is het wel net zo simpel (zelf gezien bij de puppy) en als ze groter worden moeten ze ervoor onder narcose.
Ja, nou, volgens t (interessante!) artikeltje van Dot is het wel een ruime 2 of een 3. Als ze lacht krult d'r lipje ook naar binnen. T gekke is dat de tongriem zo gekliefd was, door dezelfde arts. Hij zei dat het ook niet voor problemen zou zorgen, anders dan een eventueel spleetje als ze groter is. We gaan er toch maar weer even achteraan dan.

Morgenochtend eerst nog maar eens zelf goed kijken, ze begint nu net weer te doezelen.

1 mei moeten we weer naar de kinderarts, ik zal hem sowieso vragen even te kijken en anders wordt het een tripje naar Rotterdam. Das, anders als in de kraamweek, inmiddels best te doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kimpossible op 25-04-2014 05:58:52 ]
pi_139241575
Interessant. Emmy klakt ook bij het drinken, kon dr lipje niet naar buiten krullen ad borst, spuugt veel en ik kan dr lipje ook niet goed omhoog vouwen zoals bij Hanne wel kan...eens vragen straks..
Lotte!
Noah!
pi_139241673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:15 schreef Linda2205 het volgende:
Interessant. Emmy klakt ook bij het drinken, kon dr lipje niet naar buiten krullen ad borst, spuugt veel en ik kan dr lipje ook niet goed omhoog vouwen zoals bij Hanne wel kan...eens vragen straks..
Lijkt me slim! Klinkt wel zo vooral als je haar groei bekijkt zeker na vragen!
♥ J & S
pi_139241680
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 05:41 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, nou, volgens t (interessante!) artikeltje van Dot is het wel een ruime 2 of een 3. Als ze lacht krult d'r lipje ook naar binnen. T gekke is dat de tongriem zo gekliefd was, door dezelfde arts. Hij zei dat het ook niet voor problemen zou zorgen, anders dan een eventueel spleetje als ze groter is. We gaan er toch maar weer even achteraan dan.

Morgenochtend eerst nog maar eens zelf goed kijken, ze begint nu net weer te doezelen.

1 mei moeten we weer naar de kinderarts, ik zal hem sowieso vragen even te kijken en anders wordt het een tripje naar Rotterdam. Das, anders als in de kraamweek, inmiddels best te doen.
Volgens mij onderschatten veel artsen het. De LK die komt die dot ook heeft gehad schrijft ook op borstvoeding.com. Zal ff een artikeltje opzoeken!

Komt vrijwel op hetzelfde neer maar dan in het Nederlands, vond t wel fijn om ook dit even te lezen.
http://www.borstvoeding.com/problemen/lipbandje/lb1.html

Er achteraan Kim! Ik heb besloten dat als LK een strak lipbandje heeft ik stampij ga maken als ze niet gaan klieven. Ooit moet ik toch eens die hysterische moeder zijn, laat dat dan nu maar wezen :+

[ Bericht 18% gewijzigd door klaprooss op 25-04-2014 07:44:57 ]
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:02:03 #92
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241842
Go dot go!

Ik heb het geprobeerd op de foto te zetten, ik dacht: misschien kan het ikazia het dan op afstand beoordelen zodat we niet voor niks gaan. Das nog een missie apart joh, zon foto. Maar kijk, volgens mij overdrijf ik echt niet (mijn tepels schreeuwen overigens ook om hulp):

pi_139241860
Zoiets was bij ons in 1 minuut door. Wel door de knoarts (Utrecht), kinderarts deed t niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_139241927
Zo ziet die van Stip er idd ook uit. Maar doen jouw tepels nog steeds pijn dan KP?

Je kunt ook de lk mailen die klaproos en ik heben gesproken KP. Ze is van Uit volle borst en haar mailadres staat gewoon online

Ik wil ook wel stampij maken maar m'n vriend weet niet of het wel ligt aan de lipband, aangezien we de vorige keer ook naar huis zijn gestuurd en de huisarts het ook niet nodig vond. Hij vertrouwt meer op artsen dan op lactatirkundigen. Maar ik ga zo bellen en hopelijk kunnen we dan snel terecht en horen we iets anders van een arts :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:18:38 #95
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241975
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:13 schreef Dot. het volgende:
Zo ziet die van Stip er idd ook uit. Maar doen jouw tepels nog steeds pijn dan KP?

Je kunt ook de lk mailen die klaproos en ik heben gesproken KP. Ze is van Uit volle borst en haar mailadres staat gewoon online.
Ja, af en aan. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar eigenlijk krijgen/houden we rechts alleen een goede hap als ik haar hoofd blijf ondersteunen met m'n hand a la rugby en m'n borst blijf vasthouden. Maar daar heeft ze een vette hekel aan :') . Als ik het niet doe is de hap niet zo netjes maar zuigt ze m'n halve tepelhof later nog naar binnen om me vervolgens te pijnigen met d'r lieftallige kaakjes. Ze maakt ook van een grote hap net zo gemakkelijk een kleine door gewoon d'r mond verder dicht te doen en zo de boel stiekem uit d'r mond te laten glijden.

Maar hee, we geven borstvoeding en het is tof *O* O-)

M'n eigen lk is ook al vanaf dag 3 van baby voor klieven, maar daar heb je niet veel aan als de kno zijn gereedschap hoofdschuddend achter zijn rug houdt :P
pi_139242160
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:18 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, af en aan. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar eigenlijk krijgen/houden we rechts alleen een goede hap als ik haar hoofd blijf ondersteunen met m'n hand a la rugby en m'n borst blijf vasthouden. Maar daar heeft ze een vette hekel aan :') . Als ik het niet doe is de hap niet zo netjes maar zuigt ze m'n halve tepelhof later nog naar binnen om me vervolgens te pijnigen met d'r lieftallige kaakjes. Ze maakt ook van een grote hap net zo gemakkelijk een kleine door gewoon d'r mond verder dicht te doen en zo de boel stiekem uit d'r mond te laten glijden.

Maar hee, we geven borstvoeding en het is tof *O* O-)

M'n eigen lk is ook al vanaf dag 3 van baby voor klieven, maar daar heb je niet veel aan als de kno zijn gereedschap hoofdschuddend achter zijn rug houdt :P
Balen zeg! Knap dat je dat volhoud dan! Geen enge kloven gelukkig?

We mogen, na mijn aandringen dat 2 mei echt te laat is, om 10 uur komen *O*
pi_139242235
Ik vind het echt godsgeklaagd dat er zoveel stampij nodig is om een lip- of tongriempje geliefd te krijgen :o

Staan jullie kno-artsen op de lijst bij borstvoeding.com? Zo nee, is het dan misschien slim om er daar een van uit te zoeken? Helaas weten de meeste artsen maar bar weinig van het effect van riempjes op bv.. :{

Stampij maken voor je kind lukt altijd beter dan voor jezelf he, klaproos O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139242392
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:36 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Lijkt me slim! Klinkt wel zo vooral als je haar groei bekijkt zeker na vragen!
hoe bedoel je? Ze groeit toch meer als prima?
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:51:42 #99
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139242411
Ohhh dot goed zo! Doe maar én lip en tong hoor, als ze bereid zijn te klieven! Hier maakte tong al een verschil van dag en nacht, maar het is nu dus ook nog niet optimaal. En ja, t doet wel pijn, maar ik vind het zo belsngrijk dat stoppen geen optie is eigenlijk :@ daarbij is deze pijn niks vergeleken mrt de tongriempijn van eerst, dat was echt tranen in je ogen, kromme tenen, gespannen schouders en verkrampte kaken. Dan valt dit wel mee :D

Ik snap dat ook niet zo goed hoor morretje. Het is zon kleine moeite en het doet t kind amper zeer. Je zou potdorie haast je eigen keukenschaar pakken :+

Onze kno's staan er niet bij, maar die staan ook niet bij de tongriempjes en dat doen ze ook. Ik ga echt volgende week bij de kinderarts het verband tussen die riempjes en reflux aanhalen en vragen wat hij vindt. Dan kan de kno hier misschien alsnog klieven en anders moeten we echt maar n tripje Ikazia doen. En shoppen (of meeten :P ) in Rotterdam
pi_139242971
Onze kno staat er wel bij ja en de lk had over het algemeen ook goede ervaringen met haar.
pi_139243577
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:50 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

hoe bedoel je? Ze groeit toch meer als prima?
Ja! Ik bedoel het niet verkeerd :o, ik heb verkeerd zitten kijken was nog maar net wakker :+
♥ J & S
pi_139243660
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:51 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh dot goed zo! Doe maar én lip en tong hoor, als ze bereid zijn te klieven! Hier maakte tong al een verschil van dag en nacht, maar het is nu dus ook nog niet optimaal. En ja, t doet wel pijn, maar ik vind het zo belsngrijk dat stoppen geen optie is eigenlijk :@ daarbij is deze pijn niks vergeleken mrt de tongriempijn van eerst, dat was echt tranen in je ogen, kromme tenen, gespannen schouders en verkrampte kaken. Dan valt dit wel mee :D

Ik snap dat ook niet zo goed hoor morretje. Het is zon kleine moeite en het doet t kind amper zeer. Je zou potdorie haast je eigen keukenschaar pakken :+

Onze kno's staan er niet bij, maar die staan ook niet bij de tongriempjes en dat doen ze ook. Ik ga echt volgende week bij de kinderarts het verband tussen die riempjes en reflux aanhalen en vragen wat hij vindt. Dan kan de kno hier misschien alsnog klieven en anders moeten we echt maar n tripje Ikazia doen. En shoppen (of meeten :P ) in Rotterdam
Meeten :+

Ja ze zouden idd makkelijker moeten zijn, ze zeggen sowieso als er een strak lipbandje is is vaak ook de tongriem niet goed. Hier lijkt J zijn tong wel goed en twijfel zo aan zijn lipje.. Misschien leg ik hem gewoon slecht aan :o . Brr krijg ik de kriebels van, dat er niets mis is straks en dat het mn eigen dome schuld is -O-

LK komt over een kwartier! Spannend man!

En dot *O* Wat onwijs fijn!!!
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:01:13 #103
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139243740
Dat geloof ik niet hoor klapje, dat het je eigen schuld is. Aanleggen met een onrustige baby, laat staan een baby die overstuur is, is gewoon niet eenvoudig. Komt wel goed, schatje! *Roosvicee toeschuift

Succes zometeen!

Ik hoop dat dot as we speak een toffe kno heeft getroffen die wél het nut van klieven inziet!
pi_139244185
Dames, ik hoop erg voor jullie dat jullie snel onbezorgd kunnen gaan genieten van het voeden. Na de kraamweek heb ik geen enkele keer pijn gehad tijdens het voeden en I hapt geheel automatisch aan. Dat gun ik jullie ook. En dat gaat ook vast gebeuren. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139245156
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:52 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ja! Ik bedoel het niet verkeerd :o, ik heb verkeerd zitten kijken was nog maar net wakker :+
maakt niet uit, ik snapte al niet wat je bedoelde :D
Lotte!
Noah!
pi_139245527
Er is gekliefd! Ik merkte nog geen verschil eerlijk gezegd maar dat hadden meer moeders zei de vpk. Nu moet hij z'n extra grote hap gaan oefenen :)

Het is wel een beetje sneu moet ik zeggen maar er was idd amper bloed en hij dronk snel weer.
pi_139245546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:16 schreef Dot. het volgende:
Er is gekliefd! Ik merkte nog geen verschil eerlijk gezegd maar dat hadden meer moeders zei de vpk. Nu moet hij z'n extra grote hap gaan oefenen :)

Het is wel een beetje sneu moet ik zeggen maar er was idd amper bloed en hij dronk snel weer.
Fijn om te horen dot! Nu idd weer even naar de schoolbanken met stipje :+ ! Maar dat komt vast goed!
♥ J & S
pi_139245598
LK is weg! Nou het was overduidelijk zei ze. Met het drinken zag ze het al maar na en inspecite van de mond was het overduidelijk.

Een verborgen tongriem en een te strak lipbandje in de pocket -O- . Ze snapte helemaal waarom ik er door heen zat en dat J zo'n last had! En ze vond dat stipje en J maar een keer moesten afspreken want ze leken zo op elkaar qua verhaal :+

Huisarts is net gebeld, assistente gaat een doorverwijzing vragen en dan kan ik het ziekenhuis weer bellen! Man ik ben blij :D
♥ J & S
pi_139245782
Stipje en J. kunnen in een lotgenoten praatgroepje! En alles is aan het goedkomen. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139245836
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:28 schreef Franny_G het volgende:
Stipje en J. kunnen in een lotgenoten praatgroepje! En alles is aan het goedkomen. *O* .
_O- precies het Reflux-bandje-riempje clubje O+

*O*
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:31:33 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139245863
Wat fijn dat jullie beiden geholpen zijn / worden! *O*

Hopelijk gaat het binnen een paar dagen helemaal super met jullie bv! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_139245903
Oh tjonge, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen. Labiel typje ben ik geworden.
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:35:12 #113
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139245961
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:30 schreef klaprooss het volgende:

[..]

_O- precies het Reflux-bandje-riempje clubje O+

*O*
Mag ik ook in jullie club? O+ Hier ook een verborgen tongriem en reflux en t riempje heb je gezien haha.

Tis wat met die ukken!

Wel supergoed dat er zoveel actie is aan Jullie kant! *O*
pi_139246008
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:35 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Mag ik ook in jullie club? O+ Hier ook een verborgen tongriem en reflux en t riempje heb je gezien haha.

Tis wat met die ukken!

Wel supergoed dat er zoveel actie is aan Jullie kant! *O*
Je moet O+ ! Niet dat het een leuke club is :')

Ga je weer hulp vragen poep? Anders moet ik boos worden -O-
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:49:44 #115
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139246358
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:37 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Je moet O+ ! Niet dat het een leuke club is :')

Ga je weer hulp vragen poep? Anders moet ik boos worden -O-
Neuh, dat niet. Maar hee: het kan alleen beter worden. En dan zijn wij een soort overlevers, veteranen, doorzetters, bikkels. Zoiets. Haha.

Ik ga eerst volgende week naar de ka en dan moet er weer actie in de tent. Ik hoop gewoon dat hij ff verwijst naar kno (letterlijk 1 deurtje verder) en dat we dan met een gekliefd lipriempje naar huis gaan. Zonder Ikazia. En dan kom ik gewoon voor de lol wel een keer die kant op :P

Dot, is jullie lipriempje nou ook gekliefd? Zo ja, zeg ff dat dat echt net zo meevalt als tong?
pi_139247249
Hallo, mijn naam is Stip en ik ben gekliefd :D

Ik vond het lipbandje minder akelig dan het tongriempje KP, tongriempje bloedde meer volgens mij.
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:24:54 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139247364
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:33 schreef Franny_G het volgende:
Oh tjonge, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen. Labiel typje ben ik geworden.
:D O+

Dot en Klaproos wat een goede berichten; het gaat dus echt beter worden voor jullie! *O*
Kim, hopelijk werkt jullie kinderarts ook mee de komende keer.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:28:48 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139249163
Fijn dat er eindelijk gekliefd is. Hopelijk gaat het snel beter Klaproos en Dot :*

En hopelijk voor jou ook goed nieuws volgende week Kim! :*
pi_139249186
De borstvoeding verliep bij mijn vriendin niet echt optimaal. Na de bevalling(keizersnede) duurde het een paar dagen voor het op gang was gekomen. Mét tepelhoedje, want zonder lukte het niet.
Vervolgens ging het een week lang vrij goed, maar al vrij snel merkten we dat Silvijn steeds minder dronk. M'n vriendin kreeg aan beide borsten een ontsteking, het kolven lukte voor geen meter. We hebben van alles geprobeerd, ook een lactatiekundige ingehuurd. Helemaal niets hielp. Dus zo'n 3 weken na z'n geboorte moesten we al overstappen op flesvoeding. Een flinke teleurstelling voor m'n vriendin, maar het was anderzijds elke keer weer zo'n gedoe en gestress, dat het er door de overstap een stuk rustiger door werd. Zowel voor m'n vriendin als voor Silvijn, die niet meer gefrustreerd raakte omdat het drinken aan de borst niet lukte.
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:56:58 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139249996
OMG, een nieuw dieptepunt! Gaan kolven en dan vergeten een flesje eronder te schroeven :') _O-
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:57:56 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139250024
Winski, wat een gedoe en wat jammer dat het niet gelukt is -O-
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:01:08 #122
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139250136
Lol lb, hóe dan? :D

Winski, wat jammer zeg. Wel fijn dat nu de rust een beetje terugkomt, dat is óók belangrijk en fv is echt niet slecht :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:03:09 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139250199
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:01 schreef Kimpossible het volgende:
Lol lb, hóe dan? :D

Nou gewoon, je monteert de kolfschelp, hangt m aan je tiet, en gaat kolven. Tot je denkt; wat klinkt dat gek :?

:')
pi_139250408
Klopt, was inderdaad een enorm gedoe. Is alweer even geleden hoor, onze zoon is inmiddels 10 maanden en dit was allemaal in de eerste paar weken.
Ja, het was erg fijn dat de rust terugkeerde. Gestress in de eerste weken is echt geen pretje. We waren echt alleen maar bezig om de bv te laten lukken en dat kostte zoveel tijd en energie. Direct na de overtap op fv was er rust.
Kimpossible, fv is inderdaad niet slecht, verre van zelfs. Alleen had m'n vriendin liever wat langer bv gegeven. Soort van ideaalbeeld; normale bevalling, borstvoeding. Maar door de keizersnede en 'mislukte' bv liep het allemaal wat anders :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:14:17 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_139250477
Sorry LB, maar ik moest even heel hard lachen net :D
Trok hij wel vacuum zonder flesje?
Had je al een tsr, of kon je nog snel stoppen?

_O-
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:18:36 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139250588
Nou dat vacuüm ging heel aardig geloof ik :D

Eindelijk een keer dat ik dankbaar ben voor mijn slecht toeschietende borsten :') Het is bij een paar dikke druppels op mn broek gebleven.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:19:39 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139250618
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:56 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, een nieuw dieptepunt! Gaan kolven en dan vergeten een flesje eronder te schroeven :') _O-
:D _O-

sorry....
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:23:14 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139250732
Haha LB! Je bent echt niet zo helder momenteel!
Beterschap

En 2 gekliefde kindjes!

Hier nog steeds pijn. Lactatiekundige heb ik gebeld en heb van haar nu de Ardo Gold Cream gekocht, dit 2x per dag dik smeren en dan met een steriel gaasje afdekken. Hoe dit ervoor gaat zorgen dat de stukken huid weer bij elkaar gaan komen is me een raadsel, maar ik probeer het wel. Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat het gehecht moet worden, zover uit elkaar wijkt het. Maar goed, het komt vast allemaal goed. Toch? En ik probeer nu zo goed en zo kwaad als het kan in rugbyhouding te voeden rechts. Dan is de pijn wel minder intens. De LK had het over evt. kolven, ik heb geen idee hoe kolven (wat uberhaupt pijnlijk is) ervoor kan zorgen dat het minder pijnlijk wordt...
Het moet dit weekend wel echt beter gaan worden, anders trek ik maandag weer aan de bel.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:25:52 #129
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139250789
Bij kolven heb je niet de moeilijkheid van goed of minder goed happen of onrustig drinken pessie, daardoor krijgen je tepels wat meer rust.

Veel beterschap! Pijn bij het voeden zuigt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:35:49 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139251063
Whoa pessie dat klinkt echt heul naar!! :X

Was rechts je goede of juist de, eh stieftiet? :+
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:38:02 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139251126
Jeetje Pessie, dat klinkt wel extreem zeg. Auw! :X Sterkte! :*

Vanuit de zandbak zo aan de borst O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:53:52 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139251457
Noh O+ Met die vieze knietjes, en dat handje! :D O+
pi_139251862
Jeetje pessie, hoe kom je aan zo'n enorme kloof dan?

LB _O-

Ik zit inmiddels toch aan de antibiotica. Gaat lekker hier, kneuzentopic op het moment ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:41:37 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139252825
Pessie :o yikes :X dat het maar snel over mag gaan :*.

Ik pas even qua kneuzen, OK? :+ Het loopt hier juist heel lekker. Alleen links wil qua kolven niet erg mee komen: 20cc waar ik er rechts zo 120cc uit haal. Ok, misschien toch een beetje kneus dan ;).
Mini merkt volgens mij geen verschil gelukkig. Kan ik er zelf nog wat aan doen om 'lefty' een extra zetje te geven? (Ik dacht zelf aan vaker links aanleggen en tussendoor extra links kolven?)
KuikenGuppy
pi_139252905
Dat het ineens nattig wordt onder je. :D .

Dat had ik vanochtend in bed ook heel heftig. Terwijl I toch twee keer gedronken had vannacht. Gewoon, je ligt nog een beetje te dutten, baby naast je en hoppa, laken doorweekt.

Ik was vanmiddag bij een soort bijeenkomstje met meerdere jonge moeders. Toen ik daar zei dat ik ging proberen om tot een jaar borst te voeden vonden ze dat allemaal wel heel erg lang. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze daar vreemd van zouden opkijken. Dat zal de invloed van dit topic zijn, met alle langvoedsters. O+ .
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:48:52 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139253091
Ik vind een jaar ook wel erg lang klinken eigenlijk. Heb voor mezelf de 'grens' gezet op minimaal 3 maanden, liefst door tot 6 maanden, en dan kijken we tegen die tijd wel weer wat ik er dan van vind.
KuikenGuppy
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:50:06 #137
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139253130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:
Ik vind een jaar ook wel erg lang klinken eigenlijk. Heb voor mezelf de 'grens' gezet op minimaal 3 maanden, liefst door tot 6 maanden, en dan kijken we tegen die tijd wel weer wat ik er dan van vind.
Je groeit erin mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 15:55:23 #138
5428 crew  miss_sly
pi_139253286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:
Wat Ticootje zegt.

Ik had hetzelfde idee als jij en heb uiteindelijk 21 maanden gevoed. Toen stopte S er zelf mee, dus het was helemaal prima wat mij betreft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_139253302
LB _O-

Dat denk ik wel ticootje, ik wil voeden totdat ikzelf of J denkt ik ben er klaar mee. Wie weet is dat volgende week al maar misschien pas over anderhalf jaar :o !

Doorlekken FTW O+ Hier standaard :').. Ik verlang wel naar de tijd dat ik die lekpads weg kan mieteren!

Kyara :D !

Wup hopelijk trekt het snel weg hoor :*

En pessie, wat naar! Hopelijk is het snel weg zeg! :*

2 mei wordt J gekliefd!
♥ J & S
pi_139253338
Stipje gekliefd en J.ibbe gekliefde to be *O* *O* *O* op naar verbetering, fijn dat de lk jullie heeft kunnen helpen. Nu minikim nog!

Ahg kyara wat lief! O+

Oeii Pessie sterkte! :*
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:57:49 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139253356
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je groeit erin mee.
Dat denk en hoop ik ook, maar ik wil eigenlijk vooral mezelf niet bij voorbaat 'vastpinnen' op een bepaalde periode, dan zou elke dag korte voelen als falen ipv elke dag langer als winst. Maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar ;).
KuikenGuppy
pi_139253567
Ik heb sowieso geen enkele reden om te denken dat ik heb gefaald. Als je een kind op de wereld kan zetten en kan voeden, of dat nu een dag een week of een jaar of langer is, dat is al zo'n topprestatie. Ja toch?

Nee, ik vind het wel mooi om een voornemen te hebben, maar als het niet lukt, om wat voor reden dan ook, kan ik daar prima mee leven. Ik had dit van tevoren overigens echt niet gedacht, en ik heb dit voornemen ook alleen maar omdat het nu zo goed gaat allemaal. Dat is echt al meer dan ik had gedroomd, omdat ik vooraf zoveel verhalen had gehoord en gelezen over borstvoeding die niet goed van de grond kwam. Ik had geen idee of het wel zou werken allemaal :P .
  vrijdag 25 april 2014 @ 16:12:21 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139253825
Herkenbaar Burdie! Ik heb pas bij een maand of 10 gezegd dat ik sowieso doorging tot een jaar oO< Gewoon omdat het begin zo moeizaam ging... Voor die tijd was het 'elke dag is er een', minimaal 3 maanden, minimaal 6 maanden... en toen ging het eigenlijk al probleemloos en zonder bijvoeding en domperidon ^O^
pi_139254041
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat Ticootje zegt.

Ik had hetzelfde idee als jij en heb uiteindelijk 21 maanden gevoed. Toen stopte S er zelf mee, dus het was helemaal prima wat mij betreft.
Precies zo. Ik heb nooit een deadline gesteld, behalve dat ik het wilde proberen, Toen het lukte dacht ik 'ik zie wel waar het schip strandt'. En opeens waren we vijftien maanden verder, terwijl een jaar voeden me echt bizar leek toen hij net geboren was. Hij stopte er zelf mee en dat vond ik helemaal prima.

Oh, en ik was ook helemaal gelukkig met mn handkolf trouwens. Nooit iets anders gebruikt, dat wel, maar dat is dus omdat ik daar ook geen reden voor had.

Auw Pessie, dat klinkt echt heel erg naar. Beterschap!
pi_139254648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:23 schreef pessie het volgende:
Haha LB! Je bent echt niet zo helder momenteel!
Beterschap

En 2 gekliefde kindjes!

Hier nog steeds pijn. Lactatiekundige heb ik gebeld en heb van haar nu de Ardo Gold Cream gekocht, dit 2x per dag dik smeren en dan met een steriel gaasje afdekken. Hoe dit ervoor gaat zorgen dat de stukken huid weer bij elkaar gaan komen is me een raadsel, maar ik probeer het wel. Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat het gehecht moet worden, zover uit elkaar wijkt het. Maar goed, het komt vast allemaal goed. Toch? En ik probeer nu zo goed en zo kwaad als het kan in rugbyhouding te voeden rechts. Dan is de pijn wel minder intens. De LK had het over evt. kolven, ik heb geen idee hoe kolven (wat uberhaupt pijnlijk is) ervoor kan zorgen dat het minder pijnlijk wordt...
Het moet dit weekend wel echt beter gaan worden, anders trek ik maandag weer aan de bel.
Ik kolfde links vanwege een kloof terwijl Stipje rechts dronk en ik merkte na 2 voedingen dat de kloof al veel beter werd. En doordat Stipje m'n tsr opriep hoefde de kolf niet zo hard. Ik zt idd ook te hannesen met crème en gelpads, maar rust hielp veel beter. Of een tepelhoedje, dat scheelde ook veel qua pijn!

Klaproos met een afspraak! *O* Ik hoop echt dat ik tegen die tijd kan zeggen dat het super loopt hier :)

Ik wilde ook een half jaar bv geven, maar ik ben nu al blij dat ik een maand heb volgemaakt :@ We kijken het nu idd even per dag aan en hopelijk komt alles goed en anders heeft hij wel gewoon een maand bv gehad :)
pi_139255098
Mijn oudste heb ik 2,5 jaar gevoed, dus ik ga er vanuit dat ik in 2016 ook nog bezig ben :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:04:10 #147
259886 pessie
pi_139255171
Het probleem is dat de kloof echt zit tussen tepel en tepelhof. De tepel zit daar zeg maar los van de tepelhof. Hij is ook verder los gegaan sinds vorige week volgens mij. En als ik de kolf erop zet "wringt" ie precies daar :X dus dat wil ik liever niet proberen.
Het is de stieftiet LB :P , dus in het ergste geval gooi ik die eraf en krijgt ze alleen nog links. Maar ik voed liever nog door met beide kanten. Nou ja, ik zie het dit weekend nog aan en anders trek ik maandag aan de bel. Scheelt dat ze nog maar 3-4x drinkt per dag en rechts echt max 2 minuten is. Dus dat is 8 minuten per dag marteling. Bevallen duurde langer.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:06:01 #148
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139255217
Ik heb wel als streven om minimaal het jaar vol te maken, maar ik leg wel vaker de kat hoog voor mezelf. Als ik daarna langer door voed, ook prima. Korter zou ik serieus jammer vinden.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:08:39 #149
259886 pessie
pi_139255295
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:06 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb wel als streven om minimaal het jaar vol te maken, maar ik leg wel vaker de kat hoog voor mezelf. Als ik daarna langer door voed, ook prima. Korter zou ik serieus jammer vinden.
Ik begon juist bij Nathan met 6 weken, uiteindelijk 2 jaar vol gemaakt.
pi_139260857
Oef Pessie :X Hoe kom je d'r aan?

En jeeej voor de gekliefde riempjes *O* *O* Nu hopen op mooie happen! Goed oefenen en voordoen :P (Dot, waarom is er nu wel gekliefd, puur uit nieuwsgierigheid hoor de vraag)

En LB :D Gelukkig maar dan, je trage tsr (komt ie ook nog es van pas ;) )
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139261215
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:06 schreef Kimpossible het volgende:
Hetzelfde hier alleen ben ik niet zo van de katten dus ik leg de lat hoog ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:48:41 #152
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139261353
_O- gotta love fok!ken op de iPad
pi_139261821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 20:35 schreef Morretje het volgende:
Oef Pessie :X Hoe kom je d'r aan?

En jeeej voor de gekliefde riempjes *O* *O* Nu hopen op mooie happen! Goed oefenen en voordoen :P (Dot, waarom is er nu wel gekliefd, puur uit nieuwsgierigheid hoor de vraag)

En LB :D Gelukkig maar dan, je trage tsr (komt ie ook nog es van pas ;) )
Hij begreep wat de andere kno arts dacht, maar aangezien ik nog steeds pijn heb en hij het wel strakker vond dan hoorde kregen wij de keus. Dus toen toch maar gedaan, omdat het zo'n minimale ingreep is en hij er nu nog weinig last van heeft en hopelijk helpt het. En anders voel ik me m'n leven lang schuldig ;)

Maar hij heeft er nu al geen last meer van, want ik ging er net langs met m'n vinger om het open te houden en hij gaf geen kik.
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:10:55 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139262033
Auch Pessie, dat klinkt echt gruwelijk :X

Ik hoopte eerst dat het überhaupt zou lukken, daarna tot de UD kolven, toen 3 maanden, toen 6 en vanaf toen eigenlijk tot ze zelf niet meer willen.
pi_139263493
Kan ik gekolfde melk van gisteren die in de koelkast staat nog invriezen of moet dat meteen de dag zelf al?
pi_139263604
Binnen 24 uur.
pi_139263718
Oh shit, dan ben ik gewoon weer net te laat :{
pi_139263824
Ach, na 25 uur is het niet gelijk verrot natuurlijk ;) Ik ga er vanuit dat als het niet goed meer is, dat baby het weigert.
pi_139264560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:58 schreef WupWup het volgende:
Ach, na 25 uur is het niet gelijk verrot natuurlijk ;) Ik ga er vanuit dat als het niet goed meer is, dat baby het weigert.
Nja, van gistermiddag is het... Volgende keer eerder de vriezer in dus :) Krijgt ie morgen gewoon lekker even een keer de fles en kolf ik opnieuw :)
pi_139264989
Ook een goede oplossing! In de koelkast is het overigens vijf tot acht dagen houdbaar, dus als het morgen niet uitkomt heb je nog zat tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')