abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2014 @ 21:35:43 #76
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_139229910
Borstvoedingsquote van de dag, zojuist hier op de bank tegen kuiken:

Gelieve niet over mijn borst heen te boeren, danku.

Mental picture :')
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_139230485
Volgens de fv formule zou hij met 12 voedingen 60 cc kv per voeding mogen. Daar kunnen we hem dan toch nog gewoon bv bovenop geven tot hij genoeg heeft? Ik heb nu namelijk 70 gekolfd klaar staan, dus we kunnen het aanvullen tot 100 cc per voeding.

Maar hij drinkt ook uit de fles erg gulzig, iig niet de 15-20 minuten die ervoor zouden staan. Zou een andere fles dan een optie zijn? We hebben nu alleen de Breastflow geprobeerd, maar ik kan morgen wel een andere halen. Avent hoorde ik slechte verhalen over, maar misschien een calma?

Of nutriton proberen? We hebben maandag de afspraak met de cb arts dus dat kunnen we dan ook vragen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dot. op 24-04-2014 21:59:07 ]
pi_139231317
Hier een beetje zo'n probleem als dot.

Ik vermoed al een aantal weken een strak lipbandje bij J. Zelf heb ik nergens last van, geen kloven of pijn o.i.d. Dus dacht altijd maar 'je zoekt weer wat'. Als vriend dan eens een flesje gaf vond ik ook dat hij niet goed de speen pakte net als mijn tepel, alleen een gekrulde onderlip en bovenlip lijkt wel zelfs naar binnen te vallen. Er loopt dus altijd voeding uit zijn mond met het geven van de fles en bij de borst klakt hij zo vaak wat dus gelijk staat aan verbroken vacuüm..

Nu blijkt er een verband te zijn tussen verkorte tongriem/strak lipbandje en reflux.. Vandaar dat ik besloten heb om een LK in te schakelen. Tijdens het drinken wordt er zo vaak vacuüm verbroken dat J ook veel lucht in slikt naar mijn idee. Reflux met extra veel lucht in een maagje werkt niet goed samen. We zijn constant aan het zoeken wat J Wilt.
het gaat nu een beetje zo:
- J heeft honger
- ik leg hem aan
- hij drinkt hooguit 5min en laat los om even tot rust te komen of omdat zijn voeding al weer omhoog komt
- ik hou hem rechtop, laat hem eventueel boeren en wacht tot hij weer hongersignalen afgeeft.
- probeer hem weer aan te leggen wat resulteert in een gevecht. Hij wilt drinken maar is te misselijk en duwt zich weg.
- resultaat een hysterisch hongerig misselijk jongetje wat te lang wakker blijft vanwege dit verhaal, oververmoeid raakt en ik dus 5uur! met een baby zit waarbij we dus proberen te voeden, boeren, troosten, slapen en al het voorgaande x2989!

Ik ben op! Vannacht deed hij het Super, ik heb alleen heel de nacht wakker gelegen en zit vanaf half 3 al weer met een oververmoeid jongetje die misselijk is en honger heeft :'( .

Ik hoop zo dat de LK dus idd een strak lipbandje ziet en we idd net als dot zegt morgen direct geholpen kunnen worden. Een weekend met een uren huilend kindje bij me ga ik echt niet meer trekken!

Ik kan alleen nog maar huilen :'(
♥ J & S
pi_139231512
Is het dan wel honger en niet alleen zuigbehoefte? Aangezien hij goed groeit.
pi_139231580
Klap :*
  donderdag 24 april 2014 @ 22:06:33 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139231624
Ah jeetje klap ook al dus..... :{

Sterkte dames!!! :*
pi_139231645
Hij zoekt echt mijn borst, en 5 min drinken.. Tja dat is niet heul lang zeg maar. Speentje pakt hij dan niet pink ook niet..
♥ J & S
pi_139231777
Lastig zeg. Hopelijk kan de lactatiekundige het verschil maken. Sterkte!
  donderdag 24 april 2014 @ 23:42:06 #84
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139236737
Ohhh klap wat stom en vervelend :{ ik hoop dat de lk jullie kan helpen.

Hier ook een te kort lipbandje trouwens, maar onze kno wilde niet klieven omdat dat schijnbaar niet zo simpel is als een tongriem en ook voor minder problemen zorgt. Hij zei, als er tanden komen en je ziet dat er een spleetje ontstaat is het vroeg genoeg. Uh, ok.

Maar dat daar een verband zit met reflux joh?

In ieder geval: veeeel succes
:*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139237667
De lk stuurde me dit artikel: http://www.kiddsteeth.com/articles/aerophagia_2011.pdf

Bij Stipje is het trouwens dat hij dus heel gulzig drinkt, dan wegdommelt en snel weer komt en dan hapt hij ook wel weer, maar dat kan dus al na drie kwartier zijn bijv. Jouw misselijke ventje klinkt echt heel sneu, kr!

Doen we morgen een mini meet in het Ikazia ;)
pi_139240372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:42 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh klap wat stom en vervelend :{ ik hoop dat de lk jullie kan helpen.

Hier ook een te kort lipbandje trouwens, maar onze kno wilde niet klieven omdat dat schijnbaar niet zo simpel is als een tongriem en ook voor minder problemen zorgt. Hij zei, als er tanden komen en je ziet dat er een spleetje ontstaat is het vroeg genoeg. Uh, ok.

Maar dat daar een verband zit met reflux joh?

In ieder geval: veeeel succes
:*
Als het echt te kort is zou ik een andere knoarts zoeken. Bij een kleine baby is het wel net zo simpel (zelf gezien bij de puppy) en als ze groter worden moeten ze ervoor onder narcose.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_139241317
Ik ben voor! Minimeet :D en het liefst een bloederige minimeet dan is er iig gekliefd!
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 05:41:13 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241339
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als het echt te kort is zou ik een andere knoarts zoeken. Bij een kleine baby is het wel net zo simpel (zelf gezien bij de puppy) en als ze groter worden moeten ze ervoor onder narcose.
Ja, nou, volgens t (interessante!) artikeltje van Dot is het wel een ruime 2 of een 3. Als ze lacht krult d'r lipje ook naar binnen. T gekke is dat de tongriem zo gekliefd was, door dezelfde arts. Hij zei dat het ook niet voor problemen zou zorgen, anders dan een eventueel spleetje als ze groter is. We gaan er toch maar weer even achteraan dan.

Morgenochtend eerst nog maar eens zelf goed kijken, ze begint nu net weer te doezelen.

1 mei moeten we weer naar de kinderarts, ik zal hem sowieso vragen even te kijken en anders wordt het een tripje naar Rotterdam. Das, anders als in de kraamweek, inmiddels best te doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kimpossible op 25-04-2014 05:58:52 ]
pi_139241575
Interessant. Emmy klakt ook bij het drinken, kon dr lipje niet naar buiten krullen ad borst, spuugt veel en ik kan dr lipje ook niet goed omhoog vouwen zoals bij Hanne wel kan...eens vragen straks..
Lotte!
Noah!
pi_139241673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:15 schreef Linda2205 het volgende:
Interessant. Emmy klakt ook bij het drinken, kon dr lipje niet naar buiten krullen ad borst, spuugt veel en ik kan dr lipje ook niet goed omhoog vouwen zoals bij Hanne wel kan...eens vragen straks..
Lijkt me slim! Klinkt wel zo vooral als je haar groei bekijkt zeker na vragen!
♥ J & S
pi_139241680
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 05:41 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, nou, volgens t (interessante!) artikeltje van Dot is het wel een ruime 2 of een 3. Als ze lacht krult d'r lipje ook naar binnen. T gekke is dat de tongriem zo gekliefd was, door dezelfde arts. Hij zei dat het ook niet voor problemen zou zorgen, anders dan een eventueel spleetje als ze groter is. We gaan er toch maar weer even achteraan dan.

Morgenochtend eerst nog maar eens zelf goed kijken, ze begint nu net weer te doezelen.

1 mei moeten we weer naar de kinderarts, ik zal hem sowieso vragen even te kijken en anders wordt het een tripje naar Rotterdam. Das, anders als in de kraamweek, inmiddels best te doen.
Volgens mij onderschatten veel artsen het. De LK die komt die dot ook heeft gehad schrijft ook op borstvoeding.com. Zal ff een artikeltje opzoeken!

Komt vrijwel op hetzelfde neer maar dan in het Nederlands, vond t wel fijn om ook dit even te lezen.
http://www.borstvoeding.com/problemen/lipbandje/lb1.html

Er achteraan Kim! Ik heb besloten dat als LK een strak lipbandje heeft ik stampij ga maken als ze niet gaan klieven. Ooit moet ik toch eens die hysterische moeder zijn, laat dat dan nu maar wezen :+

[ Bericht 18% gewijzigd door klaprooss op 25-04-2014 07:44:57 ]
♥ J & S
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:02:03 #92
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241842
Go dot go!

Ik heb het geprobeerd op de foto te zetten, ik dacht: misschien kan het ikazia het dan op afstand beoordelen zodat we niet voor niks gaan. Das nog een missie apart joh, zon foto. Maar kijk, volgens mij overdrijf ik echt niet (mijn tepels schreeuwen overigens ook om hulp):

pi_139241860
Zoiets was bij ons in 1 minuut door. Wel door de knoarts (Utrecht), kinderarts deed t niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_139241927
Zo ziet die van Stip er idd ook uit. Maar doen jouw tepels nog steeds pijn dan KP?

Je kunt ook de lk mailen die klaproos en ik heben gesproken KP. Ze is van Uit volle borst en haar mailadres staat gewoon online

Ik wil ook wel stampij maken maar m'n vriend weet niet of het wel ligt aan de lipband, aangezien we de vorige keer ook naar huis zijn gestuurd en de huisarts het ook niet nodig vond. Hij vertrouwt meer op artsen dan op lactatirkundigen. Maar ik ga zo bellen en hopelijk kunnen we dan snel terecht en horen we iets anders van een arts :)
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:18:38 #95
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139241975
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:13 schreef Dot. het volgende:
Zo ziet die van Stip er idd ook uit. Maar doen jouw tepels nog steeds pijn dan KP?

Je kunt ook de lk mailen die klaproos en ik heben gesproken KP. Ze is van Uit volle borst en haar mailadres staat gewoon online.
Ja, af en aan. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar eigenlijk krijgen/houden we rechts alleen een goede hap als ik haar hoofd blijf ondersteunen met m'n hand a la rugby en m'n borst blijf vasthouden. Maar daar heeft ze een vette hekel aan :') . Als ik het niet doe is de hap niet zo netjes maar zuigt ze m'n halve tepelhof later nog naar binnen om me vervolgens te pijnigen met d'r lieftallige kaakjes. Ze maakt ook van een grote hap net zo gemakkelijk een kleine door gewoon d'r mond verder dicht te doen en zo de boel stiekem uit d'r mond te laten glijden.

Maar hee, we geven borstvoeding en het is tof *O* O-)

M'n eigen lk is ook al vanaf dag 3 van baby voor klieven, maar daar heb je niet veel aan als de kno zijn gereedschap hoofdschuddend achter zijn rug houdt :P
pi_139242160
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:18 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, af en aan. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar eigenlijk krijgen/houden we rechts alleen een goede hap als ik haar hoofd blijf ondersteunen met m'n hand a la rugby en m'n borst blijf vasthouden. Maar daar heeft ze een vette hekel aan :') . Als ik het niet doe is de hap niet zo netjes maar zuigt ze m'n halve tepelhof later nog naar binnen om me vervolgens te pijnigen met d'r lieftallige kaakjes. Ze maakt ook van een grote hap net zo gemakkelijk een kleine door gewoon d'r mond verder dicht te doen en zo de boel stiekem uit d'r mond te laten glijden.

Maar hee, we geven borstvoeding en het is tof *O* O-)

M'n eigen lk is ook al vanaf dag 3 van baby voor klieven, maar daar heb je niet veel aan als de kno zijn gereedschap hoofdschuddend achter zijn rug houdt :P
Balen zeg! Knap dat je dat volhoud dan! Geen enge kloven gelukkig?

We mogen, na mijn aandringen dat 2 mei echt te laat is, om 10 uur komen *O*
pi_139242235
Ik vind het echt godsgeklaagd dat er zoveel stampij nodig is om een lip- of tongriempje geliefd te krijgen :o

Staan jullie kno-artsen op de lijst bij borstvoeding.com? Zo nee, is het dan misschien slim om er daar een van uit te zoeken? Helaas weten de meeste artsen maar bar weinig van het effect van riempjes op bv.. :{

Stampij maken voor je kind lukt altijd beter dan voor jezelf he, klaproos O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139242392
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:36 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Lijkt me slim! Klinkt wel zo vooral als je haar groei bekijkt zeker na vragen!
hoe bedoel je? Ze groeit toch meer als prima?
Lotte!
Noah!
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:51:42 #99
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139242411
Ohhh dot goed zo! Doe maar én lip en tong hoor, als ze bereid zijn te klieven! Hier maakte tong al een verschil van dag en nacht, maar het is nu dus ook nog niet optimaal. En ja, t doet wel pijn, maar ik vind het zo belsngrijk dat stoppen geen optie is eigenlijk :@ daarbij is deze pijn niks vergeleken mrt de tongriempijn van eerst, dat was echt tranen in je ogen, kromme tenen, gespannen schouders en verkrampte kaken. Dan valt dit wel mee :D

Ik snap dat ook niet zo goed hoor morretje. Het is zon kleine moeite en het doet t kind amper zeer. Je zou potdorie haast je eigen keukenschaar pakken :+

Onze kno's staan er niet bij, maar die staan ook niet bij de tongriempjes en dat doen ze ook. Ik ga echt volgende week bij de kinderarts het verband tussen die riempjes en reflux aanhalen en vragen wat hij vindt. Dan kan de kno hier misschien alsnog klieven en anders moeten we echt maar n tripje Ikazia doen. En shoppen (of meeten :P ) in Rotterdam
pi_139242971
Onze kno staat er wel bij ja en de lk had over het algemeen ook goede ervaringen met haar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')