twitter:OpDeathEatersNL twitterde op donderdag 08-01-2015 om 21:30:23Seems that #Joris #Demmink became Secretary of Justice because he possessed very sensitive info on a Dutch 'Prince'. #OpDeathEaters reageer retweet
Demmink is nooit 'Secretary' (=minister) geweest.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
twitter:OpDeathEatersNL twitterde op donderdag 08-01-2015 om 21:30:23Seems that #Joris #Demmink became Secretary of Justice because he possessed very sensitive info on a Dutch 'Prince'. #OpDeathEaters reageer retweet
Bij "een prins" moet ik eerder aan Bernhard denkenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Demmink is nooit 'Secretary' (=minister) geweest.
Verder is dit wat Micha Kat en andere aluhoedjes al tijden zeggen; Claus en/of Friso.
Dus niks nieuws todat ze met iets bijzonders komen.
Maar je moet wel toegeven dat mensen als Kat en Lensink soms behoorlijk van het pad af zijn als ze beweren dat Marianne Vaatstra in een satanisch ritueel is vermoord door de Nederlandse elite in aanwezigheid van onder andere Friso?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij "een prins" moet ik eerder aan Bernhard denken
Maar dat sommige mensen als aluhoedje bestempeld worden, wil niet meteen zeggen dat ze ongelijk hebben. Dat Amerika iedereen zou afluisteren was ook alleen maar een complot theorie. Daar komt de term aluhoedje vandaan. En toen kwam Edward Snowden.
Dat soort mensen lopen idd risico om door te slaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:22 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Maar je moet wel toegeven dat mensen als Kat en Lensink soms behoorlijk van het pad af zijn als ze beweren dat Marianne Vaatstra in een satanisch ritueel is vermoord door de Nederlandse elite in aanwezigheid van onder andere Friso?
Frank Leenders had aangegeven dat hij hem ook herkende van de Pinnochio bar. Vervolgens ging gaykracht naar Tsjechie met een foto van Demmink. Meerdere personen gaven aan dat Demmink inderdaad een vaste klant was van de bar.quote:Op maandag 3 november 2014 10:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Is nog niet eens zo relevant met wie hij daar op dat moment gezien is, als iemand wil getuigen dat Demmink werkelijk in de Pinnochio is geweest (want die bedoelt men denk ik?), is dat ook een doorbraak. Want Demmink heeft dat ontkent.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Demminks-zaak.dhtmlquote:Ondertussen vertelt Krol onverstoorbaar verder hoe hij samen met weekblad Panorama verder speurt naar Demminks vermeende seksuele escapades. Zeker als ze een verklaring optekenen van een portier en een chauffeur van een Praagse seksclub, waar seks met jonge mannen mogelijk was. Zij vertellen dat Demmink een vaste gast was die kwam voorrijden met de dienstauto van de ambassade.
Neuh, dat was al veel langer bekend, eind jaren 90 werd daar eea over bekend en in 2000 heeft de EU daar onderzoek naar gedaan, netwerk stond toen bekend als Echelon.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij "een prins" moet ik eerder aan Bernhard denken
Maar dat sommige mensen als aluhoedje bestempeld worden, wil niet meteen zeggen dat ze ongelijk hebben. Dat Amerika iedereen zou afluisteren was ook alleen maar een complot theorie. Daar komt de term aluhoedje vandaan. En toen kwam Edward Snowden.
Tot vorig jaar was het allemaal aluhoedjes gelul.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, dat was al veel langer bekend, eind jaren 90 werd daar eea over bekend en in 2000 heeft de EU daar onderzoek naar gedaan, netwerk stond toen bekend als Echelon.
Nopequote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tot vorig jaar was het allemaal aluhoedjes gelul.
Handjeklap.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:58 schreef Lutalo het volgende:
Zondagnacht bij "Echte Jannen" was Adèle van der Plas in gesprek met de beide heren.
Vanaf ca. 33e minuut: http://www.radio1.nl/popup/terugluisteren-programma/82/2015-03-30
Justitie wil niet. Slager keurt zijn eigen vlees.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:27 schreef Jigzoz het volgende:
Toch leuk dat een stel Niburuïsten het voor elkaar krijgen om precies te weten dat er een bepaald iemand schuldig is terwijl dat justitie maar niet lukt.
Maar o ja, dat is natuurlijk het complot...
In de 2e kamer zijn een paar leden die dit drama blijven volgen en zich niet laten afschepen met onzinverhalen, zoals Bontes en Omtzigt.quote:'Kamer onjuist geïnformeerd in affaire Demmink'
Het ministerie van Veiligheid en Justitie heeft de Kamer onjuist geïnformeerd over de kosten die de overheid maakt inzake de van kindermisbruik beschuldigde voormalig topambtenaar Joris Demmink. Dat stelt kamerlid Louis Bontes desgevraagd.
Bontes vroeg begin 2015 naar "de totale kosten die de afgelopen vijf jaar zijn gemaakt voor de heer Demmink, zoals advocaatkosten", maar bij de beantwoording van die vraag bleven de kosten die de overheid zelf maakt door het inschakelen van de landsadvocaat buiten beschouwing.
ZIE OOK: Demmink kost Staat meer dan aan Kamer werd gemeld
"Opstelten heeft mij onjuist geïnformeerd", zegt Bontes (Groep Bontes-Van Klaveren) tegen RTL Nieuws. "Mijn Kamervraag was duidelijk: wat zijn de totale kosten die voor Demmink zijn gemaakt? Maar nu blijkt het weer meer te zijn."
De kosten van de landsadvocaat waren in 2012, 2013 en 2014 ongeveer 31 duizend. In de antwoorden aan Bontes meldde Veiligheid en Justitie voor 113 duizend euro aan kosten over een periode van vijf jaar. Maar in tabellen worden slechts facturen genoemd uit de jaren 2013 en 2014.
In eerdere Kamerstukken worden ook kosten genoemd. Zo zijn er rekeningen van de gerenommeerde kantoren Wladimiroff en de Brauw Blackstone Westbroek uit de jaren 2004, 2007, 2008 en 2009, voor nog eens een bedrag van ruim 28 duizend euro. Deze werden in de Kamerbrief van januari niet genoemd. Wie ook deze kosten meerekent, komt tot de conclusie dat de overheid sinds 2004 zeker 172 duizend euro kwijt was aan kosten die verband hielden en houden met Demmink.
Het ministerie van Veiligheid en Justitie vindt dat de kosten voor de landsadvocaat niet gezien moeten worden als kosten die door Demmink gemaakt en gedeclareerd zijn. Maar Bontes spreekt in dat verband van een 'dwaalsluier'. "Dit is een onzinreactie. Het was gewoon geen antwoord op mijn vraag. Het geeft het gevoel van een doofpot. Ik ben geen complotdenker, dus ik zeg niet dat het een doofpot is. Maar dit voelt niet goed."
Louis Bontes heeft vandaag opnieuw Kamervragen gesteld, die zijn in te zien op Twitter.
Doet me een beetje denken aan Fred Teeven die Demmink zou aanpakken als hij in de politiek zou komen. Als puntje bij paaltje komt, dan worden die beloftes niet nagekomen.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron
[..]
Nu Demminks corpsvriendje Opstelten pleite is, is de huidige minister Van der Steur aan zet. Tot mijn verbazing las ik dat Van der Steur zich in het verleden ook kritisch heeft uitgelaten over de juridische kosten die de overheid besteedt om de voormalige PG van VVD-huize te laten verdedigen.
TWEE TON heeft de staat al uitgegeven aan juridische kosten om een ex-ambtenaar uit de wind te houden. Het is gvd godsgeklaagdquote:Minister antwoordt: affaire Demmink blijkt nóg duurder
Minister Ard van der Steur heeft geantwoord op de Kamervragen van Louis Bontes over de gemaakte kosten in de affaire Demmink.
Naar nu blijkt en zoals verwacht heeft Demmink ook de kosten gedeclareerd van het door hemzelf aangespannen, maar uiteindelijk kansloos verloren proces tegen het Algemeen Dagblad. Deze krant had geschreven over getuigen, die melding maakten van vroegere contacten van Demmink met een Haagse jongenspooier. Naar blijkt krijgt Demmink 27.242,17 euro vergoed, met inbegrip van 6000 euro proceskosten.
Eigen verdediging
De minister maakt in zijn antwoord nu ook melding van een factuur van vóór 2007, die 12.032,69 euro bedraagt en die vergoed is in het kader van een procedure voor de Raad voor de Journalistiek. Verder blijkt de minister niet de kosten van de Landsadvocaat te hebben meeberekend, wanneer die optrad in zaken die direct met de affaire te maken hadden, bijvoorbeeld in een Wob-procedure van de Roestige Spijker.
Bijstand en advies
Naast de 180.000 euro die het Ministerie voor Demmink zelf heeft vergoed, heeft het zo in de affaire nog eens 31.000 euro voor eigen verdediging uitgegeven. "De Landsadvocaat heeft het ministerie als werkgever van die ambtenaar in deze kwestie van bijstand en advies voorzien" aldus de minister. "Deze kosten zijn dus niet 'voor de heer Demmink' gemaakt", meent de minister van Justitie, "maar ten behoeve van de Staat".
Twee ton
Louis Bontes laat via Twitter weten dat hij vindt dat de minister met deze antwoorden "semantische spelletjes" speelt. In elk geval staat nu vast dat voor het ministerie (en dus de belastingbetaler) de teller van de affaire Demmink de twee ton overstijgt. Website Het Haagse Complot had dat overigens zelf al berekend. (KN)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |