Ja dat kun je verbieden tenzij het mag volgens het huurcontract.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:27 schreef mrbombastic het volgende:
Mag de huurder de deuren inkorten of kun je dit verbieden?
Gelukkig maar, ik dacht even dat je zonder bron dingen aan het beweren was.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:42 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb ergens iets gelezen (al jaren geleden)
Particuliere verhuur of woningbouwverhuur. Is de relatie met een huurder niet gewoon dezelfde?quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Was het je trouwens al opgevallen dat dit topic helemaal niet gaat over een huis van een woningbouwvereniging?
Dat blijkt overduidelijk uit de posting. Mogen er tegenwoordig geen toevoegingen meer bij een posting gedaan worden ter algemene info, of mag alleen Ouder1 dit niet?quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:45 schreef Janneke141 het volgende:
Was het je trouwens al opgevallen dat dit topic helemaal niet gaat over een huis van een woningbouwvereniging?
Dus omdat het jou geen verbeterigen lijken gaat het niet op? Tegels zijn vlg mij het meest basic bedekking vd vloer.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:42 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb ergens iets gelezen (al jaren geleden) dat veranderingen van de woning wettelijk zijn toegestaan en niet teruggedraaid hoeven te worden als het verbeteringen aan de woning zijn. Veel woningbouwverenigingen houden zich daar niet aan en eisen dat alles teruggedraaid moet worden maar dat kan je dus aanvechten.
Het leggen van linoleum op een plavuizenvloer en het inkorten van de deuren lijken mij geen woningverbeteringen dus kan je eisen dat de huurder dit bij beëindiging van het huurcontract herstelt.
Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat veel woningbouwverenigingen die regelgeving niet nakomen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik dacht even dat je zonder bron dingen aan het beweren was.
Het lijkt mij dat de vader van TS dus geen toestemming moet geven tenzij zwart op wit komt te staan dat de huurder bij het verlaten van de woning nieuwe (passende) deuren plaatst.quote:U hoeft veranderingen aan de woning waarvoor u toestemming had van de verhuurder niet ongedaan te maken, tenzij de rechter anders heeft bepaald. Wilt u zelf de veranderingen ongedaan maken, dan moet u de woning in dezelfde staat opleveren als toen u erin kwam. Uitgangspunt daarbij is de opnamestaat. Dit is een beschrijving van hoe de woning was bij het begin van de huur.
Geen opnamestaat aanwezig
Het kan zijn dat er bij het begin van de huur geen beschrijving van de woning is opgemaakt. De staat waarin u de woning oplevert moet dan dezelfde zijn als bij het begin van het huurcontract. Bij onenigheid moet de verhuurder aantonen dat u de woning in een andere staat heeft opgeleverd.
Overigens zou ik ook oppassen met dat ophogen van de vloer omdat het huis er minder energiezuinig van wordt. Dat kan huurpunten gaan kosten.quote:U mag niets verbouwen aan uw huurwoning of kamer zonder schriftelijke toestemming van de verhuurder.
Op welke manier werkt dat?quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:03 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)erhuurder-nodig.html
[..]
Overigens zou ik ook oppassen met dat ophogen van de vloer omdat het huis er minder energiezuinig van wordt.
Details weet ik niet maar tegenwoordig gaat dat via die energielabels. Als de vloerverwarming door een te dikke houtlaag niet goed werkt lijkt mij dat niet erg energiezuinig en dus effect te hebben op dat energielabel. Dat zou ik wel uitzoeken voordat men de werkzaamheden toestaat.quote:
Hebben ze vloerverwarming dan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Details weet ik niet maar tegenwoordig gaat dat via die energielabels. Als de vloerverwarming door een te dikke houtlaag niet goed werkt lijkt mij dat niet erg energiezuinig en dus effect te hebben op dat energielabel. Dat zou ik wel uitzoeken voordat men de werkzaamheden toestaat.
Dat klopt ongeveer. De verhuurder kan het verbieden, maar dan kun je als huurder naar de rechter stappen en geeft de rechter 'plaatsvervangende toestemming' (weet de exacte term niet).quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:42 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb ergens iets gelezen (al jaren geleden) dat veranderingen van de woning wettelijk zijn toegestaan en niet teruggedraaid hoeven te worden als het verbeteringen aan de woning zijn. Veel woningbouwverenigingen houden zich daar niet aan en eisen dat alles teruggedraaid moet worden maar dat kan je dus aanvechten.
Het leggen van linoleum op een plavuizenvloer en het inkorten van de deuren lijken mij geen woningverbeteringen dus kan je eisen dat de huurder dit bij beëindiging van het huurcontract herstelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |