abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139037801
quote:
Betaaldatum van uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering
Wij betalen uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering op vastgestelde dagen. De betaaldata van uw uitkering in 2013 zijn:

vrijdag 22 november
maandag 23 december
De betaaldata van uw uitkering in 2014 zijn:

Vrijdag 21 maart
Woensdag 23 april
Vrijdag 23 mei
Vrijdag 20 juni
Woensdag 23 juli
Vrijdag 22 augustus
Dinsdag 23 september
Donderdag 23 oktober
Vrijdag 21 november
Dinsdag 23 december
Let op: houd er rekening mee dat uw bank meestal nog 2 werkdagen nodig heeft om uw uitkering bij te schrijven op uw rekening. Wilt u weten of uw uitkering is betaald? Ga dit dan eerst na bij uw bank.

Het vakantiegeld van uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering betalen wij in de maand mei.

De hele dag op onze kosten op je reet mogen zitten, beetje zuipen, beetje roken, huur/zorg toeslag krijgen een beetje op onze kosten happy pills krijgen, extra aftrekposten van de belasting, en ga zo maar door.

En ondanks al deze extra's krijgen deze klaplopers ook nog vakantiegeld?
pi_139037837
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:01 schreef CarltonBanks het volgende:
En ondanks al deze extra's krijgen deze klaplopers ook nog vakantiegeld?
Je snapt dat vakantiegeld, net als bij werkenden, ingehouden wordt door het jaar heen, om dan in mei uitbetaald te worden?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139037842
Wanneer ze het voortaan elke maand uitbetalen, is het dan wél okay?

Ts: :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_139037855
Wajong :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:04:32 #5
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_139037865
als me vakantiegeld van me wajong binne is kan ik weer kk hard blazen op die nieuwe scootah
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_139037876
Ik dacht dat het sinds kort ook was ingetrokken?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_139037899
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:05 schreef eend112 het volgende:
Ik dacht dat het sinds kort ook was ingetrokken?
Jij denkt wel meer dingen, vriend.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_139037901
het is inderdaad binnenkort weer zover, 675 euries als ik me niet vergis.

Sigaretten kopeuhh en bieerrr en een nieuwe flatscreen natuurlijk.

:')

Wat een dom gelul weer.
pi_139037911
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je snapt dat vakantiegeld, net als bij werkenden, ingehouden wordt door het jaar heen, om dan in mei uitbetaald te worden?
maakt toch niet uit? De maandelijkse uitkering met toeslagen is om van te leven, het vakantiegeld is om vakantie mee te vieren.

Vakantiegeld is bedacht Zodat de werkende in de korte periode dat hij vrij heeft er op uit kan gaan. Als je al 365 dagen vakantie hebt, waarom heb je dan een extra storting nodig om nog meer vakantie te vieren?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 10:08:41 ]
pi_139037919
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
het is inderdaad binnenkort weer zover, 675 euries als ik me niet vergis.

Sigaretten kopeuhh en bieerrr en een nieuwe flatscreen natuurlijk.

Wat een dom gelul weer.
Dom gelul idd, tis geen 675. Geloof ik echt nix van.
pi_139037932
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:07 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dom gelul idd, tis geen 675. Geloof ik echt nix van.
Ja het is 675 euro.

Ik weet het want dat was vorig jaar ook zo, dus dit jaar iets meer zelfs. :P
pi_139037936
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:07 schreef CarltonBanks het volgende:
maakt toch niet uit? De maandelijkse uitkering met toeslagen is om van te leven, het vakantiegeld is om vakantie mee te vieren. Zodat de werkende in de korte periode dat hij vrij heeft er op uit kan gaan. Als je al 365 dagen vakantie hebt, waarom heb je dan een extra storting nodig om nog meer vakantie te vieren?
Je hebt dan ook geen vakantie 365 dagen lang.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_139037945
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja het is 675 euro.

Ik weet het want dat was vorig jaar ook zo, dus dit jaar iets meer zelfs. :P
GVD. Zoveel. Pff...
pi_139037961
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je hebt dan ook geen vakantie 365 dagen lang.
Iemand met uitkering/bijstand heeft wel degelijk 365 dagen vakantie per jaar.
pi_139037962
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:09 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

GVD. Zoveel. Pff...
Kun je nagaan hoeveel er ingehouden word is een beter antwoord.

Maar als je werkt is het toch twee x zoveel dus ach.
pi_139037973
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:09 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

GVD. Zoveel. Pff...
ja zoveel ja, gewoon weer extra gratis geld uit onze zak

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 10:10:48 ]
pi_139037978
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef GhpH het volgende:
Kroegpraat en onderbuikgevoelens :')
pi_139037987
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

ja zoveel ja, gewoon weer extra gratis geld uit onze zak
Het zit al bij de uitkering in hoor, word alleen achtergehouden.
Het is niet "extra" kut troll van me. :')
pi_139037990
Wa! Jong, ga toch werken! :')
pindazakje
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:11:56 #20
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139037993
Godver, dat is waar ook. Heb een tijdje werkeloos thuis gezeten vorig jaar (rustig, ik ben weer gewoon aan het werk en ik studeer dus ik ben weer een soort van nuttig lid van de samenleving) maar ik moet dus nog van een paar maanden vakantiegeld krijgen!

Is maar van drie of vier maanden of zo dus zal wel geen vetpot zijn... Kan er waarschijnlijk net een flink avondje van zuipen, hoewel ik daar toch niet aan toe kom denk ik.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_139037997
Voordeel is wel dat al die Wajongers de poen wel hoofdzakelijk in NL spenderen. Al die rijke tattas die naar mooie oorden vliegen om daar de lokale economie te stimulern, hebben we in NL natuurlijk geen ruk aan.
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:12:47 #22
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139038003
quote:

[..]

Als je zelf ooit nog eens werkloos thuis belandt denk ik dat je dat heel anders ervaart...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_139038037
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef danos het volgende:
Voordeel is wel dat al die Wajongers de poen wel hoofdzakelijk in NL spenderen. Al die rijke tattas die naar mooie oorden vliegen om daar de lokale economie te stimulern, hebben we in NL natuurlijk geen ruk aan.
je weet het mooi te brengen, zit je in de politiek ofzo?
pi_139038041
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Vortix het volgende:
Als je zelf ooit nog eens werkloos thuis belandt denk ik dat je dat heel anders ervaart...
TS is jaloers op mensen met een uitkering _O-
Hoe sneu ben je dan :')
pi_139038043
quote:

[..]

:') _____!
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:16:25 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038052
quote:

[..]

Vakantie is een aaneengesloten periode waarin een werkende of scholier vrij is van zijn normale dagelijkse bezigheden. Kortom, iemand die enkel van een uitkering geniet, kan überhaupt geen vakantie hebben.

Maar je stelling doet het vast goed bij je vriendjes op de sociale werkplaats of binnen het schildersbedrijf.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139038086
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS is jaloers op mensen met een uitkering _O-
Hoe sneu ben je dan :')
nee ik ben niet jaloers, ik ben er op tegen dat mensen vakantiegeld krijgen terwijl ze het hele jaar al vakantie hebben. Ik betaal daar als werkende aan mee,
pi_139038091
Wajongers en ander uitkeringingstrekkend gespuis moeten ze gewoon op een eiland bij elkaar stoppen.
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_139038094
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

nee ik ben niet jaloers, ik ben er op tegen dat mensen vakantiegeld krijgen terwijl ze het hele jaar al vakantie hebben. Ik betaal daar als werkende aan mee,

Het wordt er niet slimmer op...
pi_139038100
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ontken het maar... De meeste wajongers die ik ken werken NIET of hebben nooit een witte baan gehad. Een aantal werkt zelfs zwart erbij en koopt idd leuke dingen voor zichzelf zoals een auto of op vakantie gaan en krijgen idd geld terug van de belasting plus dan ook nog bijna 700 euro vakantiegeld.

Ik heb exact dezelfde handicap als hun maar omdat ik betaalde banen fulltime heb gehad kan en mag ik de wajong nevernooitniet in en ben ik gebonden aan dezelfde regels als de meeste mensen zonder de voordelen die wajongers wel genieten.
pi_139038118
quote:
Dat heet "samenleving". Als je daar niet tegen kan, ben je bij deze van harte uitgenodigd te emigreren. Ik heb liever een werkloze die aan het werk wil dan een werkende die klaagt en jammert dat het allemaal zo slecht geregeld is in Nederland. :W
pi_139038143
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat heet "samenleving". Als je daar niet tegen kan, ben je bij deze van harte uitgenodigd te emigreren. Ik heb liever een werkloze die aan het werk wil dan een werkende die klaagt en jammert dat het allemaal zo slecht geregeld is in Nederland. :W
pi_139038148
Ik heb het idee dat het percentage mensen met een wajong op fok vele malen hoger is dan in de rest van de maatschappij.

Irl ken ik 1 iemand met een wajong, hier lijkt het wel of iedereen het heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_139038163
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:15 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

je weet het mooi te brengen, zit je in de politiek ofzo?
De naam vakantiegeld is natuurlijk weer dramatisch gekozen, dat wekt bij mij ook een afkeurend gevoel op. Misschien betere naam verzinnen?

Extrazetje
Extraatje
MeiBonussie
Gatenvuller
Meiplamuur
pi_139038165
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:19 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ontken het maar... De meeste wajongers die ik ken werken NIET of hebben nooit een witte baan gehad.
Dat zegt volgens mij meer over jouw vriendengroep dan over álle mensen met een Wajong-uitkering :')

quote:
Een aantal werkt zelfs zwart erbij en koopt idd leuke dingen voor zichzelf zoals een auto of op vakantie gaan en krijgen idd geld terug van de belasting plus dan ook nog bijna 700 euro vakantiegeld.
Zoveel domheid in één alinea. Knap hoor :)

quote:
Ik heb exact dezelfde handicap als hun zij maar omdat ik betaalde banen fulltime heb gehad kan en mag ik de wajong nevernooitniet in en ben ik gebonden aan dezelfde regels als de meeste mensen zonder de voordelen die wajongers wel genieten.
Welke voordelen heeft het hebben van een uitkering dan ten opzichte van een hoger salaris en het feit dat je werkt?
pi_139038172
quote:

[..]

Leuk, een samenleving die louter bestaat uit werklozen. Wie gaat hun vreten betalen? Jij?
pi_139038175
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Vakantie is een aaneengesloten periode waarin een werkende of scholier vrij is van zijn normale dagelijkse bezigheden. Kortom, iemand die enkel van een uitkering geniet, kan überhaupt geen vakantie hebben.

Maar je stelling doet het vast goed bij je vriendjes op de sociale werkplaats of binnen het schildersbedrijf.
de activiteit in de aaneengesloten periode welke een uitkeringstrekker doet is vrij zijn.... Wat moet die steun trekker doen in die periode (3 weken) van vrijstelling? Werken :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:23:26 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038185
quote:

[..]

Ik betaal daar als werkende aan mee :')

Dat is echt de meest kansloze uitspraak ooit. Gefeliciteerd.

Tevens is vakantiegeld een recht dat iedereen in Nederland met een vorm van inkomen heeft. Een uitkering is ook een inkomen en valt daar dus ook onder. Het is een toelage die vooraf ingehouden wordt en op een bepaald punt weer uitgekeerd wordt. Zodat mensen in de zomer wat extra te besteden hebben.

Maar schijnbaar wil jij bepaalde mensen dit onthouden. Dat maakt je een wrang, naar maar bovenal een heel zielig mannetje.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_139038189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb het idee dat het percentage mensen met een wajong op fok vele malen hoger is dan in de rest van de maatschappij.

Irl ken ik 1 iemand met een wajong, hier lijkt het wel of iedereen het heeft.
Kan je aanvinken als je een account aanmaakt, wordt die meteen aangevraagd.
pi_139038191
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat zegt volgens mij meer over jouw vriendengroep dan over álle mensen met een Wajong-uitkering :')

[..]

[..]

Welke voordelen heeft het hebben van een uitkering dan ten opzichte van een hoger salaris en het feit dat je werkt?
Gratis geld en 40 tot 60 uur meer vrije tijd per week vind jij geen voordeel?
pi_139038211
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik betaal daar als werkende aan mee :')

Dat is echt de meest kansloze uitspraak ooit. Gefeliciteerd.

Tevens is vakantiegeld een recht dat iedereen in Nederland met een vorm van inkomen heeft. Een uitkering is ook een inkomen en valt daar dus ook onder. Het is een toelage die vooraf ingehouden wordt en op een bepaald punt weer uitgekeerd wordt. Zodat mensen in de zomer wat extra te besteden hebben.

Maar schijnbaar wil jij bepaalde mensen dit onthouden. Dat maakt je een wrang, naar maar bovenal een heel zielig mannetje.
Vakantiegeld een recht noemen en dan maar kankeren dat mensen in Nederland zo arm zijn. Lachwekkend.
pi_139038212
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Scorpie het volgende:
Leuk, een samenleving die louter bestaat uit werklozen. Wie gaat hun vreten betalen? Jij?
:? Waar haal die ongelofelijk bizarre nonsens vandaan?
pi_139038215
quote:

[..]

spijkerbroek heeft vermoedelijk zelf Wajong :')

Edit: je haalt de fokkers en Mods met een uitkering er hier zo uit :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 10:27:57 ]
pi_139038218
Voor TS en andere kansloze onderbuiktokkies in dit topic mikken we het 'vakantiegeld' voortaan maandelijks bij de uitkering. Zijn we ook af van dit soort sneue topics. :')
pi_139038235
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:25 schreef CarltonBanks het volgende:
spijkerbroek heeft vermoedelijk zelf Wajong :')
Ik zat al te wachten op die opmerking :')
Nee dus. :W
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:26:02 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038236
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

de activiteit in de aaneengesloten periode welke een uitkeringstrekker doet is vrij zijn.... Wat moet die steun trekker doen in die periode (3 weken) van vrijstelling? Werken :')
Uitkeringstrekker, steuntrekker. Het ziet diep bij je. Ik begin er vorm van medelijden te ontwikkelen. Toch wel het ergste wat een mens kan overkomen.
pi_139038239
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gratis geld en 40 tot 60 uur meer vrije tijd per week vind jij geen voordeel?
Net als je denkt dat posts niet dommer kunnen, tonen sommigen toch je ongelijk aan.
pi_139038242
quote:

[..]

Ach 't is FOK! en ook nog eens KLB dus niet te serieus nemen. :')
Hallon!
pi_139038265
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het zegt iets over jou dat je het nodig vind mijn post in 3en te splitsen ipv 1 allesomvattend antwoord. Zo een tiefusmierenneukertje die elk zin wil analyseren en bespreken. Bleh, tief een end op met je verwaande smoel.

Zo, dit was een allesomvattend antwoord. Hopelijk kan je er iets mee. Zo nee, steek het toch maar gewoon ergens in je achterste in waar nooit licht komt. De groetjes. ^O^
pi_139038270
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 10:28:27 ]
pi_139038271
Ik ben blij dat de Wajong er is.
Want dan hoef ik iig niet op ouders te leunen qua financieringen.
dus *O*

En met het vakantiegeld kan ik weer wat op de spaarrekening zetten :)
Twiddel
pi_139038272
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Voor TS en andere kansloze onderbuiktokkies in dit topic mikken we het 'vakantiegeld' voortaan maandelijks bij de uitkering. Zijn we ook af van dit soort sneue topics. :')
Dus mensen die een andere mening zijn toegedaan zijn gelijk onderbuiktokkies? Wat ben je toch ook een lachwekkend figuur. Ronduit sneu als je zo op de man moet spelen. Je kan ook gewoon niet reageren, dat zou je veel beter sieren ipv dit infantiele geblaat van je.
pi_139038274
quote:

[..]

Er staat toch echt "die aan het werk wil."
En als iemand die een baan heeft vertrekt, komt er toch echt een baan vrij voor een werkeloze, waardoor het juist goedkoper wordt.
Goede post weer van je.
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:27:40 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038276
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vakantiegeld een recht noemen en dan maar kankeren dat mensen in Nederland zo arm zijn. Lachwekkend.
Gewoon een wettelijke bepaling. Als jij denkt dat werkgevers en instantie met die 8% op maandelijkse basis geen rekening houden bij het vormen van een brutoloon of uitkering dan ben je een nog grotere mongool dan dat ik voorheen al dacht en dat zegt héél veel.
pi_139038279
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Net als je denkt dat posts niet dommer kunnen, tonen sommigen toch je ongelijk aan.
Kijk eens een keer naar jezelf, maar dat zal je vast wel nooit doen, net zoals het altijd anderen hun schuld is en nooit de jouwe, herkenbaar?
pi_139038284
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het zegt iets over jou dat je het nodig vind mijn post in 3en te splitsen ipv 1 allesomvattend antwoord. Zo een tiefusmierenneukertje die elk zin wil analyseren en bespreken. Bleh, tief een end op met je verwaande smoel.

Zo, dit was een allesomvattend antwoord. Hopelijk kan je er iets mee. Zo nee, steek het toch maar gewoon ergens in je achterste in waar nooit licht komt. De groetjes. ^O^
quote:

[..]

pi_139038289
quote:

[..]

Net als je denkt dat jij de meest sneue opmerking maakt in dit topic weet je toch nog een tyfuspost eruit te gooien. Gefeliciteerd, je bent by far de meest sneue persoon in dit topic, en dat zegt een hoop.
pi_139038303
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Gewoon een wettelijke bepaling. Als jij denkt dat werkgevers en instantie met die 8% op maandelijkse basis geen rekening houden bij het vormen van een brutoloon of uitkering dan ben je een nog grotere mongool dan dat ik voorheen al dacht en dat zegt héél veel.
Dat is helemaal het punt niet :D wat ben je toch een dropveter _O-
pi_139038304
_O-
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:29:27 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038309
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus mensen die een andere mening zijn toegedaan zijn gelijk onderbuiktokkies? Wat ben je toch ook een lachwekkend figuur. Ronduit sneu als je zo op de man moet spelen. Je kan ook gewoon niet reageren, dat zou je veel beter sieren ipv dit infantiele geblaat van je.
Het gaat niet persee om een andere mening maar om de inhoud van de andere mening. Daaraan valt inderdaad te zien tot wat voor sociale klasse iemand behoort en welke mate van intelligentie iemand bezit. In dit geval dus 'tokkie' en 'gebrekkig'
pi_139038312
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jij bent gewoon jaloers dat je niet zo'n uitkering voor jezelf hebt kunnen regelen met je handicap.
Hallon!
pi_139038322
Kijk ze schuimbekkend achter hun schermpje zitten...
pi_139038324
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Er staat toch echt "die aan het werk wil."
En als iemand die een baan heeft vertrekt, komt er toch echt een baan vrij voor een werkeloze, waardoor het juist goedkoper wordt.
Goede post weer van je.
Oh we gaan generaliseren ? Mag dat wel dan? Want dan gooi ik er ook een paar uit.
pi_139038332
quote:

[..]

nou, hij kan wel gelijk hebben. Ik weet niet in welke salarisschaal hij zit, maar als je 40 uur per week bij de McDonald's hamburgers om moet draaien denk Ik dat je er met een wajong niet eens zoveel op achteruit gaat. En dan is de extra vrije tijd die je hebt wel lekker.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_139038340
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zit vooral te lachen waardoor men hier vraagt wat er zo grappig is.
pi_139038348
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Net als je denkt dat jij de meest sneue opmerking maakt in dit topic weet je toch nog een tyfuspost eruit te gooien. Gefeliciteerd, je bent by far de meest sneue persoon in dit topic, en dat zegt een hoop.
Juist.
pi_139038350
Het is altijd makkelijk om te zeuren over een situatie als je er zelf niet in zit. Net zoals mensen zeuren over de bijstand. Maar als ze er eenmaal zelf inzitten is hetgene waar ze al die tijd over gezeurd hebben, iets geworden waar ze nog steeds over zeuren. Maar dan in de zin dat ze het niet krijgen :')
pi_139038352
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

nou, hij kan wel gelijk hebben. Ik weet niet in welke salarisschaal hij zit, maar als je 40 uur per week bij de McDonald's hamburgers om moet draaien denk Ik dat je er met een wajong niet eens zoveel op achteruit gaat. En dan is de extra vrije tijd die je hebt wel lekker.
F_H en weten wat de armoedeval is, wat denk je zelf?
pi_139038360
quote:

[..]

even afwachten, de collega mods zullen dit topic zo sluiten onder het mom van crew bash, maar ze zullen een andere reden op geven. Dat past prima in deze dictatoriale cultuur hier
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:32:06 #70
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139038366
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:11 schreef Vortix het volgende:
Godver, dat is waar ook. Heb een tijdje werkeloos thuis gezeten vorig jaar (rustig, ik ben weer gewoon aan het werk en ik studeer dus ik ben weer een soort van nuttig lid van de samenleving) maar ik moet dus nog van een paar maanden vakantiegeld krijgen!

Is maar van drie of vier maanden of zo dus zal wel geen vetpot zijn... Kan er waarschijnlijk net een flink avondje van zuipen, hoewel ik daar toch niet aan toe kom denk ik.
Je hebt vorig jaar thuis gezeten en moet je vakantiegeld van toen nog ontvangen? Vreemd. Bij mij werd dat nadat ik weer aan het werk was gegaan tegelijk met de laatste betaling van de uitkering of 1 tot 2 weken daarna gestort. Nog nooit meegemaakt dat het pas in mei werd uitbetaald.
pi_139038368
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Jij bent gewoon jaloers dat je niet zo'n uitkering voor jezelf hebt kunnen regelen met je handicap.
Klopt. Al die voordelen die zij hebben en ik niet. Tuurlijk ben ik jaloers. Wat dacht je nou, dat ik het ging ontkennen?
pi_139038369
quote:

[..]

zaterdag 19 april 2014 @ 10:32:12 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038370
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is helemaal het punt niet :D wat ben je toch een dropveter _O-
Jij wilt niet inzien dat vakantiegeld dus een wassen neus is, geen extraatje maar gewoon een vorm van verplicht sparen. Want weet je wie er heel graag gebruik maakt van vakantiegelden? Juist. De overheid bij het innen van boetes. Bedrijven bij het innen van schulden. De bewindvoerder bij het aflossen van betaalkaarten. Etc. Opeens valt er van een kale kip toch weer iets te plukken.

Mooi verzonnen _O_
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:32:41 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038376
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:31 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

even afwachten, de collega mods zullen dit topic zo sluiten onder het mom van crew bash, maar ze zullen een andere reden op geven. Dat past prima in deze dictatoriale cultuur hier
Piep piep het is niet eerlijk! ! :'(
pi_139038382
quote:
Yep, ik trek nog 'n biertje open en rook nog 'n sjekkie, allemaal van dat "gratis geld van de roverheid!!1111einzeinzeinz" uiteraard. :7
Hallon!
pi_139038386
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is altijd makkelijk om te zeuren over een situatie als je er zelf niet in zit. Net zoals mensen zeuren over de bijstand. Maar als ze er eenmaal zelf inzitten is hetgene waar ze al die tijd over gezeurd hebben, iets geworden waar ze nog steeds over zeuren. Maar dan in de zin dat ze het niet krijgen :')
Het is ook makkelijk om tegen andere mensen die niet zoveel verdienen, veel ingehouden zien worden en gewoon 40 uur draaien te zeggen dat ze zeuren over de behoorlijk riante uitkeringsmogelijkheden in dit land en ze weg te zetten als tokkie, maar ja, dan ben je gewoon een kansloze mongool en geen politiek correcte dorpsidioot die anderen maar nablaat.
pi_139038389
quote:
-O_
pi_139038391
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh we gaan generaliseren ? Mag dat wel dan? Want dan gooi ik er ook een paar uit.
Ik generaliseer nergens.
Echt, je zet jezelf weer goed voor schut tot nu toe :)
pi_139038396
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Het gaat niet persee om een andere mening maar om de inhoud van de andere mening. Daaraan valt inderdaad te zien tot wat voor sociale klasse iemand behoort en welke mate van intelligentie iemand bezit. In dit geval dus 'tokkie' en 'gebrekkig'
denken dat je sociale klasse en intelligentie kan aflezen aan een post op het fok forum :')
pi_139038405
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Yep, ik trek nog 'n biertje open en rook nog 'n sjekkie, allemaal van dat "gratis geld van de roverheid!!1111einzeinzeinz" uiteraard. :7
Bedankt voor het bevestigen van de vooroordeel. Nou ja, nu is het geen vooroordeel meer he.
pi_139038435
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:32 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Klopt. Al die voordelen die zij hebben en ik niet. Tuurlijk ben ik jaloers. Wat dacht je nou, dat ik het ging ontkennen?
Ik ben niet jaloers. Rondkomen van een miezerige Wajong uitkering vind ik erger dan werken.
pi_139038450
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:34 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Bedankt voor het bevestigen van de vooroordeel. Nou ja, nu is het geen vooroordeel meer he.
Jij ook bedankt voor het bevestigen van een van de vooroordelen :)
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:36:56 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038457
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

denken dat je sociale klasse en intelligentie kan aflezen aan een post op het fok forum :')
Jazeker. Helemaal met de achtergrond van de desbetreffende user. :*
pi_139038470
Heb zelf in de bijstand gezeten en geloof me maar dat wil je gewoon niet, zo leven. :N deadprez, voederbietel en ikzelf hadden hier wel 'n aardig gesprekje over in 'n topic gister als ik het goed heb. :)
Hallon!
pi_139038492
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben niet jaloers. Rondkomen van een miezerige Wajong uitkering vind ik erger dan werken.
Miezerig? Hallooooo? Is er iemand thuis in je hersenpan? Wajong overruled WW/WWB. Ze krijgen MEER vakantiegeld, ze krijgen geld TERUG van de belasting, ze krijgen zelfs iets van 4 a 500 euro van GAK als eenmalige bijdrage per jaar, verder geen sollicitatieplicht of werkverplichtiging, geen bemoeienis met wat voor auto heb je, wat doe je met je geld, hoeveel heb je al gespaard?

Duidelijk dat de helft hier geen idee heeft waar ie over praat.
pi_139038498
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jij bent slecht geïnformeerd. Voor zover ik uit dit topic begrijp, moet zo'n uitkering wel het walhalla zijn. Zéker een euro of ¤3.000 per maand levert dat op, denk ik.

Met de bijstand nog net wat meer. Zeker ¤3.500....

En dan nog eens 8% vakantiegeld. (ik denk zelfs een dertiende maand.... als je in de WW zit, krijg je 13 keer per jaar betaald! Honden!)
pi_139038503
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Jazeker. Helemaal met de achtergrond van de desbetreffende user. :*
blijven volharden :')
pi_139038513
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:37 schreef BlueMage het volgende:
Heb zelf in de bijstand gezeten en geloof me maar dat wil je gewoon niet, zo leven. :N deadprez, voederbietel en ikzelf hadden hier wel 'n aardig gesprekje over in 'n topic gister als ik het goed heb. :)
He? Wat? We hebben het over Wajong hoor BM. Wel erbij blijven lieverd. :(
pi_139038514
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Miezerig? Hallooooo? Is er iemand thuis in je hersenpan? Wajong overruled WW/WWB.
Weet je wat de WW is?

Verder:

quote:
Hoogte Wajong-uitkering als u niet kunt werken
Kunt u als jonggehandicapte niet werken, dan krijgt u een volledige Wajong-uitkering. Dit is 75% van het minimumloon.
pi_139038516
Je bent eigenlijk best wel een tyfushond met je vooroordelen.
Ik ken iemand die gewoon bij een baas werkt en daar 1,69 per uur voor krijgt de rest word het aangevuld door het uwv tot 75% van het minimum loon.
Hij krijgt dus eigenlijk helemaal niets, als hij thuis zou blijven krijgt hij hetzelfde als nu, maar hij gaat en iedere dag weer. En zo zijn er duizenden.
Dus denkt voortaan eerst een na voordat je beperkte brein iets op internet gooit.
pi_139038527
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij bent slecht geïnformeerd. Voor zover ik uit dit topic begrijp, moet zo'n uitkering wel het walhalla zijn. Zéker een euro of ¤3.000 per maand levert dat op, denk ik.

En dan nog eens 8% vakantiegeld. (ik denk zelfs een dertiende maand.... als je in de WW zit, krijg je 13 keer per jaar betaald! Honden!)
quote:

[..]

pi_139038539
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:39 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

He? Wat? We hebben het over Wajong hoor BM. Wel erbij blijven lieverd. :(
Weet ik, maar ik had 't over WWB. :P
Hallon!
pi_139038547
Wat voor soort vakantie kan je vieren voor 675,- euro?

Op en neer naar Zuid-Frankrijk ben ik het al kwijt aan benzine!
Een vliegticket Thailand kan net in het laagseizoen, maar dan heb je daar geen cent te makken.
pi_139038548
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:40 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp dat ik erbij had moeten zetten dat dat een sarcasme-post was?
pi_139038552
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:40 schreef hoas het volgende:
Je bent eigenlijk best wel een tyfushond met je vooroordelen.
Ik ken iemand die gewoon bij een baas werkt en daar 1,69 per uur voor krijgt de rest word het aangevuld door het uwv tot 75% van het minimum loon.
Hij krijgt dus eigenlijk helemaal niets, als hij thuis zou blijven krijgt hij hetzelfde als nu, maar hij gaat en iedere dag weer. En zo zijn er duizenden.
Dus denkt voortaan eerst een na voordat je beperkte brein iets op internet gooit.
Vooral lekker goedkoop voor die baas, schandalige constructie, indien waar.
Hallon!
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:42:27 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038555
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

blijven volharden :')
Halsstarrig blijven ontkennen omdat je bang bent dat men jou dus ook weet te doorzien :')
pi_139038557
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Weet je wat de WW is?

Verder:

[..]

quote:

[..]

pi_139038561
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Miezerig? Hallooooo? Is er iemand thuis in je hersenpan? Wajong overruled WW/WWB. Ze krijgen MEER vakantiegeld, ze krijgen geld TERUG van de belasting, ze krijgen zelfs iets van 4 a 500 euro van GAK als eenmalige bijdrage per jaar, verder geen sollicitatieplicht of werkverplichtiging, geen bemoeienis met wat voor auto heb je, wat doe je met je geld, hoeveel heb je al gespaard?

Duidelijk dat de helft hier geen idee heeft waar ie over praat.
fijn voor ze. Het blijft een fractie van wat ik maandelijks binnen sleep.

Dus ik werk liever. Anders moet ik ook heel de dag bier drinken en shag roken.

Als je gewoon een normale opleiding hebt gedaan en een baan hebt en nog steeds jaloers bent op de bestedingsruimte van een wajonger heb je iets niet goed gedaan met je salaris onderhandeling.
pi_139038568
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:41 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Weet ik, maar ik had 't over WWB. :P
Niet meer daarover kleppen, hier zitten mensen met de aandachtsspanne van een amoebe. Zij kunnen geen 2 dingen door elkaar aan.
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:43:34 #100
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_139038571
Maar goed ik ga maar weer eens, het was me een waar genoegen. Moet nou naar Eijsden ivm werk. Veel plezier nog met schuimbekken. O+
Hallon!
pi_139038572
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

[..]

Vervelend, wanneer je met feiten om je oren geslagen wordt. :)
pi_139038588
Maar het is wel weer treffend gesteld met een aantal users hier. Ze weten niet hoe snel ze andere mensen met een andere mening weg moeten zetten als onderbuiktokkies, maar o wee als je de WAJONGers over 1 kam scheert :') hypocriete zakken hooi zijn het.

Mij boeit dat hele vakantiegeld geen ene reet, wat mij wel boeit is dat ik begrijp dat er mensen zijn die een week lang moeten werken om net boven die wajong grens uit te komen, buiten de boot vallen voor toeslagen en extratjes en vervolgens op Fok lezen hoe 99% van die wajongers het goed voor elkaar heeft en elke dag kan uitslapen om vervolgens op hun 23" LCD monitor en I7 Computer gesponsord door de overheid heel Fok vol te baggeren met topics,en dat zij het wat minder leuk vinden dat te moeten aanschouwen.

En dan als klap op de vuurpijl komen er van die politiek correcte mongolen jou even vertellen dat je heul niet mag afgeven op de groep wajongers omdat ze een zieligheidspapiertje hebben gekregen waarop staat dat ze ADD/ADHD/ADCB/BEBE/BOKE/DTCG en elke andere vorm van een mentaal handicapje hebben waar een labeltje voor gemaakt is, en zetten je weg als onderbuiktokkies :') dat zijn de echte mongolen van de maatschappij, de makke schapen die zich niet alleen makkelijk en kritiekloos laten kaalplukken door de overheid maar ook nog eens opkomen voor diezelfde overheid :')________!

Ja, dan ben je inderdaad de twee personen de meest trieste als je je vraagtekens zet bij het uitkeringsbeleid in Nederland, en degene die dat beleid blindelings verdedigt is de held :')
pi_139038593
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

fijn voor ze. Het blijft een fractie van wat ik maandelijks binnen sleep.

Dus ik werk liever. Anders moet ik ook heel de dag bier drinken en shag roken.

Als je gewoon een normale opleiding hebt gedaan en een baan hebt en nog steeds jaloers bent op de bestedingsruimte van een wajonger heb je iets niet goed gedaan met je salaris onderhandeling.
Tuurlijk werk ik ook liever dan in de uitkering zitten. Altijd eurootjes omdraaien voor je ze uitgeeft, nooit echt dure leuke dingen kunnen kopen. Maar ALS het tegenzit, zit je dan niet liever in de wajong dan in WW/WWB?
pi_139038595
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan kunnen ze niks meer met hun onderbuikgevoel.. ja, da's idd kut. :D
pi_139038600
quote:
pi_139038618
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Mr.Ping het volgende:

Een vliegticket Thailand kan net in het laagseizoen, maar dan heb je daar geen cent te makken.
all inclusive voor een week, en aangezien ze buiten het hoogseizoen kunnen gaan kunnen ze dat 2x doen
pi_139038625
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Heb je wel eens je hoofd omgedraaid toen een dikke Porsche door de straat reed? 9 op 10 dat er een Wajonger in zat. Is gewoon een superras, meestal gaan Wajongpappas en Wajongmammas met elkaar, om het ras zo puur mogelijk te houden. Want zij weten alleen welke superkrachten er in sjag en goedkoop bier zitten.
pi_139038634
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Mr.Ping het volgende:

Weekje all inclusive Turkije kan makkelijk, je mag namelijk lekker buiten het hoogseizoen gaan.

http://www.corendon.nl/va(...)OU7L0CFUTHtAodYT4ANw
pi_139038635
De tering zeg, telkens weer is jouw eigen sneue post het enige en beste antwoord op je wederreactie.

quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

quote:

[..]

pi_139038638
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

all inclusive voor een week, en aangezien ze buiten het hoogseizoen kunnen gaan kunnen ze dat 2x doen
Zou jij dat willen, in een Tokkie hotel met zo'n lauw buffet en slappe frietjes?
pi_139038640
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Tuurlijk werk ik ook liever dan in de uitkering zitten. Altijd eurootjes omdraaien voor je ze uitgeeft, nooit echt dure leuke dingen kunnen kopen. Maar ALS het tegenzit, zit je dan niet liever in de wajong dan in WW/WWB?
Als ik in de WW kom, krijg ik 70% van het maximale dagloon. Als ik in de Wajong zou zitten, 75% van het minimumloon. Ik heb het idee dat ik jou nog wél moet uitleggen welk bedrag hoger is...
pi_139038649
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Laat me raden, je hebt een vrouw die aan het staatsinfuus hangt? Je begint dezelfde retoriek als haar te vertonen.
pi_139038665
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als ik in de WW kom, krijg ik 70% van het maximale dagloon. Als ik in de Wajong zou zitten, 75% van het minimumloon. Ik heb het idee dat ik jou nog wél moet uitleggen welk bedrag hoger is...
WWB dan. Zeik toch niet zo over details, je weet best (ook al heb je 2 hersencellen ongeveer) wat ik bedoel.
pi_139038667
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef danos het volgende:

[..]

Heb je wel eens je hoofd omgedraaid toen een dikke Porsche door de straat reed? 9 op 10 dat er een Wajonger in zat. Is gewoon een superras, meestal gaan Wajongpappas en Wajongmammas met elkaar, om het ras zo puur mogelijk te houden. Want zij weten alleen welke superkrachten er in sjag en goedkoop bier zitten.
Het Gooi zit er vol mee, joh. Wassenaar is gesticht door een Assenaar met Wajong....
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:49:05 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038670
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:44 schreef Scorpie het volgende:
Maar het is wel weer treffend gesteld met een aantal users hier. Ze weten niet hoe snel ze andere mensen met een andere mening weg moeten zetten als onderbuiktokkies, maar o wee als je de WAJONGers over 1 kam scheert :') hypocriete zakken hooi zijn het.

Mij boeit dat hele vakantiegeld geen ene reet, wat mij wel boeit is dat ik begrijp dat er mensen zijn die een week lang moeten werken om net boven die wajong grens uit te komen, buiten de boot vallen voor toeslagen en extratjes en vervolgens op Fok lezen hoe 99% van die wajongers het goed voor elkaar heeft en elke dag kan uitslapen om vervolgens op hun 23" LCD monitor en I7 Computer gesponsord door de overheid heel Fok vol te baggeren met topics,en dat zij het wat minder leuk vinden dat te moeten aanschouwen.

En dan als klap op de vuurpijl komen er van die politiek correcte mongolen jou even vertellen dat je heul niet mag afgeven op de groep wajongers omdat ze een zieligheidspapiertje hebben gekregen waarop staat dat ze ADD/ADHD/ADCB/BEBE/BOKE/DTCG en elke andere vorm van een mentaal handicapje hebben waar een labeltje voor gemaakt is, en zetten je weg als onderbuiktokkies :') dat zijn de echte mongolen van de maatschappij, de makke schapen die zich niet alleen makkelijk en kritiekloos laten kaalplukken door de overheid maar ook nog eens opkomen voor diezelfde overheid :')________!

Ja, dan ben je inderdaad de twee personen de meest trieste als je je vraagtekens zet bij het uitkeringsbeleid in Nederland, en degene die dat beleid blindelings verdedigt is de held :')
Tl;dr
pi_139038671
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Vooral lekker goedkoop voor die baas, schandalige constructie, indien waar.
pi_139038673
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Zou jij dat willen, in een Tokkie hotel met zo'n lauw buffet en slappe frietjes?
Half Nederland doet dat. Ik zie het probleem niet. Je bent op kosten van de staat volledig verzorgd een week in Turkije. Gegeven paard enzo.
pi_139038675
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:48 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

WWB dan. Zeik toch niet zo over details, je weet best (ook al heb je 2 hersencellen ongeveer) wat ik bedoel.
Het is al de tweede keer dat je die domme fout maakt, dus het lijkt me logisch dat ik je wederom corrigeer.
pi_139038682
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

daarom eerst op zover kijken, dat volk heeft toch tijd zat.

En vergeet de frikandellen niet bij het buffet
pi_139038683
CarltonBanks :') ....nog sneuer dan die gast is bijna onmogelijk..oh en Wajong: :') :')
teveel erin die het gewoon niet verdienen, dat dan weer wel...ondertussen bijna tot niks uitvreten en hoger zitten dan 'n bijstandsuitkering....waar natuurlijk mensen inzitten die wel iets nuttigs doen voor de maatschappij, dat zal lastig te snappen zijn, geeft niet jonge...m'n moeder zei vroeger al "killerkip..de wereld is nu eenmaal oneerlijk verdeeld, en tegen retards zoals die carltonbanks doe je niks, is als vechten tegen de bierkaai" :Y)
pi_139038684
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het Gooi zit er vol mee, joh. Wassenaar is gesticht door een Assenaar met Wajong....
Ken er ook 1 die als Wajonger een HUIS heeft gekocht! En hij heeft ook een auto (geen nieuwe welliswaar). Dit alles zonder een baan te hebben.
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:50:52 #122
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139038698
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:32 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Je hebt vorig jaar thuis gezeten en moet je vakantiegeld van toen nog ontvangen? Vreemd. Bij mij werd dat nadat ik weer aan het werk was gegaan tegelijk met de laatste betaling van de uitkering of 1 tot 2 weken daarna gestort. Nog nooit meegemaakt dat het pas in mei werd uitbetaald.
Hmm ja daar zeg je wat. Ik heb daar destijds eigenlijk niet heel goed op gelet. Nou ja we zien het wel.

Zal me jeuken ook voor de rest, was al lang blij dat ik weer aan het werk kon.
pi_139038703
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is al de tweede keer dat je die domme fout maakt, dus het lijkt me logisch dat ik je wederom corrigeer.
Nogmaals, je weet wat ik bedoel. Je zit te mierenbeuken omdat je verder niks beters te zeggen hebt.
pi_139038704
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:49 schreef Dven het volgende:

[..]

Tl;dr
:') ____!!!
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:51:34 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038711
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Je kan zelf ook buiten het hoogseizoen gaan, mongool
pi_139038712
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Half Nederland doet dat. Ik zie het probleem niet. Je bent op kosten van de staat volledig verzorgd een week in Turkije. Gegeven paard enzo.
Ik zou er voor geen goud tussen willen zitten.

Op mijn laatste vlucht naar India ben ik heel stom via Turkije gevlogen...... nooit en nooit meer! In de rij op Schiphol begonnen de problemen al en kregen ze ruzie.
pi_139038714
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:50 schreef Vortix het volgende:

[..]

Hmm ja daar zeg je wat. Ik heb daar destijds eigenlijk niet heel goed op gelet. Nou ja we zien het wel.

Zal me jeuken ook voor de rest, was al lang blij dat ik weer aan het werk kon.
_O-
pi_139038716
Zo, en nu gaat deze jongen even zijn zuurverdiende centjes uitgeven aan een paar belachelijk dure trouwringen die meerdere wajonguitkeringen heeft gekost, ondertussen wajongers uitlachend terwijl hij rondrijd in zijn BMW. Laters plebs.
pi_139038717
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:50 schreef killerkip69 het volgende:
CarltonBanks :') ....nog sneuer dan die gast is bijna onmogelijk..oh en Wajong: :') :')
teveel erin die het gewoon niet verdienen, dat dan weer wel...ondertussen bijna tot niks uitvreten en hoger zitten dan 'n bijstandsuitkering....waar natuurlijk mensen inzitten die wel iets nuttigs doen voor de maatschappij, dat zal lastig te snappen zijn, geeft niet jonge...m'n moeder zei vroeger al "killerkip..de wereld is nu eenmaal oneerlijk verdeeld, en tegen retards zoals die carltonbanks doe je niks, is als vechten tegen de bierkaai" :Y)
wajonger spotted :D

Nummer 9 in dit topic als ik goed geteld heb

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 10:52:41 ]
pi_139038721
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:51 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet met kinderen, klaphark.
pi_139038727
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:52 schreef CarltonBanks het volgende:
mongooltje spotted :D
pi_139038733
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:51 schreef Dven het volgende:

[..]

dan missen mijn kinderen vitale lesstof
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:53:54 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038737
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lekker bij opa en oma neerpleuren, zijn ze ook effe een weekje van die zeikouders af
pi_139038739
quote:

[..]

Straks na 12 uur worden ze allemaal wakker!
pi_139038742
quote:

[..]

Scorpie is geen Wajonger. Die is helpdesker in de IT, geloof ik.
pi_139038743
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

*boks*
pi_139038748
Wat een stel haters hier :D
Twiddel
pi_139038753
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

mongooltje spotted :D
Jij werkt in ieder geval niet, of wou je dit ook ff ontkennen?
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:55:04 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038756
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:53 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

dan missen mijn kinderen vitale lesstof
Mensen zoals jij mogen zich nog steeds voortplanten? :o

Misschien kan je beter daar een KLB topic over openen.
pi_139038763
ALLE UITKERING AFSCHAFFUHHH
pi_139038769
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Lekker bij opa en oma neerpleuren, zijn ze ook effe een weekje van die zeikouders af
alleen mijn moeder leeft nog maar ze zit opgenomen in een verzorgingshuis en is dementerend
pi_139038775
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:55 schreef mapima het volgende:
Dan gaat het stinken op straat!!!
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:56:25 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038780
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:54 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Scorpie is geen Wajonger. Die is helpdesker in de IT, geloof ik.
Hahaha, dan kan ik begrijpen dat hij zo aan het huilen is. Dat is een even middelmatig leef hebben als een gemiddelde wajonger
pi_139038781
quote:
pi_139038795
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan gaan ze roven en stelen!!
pi_139038801
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Mensen zoals jij mogen zich nog steeds voortplanten? :o

Misschien kan je beter daar een KLB topic over openen.
bij mijn telling van wajongers had ik je al mee genomen hoor, maak geen zorgen dat ik je zou overslaan hoor
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:57:40 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038805
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:55 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

alleen mijn moeder leeft nog maar ze zit opgenomen in een verzorgingshuis en is dementerend
Je zieke moeder in een tehuis stoppen. Jij zal later branden in de hel.
pi_139038811
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:50 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ken er ook 1 die als Wajonger een HUIS heeft gekocht! En hij heeft ook een auto (geen nieuwe welliswaar). Dit alles zonder een baan te hebben.
quote:
Hoe hoog is mijn Wajong-uitkering?
Om te beslissen hoe hoog uw Wajong-uitkering wordt, kijken wij naar:

wat u nu nog kunt verdienen;
wat u zou kunnen verdienen als u niet ziek of gehandicapt was.
Met het verschil tussen deze 2 bedragen stellen wij vast hoeveel procent u minder kunt verdienen. Dit noemen wij het arbeidsongeschiktheidspercentage.

Weet u uw arbeidsongeschiktheidspercentage? Dan kunt u zien in welke klasse van arbeidsongeschiktheid u valt. Bij elke klasse hoort een percentage waarmee wij uw uitkering berekenen. Voor uw uitkering gaan wij meestal uit van het minimumloon dat geldt voor uw leeftijd. U vindt het minimum(jeugd)loon op de bedragenpagina. In de tabel staat hoeveel van het minimum(jeugd)loon u krijgt.

Arbeidsongeschiktheidspercentage Hoogte Wajong-uitkering
80% of meer
75% van het minimumloon

65% tot 80%
50,75% van het minimumloon

55% tot 65%
42% van het minimumloon

45% tot 55%
35% van het minimumloon

35% tot 45%
28% van het minimumloon

25% tot 35%
21% van het minimumloon

minder dan 25%
geen recht op Wajong-uitkering
Zal een flinke kast van een huis zijn dan :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:58:40 #149
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038822
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:57 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

bij mijn telling van wajongers had ik je al mee genomen hoor, maak geen zorgen dat ik je zou overslaan hoor
Maak jij dat topic nu maar terwijl ik lekker hier op mn bulgaarse strandje in de zon zit. Niet alleen wajong maar er ook nog mee frauderen. Eindbaas ik _O_
pi_139038823
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Hahaha, dan kan ik begrijpen dat hij zo aan het huilen is. Dat is een even middelmatig leef hebben als een gemiddelde wajonger
pi_139038825
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

quote:

[..]

pi_139038833
quote:

[..]

Het gaat veel verder joh, men zegt dat de eerste goudmijnen zich in de Klondike bevonden, in feite klopt dit niet. De Mayas hadden 6 duuzend jaar eerder al een goudgrot en hoe noemden ze die? Juust: Wajong.
pi_139038855
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Oh wacht, omdat het geen flinke kast van een huis is, dan is het niet zo erg of zo dat iemand die NIET werkt en in de Wajong zit een koophuis heeft kunnen kopen?

Wacht ff hoor, ff die sneue post van Five Horizon opzoeken en her-quoten.
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:03:02 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139038884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:01 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Oh wacht, omdat het geen flinke kast van een huis is, dan is het niet zo erg of zo dat iemand die NIET werkt en in de Wajong zit een koophuis heeft kunnen kopen?

Mensen met een uitkering zouden verplicht in een doos onder een brug moeten wonen! :(
pi_139038901
quote:

[..]

Waarom kun je geen huis kopen als je een uitkering hebt? Je mag niet wonen als je een uitkering hebt? Al die zielige AOW'ers ook.... :'( :'(
pi_139038913
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Mensen met een uitkering zouden verplicht in een doos onder een brug moeten wonen! :(
Die brug heb ik betaald.... No way dat ze daaronder gaan liggen. Grote kans dat ik voor die doos óók betaald heb....
pi_139038916
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom kun je geen huis kopen als je een uitkering hebt? Je mag niet wonen als je een uitkering hebt?
Weer zo een domme vraag van je, hoe KAN een uitkering dat bedoelt is om van rond te komen genoeg zijn om een koophuis te kunnen kopen. Sukkel.
pi_139038926
quote:
Ze zouden jou af moeten schaffen.
pi_139038928
quote:

[..]

alsof wajongers aan het werk willen :')
pi_139038942
Oke, nu moet ik echt gaan. FH, tot in een ander topic.
pi_139038949
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:05 schreef Trollscience het volgende:

[..]

alsof wajongers aan het werk willen :')
De werkdrang is idd niet zo hoog. Niet zo vreemd ook he...
pi_139038951
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:04 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Weer zo een domme vraag van je, hoe KAN een uitkering dat bedoelt is om van rond te komen genoeg zijn om een koophuis te kunnen kopen. Sukkel.
Je blijft schelden. Top. :)

Ik stel de vraag nog maar eens: waarom zou iemand met een uitkering geen hypotheek kunnen krijgen? :) (je hoeft een woning niet in één keer af te rekenen met eigen geld, hoor :) )
pi_139038965
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:44 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

ja maar ik ga er van uit dat ik snel weer werk zou vinden. En mocht ik in de ww komen en die is dan nog steeds 70% van het laatst verdiende loon zit ik nog steeds ruim boven een wajong.
pi_139038973
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik stel de vraag nog maar eens: waarom zou iemand met een uitkering geen hypotheek kunnen krijgen? :) (je hoeft een woning niet in één keer af te rekenen met eigen geld, hoor :) )
Het moet niet gekker worden _O-
pi_139038982
quote:

[..]

En ik geef wederom hetzelfde antwoord, maar om jou een plezier te doen laat ik de "scheldwoord" weg.

quote:
13s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:04 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Weer zo een domme vraag van je, hoe KAN een uitkering dat bedoelt is om van rond te komen genoeg zijn om een koophuis te kunnen kopen.
pi_139038997
Koop van je Wajong lekker veel Wajang
Generaal?? Pardon??
pi_139039018
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:07 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden _O-
Het is al zo gek tegenwoordig. Een huis kopen terwijl je niet werkt en een uitkering krijgt. Das net zoiets als een telefoonabbonement van 60 euro per maand met een kek mobieltje van 700 euro terwijl je in de schuldsanering zit.
pi_139039034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

En ik geef wederom hetzelfde antwoord, maar om jou een plezier te doen laat ik de "scheldwoord" weg.

[..]

Dus hij mag wel een woning huren, maar geen hypotheeklasten betalen? Wat is precies het verschil?

En als hij al een koopwoning had; moet hij er dan uit? Ik ken die situatie niet, maar die weet jij vast haarfijn uit te leggen. Zijn hypotheekverstrekker vond het blijkbaar verantwoord en die regels zijn echt een flink stuk strenger dan die bij een gemiddelde huurwoning.

(maar ik gok dat er weer een hoop nuance aan dit verhaal zit; hearsay waarschijnlijk :') )
pi_139039039
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

[..]

Hoe kan de Nederlandse taal, die bedoelt is om correct te gebruiken, zo door jou worden verkracht?
pi_139039041
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het is al zo gek tegenwoordig. Een huis kopen terwijl je niet werkt en een uitkering krijgt. Das net zoiets als een telefoonabbonement van 60 euro per maand met een kek mobieltje van 700 euro terwijl je in de schuldsanering zit.
Want een koopwoning is duurder dan een huurwoning? (per definitie :') )

Maar ik wacht even op jouw voorbeeld in cijfers van dat verhaal van je.
pi_139039078
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Want een koopwoning is duurder dan een huurwoning? (per definitie :') )
Ik denk niet dat ze de volledige huurprijs hoeven te betalen.
pi_139039136
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:12 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze de volledige huurprijs hoeven te betalen.
Er is inderdaad ook zoiets als huurtoeslag (net zoals er hypotheekrenteaftrek is). Je punt is? :)

Ik heb Kloonhommel gevraagd om zijn voorbeeld eens te onderbouwen. Ik was er immers niet bij. Maar het kan zijn dat er ouders zijn die een deel hebben geschonken, waardoor er ten opzichte van de waarde van de woning zat overwaarde was. Daarnaast was het inkomen volgens de hypotheekverstrekker blijkbaar dusdanig zeker, dat er op het restant een hypotheek werd verstrekt. Als daardoor de netto lasten (bijvoorbeeld) onder de ¤300 blijven, zie ik het probleem niet. (dat zouden immers ook de lasten met een huurwoning zijn. Daarnaast stijgt die huurprijs ieder jaar. Dat geldt niet voor z'n hypotheeklasten)

Maar die nuance zien we nu niet, want er wordt geschreeuwd dat 'iemand een woning heeft gekocht met een uitkering'!!!!!!!!!

:)
pi_139039162
quote:

[..]

Het minimumloon is momenteel ¤ 1.485,50 als je 23 bent of ouder.
Als Wajonger krijg je maximaal 75% van het minimumloon (met of zonder aanvulling als je kan werken).

Een Wajonger krijgt dus in het "beste" geval ¤ 1.113,75 bruto.

Incl. vakantiegeld heb je dan per jaar ¤ 14.425 bruto.

quote:
Maximaal leenbedrag
¤ 43.897,-

Maximale koopsom
¤ 41.500,-

Maandlasten
¤ 163,- (netto)

Deze berekening is gebaseerd op een annuïteitenhypotheek met een looptijd van 30 jaar op basis van een rente van 3,55%
Laat mij eens een huis zien voor ¤ 40.000? :)
pi_139039203
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het minimumloon is momenteel ¤ 1.485,50 als je 23 bent of ouder.
Als Wajonger krijg je maximaal 75% van het minimumloon (met of zonder aanvulling als je kan werken).

Een Wajonger krijgt dus in het "beste" geval ¤ 1.113,75 bruto.

Incl. vakantiegeld heb je dan per jaar ¤ 14.425 bruto.

[..]

Laat mij eens een huis zien voor ¤ 40.000 Euro? :)
Maar dan nog. Stel dat er ouders zijn die ook nog een euro of 40.000 schenken, waardoor er een woning van 80.000 gekocht kan worden. Dan betaalt die 'steuntrekker' dus 163 euro per maand.

Dat schijnt niet te mogen van kloonhommel, want die uitkering is bedoeld 'om van te leven' ( :? :? ). Die moet een huurwoning betrekken met een (jaarlijks stijgende) netto huurprijs van ¤250 euro. Volkomen logisch, natuurlijk. :)
pi_139039249
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Maar dan nog. Stel dat er ouders zijn die ook nog een euro of 40.000 schenken, waardoor er een woning van 80.000 gekocht kan worden. Dan betaalt die 'steuntrekker' dus 163 euro per maand.

Dat schijnt niet te mogen van kloonhommel, want die uitkering is bedoeld 'om van te leven' ( :? :? ). Die moet een huurwoning betrekken met een (jaarlijks stijgende) netto huurprijs van ¤250 euro. Volkomen logisch, natuurlijk. :)
Precies. Ik heb er geen problemen mee.

Niet idereen heeft z'n wieg op dezelfde plaats staan en dat hoort bij het leven.
Als je ouders hebt die je op gang kunnen helpen, waarom niet?

Mijn hypotheek breng ik zelf op maar ik heb dan ook het geluk dat ik gezond genoeg ben om een werkweek van 38 uur vol te kunnen maken.
pi_139039347
Uitkeringen met een vakantietoeslag, wat zijn wij toch ver ontwikkeld als land O+ . Als iedereen nou eens ophoud met kankeren over zulke dingen en viert dat solidariteit een van onze grootste principes is zou de wereld zo veel mooier zijn.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:35:21 #177
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139039424
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:31 schreef voederbietel het volgende:
Uitkeringen met een vakantietoeslag, wat zijn wij toch ver ontwikkeld als land O+ . Als iedereen nou eens ophoud met kankeren over zulke dingen en viert dat solidariteit een van onze grootste principes is zou de wereld zo veel mooier zijn.
Wat maakt het uit inderdaad. Vakantiegeld is gewoon verplicht sparen, dus je krijgt het hoe dan ook wel. Mocht vakantiegeld afgeschaft worden, dan gaat het gewoon van de premie af en krijg je het maandelijks uitbetaald.

Mocht je een nul-uren contract hebben (erg populair bij werkgevend Nederland tegenwoordig) dan zit je sowieso in die situatie en moet je zelf maar zorgen dat je in zomer centen hebt om uit te geven.
pi_139039448
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:35 schreef Vortix het volgende:

[..]

Wat maakt het uit inderdaad. Vakantiegeld is gewoon verplicht sparen, dus je krijgt het hoe dan ook wel. Mocht vakantiegeld afgeschaft worden, dan gaat het gewoon van de premie af en krijg je het maandelijks uitbetaald.

Mocht je een nul-uren contract hebben (erg populair bij werkgevend Nederland tegenwoordig) dan zit je sowieso in die situatie en moet je zelf maar zorgen dat je in zomer centen hebt om uit te geven.
In het loon van een nul-uren contract zit ook gewoon vakantie geld hoor, of bedoel je dat niet?
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:39:44 #179
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139039501
Uiteraard zit daar vakantiegeld in, dat bedoel ik dan ook niet. Het verschil is echter dat het bij menig arbeidscontract ingehouden wordt, om eens per jaar uitbetaald te worden. Dat is bij een nul-uren contract (of althans de twee die ik in 2013 heb getekend) anders. Daarbij krijg je het elke maand op je rekening met je loon.
pi_139039537
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:39 schreef Vortix het volgende:
Uiteraard zit daar vakantiegeld in, dat bedoel ik dan ook niet. Het verschil is echter dat het bij menig arbeidscontract ingehouden wordt, om eens per jaar uitbetaald te worden. Dat is bij een nul-uren contract (of althans de twee die ik in 2013 heb getekend) anders. Daarbij krijg je het elke maand op je rekening met je loon.
Ja dat klopt. Echter weerhoudt niemand je er van een 8% weg te zetten op een spaarrekening.
  zaterdag 19 april 2014 @ 11:42:32 #181
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139039548
Zie mijn laatste zin van een van mijn vorige posts :)
pi_139039784
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:19 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ontken het maar... De meeste wajongers die ik ken werken NIET of hebben nooit een witte baan gehad. Een aantal werkt zelfs zwart erbij en koopt idd leuke dingen voor zichzelf zoals een auto of op vakantie gaan en krijgen idd geld terug van de belasting plus dan ook nog bijna 700 euro vakantiegeld.

Ik heb exact dezelfde handicap als hun maar omdat ik betaalde banen fulltime heb gehad kan en mag ik de wajong nevernooitniet in en ben ik gebonden aan dezelfde regels als de meeste mensen zonder de voordelen die wajongers wel genieten.
Als werknemer daarentegen ben je weer verzekerd voor de ZW, WIA en WW.
ROBODEMONS..................|:(
pi_139039870
quote:

[..]

Ik heb het dan over de mensen die uit zijn op een uitkering om niks te doen. Zoals vele fokkers hier.
pi_139039884
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Iemand is op zijn tenen getrapt.
pi_139039898
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:00 schreef GhpH het volgende:
Iemand is op zijn tenen getrapt.
Vast wel. Maar ik ben het niet :)
pi_139039906
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:07 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

maakt toch niet uit? De maandelijkse uitkering met toeslagen is om van te leven, het vakantiegeld is om vakantie mee te vieren.

Vakantiegeld is bedacht Zodat de werkende in de korte periode dat hij vrij heeft er op uit kan gaan. Als je al 365 dagen vakantie hebt, waarom heb je dan een extra storting nodig om nog meer vakantie te vieren?
Die hebben ze inderdaad niet nodig. Hoogte van de maandelijkse uitkering moet ook fors naar beneden.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:02:08 #187
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139039925
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:59 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik heb het dan over de mensen die uit zijn op een uitkering om niks te doen. Zoals vele fokkers hier.
Gooi het op vertrouwen in de mens, maar op de keper beschouwd is dat denk ik een klein gedeelte van alle werklozen. De meesten willen gewoon weer aan het werk als het ff kan. Dat een werkloze WO-er niet blij wordt van 40 uur per week plantsoendienst, dat is een ander verhaal.
pi_139039936
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vast wel. Maar ik ben het niet :)
Waarom is het dan kroegpraat?
pi_139039939
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:02 schreef Vortix het volgende:

[..]

Gooi het op vertrouwen in de mens, maar op de keper beschouwd is dat denk ik een klein gedeelte van alle werklozen. De meesten willen gewoon weer aan het werk als het ff kan. Dat een werkloze WO-er niet blij wordt van 40 uur per week plantsoendienst, dat is een ander verhaal.
De mens is niet te vertrouwen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:05:00 #190
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139039979
ik vind dat wajongers op jonge leeftijd veel te veel geld krijgen. goede maat van me krijgt 1400 euro ofzo per maand vanaf zijn 18e(!), sta je dan met je kutbaantje bij het kruidvat voor 5.50 te kutten.

daarnaast is het dan wel triest dat hij de rest van zijn leven niet meer zal gaan verdienen dan dat bedrag, maar het mag allemaal wel wat minder van mij.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_139039985
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:02 schreef Vortix het volgende:

[..]

Een WO-er zonder werk is dan ook een net zo klein aandeel als de vrijzinnigen. Overal is wel werk zoals lokaal tuinen doen. Meestal heeft de post ook mensen nodig. Daarbij moet men meer banen maken ipv mensen zonder baan betalen. Dat werkt averechts.
pi_139039993
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

De mens is niet te vertrouwen.
En dit ben ik het ook mee eens.
pi_139040006
quote:

[..]

Ik doe vrijwilligerswerk en een collega van mij daar heeft een uitkering. Hij werkt meestal wel 50 uur per week, vrijwillig, terwijl hij een uitkering heeft.

Een vriendin van me krijgt wajong en zij volgt 2 volle werkdagen therapie en 2 dagen is ze bezig met andere activiteiten om haarzelf te verbeteren.

Dus niet iedereen viert altijd vakantie. Maar inderdaad, ik ken er ook wat die wajong hebben en de hele dag alleen maar gamen en jointjes roken.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:07:49 #194
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139040026
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:05 schreef GhpH het volgende:

[..]

Een WO-er zonder werk is dan ook een net zo klein aandeel als de vrijzinnigen. Overal is wel werk zoals lokaal tuinen doen. Meestal heeft de post ook mensen nodig. Daarbij moet men meer banen maken ipv mensen zonder baan betalen. Dat werkt averechts.
Mee eens. Daarom vind ik het huidige beleid van veel gemeenten ook volkomen kut. Hoewel een wederdienst voor je uitkering in principe heel logisch klinkt (je bent immers aan het werk) slokt het meestal zoveel tijd op en is het werk van dien aard dat die lui vaak helemaal niet meer aan solliciteren toekomen. Dit is natuurlijk van de pot gerukt en ruikt ontzettend naar werk creëren dat helemaal niet gedaan hoeft te worden (eigenlijk Sovjet-Unie toestanden als je er even bij stil staat).
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:08:15 #195
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139040038
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:06 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik doe vrijwilligerswerk en een collega van mij daar heeft een uitkering. Hij werkt meestal wel 50 uur per week, vrijwillig, terwijl hij een uitkering heeft.

Een vriendin van me krijgt wajong en zij volgt 2 volle werkdagen therapie en 2 dagen is ze bezig met andere activiteiten om haarzelf te verbeteren.

Dus niet iedereen viert altijd vakantie. Maar inderdaad, ik ken er ook wat die wajong hebben en de hele dag alleen maar gamen en jointjes roken.
als ik tijdens de vakantie van mijn werk vrijwilligerswerk wil gaan doen heb ik nog steeds vakantie.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_139040059
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik vind dat wajongers op jonge leeftijd veel te veel geld krijgen. goede maat van me krijgt 1400 euro ofzo per maand vanaf zijn 18e(!), sta je dan met je kutbaantje bij het kruidvat voor 5.50 te kutten.

daarnaast is het dan wel triest dat hij de rest van zijn leven niet meer zal gaan verdienen dan dat bedrag, maar het mag allemaal wel wat minder van mij.
Inderdaad. Ik weiger te solliciteren voor vakantiewerk voor 4.nogwat als een ander met wajong Veel meer krijgt. In België betalen ze 9 eur per uur maar nemen ze geen Nederlanders aan. Een als ik aangenomen word is het elke dag 12 km op en af :/
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:10:14 #197
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139040093
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:08 schreef GhpH het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik weiger te solliciteren voor vakantiewerk voor 4.nogwat als een ander met wajong Veel meer krijgt. In België betalen ze 9 eur per uur maar nemen ze geen Nederlanders aan. Een als ik aangenomen wordt is het elke dag 12 km op en af :/
kan je wel weigeren, maar dan moet je niet zeiken dat je geen geld hebt. de 4.nogwat is niet per sé weinig, de wajong is gewoon heel erg hoog.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:10:15 #198
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139040095
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:05 schreef GhpH het volgende:

[..]

En dit ben ik het ook mee eens.
Tja in het grote plaatje moet ik jullie helaas ook wel gelijk geven. Toch vind ik het zonde om daardoor maar alle werklozen weg te zetten als werkschuw tuig dat de hele dag alleen maar zit te chillen. Daarmee help je diegenen die wel aan het werk willen niet vooruit.
pi_139040111
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:02 schreef GhpH het volgende:
Waarom is het dan kroegpraat?
Ik zie de link niet tussen mij die op m'n tenen getrapt zou zijn en kroegpraat.
pi_139040127
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

kan je wel weigeren, maar dan moet je niet zeiken dat je geen geld hebt.
Maak al genoeg geld net online en ik besteed mijn zakgeld nooit. Dus dat zit wel snor. 4.50 zou nog te doen zijn als er geen profiteurs waren zoals wajongers.
pi_139040150
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:10 schreef Vortix het volgende:

[..]

Tja in het grote plaatje moet ik jullie helaas ook wel gelijk geven. Toch vind ik het zonde om daardoor maar alle werklozen weg te zetten als werkschuw tuig dat de hele dag alleen maar zit te chillen. Daarmee help je diegenen die wel aan het werk willen niet vooruit.
Precies. En er zijn genoeg mensen die een uitkering hebben en juist niet in die situatie willen zitten. Die willen ook liever gewoon aan het werk.
pi_139040175
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:10 schreef Vortix het volgende:

[..]

Iemand die echt wil, kan werken. Zo simpel is dat.

Punt is dat velen niet willen en dat komt vaak doordat de verhouding tussen een uitkering en laagbetaald werk doen scheef is.
pi_139040218
Evengoed is het hele principe van de Wajong wel redelijk ingewikkeld. Het is een aanvulling op je inkomen omdat je niet in staat bent een volledig inkomens te realiseren bij een werkgever omwille je handicap. Echter is het prima mogelijk om niet te werken en wel Wajong te ontvangen.
Niet dat mij dat wat interesseert, als het iemand makkelijker afgaat niet te werken en toch tevreden is met een Wajong inkomen juich ik dat enkel toe. Wel is het vreemd dat de procedure gewoon niet opgevolgd hoeft te worden.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:16:55 #204
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_139040239
Ik wil meer geld. Geef het mij!
*O* *O* *O* *O* POEPTOPIC!!! *O* *O* *O* *O*
pi_139040245
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:16 schreef Spuitkak het volgende:
Ik wil meer geld. Geef het mij!
Rekeningnummer?
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:17:33 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139040252
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iemand die echt wil, kan werken. Zo simpel is dat.

Deze zin geeft al aan dat je niet in de realiteit staat.
pi_139040266
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom?
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:18:46 #208
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_139040273
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:17 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Rekeningnummer?
NL17ABNA0523753306
pi_139040310
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:18 schreef Spuitkak het volgende:

[..]

NL17ABNA0523753306
Coffeeshop Homegrown Fantasy :')
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:20:46 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139040322
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:11 schreef GhpH het volgende:

[..]

Maak al genoeg geld net online en ik besteed mijn zakgeld nooit. Dus dat zit wel snor. 4.50 zou nog te doen zijn als er geen profiteurs waren zoals wajongers.
Wat heeft dat laatste er nu mee te maken? Het moet echt diep bij jou zitten. Zielig bijna
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:20:57 #211
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_139040323
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:20 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Sssst, Jah ik doe er nog wat zaakies bij enzo. :7
pi_139040326
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:20 schreef voederbietel het volgende:

[..]

IDD _O-

http://ibanzoeken.nl/search/523753306

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 12:21:20 ]
pi_139040335
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:11 schreef GhpH het volgende:

[..]

Alle Wajongers zijn profiteurs?
Twiddel
pi_139040341
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:20 schreef Spuitkak het volgende:

[..]

Sssst, Jah ik doe er nog wat zaakies bij enzo. :7
Ik zal je 5000 euro overmaken, gewoon zodat je problemen krijgt bij de belastingdienst.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:22:23 #215
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139040355
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:17 schreef Dven het volgende:

[..]

ik verbaas mij elke dag weer in mijn werkveld op welke manieren allerlei mensen aan de slag kunnen. zwaar autistische boy die al huilt als je naar hem kijkt staat 3 keer per week vrolijk hamburgers te bakken in de mcdolans.

de uitspraak is natuurlijk veel te kortzichtig en het gaat vaak niet om willen maar kunnen, alleen wordt dat kunnen per definitie al moeilijk wanneer je een uitkering ontvangt die letterlijk bestaat voor het opvangen van mensen die het niet kunnen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:22:28 #216
396062 Spuitkak
Anaal ongemak
pi_139040360
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik zal je 5000 euro overmaken, gewoon zodat je problemen krijgt bij de belastingdienst.
Hahah dat doe je toch niet!
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:23:11 #217
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139040373
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:

[..]

5000 mag je schenken zonder dat de belastingdienst daar moeilijk over doet.

kom maar op met die poen.
pi_139040386
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:22 schreef Spuitkak het volgende:

[..]

Hahah dat doe je toch niet!
De enige bestedingsruimte die ik momenteel heb is 50 euro, die kan je als coffeeshop wel wegzetten omdat jullie toch allemaal een rammelende boekhouding moeten hebben.
pi_139040390
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

In principe profiteren ze natuurlijk van hun beperkingen.
pi_139040394
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:23 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

5000 mag je schenken zonder dat de belastingdienst daar moeilijk over doet.

kom maar op met die poen.
Als bedrijf mag je echt geen 5000 euro op je balans zetten zonder herkomst :) .
pi_139040396
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

In principe profiteren ze natuurlijk van hun beperkingen.
:') !
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:24:36 #222
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139040411
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:23 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Als bedrijf mag je echt geen 5000 euro op je balans zetten zonder herkomst :) .
oja, was een bedrijf.
pi_139040420
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:24 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

oja, was een bedrijf.
Een koffiebar.
pi_139040426
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:24 schreef voederbietel het volgende:

[..]

:') !
:?
pi_139040439
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

:?
Je profiteert niet van een beperking. Je wordt gelijkgesteld omdat je een beperking hebt.
pi_139040467
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:25 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Je profiteert niet van een beperking. Je wordt gelijkgesteld omdat je een beperking hebt.
Doordat je die beperking hebt krijg je geld zonder dat daar een prestatie tegenover staat.

Zou je die beperking niet hebben gehad, dan zou je wel een prestatie moeten verrichten.

Dat is 'voordeel trekken uit' oftewel: profiteren.
pi_139040485
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Doordat je die beperking hebt krijg je geld zonder dat daar een prestatie tegenover staat.

Zou je die beperking niet hebben gehad, dan zou je wel een prestatie moeten verrichten.

Hoewel je daar gelijk in hebt vind ik niet dat je mag praten over profiteren omdat profiteren iets wegheeft van misbruik maken van de situatie.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:31:43 #228
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139040544
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Joh. Ik dacht dat een beperking hebben beperkend was. Misschien moet het maar hernoemd worden naar het hebben van een profijt dan. Ik kan me immers voorstellen dat al die mensen Veel liever hun 75% van een minimuminkomen behouden dan dat ze een succesvolle carrière kunnen starten.

Nee. Walgelijk mensen die jouw gedachtegang er op nahouden :r
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:32:24 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139040553
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:28 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Hoewel je daar gelijk in hebt vind ik niet dat je mag praten over profiteren omdat profiteren iets wegheeft van misbruik maken van de situatie.
Zo doelde hij het ook. En daarna maar even suf de letterlijke betekenis er bij pakken :r
pi_139040606
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Joh. Ik dacht dat een beperking hebben beperkend was. Misschien moet het maar hernoemd worden naar het hebben van een profijt dan. Ik kan me immers voorstellen dat al die mensen Veel liever hun 75% van een minimuminkomen behouden dan dat ze een succesvolle carrière kunnen starten.

Dat laatste van de 1e alinea staat ze vrij hoor.
  zaterdag 19 april 2014 @ 12:59:55 #231
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139041014
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat laatste van de 1e alinea staat ze vrij hoor.
Wat snap je niet aan arbeidsongeschikt en de daarbij horende beperkingen? Waarom moeten 100.000 mensen volgens jou nog meer benadeeld gaan worden dan dat ze al zijn?

Echt het laagste van het laagste :r
pi_139041024
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat heeft dat laatste er nu mee te maken? Het moet echt diep bij jou zitten. Zielig bijna
Dat ik profiteurs niet mag maakt mij zielig? Volgens mij ben jij er zelf een als jij dat zo over denkt...
pi_139041047
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Veel van hen hebben maar een lichte handicap maar gaan toch voor het volle pakket. Bvb; Ik ben slechthorend dus ik kan geen vakkenvullen.
pi_139041075
quote:

[..]

Even los van het feit dat een uitkering nooit zekerheid zal genieten kunnen we ook nog even stellen dat ze in Amerika hetzelfde deden met subprime hypotheken en we weten allemaal hoe dat afliep.
Ik zeg niet dat die mensen het niet mogen hoor, ik zeg alleen dat er een risico aan kleeft. Maar je zal dit vast wel weer gaan opvatten als kritiek en onderbuik en je zal vast wel weer als een primaat gaan schelden, zoals gewoonlijk.
pi_139041095
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:01 schreef GhpH het volgende:

[..]

Veel van hen hebben maar een lichte handicap maar gaan toch voor het volle pakket. Bvb; Ik ben slechthorend dus ik kan geen vakkenvullen.
Dan krijgen ze geen wajong.
pi_139041114
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 12:31 schreef Dven het volgende:

[..]

zaterdag 19 april 2014 @ 13:06:24 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139041134
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:00 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dat ik profiteurs niet mag maakt mij zielig? Volgens mij ben jij er zelf een als jij dat zo over denkt...
Je noemt wajongers profiteurs. Dat maakt je een enorm zielig stukje mens die compleet buiten elke vorm van realiteit staat.

Verder hoef je niet bang te zijn dat ik een profiteur ben of wat dan ook hoor, ik heb überhaupt niets met Nederland te maken dus houd die kleinzerige aannames van je maar voor je :*
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:07:41 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_139041150
quote:

[..]

Ah. Je weet simpelweg niet wat iets inhoudt. Geen probleem maar ga dan weer lekker achter je computertje ruiken in plaats van je boude mening te ventileren over zaken waar je geen verstand van hebt.
pi_139041294
quote:

[..]

Ik denk dat ze daar de laatste paar jaren strenger op zijn.
Ook gaan ze nu herkeuren om die mensen eruit te halen.
Twiddel
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:16:41 #240
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139041313
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:01 schreef CarltonBanks het volgende:
De hele dag op onze kosten
werknemersverzekeringen
het is een verzekeringskwestie

jij doelt op bijstand mbt: 'onze kosten'.
bijstand wordt betaald van belastinggeld. daar draait iedereen voor op. zelfs die wajonger.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_139041377
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:15 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar de laatste paar jaren strenger op zijn.
Ook gaan ze nu herkeuren om die mensen eruit te halen.
Yep. De tijden dat je met een ADHD labeltje thuis kon gaan zitten vissen zijn voorbij.
pi_139041420
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Yep. De tijden dat je met een ADHD labeltje thuis kon gaan zitten vissen zijn voorbij.
Dat is ook maar goed.
Het wordt wel spannend voor mensen zoals ik, die herkeuring, maar uiteindelijk worden de rotte appels er wel uitgefilterd. :)
Twiddel
pi_139041462
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is ook maar goed.
Het wordt wel spannend voor mensen zoals ik, die herkeuring, maar uiteindelijk worden de rotte appels er wel uitgefilterd. :)
Ik weet niet wat je hebt en ik weet ook niet hoe streng men herkeurt dus kan er niet over oordelen. Dat er iets aan de enorme toename van wajongers gedaan moet worden is helaas wel een feit ja. Wajong is aardig misbruikt om van mensen af te komen die iets lastiger bemiddelbaar waren, dat hoort niet.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:26:00 #244
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_139041510
Wajong is voor mensen die niet kunnen werken door onder andere psychische klachten. Niet echt een klaplopersuitkering wat mij betreft.
MV NS FR DS MD
pi_139041631
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:26 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Wajong is voor mensen die niet kunnen werken door onder andere psychische klachten. Niet echt een klaplopersuitkering wat mij betreft.
In de praktijk ligt dat toch wat anders.
pi_139041654
quote:

[..]

Als je dit soort concrete uitspraken doet, sta je dan geen seconde stil bij het feit dat oordelen over zaken waar je écht geen kennis over hebt misschien niet zo handig is?
pi_139041676
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat is ook maar goed.
Die hele herkeuring is toch een papieren keuring?
pi_139041718
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah. Je weet simpelweg niet wat iets inhoudt. Geen probleem maar ga dan weer lekker achter je computertje ruiken in plaats van je boude mening te ventileren over zaken waar je geen verstand van hebt.
Gaan jullie mij maar bashen ipv en beetje inhoudelijk te reageren. Luiwannes. Ik spreek alleen over het parasitaire gedeelte. Als jij dat Nog niet inziet ben jij mijn woord niet waard.
pi_139041750
Lekker gemakkelijk. De andere ervan betichten dat hij geen verstand van zaken heeft maar bij het argument nul komma niks inhoud toevoegen :')
pi_139041801
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:35 schreef GhpH het volgende:
Gaan jullie mij maar bashen ipv en beetje inhoudelijk te reageren. Luiwannes. Ik spreek alleen over het parasitaire gedeelte. Als jij dat Nog niet inziet ben jij mijn woord niet waard.
Lintwormen, dat zijn parasieten. Wajongers zijn hulpbehoevende mensen. Het vermogen hulpbehoevende te helpen maakt ons mens.
pi_139041829
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:40 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Lintwormen, dat zijn parasieten. Wajongers zijn hulpbehoevende mensen. Het vermogen hulpbehoevende te helpen maakt ons mens.
Ik heb het niet over álle wajongers maar over rotknapen die een klein mankement hebben en zich dan van al het werk gaan ontzeggen.
pi_139041839
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef GhpH het volgende:
mankement geven en zich dan van al het werk gaan ontzeggen.
Hoeveel zijn dat er?
pi_139041851
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Hoeveel zijn dat er?
Een stuk of 10....
pi_139041870
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Hoeveel zijn dat er?
In vergelijking met het aantal wajongers niet veel. Maar in absolute waarde zijn het er wel veel.
pi_139041880
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:43 schreef GhpH het volgende:

[..]

In vergelijking met het aantal wajongers niet veel. Maar in absolute waarde zijn het er wel veel.
Hoeveel dan? Hoe groot is het probleem?
pi_139041885
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:43 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Een stuk of 10....
Schattingsvermogen van een doperwt? :')
pi_139041931
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:44 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dat zijn geen cijfers van. Dat kan men namelijk nogal moeilijk controleren. Wie een Wajong kan frauderen kan ook een enquête frauderen. Uitkeringsfraude is nogal in de trend vandaag de dag.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:46:37 #258
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139041946
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:44 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Naar schatting kunnen 80.000 van de 240.000 jongeren werken.

http://www.elsevier.nl/Ec(...)iet-zielig-1442976W/

ps. waarom zo sarcastisch met je PI?
pi_139041959
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:46 schreef GhpH het volgende:
Dat zijn geen cijfers van. Dat kan men namelijk nogal moeilijk controleren. Wie een Wajong kan frauderen kan ook een enquête frauderen. Uitkeringsfraude is nogal in de trend vandaag de dag.
Dus eigenlijk baseer je je oordeel op een gevoel dat je hebt, zonder dat je daar enige onderbouwing voor hebt en tenslotte doe je dat vanuit Zweden?
pi_139041971
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:46 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

Naar schatting kunnen 80.000 van de 240.000 jongeren werken.

http://www.elsevier.nl/Ec(...)iet-zielig-1442976W/

ps. waarom zo sarcastisch met je PI?
Omdat het niet zo is dat je Wajong bij een pakje boter krijgt.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:48:26 #261
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139041986
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:47 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Omdat het niet zo is dat je Wajong bij een pakje boter krijgt.
die snap ik even niet.
pi_139042028
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:48 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

die snap ik even niet.
GhpH doet alsof de Wajong iets is wat iedereen zomaar aan kan vragen en wat volledig vrijblijvend is. Vervolgens ziet ie de groep die eventueel wel volledig zou kunnen werken weg als representatief voor de hele groep. Hierin laat 'ie zich verder niet hinderen door enige gebrek aan kennis. Ik vind dat wel vermakelijk.
pi_139042060
Laat ze in de sociale werkplaatsen kleurpotloden op kleur leggen of doosjes vouwen.

zaterdag 19 april 2014 @ 13:51:45 #264
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139042071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

GhpH doet alsof de Wajong iets is wat iedereen zomaar aan kan vragen en wat volledig vrijblijvend is. Vervolgens ziet ie de groep die eventueel wel volledig zou kunnen werken weg als representatief voor de hele groep. Hierin laat 'ie zich verder niet hinderen door enige gebrek aan kennis. Ik vind dat wel vermakelijk.
ik kan me ook totaal niet vinden in zijn uitspraken, maar als ik dan vervolgens een link neerleg waarop aangegeven wordt dat zo'n 33% van de wajongers kunnen werken dan reageer je nergens inhoudelijk op. lekker makkelijk is dat allemaal.

er wordt in dit verhaal helemaal door helemaal niemand een nuance aangelegd en dat is zo typerend voor deze kutdiscussies.
pi_139042073
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:47 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dus eigenlijk baseer je je oordeel op een gevoel dat je hebt, zonder dat je daar enige onderbouwing voor hebt en tenslotte doe je dat vanuit Zweden?
Ik woon nu niet eens in Zweden. Ik heb trouwens zo'n geval in de familie zit en wat die met een potje janken en acteren voor elkaar krijgt wil je niet geloven. Daarbij heb ik nog wel meerdere gezien dan alleen haar. En voor de aardigheid: kijk ook eens gerust rond bij de wajongers op fok.
pi_139042135
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ik kan me ook totaal niet vinden in zijn uitspraken, maar als ik dan vervolgens een link neerleg waarop aangegeven wordt dat zo'n 30% van de wajongers kunnen werken dan reageer je nergens inhoudelijk op. lekker makkelijk is dat allemaal.
Ik was 'em even aan het lezen, kalm aan.

Ik denk dat het afkeuren van Wajongers enkel leidt tot een verplaatsing van het probleem. Nu in deze tijd, met een gigantisch arbeiders overschot, is het sowieso onzinnig om mensen hun uitkering af te pakken met het idee ze aan het werk te krijgen. Als je in het verleden een Wajong gekregen hebt is dit niet omdat je 100% functioneert. Gezien werkgevers erg veel keuze hebben zullen ze zulke sollicitanten afwijzen en vallen de ex-Wajongers terug in de bijstand.
Symbool politiek noem je dat ook wel.
pi_139042139
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wat jij doet is mijn woorden omdraaien. Ik heb het niet over alle wajongers of dat zij ervoor representatief staan. Ik heb het gewoon over de liever lui dan moe mensen. die anderen er buiten gelaten!

Meestal zien mensen mij als de generaliserende persoon. Maar het zijn juist de anderen die mijn woorden verdraaien tot een generaliserende text.
pi_139042142
Gezellig topiek. Wat ik me alleen afvraag: je hebt in nederland (steeds minder) gezinnen waarvan de man werkt en de vrouw op de kinderen let.

Kun je met wajong ook dat beide ouders een uitkering krijgen? Want dan zou het inkomen bijna gelijk uitkomen.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_139042153
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:54 schreef GhpH het volgende:
Wat jij doet is mijn woorden omdraaien. Ik heb het niet over alle wajongers of dat zij ervoor representatief staan. Ik heb het gewoon over de liever lui dan moe mensen. die anderen er buiten gelaten!

Meestal zien mensen mij als de generaliserende persoon. Maar het zijn juist de anderen die mijn woorden verdraaien tot een generaliserende text.
Je hebt het over profiteurs. Als je graag wilt dat men je ervaart als genuanceerd mag je ook wel wat genuanceerder schrijven.
pi_139042187
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik woon nu niet eens in Zweden. Ik heb trouwens zo'n geval in de familie zit en wat die met een potje janken en acteren voor elkaar krijgt wil je niet geloven. Daarbij heb ik nog wel meerdere gezien dan alleen haar. En voor de aardigheid: kijk ook eens gerust rond bij de wajongers op fok.
Users hier zijn wie ze willen zijn, dat is niet de realiteit.

Ik denk dat jouw nichtje wel degelijk een handicap heeft als zij het makkelijker vind 'een potje te janken en acteren' in plaats van mee te doen aan de maatschappij.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:58:11 #271
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139042202
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:54 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik was 'em even aan het lezen, kalm aan.

Ik denk dat het afkeuren van Wajongers enkel leidt tot een verplaatsing van het probleem. Nu in deze tijd, met een gigantisch arbeiders overschot, is het sowieso onzinnig om mensen hun uitkering af te pakken met het idee ze aan het werk te krijgen. Als je in het verleden een Wajong gekregen hebt is dit niet omdat je 100% functioneert. Gezien werkgevers erg veel keuze hebben zullen ze zulke sollicitanten afwijzen en vallen de ex-Wajongers terug in de bijstand.
Symbool politiek noem je dat ook wel.
maar het verplaatsen van die 80.000 man naar de bijstand ipv de wajong scheelt toch een hele hoop geld. dan zit je inderdaad met een verplaatsing van het probleem maar zullen de mensen die het eigenlijk stiekem misschien toch wel een klein beetje kunnen eerder de draad oppakken als ze ineens met 600 euro gekort worden.
pi_139042212
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:57 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Users hier zijn wie ze willen zijn, dat is niet de realiteit.

Ik denk dat jouw nichtje wel degelijk een handicap heeft als zij het makkelijker vind 'een potje te janken en acteren' in plaats van mee te doen aan de maatschappij.
Ik steek haar dan ook liever in de doofpot als het over mijn familie gaat maat hier was ze toch in zekere zin relevant :{
pi_139042225
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:58 schreef FunkyHomosapien het volgende:
maar het verplaatsen van die 80.000 man naar de bijstand ipv de wajong scheelt toch een hele hoop geld. dan zit je inderdaad met een verplaatsing van het probleem maar zullen de mensen die het eigenlijk stiekem misschien toch wel een klein beetje kunnen eerder de draad oppakken als ze ineens met 600 euro gekort worden.
De Wajong is meer dan geld alleen, je krijgt ook begeleiding. Dat krijg je in de bijstand, zover ik weet, minder en met een andere insteek.
  zaterdag 19 april 2014 @ 13:59:29 #274
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_139042234
kankerdikke wajong vetkleppen
  zaterdag 19 april 2014 @ 14:00:44 #275
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_139042260
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:31 schreef Trollscience het volgende:

[..]

In de praktijk ligt dat toch wat anders.
Een uitkering is nou eenmaal niet 100% te beveiligen. Om te stellen dat de Wajong een klaplopersuitkering is, is gewoon niet reëel.
MV NS FR DS MD
  zaterdag 19 april 2014 @ 14:00:58 #276
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_139042264
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:58 schreef voederbietel het volgende:

[..]

De Wajong is meer dan geld alleen, je krijgt ook begeleiding. Dat krijg je in de bijstand, zover ik weet, minder en met een andere insteek.
dat is waar, maar wanneer de grote herkeuring gaat gebeuren dan zal daar natuurlijk ook rekening mee gehouden worden, mensen zomaar hun uitkering ontnemen ben ik sowieso geen fan van, maar de nieuwe wajongers mogen van mij echt wel wat strenger aangepakt worden.
pi_139042307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:00 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

dat is waar, maar wanneer de grote herkeuring gaat gebeuren dan zal daar natuurlijk ook rekening mee gehouden worden, mensen zomaar hun uitkering ontnemen ben ik sowieso geen fan van, maar de nieuwe wajongers mogen van mij echt wel wat strenger aangepakt worden.
Ik weet niet precies hoe die herkeuring in de praktijk gebracht wordt, maar ik kan me zo voorstellen dat er mensen anders ingeschaald worden. Ik kan me in ieder geval weinig voorstellen dat iemand die een volle Wajong krijgt van het een op het andere moment met lege handen komt te staan.

Tevens kan ik me niet voorstellen dat er echt veel mensen zijn die succesvol de keuringsartsen voor de gek houden.
pi_139042594
Gewoon afschaffen die handel, ga werken voor je geld stelletje parasieten :')
pi_139042624
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:22 schreef plesner het volgende:
Gewoon afschaffen die handel, ga werken voor je geld stelletje parasieten :')
Twiddel
pi_139042982
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:16 schreef sturmpie het volgende:

[..]

werknemersverzekeringen
het is een verzekeringskwestie

jij doelt op bijstand mbt: 'onze kosten'.
bijstand wordt betaald van belastinggeld. daar draait iedereen voor op. zelfs die wajonger.
Je weet er dus niets vanaf, en je roept maar wat :')

Wajong wordt betaald vanuit het rijk, de overheid stelt een pot beschikbaar voor de wajongers, uitbetaling verloopt via het UWV. Die pot wordt gevuld middels gemeenschapsgeld welke door ons en bedrijven via de diverse belastingen wordt voldaan
pi_139043030
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 13:55 schreef mergbot het volgende:
Gezellig topiek. Wat ik me alleen afvraag: je hebt in nederland (steeds minder) gezinnen waarvan de man werkt en de vrouw op de kinderen let.

Kun je met wajong ook dat beide ouders een uitkering krijgen? Want dan zou het inkomen bijna gelijk uitkomen.
Natuurlijk kan dat, de wajong is een individuele uitkering welke persoonlijk is en niet afhankelijk van het inkomen van de partner (zoals de bijstand dat bv wel is in de meeste gevallen).

2 wajongers die samen wonen en kinderen hebben kunnen er aardig riant bij zitten zonder 1 poot te hoeven uitsteken.

Het minimum loon is 1485 (als ik het goed heb) een volledig afgekeurde wajonger krijgt 80% van dat bedrag = 1188 euro / maand.bruto, 932 netto

Met zijn 2tjes krijgen ze 1864 per maand gestort

daarnaast nog eens de volgende toeslagen:
huurtoeslag ¤ 77 per maand (huurhuis van 500e/maand + 65e service kosten)
kindgebonden budget ¤ 114 per maand (2 kinderen 6 en 7 jaar oud)
kinderopvangtoeslag ¤ 0 per maand
zorgtoeslag ¤ 67 per maand
Totaal ¤ 258 per maand

vervolgens krijgen ze nog kinderbijslag, want 2 kinderen welke 230 euro per kwartaal is per kind, 920 per jaar per kind, 1840 per jaar voor 2 kinderen = 153 euro per maand extra

een jaarlijkse toeslag van 457 euro via het GAK (*2 want 2 ouders) = 76 euro/maand

Vervolgens krijgen ze via de belasting ook nog wat voordelen, maar die heb ik ff niet bij de hand

totale inkomsten voor deze 2 wajongers met 2 kinderen: 2351euro per maand.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 14:55:05 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 14:51:59 #282
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139043261
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:41 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Het minimum loon is 1485 (als ik het goed heb)
Bruto.
pi_139043304
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:51 schreef Vortix het volgende:

[..]

Bruto.
je hebt gelijk, even mijn bereking aanpassen :)
done, 2350 euro iedere maand te besteden...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 14:56:41 ]
pi_139043360
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:54 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

je hebt gelijk, even mijn bereking aanpassen :)
Je bent de kinderbijslag vergeten volgens mij, of lees ik daar overheen ?
pi_139043368
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bent de kinderbijslag vergeten volgens mij, of lees ik daar overheen ?
quote:
vervolgens krijgen ze nog kinderbijslag, want 2 kinderen welke 230 euro per kwartaal is per kind, 920 per jaar per kind, 1840 per jaar voor 2 kinderen = 153 euro per maand extra
  zaterdag 19 april 2014 @ 14:57:48 #286
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_139043376
Is dit topic al bijna vol? Kan hij tenminste uit mijn zicht verdwijnen.
pi_139043379
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:57 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

[..]

Ah ja, ik zie het, my bad.
pi_139043399
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:57 schreef KaoloJoeka het volgende:
WGR / Wajong uitkering

Is het je al gelukt een wajong te krijgen?
pi_139043405
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:57 schreef KaoloJoeka het volgende:
Je kan hem gewoon verwijderne uit je view
pi_139043410
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ah ja, ik zie het, my bad.
Ben ik wss ook nog de rugzakjes, pgb's en andere voordelen vergeten.
pi_139043415
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

WGR / Wajong uitkering

_O-
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:00:18 #292
388846 KaoloJoeka
Leef die leven mi mang
pi_139043421
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

WGR / Wajong uitkering

Nee, ze vonden mij te knap voor een Wajong.
pi_139043469
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef KaoloJoeka het volgende:

[..]

Nee, ze vonden mij te knap voor een Wajong.
dude :') ____!

Je vraagt donderdag nacht/vrijdag ochtend hoe je die sjizzel moet aanvragen, vervolgens krijg je een slotje en dan loop je nu te blaten dat je te knap was?
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:05:37 #294
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139043513
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:39 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Je weet er dus niets vanaf, en je roept maar wat :')

Wajong wordt betaald vanuit het rijk, de overheid stelt een pot beschikbaar voor de wajongers, uitbetaling verloopt via het UWV. Die pot wordt gevuld middels gemeenschapsgeld welke door ons en bedrijven via de diverse belastingen wordt voldaan
volgens mij roep jij maar wat
wajong is onderdeel van UWV. UWV staat voor Uitvoering Werknemers Verzekeringen.
wajong wordt dus betaald uit WerknemersVerzekeringen.
als het betaald zou worden door de belastingpot, dan zou men het een andere naam geven.
waar zijn namen anders voor ?
pi_139043537
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:05 schreef sturmpie het volgende:

[..]

volgens mij roep jij maar wat
wajong is onderdeel van UWV. UWV staat voor Uitvoering Werknemers Verzekeringen.
wajong wordt dus betaald uit WerknemersVerzekeringen.
als het betaald zou worden door de belastingpot, dan zou men het een andere naam geven.
waar zijn namen anders voor ?
Zoals ik al zei: iedereen vult die pot

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 15:07:39 ]
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:07:57 #296
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139043572
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:06 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

En waar staat dan dat de bedrijven die pot vullen?

werknemers verzekeringen
die zitten in de bruto
pi_139043593
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:07 schreef sturmpie het volgende:

[..]

werknemers verzekeringen
die zitten in de bruto
niet het wajong gedeelte, bel dinsdag maar naar het uwv.

UWV is in deze alleen de verwerkende instantie.
  zaterdag 19 april 2014 @ 15:10:12 #298
396386 sturmpie
for night & nature
pi_139043613
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:06 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

verzekeringen is iets anders dan bijstand. bijstand kan je zien als een last.
terwijl verzekeringen ingecalculeerd worden.
je kan het met een allrisk auto verzekering vergelijken. rij jij op dag 1 je auto in de prak. dan betaald de verzekering jou een nieuwe.
wajong en wao/wia is een verzekeringskwestie. verzekeringen maken het leven in geval van schade makkelijker. verzekeringen zijn ok.
pi_139043640
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 15:10 schreef sturmpie het volgende:

[..]

verzekeringen is iets anders dan bijstand. bijstand kan je zien als een last.
terwijl verzekeringen ingecalculeerd worden.
je kan het met een allrisk auto verzekering vergelijken. rij jij op dag 1 je auto in de prak. dan betaald de verzekering jou een nieuwe.
wajong en wao/wia is een verzekeringskwestie. verzekeringen maken het leven in geval van schade makkelijker. verzekeringen zijn ok.
Nogmaals: en wie vult die pot?
iedereen, allemaal, jij, ik, hun, hullie, bedrijven enzovoorts
pi_139043646
Doe eens normaal stelletje racisten! Wajong is voor iedereen
pi_139043655
Lapo *G*

Het einde van mijn grootste trololololo topic ooit :')

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 15:12:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')