De hele dag op onze kosten op je reet mogen zitten, beetje zuipen, beetje roken, huur/zorg toeslag krijgen een beetje op onze kosten happy pills krijgen, extra aftrekposten van de belasting, en ga zo maar door.quote:Betaaldatum van uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering
Wij betalen uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering op vastgestelde dagen. De betaaldata van uw uitkering in 2013 zijn:
vrijdag 22 november
maandag 23 december
De betaaldata van uw uitkering in 2014 zijn:
Vrijdag 21 maart
Woensdag 23 april
Vrijdag 23 mei
Vrijdag 20 juni
Woensdag 23 juli
Vrijdag 22 augustus
Dinsdag 23 september
Donderdag 23 oktober
Vrijdag 21 november
Dinsdag 23 december
Let op: houd er rekening mee dat uw bank meestal nog 2 werkdagen nodig heeft om uw uitkering bij te schrijven op uw rekening. Wilt u weten of uw uitkering is betaald? Ga dit dan eerst na bij uw bank.
Het vakantiegeld van uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering betalen wij in de maand mei.
Je snapt dat vakantiegeld, net als bij werkenden, ingehouden wordt door het jaar heen, om dan in mei uitbetaald te worden?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:01 schreef CarltonBanks het volgende:
En ondanks al deze extra's krijgen deze klaplopers ook nog vakantiegeld?
Jij denkt wel meer dingen, vriend.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:05 schreef eend112 het volgende:
Ik dacht dat het sinds kort ook was ingetrokken?
maakt toch niet uit? De maandelijkse uitkering met toeslagen is om van te leven, het vakantiegeld is om vakantie mee te vieren.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je snapt dat vakantiegeld, net als bij werkenden, ingehouden wordt door het jaar heen, om dan in mei uitbetaald te worden?
Dom gelul idd, tis geen 675. Geloof ik echt nix van.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
het is inderdaad binnenkort weer zover, 675 euries als ik me niet vergis.
Sigaretten kopeuhh en bieerrr en een nieuwe flatscreen natuurlijk.
Wat een dom gelul weer.
Ja het is 675 euro.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dom gelul idd, tis geen 675. Geloof ik echt nix van.
Je hebt dan ook geen vakantie 365 dagen lang.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:07 schreef CarltonBanks het volgende:
maakt toch niet uit? De maandelijkse uitkering met toeslagen is om van te leven, het vakantiegeld is om vakantie mee te vieren. Zodat de werkende in de korte periode dat hij vrij heeft er op uit kan gaan. Als je al 365 dagen vakantie hebt, waarom heb je dan een extra storting nodig om nog meer vakantie te vieren?
GVD. Zoveel. Pff...quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja het is 675 euro.
Ik weet het want dat was vorig jaar ook zo, dus dit jaar iets meer zelfs.
Iemand met uitkering/bijstand heeft wel degelijk 365 dagen vakantie per jaar.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je hebt dan ook geen vakantie 365 dagen lang.
Kun je nagaan hoeveel er ingehouden word is een beter antwoord.quote:
ja zoveel ja, gewoon weer extra gratis geld uit onze zakquote:
Kroegpraat en onderbuikgevoelensquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef GhpH het volgende:
Iemand met uitkering/bijstand heeft wel degelijk 365 dagen vakantie per jaar.
Het zit al bij de uitkering in hoor, word alleen achtergehouden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
ja zoveel ja, gewoon weer extra gratis geld uit onze zak
Als je zelf ooit nog eens werkloos thuis belandt denk ik dat je dat heel anders ervaart...quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef GhpH het volgende:
[..]
je weet het mooi te brengen, zit je in de politiek ofzo?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef danos het volgende:
Voordeel is wel dat al die Wajongers de poen wel hoofdzakelijk in NL spenderen. Al die rijke tattas die naar mooie oorden vliegen om daar de lokale economie te stimulern, hebben we in NL natuurlijk geen ruk aan.
TS is jaloers op mensen met een uitkeringquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Vortix het volgende:
Als je zelf ooit nog eens werkloos thuis belandt denk ik dat je dat heel anders ervaart...
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Als je zelf ooit nog eens werkloos thuis belandt denk ik dat je dat heel anders ervaart...
Vakantie is een aaneengesloten periode waarin een werkende of scholier vrij is van zijn normale dagelijkse bezigheden. Kortom, iemand die enkel van een uitkering geniet, kan überhaupt geen vakantie hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef GhpH het volgende:
[..]
nee ik ben niet jaloers, ik ben er op tegen dat mensen vakantiegeld krijgen terwijl ze het hele jaar al vakantie hebben. Ik betaal daar als werkende aan mee,quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS is jaloers op mensen met een uitkering![]()
Hoe sneu ben je dan
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
nee ik ben niet jaloers, ik ben er op tegen dat mensen vakantiegeld krijgen terwijl ze het hele jaar al vakantie hebben. Ik betaal daar als werkende aan mee,
Ontken het maar... De meeste wajongers die ik ken werken NIET of hebben nooit een witte baan gehad. Een aantal werkt zelfs zwart erbij en koopt idd leuke dingen voor zichzelf zoals een auto of op vakantie gaan en krijgen idd geld terug van de belasting plus dan ook nog bijna 700 euro vakantiegeld.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kroegpraat en onderbuikgevoelens
Dat heet "samenleving". Als je daar niet tegen kan, ben je bij deze van harte uitgenodigd te emigreren. Ik heb liever een werkloze die aan het werk wil dan een werkende die klaagt en jammert dat het allemaal zo slecht geregeld is in Nederland.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef CarltonBanks het volgende:
nee ik ben niet jaloers, ik ben er op tegen dat mensen vakantiegeld krijgen terwijl ze het hele jaar al vakantie hebben. Ik betaal daar als werkende aan mee,
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat heet "samenleving". Als je daar niet tegen kan, ben je bij deze van harte uitgenodigd te emigreren. Ik heb liever een werkloze die aan het werk wil dan een werkende die klaagt en jammert dat het allemaal zo slecht geregeld is in Nederland.
De naam vakantiegeld is natuurlijk weer dramatisch gekozen, dat wekt bij mij ook een afkeurend gevoel op. Misschien betere naam verzinnen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:15 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
je weet het mooi te brengen, zit je in de politiek ofzo?
Dat zegt volgens mij meer over jouw vriendengroep dan over álle mensen met een Wajong-uitkeringquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:19 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ontken het maar... De meeste wajongers die ik ken werken NIET of hebben nooit een witte baan gehad.
Zoveel domheid in één alinea. Knap hoorquote:Een aantal werkt zelfs zwart erbij en koopt idd leuke dingen voor zichzelf zoals een auto of op vakantie gaan en krijgen idd geld terug van de belasting plus dan ook nog bijna 700 euro vakantiegeld.
Welke voordelen heeft het hebben van een uitkering dan ten opzichte van een hoger salaris en het feit dat je werkt?quote:Ik heb exact dezelfde handicap als hun zij maar omdat ik betaalde banen fulltime heb gehad kan en mag ik de wajong nevernooitniet in en ben ik gebonden aan dezelfde regels als de meeste mensen zonder de voordelen die wajongers wel genieten.
Leuk, een samenleving die louter bestaat uit werklozen. Wie gaat hun vreten betalen? Jij?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat heet "samenleving". Als je daar niet tegen kan, ben je bij deze van harte uitgenodigd te emigreren. Ik heb liever een werkloze die aan het werk wil dan een werkende die klaagt en jammert dat het allemaal zo slecht geregeld is in Nederland.
de activiteit in de aaneengesloten periode welke een uitkeringstrekker doet is vrij zijn.... Wat moet die steun trekker doen in die periode (3 weken) van vrijstelling? Werkenquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Vakantie is een aaneengesloten periode waarin een werkende of scholier vrij is van zijn normale dagelijkse bezigheden. Kortom, iemand die enkel van een uitkering geniet, kan überhaupt geen vakantie hebben.
Maar je stelling doet het vast goed bij je vriendjes op de sociale werkplaats of binnen het schildersbedrijf.
Ik betaal daar als werkende aan meequote:Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Kan je aanvinken als je een account aanmaakt, wordt die meteen aangevraagd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb het idee dat het percentage mensen met een wajong op fok vele malen hoger is dan in de rest van de maatschappij.
Irl ken ik 1 iemand met een wajong, hier lijkt het wel of iedereen het heeft.
Gratis geld en 40 tot 60 uur meer vrije tijd per week vind jij geen voordeel?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt volgens mij meer over jouw vriendengroep dan over álle mensen met een Wajong-uitkering
[..]
Zoveel domheid in één alinea. Knap hoor
[..]
Welke voordelen heeft het hebben van een uitkering dan ten opzichte van een hoger salaris en het feit dat je werkt?
Vakantiegeld een recht noemen en dan maar kankeren dat mensen in Nederland zo arm zijn. Lachwekkend.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik betaal daar als werkende aan mee
Dat is echt de meest kansloze uitspraak ooit. Gefeliciteerd.
Tevens is vakantiegeld een recht dat iedereen in Nederland met een vorm van inkomen heeft. Een uitkering is ook een inkomen en valt daar dus ook onder. Het is een toelage die vooraf ingehouden wordt en op een bepaald punt weer uitgekeerd wordt. Zodat mensen in de zomer wat extra te besteden hebben.
Maar schijnbaar wil jij bepaalde mensen dit onthouden. Dat maakt je een wrang, naar maar bovenal een heel zielig mannetje.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Scorpie het volgende:
Leuk, een samenleving die louter bestaat uit werklozen. Wie gaat hun vreten betalen? Jij?
spijkerbroek heeft vermoedelijk zelf Wajongquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, een samenleving die louter bestaat uit werklozen. Wie gaat hun vreten betalen? Jij?
Ik zat al te wachten op die opmerkingquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:25 schreef CarltonBanks het volgende:
spijkerbroek heeft vermoedelijk zelf Wajong
Uitkeringstrekker, steuntrekker. Het ziet diep bij je. Ik begin er vorm van medelijden te ontwikkelen. Toch wel het ergste wat een mens kan overkomen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
de activiteit in de aaneengesloten periode welke een uitkeringstrekker doet is vrij zijn.... Wat moet die steun trekker doen in die periode (3 weken) van vrijstelling? Werken
Net als je denkt dat posts niet dommer kunnen, tonen sommigen toch je ongelijk aan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gratis geld en 40 tot 60 uur meer vrije tijd per week vind jij geen voordeel?
Ach 't is FOK! en ook nog eens KLB dus niet te serieus nemen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Het zegt iets over jou dat je het nodig vind mijn post in 3en te splitsen ipv 1 allesomvattend antwoord. Zo een tiefusmierenneukertje die elk zin wil analyseren en bespreken. Bleh, tief een end op met je verwaande smoel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt volgens mij meer over jouw vriendengroep dan over álle mensen met een Wajong-uitkering
[..]
Zoveel domheid in één alinea. Knap hoor
[..]
Welke voordelen heeft het hebben van een uitkering dan ten opzichte van een hoger salaris en het feit dat je werkt?
Dus mensen die een andere mening zijn toegedaan zijn gelijk onderbuiktokkies? Wat ben je toch ook een lachwekkend figuur. Ronduit sneu als je zo op de man moet spelen. Je kan ook gewoon niet reageren, dat zou je veel beter sieren ipv dit infantiele geblaat van je.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Voor TS en andere kansloze onderbuiktokkies in dit topic mikken we het 'vakantiegeld' voortaan maandelijks bij de uitkering. Zijn we ook af van dit soort sneue topics.
Er staat toch echt "die aan het werk wil."quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon een wettelijke bepaling. Als jij denkt dat werkgevers en instantie met die 8% op maandelijkse basis geen rekening houden bij het vormen van een brutoloon of uitkering dan ben je een nog grotere mongool dan dat ik voorheen al dacht en dat zegt héél veel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vakantiegeld een recht noemen en dan maar kankeren dat mensen in Nederland zo arm zijn. Lachwekkend.
Kijk eens een keer naar jezelf, maar dat zal je vast wel nooit doen, net zoals het altijd anderen hun schuld is en nooit de jouwe, herkenbaar?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Net als je denkt dat posts niet dommer kunnen, tonen sommigen toch je ongelijk aan.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het zegt iets over jou dat je het nodig vind mijn post in 3en te splitsen ipv 1 allesomvattend antwoord. Zo een tiefusmierenneukertje die elk zin wil analyseren en bespreken. Bleh, tief een end op met je verwaande smoel.
Zo, dit was een allesomvattend antwoord. Hopelijk kan je er iets mee. Zo nee, steek het toch maar gewoon ergens in je achterste in waar nooit licht komt. De groetjes.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Net als je denkt dat posts niet dommer kunnen, tonen sommigen toch je ongelijk aan.
Net als je denkt dat jij de meest sneue opmerking maakt in dit topic weet je toch nog een tyfuspost eruit te gooien. Gefeliciteerd, je bent by far de meest sneue persoon in dit topic, en dat zegt een hoop.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is helemaal het punt nietquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon een wettelijke bepaling. Als jij denkt dat werkgevers en instantie met die 8% op maandelijkse basis geen rekening houden bij het vormen van een brutoloon of uitkering dan ben je een nog grotere mongool dan dat ik voorheen al dacht en dat zegt héél veel.
Het gaat niet persee om een andere mening maar om de inhoud van de andere mening. Daaraan valt inderdaad te zien tot wat voor sociale klasse iemand behoort en welke mate van intelligentie iemand bezit. In dit geval dus 'tokkie' en 'gebrekkig'quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus mensen die een andere mening zijn toegedaan zijn gelijk onderbuiktokkies? Wat ben je toch ook een lachwekkend figuur. Ronduit sneu als je zo op de man moet spelen. Je kan ook gewoon niet reageren, dat zou je veel beter sieren ipv dit infantiele geblaat van je.
Jij bent gewoon jaloers dat je niet zo'n uitkering voor jezelf hebt kunnen regelen met je handicap.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het zegt iets over jou dat je het nodig vind mijn post in 3en te splitsen ipv 1 allesomvattend antwoord. Zo een tiefusmierenneukertje die elk zin wil analyseren en bespreken. Bleh, tief een end op met je verwaande smoel.
Zo, dit was een allesomvattend antwoord. Hopelijk kan je er iets mee. Zo nee, steek het toch maar gewoon ergens in je achterste in waar nooit licht komt. De groetjes.
Oh we gaan generaliseren ? Mag dat wel dan? Want dan gooi ik er ook een paar uit.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Er staat toch echt "die aan het werk wil."
En als iemand die een baan heeft vertrekt, komt er toch echt een baan vrij voor een werkeloze, waardoor het juist goedkoper wordt.
Goede post weer van je.
nou, hij kan wel gelijk hebben. Ik weet niet in welke salarisschaal hij zit, maar als je 40 uur per week bij de McDonald's hamburgers om moet draaien denk Ik dat je er met een wajong niet eens zoveel op achteruit gaat. En dan is de extra vrije tijd die je hebt wel lekker.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zit vooral te lachen waardoor men hier vraagt wat er zo grappig is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Kijk ze schuimbekkend achter hun schermpje zitten...
Juist.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Net als je denkt dat jij de meest sneue opmerking maakt in dit topic weet je toch nog een tyfuspost eruit te gooien. Gefeliciteerd, je bent by far de meest sneue persoon in dit topic, en dat zegt een hoop.
F_H en weten wat de armoedeval is, wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
nou, hij kan wel gelijk hebben. Ik weet niet in welke salarisschaal hij zit, maar als je 40 uur per week bij de McDonald's hamburgers om moet draaien denk Ik dat je er met een wajong niet eens zoveel op achteruit gaat. En dan is de extra vrije tijd die je hebt wel lekker.
even afwachten, de collega mods zullen dit topic zo sluiten onder het mom van crew bash, maar ze zullen een andere reden op geven. Dat past prima in deze dictatoriale cultuur hierquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus mensen die een andere mening zijn toegedaan zijn gelijk onderbuiktokkies? Wat ben je toch ook een lachwekkend figuur. Ronduit sneu als je zo op de man moet spelen. Je kan ook gewoon niet reageren, dat zou je veel beter sieren ipv dit infantiele geblaat van je.
Je hebt vorig jaar thuis gezeten en moet je vakantiegeld van toen nog ontvangen? Vreemd. Bij mij werd dat nadat ik weer aan het werk was gegaan tegelijk met de laatste betaling van de uitkering of 1 tot 2 weken daarna gestort. Nog nooit meegemaakt dat het pas in mei werd uitbetaald.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:11 schreef Vortix het volgende:
Godver, dat is waar ook. Heb een tijdje werkeloos thuis gezeten vorig jaar (rustig, ik ben weer gewoon aan het werk en ik studeer dus ik ben weer een soort van nuttig lid van de samenleving) maar ik moet dus nog van een paar maanden vakantiegeld krijgen!
Is maar van drie of vier maanden of zo dus zal wel geen vetpot zijn... Kan er waarschijnlijk net een flink avondje van zuipen, hoewel ik daar toch niet aan toe kom denk ik.
Klopt. Al die voordelen die zij hebben en ik niet. Tuurlijk ben ik jaloers. Wat dacht je nou, dat ik het ging ontkennen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Jij bent gewoon jaloers dat je niet zo'n uitkering voor jezelf hebt kunnen regelen met je handicap.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij wilt niet inzien dat vakantiegeld dus een wassen neus is, geen extraatje maar gewoon een vorm van verplicht sparen. Want weet je wie er heel graag gebruik maakt van vakantiegelden? Juist. De overheid bij het innen van boetes. Bedrijven bij het innen van schulden. De bewindvoerder bij het aflossen van betaalkaarten. Etc. Opeens valt er van een kale kip toch weer iets te plukken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is helemaal het punt nietwat ben je toch een dropveter
Piep piep het is niet eerlijk! !quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:31 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
even afwachten, de collega mods zullen dit topic zo sluiten onder het mom van crew bash, maar ze zullen een andere reden op geven. Dat past prima in deze dictatoriale cultuur hier
Yep, ik trek nog 'n biertje open en rook nog 'n sjekkie, allemaal van dat "gratis geld van de roverheid!!1111einzeinzeinz" uiteraard.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Het is ook makkelijk om tegen andere mensen die niet zoveel verdienen, veel ingehouden zien worden en gewoon 40 uur draaien te zeggen dat ze zeuren over de behoorlijk riante uitkeringsmogelijkheden in dit land en ze weg te zetten als tokkie, maar ja, dan ben je gewoon een kansloze mongool en geen politiek correcte dorpsidioot die anderen maar nablaat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het is altijd makkelijk om te zeuren over een situatie als je er zelf niet in zit. Net zoals mensen zeuren over de bijstand. Maar als ze er eenmaal zelf inzitten is hetgene waar ze al die tijd over gezeurd hebben, iets geworden waar ze nog steeds over zeuren. Maar dan in de zin dat ze het niet krijgen
-O_quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik generaliseer nergens.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh we gaan generaliseren ? Mag dat wel dan? Want dan gooi ik er ook een paar uit.
denken dat je sociale klasse en intelligentie kan aflezen aan een post op het fok forumquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Het gaat niet persee om een andere mening maar om de inhoud van de andere mening. Daaraan valt inderdaad te zien tot wat voor sociale klasse iemand behoort en welke mate van intelligentie iemand bezit. In dit geval dus 'tokkie' en 'gebrekkig'
Bedankt voor het bevestigen van de vooroordeel. Nou ja, nu is het geen vooroordeel meer he.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:32 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Yep, ik trek nog 'n biertje open en rook nog 'n sjekkie, allemaal van dat "gratis geld van de roverheid!!1111einzeinzeinz" uiteraard.
Ik ben niet jaloers. Rondkomen van een miezerige Wajong uitkering vind ik erger dan werken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:32 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Klopt. Al die voordelen die zij hebben en ik niet. Tuurlijk ben ik jaloers. Wat dacht je nou, dat ik het ging ontkennen?
Jij ook bedankt voor het bevestigen van een van de vooroordelenquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:34 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van de vooroordeel. Nou ja, nu is het geen vooroordeel meer he.
Jazeker. Helemaal met de achtergrond van de desbetreffende user.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
denken dat je sociale klasse en intelligentie kan aflezen aan een post op het fok forum
Miezerig? Hallooooo? Is er iemand thuis in je hersenpan? Wajong overruled WW/WWB. Ze krijgen MEER vakantiegeld, ze krijgen geld TERUG van de belasting, ze krijgen zelfs iets van 4 a 500 euro van GAK als eenmalige bijdrage per jaar, verder geen sollicitatieplicht of werkverplichtiging, geen bemoeienis met wat voor auto heb je, wat doe je met je geld, hoeveel heb je al gespaard?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben niet jaloers. Rondkomen van een miezerige Wajong uitkering vind ik erger dan werken.
Jij bent slecht geïnformeerd. Voor zover ik uit dit topic begrijp, moet zo'n uitkering wel het walhalla zijn. Zéker een euro of ¤3.000 per maand levert dat op, denk ik.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben niet jaloers. Rondkomen van een miezerige Wajong uitkering vind ik erger dan werken.
blijven volhardenquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Jazeker. Helemaal met de achtergrond van de desbetreffende user.
He? Wat? We hebben het over Wajong hoor BM. Wel erbij blijven lieverd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:37 schreef BlueMage het volgende:
Heb zelf in de bijstand gezeten en geloof me maar dat wil je gewoon niet, zo leven.deadprez, voederbietel en ikzelf hadden hier wel 'n aardig gesprekje over in 'n topic gister als ik het goed heb.
Weet je wat de WW is?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Miezerig? Hallooooo? Is er iemand thuis in je hersenpan? Wajong overruled WW/WWB.
quote:Hoogte Wajong-uitkering als u niet kunt werken
Kunt u als jonggehandicapte niet werken, dan krijgt u een volledige Wajong-uitkering. Dit is 75% van het minimumloon.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij bent slecht geïnformeerd. Voor zover ik uit dit topic begrijp, moet zo'n uitkering wel het walhalla zijn. Zéker een euro of ¤3.000 per maand levert dat op, denk ik.
Met de bijstand nog net wat meer. Zeker ¤3.500....
En dan nog eens 8% vakantiegeld. (ik denk zelfs een dertiende maand.... als je in de WW zit, krijg je 13 keer per jaar betaald! Honden!)
[..]
Weet ik, maar ik had 't over WWB.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:39 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
He? Wat? We hebben het over Wajong hoor BM. Wel erbij blijven lieverd.
Ik begrijp dat ik erbij had moeten zetten dat dat een sarcasme-post was?quote:
Vooral lekker goedkoop voor die baas, schandalige constructie, indien waar.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:40 schreef hoas het volgende:
Je bent eigenlijk best wel een tyfushond met je vooroordelen.
Ik ken iemand die gewoon bij een baas werkt en daar 1,69 per uur voor krijgt de rest word het aangevuld door het uwv tot 75% van het minimum loon.
Hij krijgt dus eigenlijk helemaal niets, als hij thuis zou blijven krijgt hij hetzelfde als nu, maar hij gaat en iedere dag weer. En zo zijn er duizenden.
Dus denkt voortaan eerst een na voordat je beperkte brein iets op internet gooit.
Halsstarrig blijven ontkennen omdat je bang bent dat men jou dus ook weet te doorzienquote:
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:40 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Weet je wat de WW is?
Verder:
[..]
[..]
fijn voor ze. Het blijft een fractie van wat ik maandelijks binnen sleep.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:38 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Miezerig? Hallooooo? Is er iemand thuis in je hersenpan? Wajong overruled WW/WWB. Ze krijgen MEER vakantiegeld, ze krijgen geld TERUG van de belasting, ze krijgen zelfs iets van 4 a 500 euro van GAK als eenmalige bijdrage per jaar, verder geen sollicitatieplicht of werkverplichtiging, geen bemoeienis met wat voor auto heb je, wat doe je met je geld, hoeveel heb je al gespaard?
Duidelijk dat de helft hier geen idee heeft waar ie over praat.
Niet meer daarover kleppen, hier zitten mensen met de aandachtsspanne van een amoebe. Zij kunnen geen 2 dingen door elkaar aan.quote:
Vervelend, wanneer je met feiten om je oren geslagen wordt.quote:
Tuurlijk werk ik ook liever dan in de uitkering zitten. Altijd eurootjes omdraaien voor je ze uitgeeft, nooit echt dure leuke dingen kunnen kopen. Maar ALS het tegenzit, zit je dan niet liever in de wajong dan in WW/WWB?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
fijn voor ze. Het blijft een fractie van wat ik maandelijks binnen sleep.
Dus ik werk liever. Anders moet ik ook heel de dag bier drinken en shag roken.
Als je gewoon een normale opleiding hebt gedaan en een baan hebt en nog steeds jaloers bent op de bestedingsruimte van een wajonger heb je iets niet goed gedaan met je salaris onderhandeling.
Dan kunnen ze niks meer met hun onderbuikgevoel.. ja, da's idd kut.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vervelend, wanneer je met feiten om je oren geslagen wordt.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:30 schreef Five_Horizons het volgende:
all inclusive voor een week, en aangezien ze buiten het hoogseizoen kunnen gaan kunnen ze dat 2x doenquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat voor soort vakantie kan je vieren voor 675,- euro?
Op en neer naar Zuid-Frankrijk ben ik het al kwijt aan benzine!
Een vliegticket Thailand kan net in het laagseizoen, maar dan heb je daar geen cent te makken.
Heb je wel eens je hoofd omgedraaid toen een dikke Porsche door de straat reed? 9 op 10 dat er een Wajonger in zat. Is gewoon een superras, meestal gaan Wajongpappas en Wajongmammas met elkaar, om het ras zo puur mogelijk te houden. Want zij weten alleen welke superkrachten er in sjag en goedkoop bier zitten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij bent slecht geïnformeerd. Voor zover ik uit dit topic begrijp, moet zo'n uitkering wel het walhalla zijn. Zéker een euro of ¤3.000 per maand levert dat op, denk ik.
Met de bijstand nog net wat meer. Zeker ¤3.500....
En dan nog eens 8% vakantiegeld. (ik denk zelfs een dertiende maand.... als je in de WW zit, krijg je 13 keer per jaar betaald! Honden!)
Weekje all inclusive Turkije kan makkelijk, je mag namelijk lekker buiten het hoogseizoen gaan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat voor soort vakantie kan je vieren voor 675,- euro?
Op en neer naar Zuid-Frankrijk ben ik het al kwijt aan benzine!
Een vliegticket Thailand kan net in het laagseizoen, maar dan heb je daar geen cent te makken.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Vervelend, wanneer je met feiten om je oren geslagen wordt.
[..]
Zou jij dat willen, in een Tokkie hotel met zo'n lauw buffet en slappe frietjes?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
all inclusive voor een week, en aangezien ze buiten het hoogseizoen kunnen gaan kunnen ze dat 2x doen
Als ik in de WW kom, krijg ik 70% van het maximale dagloon. Als ik in de Wajong zou zitten, 75% van het minimumloon. Ik heb het idee dat ik jou nog wél moet uitleggen welk bedrag hoger is...quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Tuurlijk werk ik ook liever dan in de uitkering zitten. Altijd eurootjes omdraaien voor je ze uitgeeft, nooit echt dure leuke dingen kunnen kopen. Maar ALS het tegenzit, zit je dan niet liever in de wajong dan in WW/WWB?
Laat me raden, je hebt een vrouw die aan het staatsinfuus hangt? Je begint dezelfde retoriek als haar te vertonen.quote:
WWB dan. Zeik toch niet zo over details, je weet best (ook al heb je 2 hersencellen ongeveer) wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als ik in de WW kom, krijg ik 70% van het maximale dagloon. Als ik in de Wajong zou zitten, 75% van het minimumloon. Ik heb het idee dat ik jou nog wél moet uitleggen welk bedrag hoger is...
Het Gooi zit er vol mee, joh. Wassenaar is gesticht door een Assenaar met Wajong....quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef danos het volgende:
[..]
Heb je wel eens je hoofd omgedraaid toen een dikke Porsche door de straat reed? 9 op 10 dat er een Wajonger in zat. Is gewoon een superras, meestal gaan Wajongpappas en Wajongmammas met elkaar, om het ras zo puur mogelijk te houden. Want zij weten alleen welke superkrachten er in sjag en goedkoop bier zitten.
Tl;drquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:44 schreef Scorpie het volgende:
Maar het is wel weer treffend gesteld met een aantal users hier. Ze weten niet hoe snel ze andere mensen met een andere mening weg moeten zetten als onderbuiktokkies, maar o wee als je de WAJONGers over 1 kam scheerthypocriete zakken hooi zijn het.
Mij boeit dat hele vakantiegeld geen ene reet, wat mij wel boeit is dat ik begrijp dat er mensen zijn die een week lang moeten werken om net boven die wajong grens uit te komen, buiten de boot vallen voor toeslagen en extratjes en vervolgens op Fok lezen hoe 99% van die wajongers het goed voor elkaar heeft en elke dag kan uitslapen om vervolgens op hun 23" LCD monitor en I7 Computer gesponsord door de overheid heel Fok vol te baggeren met topics,en dat zij het wat minder leuk vinden dat te moeten aanschouwen.
En dan als klap op de vuurpijl komen er van die politiek correcte mongolen jou even vertellen dat je heul niet mag afgeven op de groep wajongers omdat ze een zieligheidspapiertje hebben gekregen waarop staat dat ze ADD/ADHD/ADCB/BEBE/BOKE/DTCG en elke andere vorm van een mentaal handicapje hebben waar een labeltje voor gemaakt is, en zetten je weg als onderbuiktokkiesdat zijn de echte mongolen van de maatschappij, de makke schapen die zich niet alleen makkelijk en kritiekloos laten kaalplukken door de overheid maar ook nog eens opkomen voor diezelfde overheid
________!
Ja, dan ben je inderdaad de twee personen de meest trieste als je je vraagtekens zet bij het uitkeringsbeleid in Nederland, en degene die dat beleid blindelings verdedigt is de held
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Vooral lekker goedkoop voor die baas, schandalige constructie, indien waar.
Half Nederland doet dat. Ik zie het probleem niet. Je bent op kosten van de staat volledig verzorgd een week in Turkije. Gegeven paard enzo.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Zou jij dat willen, in een Tokkie hotel met zo'n lauw buffet en slappe frietjes?
Het is al de tweede keer dat je die domme fout maakt, dus het lijkt me logisch dat ik je wederom corrigeer.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
WWB dan. Zeik toch niet zo over details, je weet best (ook al heb je 2 hersencellen ongeveer) wat ik bedoel.
daarom eerst op zover kijken, dat volk heeft toch tijd zat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:46 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Zou jij dat willen, in een Tokkie hotel met zo'n lauw buffet en slappe frietjes?
Ken er ook 1 die als Wajonger een HUIS heeft gekocht! En hij heeft ook een auto (geen nieuwe welliswaar). Dit alles zonder een baan te hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het Gooi zit er vol mee, joh. Wassenaar is gesticht door een Assenaar met Wajong....
Hmm ja daar zeg je wat. Ik heb daar destijds eigenlijk niet heel goed op gelet. Nou ja we zien het wel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:32 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Je hebt vorig jaar thuis gezeten en moet je vakantiegeld van toen nog ontvangen? Vreemd. Bij mij werd dat nadat ik weer aan het werk was gegaan tegelijk met de laatste betaling van de uitkering of 1 tot 2 weken daarna gestort. Nog nooit meegemaakt dat het pas in mei werd uitbetaald.
Nogmaals, je weet wat ik bedoel. Je zit te mierenbeuken omdat je verder niks beters te zeggen hebt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is al de tweede keer dat je die domme fout maakt, dus het lijkt me logisch dat ik je wederom corrigeer.
Je kan zelf ook buiten het hoogseizoen gaan, mongoolquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:45 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
all inclusive voor een week, en aangezien ze buiten het hoogseizoen kunnen gaan kunnen ze dat 2x doen
Ik zou er voor geen goud tussen willen zitten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Half Nederland doet dat. Ik zie het probleem niet. Je bent op kosten van de staat volledig verzorgd een week in Turkije. Gegeven paard enzo.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:50 schreef Vortix het volgende:
[..]
Hmm ja daar zeg je wat. Ik heb daar destijds eigenlijk niet heel goed op gelet. Nou ja we zien het wel.
Zal me jeuken ook voor de rest, was al lang blij dat ik weer aan het werk kon.
wajonger spottedquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:50 schreef killerkip69 het volgende:
CarltonBanks....nog sneuer dan die gast is bijna onmogelijk..oh en Wajong:
![]()
![]()
teveel erin die het gewoon niet verdienen, dat dan weer wel...ondertussen bijna tot niks uitvreten en hoger zitten dan 'n bijstandsuitkering....waar natuurlijk mensen inzitten die wel iets nuttigs doen voor de maatschappij, dat zal lastig te snappen zijn, geeft niet jonge...m'n moeder zei vroeger al "killerkip..de wereld is nu eenmaal oneerlijk verdeeld, en tegen retards zoals die carltonbanks doe je niks, is als vechten tegen de bierkaai"
Niet met kinderen, klaphark.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan zelf ook buiten het hoogseizoen gaan, mongool
mongooltje spottedquote:
dan missen mijn kinderen vitale lesstofquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kan zelf ook buiten het hoogseizoen gaan, mongool
Lekker bij opa en oma neerpleuren, zijn ze ook effe een weekje van die zeikouders afquote:
Straks na 12 uur worden ze allemaal wakker!quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:52 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wajonger spotted
Nummer 9 in dit topic als ik goed geteld heb
Scorpie is geen Wajonger. Die is helpdesker in de IT, geloof ik.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:52 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
wajonger spotted
Nummer 9 in dit topic als ik goed geteld heb
Jij werkt in ieder geval niet, of wou je dit ook ff ontkennen?quote:
Mensen zoals jij mogen zich nog steeds voortplanten?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:53 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
dan missen mijn kinderen vitale lesstof
alleen mijn moeder leeft nog maar ze zit opgenomen in een verzorgingshuis en is dementerendquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker bij opa en oma neerpleuren, zijn ze ook effe een weekje van die zeikouders af
Hahaha, dan kan ik begrijpen dat hij zo aan het huilen is. Dat is een even middelmatig leef hebben als een gemiddelde wajongerquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:54 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Scorpie is geen Wajonger. Die is helpdesker in de IT, geloof ik.
bij mijn telling van wajongers had ik je al mee genomen hoor, maak geen zorgen dat ik je zou overslaan hoorquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Mensen zoals jij mogen zich nog steeds voortplanten?
Misschien kan je beter daar een KLB topic over openen.
Je zieke moeder in een tehuis stoppen. Jij zal later branden in de hel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:55 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
alleen mijn moeder leeft nog maar ze zit opgenomen in een verzorgingshuis en is dementerend
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:50 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ken er ook 1 die als Wajonger een HUIS heeft gekocht! En hij heeft ook een auto (geen nieuwe welliswaar). Dit alles zonder een baan te hebben.
Zal een flinke kast van een huis zijn danquote:Hoe hoog is mijn Wajong-uitkering?
Om te beslissen hoe hoog uw Wajong-uitkering wordt, kijken wij naar:
wat u nu nog kunt verdienen;
wat u zou kunnen verdienen als u niet ziek of gehandicapt was.
Met het verschil tussen deze 2 bedragen stellen wij vast hoeveel procent u minder kunt verdienen. Dit noemen wij het arbeidsongeschiktheidspercentage.
Weet u uw arbeidsongeschiktheidspercentage? Dan kunt u zien in welke klasse van arbeidsongeschiktheid u valt. Bij elke klasse hoort een percentage waarmee wij uw uitkering berekenen. Voor uw uitkering gaan wij meestal uit van het minimumloon dat geldt voor uw leeftijd. U vindt het minimum(jeugd)loon op de bedragenpagina. In de tabel staat hoeveel van het minimum(jeugd)loon u krijgt.
Arbeidsongeschiktheidspercentage Hoogte Wajong-uitkering
80% of meer
75% van het minimumloon
65% tot 80%
50,75% van het minimumloon
55% tot 65%
42% van het minimumloon
45% tot 55%
35% van het minimumloon
35% tot 45%
28% van het minimumloon
25% tot 35%
21% van het minimumloon
minder dan 25%
geen recht op Wajong-uitkering
Maak jij dat topic nu maar terwijl ik lekker hier op mn bulgaarse strandje in de zon zit. Niet alleen wajong maar er ook nog mee frauderen. Eindbaas ikquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:57 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
bij mijn telling van wajongers had ik je al mee genomen hoor, maak geen zorgen dat ik je zou overslaan hoor
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Hahaha, dan kan ik begrijpen dat hij zo aan het huilen is. Dat is een even middelmatig leef hebben als een gemiddelde wajonger
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Zal een flinke kast van een huis zijn dan
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het Gooi zit er vol mee, joh. Wassenaar is gesticht door een Assenaar met Wajong....
Het gaat veel verder joh, men zegt dat de eerste goudmijnen zich in de Klondike bevonden, in feite klopt dit niet. De Mayas hadden 6 duuzend jaar eerder al een goudgrot en hoe noemden ze die? Juust: Wajong.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Oh wacht, omdat het geen flinke kast van een huis is, dan is het niet zo erg of zo dat iemand die NIET werkt en in de Wajong zit een koophuis heeft kunnen kopen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Zal een flinke kast van een huis zijn dan
Mensen met een uitkering zouden verplicht in een doos onder een brug moeten wonen!quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Oh wacht, omdat het geen flinke kast van een huis is, dan is het niet zo erg of zo dat iemand die NIET werkt en in de Wajong zit een koophuis heeft kunnen kopen?
Wacht ff hoor, ff die sneue post van Five Horizon opzoeken en her-quoten.
Waarom kun je geen huis kopen als je een uitkering hebt? Je mag niet wonen als je een uitkering hebt? Al die zielige AOW'ers ook....quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Oh wacht, omdat het geen flinke kast van een huis is, dan is het niet zo erg of zo dat iemand die NIET werkt en in de Wajong zit een koophuis heeft kunnen kopen?
Die brug heb ik betaald.... No way dat ze daaronder gaan liggen. Grote kans dat ik voor die doos óók betaald heb....quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Mensen met een uitkering zouden verplicht in een doos onder een brug moeten wonen!
Weer zo een domme vraag van je, hoe KAN een uitkering dat bedoelt is om van rond te komen genoeg zijn om een koophuis te kunnen kopen. Sukkel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom kun je geen huis kopen als je een uitkering hebt? Je mag niet wonen als je een uitkering hebt?
alsof wajongers aan het werk willenquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De werkdrang is idd niet zo hoog. Niet zo vreemd ook he...quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:05 schreef Trollscience het volgende:
[..]
alsof wajongers aan het werk willen
Je blijft schelden. Top.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Weer zo een domme vraag van je, hoe KAN een uitkering dat bedoelt is om van rond te komen genoeg zijn om een koophuis te kunnen kopen. Sukkel.
ja maar ik ga er van uit dat ik snel weer werk zou vinden. En mocht ik in de ww komen en die is dan nog steeds 70% van het laatst verdiende loon zit ik nog steeds ruim boven een wajong.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Tuurlijk werk ik ook liever dan in de uitkering zitten. Altijd eurootjes omdraaien voor je ze uitgeeft, nooit echt dure leuke dingen kunnen kopen. Maar ALS het tegenzit, zit je dan niet liever in de wajong dan in WW/WWB?
Het moet niet gekker wordenquote:Op zaterdag 19 april 2014 11:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je blijft schelden. Top.
Ik stel de vraag nog maar eens: waarom zou iemand met een uitkering geen hypotheek kunnen krijgen?(je hoeft een woning niet in één keer af te rekenen met eigen geld, hoor
)
En ik geef wederom hetzelfde antwoord, maar om jou een plezier te doen laat ik de "scheldwoord" weg.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je blijft schelden. Top.
Ik stel de vraag nog maar eens: waarom zou iemand met een uitkering geen hypotheek kunnen krijgen?(je hoeft een woning niet in één keer af te rekenen met eigen geld, hoor
)
quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:04 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Weer zo een domme vraag van je, hoe KAN een uitkering dat bedoelt is om van rond te komen genoeg zijn om een koophuis te kunnen kopen.
Het is al zo gek tegenwoordig. Een huis kopen terwijl je niet werkt en een uitkering krijgt. Das net zoiets als een telefoonabbonement van 60 euro per maand met een kek mobieltje van 700 euro terwijl je in de schuldsanering zit.quote:
Dus hij mag wel een woning huren, maar geen hypotheeklasten betalen? Wat is precies het verschil?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En ik geef wederom hetzelfde antwoord, maar om jou een plezier te doen laat ik de "scheldwoord" weg.
[..]
Hoe kan de Nederlandse taal, die bedoelt is om correct te gebruiken, zo door jou worden verkracht?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
En ik geef wederom hetzelfde antwoord, maar om jou een plezier te doen laat ik de "scheldwoord" weg.
[..]
Want een koopwoning is duurder dan een huurwoning? (per definitiequote:Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het is al zo gek tegenwoordig. Een huis kopen terwijl je niet werkt en een uitkering krijgt. Das net zoiets als een telefoonabbonement van 60 euro per maand met een kek mobieltje van 700 euro terwijl je in de schuldsanering zit.
Ik denk niet dat ze de volledige huurprijs hoeven te betalen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want een koopwoning is duurder dan een huurwoning? (per definitie)
Er is inderdaad ook zoiets als huurtoeslag (net zoals er hypotheekrenteaftrek is). Je punt is?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de volledige huurprijs hoeven te betalen.
Het minimumloon is momenteel ¤ 1.485,50 als je 23 bent of ouder.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:01 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Laat mij eens een huis zien voor ¤ 40.000?quote:Maximaal leenbedrag
¤ 43.897,-
Maximale koopsom
¤ 41.500,-
Maandlasten
¤ 163,- (netto)
Deze berekening is gebaseerd op een annuïteitenhypotheek met een looptijd van 30 jaar op basis van een rente van 3,55%
Maar dan nog. Stel dat er ouders zijn die ook nog een euro of 40.000 schenken, waardoor er een woning van 80.000 gekocht kan worden. Dan betaalt die 'steuntrekker' dus 163 euro per maand.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het minimumloon is momenteel ¤ 1.485,50 als je 23 bent of ouder.
Als Wajonger krijg je maximaal 75% van het minimumloon (met of zonder aanvulling als je kan werken).
Een Wajonger krijgt dus in het "beste" geval ¤ 1.113,75 bruto.
Incl. vakantiegeld heb je dan per jaar ¤ 14.425 bruto.
[..]
Laat mij eens een huis zien voor ¤ 40.000 Euro?
Precies. Ik heb er geen problemen mee.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar dan nog. Stel dat er ouders zijn die ook nog een euro of 40.000 schenken, waardoor er een woning van 80.000 gekocht kan worden. Dan betaalt die 'steuntrekker' dus 163 euro per maand.
Dat schijnt niet te mogen van kloonhommel, want die uitkering is bedoeld 'om van te leven' (![]()
). Die moet een huurwoning betrekken met een (jaarlijks stijgende) netto huurprijs van ¤250 euro. Volkomen logisch, natuurlijk.
Wat maakt het uit inderdaad. Vakantiegeld is gewoon verplicht sparen, dus je krijgt het hoe dan ook wel. Mocht vakantiegeld afgeschaft worden, dan gaat het gewoon van de premie af en krijg je het maandelijks uitbetaald.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:31 schreef voederbietel het volgende:
Uitkeringen met een vakantietoeslag, wat zijn wij toch ver ontwikkeld als land. Als iedereen nou eens ophoud met kankeren over zulke dingen en viert dat solidariteit een van onze grootste principes is zou de wereld zo veel mooier zijn.
In het loon van een nul-uren contract zit ook gewoon vakantie geld hoor, of bedoel je dat niet?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:35 schreef Vortix het volgende:
[..]
Wat maakt het uit inderdaad. Vakantiegeld is gewoon verplicht sparen, dus je krijgt het hoe dan ook wel. Mocht vakantiegeld afgeschaft worden, dan gaat het gewoon van de premie af en krijg je het maandelijks uitbetaald.
Mocht je een nul-uren contract hebben (erg populair bij werkgevend Nederland tegenwoordig) dan zit je sowieso in die situatie en moet je zelf maar zorgen dat je in zomer centen hebt om uit te geven.
Ja dat klopt. Echter weerhoudt niemand je er van een 8% weg te zetten op een spaarrekening.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:39 schreef Vortix het volgende:
Uiteraard zit daar vakantiegeld in, dat bedoel ik dan ook niet. Het verschil is echter dat het bij menig arbeidscontract ingehouden wordt, om eens per jaar uitbetaald te worden. Dat is bij een nul-uren contract (of althans de twee die ik in 2013 heb getekend) anders. Daarbij krijg je het elke maand op je rekening met je loon.
Als werknemer daarentegen ben je weer verzekerd voor de ZW, WIA en WW.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:19 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ontken het maar... De meeste wajongers die ik ken werken NIET of hebben nooit een witte baan gehad. Een aantal werkt zelfs zwart erbij en koopt idd leuke dingen voor zichzelf zoals een auto of op vakantie gaan en krijgen idd geld terug van de belasting plus dan ook nog bijna 700 euro vakantiegeld.
Ik heb exact dezelfde handicap als hun maar omdat ik betaalde banen fulltime heb gehad kan en mag ik de wajong nevernooitniet in en ben ik gebonden aan dezelfde regels als de meeste mensen zonder de voordelen die wajongers wel genieten.
Ik heb het dan over de mensen die uit zijn op een uitkering om niks te doen. Zoals vele fokkers hier.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Iemand is op zijn tenen getrapt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kroegpraat en onderbuikgevoelens
Vast wel. Maar ik ben het nietquote:
Die hebben ze inderdaad niet nodig. Hoogte van de maandelijkse uitkering moet ook fors naar beneden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:07 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
maakt toch niet uit? De maandelijkse uitkering met toeslagen is om van te leven, het vakantiegeld is om vakantie mee te vieren.
Vakantiegeld is bedacht Zodat de werkende in de korte periode dat hij vrij heeft er op uit kan gaan. Als je al 365 dagen vakantie hebt, waarom heb je dan een extra storting nodig om nog meer vakantie te vieren?
Gooi het op vertrouwen in de mens, maar op de keper beschouwd is dat denk ik een klein gedeelte van alle werklozen. De meesten willen gewoon weer aan het werk als het ff kan. Dat een werkloze WO-er niet blij wordt van 40 uur per week plantsoendienst, dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik heb het dan over de mensen die uit zijn op een uitkering om niks te doen. Zoals vele fokkers hier.
Waarom is het dan kroegpraat?quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Vast wel. Maar ik ben het niet
De mens is niet te vertrouwen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:02 schreef Vortix het volgende:
[..]
Gooi het op vertrouwen in de mens, maar op de keper beschouwd is dat denk ik een klein gedeelte van alle werklozen. De meesten willen gewoon weer aan het werk als het ff kan. Dat een werkloze WO-er niet blij wordt van 40 uur per week plantsoendienst, dat is een ander verhaal.
Een WO-er zonder werk is dan ook een net zo klein aandeel als de vrijzinnigen. Overal is wel werk zoals lokaal tuinen doen. Meestal heeft de post ook mensen nodig. Daarbij moet men meer banen maken ipv mensen zonder baan betalen. Dat werkt averechts.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:02 schreef Vortix het volgende:
[..]
Gooi het op vertrouwen in de mens, maar op de keper beschouwd is dat denk ik een klein gedeelte van alle werklozen. De meesten willen gewoon weer aan het werk als het ff kan. Dat een werkloze WO-er niet blij wordt van 40 uur per week plantsoendienst, dat is een ander verhaal.
Ik doe vrijwilligerswerk en een collega van mij daar heeft een uitkering. Hij werkt meestal wel 50 uur per week, vrijwillig, terwijl hij een uitkering heeft.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef GhpH het volgende:
[..]
Mee eens. Daarom vind ik het huidige beleid van veel gemeenten ook volkomen kut. Hoewel een wederdienst voor je uitkering in principe heel logisch klinkt (je bent immers aan het werk) slokt het meestal zoveel tijd op en is het werk van dien aard dat die lui vaak helemaal niet meer aan solliciteren toekomen. Dit is natuurlijk van de pot gerukt en ruikt ontzettend naar werk creëren dat helemaal niet gedaan hoeft te worden (eigenlijk Sovjet-Unie toestanden als je er even bij stil staat).quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:05 schreef GhpH het volgende:
[..]
Een WO-er zonder werk is dan ook een net zo klein aandeel als de vrijzinnigen. Overal is wel werk zoals lokaal tuinen doen. Meestal heeft de post ook mensen nodig. Daarbij moet men meer banen maken ipv mensen zonder baan betalen. Dat werkt averechts.
als ik tijdens de vakantie van mijn werk vrijwilligerswerk wil gaan doen heb ik nog steeds vakantie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik doe vrijwilligerswerk en een collega van mij daar heeft een uitkering. Hij werkt meestal wel 50 uur per week, vrijwillig, terwijl hij een uitkering heeft.
Een vriendin van me krijgt wajong en zij volgt 2 volle werkdagen therapie en 2 dagen is ze bezig met andere activiteiten om haarzelf te verbeteren.
Dus niet iedereen viert altijd vakantie. Maar inderdaad, ik ken er ook wat die wajong hebben en de hele dag alleen maar gamen en jointjes roken.
Inderdaad. Ik weiger te solliciteren voor vakantiewerk voor 4.nogwat als een ander met wajong Veel meer krijgt. In België betalen ze 9 eur per uur maar nemen ze geen Nederlanders aan. Een als ik aangenomen word is het elke dag 12 km op en af :/quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik vind dat wajongers op jonge leeftijd veel te veel geld krijgen. goede maat van me krijgt 1400 euro ofzo per maand vanaf zijn 18e(!), sta je dan met je kutbaantje bij het kruidvat voor 5.50 te kutten.
daarnaast is het dan wel triest dat hij de rest van zijn leven niet meer zal gaan verdienen dan dat bedrag, maar het mag allemaal wel wat minder van mij.
kan je wel weigeren, maar dan moet je niet zeiken dat je geen geld hebt. de 4.nogwat is niet per sé weinig, de wajong is gewoon heel erg hoog.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:08 schreef GhpH het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik weiger te solliciteren voor vakantiewerk voor 4.nogwat als een ander met wajong Veel meer krijgt. In België betalen ze 9 eur per uur maar nemen ze geen Nederlanders aan. Een als ik aangenomen wordt is het elke dag 12 km op en af :/
Tja in het grote plaatje moet ik jullie helaas ook wel gelijk geven. Toch vind ik het zonde om daardoor maar alle werklozen weg te zetten als werkschuw tuig dat de hele dag alleen maar zit te chillen. Daarmee help je diegenen die wel aan het werk willen niet vooruit.quote:
Ik zie de link niet tussen mij die op m'n tenen getrapt zou zijn en kroegpraat.quote:
Maak al genoeg geld net online en ik besteed mijn zakgeld nooit. Dus dat zit wel snor. 4.50 zou nog te doen zijn als er geen profiteurs waren zoals wajongers.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
kan je wel weigeren, maar dan moet je niet zeiken dat je geen geld hebt.
Precies. En er zijn genoeg mensen die een uitkering hebben en juist niet in die situatie willen zitten. Die willen ook liever gewoon aan het werk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:10 schreef Vortix het volgende:
[..]
Tja in het grote plaatje moet ik jullie helaas ook wel gelijk geven. Toch vind ik het zonde om daardoor maar alle werklozen weg te zetten als werkschuw tuig dat de hele dag alleen maar zit te chillen. Daarmee help je diegenen die wel aan het werk willen niet vooruit.
Iemand die echt wil, kan werken. Zo simpel is dat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:10 schreef Vortix het volgende:
[..]
Tja in het grote plaatje moet ik jullie helaas ook wel gelijk geven. Toch vind ik het zonde om daardoor maar alle werklozen weg te zetten als werkschuw tuig dat de hele dag alleen maar zit te chillen. Daarmee help je diegenen die wel aan het werk willen niet vooruit.
Deze zin geeft al aan dat je niet in de realiteit staat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iemand die echt wil, kan werken. Zo simpel is dat.
Waarom?quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Deze zin geeft al aan dat je niet in de realiteit staat.
Wat heeft dat laatste er nu mee te maken? Het moet echt diep bij jou zitten. Zielig bijnaquote:Op zaterdag 19 april 2014 12:11 schreef GhpH het volgende:
[..]
Maak al genoeg geld net online en ik besteed mijn zakgeld nooit. Dus dat zit wel snor. 4.50 zou nog te doen zijn als er geen profiteurs waren zoals wajongers.
IDDquote:
Alle Wajongers zijn profiteurs?quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:11 schreef GhpH het volgende:
[..]
Maak al genoeg geld net online en ik besteed mijn zakgeld nooit. Dus dat zit wel snor. 4.50 zou nog te doen zijn als er geen profiteurs waren zoals wajongers.
Ik zal je 5000 euro overmaken, gewoon zodat je problemen krijgt bij de belastingdienst.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:20 schreef Spuitkak het volgende:
[..]
Sssst, Jah ik doe er nog wat zaakies bij enzo.
ik verbaas mij elke dag weer in mijn werkveld op welke manieren allerlei mensen aan de slag kunnen. zwaar autistische boy die al huilt als je naar hem kijkt staat 3 keer per week vrolijk hamburgers te bakken in de mcdolans.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Deze zin geeft al aan dat je niet in de realiteit staat.
Hahah dat doe je toch niet!quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik zal je 5000 euro overmaken, gewoon zodat je problemen krijgt bij de belastingdienst.
5000 mag je schenken zonder dat de belastingdienst daar moeilijk over doet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik zal je 5000 euro overmaken, gewoon zodat je problemen krijgt bij de belastingdienst.
De enige bestedingsruimte die ik momenteel heb is 50 euro, die kan je als coffeeshop wel wegzetten omdat jullie toch allemaal een rammelende boekhouding moeten hebben.quote:
In principe profiteren ze natuurlijk van hun beperkingen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Alle Wajongers zijn profiteurs?
Als bedrijf mag je echt geen 5000 euro op je balans zetten zonder herkomstquote:Op zaterdag 19 april 2014 12:23 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
5000 mag je schenken zonder dat de belastingdienst daar moeilijk over doet.
kom maar op met die poen.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
In principe profiteren ze natuurlijk van hun beperkingen.
oja, was een bedrijf.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als bedrijf mag je echt geen 5000 euro op je balans zetten zonder herkomst.
Je profiteert niet van een beperking. Je wordt gelijkgesteld omdat je een beperking hebt.quote:
Doordat je die beperking hebt krijg je geld zonder dat daar een prestatie tegenover staat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:25 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je profiteert niet van een beperking. Je wordt gelijkgesteld omdat je een beperking hebt.
Hoewel je daar gelijk in hebt vind ik niet dat je mag praten over profiteren omdat profiteren iets wegheeft van misbruik maken van de situatie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doordat je die beperking hebt krijg je geld zonder dat daar een prestatie tegenover staat.
Zou je die beperking niet hebben gehad, dan zou je wel een prestatie moeten verrichten.
Dat is 'voordeel trekken uit' oftewel: profiteren.
Joh. Ik dacht dat een beperking hebben beperkend was. Misschien moet het maar hernoemd worden naar het hebben van een profijt dan. Ik kan me immers voorstellen dat al die mensen Veel liever hun 75% van een minimuminkomen behouden dan dat ze een succesvolle carrière kunnen starten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Doordat je die beperking hebt krijg je geld zonder dat daar een prestatie tegenover staat.
Zou je die beperking niet hebben gehad, dan zou je wel een prestatie moeten verrichten.
Dat is 'voordeel trekken uit' oftewel: profiteren.
Zo doelde hij het ook. En daarna maar even suf de letterlijke betekenis er bij pakkenquote:Op zaterdag 19 april 2014 12:28 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoewel je daar gelijk in hebt vind ik niet dat je mag praten over profiteren omdat profiteren iets wegheeft van misbruik maken van de situatie.
Dat laatste van de 1e alinea staat ze vrij hoor.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Joh. Ik dacht dat een beperking hebben beperkend was. Misschien moet het maar hernoemd worden naar het hebben van een profijt dan. Ik kan me immers voorstellen dat al die mensen Veel liever hun 75% van een minimuminkomen behouden dan dat ze een succesvolle carrière kunnen starten.
Nee. Walgelijk mensen die jouw gedachtegang er op nahouden
Wat snap je niet aan arbeidsongeschikt en de daarbij horende beperkingen? Waarom moeten 100.000 mensen volgens jou nog meer benadeeld gaan worden dan dat ze al zijn?quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste van de 1e alinea staat ze vrij hoor.
Dat ik profiteurs niet mag maakt mij zielig? Volgens mij ben jij er zelf een als jij dat zo over denkt...quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat heeft dat laatste er nu mee te maken? Het moet echt diep bij jou zitten. Zielig bijna
Veel van hen hebben maar een lichte handicap maar gaan toch voor het volle pakket. Bvb; Ik ben slechthorend dus ik kan geen vakkenvullen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Alle Wajongers zijn profiteurs?
Even los van het feit dat een uitkering nooit zekerheid zal genieten kunnen we ook nog even stellen dat ze in Amerika hetzelfde deden met subprime hypotheken en we weten allemaal hoe dat afliep.quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je blijft schelden. Top.
)
Dan krijgen ze geen wajong.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:01 schreef GhpH het volgende:
[..]
Veel van hen hebben maar een lichte handicap maar gaan toch voor het volle pakket. Bvb; Ik ben slechthorend dus ik kan geen vakkenvullen.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Joh. Ik dacht dat een beperking hebben beperkend was. Misschien moet het maar hernoemd worden naar het hebben van een profijt dan. Ik kan me immers voorstellen dat al die mensen Veel liever hun 75% van een minimuminkomen behouden dan dat ze een succesvolle carrière kunnen starten.
Nee. Walgelijk mensen die jouw gedachtegang er op nahouden
Je noemt wajongers profiteurs. Dat maakt je een enorm zielig stukje mens die compleet buiten elke vorm van realiteit staat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:00 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dat ik profiteurs niet mag maakt mij zielig? Volgens mij ben jij er zelf een als jij dat zo over denkt...
Ah. Je weet simpelweg niet wat iets inhoudt. Geen probleem maar ga dan weer lekker achter je computertje ruiken in plaats van je boude mening te ventileren over zaken waar je geen verstand van hebt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:01 schreef GhpH het volgende:
[..]
Veel van hen hebben maar een lichte handicap maar gaan toch voor het volle pakket. Bvb; Ik ben slechthorend dus ik kan geen vakkenvullen.
Ik denk dat ze daar de laatste paar jaren strenger op zijn.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:01 schreef GhpH het volgende:
[..]
werknemersverzekeringenquote:
Yep. De tijden dat je met een ADHD labeltje thuis kon gaan zitten vissen zijn voorbij.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:15 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar de laatste paar jaren strenger op zijn.
Ook gaan ze nu herkeuren om die mensen eruit te halen.
Dat is ook maar goed.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yep. De tijden dat je met een ADHD labeltje thuis kon gaan zitten vissen zijn voorbij.
Ik weet niet wat je hebt en ik weet ook niet hoe streng men herkeurt dus kan er niet over oordelen. Dat er iets aan de enorme toename van wajongers gedaan moet worden is helaas wel een feit ja. Wajong is aardig misbruikt om van mensen af te komen die iets lastiger bemiddelbaar waren, dat hoort niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat is ook maar goed.
Het wordt wel spannend voor mensen zoals ik, die herkeuring, maar uiteindelijk worden de rotte appels er wel uitgefilterd.
In de praktijk ligt dat toch wat anders.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:26 schreef Enfatruskiloin het volgende:
Wajong is voor mensen die niet kunnen werken door onder andere psychische klachten. Niet echt een klaplopersuitkering wat mij betreft.
Als je dit soort concrete uitspraken doet, sta je dan geen seconde stil bij het feit dat oordelen over zaken waar je écht geen kennis over hebt misschien niet zo handig is?quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:01 schreef GhpH het volgende:
[..]
Die hele herkeuring is toch een papieren keuring?quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat is ook maar goed.
Het wordt wel spannend voor mensen zoals ik, die herkeuring, maar uiteindelijk worden de rotte appels er wel uitgefilterd.
Gaan jullie mij maar bashen ipv en beetje inhoudelijk te reageren. Luiwannes. Ik spreek alleen over het parasitaire gedeelte. Als jij dat Nog niet inziet ben jij mijn woord niet waard.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah. Je weet simpelweg niet wat iets inhoudt. Geen probleem maar ga dan weer lekker achter je computertje ruiken in plaats van je boude mening te ventileren over zaken waar je geen verstand van hebt.
Lintwormen, dat zijn parasieten. Wajongers zijn hulpbehoevende mensen. Het vermogen hulpbehoevende te helpen maakt ons mens.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:35 schreef GhpH het volgende:
Gaan jullie mij maar bashen ipv en beetje inhoudelijk te reageren. Luiwannes. Ik spreek alleen over het parasitaire gedeelte. Als jij dat Nog niet inziet ben jij mijn woord niet waard.
Ik heb het niet over álle wajongers maar over rotknapen die een klein mankement hebben en zich dan van al het werk gaan ontzeggen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:40 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Lintwormen, dat zijn parasieten. Wajongers zijn hulpbehoevende mensen. Het vermogen hulpbehoevende te helpen maakt ons mens.
Hoeveel zijn dat er?quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:42 schreef GhpH het volgende:
mankement geven en zich dan van al het werk gaan ontzeggen.
In vergelijking met het aantal wajongers niet veel. Maar in absolute waarde zijn het er wel veel.quote:
Hoeveel dan? Hoe groot is het probleem?quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:43 schreef GhpH het volgende:
[..]
In vergelijking met het aantal wajongers niet veel. Maar in absolute waarde zijn het er wel veel.
Dat zijn geen cijfers van. Dat kan men namelijk nogal moeilijk controleren. Wie een Wajong kan frauderen kan ook een enquête frauderen. Uitkeringsfraude is nogal in de trend vandaag de dag.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:44 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoeveel dan? Hoe groot is het probleem?
Naar schatting kunnen 80.000 van de 240.000 jongeren werken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:44 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoeveel dan? Hoe groot is het probleem?
Dus eigenlijk baseer je je oordeel op een gevoel dat je hebt, zonder dat je daar enige onderbouwing voor hebt en tenslotte doe je dat vanuit Zweden?quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:46 schreef GhpH het volgende:
Dat zijn geen cijfers van. Dat kan men namelijk nogal moeilijk controleren. Wie een Wajong kan frauderen kan ook een enquête frauderen. Uitkeringsfraude is nogal in de trend vandaag de dag.
Omdat het niet zo is dat je Wajong bij een pakje boter krijgt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:46 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
Naar schatting kunnen 80.000 van de 240.000 jongeren werken.
http://www.elsevier.nl/Ec(...)iet-zielig-1442976W/
ps. waarom zo sarcastisch met je PI?
die snap ik even niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Omdat het niet zo is dat je Wajong bij een pakje boter krijgt.
GhpH doet alsof de Wajong iets is wat iedereen zomaar aan kan vragen en wat volledig vrijblijvend is. Vervolgens ziet ie de groep die eventueel wel volledig zou kunnen werken weg als representatief voor de hele groep. Hierin laat 'ie zich verder niet hinderen door enige gebrek aan kennis. Ik vind dat wel vermakelijk.quote:
ik kan me ook totaal niet vinden in zijn uitspraken, maar als ik dan vervolgens een link neerleg waarop aangegeven wordt dat zo'n 33% van de wajongers kunnen werken dan reageer je nergens inhoudelijk op. lekker makkelijk is dat allemaal.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
GhpH doet alsof de Wajong iets is wat iedereen zomaar aan kan vragen en wat volledig vrijblijvend is. Vervolgens ziet ie de groep die eventueel wel volledig zou kunnen werken weg als representatief voor de hele groep. Hierin laat 'ie zich verder niet hinderen door enige gebrek aan kennis. Ik vind dat wel vermakelijk.
Ik woon nu niet eens in Zweden. Ik heb trouwens zo'n geval in de familie zit en wat die met een potje janken en acteren voor elkaar krijgt wil je niet geloven. Daarbij heb ik nog wel meerdere gezien dan alleen haar. En voor de aardigheid: kijk ook eens gerust rond bij de wajongers op fok.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:47 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk baseer je je oordeel op een gevoel dat je hebt, zonder dat je daar enige onderbouwing voor hebt en tenslotte doe je dat vanuit Zweden?
Ik was 'em even aan het lezen, kalm aan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik kan me ook totaal niet vinden in zijn uitspraken, maar als ik dan vervolgens een link neerleg waarop aangegeven wordt dat zo'n 30% van de wajongers kunnen werken dan reageer je nergens inhoudelijk op. lekker makkelijk is dat allemaal.
Wat jij doet is mijn woorden omdraaien. Ik heb het niet over alle wajongers of dat zij ervoor representatief staan. Ik heb het gewoon over de liever lui dan moe mensen. die anderen er buiten gelaten!quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
GhpH doet alsof de Wajong iets is wat iedereen zomaar aan kan vragen en wat volledig vrijblijvend is. Vervolgens ziet ie de groep die eventueel wel volledig zou kunnen werken weg als representatief voor de hele groep. Hierin laat 'ie zich verder niet hinderen door enige gebrek aan kennis. Ik vind dat wel vermakelijk.
Je hebt het over profiteurs. Als je graag wilt dat men je ervaart als genuanceerd mag je ook wel wat genuanceerder schrijven.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:54 schreef GhpH het volgende:
Wat jij doet is mijn woorden omdraaien. Ik heb het niet over alle wajongers of dat zij ervoor representatief staan. Ik heb het gewoon over de liever lui dan moe mensen. die anderen er buiten gelaten!
Meestal zien mensen mij als de generaliserende persoon. Maar het zijn juist de anderen die mijn woorden verdraaien tot een generaliserende text.
Users hier zijn wie ze willen zijn, dat is niet de realiteit.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik woon nu niet eens in Zweden. Ik heb trouwens zo'n geval in de familie zit en wat die met een potje janken en acteren voor elkaar krijgt wil je niet geloven. Daarbij heb ik nog wel meerdere gezien dan alleen haar. En voor de aardigheid: kijk ook eens gerust rond bij de wajongers op fok.
maar het verplaatsen van die 80.000 man naar de bijstand ipv de wajong scheelt toch een hele hoop geld. dan zit je inderdaad met een verplaatsing van het probleem maar zullen de mensen die het eigenlijk stiekem misschien toch wel een klein beetje kunnen eerder de draad oppakken als ze ineens met 600 euro gekort worden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:54 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik was 'em even aan het lezen, kalm aan.
Ik denk dat het afkeuren van Wajongers enkel leidt tot een verplaatsing van het probleem. Nu in deze tijd, met een gigantisch arbeiders overschot, is het sowieso onzinnig om mensen hun uitkering af te pakken met het idee ze aan het werk te krijgen. Als je in het verleden een Wajong gekregen hebt is dit niet omdat je 100% functioneert. Gezien werkgevers erg veel keuze hebben zullen ze zulke sollicitanten afwijzen en vallen de ex-Wajongers terug in de bijstand.
Symbool politiek noem je dat ook wel.
Ik steek haar dan ook liever in de doofpot als het over mijn familie gaat maat hier was ze toch in zekere zin relevantquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:57 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Users hier zijn wie ze willen zijn, dat is niet de realiteit.
Ik denk dat jouw nichtje wel degelijk een handicap heeft als zij het makkelijker vind 'een potje te janken en acteren' in plaats van mee te doen aan de maatschappij.
De Wajong is meer dan geld alleen, je krijgt ook begeleiding. Dat krijg je in de bijstand, zover ik weet, minder en met een andere insteek.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:58 schreef FunkyHomosapien het volgende:
maar het verplaatsen van die 80.000 man naar de bijstand ipv de wajong scheelt toch een hele hoop geld. dan zit je inderdaad met een verplaatsing van het probleem maar zullen de mensen die het eigenlijk stiekem misschien toch wel een klein beetje kunnen eerder de draad oppakken als ze ineens met 600 euro gekort worden.
Een uitkering is nou eenmaal niet 100% te beveiligen. Om te stellen dat de Wajong een klaplopersuitkering is, is gewoon niet reëel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:31 schreef Trollscience het volgende:
[..]
In de praktijk ligt dat toch wat anders.
dat is waar, maar wanneer de grote herkeuring gaat gebeuren dan zal daar natuurlijk ook rekening mee gehouden worden, mensen zomaar hun uitkering ontnemen ben ik sowieso geen fan van, maar de nieuwe wajongers mogen van mij echt wel wat strenger aangepakt worden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
De Wajong is meer dan geld alleen, je krijgt ook begeleiding. Dat krijg je in de bijstand, zover ik weet, minder en met een andere insteek.
Ik weet niet precies hoe die herkeuring in de praktijk gebracht wordt, maar ik kan me zo voorstellen dat er mensen anders ingeschaald worden. Ik kan me in ieder geval weinig voorstellen dat iemand die een volle Wajong krijgt van het een op het andere moment met lege handen komt te staan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:00 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dat is waar, maar wanneer de grote herkeuring gaat gebeuren dan zal daar natuurlijk ook rekening mee gehouden worden, mensen zomaar hun uitkering ontnemen ben ik sowieso geen fan van, maar de nieuwe wajongers mogen van mij echt wel wat strenger aangepakt worden.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:22 schreef plesner het volgende:
Gewoon afschaffen die handel, ga werken voor je geld stelletje parasieten
Je weet er dus niets vanaf, en je roept maar watquote:Op zaterdag 19 april 2014 13:16 schreef sturmpie het volgende:
[..]
werknemersverzekeringen
het is een verzekeringskwestie
jij doelt op bijstand mbt: 'onze kosten'.
bijstand wordt betaald van belastinggeld. daar draait iedereen voor op. zelfs die wajonger.
Natuurlijk kan dat, de wajong is een individuele uitkering welke persoonlijk is en niet afhankelijk van het inkomen van de partner (zoals de bijstand dat bv wel is in de meeste gevallen).quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:55 schreef mergbot het volgende:
Gezellig topiek. Wat ik me alleen afvraag: je hebt in nederland (steeds minder) gezinnen waarvan de man werkt en de vrouw op de kinderen let.
Kun je met wajong ook dat beide ouders een uitkering krijgen? Want dan zou het inkomen bijna gelijk uitkomen.
Bruto.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:41 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Het minimum loon is 1485 (als ik het goed heb)
je hebt gelijk, even mijn bereking aanpassenquote:
Je bent de kinderbijslag vergeten volgens mij, of lees ik daar overheen ?quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:54 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
je hebt gelijk, even mijn bereking aanpassen
quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent de kinderbijslag vergeten volgens mij, of lees ik daar overheen ?
quote:vervolgens krijgen ze nog kinderbijslag, want 2 kinderen welke 230 euro per kwartaal is per kind, 920 per jaar per kind, 1840 per jaar voor 2 kinderen = 153 euro per maand extra
WGR / Wajong uitkeringquote:Op zaterdag 19 april 2014 14:57 schreef KaoloJoeka het volgende:
Is dit topic al bijna vol? Kan hij tenminste uit mijn zicht verdwijnen.
Je kan hem gewoon verwijderne uit je viewquote:Op zaterdag 19 april 2014 14:57 schreef KaoloJoeka het volgende:
Is dit topic al bijna vol? Kan hij tenminste uit mijn zicht verdwijnen.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
WGR / Wajong uitkering
Is het je al gelukt een wajong te krijgen?
Nee, ze vonden mij te knap voor een Wajong.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
WGR / Wajong uitkering
Is het je al gelukt een wajong te krijgen?
dudequote:Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef KaoloJoeka het volgende:
[..]
Nee, ze vonden mij te knap voor een Wajong.
volgens mij roep jij maar watquote:Op zaterdag 19 april 2014 14:39 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Je weet er dus niets vanaf, en je roept maar wat
Wajong wordt betaald vanuit het rijk, de overheid stelt een pot beschikbaar voor de wajongers, uitbetaling verloopt via het UWV. Die pot wordt gevuld middels gemeenschapsgeld welke door ons en bedrijven via de diverse belastingen wordt voldaan
Zoals ik al zei: iedereen vult die potquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
volgens mij roep jij maar wat
wajong is onderdeel van UWV. UWV staat voor Uitvoering Werknemers Verzekeringen.
wajong wordt dus betaald uit WerknemersVerzekeringen.
als het betaald zou worden door de belastingpot, dan zou men het een andere naam geven.
waar zijn namen anders voor ?
werknemers verzekeringenquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:06 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
En waar staat dan dat de bedrijven die pot vullen?
Zoals ik al zei: iedereen vult die pot
niet het wajong gedeelte, bel dinsdag maar naar het uwv.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
werknemers verzekeringen
die zitten in de bruto
verzekeringen is iets anders dan bijstand. bijstand kan je zien als een last.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:06 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: iedereen vult die pot
Nogmaals: en wie vult die pot?quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:10 schreef sturmpie het volgende:
[..]
verzekeringen is iets anders dan bijstand. bijstand kan je zien als een last.
terwijl verzekeringen ingecalculeerd worden.
je kan het met een allrisk auto verzekering vergelijken. rij jij op dag 1 je auto in de prak. dan betaald de verzekering jou een nieuwe.
wajong en wao/wia is een verzekeringskwestie. verzekeringen maken het leven in geval van schade makkelijker. verzekeringen zijn ok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |