De hele dag op onze kosten op je reet mogen zitten, beetje zuipen, beetje roken, huur/zorg toeslag krijgen een beetje op onze kosten happy pills krijgen, extra aftrekposten van de belasting, en ga zo maar door.quote:Betaaldatum van uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering
Wij betalen uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering op vastgestelde dagen. De betaaldata van uw uitkering in 2013 zijn:
vrijdag 22 november
maandag 23 december
De betaaldata van uw uitkering in 2014 zijn:
Vrijdag 21 maart
Woensdag 23 april
Vrijdag 23 mei
Vrijdag 20 juni
Woensdag 23 juli
Vrijdag 22 augustus
Dinsdag 23 september
Donderdag 23 oktober
Vrijdag 21 november
Dinsdag 23 december
Let op: houd er rekening mee dat uw bank meestal nog 2 werkdagen nodig heeft om uw uitkering bij te schrijven op uw rekening. Wilt u weten of uw uitkering is betaald? Ga dit dan eerst na bij uw bank.
Het vakantiegeld van uw WAO-, WAZ-, WIA- of Wajong-uitkering betalen wij in de maand mei.
Je snapt dat vakantiegeld, net als bij werkenden, ingehouden wordt door het jaar heen, om dan in mei uitbetaald te worden?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:01 schreef CarltonBanks het volgende:
En ondanks al deze extra's krijgen deze klaplopers ook nog vakantiegeld?
Jij denkt wel meer dingen, vriend.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:05 schreef eend112 het volgende:
Ik dacht dat het sinds kort ook was ingetrokken?
maakt toch niet uit? De maandelijkse uitkering met toeslagen is om van te leven, het vakantiegeld is om vakantie mee te vieren.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je snapt dat vakantiegeld, net als bij werkenden, ingehouden wordt door het jaar heen, om dan in mei uitbetaald te worden?
Dom gelul idd, tis geen 675. Geloof ik echt nix van.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
het is inderdaad binnenkort weer zover, 675 euries als ik me niet vergis.
Sigaretten kopeuhh en bieerrr en een nieuwe flatscreen natuurlijk.
Wat een dom gelul weer.
Ja het is 675 euro.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dom gelul idd, tis geen 675. Geloof ik echt nix van.
Je hebt dan ook geen vakantie 365 dagen lang.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:07 schreef CarltonBanks het volgende:
maakt toch niet uit? De maandelijkse uitkering met toeslagen is om van te leven, het vakantiegeld is om vakantie mee te vieren. Zodat de werkende in de korte periode dat hij vrij heeft er op uit kan gaan. Als je al 365 dagen vakantie hebt, waarom heb je dan een extra storting nodig om nog meer vakantie te vieren?
GVD. Zoveel. Pff...quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja het is 675 euro.
Ik weet het want dat was vorig jaar ook zo, dus dit jaar iets meer zelfs.
Iemand met uitkering/bijstand heeft wel degelijk 365 dagen vakantie per jaar.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je hebt dan ook geen vakantie 365 dagen lang.
Kun je nagaan hoeveel er ingehouden word is een beter antwoord.quote:
ja zoveel ja, gewoon weer extra gratis geld uit onze zakquote:
Kroegpraat en onderbuikgevoelensquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef GhpH het volgende:
Iemand met uitkering/bijstand heeft wel degelijk 365 dagen vakantie per jaar.
Het zit al bij de uitkering in hoor, word alleen achtergehouden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
ja zoveel ja, gewoon weer extra gratis geld uit onze zak
Als je zelf ooit nog eens werkloos thuis belandt denk ik dat je dat heel anders ervaart...quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef GhpH het volgende:
[..]
je weet het mooi te brengen, zit je in de politiek ofzo?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef danos het volgende:
Voordeel is wel dat al die Wajongers de poen wel hoofdzakelijk in NL spenderen. Al die rijke tattas die naar mooie oorden vliegen om daar de lokale economie te stimulern, hebben we in NL natuurlijk geen ruk aan.
TS is jaloers op mensen met een uitkeringquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Vortix het volgende:
Als je zelf ooit nog eens werkloos thuis belandt denk ik dat je dat heel anders ervaart...
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Als je zelf ooit nog eens werkloos thuis belandt denk ik dat je dat heel anders ervaart...
Vakantie is een aaneengesloten periode waarin een werkende of scholier vrij is van zijn normale dagelijkse bezigheden. Kortom, iemand die enkel van een uitkering geniet, kan überhaupt geen vakantie hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef GhpH het volgende:
[..]
nee ik ben niet jaloers, ik ben er op tegen dat mensen vakantiegeld krijgen terwijl ze het hele jaar al vakantie hebben. Ik betaal daar als werkende aan mee,quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
TS is jaloers op mensen met een uitkering![]()
Hoe sneu ben je dan
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
nee ik ben niet jaloers, ik ben er op tegen dat mensen vakantiegeld krijgen terwijl ze het hele jaar al vakantie hebben. Ik betaal daar als werkende aan mee,
Ontken het maar... De meeste wajongers die ik ken werken NIET of hebben nooit een witte baan gehad. Een aantal werkt zelfs zwart erbij en koopt idd leuke dingen voor zichzelf zoals een auto of op vakantie gaan en krijgen idd geld terug van de belasting plus dan ook nog bijna 700 euro vakantiegeld.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kroegpraat en onderbuikgevoelens
Dat heet "samenleving". Als je daar niet tegen kan, ben je bij deze van harte uitgenodigd te emigreren. Ik heb liever een werkloze die aan het werk wil dan een werkende die klaagt en jammert dat het allemaal zo slecht geregeld is in Nederland.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef CarltonBanks het volgende:
nee ik ben niet jaloers, ik ben er op tegen dat mensen vakantiegeld krijgen terwijl ze het hele jaar al vakantie hebben. Ik betaal daar als werkende aan mee,
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat heet "samenleving". Als je daar niet tegen kan, ben je bij deze van harte uitgenodigd te emigreren. Ik heb liever een werkloze die aan het werk wil dan een werkende die klaagt en jammert dat het allemaal zo slecht geregeld is in Nederland.
De naam vakantiegeld is natuurlijk weer dramatisch gekozen, dat wekt bij mij ook een afkeurend gevoel op. Misschien betere naam verzinnen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:15 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
je weet het mooi te brengen, zit je in de politiek ofzo?
Dat zegt volgens mij meer over jouw vriendengroep dan over álle mensen met een Wajong-uitkeringquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:19 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ontken het maar... De meeste wajongers die ik ken werken NIET of hebben nooit een witte baan gehad.
Zoveel domheid in één alinea. Knap hoorquote:Een aantal werkt zelfs zwart erbij en koopt idd leuke dingen voor zichzelf zoals een auto of op vakantie gaan en krijgen idd geld terug van de belasting plus dan ook nog bijna 700 euro vakantiegeld.
Welke voordelen heeft het hebben van een uitkering dan ten opzichte van een hoger salaris en het feit dat je werkt?quote:Ik heb exact dezelfde handicap als hun zij maar omdat ik betaalde banen fulltime heb gehad kan en mag ik de wajong nevernooitniet in en ben ik gebonden aan dezelfde regels als de meeste mensen zonder de voordelen die wajongers wel genieten.
Leuk, een samenleving die louter bestaat uit werklozen. Wie gaat hun vreten betalen? Jij?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat heet "samenleving". Als je daar niet tegen kan, ben je bij deze van harte uitgenodigd te emigreren. Ik heb liever een werkloze die aan het werk wil dan een werkende die klaagt en jammert dat het allemaal zo slecht geregeld is in Nederland.
de activiteit in de aaneengesloten periode welke een uitkeringstrekker doet is vrij zijn.... Wat moet die steun trekker doen in die periode (3 weken) van vrijstelling? Werkenquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Vakantie is een aaneengesloten periode waarin een werkende of scholier vrij is van zijn normale dagelijkse bezigheden. Kortom, iemand die enkel van een uitkering geniet, kan überhaupt geen vakantie hebben.
Maar je stelling doet het vast goed bij je vriendjes op de sociale werkplaats of binnen het schildersbedrijf.
Ik betaal daar als werkende aan meequote:Op zaterdag 19 april 2014 10:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Kan je aanvinken als je een account aanmaakt, wordt die meteen aangevraagd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik heb het idee dat het percentage mensen met een wajong op fok vele malen hoger is dan in de rest van de maatschappij.
Irl ken ik 1 iemand met een wajong, hier lijkt het wel of iedereen het heeft.
Gratis geld en 40 tot 60 uur meer vrije tijd per week vind jij geen voordeel?quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt volgens mij meer over jouw vriendengroep dan over álle mensen met een Wajong-uitkering
[..]
Zoveel domheid in één alinea. Knap hoor
[..]
Welke voordelen heeft het hebben van een uitkering dan ten opzichte van een hoger salaris en het feit dat je werkt?
Vakantiegeld een recht noemen en dan maar kankeren dat mensen in Nederland zo arm zijn. Lachwekkend.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik betaal daar als werkende aan mee
Dat is echt de meest kansloze uitspraak ooit. Gefeliciteerd.
Tevens is vakantiegeld een recht dat iedereen in Nederland met een vorm van inkomen heeft. Een uitkering is ook een inkomen en valt daar dus ook onder. Het is een toelage die vooraf ingehouden wordt en op een bepaald punt weer uitgekeerd wordt. Zodat mensen in de zomer wat extra te besteden hebben.
Maar schijnbaar wil jij bepaalde mensen dit onthouden. Dat maakt je een wrang, naar maar bovenal een heel zielig mannetje.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Scorpie het volgende:
Leuk, een samenleving die louter bestaat uit werklozen. Wie gaat hun vreten betalen? Jij?
spijkerbroek heeft vermoedelijk zelf Wajongquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, een samenleving die louter bestaat uit werklozen. Wie gaat hun vreten betalen? Jij?
Ik zat al te wachten op die opmerkingquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:25 schreef CarltonBanks het volgende:
spijkerbroek heeft vermoedelijk zelf Wajong
Uitkeringstrekker, steuntrekker. Het ziet diep bij je. Ik begin er vorm van medelijden te ontwikkelen. Toch wel het ergste wat een mens kan overkomen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
de activiteit in de aaneengesloten periode welke een uitkeringstrekker doet is vrij zijn.... Wat moet die steun trekker doen in die periode (3 weken) van vrijstelling? Werken
Net als je denkt dat posts niet dommer kunnen, tonen sommigen toch je ongelijk aan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gratis geld en 40 tot 60 uur meer vrije tijd per week vind jij geen voordeel?
Ach 't is FOK! en ook nog eens KLB dus niet te serieus nemen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:12 schreef Vortix het volgende:
[..]
Het zegt iets over jou dat je het nodig vind mijn post in 3en te splitsen ipv 1 allesomvattend antwoord. Zo een tiefusmierenneukertje die elk zin wil analyseren en bespreken. Bleh, tief een end op met je verwaande smoel.quote:Op zaterdag 19 april 2014 10:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt volgens mij meer over jouw vriendengroep dan over álle mensen met een Wajong-uitkering
[..]
Zoveel domheid in één alinea. Knap hoor
[..]
Welke voordelen heeft het hebben van een uitkering dan ten opzichte van een hoger salaris en het feit dat je werkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |