Je kan het ook anders bekijken: 0.5% van de WOZ-waarde per jaar aan belasting, en dat over een paar jaar pas. Op spaargeld betalen consumenten al 2,4 keer zo veel belasting! I.p.v. de huren te laten exploderen zouden ze ook 0.5% van het woningbestand per jaar kunnen verkopen, dat is al genoeg om de belasting volledig te betalen!quote:Op woensdag 21 mei 2014 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bedank daar de politiek maar voor, dit kun je niet bij de corporaties in de schoenen schuiven.
Je moet gewoon 2 maanden aan belasting afstaan en dat percentage is stijgende..
Uhm nee dat is nu al (0,475 of zo). Verder is dat geen goede vergelijking het merendeel van het kapitaal zit in stenen en particulieren kunnen hun schulden er van af trekken.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je kan het ook anders bekijken: 0.5% van de WOZ-waarde per jaar aan belasting, en dat over een paar jaar pas. Op spaargeld betalen consumenten al 2,4 keer zo veel belasting! I.p.v. de huren te laten exploderen zouden ze ook 0.5% van het woningbestand per jaar kunnen verkopen, dat is al genoeg om de belasting volledig te betalen!
Zeg dat tegen die 60plusser die verguisd, bespot, verkafferd en onheus wordt bejegendquote:Op woensdag 21 mei 2014 19:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Moeten we eigenlijk gewoon niet zo zeiken? Geld sparen, huisje kopen (afbetalen uiteraard) en voor de rest gewoon met je gezond verstand nadenken?
Wat is er mis met de 60plussers? Waar hebben die last van?quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeg dat tegen die 60plusser die verguisd, bespot, verkafferd en onheus wordt bejegend
Helemaal nergens van, die leeftijdsgroep heeft het gemiddeld beter dan alle andere.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is er mis met de 60plussers? Waar hebben die last van?
Krijgen van een hoop de schuld. En dat terwijl die generatie een stuk zuiniger en realistischer leefde als de jeugd waar tot een paar jaar geleden je dom was als je niet zo'n hoog mogelijke schuld aan ging.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is er mis met de 60plussers? Waar hebben die last van?
Waarom is de staatsschuld dan onder leiding van deze groep ontploft?quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Krijgen van een hoop de schuld. En dat terwijl die generatie een stuk zuiniger en realistischer leefde als de jeugd waar tot een paar jaar geleden je dom was als je niet zo'n hoog mogelijke schuld aan ging.
Jij hebt het over sparen en braaf aflossen, laat die generatie dat net gedaan hebben...
Zo wat? De schuld krijgen? Is dat iets waar je 'last van kan hebben'? Wat kan het jou boeien dat een ander je ergens de schuld van geeft? (Wetende dat jij niks fout deed?).quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Krijgen van een hoop de schuld. En dat terwijl die generatie een stuk zuiniger en realistischer leefde als de jeugd waar tot een paar jaar geleden je dom was als je niet zo'n hoog mogelijke schuld aan ging.
Jij hebt het over sparen en braaf aflossen, laat die generatie dat net gedaan hebben...
ach jongen toch, ik moest een zommervakantie bollenpellen om een fiets te kunnen kopen. En nog een vakantie haring kaken om een stereo te kunnen bekostigen. De jochies van tegenwoordig weten niet eens meer wat dat is.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:06 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Ik als twintiger ben juist het slachtoffer van jarenlang faalbeleid. Opgeblazen huizenprijzen door schaarste gecreëerd door de overheid.
De babyboomgeneratie kon een prima huis kopen voor een betaalbare prijs, maar de jonge generatie nu moet een tophypotheek nemen om zo'n zelfde soort huis te kunnen kopen.
Als twintiger al slachtoffer.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:06 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Ik als twintiger ben juist het slachtoffer van jarenlang faalbeleid. Opgeblazen huizenprijzen door schaarste gecreëerd door de overheid.
De babyboomgeneratie kon een prima huis kopen voor een betaalbare prijs, maar de jonge generatie nu moet een tophypotheek nemen om zo'n zelfde soort huis te kunnen kopen.
Oh ik geef helemaal niemand de schuld (behalve de overheid).quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:04 schreef opgebaarde het volgende:
We lijken de tegenhanger van de 50plus partij wel en mag ik concluderen dat het allemaal de schuld van de ouderen (opvoeder) is en anders is met te naief?
Herkenbaar! En nu rapen ze bollen met nettenquote:Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef blomke het volgende:
[..]
ach jongen toch, ik moest een zommervakantie bollenpellen om een fiets te kunnen kopen. En nog een vakantie haring kaken om een stereo te kunnen bekostigen. De jochies van tegenwoordig weten niet eens meer wat dat is.
Ik ben ook 20iger en heb die issues niet.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:06 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Heerlijk altijd die verhalen van blomke!quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:18 schreef blomke het volgende:
[..]
ach jongen toch, ik moest een zommervakantie bollenpellen om een fiets te kunnen kopen. En nog een vakantie haring kaken om een stereo te kunnen bekostigen. De jochies van tegenwoordig weten niet eens meer wat dat is.
Laat ik heel eerlijk zijn: er is ook een generatie (iets van kort na de oorlog) die van de hele verzorgingsmaatschappij heeft geprofiteerd. Mijn vader kon op z'n 60-ste met een vorstelijk pre-VUT regeling eruit. M'n moeder heeft nooit AOW premie betaald, maar vangt al > 20 jaar.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Heerlijk altijd die verhalen van blomke!
Wil je nog meer lezen?quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Heerlijk altijd die verhalen van blomke!
Wanneer ga je beweren dat elke nederlander op zijn xste verjaardag tien kilo goud cadeau kreeg?quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Laat ik heel eerlijk zijn: er is ook een generatie (iets van kort na de oorlog) die van de hele verzorgingsmaatschappij heeft geprofiteerd. Mijn vader kon op z'n 60-ste met een vorstelijk pre-VUT regeling eruit. M'n moeder heeft nooit AOW premie betaald, maar vangt al > 20 jaar.
Zat "vaders" die migraine of zo hadden als ze aan "werken" moesten denken, en vanaf hun 45-ste gedeeltelijk in de WAO zaten (aargasbaten) en voor de rest een aanvulling kregen.
Ziektekosten? Stuur maar door naar "het ziekenfonds" of je nou premie betaalde of niet.
Huren? Kunstmatig laag gehouden en volop huursubsidie.
Studeren? 500 NLG collegegeld/jaar en je kreeg een beurs voor 8 a`10 jaar, probleemloos. Daarna had je de keuze: RWW , een baan aan d euniversiteit, óf (heel uitzonderlijk) gaan werken voor je inkomen in het bedrijfsleven.
Die begrijp ik even niet...quote:Op woensdag 21 mei 2014 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
En de vraag der vragen, waar is dat vliegtuig, is wit een kleur en wat is jouw favoriete kleur, is Maddie gezien in Turijn en zijn we met het Nederlandse voetbalelftal nu wel of geen wereldkampioen geworden?
Laten we even realistisch zijn. Jij verdient waarschijnlijk ook meer dan de gemiddelde twintiger.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben ook 20iger en heb die issues niet.
Het probleem is dan toch echt dat je wijst naar anderen en niet naar jezelf.
Mijn buren (getrouwd stel, allebei rond de 75) zijn gewoon heel eerlijk en zeggen ronduit dat ze geluk hebben gehad en dat de tijden echt niet beter zijn geworden met de aanhoudende werkloosheid. Zeker niet als laag-opgeleiden, want dat zijn ze.quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Laat ik heel eerlijk zijn: er is ook een generatie (iets van kort na de oorlog) die van de hele verzorgingsmaatschappij heeft geprofiteerd. Mijn vader kon op z'n 60-ste met een vorstelijk pre-VUT regeling eruit. M'n moeder heeft nooit AOW premie betaald, maar vangt al > 20 jaar.
Zat "vaders" die migraine of zo hadden als ze aan "werken" moesten denken, en vanaf hun 45-ste gedeeltelijk in de WAO zaten (aargasbaten) en voor de rest een aanvulling kregen.
Ziektekosten? Stuur maar door naar "het ziekenfonds" of je nou premie betaalde of niet.
Huren? Kunstmatig laag gehouden en volop huursubsidie.
Studeren? 500 NLG collegegeld/jaar en je kreeg een beurs voor 8 a`10 jaar, probleemloos. Daarna had je de keuze: RWW , een baan aan d euniversiteit, óf (heel uitzonderlijk) gaan werken voor je inkomen in het bedrijfsleven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |