Nee, maar dat is hier in Brabant natuurlijk ook niet het geval bij veel huizen op het platteland. Ik hoef niet op fietsafstand van een stad te wonen. Als je van de stad houdt ga je ook niet naar Zweden verhuizen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
En woon je voor die 50000 in Zweden dan ook op fietsafstand van een grote stad, met ruim aanbod aan voorzieningen?
precies! Daarom slaat die hele prijsvergelijking als een lul op de tang van een varken.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:06 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Nee, maar dat is hier in Brabant natuurlijk ook niet het geval bij veel huizen op het platteland. Ik hoef niet op fietsafstand van een stad te wonen. Als je van de stad houdt ga je ook niet naar Zweden verhuizen.
Met als implicatie dat discussies over "bouwkosten, arbeidsloon en grondprijzen" los staan van de intrinsieke kosten en de huizenprijzen gebaseerd zijn op de bult geld die er door banken/hypotheekverstrekkers ingepompt wordt.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:44 schreef pfaf het volgende:
precies! Daarom slaat die hele prijsvergelijking als een lul op de tang van een varken.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Ach, we zijn van vergelijkingen van huisjes in Bulgarije naar Zweden gegaan.
Prima toch?
Dan ga je toch alsnog fijn naar Zweden? Even doorzetten, dan heb je volgens jou bijna gratis een woning. Ik snap je probleem niet hoor....quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:43 schreef GeenHelpdesk het volgende:
Ja tuurlijk is het vraag en aanbod, dat snap ik zelf ik ook wel. Maar de vraag is dus te groot vergeleken met het aanbod. Veroorzaakt door gemeenten die te weinig landbouwgrond omzetten naar wonen.
En ik vergelijk Amsterdam natuurlijk niet met Zweden, want daar wil ik voor geen goud wonen. Ik zoek gewoon een normaal huisje in het buitengebied en dat heb je hier in Brabant niet voor minder dan 3 ton. Een vergelijkbaar huis in Zweden kost je 50.000 euro, en dan heb je ook veel meer grond.
Sterker nog, het rot onder je kont vandaan. Je kunt het vertragen, maar niet voorkomen.quote:Natuurlijk heeft Zweden ook tal van nadelen. De huizen zijn er meestal van hout en dat betekent meer onderhoud.
Ik denk dat er met jouw denkwijze/denkbeelden niks anders opzit dan zwerver te worden....quote:Maar een simpel leventje ergens achteraf in de natuur is hier gewoon niet weggelegd voor iemand met een modaal salaris. Die kan alleen in een vinexhut wonen. Tsja dat hoeft voor mij niet, dan word ik nog liever zwerver.
Ik denk dat je met jouw denkbeelden/ zienswijze ook niet verder komt dan het huis waar je zo tevreden woont.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik denk dat er met jouw denkwijze/denkbeelden niks anders opzit dan zwerver te worden....
Ik heb ook helemaal geen probleem. En ik denk dat de Nederlandse staat liever ziet dat ik, na een dure opleiding, liever hier 40+ jaar belasting kom betalen dan in Zweden.quote:Op zondag 25 mei 2014 00:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan ga je toch alsnog fijn naar Zweden? Even doorzetten, dan heb je volgens jou bijna gratis een woning. Ik snap je probleem niet hoor....
Ja, tevreden mensen, dat moeten we niet hebben, he, mijn wereldbeeld, wat doe jequote:Op zondag 25 mei 2014 01:52 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik denk dat je met jouw denkbeelden/ zienswijze ook niet verder komt dan het huis waar je zo tevreden woont.
Ik denk dat de staat die drie euro van je wel kan missenquote:Op zondag 25 mei 2014 12:43 schreef GeenHelpdesk het volgende:
[..]
Ik heb ook helemaal geen probleem. En ik denk dat de Nederlandse staat liever ziet dat ik, na een dure opleiding, liever hier 40+ jaar belasting kom betalen dan in Zweden.
In populaire gebieden daar wordt het wonen ook steeds duurder.quote:Op maandag 26 mei 2014 07:41 schreef arjan1112 het volgende:
De vraag blijft waarom zijn er in Nederland bijna geen huizen die minder waard zijn dan 150.000 euro
?
In Belgie , Frankrijk, Duitsland enz. zijn die er wel, vooral op het platteland nemen die prijzen snel af, in Nederland niet, hier zijn randgemeenten van steden zelfs duurder
Zijn er in NL ook wel. Zeeuws Vlaanderen en Groningen bv.quote:Op maandag 26 mei 2014 07:41 schreef arjan1112 het volgende:
De vraag blijft waarom zijn er in Nederland bijna geen huizen die minder waard zijn dan 150.000 euro
?
In Belgie , Frankrijk, Duitsland enz. zijn die er wel, vooral op het platteland nemen die prijzen snel af, in Nederland niet, hier zijn randgemeenten van steden zelfs duurder
quote:Op maandag 26 mei 2014 07:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zijn er in NL ook wel. Zeeuws Vlaanderen en Groningen bv.
ik zeg, dat in dergelijke gebieden de prijzen minder laag zijn als in het buitenlandquote:Op maandag 26 mei 2014 07:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zijn er in NL ook wel. Zeeuws Vlaanderen en Groningen bv.
Ligt ook dichter bij "de bewoonde wereld" hè en je hebt een royale HRA...quote:Op maandag 26 mei 2014 07:51 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
[..]
ik zeg, dat in dergelijke gebieden de prijzen minder laag zijn als in het buitenland
Joepie normale prijs 1 miljoen nu voor slechts 599.000,-quote:Op maandag 26 mei 2014 07:52 schreef sig000 het volgende:
Ik heb nog wel een tip, op de Veluwe komen veel oude vrijstaande huizen te koop op groot stuk grond door de vergrijzing.
Leuk project en als het gaat over de Veluwe, mooie locatie.quote:Op maandag 26 mei 2014 07:59 schreef sig000 het volgende:
Mijn volgende project wordt zo'n oud pand op flink stuk grond.
Huis gaat tegen de vlakte en ik zet er 2x 2 onder 1 kap woningen neer met postzegel tuin.
Kassa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |