oh dus het is okay?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:02 schreef sneakypete het volgende:
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat het thema pedofilie bespreekbaar wordt als zijnde een seksuele afwijking en niet louter een misdrijf (die twee kunnen naast elkaar bestaan; misdadig gedrag kan immers als symptoom gezien worden).
De manier van fulmineren tegen pedofielen die je soms ziet, is denk ik niet de beste aanpak om het probleem bespreekbaar te maken.
Omgekeerd denk ik echter dat de aanpak van de stichting Martijn dat ook niet was. Dat komt, doordat de stichting niet alleen voor, maar ook door pedofielen was. Alsof je een verslavingskliniek door drugsdealers laat runnen. Te meer, omdat de stichting er geen geheim van maakte een voorstander te zijn van seks tussen kinderen en volwassenen; en daarbij gaat het niet om de grensgevallen (zoals een twintigjarige met een zeventienjarige) maar om de overduidelijk schadelijke gevallen. Daarmee is een klimaat waarin het gedrag wordt aangemoedigd en gefaciliteerd snel geschapen en dat maakt het terecht dat de HR besloten heeft de vereniging te ontbinden.
Alleen iemand met een principiële afkeer van verboden kan daar iets op aan te merken hebben.
Dat is een beetje wat ik proef in de OP, namelijk. Zodra iets verboden wordt, gelijk de standaardreactie typen van 'waar gaat het heen als dit verboden wordt? Wat is het volgende?'
Dit alles overgoten met een sausje van bagatelliserend jargon ('onwelgevallige mening', 'drie en een halve paardenkop', 'mening verbieden') om de suggestie te wekken dat de aanval wordt geopend op een onschuldig gepraktiseerd grondrecht. De HR heeft echter, zoals eerder terecht opgemerkt, een afweging gemaakt tussen verschillende mensenrechten en is daarbij gekomen tot een uitspraak die past bij de continue stroom aan negatieve berichtgeving over de stichting Martijn.
ik zou lid worden, puur voor de mogelijkheid, als ik niet daarna serieus voor mijn leven hoef te vrezenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dooddoener van de eeuw.
Al die mensen op dat lijstje zijn zeker ook allemaal stiekem pedo?
Als jij pedoseksuelen steunt, moet je vraagtekens zetten bij je eigen functioneren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dooddoener van de eeuw.
Al die mensen op dat lijstje zijn zeker ook allemaal stiekem pedo?
Ik steun geen pedoseksuelen, maar hecht veel waarde aan een fatsoenlijke democratische rechtsstaat.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:55 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Als jij pedoseksuelen steunt, moet je vraagtekens zetten bij je eigen functioneren.
En die bestaat er alleen maar als we normen en waarden hebben, zoals dat pedoseksuelen niet zomaar pro-pedo dingen mogen roepen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik steun geen pedoseksuelen, maar hecht veel waarde aan een fatsoenlijke democratische rechtsstaat.
Dat mogen ze wel. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vereniging weet je wel?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:09 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En die bestaat er alleen maar als we normen en waarden hebben, zoals dat pedoseksuelen niet zomaar pro-pedo dingen mogen roepen.
Jawel hoor, je mag hem alleen niet in de praktijk brengenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wel om zulke meningen. Niet alle meningen zijn toegestaan. Als ik zeg: ik vind dat alle blonde mensen op de wereld dood moeten, dan heb ik een mening die niet mag.
quote:Zo ook met pedoseksuele/pedofiele gedachtes. Of ben je stiekem zelf gewoon een beetje pedo en is dat de reden dat je voor ze opkomt?
"Als we het verbieden bestaat het ook niet meer!"quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor, je mag hem alleen niet in de praktijk brengen
[..]![]()
Ik kom op voor de rechtsstaat. Het zal de meeste pedo's echt een worst wezen of Martijn bestaat.
Aanhalingstekens en juiste interpunctie daarbinnen van mij!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wel om zulke meningen. Niet alle meningen zijn toegestaan. Als ik zeg: "Ik vind dat alle blonde mensen op de wereld dood moeten.", dan heb ik een mening die niet mag.
Wat een verenging van de democratische rechtstaat. Eng gewoon.Ik geloof niet dat de Grieken dat indertijd zo bedoeld hebben.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:09 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
En die bestaat er alleen maar als we normen en waarden hebben, zoals dat pedoseksuelen niet zomaar pro-pedo dingen mogen roepen.
Die Gedanken sind frei!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:31 schreef PizzaMizza het volgende:
Zo ook met pedoseksuele/pedofiele gedachtes. Of ben je stiekem zelf gewoon een beetje pedo en is dat de reden dat je voor ze opkomt?
Je komt op voor de rechtsstaat door een pedopartij te steunen? Sorry hoor, maar dat kan alleen logisch klinken als je zelf een beetje pedo in je hebt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor, je mag hem alleen niet in de praktijk brengen
[..]![]()
Ik kom op voor de rechtsstaat. Het zal de meeste pedo's echt een worst wezen of Martijn bestaat.
Nee, hij verdedigt de vrijheid van het hebben van een mening en het uiten daarvan. Ook al is dat niet per se zijn mening.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Je komt op voor de rechtsstaat door een pedopartij te steunen? Sorry hoor, maar dat kan alleen logisch klinken als je zelf een beetje pedo in je hebt.
Als je het strafbaar maakt kun je ze bestraffen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
"Als we het verbieden bestaat het ook niet meer!"
Gast, ben jij nou echt zo domquote:Op zondag 27 juli 2014 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Je komt op voor de rechtsstaat door een pedopartij te steunen? Sorry hoor, maar dat kan alleen logisch klinken als je zelf een beetje pedo in je hebt.
Zelfs deze uiterst gevaarlijke en intolerante mening van jou is toegestaan. Niet iedereen die vindt dat die partij recht van bestaan heeft is een voorstander/aanhanger van wat die partij voorstaat. Een groter goed, vrijheid van meningsuiting, is in het geding zolang het bij brave politiek blijft. Indien er andere praktijken plaatsvinden kunnen die met de bestaande wetgeving prima worden aangepakt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wel om zulke meningen. Niet alle meningen zijn toegestaan.
Nee dus, hij komt op voor de rechtstaat door de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van organisatie etc. te steunen.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:45 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Je komt op voor de rechtsstaat door een pedopartij te steunen?
Dat is op zich nogal vreemd, want je hebt het nou over aansporen tot geweld tegenover een groep, en dat is gewoon verboden in dit land. Pleit je er nou ook voor dat we dat toe gaan laten?quote:Op zondag 27 juli 2014 15:11 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zou ik ook een verbod afwijzen op een vereniging die in zijn gedachtegoed heeft dat alle pedofielen de gaskamers in moeten. Het is eenieder vrij die mening te hebben mits ze het niet ten uitvoer brengen.
Nee zeker niet. Maar het gaat erom dat ik vind dat je in Nederland vrij bent om allerlei ideeen te hebben ongeacht welke. Ik ben niet voor het toestaan van pedoseks of voor het vermoorden van pedofielen. Ik vind alleen dat de staat geen verenigingen die afwijkende meningen hebben, en die niet ten uitvoer brengen als vereniging, niet moet verbieden.quote:Op zondag 27 juli 2014 15:35 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat is op zich nogal vreemd, want je hebt het nou over aansporen tot geweld tegenover een groep, en dat is gewoon verboden in dit land. Pleit je er nou ook voor dat we dat toe gaan laten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |