ik ben erg content met mijn hombot 3. Maar elk merk heeft zo zijn fansquote:Op woensdag 5 november 2014 20:42 schreef Onufriev het volgende:
Het zal vast al 100x gevraag zijn, maar wat is een goede prijs/kwaliteit stofzuiger? Er zijn hier zoveel modellen besproken...
Misschien ja. Maar NiCd/etc batterijen heb ik altijd slechte ervaringen mee (ook met radiografisch bestuurbaar speelgoed bijvoorbeeld). Verliezen echt in no-time hun kracht, zijn alleen maar nuttig als je ze constant aan de lader houdt.quote:Op maandag 1 december 2014 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn Roomba is nu 5 jaar oud en ik heb er één keer een nieuwe batterij in gestopt. Eigenlijk heb ik geen klagen. Heb je niet gewoon een slechte accu getroffen?
misschien is dat jouw probleem? Hier ook al gemiddeld 3-4 jaar met accu's. Nu alweer 3 jaar op een vervangende ebay-accu met hogere capaciteitquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:23 schreef LintuxCx het volgende:
De Roomba lader zuipt stroom dus ik wil het ding alleen opladen voordat ik 'm ga gebruiken.
Ik denk dat daar ook een groot deel van het probleem zit inderdaad. iRobot zegt dat je m aan de lader moet houden, tenzij je lagere tijd weggaat. Maar dan moet je de batterij eruit halen en opbergen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:41 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
misschien is dat jouw probleem? Hier ook al gemiddeld 3-4 jaar met accu's. Nu alweer 3 jaar op een vervangende ebay-accu met hogere capaciteit
Ja, en dat vind ik dus suf. "Laat 'm altijd aan de later" kunnen ze makkelijk zeggen als ze de elektriciteitsrekening zelf niet hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 19:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik denk dat daar ook een groot deel van het probleem zit inderdaad. iRobot zegt dat je m aan de lader moet houden, tenzij je lagere tijd weggaat. Maar dan moet je de batterij eruit halen en opbergen.
Ik zet hem niet altijd aan de lader, maar ik zorg er dan ook voor dat die niet onder de 20% capaciteit komt. Oftewel, om de zoveel dagen wordt ie vol opgeladen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:51 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, en dat vind ik dus suf. "Laat 'm altijd aan de later" kunnen ze makkelijk zeggen als ze de elektriciteitsrekening zelf niet hoeven te betalen.Zó veel verbruikt 'ie nou ook weer niet maar het blijft verspilling.
Nee hoor, dat kan geen kwaadquote:Op vrijdag 5 december 2014 07:44 schreef Onufriev het volgende:
Even een vraagje over de Roomba. Ik heb het dock in mijn woonkamer, en als ik m daar aanzet keert ie automatisch terug naar dat dock wanneer hij leeg is. Kan het ook kwaad als ik hem in de gang en slaapkamer aanzet met de deur naar de woonkamer dicht? Dan kan hij, wanneer ie leeg is, niet terug naar het dock.
Oké, bedankt. Ondanks dat ik niet het goedkoopste model heb, lijkt het er niet echt op dat hij gestructureerd bezig is. Dus ik kijk er van op dat hij 'weet' dat ie klaar is dan.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan geen kwaadAls hij klaar is, en hij kan het dock voor die tijd niet vinden, speelt hij een heel trots "ik-ben-klaar" muziekje en dan schakelt hij zichzelf uit. Dan kun je hem daarna gewoon terugzetten in het dock.
Overigens, in een kleine kamer is hij eerder klaar dan in een grote kamer. Dus de kans is aanwezig dat hij nog niet eens leeg is op het moment dat hij zich uitschakelt.
Hij 'weet' ook niet per se wat ie aan het doen is, maar hij schijnt te berekenen hoevaak hij een lange afstand aflegt. Op basis daarvan bepaalt ie op een gegeven moment dat ie klaar is.quote:Op vrijdag 5 december 2014 21:09 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Oké, bedankt. Ondanks dat ik niet het goedkoopste model heb, lijkt het er niet echt op dat hij gestructureerd bezig is. Dus ik kijk er van op dat hij 'weet' dat ie klaar is dan.
Hoezo? Alles wat ze opnoemt is gewoon waar. Simpele feitjes. Roomba's zijn in principe niets meer dan robot bezems die je kamer door stuiteren in de hoop dat ze alles te pakken krijgen. De technologie is gewoon achterhaald en ze doen er vrij weinig aan om bij te komen met de robots die wel weten waar ze zijn en wel daadwerkelijk zuigkracht hebben. Maar kosten ondertussen evenveel. Wat dat betreft zou voor mij de Roomba ook ver onder op de lijst terecht komen als ik in de markt was voor een nieuwe stofzuiger.quote:Op donderdag 4 december 2014 20:32 schreef Scorpie het volgende:
En AnkeV de anti Roomba troll is weer in da house
De retourpercentages kan je opvragen bij oa. Servilux. 10-15% van de toestellen gaat binnen voor vervanging van borsteldecks. (70% ongetwijfeld doordat ze "nooit" gereinigd worden. Steeds een inspectie na een week is aan te raden).quote:Op maandag 8 december 2014 16:32 schreef athlonkmf het volgende:
Het grootste voordeel van de Roomba is dat deze zo lang op de markt zit en dat deze goed modulair is opgebouwd. Hierdoor zijn er heel makkelijk vervangende (niet-OEM) onderdelen te koop.
Een accu met veel meer capaciteit, een gemodde CHM. En de nieuwste OEM-verbeteringen zijn ook gewoon te gebruiken op een oude roomba (aerovac, gesealde CHM).
Waar de botvac nu nog problemen kan ondervinden met haren (huisdieren) heeft de Roomba met de aerovac en nieuwe CHM (sealed bearings) dus geen last van.
Ik heb wel gelezen dat de Neato botvac ook steeds verbeterd wordt (Blijkbaar worden ze nu geleverd met een shielded bearings. Maar als ze gewoon sealed zijn, dan is het nog beter)
Er beginnen wel al non-OEM accu's voor de neato's op de markt te komen. En dat is toch wel MIJN criteria voor stofzuigrobots.
Heeft RoboCleaners een goede service?quote:Op zondag 7 december 2014 21:11 schreef AnkeV het volgende:
http://www.robocleaners.nl/neato-botvac-70e#.VISzyP50yrQ Botvac 70E aan 425 euro.
Tip: alle Neato Botvac robotstofzuigers zijn gelijk. De Botvac 70E + de helix borstel = idem aan Botvac 85
http://www.stofzuigerdiscounter.nl/top/top-10-robots#5 Een Neato Signature (idem XV-15) voor 324 euro.
De accu's in de Neato zijn simpele nimh's. Het kan dus echt geen kwaad om niet-officiële te nemen. Je kan ook gewoon dezelfde capaciteit nemen.quote:Op woensdag 10 december 2014 13:11 schreef THeeF het volgende:
Ik ben op zoek naar nieuwe batterijen voor mijn Neato XV 15. Hij houd het nog 2 seconden vol haha.
Iemand ervaring met niet officiële batterijen (China oid), en heeft een tip voor me?
Bij RoboCleaners.nl nu een LG VHOMBOT3 voor 320 euro.quote:Op maandag 8 december 2014 21:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Heeft RoboCleaners een goede service?
Ik las op Tweakers dat veel mensen hun robotstofzuiger bij CoolBlue hebben gekocht vanwege hun goede omruilbeleid.
Binnen garantie officiële verkoper: robotstofzuigerstore, art&craft, stofzuigerdiscounter, robocleanersquote:Op zaterdag 13 december 2014 09:22 schreef THeeF het volgende:
Iemand ervaring met Neato Xv15 batterijen? En waar heb je die gekocht? Ik lees veel verhalen dat ze na 1 maand alweer kapot kunnen zijn. Linkje zou fijn zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |