abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 12:00:34 #276
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138974360
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:58 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ah je bedoelt dus, zolang de dictator wil wat jij persoonlijk als goed ziet is het beter, nog steeds een hele rare uitspraak. Je wil iets heel nobel laten klinken terwijl het eigenlijk onzin is en niet eens weerspiegelt wat je bedoelt.
De bevolking kiest en daar goed het om.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:01:15 #277
421524 SadPanda
pi_138974379
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:59 schreef waht het volgende:

[..]

Hoeft niet, iedereen weet hier inmiddels dat Panda een jeugdige cheerleader van Poetin is.
Rot op, Poetin is een dictator. Ik ben zeker niet voor hem.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:01:36 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138974386
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Irak werd bezet en Afghanistan is nu bezet. Ook Kosovo is een soort van Amerikaanse kolonie.

Vertel me dat eens, ik zie bij Rusland alleen de Krim.
Die landen worden niet bezet. Amerika heeft die landen veilig gemaakt voor democratie en is nu zijn soldaten aan het terugtrekken :)
En ik doelde verder op Georgië.
Als je de definitie uit het woordenboek van het imperialisme hanteert dan is alleen Rusland imperialistisch bezig de afgelopen jaren.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 17 april 2014 @ 12:01:49 #279
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974394
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nee maar ik moet zeggen dat het een ongekend geraffineerde vent is in mijn ogen.
Dit soort slim machtsspel verdient geen bewondering. Het is de bron van veel ellende. Zo bezien is het eigenlijk domheid.
The view from nowhere.
pi_138974401
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat begrijp ik maar al te goed.

Het punt is alleen dat het hier niet gaat om hoe de Russen als bevolking zijn, maar om Poetin dat een land probeert over te nemen.

En om het feit dat jij zij dat wij juist zouden moeten samenwerken. Rusland verschilt veel te veel van het westen daarvoor. Nu moet ik toegeven dat de VS ook geheel anders is dan West Europa.. maja, het leger van de VS he.

En de VS zit nu eenmaal in de NAVO.
Duidelijk. Ja we hebben natuurlijk te maken met het Kremlin en ja dan heb ik ook liever de VS als bondgenoot maar Europa had nooit zoveel moeten bezuinigen op defensie. Aan de andere kant als Europa toch los zand is... Het gaat natuurlijk om de Navo maar de Navo is veel te afhankelijk van de VS. En we hebben nog het probleem dat Frankrijk, Duitsland en het VK niet altijd op één lijn zitten. Zo verpsplintert de boel veel te veel.
pi_138974408
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik heb het volgens mij al een keer tegen jou gezegd.

De stemming is geheim.

Dat laatste is complete onzin dat heb ik ook al meerdere keren gezegd.
Join the Russian Federation
Restore the 1992 constitution and remain as a part of Ukraine
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014

A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]

Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.
De mondeling uitgesproken 'garantie' dat het geheim is is niet genoeg om iedereen zich veilig te laten voelen als ze gaan stemmen.

Wat snap jij er niet aan dat weg B gewoon ook naar punt C leidt? Soms lijkt het wel of er bij jou in de bovenkamer een schakel ontbreekt die de logica verzorgt.
pi_138974415
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:00 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De bevolking kiest en daar goed het om.
Lijkt mij sterk bij een dictatuur, kan je dit wellicht verder toelichten?
pi_138974432
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Rot op, Poetin is een dictator. Ik ben zeker niet voor hem.
India is een democratie maar of je daar veel voor koopt.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:03:36 #284
421524 SadPanda
pi_138974437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Die landen worden niet bezet. Amerika heeft die landen veilig gemaakt voor democratie en is nu zijn soldaten aan het terugtrekken :)
En ik doelde verder op Georgië.
:D Veilig gemaakt voor democratie _O- Vertel me dan eens waarom de VS Karzai er neer hebben gezet en die bleef winnen met fraude in de verkiezingen. Ze trekken zich niet terug, er blijven nog aardig wat troepen tot minstens 2024.
Georgië begon zelf met een provocatie, die provincies waren al in de jaren 90 onafhankelijk. En dat kwam niet door Rusland.
Anti-Turkije
pi_138974442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Duidelijk. Ja we hebben natuurlijk te maken met het Kremlin en ja dan heb ik ook liever de VS als bondgenoot maar Europa had nooit zoveel moeten bezuinigen op defensie. Aan de andere kant als Europa toch los zand is... Het gaat natuurlijk om de Navo maar de Navo is veel te afhankelijk van de VS. En we hebben nog het probleem dat Frankrijk, Duitsland en het VK niet altijd op één lijn zitten. Zo verpsplintert de boel veel te veel.
Nah, landen in de NAVO blijven elkaar altijd steunen.

Natuurlijk Frankrijk, Duitsland en het VK zitten lang niet altijd op dezelde lijn. Maar dan gaat het vaak om relatief kleine zaken. Wanneer er echt een grootschalig conflict komen dan steunen wij elkaar, daar zijn we simpelweg tot verplicht.
pi_138974452
GENEVE (Dow Jones)--De ministers van buitenlandse zaken van Rusland, Oekraine, de Verenigde Staten en de Europese Unie (EU) zijn donderdag in Geneve om te praten over de crisis in Oekraine in wat tot nu toe de meest omvangrijke diplomatieke poging is om de spanningen te verminderen tussen Kiev en Moskou.

Maar Westerse officials zijn vooraf weinig hoopvol dat het overleg tot een doorbraak leidt in de crisis. De spanningen zijn de afgelopen dagen verder verhevigd. Nadat pro-Russische activisten vorige week een aantal overheidsgebouwen innamen in drie grote steden in Oost-Oekraine en Donetsk daarbij zelfs onafhankelijk werd verklaard door de separatisten, greep Kiev begin deze week militair in.

De Russische president Vladimir Poetin veroordeelde de actie van Oekraine donderdag, waarbij hij de regering in Kiev beschuldigde van "een serieuze misdaad" door militair in te grijpen om de onrust in het oosten een halt toe te roepen. Bij gevechten in de nacht van woensdag op donderdag werden drie pro-Russische activisten gedood en vielen 13 gewonden.

Volgens Poetin kan het conflict alleen worden opgelost door de dialoog aan te gaan.

"In plaats dat men zich realiseert dat in Oekraine iets is misgegaan en dat men pogingen doet om een dialoog te starten, zijn de bedreigingen toegenomen met geweld waarbij zelfs gekozen is om tanks en vliegtuigen in te zetten tegen de bevolking", zei de Russische president in zijn jaarlijkse 'call-in'-show op de Russische televisie. In het programma beantwoordt Poetin ingestuurde vragen van Russen.

Met de gesprekken in Geneve op donderdag hopen de partijen ervoor te zorgen dat de situatie niet verder escaleert voorafgaand aan de verkiezingen in Oekraine op 25 mei. Poetin gaf donderdag aan dat hij hoopt dat het overleg een compromis oplevert.

"Dit is de eerste mogelijkheid voor deze groep om bij elkaar te komen", zei Witte Huis woordvoerder Jay Carney woensdagavond. "We verwachten dat de gesprekken zullen gaan over de noodzaak om te de-escaleren, de noodzaak voor Rusland om zijn troepen aan de grens met Oekraine te de-mobiliseren en de noodzaak dat gewapende separatistische groepen binnen Oekraine ontwapend en ontbonden worden."

Ondertussen loopt Moskou ook de dreiging van nieuwe, mogelijk bredere financiele en economische sancties vanwege het conflict. Zowel het Westen als Kiev beschuldigen Rusland ervan dat het een rol speelt in de escalatie in Oost-Oekraine.

Poetin deed dit donderdag af als "onzin."

Eerder werden al visaverboden opgelegd en werden tegoeden bevroren van Russische en Oekraiense functionarissen en zakenlieden, waaronder personen in de directe kring van Poetin. De Europese Unie bekijkt momenteel met welke namen deze lijst zal worden uitgebreid.

Ook de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO) bemoeit zich met het conflict: de NAVO gaf woensdag aan dat het zijn militaire aanwezigheid in Oost-Europa gaat versterken in reactie op eventuele dreigingen vanuit Rusland.

Door Laurence Norman, met bijdragen van Naftali Bendavid, Jay Solomon en Lukas I. Alpert; vertaald en bewerkt door Marleen Groen; Dow Jones Nieuwsdienst;

(END) Dow Jones Newswires

April 17, 2014 05:43 ET (09:43 GMT)

*Binck is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden
  donderdag 17 april 2014 @ 12:04:35 #287
421524 SadPanda
pi_138974458
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De mondeling uitgesproken 'garantie' dat het geheim is is niet genoeg om iedereen zich veilig te laten voelen als ze gaan stemmen.

Wat snap jij er niet aan dat weg B gewoon ook naar punt C leidt? Soms lijkt het wel of er bij jou in de bovenkamer een schakel ontbreekt die de logica verzorgt.
Lezen is moeilijk? Lees eens wat die waarnemers zeggen.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:05:06 #288
421524 SadPanda
pi_138974467
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Lijkt mij sterk bij een dictatuur, kan je dit wellicht verder toelichten?
De Krim heeft een democratisch referendum gehad.
Anti-Turkije
pi_138974480
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De Krim heeft een democratisch referendum gehad.
Zonder vorm van propaganda inderdaad.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:06:15 #290
421524 SadPanda
pi_138974495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:03 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

India is een democratie maar of je daar veel voor koopt.
Voor Rusland is realistisch gezien de beste optie maar dat betekent niet dat ik hem steun.
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:06:24 #291
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974498
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Poetin is elke keer ons een stap voor. En wij maar afvragen hoe dat komt. Ze doen daar niet aan polderen, das voor slappelingen.
Ik vraag mij dat niet af. Maar ik ben geen voorstander van dictatoriale verhoudingen, slaafse horigheid en het spelen met macht.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:07:32 #292
421524 SadPanda
pi_138974531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zonder vorm van propaganda inderdaad.
Jij denkt echt dat dat cruciaal was?
Anti-Turkije
  donderdag 17 april 2014 @ 12:08:03 #293
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Politiek correcte lulkoek. Wij willen beschaafd zijn. In Rusland denkt men niet zoals hier zoals al vaak is gezegd de afgelopen maanden. Men denkt niet in morele termen, men denkt niet in goed en kwaad.
Jawel, maar een ander idee van goed en kwaad. Mijns inziens een primitiever idee.
The view from nowhere.
pi_138974551
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:07 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat dat cruciaal was?
Cruciaal? nah, maar het heeft zeker meegewerkt.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:08:37 #295
421524 SadPanda
pi_138974565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Cruciaal? nah, maar het heeft zeker meegewerkt.
Zonder dat was er ook wel ja gestemd, niet erg belangrijk dus.
Anti-Turkije
pi_138974582
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:06 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Voor Rusland is realistisch gezien de beste optie maar dat betekent niet dat ik hem steun.
Het is allemaal veel moeilijker dan we denken. Ik zou wellicht ook Poetin stemmen omdat je niet wil dat een zwakkeling aan de macht komt.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:10:58 #297
421524 SadPanda
pi_138974604
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:09 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Het is allemaal veel moeilijker dan we denken. Ik zou wellicht ook Poetin stemmen omdat je niet wil dat een zwakkeling aan de macht komt.
Al die tegenkandidaten van Poetin zijn niet zwak hoor maar wel slechter. De keuzes is tussen Poetin, een communist, ultra-nationalist of een sociaal'democratische' versie van Poetin. http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_presidential_election,_2012
Anti-Turkije
pi_138974612
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nah, landen in de NAVO blijven elkaar altijd steunen.

Natuurlijk Frankrijk, Duitsland en het VK zitten lang niet altijd op dezelde lijn. Maar dan gaat het vaak om relatief kleine zaken. Wanneer er echt een grootschalig conflict komen dan steunen wij elkaar, daar zijn we simpelweg tot verplicht.
Dat is ook wel weer waar. Maar de grote rol van de VS is gewoon niet goed. Misschien beter dan geen rol maar de invloed van Europa moet groter vind ik.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:11:20 #299
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974617
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Mystikvm het volgende:
Of het écht een meerderheid is, dat moet nog bewezen worden. Zelfs al is het 60% om 40%, dan nog is dat discutabel. Democratische normen gaan niet op als ze zulke ingrijpende gevolgen hebben. Dan kan je niet zomaar zeggen "de meerderheid beslist, je hebt je er maar bij neer te leggen". Dat worden altijd conflictsituaties.
SadPanda accepteert dat meerderheid argument van hemzelf niet als je heel de Ukraine erover laat stemmen. Van hem moet je eerst een gebied afzonderen, waarin zijn standpunt een meerheidsstandpunt is, en dan pas word je democratisch.
The view from nowhere.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:12:35 #300
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_138974644
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij snapt niet dat het allemaal eigenbelang is?
Jij snapt niet, dat niet dat alleen eigenbelang niet leidt tot het optimum.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')