De bevolking kiest en daar goed het om.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:58 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ah je bedoelt dus, zolang de dictator wil wat jij persoonlijk als goed ziet is het beter, nog steeds een hele rare uitspraak. Je wil iets heel nobel laten klinken terwijl het eigenlijk onzin is en niet eens weerspiegelt wat je bedoelt.

Rot op, Poetin is een dictator. Ik ben zeker niet voor hem.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:59 schreef waht het volgende:
[..]
Hoeft niet, iedereen weet hier inmiddels dat Panda een jeugdige cheerleader van Poetin is.

Die landen worden niet bezet. Amerika heeft die landen veilig gemaakt voor democratie en is nu zijn soldaten aan het terugtrekkenquote:Op donderdag 17 april 2014 11:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Irak werd bezet en Afghanistan is nu bezet. Ook Kosovo is een soort van Amerikaanse kolonie.
Vertel me dat eens, ik zie bij Rusland alleen de Krim.

Dit soort slim machtsspel verdient geen bewondering. Het is de bron van veel ellende. Zo bezien is het eigenlijk domheid.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:34 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee maar ik moet zeggen dat het een ongekend geraffineerde vent is in mijn ogen.

Duidelijk. Ja we hebben natuurlijk te maken met het Kremlin en ja dan heb ik ook liever de VS als bondgenoot maar Europa had nooit zoveel moeten bezuinigen op defensie. Aan de andere kant als Europa toch los zand is... Het gaat natuurlijk om de Navo maar de Navo is veel te afhankelijk van de VS. En we hebben nog het probleem dat Frankrijk, Duitsland en het VK niet altijd op één lijn zitten. Zo verpsplintert de boel veel te veel.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar al te goed.
Het punt is alleen dat het hier niet gaat om hoe de Russen als bevolking zijn, maar om Poetin dat een land probeert over te nemen.
En om het feit dat jij zij dat wij juist zouden moeten samenwerken. Rusland verschilt veel te veel van het westen daarvoor. Nu moet ik toegeven dat de VS ook geheel anders is dan West Europa.. maja, het leger van de VS he.
En de VS zit nu eenmaal in de NAVO.

De mondeling uitgesproken 'garantie' dat het geheim is is niet genoeg om iedereen zich veilig te laten voelen als ze gaan stemmen.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij al een keer tegen jou gezegd.
De stemming is geheim.
Dat laatste is complete onzin dat heb ik ook al meerdere keren gezegd.
Join the Russian Federation
Restore the 1992 constitution and remain as a part of Ukraine
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_status_referendum,_2014
A deputy Stanislav Berkovec reported that the voting was free and the foreign deputies could move freely. According to his dialogs with people even the Tatars inclined towards Russia.[136] Another deputy Milan ¦arapatka reported that the referendum was formally regular and that there was no evidence of pressure on voters.[137] According to Miloslav Sou¨ek (the Vysoké Mýto mayor), everything was standard, the course of the referendum was comparable to the elections in the Czech Republic, he saw no soldiers in the town.[138]
Die Miloslav Sou¨ek is van een moderne Tsjechische sociaaldemocratische partij die lid van dezelfde Europese fractie als de PvdA. Milan ¦arapatka is lid van een Tsjechische directe democratie partij. Stanislav Berkovec van een Tsjechische liberale partij.

Lijkt mij sterk bij een dictatuur, kan je dit wellicht verder toelichten?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De bevolking kiest en daar goed het om.

India is een democratie maar of je daar veel voor koopt.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Rot op, Poetin is een dictator. Ik ben zeker niet voor hem.

quote:Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Die landen worden niet bezet. Amerika heeft die landen veilig gemaakt voor democratie en is nu zijn soldaten aan het terugtrekken![]()
En ik doelde verder op Georgië.

Nah, landen in de NAVO blijven elkaar altijd steunen.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Duidelijk. Ja we hebben natuurlijk te maken met het Kremlin en ja dan heb ik ook liever de VS als bondgenoot maar Europa had nooit zoveel moeten bezuinigen op defensie. Aan de andere kant als Europa toch los zand is... Het gaat natuurlijk om de Navo maar de Navo is veel te afhankelijk van de VS. En we hebben nog het probleem dat Frankrijk, Duitsland en het VK niet altijd op één lijn zitten. Zo verpsplintert de boel veel te veel.

Lezen is moeilijk? Lees eens wat die waarnemers zeggen.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
De mondeling uitgesproken 'garantie' dat het geheim is is niet genoeg om iedereen zich veilig te laten voelen als ze gaan stemmen.
Wat snap jij er niet aan dat weg B gewoon ook naar punt C leidt? Soms lijkt het wel of er bij jou in de bovenkamer een schakel ontbreekt die de logica verzorgt.

De Krim heeft een democratisch referendum gehad.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:02 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk bij een dictatuur, kan je dit wellicht verder toelichten?

Zonder vorm van propaganda inderdaad.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De Krim heeft een democratisch referendum gehad.

Voor Rusland is realistisch gezien de beste optie maar dat betekent niet dat ik hem steun.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:03 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
India is een democratie maar of je daar veel voor koopt.

Ik vraag mij dat niet af. Maar ik ben geen voorstander van dictatoriale verhoudingen, slaafse horigheid en het spelen met macht.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Poetin is elke keer ons een stap voor. En wij maar afvragen hoe dat komt. Ze doen daar niet aan polderen, das voor slappelingen.

Jij denkt echt dat dat cruciaal was?quote:Op donderdag 17 april 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zonder vorm van propaganda inderdaad.

Jawel, maar een ander idee van goed en kwaad. Mijns inziens een primitiever idee.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Politiek correcte lulkoek. Wij willen beschaafd zijn. In Rusland denkt men niet zoals hier zoals al vaak is gezegd de afgelopen maanden. Men denkt niet in morele termen, men denkt niet in goed en kwaad.

Cruciaal? nah, maar het heeft zeker meegewerkt.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat dat cruciaal was?

Zonder dat was er ook wel ja gestemd, niet erg belangrijk dus.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Cruciaal? nah, maar het heeft zeker meegewerkt.

Het is allemaal veel moeilijker dan we denken. Ik zou wellicht ook Poetin stemmen omdat je niet wil dat een zwakkeling aan de macht komt.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Voor Rusland is realistisch gezien de beste optie maar dat betekent niet dat ik hem steun.

Al die tegenkandidaten van Poetin zijn niet zwak hoor maar wel slechter. De keuzes is tussen Poetin, een communist, ultra-nationalist of een sociaal'democratische' versie van Poetin. http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_presidential_election,_2012quote:Op donderdag 17 april 2014 12:09 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is allemaal veel moeilijker dan we denken. Ik zou wellicht ook Poetin stemmen omdat je niet wil dat een zwakkeling aan de macht komt.

Dat is ook wel weer waar. Maar de grote rol van de VS is gewoon niet goed. Misschien beter dan geen rol maar de invloed van Europa moet groter vind ik.quote:Op donderdag 17 april 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nah, landen in de NAVO blijven elkaar altijd steunen.
Natuurlijk Frankrijk, Duitsland en het VK zitten lang niet altijd op dezelde lijn. Maar dan gaat het vaak om relatief kleine zaken. Wanneer er echt een grootschalig conflict komen dan steunen wij elkaar, daar zijn we simpelweg tot verplicht.

SadPanda accepteert dat meerderheid argument van hemzelf niet als je heel de Ukraine erover laat stemmen. Van hem moet je eerst een gebied afzonderen, waarin zijn standpunt een meerheidsstandpunt is, en dan pas word je democratisch.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Mystikvm het volgende:
Of het écht een meerderheid is, dat moet nog bewezen worden. Zelfs al is het 60% om 40%, dan nog is dat discutabel. Democratische normen gaan niet op als ze zulke ingrijpende gevolgen hebben. Dan kan je niet zomaar zeggen "de meerderheid beslist, je hebt je er maar bij neer te leggen". Dat worden altijd conflictsituaties.

Jij snapt niet, dat niet dat alleen eigenbelang niet leidt tot het optimum.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat het allemaal eigenbelang is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |