scherp!quote:Op woensdag 16 april 2014 14:58 schreef planethugo het volgende:
en toch vind ik het verdacht dat Cersei toevallig net Pycelle weggestuurd heeft, dat is toch iemand die er wellicht iets aan kon doen. Of zie ik dat verkeerd
Wou net zeggen, boek 2 zijn we al gepasseerd in seizoen 2 toch?quote:Op woensdag 16 april 2014 17:07 schreef LeBeau het volgende:
Ze zijn nu trouwens vooral bezig met het tweede deel van boek drie, niet boek twee.
Als je de boeken wilt lezen kun je beter aan boek 1 beginnen, anders raak je denk ik in de war. Sommige verhaallijnen zijn in de serie iets anders (of komen niet voor) en flink wat personages zijn weggelaten of samengevoegd met andere personages.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:09 schreef DeMessias het volgende:
OK, dan maar eens aan boek drie beginnen.
quote:Op woensdag 16 april 2014 16:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja dat had de auteur in de boeken ook moeten doen. Veel dingen komen nu zo ongeloofwaardig over doordat ze nog zo jong zijn.
boekspoilersquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2014 18:30:06 ]It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
quote:
Beetje teveel moeitequote:Op woensdag 16 april 2014 17:10 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Als je de boeken wilt lezen kun je beter aan boek 1 beginnen, anders raak je denk ik in de war. Sommige verhaallijnen zijn in de serie iets anders (of komen niet voor) en flink wat personages zijn weggelaten of samengevoegd met andere personages.
Betogen zoals dit overtuigen me om toch maar beginnen te lezenquote:Op woensdag 16 april 2014 17:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik ben gaan lezen toen seizoen 2 onderweg was. Blij dat ik dat gedaan heb aangezien veel meer dingen duidelijk worden. Meer diepgang en de personages worden beter uitgewerkt door onder andere de mogelijkheid om gedachten te kunnen lezen.
Bijvoorbeeld de huurmoordenaar op Brann die uiteindelijk gedood is door zijn wolf. Daar gaat de serie helemaal niet meer op in terwijl het wel te maken heeft met beweegredenen van personages later in de serie.
Karakters zijn in de serie wat zwart-witter in plaats van het geniale grijze gedeelte waar iedereen in de boeken in zweeft. Iedereen 'root' automatisch voor Oberyn en Arya bijvoorbeeld, terwijl dat een stuk donkerder zou moeten zijn.
Ik vind de serie leuk om te zien aangezien ik het natuurlijk in mijn gedachten anders had voorgesteld.
Wel jammer dat veel zaken technisch niet echt mogelijk zijn, grotere wolven bijvoorbeeld en karakters die 5 POV-hoofdstukken krijgen en in het 6e wordt pas duidelijk dat het iemand was die een poos terug verdwenen is, hierdoor krijgen die hoofdstukken en acties een hele andere lading.
Dit is onder andere gebeurt met Reek/Theon. In de serie maar matig, in de boeken lees je hoofdstukken lang over 'Reek' zonder te weten wie dat is.
Dat werkt nou eenmaal op tv niet, aangezien je dan ook het personage ziet.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dit is onder andere gebeurt met Reek/Theon. In de serie maar matig, in de boeken lees je hoofdstukken lang over 'Reek' zonder te weten wie dat is.
Ja klopt en dat vind ik jammer. Verder op in het verhaal gebeurt het nog meerdere keren en ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, aangezien het heel erg kut zou zijn als je direct doorhebt wie het is.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat werkt nou eenmaal op tv niet, aangezien je dan ook het personage ziet.
"Hey verrek! Theon!"
Hahah, nou mooi om te horen. Het maakt mij verder niets uit of mensen gaan lezen of niet, ik ben zelf totaal geen lezer en heb buiten deze boeken vrij weinig gelezen.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:13 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Betogen zoals dit overtuigen me om toch maar beginnen te lezen
bedankt voor je theon boek spoiler...quote:Op woensdag 16 april 2014 17:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja klopt en dat vind ik jammer. Verder op in het verhaal gebeurt het nog meerdere keren en ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, aangezien het heel erg kut zou zijn als je direct doorhebt wie het is.
quote:Op woensdag 16 april 2014 17:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
bedankt voor je theon boek spoiler...
quote:
Stel je voor zeg. Ik had in ieder geval een meer toepasselijke titel verzonnenquote:
Sure bru. Sure.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:27 schreef Smeich het volgende:
Een TT met mijn naam!Echt? Ik had eerlijk gezegd niet eens door dat ik de laatste post had, maar ik had sowieso geen tijd meer want werk enzo.
graagquote:Op woensdag 16 april 2014 17:28 schreef Ang3l het volgende:
Zullen we nu verder weer onze klep houden mbt de boeken?
Ik zie dit nl weer helemaal de mist in gaan
boek 1quote:Op woensdag 16 april 2014 17:34 schreef murp het volgende:
Stel, ik wil waar we nu zijn met de boekenreeks beginnen, welke boek moet ik hebben om met de serie "verder" te kunnen?
Ja en tijdens de act met die dwergen zat Pycelle alweer aan tafel, was niet zo lang weg.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:10 schreef DeMessias het volgende:
Was het wegsturen van Pycelle niet de manier om van 'm af te geraken?
Cersei kan Pycelle niet uitstaan en als Cersei hem aanduidde als verantwoordelijke voor het weigeren van Joffrey's bevel zou hij dat met z'n leven bekopen.
ik kom niet door het stuk dat ned de kop van die deserteur afhakt.... Omdat ik dat stukje al 3x gekeken hebquote:
Mwah geaccepteerd... Loras probeert aardig te doen alsof hij hetero is.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:44 schreef Skillstorm het volgende:
Wel grappig dat homosexualiteit meer geaccepteerd is in Westeros dan in de echte wereld.Ergens wel triest.
Waaruit concludeer je dat ? Ze moeten er allemaal trouwen voor de schijn ...quote:Op woensdag 16 april 2014 17:44 schreef Skillstorm het volgende:
Wel grappig dat homosexualiteit meer geaccepteerd is in Westeros dan in de echte wereld.Ergens wel triest.
Het probleem gaat zich vanzelf oplossen; de TV serie houdt niet de chronologie van de publicatie van de boeken aan. Het is niet onmogelijk dat we binnenkort dingen op TV gaan zien die pas in deel 5 of later van de boeken aan de orde gaan komen.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:28 schreef Ang3l het volgende:
Zullen we nu verder weer onze klep houden mbt de boeken?
Ik zie dit nl weer helemaal de mist in gaan
Serieus?quote:Op woensdag 16 april 2014 18:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het probleem gaat zich vanzelf oplossen; de TV serie houdt niet de chronologie van de publicatie van de boeken aan. Het is niet onmogelijk dat we binnenkort dingen op TV gaan zien die pas in deel 5 of later van de boeken aan de orde gaan komen.
Ja, ik zal geen feiten benoemen, maar ik las pas geleden in een review van de tweede aflevering dat daar dingen inzitten die, als ze het niet wat rustiger aan gaan doen voor die verhaallijnen betekent dat de boeken achter gaan lopen. In het artikel werd wat gedetailleerder ingegaan op dat probleem en ik was tamelijk overtuigd.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
Serieus?
Dan ga ik maar even doorlezen. Nog 1.5 boek te gaan.
Dat is eigenlijk wel iets dat ik niet graag had willen weten.. ik wil de boeken nog gaan lezen namelijkquote:
Ik ook... Zal het even editten.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel iets dat ik niet graag had willen weten.. ik wil de boeken nog gaan lezen namelijk
thxquote:
Nouja, ze houden er geen rellen over iig, en Olenna vindt het heel normaal,. Tywin lijkt het niet zo erg te vinden.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah geaccepteerd... Loras probeert aardig te doen alsof hij hetero is.
Geen paniek, spoiler klopt van geen kantquote:Op woensdag 16 april 2014 17:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
bedankt voor je theon boek spoiler...
Mja 3 keer is dan ook erg veel. Begin anders halverwege? Of bij boek 2.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:45 schreef murp het volgende:
[..]
ik kom niet door het stuk dat ned de kop van die deserteur afhakt.... Omdat ik dat stukje al 3x gekeken heb
quote:Op woensdag 16 april 2014 18:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel iets dat ik niet graag had willen weten.. ik wil de boeken nog gaan lezen namelijk
Je hebt de serie al gezien waarin dat constant wordt benoemd.quote:
Mja, dat omschrijft het wel, idd.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:45 schreef Isabeau het volgende:
Net een mooi artikel gelezen dat de aflevering goed beschreef en dat het thema 'cruelty' was. De aflevering opent niet voor niets met Ramsay en de wreedheid van zijn jacht. Verder de wreedheid van de moord op Joffrey (op z'n eigen bruiloft, belachelijk gemaakt bijna door zo te sterven), de wreedheid van Tyrion richting Shae, de onnozele wreedheid van de fanatiek gelovige vrouw van Stannis tov de mensen op de brandstapels (was één niet haar broer?) en richting haar mismaakte dochter. En tussendoor nog wat Ramsay en Theon. En natuurlijk ook de wreedheid van Joffrey himself op de ochtend van zijn bruiloft (cadeau van Tyrion kapot maken, zijn zwaard iets vreselijks noemen) en tijdens de bruiloft (de dwergen, behandeling van zijn oom etc).
Oh absoluutquote:Op woensdag 16 april 2014 19:00 schreef Natalie het volgende:
Mja, dat omschrijft het wel, idd.
Al vraag ik me af of Tyrion Shae wegstuurde uit wreedheid, of uit bezorgdheid.
Zei Cersei niets iets tegen haar vader over Shae, waarop hij iets zei als: 'stuur haar maar naar mij toe.'? Volgens mij gaf Tyrion echt om haar, dus wie weet stuurt hij haar weg vanwege de dreiging van z'n vader.
Jazeker!quote:Op woensdag 16 april 2014 19:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh absoluutDaar twijfel ik geen seconde aan, maar voor Shae was het allemaal heel wreed om te horen? How many men did you fuck? 500? 5000?
Bezorgdheid natuurlijk. Shae is zijn grote liefde. Het deed hem ook echt pijn om te zeggen, dat zag je wel.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:00 schreef Natalie het volgende:
[..]
Mja, dat omschrijft het wel, idd.
Al vraag ik me af of Tyrion Shae wegstuurde uit wreedheid, of uit bezorgdheid.
Zei Cersei niets iets tegen haar vader over Shae, waarop hij iets zei als: 'stuur haar maar naar mij toe.'? Volgens mij gaf Tyrion echt om haar, dus wie weet stuurt hij haar weg vanwege de dreiging van z'n vader.
Daarom, het was nodig. Dat wist Tyrion ook. Wel jammer dat Shae er niet doorheen prikte en doorhad dat er een ander motief achter zat; dat de woorden dus niet gemeend waren. Maar misschien blijkt ze toch niet weg te zijn.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:09 schreef Natalie het volgende:
[..]
Jazeker!
Maar denk niet dat ze anders weg zou zijn gegaan.
Had gisteren een interview gelezen dat de tweede helft van dit seizoen een soort mix is van boek 3 t/m 5 omdat het op die manier beter past bij tv, dus ja, lees vooral door.quote:Op woensdag 16 april 2014 18:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
Serieus?
Dan ga ik maar even doorlezen. Nog 1.5 boek te gaan.
Ja. 4 en 3 komt Theon nergens voor.quote:Op woensdag 16 april 2014 19:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Het Theon deel is zelfs al van deel 5 geloof ik.
Ik doe het zelf andersom, omdat de boeken meer content hebben. Daar kan ik dus nog genoeg in lezen, wat niet in de serie voorbijgekomen is. Andersom lukt dat niet.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:07 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Ik kijk er naar uit om te zien hoe ze dingen in de serie doen. Ook al is dit precies hetzelfde (wat niet altijd zo is), het maakt voor mij de serie niet minder leuk.
Ze zijn nu trouwens vooral bezig met het tweede deel van boek drie, niet boek twee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |