[vid] Live: NAVO bewapent oostgrensquote:Update 13.08 uur: Volksrepubliek Odessa uitgeroepen
Nadat in Donetsk afgelopen week een onafhankelijke volksrepubliek is uitgeroepen door pro-Russische militanten, is het nu de beurt aan Odessa.
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik geloof niet dat al die mensen die met een paar fietsen en karabijnen voor Nederland hebben gevochten in de Tweede Wereldoorlog dat deden voor een De Geer of zelfs voor een Wilhelmina. Maar wel voor een vrij vaderland, hoe zoet en gezapig dat nu ook klinkt. Als morgen Rusland Nederland binnenvalt trek ik ook niet ten strijde voor Mark Rutte of die muts op defensie.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over je kop af te laten schieten voor politici zoals die in Kiev. Maar om over de Nederlandse politiek voor 1940 te spreken, die zwelgde in haar Neutraliteit (zo Neutraal als in 14-18, moet je nog vliegtuigen kopen) en gaf geen grijpstuiver uit aan het leger, die in 1940 plots met hardware van een paar oorlogen geleden als kanonnenvoer moest dienen. Intussen smeerden zij hem naar Londen, bedacht de Geer zich daar omdat ie dacht dat D toch ging winnen en kwam ie terug naar Nederland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_Jan_de_Geer
En voor zo een hufter ga jij je kop eraf laten schieten?
Dat is je zonder spuug laten naaien en dan moeten zeggen dat je van hem houdt
op die wetten is redelijk wat internationale kritiek geweest. En ze verdedigen het met de claim dat veel non-citizens niets anders willen omdat ze zo makkelijker naar Rusland kunnen reizen...quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik zie hem er nog wel voor aan om in Letland te gaan zitten stoken met hun taal- en paspoort wetten.
Een directe confrontatie wordt het niet maar het is wel een mooie manier om eens flink in de NAVO/EU te gaan zitten stoken.
Ik moedig je aan om met een geweer het gemeentehuis in te lopen, ik sta achter je!quote:Op woensdag 16 april 2014 16:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
[vid] Live: NAVO bewapent oostgrens
![]()
![]()
Leve het ware Oekrainse volk, leve Rusland!![]()
Weg met de nazi's in Kiev.![]()
Het uitroepen van een volksrepubliek! Dat zouden we in Fryslan moeten doen! Odessa verdient navolging in Leeuwarden!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hopelijk inspireert dit het gehele Friese volk!quote:Op woensdag 16 april 2014 16:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik moedig je aan om met een geweer het gemeentehuis in te lopen, ik sta achter je!
Helaas ken ik geen psychiater voor je, maar je kan er wel een gebruiken.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
![]()
![]()
Het uitroepen van een volksrepubliek! Dat zouden we in Fryslan moeten doen! Odessa verdient navolging in Leeuwarden!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn opa ook, die vocht op de Grebbenberg met geschut uit 1860 als ik me goed herinner.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt maar ik geloof niet dat al die mensen die met een paar fietsen en karabijnen voor Nederland hebben gevochten in de Tweede Wereldoorlog dat deden voor een De Geer of zelfs voor een Wilhelmina. Maar wel voor een vrij vaderland, hoe zoet en gezapig dat nu ook klinkt. Als morgen Rusland Nederland binnenvalt trek ik ook niet ten strijde voor Mark Rutte of die muts op defensie.
quote:Op woensdag 16 april 2014 16:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan had hij dat wel eerder gedaan. Verder wint de sociaaldemocratisch partij die voor rechten voor Russen is steeds meer populariteit ook onder etnische Letten. Kan dus prima dat dat afgeschaft wordt zonder enige druk.
Natuurlijk boeien die wetten hem an sich niet, maar het is wel een mooi excuus om te gaan roeren als hem dat goed uitkomt.quote:Maar waarom zou Poetin moeilijk doen over taal- en paspoort wetten? Wat boeit hem dat? Bij Oekraïne gaat het om dat de EU uitgebreid gaat worden en waarschijnlijk ook de NAVO en dat het land dan niet lid wordt van zijn unie.
Maar niet voor jou want voor Poetin ben jij staatsgevaarlijk. Dus niet Svoboda! Vrijheid! Fryslan maar een enkeltje Siberië.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hopelijk inspireert dit het gehele Friese volk!
Svoboda! Vrijheid! Fryslan frij!
De vraag is waarom, hij bereikt er niks mee en het werkt waarschijnlijk juist negatief op de rechten van de Russen.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:43 schreef karton2 het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk boeien die wetten hem an sich niet, maar het is wel een mooi excuus om te gaan roeren als hem dat goed uitkomt.
http://blogs.ottawacitize(...)d-military-aircraft/quote:Russia And Ukraine Reach Deal For Return of Ukrainian Naval Vessels and Military Aircraft
Jane’s is reporting that Ukraine and Russia have reached an agreement for the return of Ukrainian naval vessels and military aircraft that were seized in the Russian occupation of Crimea.
More from Jane’s:
A tanker and a missile boat were reportedly turned over on April 11th, which involved towing the vessels to meet Ukrainian tugs in international waters in the Black Sea.
An undisclosed number of the 70 other vessels in Russian possession will also be turned over in similar fashion, though many of these are said to be in poor condition and not operational, leading to the suggestion that many will be scrapped.
The agreement will also see the handover of some of the Ukraine Air Force’s MiG-29 fighters which were seized on airfields in Crimea. Army equipment, including T-64 main battle tanks and self-propelled artillery and missile systems were also turned over, though Ukrainian military personnel reported that some of the returned equipment had been deliberately damaged.
Nederland heeft een fregat voor de Baltische zee en F16's aangeboden.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:45 schreef remlof het volgende:
Deutschland schickt sechs Kampfflugzeuge und ein Schiff
Naar de Baltische staten dus.
http://www.bbc.com/news/world-europe-27045534quote:A soldier guarding one of the carriers told Reuters he was a member of Ukraine's 25th airborne brigade from Dnipropetrovsk, a city also in eastern Ukraine.
He said the soldiers had had no food for four days until local people fed them.
"All the soldiers and the officers are here," he said. "We are all boys who won't shoot our own people."
Yep, als de Sovjets iets graag deden was het artiesten, schrijvers en linksen fusilleren.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:43 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Maar niet voor jou want voor Poetin ben jij staatsgevaarlijk. Dus niet Svoboda! Vrijheid! Fryslan maar een enkeltje Siberië.
Leve Rusland!quote:Op woensdag 16 april 2014 16:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het ironische is dat jij waarschijnlijk al afgeschoten of naar Siberie verbannen was onder zo'n regime. Je bent veel te mondig voor een waar lid van het proletariaat. Daarbij lijk je mij bij uitstek een troll die tegen de hand die 'm voedt ingaat. Daar houden ze ook niet zo van daar. Maar je bent van harte welkom om je gal te spuwen in ons vrije westen.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hopelijk inspireert dit het gehele Friese volk!
Svoboda! Vrijheid! Fryslan frij!
picsoritdidnothappenquote:Op woensdag 16 april 2014 16:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Zo en nu de trein pakken om het volk van Odessa een hart onder de riem te steken!
Leve de volksrepubliek Odessa.
Laterz!
In dat conflict kan je moeilijk beweren dat Rusland de enige of hoofdschuldige was, beide zijden hebben clustermunitie gebruikt, burgers aangevallen etc..quote:
Goedzakken zijn het, die Russen.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:14 schreef meth1745 het volgende:
[..]
In dat conflict kan je moeilijk beweren dat Rusland de enige of hoofdschuldige was, beide zijden hebben clustermunitie gebruikt, burgers aangevallen etc..
De Russen waren sterker, maar dat was het enige verschil. En Georgië begon het conflict met een massale artilleriebeschieting van Tskhinvali.
Precies, net als in Tsjetsjenië.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goedzakken zijn het, die Russen.
Nee, ik zeg dat er wel betere voorbeelden te vinden zijn, als je Russische oorlogsmisdaden of human rights abuses zoekt.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goedzakken zijn het, die Russen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |