Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Grappig, even de uitslagen van de marathon bekeken van 4 mensen die ik ken. En 4 van de 3 hebben hetzelfde verloop. Eerste 30KM redelijk vlak, vanaf de 30 begint een beetje verval.Op 35 behoorlijk en dan van 40 naar 42 een opleving. De 4e start snel en heeft elke volgende 5KM verval.
Op woensdag 16 april 2014 07:59 schreef Swetsenegger het volgende: Grappig, even de uitslagen van de marathon bekeken van 4 mensen die ik ken. En 4 van de 3 hebben hetzelfde verloop. Eerste 30KM redelijk vlak, vanaf de 30 begint een beetje verval.Op 35 behoorlijk en dan van 40 naar 42 een opleving. De 4e start snel en heeft elke volgende 5KM verval.
Angel-a: goed gedaan joh! Wel klote van de opstopping Ik stond 1 m na de finish stil, snapte ik ook al niet. Had je binnen het uur gezeten zonder file, denk je? Op zn minst wel goed in de buurt
Op woensdag 16 april 2014 07:59 schreef Swetsenegger het volgende: Grappig, even de uitslagen van de marathon bekeken van 4 mensen die ik ken. En 4 van de 3 hebben hetzelfde verloop. Eerste 30KM redelijk vlak, vanaf de 30 begint een beetje verval.Op 35 behoorlijk en dan van 40 naar 42 een opleving. De 4e start snel en heeft elke volgende 5KM verval.
Op zich best logisch denk ik? Hoe was het bij jou?
Jep, merk in wedstrijden ook altijd dat het laatste kwart, gruwelijk zwaar is... terwijl ik bijvoorbeeld tijdens een 10 km wedstrijd in de eerste 5 km bijna mijn PR verbeterde
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Jep, merk in wedstrijden ook altijd dat het laatste kwart, gruwelijk zwaar is.
Ongeacht de afstand heb ik dit tot nu toe ook vrijwel altijd. Ach ja, zal er wel mee te maken hebben dat je bij een wedstrijd toch vaak net wat te hard gaat.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2014 08:15:43 ]
Ongeacht de afstand heb ik dit tot nu toe ook vrijwel altijd. Ach ja, zal er wel mee te maken hebben dat je bij een wedstrijd toch vaak net wat te hard gaat.
Misschien ook wel, maar denk dat het ook een stuk mentaal is, want het komt dus af en toe voor dat ik op een langere afstand dicht bij mijn PR op een korte afstand in de buurt kom... terwijl ik voor mijn gevoel daar meer moeite mee gehad zou hebben als ik op die korte afstand gestart was...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Misschien ook wel, maar denk dat het ook een stuk mentaal is, want het komt dus af en toe voor dat ik op een langere afstand dicht bij mijn PR op een korte afstand in de buurt kom... terwijl ik voor mijn gevoel daar meer moeite mee gehad zou hebben als ik op die korte afstand gestart was...
Beetje laatste loodjes wegen het zwaarst dingetje. En ook wel inderdaad te hard starten met een wedstrijdje.
Zo, gisteren toch maar eens nieuwe schoenen gehaald (bij Runners World in Utrecht)
Toch wel leuk om te zien hoe je loopt (met zo'n filmpje wat van je benen/voeten gemaakt wordt tijdens het lopen). En om te zien hoe je enkels het doen tijdens dat lopen, was ik me totaal niet bewust van! Prettige mensen daar ook, nemen de tijd en vriendelijk.
Het zijn uiteindelijk de New Balance M880v3 geworden. Vind ze weer knap lelijk, maar voelden het beste (ook voor mijn loopstijl) en daar ging het nu even om
Op dit moment loop ik ook nog met een kniebrace (met van die scharnieren en metaal aan de zijkanten) maar daar waren ze daar ook niet fan van dus ook dat langzaamaan maar eens zonder proberen. Wat is jullie ervaring daarmee?
Had me voorgenomen om pas morgen weer te gaan lopen, maar met nieuwe schoenen toch verleidelijk om dit vanavond al te doen hehe.
Op woensdag 16 april 2014 11:08 schreef m0ridin het volgende: Zo, gisteren toch maar eens nieuwe schoenen gehaald (bij Runners World in Utrecht)
Toch wel leuk om te zien hoe je loopt (met zo'n filmpje wat van je benen/voeten gemaakt wordt tijdens het lopen). En om te zien hoe je enkels het doen tijdens dat lopen, was ik me totaal niet bewust van! Prettige mensen daar ook, nemen de tijd en vriendelijk.
Het zijn uiteindelijk de New Balance M880v3 geworden. Vind ze weer knap lelijk, maar voelden het beste (ook voor mijn loopstijl) en daar ging het nu even om
Op dit moment loop ik ook nog met een kniebrace (met van die scharnieren en metaal aan de zijkanten) maar daar waren ze daar ook niet fan van dus ook dat langzaamaan maar eens zonder proberen. Wat is jullie ervaring daarmee?
Had me voorgenomen om pas morgen weer te gaan lopen, maar met nieuwe schoenen toch verleidelijk om dit vanavond al te doen hehe.
Ach, als ze maar fijn lopen
Vanmorgen even weg geweest, nu op de trein naar Breda wachten. Heerlijk weer ! 4 x 10' werdt 3 x 10' omdat ik me vergist had in de tijd.. Net op tijd de bus gehaald. Wel lekker gelopen: http://www.endomondo.com/workouts/324205756/8270328
maakt het je dan ook nog uit hoe lang dit rondje is Cynic?
Die is altijd 12,5 km (kortste route). Dan ga ik om 6:45 ongeveer weg. Doe ik er een uurtje over en kan ik op werk douchen. Ik heb nog wel het idee ook eens een stukje verder te pakken, zodat het 15 ofzo wordt. Maar dan moet ik wel weer eerder opstaan en dat gaat meestal niet door
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Die is altijd 12,5 km (kortste route). Dan ga ik om 6:45 ongeveer weg. Doe ik er een uurtje over en kan ik op werk douchen. Ik heb nog wel het idee ook eens een stukje verder te pakken, zodat het 15 ofzo wordt. Maar dan moet ik wel weer eerder opstaan en dat gaat meestal niet door
Ik loop meestal ook voor mijn werk, maar ik heb geen vaste begintijden dus dan begin ik gewoon om 10 uur
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Geen douche aanwezig dus? Zit jij niet op een uni? Geen universitair sportcentrum in de buurt waar je kunt douchen?
Nee, dat zit op de uithof, en wij zitten meer in de stad. Er is ergens één ruimte waar officieel een douche in staat, maar die staat vol met tentamens en schoonmaakspullen e.d.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!