8 March 2014quote:Op woensdag 16 april 2014 11:43 schreef theunderdog het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)eployed-Donetsk.html
Aiii
De VS is zich nu dus officieel aan het bemoeien.
Is een link van 1,5 maand oud ook nog eens...is destijds uitgebreid besproken in deze topicreeks...quote:
Dat zou kunnen, maar dan zijn de russen dus al wel actief in Ukraïne.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:52 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee, er zitten elementen tussen van de 56e Russische... Kijk maar naar dat filmpje van 11minuten, kun je de verschillende uniformen zo tellen...
Mijn hypothese 56e is actief in Ukraïne, delen van de Ukraïnse 25e geven zich over...
Wellicht verder gezocht, maar in het kader van psy-ops niet ondenkbaar: de Russische 56e doet zich voor als de Ukraïnse 25e...
Jazeker, sinds de Krim al...quote:Op woensdag 16 april 2014 11:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dan zijn de russen dus al wel actief in Ukraïne.
Ja, de Krim was duidelijk.quote:
het een hoeft het ander niet uit te sluiten hierquote:Op woensdag 16 april 2014 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, de Krim was duidelijk.
Maar dit is dus in geen geval een opstand van de lokale bevolking.
En de Russen proberen het niet eens meer te verbergen nu.
Ook waar.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
het een hoeft het ander niet uit te sluiten hier
Zoals ik al zei, dat is onmogelijk om te bepalen nu, omdat er ook Russische soldaten rondlopen die zich uit zouden kunnen geven als overgelopen Ukrainsche soldaten.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:58 schreef theunderdog het volgende:
Oekraïne houdt geen soldaat meer over met al die overlopers..
Volgens mij is dit voor Putin gewoon als een potje schaken, spannend wel, maar daar blijft het ook bij.
Dat is natuurlijk altijd mogelijk, en waarschijnlijk zal dat ook wel gedaan worden. Als propagandamiddel.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat is onmogelijk om te bepalen nu, omdat er ook Russische soldaten rondlopen die zich uit zouden kunnen geven als overgelopen Ukrainsche soldaten.
Vind dit op dit moment ook nog de meest voor de hand liggende verklaring.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:52 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee, er zitten elementen tussen van de 56e Russische... Kijk maar naar dat filmpje van 11minuten, kun je de verschillende uniformen zo tellen...
Mijn hypothese 56e is actief in Ukraïne, delen van de Ukraïnse 25e geven zich over...
Wellicht verder gezocht, maar in het kader van psy-ops niet ondenkbaar: de Russische 56e doet zich voor als de Ukraïnse 25e...
Als de Oekraïne zich vastberaden verdedigt maken ze wel degelijk een kans, uiteraard is Rusland veel sterker maar een vastberaden Oekraïne (met beperkte westerse steun) zal en groot offer van het Russisch leger vragen. En daar is Putin waarschijnlijk niet toe bereid. Als hij het zoals het er nu naar uitziet zonder serieuze gevechten in kan nemen zal hij het niet laten natuurlijk.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk altijd mogelijk, en waarschijnlijk zal dat ook wel gedaan worden. Als propagandamiddel.
Toch is het erg aannemelijk dat de soldaten van Oekraïne daadwerkelijk aan het overlopen zijn. Aangezien de militairen van Oekraïne ook donders goed weten dat ze geen kans maken tegen Rusland.
Never dat Rusland zich als een bang hondje terug gaat trekken hoor.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:05 schreef malleable het volgende:
[..]
Als de Oekraïne zich vastberaden verdedigt maken ze wel degelijk een kans, uiteraard is Rusland veel sterker maar een vastberaden Oekraïne (met beperkte westerse steun) zal en groot offer van het Russisch leger vragen. En daar is Putin waarschijnlijk niet toe bereid. Als hij het zoals het er nu naar uitziet zonder serieuze gevechten in komen nemen zal hij het niet laten natuurlijk.
Gezien het Krimse leger onderdeel is gemaakt van het Russische leger verklaart dit best een boel, en is Rusland dus inderdaad een land aan het bezetten.twitter:JeroenAkkermans twitterde op woensdag 16-04-2014 om 11:51:02Soldaten in centrum Slavjansk zeggen dat ze vd Krim komen. De tanks zijn buitgemaakt op Oekraïners. 'Die drinken nu koffie' reageer retweet
twitter:jc_stubbs twitterde op woensdag 16-04-2014 om 12:06:30#Ukrainian def min travelling to #Kramatorsk to clarify situation on troops & armoured vehicles - @Reuters live blog: http://t.co/EdSA7hvm18 reageer retweet
Deze conclusie kun je nog niet trekken.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:09 schreef speknek het volgende:
Gezien het Krimse leger onderdeel is gemaakt van het Russische leger verklaart dit best een boel, en is Rusland dus inderdaad een land aan het bezetten.twitter:JeroenAkkermans twitterde op woensdag 16-04-2014 om 11:51:02Soldaten in centrum Slavjansk zeggen dat ze vd Krim komen. De tanks zijn buitgemaakt op Oekraïners. 'Die drinken nu koffie' reageer retweet
Als je er van uitgaat dat de Krim van Rusland is nu, zijn er iig Russen actief. Of het Russisch leger is, is officieel nog niet bewezen (maar is voor mij duidelijk).quote:Op woensdag 16 april 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Deze conclusie kun je nog niet trekken.
Voor mij ook, maar een eiland afpakken kun je nog niet zien als een land bezetten.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:15 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Als je er van uitgaat dat de Krim van Rusland is nu, zijn er iig Russen actief. Of het Russisch leger is, is officieel nog niet bewezen (maar is voor mij duidelijk).
De twee heren die ik door de storing door zie, is dat Ukrainian army, of zijn dat "concerned citizens"?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://rt.com/on-air/ukraine-military-operation-donetsk/
Eh...ja, maar zo vastberaden zijn ze niet, in het oosten worden bevelen geweigerd en lopen eenheden zelfs over naar de pro Rusland groep. Ook de politie weigert zijn taken uit te voeren, het ziet er gewoon naar uit dat Kiev totaal geen mandaat heeft en zo moeilijk serieus te nemen valt.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:05 schreef malleable het volgende:
[..]
Als de Oekraïne zich vastberaden verdedigt maken ze wel degelijk een kans, uiteraard is Rusland veel sterker maar een vastberaden Oekraïne (met beperkte westerse steun) zal en groot offer van het Russisch leger vragen. En daar is Putin waarschijnlijk niet toe bereid. Als hij het zoals het er nu naar uitziet zonder serieuze gevechten in kan nemen zal hij het niet laten natuurlijk.
geen ideequote:Op woensdag 16 april 2014 12:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
De twee heren die ik door de storing door zie, is dat Ukrainian army, of zijn dat "concerned citizens"?
Oh zo...nee bezetten is het niet...flink stoken is het wel...quote:Op woensdag 16 april 2014 12:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor mij ook, maar een eiland afpakken kun je nog niet zien als een land bezetten.
Ik bedoel, heeft Rusland echt de touwtjes in handen in Oekraïne?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |