Ziet eruit als een gemiddelde straatarme Oostblok boer die protesteert.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit is de bijbehorende foto:
[ afbeelding ]
Ow, de graanschuur van Europa. yep, altijd geweest.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om die specifieke deal, maar om het feit dat Oekranie n van de grote graan producenten van de wereld is. Een groot landbouw gebied als Oekraine (buiten Rusland het grootste land in Europa) is zeker van waarde. Als het bestuur op orde is, de corruptie beperkt, dan kan het heel welvarend worden. Ook strategisch is het van belang. De corruptie is het grootste probleem.
Is gewoon een airsofterquote:Op woensdag 16 april 2014 00:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ziet eruit als een gemiddelde straatarme Oostblok boer die protesteert.
Ik beeld me nu de Iraakse propagandaminister in die weer in beeld komt uitleggen dat alles niet is wat het lijkt.quote:
Ik denk dat het ze niet kan verrotten. In de Krim deden ze nou ook niet echt met die APC's en aanvalshelikopters alsof het boeren waren.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:06 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
Nummerplaat van Luhansk, dat klopt dus redelijk.
Bizar, ik zou net van Russische soldaten verwachten dat ze er niet als Russische soldaten uitzien. Als ze tenminste plausible deniability willen. Dan wil dit zeggen dat Rusland wil dat het duidelijk is?
Open deur, maar lijkt me van wel.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:10 schreef Romanus het volgende:
Dat vond ik ook zo vreemd, ze doen niet eens hun best om het te verhullen. Zouden ze dan echt zoveel schijt hebben aan alles?
De Krim is iets anders. Daar was het meteen een overname. Maar hier doen ze het langzaam aan.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat het ze niet kan verrotten. In de Krim deden ze nou ook niet echt met die APC's en aanvalshelikopters alsof het boeren waren.
Ze hebben enkel de insignes eraf gehaald, nou wat een deniability.
Mwoh dat met de Krim speelde ook anderhalve maand, en kwam tot climax in Maart.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:13 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De Krim is iets anders. Daar was het meteen een overname. Maar hier doen ze het langzaam aan.
In de Krim, op het moment dat ze verschenen kon Oekraine niets meer doen. Daar hadden zo sowieso 20000 man zitten.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoh dat met de Krim speelde ook anderhalve maand, en kwam tot climax in Maart.
Maart is nu ook een maand geleden, en Spetznaz lopen nu ook rustig door Oost-Oekrane rond, dus zoveel verschilt het niet. Het enige wat mist is militaire hardware maar voor de rest is het vrijwel hetzelfde. Bovendien zie ik het binnen 2 weken nog wel veel verder uit de hand lopen, wellicht deze week al wel, dus wat dat betreft.
Iets doen is dan ook nogal redelijk relatief, nu zitten ze vlak over de grens maar als het op confrontatie aankomt dan kan Oekrane ook vrij weinig. De vraag is gewoon hoeveel van die Russische malloten zonder insigne worden afgeknald bij deze "opruimactie" voordat Putin over de grens trekt.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
In de Krim, op het moment dat ze verschenen kon Oekraine niets meer doen. Daar hadden zo sowieso 20000 man zitten.
Ik denk dat het Oekraense leger pas gaat schieten als ze zelf worden beschoten. En die barricades zijn ook wel op te ruimen zonder te schieten met wat traangas en een beetje knuppelen.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Iets doen is dan ook nogal redelijk relatief, nu zitten ze vlak over de grens maar als het op confrontatie aankomt dan kan Oekrane ook vrij weinig. De vraag is gewoon hoeveel van die Russische malloten zonder insigne worden afgeknald bij deze "opruimactie" voordat Putin over de grens trekt.
Inmiddels hebben die demonstranten/bezetters toch wel wat meer dan een paar stokken en stenen, ik denk niet dat je ze wegkrijgt met een knuppel en wat traangas. Ze lopen er rond met de modernste geweren. Het is niet voor niets natuurlijk dat die paar idioten bij dat vliegveld ook overhoop zijn geknald, die kregen ze ook niet weg.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het Oekraense leger pas gaat schieten als ze zelf worden beschoten. En die barricades zijn ook wel op te ruimen zonder te schieten met wat traangas en een beetje knuppelen.
Niet allemaal maar in sommige plaatsen wel ja. Daar wordt het link de komende dagen.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inmiddels hebben die demonstranten/bezetters toch wel wat meer dan een paar stokken en stenen, ik denk niet dat je ze wegkrijgt met een knuppel en wat traangas. Ze lopen er rond met de modernste geweren.
Daarom, en dat zijn toch wel de hoofddoelen. Die paar bejaarden op afgelegen weggetjes en politiebureau's in dorpjes van 100 mensen zijn niet interessant natuurlijk. Het gaat om de grote steden, parlementsgebouw van deelprovincies etc.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet allemaal maar in sommige plaatsen wel ja. Daar wordt het link de komende dagen.
Het is heel simpel, die pro Russen die daar staan bij parlementsgebouwen krijg je niet weg met wat traangas. Het leger van Oekrane moet dus met relatief hard geweld reageren.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, en dat zijn toch wel de hoofddoelen. Die paar bejaarden op afgelegen weggetjes en politiebureau's in dorpjes van 100 mensen zijn niet interessant natuurlijk. Het gaat om de grote steden, parlementsgebouw van deelprovincies etc.
Wat ik net al zei.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is heel simpel, die pro Russen die daar staan bij parlementsgebouwen krijg je niet weg met wat traangas. Het leger van Oekrane moet dus met relatief hard geweld reageren.
De vraag is dan, gaat Rusland dit zien als een excuus om Oost Oekrane in te nemen en gaat Oekrane dit dan weer pikken?
En als Oekrane dat dat niet gaat pikken, loopt dat dan uit op een oorlog tussen Rusland en Oekrane of zal het eerder gaan naar een burgeroorlog binnen Oekrane?
Russen gevangen genomen en separatisten afgeknald?quote:Op woensdag 16 april 2014 01:44 schreef remlof het volgende:
Het schijnt dat ze op dat vliegveld juist Russen gevangen hebben genomen. Dat tuig dat de ingang heeft gebarricadeerd zijn lokale seperatisten, al dan niet opgejut door een Rus.
dacht dat er geen waren?quote:Op woensdag 16 april 2014 01:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Russen gevangen genomen en separatisten afgeknald?
Tenminste, elke nieuwsbron zegt minimaal 4 doden, dus vraag me af wie dan.
quote:
Aldus NOS. En zo zijn er wel meer.quote:President Toertsjinov van Oekrane zegt dat regeringstroepen het regionale vliegveld van de Oost-Oekraense stad Kramatorsk hebben veroverd op de pro-Russische bezetters. Daarbij zou geschoten zijn, maar de berichten daarover lopen uiteen.
Russische media spreken van vier doden en twee gewonden. Een journalist ter plaatse van de Britse krant The Guardian spreekt van twee doden. Een van hen heeft hij zelf gezien. Dat slachtoffer heeft een schotwond.
Rond het vliegveld lijkt het nu rustig. Pro-Russische burgers hebben een barricade van autobanden gebouwd voor de toegangspoort om te voorkomen dat de regeringstroepen het vliegveld verlaten.
Wat een leuke Rus.quote:Op woensdag 16 april 2014 01:56 schreef arjan1112 het volgende:
er was een etnische rus op tv die zei dat hij ook een oekrainer was en dat het onzin is dat rusland een invasie plant
Wat wil je nu zeggen? Dat dit allemaal propaganda is?quote:Op woensdag 16 april 2014 01:56 schreef meth1745 het volgende:
Dat zou de tweede keer zijn dat Gleb Garanich de Russen last berokkend. Eerder met z'n fotoreeks in Gori 2008:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |