Zeker.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Oh zo...nee bezetten is het niet...flink stoken is het wel...
Ik zeg dat z'n uitleg niet klopt: de helm is westers. En het zou dom zijn voor spetsnaz om hun eigen uitrusting aan te doen. Dus ja, ze kunnen het zijn, maar niet omdat ze "spetsnaz" uitrusting aan hebben, want dat is niet zo.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:45 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Meth, nu laat je Ockham zijn scheermes toch echt in de wasbak kletteren. If it looks like a duck, walks like a duck, quacks like a duck, it is probably just a duck... Je moet nu erg ver om nog onderbouwing te moeten halen dat het geen Spetnaz zou zijn...
Ja, ok ik heb nog zitten zoeken, ik had laatst via twitter een youtube filmpje over de Spetsnaz en hun infiltratietacktieken in andere landen, gewoon een documentaire van de Russische tv, en daar deden ze een infiltratie via parachute en toen hadden ze wel degelijk van die half-shells op, maar ik kan het niet meer vinden, dus je zal me op mijn woord moeten gelovenquote:Op woensdag 16 april 2014 12:24 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik zeg dat z'n uitleg niet klopt: de helm is westers. En het zou dom zijn voor spetsnaz om hun eigen uitrusting aan te doen. Dus ja, ze kunnen het zijn, maar niet omdat ze "spetsnaz" uitrusting aan hebben, want dat is niet zo.
Trouwens, Kiev kan het makkelijk aantonen, ze hadden toch een generaal gevengen genomen? Toon hem dan.
Interessant wat Jeroen zegt: het zouden dus geen overgelopen Ukraïners zijn...en 'ze drinken nu koffie' zou je ook naar kunnen interpreteren, wellicht hebben ze zich wel verzet, met alle gevolgen van dien?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:09 schreef speknek het volgende:
Gezien het Krimse leger onderdeel is gemaakt van het Russische leger verklaart dit best een boel, en is Rusland dus inderdaad een land aan het bezetten.twitter:JeroenAkkermans twitterde op woensdag 16-04-2014 om 11:51:02Soldaten in centrum Slavjansk zeggen dat ze vd Krim komen. De tanks zijn buitgemaakt op Oekraïners. 'Die drinken nu koffie' reageer retweet
quote:Local ‘Anti-Maidan’ Movement Declares Establishment of Odessa People’s Republic
KIEV, April 16 (RIA Novosti) – The Odessa region’s “Anti-Maidan” movement has declared the establishment of an Odessa People’s Republic and called on residents to block police and military troops from entering the city, a statement on the group’s website said Wednesday.
"Beginning today, the Odessa region becomes the People's Republic of Odessa, where the power belongs only to the people living on its territory," the statement said.
Activists also urged city residents to block traffic and prevent police and military forces from entering the city.
"At 4:00 p.m. tomorrow, Odessa must be blocked! Literally," the appeal said.
On Tuesday, the Ukrainian army started a special operation to crackdown on self-defense activists in eastern Ukraine. At least four protesters were killed and two others wounded as Ukrainian troops stormed an airfield in Kramatorsk, local pro-federalization supporters said.
East Ukraine has been swept by pro-federalization rallies since last month. Demonstrators in Kharkiv, Donetsk, Gorlovka, Slaviansk and Kramatorsk refuse to recognize the legitimacy of the current Ukrainian government and are urging interim authorities to hold referendums similar to the one in Crimea last month, which led to the republic's reunification with Russia.
Russia condemned the decision by the new Ukrainian authorities to use force against the federalization supporters, saying it was an extremely unpleasant turn of events.
Met zulke vlaggen liep een groep betogers die steun kwamen betuigen aan de Luhansk betogers die het SBU gebouw bezetten. (zo'n week geleden). Was een redelijk lange rij, jong en gedisciplineerd, leken op militairen.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:23 schreef poemojn het volgende:
[..]
plaatje erbij van wiki http://en.wikipedia.org/wiki/56th_Guards_Air_Assault_Brigade
[ afbeelding ]
Klopt; heb ik ook gezien...spijkerbroek aan, perfect in het gelid...quote:Op woensdag 16 april 2014 12:39 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Met zulke vlaggen liep een groep betogers die steun kwamen betuigen aan de Luhansk betogers die het SBU gebouw bezetten. (zo'n week geleden). Was een redelijk lange rij, jong en gedisciplineerd, leken op militairen.
En ik denk nog steeds dat het ze hier werkelijk om te doen is.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:37 schreef Montagui het volgende:
En daar gaat Odessa:
http://en.ria.ru/world/20(...)hment-of-Odessa.html
[..]
En dan door naar Transnistrië!quote:Op woensdag 16 april 2014 12:42 schreef speknek het volgende:
[..]
En ik denk nog steeds dat het ze hier werkelijk om te doen is.
Inderdaad...het hele oosten en de hele zwarte zee kust naar Rusland...en de (qua economie en strategie) nutteloze rest mogen ze hebben..quote:
Mwah, ik weet niet of Odessa zelf zo happig is om bij het Russische rijk te horen. Ik zie ze eerder een onafhankelijke status nastreven.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:42 schreef speknek het volgende:
[..]
En ik denk nog steeds dat het ze hier werkelijk om te doen is.
Command & Conquer?quote:Op woensdag 16 april 2014 12:48 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ken uw klassiekers!
[ afbeelding ]
Ik denk dat niemand zijn handen wil branden aan Ukraïne...soort Tsjechoslowakije scenario...quote:Op woensdag 16 april 2014 12:49 schreef Klonk het volgende:
Ik zit echt met stijgende verbazing te kijken naar ehmm, hoe makkelijk dit zo gaat en hoe de rest van de wereld eigenlijk niets meer kan doen dan toekijken omdat ze Rusland niet al te hard tegen zich willen hebben.
jeps, lijkt het idd op...quote:Op woensdag 16 april 2014 12:51 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand zijn handen wil branden aan Ukraïne...soort Tsjechoslowakije scenario...
Red Alert 1quote:
Zoals het verleden heeft uitgewezen:quote:
Dat is gewoon de eerste stap. Uiteindelijk gaat het om de schil van Russische staten dieper Europa in, zoals Superharregarre laat zien. Een aantal 'Kaliningrads' om invloed te behouden.quote:Op woensdag 16 april 2014 12:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Mwah, ik weet niet of Odessa zelf zo happig is om bij het Russische rijk te horen. Ik zie ze eerder een onafhankelijke status nastreven.
Dit is WWIII hè! Je komt niet in Kaliningrad zonder aan Polen en/of Litouwen te komen, allebei EU, allebei NAVO...quote:Op woensdag 16 april 2014 12:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kan ik deze weer van stal halen.Mijn voorspelling van 23 maart.
[ afbeelding ]
kan me best voorstellen dat die mensen zich daar toch zorgen maken, ik bedoel verder dan een veroordeling is het nog niet gekomen en de russen hebben daar nog best wat stukkies land die ze graag weer terug zouden willen hebben...quote:Op woensdag 16 april 2014 12:55 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit is WWIII hè! Je komt niet in Kaliningrad zonder aan Polen en/of Litouwen te komen, allebei EU, allebei NAVO...
Ja en inderdaad Polen (en de Baltics) zijn belangrijk genoeg om je aan te branden.. Finland (hoewel geen NAVO) ook, dat is wel een EU lid...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |