abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138929070
mijn vader heeft al 35 jaar een eigen zaak, dit loopt de laatste tijd, zoals bij zo veel bedrijven, niet echt goed en naar mijn mening staat dit bedrijf ook op het randje van faillissement.

een neef van ons werkt hier al zo'n 25 jaar.
nu heeft mijn vader hem een paar weken geleden schriftelijk een brief gestuurd/gegeven met daarin een voorstel voor ontslag met wederzijds goedkeuren, omdat er gewoon al een tijd geen werk voor hem binnen komt en het geld ook zo'n beetje op is.

Mijn neef is hier niet mee akkoord gegaan en heeft via een advocaat laten weten dat hij de maximale ontslagvergoeding wil hebben, plus doorbetaling van loon (voor hoe lang weet ik niet) zelfs als hij ander werk vindt. in mijn ogen onlogisch, want als dat bedrag uitbetaald en dat loon doorbetaald konden worden had mijn vader hem ook niet hoeven te ontslaan en uitbetaling van die ontslagvergoeding zal leiden tot een faillissement.

naar alle waarschijnlijkheid zal hij zich morgen ziek melden, omdat hij het volgens zijn vrouw allemaal niet meer aan kan.

nu heb ik dus een paar vragen.

geld die brief met het voorstel als een ontslagbrief? (omdat het gaat om een voorstel en niet het daadwerkelijke ontslag) zo ja, dan is er dus niks aan de hand met die ziekmelding (qua ontslag) en zo niet, dan heb je toch het probleem dat je een zieke medewerker niet kunt ontslaan? of zijn hier ook al weer allemaal regels verandert?
pi_138929936
Waarom is er geen ontslagvergunning aangevraagd bij het UWV. Ontslag wegens bedrijfseconomische redenen.
.
pi_138929944
Heeft je vader goedkeuring van het uwv voor het geven van ontslag? Nee anders had hij geen tussen weg hoeven te zoeken door middel van ontslag met wederzijdse goedkeuring! Dus die brief is alles behalve een ontslagbrief...

Daarnaast moet je het ook anders bekijken, wat zegt het uwv tegen je neef als deze dit voorstel van je pa wel accepteert? Kan me goed voorstellen dat die dan gekort word of helemaal geen recht heeft op WW, aangezien die zelf ermee akkoord is gegaan..

Kortom zo simpel is het allemaal niet, bekijk het ook van beide kanten. Ten slotte heeft je vader altijd wel hoofdpercentage van de winst gehad. Dus is het ook niet zo vreemd dat hij het meeste risico loopt!
pi_138930019
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:52 schreef practics het volgende:

Daarnaast moet je het ook anders bekijken, wat zegt het uwv tegen je neef als deze dit voorstel van je pa wel accepteert? Kan me goed voorstellen dat die dan gekort word of helemaal geen recht heeft op WW, aangezien die zelf ermee akkoord is gegaan..

Wederzijds goedvinden op initiatief van de werkgever. Met een correct opgestelde vaststellingsovereenkomst hou je gewoon je WW-rechten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_138930118
In beide gevallen heeft de werknemer recht op WW, wellicht hem ervan overtuigen dat er echt geen geld is voor ontslagvergoeding en dat de procedure voor hem ook prettiger is dan via de ontslagvergunning.

Maar zolang hij er niet mee akkoord gaat, is er natuurlijk geen sprake van wederzijds goedvinden.
.
pi_138930774
zo veel weet ik er ook niet van af, over hoe het precies is gegaan, heb hem in het laatste half jaar zien veranderen van een vrolijke man tot iemand die zowat een zenuwinzinking krijgt en het niet meer ziet zitten. dus ik stel hem ook niet te vaak vragen over hoe het nu gaat met de zaak, maar heb ik het er meer met m'n moeder over, over hoe het gaat en wat er gebeurt.

ik weet wel dat als hij er mee akkoord was gegaan hij gewoon z'n ww zou krijgen. een ander die er werkte heeft dezelfde brief gekregen, zij is er mee akkoord gegaan en heeft gezegd dat mijn vader eerst maar moest proberen om zijn zaak op de been te houden. zij krijgt ook gewoon haar ww.

ik heb gehoord dat als het voor het kantongerecht (of hoe dat ook heet) komt, de rechter kan zeggen dat het er echt heel slecht voor staat met de zaak en dat mijn neef gewoon helemaal niks krijgt qua ontslagvergoeding.

het uwv onderzoekt het nu wel, ik geloof dat m'n vader maandag, of vorige week al naar het uwv is gegaan om ontslag te onderzoeken, of zoiets, ook wou hij kijken of hij via het uwv mijn neef aan ander werk kon krijgen? waarom mijn vader niet eerst/gelijk naar het uwv is gegaan weet ik niet. weet alleen dat hij het via z'n advocaat heeft geregeld, dus neem wel aan dat het allemaal uitgezocht is.

maar goed, veranderen er dingen nu mijn neef zich heeft ziek gemeld?
pi_138931113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:25 schreef oppertukker het volgende:
maar goed, veranderen er dingen nu mijn neef zich heeft ziek gemeld?
Ja ontslag met wederzijds goedvinden gaat het toch niet worden als je neef niet meewerkt. Maar ziekte kan een ontslag via het UWV ook lastiger maken, maar zeker niet onmogelijk.

quote:
Artikel 7:670 lid 1 onder b van het Burgerlijk Wetboek bepaalt namelijk dat het opzegverbod niet van toepassing is, indien de arbeidsongeschiktheid aangevangen is nadat het UWV het verzoek om toestemming heeft ontvangen. Moeilijker wordt het beantwoorden van de vraag echter wanneer de werknemer zich ziek meldt zodra hij wetenschap heeft van het aankomende ontslag, maar nog voor de aanvraag daadwerkelijk door het UWV in behandeling is genomen.
.
  woensdag 16 april 2014 @ 07:29:59 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138932554
Hoe lullig ook voor die neef, die heeft natuurlijk ook een hypotheek die betaald moet worden, hoop ik eigenlijk dat de kantonrechter korte metten maakt met hem. Van een kale kip kan je niet plukken toch?

Iedereen houdt nog steeds vast aan de droomscenario's van een jaar of 10 terug toen mensen met flinke zakken geld weggestuurd werden als er ontslag plaats moest vinden. 1,5 of 2 keer de kantorechtersformule was toch iets dat je vaak genoeg hoorde op verjaardagen.
Maar dan moet dat geld er wel zijn.
  woensdag 16 april 2014 @ 07:44:48 #9
211309 Spankin
zachte heelmeesters...
pi_138932638
Bij ziekmelding op korte termijn uitspraak door een bedrijfsarts of er wel of niet sprake is van ziekte. Dat bepaalt het verdere traject. Nooit wekenlang op zijn beloop laten.
  woensdag 16 april 2014 @ 08:06:11 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138932784
Mja, goeie kans dat neef dan zegt dat hij ziek is van de stress wegens de hele situatie... Daar komt hij dan vast wel een paar weken mee weg...
  woensdag 16 april 2014 @ 08:07:46 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_138932798
Als die neef er al 25 jaar werkt dan is ondanks de versoberde regelingen het bedrag nog best behoorlijk, (25x bruto mnd bij een 1x)

Afhankelijk van de brief was het een ontslagbrief of een voorstel,dan zou je die hier moeten posten ... kunnen we niet ruiken.

Als de brief puur een voorstel was, meteen de arbo inschakelen voor een controle en daarna langs het UWV om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een ontslagvergunning om bedrijfseconomische redenen. Kerstkaarten gaan jullie elkaar toch al niet meer sturen nu.

Wanneer blijkt dat hij niet echt ziek is,officiele waarschuwing, al zal dossier opbouw hier weinig nut hebben gezien de intantie van de werkgever al duidelijk is.

Ik neem aan dat je vader niet 100en werknemers hebt, maar misschien maar 1 of 2?
Dum de dum
pi_138933293
Bij een goede ontslagovereenkomst blijft de medewerker gewoon recht houden op WW. Belangrijk daarbij is dat daar in staat dat de werkgever het initiatief heeft genomen, dat de medewerker zich heeft verzet maar uiteindelijk ook geen oplossing meer zag.

Dan voor wat betreft een eventuele ziekmelding. Een ziekmelding is feitelijk een verzoek om ziekteverlof. Men heeft recht op ziekte verlof wanneer men arbeidsongeschikt is door ziekte of gebrek. Mocht deze medewerker zich ziek melden 'omdat hij het allemaal niet meer aan kan' dan is er geen sprake van ziekte of gebrek maar van een arbeidsconflict. De brief die de werkgever heeft gestuurd met een voorstel voor een ontslagovereenkomst is de aanleiding van het conflict en de aanleiding tot de ziekmelding. Er bestaat dan geen recht op ziekteverlof en de werkgever hoeft de ziekmelding dan ook niet te accepteren.
Verstandig is het wel om, indien de werknemer tegen de afwijzing in verzet gaat, dit voor te leggen aan een bedrijfsarts (geen Arboarts!!) om de stelling eventueel hard te kunnen maken in een rechtszaak. Geef de bedrijfsarts als werkgever dan wel vooraf de juiste informatie en de juiste vraagstelling (is hier sprake van een conflict of ziekte of gebrek). Verder kan men dan de richtlijn STECR bij arbeidsconflicten volgen.
pi_138934832
Wat betreft de ziekmelding zou ik inderdaad actie ondernemen om een bedrijfsarts je neef gewoon gezond te laten verklaren. Dan gooien op werkweigering en m de tering laten krijgen met zn ziekmelding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138934969
Of gewoon de zaak failliet laten zijn. Kan hij mooi fluiten naar zn centen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_138936818
Failliet werkt natuurlijk alleen indien het bedrijf de juiste rechtsvorm heeft. Je ziet het vaker bij kleine en oudere bedrijven dat de rechtsvorm nooit is aangepast terwijl er wel personeel actief is. Als de ondernemer een eenmanszaak of VOF heeft is er dus geen scheiding tussen zijn privé en bedrijfsvermogen bij een faillissement.

Zou dus zo maar kunnen dat je vader in een zeer vervelende situatie zit. Als je je ermee wilt bemoeien en niet met je vader durft te praten praat dan met je moeder en zorgt samen dat je vader de juiste hulp zoekt. KVK doet niet veel maar kan in dit geval zeer behulpzaam zijn om de bal aan het rollen te krijgen.

Hier op FOK lijkt me echt de meest slechte plek om hierover een discussie op te starten, daar help je je vader en zijn bedrijf echt niet mee...
pi_138936868
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:38 schreef bonza het volgende:

Hier op FOK lijkt me echt de meest slechte plek om hierover een discussie op te starten, daar help je je vader en zijn bedrijf echt niet mee...
TS kan hier prima om tips vragen. ik zie niet in waarom dat slecht zou zijn voor vader en het bedrijf.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_138936958
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:38 schreef bonza het volgende:
Hier op FOK lijkt me echt de meest slechte plek om hierover een discussie op te starten,
Want? Ben je niet in de war met het Viva-forum?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_138936959
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:25 schreef oppertukker het volgende:
...schriftelijk een brief gestuurd/gegeven...
...heeft via een advocaat laten weten dat...
Is alles schriftelijk gegaan?
Je vader had je neef ook in een persoonlijk gesprek kunnen vertellen hoe de zaken er voor staan en een aanbod tot ontslag kunnen doen.
Dan konden ze ook praten over de mogelijkheden van een ontslagvergoeding.

Als je iemand onverwachts een brief in de hand drukt waarin je ontslag voorstelt dan zal die persoon natuurlijk schrikken en is het niet verwonderlijk dat hij er een advocaat bij haalt.
quote:
naar alle waarschijnlijkheid zal hij zich morgen ziek melden, omdat hij het volgens zijn vrouw allemaal niet meer aan kan.
Hij heeft zich dus nog niet ziek gemeld?
Misschien kan je vader je neef uitnodigen voor een gesprek om samen alles recht te zetten?
quote:
geld die brief met het voorstel als een ontslagbrief?
Wat staat er precies in?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_138938081
quote:
4s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

TS kan hier prima om tips vragen. ik zie niet in waarom dat slecht zou zijn voor vader en het bedrijf.
Zolang de discussie anoniem is klopt dat. Maar goed dat is een gebied waar ieder zijn eigen mening over heeft.
pi_138938644
Het is nogal lastig omdat jij de details niet weet. Dat jouw vader al bij het UWV is geweest is een goed teken want neef heeft zich blijkbaar nog niet ziek geweest. Je moet alle ins en outs kennen om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen en het algemene verhaal heb je denk ik weinig aan als je niet weet wat vader en advocaat precies hebben gedaan. Als het bedrijf er slecht voorstaat heeft dat voor neef ook gevolgen. Ik weet ook niet wat een maximale ontslagvergoeding is maar in dit geval is het tamelijk absurd om hoge eisen te stellen.
pi_138995823
gisteren geen tijd gehad om te reageren. m'n neef heeft zich niet ziek gemald, zoals mijn zus en ik hadden verwacht. scheelt alweer.

het bedrijf is inderdaad een vof, met nu nog maar 3 mensen, m'n vader, m'n zus die dtper is daar en het digitale drukwerk en de administratie doet en mijn neef dus, die alleen het "ouderwetse" offsetdrukken doet en daar is dus zo goed als geen werk meer in.
veel privévermogen is er niet bij mijn ouders, er is de laatste jaren al veel geld in de zaak gepompt heb ik gehoord, tot zelfs een behoorlijke erfenis en wat bestemd was voor het pensioen voor mijn ouders.
het vervelendste is ook dat het familie is. ik vraag me soms wel eens af wat ik had gedaan en dan kom ik tot 2 verschillende antwoorden. als dit bij bedrijf a was gebeurt waar ik heb gewerkt, dan had ik het waarschijnlijk niet gedaan, omdat het een mooi bedrijf was, met leuke collega's en als het bij bedrijf b was gebeurt had ik er ook wat uit proberen te slepen, omdat dat gewoon een kutbedrijf was en de ene collega een nog grotere matennaaier was dan de andere.

ik was deze topic inderdaad begonnen om te kijken of er iemand hier meer wist van ontslagregelingen enzo. soms komen hier bij topics wel bruikbare dingen te voorschijn.
pi_139000060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:27 schreef oppertukker het volgende:
ik was deze topic inderdaad begonnen om te kijken of er iemand hier meer wist van ontslagregelingen enzo. soms komen hier bij topics wel bruikbare dingen te voorschijn.
Wat wil je weten over ontslagregelingen? Wat zijn je vragen?
pi_139000931
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat wil je weten over ontslagregelingen? Wat zijn je vragen?
Zijn vragen staan in de OP en zijn inmiddels beantwoord.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_139002735
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
Bij een goede ontslagovereenkomst blijft de medewerker gewoon recht houden op WW. Belangrijk daarbij is dat daar in staat dat de werkgever het initiatief heeft genomen, dat de medewerker zich heeft verzet maar uiteindelijk ook geen oplossing meer zag.

Dan voor wat betreft een eventuele ziekmelding. Een ziekmelding is feitelijk een verzoek om ziekteverlof. Men heeft recht op ziekte verlof wanneer men arbeidsongeschikt is door ziekte of gebrek. Mocht deze medewerker zich ziek melden 'omdat hij het allemaal niet meer aan kan' dan is er geen sprake van ziekte of gebrek maar van een arbeidsconflict. De brief die de werkgever heeft gestuurd met een voorstel voor een ontslagovereenkomst is de aanleiding van het conflict en de aanleiding tot de ziekmelding. Er bestaat dan geen recht op ziekteverlof en de werkgever hoeft de ziekmelding dan ook niet te accepteren.
Verstandig is het wel om, indien de werknemer tegen de afwijzing in verzet gaat, dit voor te leggen aan een bedrijfsarts (geen Arboarts!!) om de stelling eventueel hard te kunnen maken in een rechtszaak. Geef de bedrijfsarts als werkgever dan wel vooraf de juiste informatie en de juiste vraagstelling (is hier sprake van een conflict of ziekte of gebrek). Verder kan men dan de richtlijn STECR bij arbeidsconflicten volgen.
Dat is helemaal niet aan de werkgever om te beoordelen. Sterker nog, die neef kan zich gewoon ziekmelden zonder reden op te geven.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_139002995
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 06:59 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet aan de werkgever om te beoordelen. Sterker nog, die neef kan zich gewoon ziekmelden zonder reden op te geven.
Wat is niet aan de werkgever om te beoordelen?
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:06:31 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139003042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 07:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Of de werknemer ziek is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_139003144
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 07:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe kan jij beoordelen wat de psychologische gevolgen zijn van zulke stress? Dat is jouw zaak niet.
'And I called your name,
pi_139003252
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 08:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hoe kan jij beoordelen wat de psychologische gevolgen zijn van zulke stress? Dat is jouw zaak niet.
Lees eerst even mijn post waar je op reageerde terug. Daar geef ik ook aan dat wanneer de werknemer in verzet gaat de werkgever de bedrijfsarts in moet schakelen.

Verder is het aan de werkgever of hij ziekteverlof verleend of niet. Dat beoordeelt de werkgever dus.

Dat hij daar achteraf over op zijn vingers getikt kan worden omdat hij, in sommige gevallen, op de stoel van de bedrijfsarts is gaan zitten is een tweede.

De werknemer heeft recht op ziekteverlof wanneer er sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebrek. Een arbeidsconflict is geen ziekte en ook geen gebrek.

Ik verwijs je verder naar de richtlijn STECR.
pi_139003342
quote:
gisteren geen tijd gehad om te reageren. m'n neef heeft zich niet ziek gemald, zoals mijn zus en ik hadden verwacht. scheelt alweer.
Is je vader nog een gesprek aangegaan met je neef?
pi_139003861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 08:31 schreef Ouder1 het volgende:
De werknemer heeft recht op ziekteverlof wanneer er sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebrek. Een arbeidsconflict is geen ziekte en ook geen gebrek.
Maar een arbeidsconflict kan wel ziekmakend zijn.
.
pi_139004039
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:29 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar een arbeidsconflict kan wel ziekmakend zijn.
Klopt. Dan praat je over situationele arbeidsongeschiktheid waarbij je zowel ziek meldt als STECR volgt. Dat is overigens doorgaans voor de werkgever goedkoper dan een interventieperiode omdat hij dan het loon gewoon zelf en 100% moet doorbetalen terwijl ziekteverlof vaak 80 of 70% is en door een verzuimverzekering wordt vergoed.

Stress klachten zoals slecht slapen, gespannen zijn, veel huilen, kort lontje hebben thuis e.d. maken echter niet arbeidsongeschikt. Ziek zijn is namelijk niet hetzelfde als arbeidsongeschikt zijn, een fout die heel veel wordt gemaakt. Het kan echter wel voorkomen dat iemand bijvoorbeeld door de stress ernstige hoofdpijnen krijgt en extreme last van nek en schouders waardoor bv pc werkzaamheden moeilijk worden. Dit komt eigenlijk niet of nauwelijks voor bij een arbeidsconflict door het aanzeggen van ontslag of een negatief beoordelingsgesprek. Het zijn klachten die je meer ziet bij pesten op de werkvloer en bossing; langdurig dus en niet acuut.
Juist daarom is het voor werkgever EN werknemer van belang STECR te volgen en een conflict in de kiem te smoren om dergelijke klachten voor te zijn.
pi_139004201
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. Dan praat je over situationele arbeidsongeschiktheid waarbij je zowel ziek meldt als STECR volgt. Dat is overigens doorgaans voor de werkgever goedkoper dan een interventieperiode omdat hij dan het loon gewoon zelf en 100% moet doorbetalen terwijl ziekteverlof vaak 80 of 70% is en door een verzuimverzekering wordt vergoed.

Stress klachten zoals slecht slapen, gespannen zijn, veel huilen, kort lontje hebben thuis e.d. maken echter niet arbeidsongeschikt. Ziek zijn is namelijk niet hetzelfde als arbeidsongeschikt zijn, een fout die heel veel wordt gemaakt. Het kan echter wel voorkomen dat iemand bijvoorbeeld door de stress ernstige hoofdpijnen krijgt en extreme last van nek en schouders waardoor bv pc werkzaamheden moeilijk worden. Dit komt eigenlijk niet of nauwelijks voor bij een arbeidsconflict door het aanzeggen van ontslag of een negatief beoordelingsgesprek. Het zijn klachten die je meer ziet bij pesten op de werkvloer en bossing; langdurig dus en niet acuut.
Juist daarom is het voor werkgever EN werknemer van belang STECR te volgen en een conflict in de kiem te smoren om dergelijke klachten voor te zijn.
Ziekte kan wel degelijk arbeidsongeschiktheid tot gevolg hebben. Of daar dan een ziekte of gebrek of een arbeidsconflict aan ten grondslag ligt, maakt voor het feit dat iemand niet kan werken weinig uit.
.
pi_139004547
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Ziekte kan wel degelijk arbeidsongeschiktheid tot gevolg hebben. Of daar dan een ziekte of gebrek of een arbeidsconflict aan ten grondslag ligt, maakt voor het feit dat iemand niet kan werken weinig uit.
Oww jee.. Heb je wel gelezen wat je gepost hebt?

Ik zeg: Ziek zijn is niet gelijk aan arbeidsongeschikt zijn. En dan zeg jij: "Ziekte kan wel degelijk arbeidsongeschiktheid tot gevolg hebben". Ja dûh.

Verder verwijs ik je terug naar mijn post om die helemaal te lezen en niet alleen die woorden er uit te vissen waar je op denkt te kunnen schieten. Je trekt het dan namelijk volledig uit zijn verband.

We hebben het hier over iemand ZONDER klachten (in de zin van lichamelijke of geestelijke klachten door ziekte of gebrek) die zich spontaan ziek meldt na een brief met een voorstel tot ontslag om bedrijfseconomische redenen 'omdat hij het allemaal niet meer aan kan'. (Hetgeen trouwens niet gebeurd is; was alleen een angst van WG.) De kans dat die persoon door een langdurig arbeidsconflict dusdanig heftige klachten heeft gekregen dat hij arbeidsongeschikt (staat niet gelijk aan 'ziek') is geworden is zo goed als afwezig.
pi_139004660
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
We hebben het hier over iemand ZONDER klachten (in de zin van lichamelijke of geestelijke klachten door ziekte of gebrek)
Ik heb je post uitgebreid gelezen hoor; jij kwam met een ALGEMEEN verhaal en dáár reageerde ik op.
.
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:23:46 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139005096
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
We hebben het hier over iemand ZONDER klachten (in de zin van lichamelijke of geestelijke klachten door ziekte of gebrek) die zich spontaan ziek meldt na een brief met een voorstel tot ontslag om bedrijfseconomische redenen 'omdat hij het allemaal niet meer aan kan'.
Ja? Hoe weet de werkgever dat?

De werkgever mag niet eens vragen wat ik heb als ik me ziek meld.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139005125
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb je post uitgebreid gelezen hoor; jij kwam met een ALGEMEEN verhaal en dáár reageerde ik op.
Dan nog. Je maakte deze zin vet:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:39 schreef Ouder1 het volgende:
Ziek zijn is namelijk niet hetzelfde als arbeidsongeschikt zijn, een fout die heel veel wordt gemaakt.
En reageert daar op met:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:47 schreef r_one het volgende:
Ziekte kan wel degelijk arbeidsongeschiktheid tot gevolg hebben.
8)7

Zeg ik anders dan??

Je hoort het zo ontzettend vaak van werknemers: "Ziek is ziek en daarmee klaar" wanner het gaat over ziekteverzuim. En dat is gewoon niet waar. Ziekteverzuim gaat over arbeidsongeschiktheid, niet zo zeer over ziek zijn. Of iemand door ziekte arbeidsongeschikt is, ligt aan de beperkingen die die ziekte opleveren en de aard, duur en intensiviteit van de arbeid. Daarbij kan die arbeid ook vaak aangepast worden aan die beperkingen waardoor verzuim niet nodig is.

Neem een werknemer met een keelontsteking die op de klantenservice bij een groothandel werkt. Het telefonisch aannemen van bestellingen gaat dan idd moeilijk. Het invoeren in het computersysteem van faxen en mails kan echter prima. Ergo; Er is dan geen sprake van arbeidsongeschiktheid terwijl de werknemer wél ziek is.
pi_139005361
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan nog. Je maakte deze zin vet:

[..]

En reageert daar op met:

[..]

8)7

Zeg ik anders dan??
Nee, en dat beweerde ik ook niet 8)7

Maar je legde zo ontzettend uitsluitend de nadruk op '(geen) ziekte of gebrek als grondslag voor arbeidsongeschiktheid' dat je algemene verhaal eenzijdig belicht werd.

quote:
Je hoort het zo ontzettend vaak van werknemers: "Ziek is ziek en daarmee klaar" wanner het gaat over ziekteverzuim. En dat is gewoon niet waar. Ziekteverzuim gaat over arbeidsongeschiktheid, niet zo zeer over ziek zijn. Of iemand door ziekte arbeidsongeschikt is, ligt aan de beperkingen die die ziekte opleveren en de aard, duur en intensiviteit van de arbeid. Daarbij kan die arbeid ook vaak aangepast worden aan die beperkingen waardoor verzuim niet nodig is.

Neem een werknemer met een keelontsteking die op de klantenservice bij een groothandel werkt. Het telefonisch aannemen van bestellingen gaat dan idd moeilijk. Het invoeren in het computersysteem van faxen en mails kan echter prima. Ergo; Er is dan geen sprake van arbeidsongeschiktheid terwijl de werknemer wél ziek is.
Neem een werknemer met spanningsklachten (ten gevolge van een arbeidsconflict). Die kan, als hij geen pc-werkzaamheden kan verrichten, evenmin andere werkzaamheden verrichten. Er is dan sprake van arbeidsongeschiktheid.
.
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:33:05 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139005365
Ja, die werknemer met keelontsteking lekker naar de zaak laten komen, de overige medewerkers besmetten.... jippie!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139005457
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Hoe weet de werkgever dat?

De werkgever mag niet eens vragen wat ik heb als ik me ziek meld.
In de meeste gevallen meldt de werknemer dit zelf, ik heb nog maar één keer anders meegemaakt. Vaak zelfs via de mail omdat ze het werk niet willen spreken. Heeft de werkgever het nog zwart op wit ook. Hier in de OP staat het ook:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:25 schreef oppertukker het volgende:
naar alle waarschijnlijkheid zal hij zich morgen ziek melden, omdat hij het volgens zijn vrouw allemaal niet meer aan kan
Verder is het vaak wel duidelijk gezien de voorgeschiedenis.
Wat dan te doen? De werknemer vertellen dat je begrijpt dat er nu een hoop emoties spelen maar dat ziekmelden hier niet aan de orde is. Stel een gesprek voor (liefst de volgende dag zodat de werknemer die dag kan ademhalen en zich kan voorbereiden) om een poging te wagen nader tot elkaar te komen. Hierbij geef je de werknemer nadrukkelijk een dag betaald verlof.
Weigert de werknemer omdat hij volhoudt arbeidsongeschikt te zijn (gaat in verweer) dan regel je voor diezelfde dag nog een afspraak bij de bedrijfsarts die je van te voren goed inlicht over de voorgeschiedenis en het vermoeden van een arbeidsconflict.
Je moet een werknemer in de eerste week ziekmelden dus daar kan je dan mee wachten tot je de beoordeling van de bedrijfsarts binnen hebt. Zegt deze dat er geen sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebrek, dan hoef je de werknemer niet ziek te melden.
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:38:19 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139005511
Dat neemt niet weg dat de werkgever niet degene is die kan/mag beoordelen dat hij z'n werk wel zou kunnen doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139005515
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:33 schreef Leandra het volgende:
Ja, die werknemer met keelontsteking lekker naar de zaak laten komen, de overige medewerkers besmetten.... jippie!
Die keuze is aan de werkgever en/of de verzuimverzekering, niet aan de werknemer.

Overigens zijn niet alle keelontstekingen besmettelijk.
pi_139005547
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die keuze is aan de werkgever en/of de verzuimverzekering, niet aan de werknemer.

En hoe maakt de werkgever die keuze als ik hem niet vertel wat ik mankeer?
'And I called your name,
pi_139005595
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:36 schreef Ouder1 het volgende:
Zegt deze dat er geen sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebrek, dan hoef je de werknemer niet ziek te melden.
Nou doe jet het weer. Als er sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte door een arbeidsconflict, dan moet je de werknemer wél ziekmelden.
.
pi_139005618
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:38 schreef Leandra het volgende:
Dat neemt niet weg dat de werkgever niet degene is die kan/mag beoordelen dat hij z'n werk wel zou kunnen doen.
Bij een conflict is het juiste oordeel van de bedrijfsarts dat werknemer en werkgever samen dit conflict moeten oplossen en er geen sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebrek.
De bedrijfsarts trekt zich daarmee terug uit het proces.

Het volgen van die weg is dus feitelijk niet echt zinvol wanneer er overeenstemming tussen werkgever en werknemer bestaat dat er sprake is van een conflict. Het is aan de werkgever om de werknemer daarvan te overtuigen. Lukt dat niet dan moet die nodeloze weg die het conflict alleen maar vergroot maar worden gekozen.
pi_139005654
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou doe jet het weer. Als er sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte door een arbeidsconflict, dan moet je de werknemer wél ziekmelden.
Zoals eerder gezegd is daar geen sprake van bij een acuut conflict.

Heb je de richtlijn STECR al doorgelezen?
pi_139005665
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd is daar geen sprake van bij een acuut conflict.
Ik zou het maar niet op voorhand uitsluiten.
quote:
Heb je de richtlijn STECR al doorgelezen?
Ja. Negen jaar geleden al.
.
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:45:48 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139005703
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar de meeste wel.

Als iemand zich verder kiplekker voelt zal het de werknemer ook weinig uitmaken, maar dan moet je er al geen koorts bij hebben, en koorts en keelontsteking gaan vaak samen. Om de hoofdpijn en oorpijn nog maar buiten beschouwing te laten, diarree en overgeven kan ook nog in het rijtje....
Zelfs als iemand om de hoek woont en lopend naar het werk zou kunnen dan zit ik er als werkgever niet op te wachten om een zwetend, misselijk, zieke werknemer iets anders te laten doen dan hij/zij gewend is, en dus ook nog fouten gaat maken waar ik geen tijd voor heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:46:48 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139005727
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bij een conflict is het juiste oordeel van de bedrijfsarts dat werknemer en werkgever samen dit conflict moeten oplossen en er geen sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebrek.
De bedrijfsarts trekt zich daarmee terug uit het proces.

Het volgen van die weg is dus feitelijk niet echt zinvol wanneer er overeenstemming tussen werkgever en werknemer bestaat dat er sprake is van een conflict. Het is aan de werkgever om de werknemer daarvan te overtuigen. Lukt dat niet dan moet die nodeloze weg die het conflict alleen maar vergroot maar worden gekozen.
Dat sluit niet uit dat de werknemer dusdanig ziek van het conflict kan zijn dat hij zijn werk niet meer kan uitvoeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139005912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat sluit niet uit dat de werknemer dusdanig ziek van het conflict kan zijn dat hij zijn werk niet meer kan uitvoeren.
Lees de richtlijn STECR eens.
pi_139005925
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat wil je er van weten?
.
pi_139005968
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat wil je er van weten?
Ik weet er alles van, jij niet zo te lezen.

Ik stop dan ook met dit wellis/nietis spelletje.
pi_139006008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik weet er alles van, jij niet zo te lezen.

Ik stop dan ook met dit wellis/nietis spelletje.
Ik kan 'm bijna letterlijk aan je voordragen. Uit het hoofd dan he. Dus praat geen poep.
.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:10:34 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139006321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat de richtlijn als doel heeft het ziekteverzuim als gevolg van arbeidsconflicten te verminderen betekent niet automatisch dat je als gevolg van een arbeidsconflict niet dusdanig ziek kunt zijn dat je je werk niet meer kunt doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139006379
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat de richtlijn als doel heeft het ziekteverzuim als gevolg van arbeidsconflicten te verminderen betekent niet automatisch dat je als gevolg van een arbeidsconflict niet dusdanig ziek kunt zijn dat je je werk niet meer kunt doen.
Acuut.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:17:21 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139006487
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Acuut.
Ja? Mensen kunnen niet door omstandigheden acuut doorslaan? Gebeurt nooit? Okay.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:34:50 #56
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139006861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:24 schreef Ouder1 het volgende:

Sinds wanneer ben jij arts dan?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:35:23 #57
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139006874
quote:

[..]

Acuut.
Ja!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_139006932
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:34 schreef Moppert het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben jij arts dan?
Een werkgever mag niet vragen naar medische gegevens, wel naar de ervaren beperkingen. Daar kan een werkgever de werkzaamheden dan op aanpassen.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:43:08 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_139007075
Met een keelontsteking blijf je thuis om uit te zieken. Voorbeeld is misschien niet zo goed gekozen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:48:12 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139007206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een werkgever mag niet vragen naar medische gegevens, wel naar de ervaren beperkingen. Daar kan een werkgever de werkzaamheden dan op aanpassen.
- Joehoe, ik meld me ziek, ik heb keelontsteking.
- Oh, nou dan ga je in plaats van de telefoon beantwoorden maar facturen opstellen.
- Ehm... keelontsteking, koorts.... denk niet dat dat handig is?
- Ja hallo, ik heb ook wel eens keelontsteking gehad, en toen kon ik alleen maar niet praten.
- Fijn ik heb het echte werk, en ik kan niet alleen niet praten, maar ik heb ook koorts, en dan ook het echte werk, dus niet een beetje zuchten omdat ik 37,6 heb, maar 40 graden, niet heel vreemd bij keelontsteking... wat had je in gedachten, dat ik met 40 graden koorts in de auto stap, of moet ik met de trein komen?
- Kom maar met de trein, als je je leaseauto crasht is het ook zo slordig...
- Dat de ik Unilever de onderdelen voor Philips factureer maakt niks uit neem ik aan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139007239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

- Joehoe, ik meld me ziek, ik heb keelontsteking.
- Oh, nou dan ga je in plaats van de telefoon beantwoorden maar facturen opstellen.
- Ehm... keelontsteking, koorts.... denk niet dat dat handig is?
- Ja hallo, ik heb ook wel eens keelontsteking gehad, en toen kon ik alleen maar niet praten.
- Fijn ik heb het echte werk, en ik kan niet alleen niet praten, maar ik heb ook koorts, en dan ook het echte werk, dus niet een beetje zuchten omdat ik 37,6 heb, maar 40 graden, niet heel vreemd bij keelontsteking... wat had je in gedachten, dat ik met 40 graden koorts in de auto stap, of moet ik met de trein komen?
- Kom maar met de trein, als je je leaseauto crasht is het ook zo slordig...
- Dat de ik Unilever de onderdelen voor Philips factureer maakt niks uit neem ik aan?
Wat aan 'ervaren beperkingen' begrijp jij niet?
pi_139007251
De discussie is wel losgebarsten nadat TS geen vragen meer had.
pi_139007298
quote:

[..]

Acuut.
Even uit pure nieuwsgierigheid: hoe zie jij iets als PTSS in het licht van STECR?
.
pi_139007371
Met een flinke migraineaanval (die gerust een week kan duren als je het goed te pakken hebt) blijf je ook wel thuis. Een werknemer die alleen maar kan liggen, nauwelijks kan praten, geluid en licht niet kan verdragen, flauwvalt en continu moet overgeven is niet zo handig op de werkvloer. Echt niet ;)
En dat kan ook acuut ontstaan na een vervelende gebeurtenis/bericht en de spanning die zich dan razendsnel opbouwt en ontlaad.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:55:15 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139007444
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat aan 'ervaren beperkingen' begrijp jij niet?
Een ervaren HR-medewerker zou aan "Keelontsteking" voldoende hebben, en daar niet nog allerlei zaken omheen gaan bedenken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139007449
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:52 schreef Candaasje het volgende:
Met een flinke migraineaanval (die gerust een week kan duren als je het goed te pakken hebt) blijf je ook wel thuis. Een werknemer die alleen maar kan liggen, nauwelijks kan praten, geluid en licht niet kan verdragen, flauwvalt en continu moet overgeven is niet zo handig op de werkvloer. Echt niet ;)
En dat kan ook acuut ontstaan na een vervelende gebeurtenis/bericht en de spanning die zich dan razendsnel opbouwt en ontlaad.
QFT
.
pi_139008722
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik weet er alles van.
De samenvatting van elke post van Ouder1, ooit.

Klopt natuurlijk niet helemaal, tenzij het over het niet kunnen vinden van werk gaat.
pi_139008737
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:43 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

De samenvatting van elke post van Ouder1, ooit.

Klopt natuurlijk niet helemaal, tenzij het over het niet kunnen vinden van werk gaat.
Sterke Ad Hominem. Hulde. _O_

Voel je jezelf nu geweldig?
pi_139008768
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja hoi, zou je mijn laatste vraag nog even willen beantwoorden?
.
pi_139008819
quote:

Sterke Ad Hominem.

Het zou al veel schelen als je het te pas en te onpas van stal gerukte 'Ad Hominem' eens achterwege zou laten. Er is in Nederland echt niemand die die twee woorden zo vaak gebruikt als jij...

Brr.....

Ik denk dat jij denkt dat je mensen hiermee onder tafel lult. Omdat mensen wellicht niet zouden weten wat het betekent en jij wel (in elk geval enigszins). En dat je dan weer een punt voorstaat in de discussie.

Een oprechte tip: doe eens een beetje minder hooghartig. Daar wordt het leven veel leuker van. Voor jou, maar ook voor de mensen om je heen.
pi_139008939
quote:

[..]

Ontzettend. Maar dat staat los van het jou afzeiken, hoor. Overigens, de term 'Ad Hominem' begint de laatste tijd iets aan kracht in te boeten wegens een overdaad aan gebruik. Het wordt helemaal een lachertje als diegene die te pas en te onpas "Ad Homineeeeehheeeeem" blert, er zelf ook niet vies van is zo af en toe een tikkie op de man te spelen.
pi_139009085
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:54 schreef IntensiveGary het volgende:
Het wordt helemaal een lachertje als diegene die te pas en te onpas "Ad Homineeeeehheeeeem" blert, er zelf ook niet vies van is zo af en toe een tikkie op de man te spelen.
Tu quoque!
pi_139009128
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Tu quoque!
:D :')
.
pi_139009274
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Tu quoque!
Geheel correct.
pi_139009429
quote:

het bedrijf is inderdaad een vof, met nu nog maar 3 mensen, m'n vader, m'n zus die dtper is daar en het digitale drukwerk en de administratie doet en mijn neef dus, die alleen het "ouderwetse" offsetdrukken doet en daar is dus zo goed als geen werk meer in.
veel privévermogen is er niet bij mijn ouders, er is de laatste jaren al veel geld in de zaak gepompt heb ik gehoord, tot zelfs een behoorlijke erfenis en wat bestemd was voor het pensioen voor mijn ouders.
het vervelendste is ook dat het familie is. ik vraag me soms wel eens af wat ik had gedaan en dan kom ik tot 2 verschillende antwoorden. als dit bij bedrijf a was gebeurt waar ik heb gewerkt, dan had ik het waarschijnlijk niet gedaan, omdat het een mooi bedrijf was, met leuke collega's en als het bij bedrijf b was gebeurt had ik er ook wat uit proberen te slepen, omdat dat gewoon een kutbedrijf was en de ene collega een nog grotere matennaaier was dan de andere.

Wie zit er in de VOF zelf? Je neef is wel echt in dienst?
pi_139010275
quote:

[..]

Jammer dat je de discussie nu uit de weg gaat. Ik was benieuwd naar je argumenten maar na twee keer vruchteloos vragen kan ik niet anders concluderen dan dat je er geen hebt.

En nee, dit is geen Ad Hominem :{w
.
pi_139010348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Jammer dat je de discussie nu uit de weg gaat. Ik was benieuwd naar je argumenten maar na twee keer vruchteloos vragen kan ik niet anders concluderen dan dat je er geen hebt.

En nee, dit is geen Ad Hominem :{w
Denk wat je denken wilt. Ik heb aangegeven de discussie met jou te stoppen omdat je er toch een wellis/nietis spelletje van maakt. Maar ook dat lezen schijnt te moeilijk voor je. Stop dus maar met proberen antwoorden uit te lokken want ik ga er niet meer op in.
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:59:19 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139010697
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Denk wat je denken wilt. Ik heb aangegeven de discussie met jou te stoppen omdat je er toch een wellis/nietis spelletje van maakt. Maar ook dat lezen schijnt te moeilijk voor je. Stop dus maar met proberen antwoorden uit te lokken want ik ga er niet meer op in.
Ik zou volgende keer gewoon "op de man spelen" roepen in plaats van "ad hominem"... want als simpel Nederlands nog te moeilijk is dan lijkt Latijn me een beetje overdreven.

En nee, daar hoef ik geen welles-nietesspelletje van te maken :W
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139010699
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tsja, dat kan natuurlijk ook, zo'n zwaktebod, als je eerdere argumenten opeens niet meer bruikbaar blijken te zijn. Want stel je voor dat jouw 'nietis' wordt tegengesproken door een beargumenteerd 'wellis' als het op deze vraag aankomt:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Even uit pure nieuwsgierigheid: hoe zie jij iets als PTSS in het licht van STECR?
.
pi_139010727
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou volgende keer gewoon "op de man spelen" roepen in plaats van "ad hominem"... want als simpel Nederlands nog te moeilijk is dan lijkt Latijn me een beetje overdreven.

En nee, daar hoef ik geen welles-nietesspelletje van te maken :W
Hey! Ik weet echt wel wat een Ad Hominem is hoor :(

En 't is wellis en nietis, niet welles en nietes :X
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')