Wederzijds goedvinden op initiatief van de werkgever. Met een correct opgestelde vaststellingsovereenkomst hou je gewoon je WW-rechten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:52 schreef practics het volgende:
Daarnaast moet je het ook anders bekijken, wat zegt het uwv tegen je neef als deze dit voorstel van je pa wel accepteert? Kan me goed voorstellen dat die dan gekort word of helemaal geen recht heeft op WW, aangezien die zelf ermee akkoord is gegaan..
Ja ontslag met wederzijds goedvinden gaat het toch niet worden als je neef niet meewerkt. Maar ziekte kan een ontslag via het UWV ook lastiger maken, maar zeker niet onmogelijk.quote:Op woensdag 16 april 2014 00:25 schreef oppertukker het volgende:
maar goed, veranderen er dingen nu mijn neef zich heeft ziek gemeld?
quote:Artikel 7:670 lid 1 onder b van het Burgerlijk Wetboek bepaalt namelijk dat het opzegverbod niet van toepassing is, indien de arbeidsongeschiktheid aangevangen is nadat het UWV het verzoek om toestemming heeft ontvangen. Moeilijker wordt het beantwoorden van de vraag echter wanneer de werknemer zich ziek meldt zodra hij wetenschap heeft van het aankomende ontslag, maar nog voor de aanvraag daadwerkelijk door het UWV in behandeling is genomen.
TS kan hier prima om tips vragen. ik zie niet in waarom dat slecht zou zijn voor vader en het bedrijf.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:38 schreef bonza het volgende:
Hier op FOK lijkt me echt de meest slechte plek om hierover een discussie op te starten, daar help je je vader en zijn bedrijf echt niet mee...
Want? Ben je niet in de war met het Viva-forum?quote:Op woensdag 16 april 2014 11:38 schreef bonza het volgende:
Hier op FOK lijkt me echt de meest slechte plek om hierover een discussie op te starten,
Is alles schriftelijk gegaan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:25 schreef oppertukker het volgende:
...schriftelijk een brief gestuurd/gegeven...
...heeft via een advocaat laten weten dat...
Hij heeft zich dus nog niet ziek gemeld?quote:naar alle waarschijnlijkheid zal hij zich morgen ziek melden, omdat hij het volgens zijn vrouw allemaal niet meer aan kan.
Wat staat er precies in?quote:geld die brief met het voorstel als een ontslagbrief?
Zolang de discussie anoniem is klopt dat. Maar goed dat is een gebied waar ieder zijn eigen mening over heeft.quote:Op woensdag 16 april 2014 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
TS kan hier prima om tips vragen. ik zie niet in waarom dat slecht zou zijn voor vader en het bedrijf.
Wat wil je weten over ontslagregelingen? Wat zijn je vragen?quote:Op donderdag 17 april 2014 22:27 schreef oppertukker het volgende:
ik was deze topic inderdaad begonnen om te kijken of er iemand hier meer wist van ontslagregelingen enzo. soms komen hier bij topics wel bruikbare dingen te voorschijn.
Zijn vragen staan in de OP en zijn inmiddels beantwoord.quote:Op vrijdag 18 april 2014 00:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat wil je weten over ontslagregelingen? Wat zijn je vragen?
Dat is helemaal niet aan de werkgever om te beoordelen. Sterker nog, die neef kan zich gewoon ziekmelden zonder reden op te geven.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:02 schreef Ouder1 het volgende:
Bij een goede ontslagovereenkomst blijft de medewerker gewoon recht houden op WW. Belangrijk daarbij is dat daar in staat dat de werkgever het initiatief heeft genomen, dat de medewerker zich heeft verzet maar uiteindelijk ook geen oplossing meer zag.
Dan voor wat betreft een eventuele ziekmelding. Een ziekmelding is feitelijk een verzoek om ziekteverlof. Men heeft recht op ziekte verlof wanneer men arbeidsongeschikt is door ziekte of gebrek. Mocht deze medewerker zich ziek melden 'omdat hij het allemaal niet meer aan kan' dan is er geen sprake van ziekte of gebrek maar van een arbeidsconflict. De brief die de werkgever heeft gestuurd met een voorstel voor een ontslagovereenkomst is de aanleiding van het conflict en de aanleiding tot de ziekmelding. Er bestaat dan geen recht op ziekteverlof en de werkgever hoeft de ziekmelding dan ook niet te accepteren.
Verstandig is het wel om, indien de werknemer tegen de afwijzing in verzet gaat, dit voor te leggen aan een bedrijfsarts (geen Arboarts!!) om de stelling eventueel hard te kunnen maken in een rechtszaak. Geef de bedrijfsarts als werkgever dan wel vooraf de juiste informatie en de juiste vraagstelling (is hier sprake van een conflict of ziekte of gebrek). Verder kan men dan de richtlijn STECR bij arbeidsconflicten volgen.
Wat is niet aan de werkgever om te beoordelen?quote:Op vrijdag 18 april 2014 06:59 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet aan de werkgever om te beoordelen. Sterker nog, die neef kan zich gewoon ziekmelden zonder reden op te geven.
Hoe kan jij beoordelen wat de psychologische gevolgen zijn van zulke stress? Dat is jouw zaak niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 07:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is niet aan de werkgever om te beoordelen?
Lees eerst even mijn post waar je op reageerde terug. Daar geef ik ook aan dat wanneer de werknemer in verzet gaat de werkgever de bedrijfsarts in moet schakelen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hoe kan jij beoordelen wat de psychologische gevolgen zijn van zulke stress? Dat is jouw zaak niet.
Is je vader nog een gesprek aangegaan met je neef?quote:Op donderdag 17 april 2014 22:27 schreef oppertukker het volgende:
gisteren geen tijd gehad om te reageren. m'n neef heeft zich niet ziek gemald, zoals mijn zus en ik hadden verwacht. scheelt alweer.
Maar een arbeidsconflict kan wel ziekmakend zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:31 schreef Ouder1 het volgende:
De werknemer heeft recht op ziekteverlof wanneer er sprake is van arbeidsongeschiktheid door ziekte of gebrek. Een arbeidsconflict is geen ziekte en ook geen gebrek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |