Achja, over nog eens honderd jaar zijn er ook weer stappen gemaakt, wil niet zeggen dat er dan geen oorlogen meer zijnquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Er zijn op het gebied van globalisatie nog wel wat stappen gemaakt in de afgelopen honderd jaar hoor
De grote wereldmachten hebben sinds Korea anders niet meer tegenover elkaar gestaan. Politieke integratie in noord, west en zuid Europa heeft ervoor gezorgd dat onderling conflict bijna ondenkbaar is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:36 schreef Romanus het volgende:
[..]
Achja, over nog eens honderd jaar zijn er ook weer stappen gemaakt, wil niet zeggen dat er dan geen oorlogen meer zijn
Ik denk dat economische belangen niet al te zeer overschat moeten worden als men het ook heeft over beschermen van 'etniciteit' en landsgrenzen.
Daar moet ik je gelijk gevenquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:38 schreef DeJori het volgende:
[..]
De grote wereldmachten hebben sinds Korea anders niet meer tegenover elkaar gestaan. Politieke integratie in noord, west en zuid Europa heeft ervoor gezorgd dat onderling conflict bijna ondenkbaar is.
Grote conflicten zijn nooit uit te sluiten, maar ze zijn zeker minder waarschijnlijk geworden.
twitter:Sam_Eurasia twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 22:32:15That odd geopolitical moment when possible sanctions on #russia prompts #iran to suggest itself as europe's reliable gas supplier reageer retweet
quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:44 schreef DeJori het volgende:
twitter:Sam_Eurasia twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 22:32:15That odd geopolitical moment when possible sanctions on #russia prompts #iran to suggest itself as europe's reliable gas supplier reageer retweet
Een Nederlander in Oekraïne ?quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:29 schreef SuicideErrorist het volgende:
[ afbeelding ]twitter:obk twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 22:19:37Het theater van de absurditeit presenteert: deze pro-Russische activist in Krematorsk. Je verzint het niet. http://t.co/qRmeQWTT0y reageer retweet
Wtf
Iran is dan ook een bazenland.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:44 schreef DeJori het volgende:
het lijkt me sterk dat landen als Polen etc het er dan bij laten zitten. Want dit truucje zou Rusland ook daar kunnen gaan uithalen. Lijkt me duidelijk dat oekraine zal proberen een overname met behulp van het leger tegen te houden. Mocht Rusland dan alsnog doorgaan, zal amerika en europa wel moeten ingrijpen, om hun eigen geloofwaardigheid ten opzichte van andere aangrenzende landen vanRusland niet te verliezen. Het is niet voor niets dat Polen hun militairen naar de russische grens hebben gestuurd, die zien de bui al hangen, en lobby'en dan ook al hard voor ingrijpenquote:Op dinsdag 15 april 2014 22:49 schreef theunderdog het volgende:
Oekraïne kan je gerust als verloren opgeven. Stel dat we er even vanuit gaan dat Rusland daadwerkelijk nog meer wil, dan kan Oekraïne twee dingen doen. Niets, of er tegen vechten.
Allebei gaat het erg beschamend zijn. Als ze niets doen dan verliezen ze al hun geloofwaardigheid, maar als ze daadwerkelijk militair iets gaan doen, dan worden ze afgemaakt door het Russische leger.
Arm Oekraïne...
nee joh die jas komt uit een kledinginzameling...quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een Nederlander in Oekraïne ?
Wat moet je hier precies bijzonder aan vinden?
Ik ben benieuwd naar de tweede ansichtkaart:quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:47 schreef meth1745 het volgende:
Wat hebben Nederlanders toch met de eerste wereldoorlog?
Mijn grootvader's eerste postkaart van het front: "het was een prachtig vuurwerk"![]()
Filmpje
http://www.nbcnews.com/st(...)litician-kiev-n80636
Voor zover ik weet niet. Maar hij was dan ook een weirdo...quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:53 schreef ATan het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de tweede ansichtkaart:
"Overal ledematen. Blind door mosterdgas. We hebben gestemd, morgen lopen wij de vijand tegemoet."
Zoiets?
1: Polen zal vooral ervoor zorgen dat ze Rusland zoveel mogelijk kunnen tegenhouden. Maar Oekraïne helpen? nah, denk het niet.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:52 schreef Bensel het volgende:
[..]
het lijkt me sterk dat landen als Polen etc het er dan bij laten zitten. Want dit truucje zou Rusland ook daar kunnen gaan uithalen. Lijkt me duidelijk dat oekraine zal proberen een overname met behulp van het leger tegen te houden. Mocht Rusland dan alsnog doorgaan, zal amerika en europa wel moeten ingrijpen, om hun eigen geloofwaardigheid ten opzichte van andere aangrenzende landen vanRusland niet te verliezen. Het is niet voor niets dat Polen hun militairen naar de russische grens hebben gestuurd, die zien de bui al hangen, en lobby'en dan ook al hard voor ingrijpen
Ik zie de Polen er voor aan Oekraine te gaan helpen mocht de Russische invasie op gang komen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:52 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat Polen hun militairen naar de russische grens hebben gestuurd, die zien de bui al hangen, en lobby'en dan ook al hard voor ingrijpen
Die hebben idd niet zo'n goede ervaringen met de Russen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef ATan het volgende:
[..]
Ik zie de Polen er voor aan Oekraine te gaan helpen mocht de Russische invasie op gang komen.
Geen hen eens ongelijk, want waarom zouden de Russen niet volgend jaar in Polen staan?
Omdat Polen lid is van de NAVO.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef ATan het volgende:
[..]
Ik zie de Polen er voor aan Oekraine te gaan helpen mocht de Russische invasie op gang komen.
Geen hen eens ongelijk, want waarom zouden de Russen niet volgend jaar in Polen staan?
Polen heeft ook een grens met Rusland he, dat stuk voormalig Pruisen ten noorden van Polen wat Rusland heeft overgehouden. Dat is een stuk Rusland wat midden in NAVO-gebied ligt en waar veel militairen zijn gestationeerd.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:56 schreef ATan het volgende:
[..]
Niet te vergeten een guerrilla oorlog waarbij die van tjetjenie zal verbleken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:52 schreef Bensel het volgende:
[..]
het lijkt me sterk dat landen als Polen etc het er dan bij laten zitten. Want dit truucje zou Rusland ook daar kunnen gaan uithalen. Lijkt me duidelijk dat oekraine zal proberen een overname met behulp van het leger tegen te houden. Mocht Rusland dan alsnog doorgaan, zal amerika en europa wel moeten ingrijpen, om hun eigen geloofwaardigheid ten opzichte van andere aangrenzende landen vanRusland niet te verliezen. Het is niet voor niets dat Polen hun militairen naar de russische grens hebben gestuurd, die zien de bui al hangen, en lobby'en dan ook al hard voor ingrijpen
Klopt, polen zal oekraine niet helpen. Tenminste, niet zolang er vanuit europa/amerika geen interventie zal plaatsvinden. Maar met het verpaatsen van hun leger hebben ze wel een statement afgegeven aan rusland: wij vertrouwen jullie niet meer.quote:Op dinsdag 15 april 2014 22:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Polen zal vooral ervoor zorgen dat ze Rusland zoveel mogelijk kunnen tegenhouden. Maar Oekraïne helpen? nah, denk het niet.
2: De VS en Europa kunnen perfect niets doen hoor. Ze hebben het in het verleden ook allemaal laten gebeuren zonder iets te doen.
De VS en Europa (NAVO) helpen landen alleen als ze er zelf ook iets bij kunnen winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |