Niks Rusland, de unie bestond uit 15 landen en de dictator was een Georgiër. Rusland zelf werd net zo goed onderdrukt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:03 schreef superworm het volgende:
[..]
Je kunt het argument ook omdraaien. Niet Rúsland wordt hier langzaam 'veroverd' door de NAVO, maar Europa langzaam door de Russen. Alleen al de afgelopen eeuw:
Rusland wilde Finland veroveren (niet gelukt).
Rusland wilde de Baltische staten Russisch maken. Niet gelukt.
Rusland verplaatste invloedssfeer tot aan grenzen Oostenrijk, West-Duitsland. Teruggedraaid.
Rusland bemoeide zich actief met lot van praktisch elk midden- en oost-Europees land waar ze überhaupt níets te zoeken hadden. Teruggedraaid en grotendeels in NAVO opgenomen.
De EU kan Oekraïne niet verbieden contacten te onderhouden met Rusland. Dat zou ook wat vreemd, daar de andere lidstaten ook een eigen relatie hebben met de Russen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de overeenkomst met de EU verbood een akkoord met Rusland. En daar wilde de EU niet samen met Rusland over onderhandelen.
Er wordt niet gezegd wat de keuzes in het referendum zijn, ik weet wel zeker dat bij Rusland horen of onafhankelijk worden er niet bij staat.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kiev heeft een referendum geboden, dat hebben ze in de wind geslagen, dus wat wil je dat ik erover zeg dan?
Lees in dat geval 'het Kremlin' i.p.v. 'Rusland'. Stellen dat de landen in de Sovjet-Unie net zo onafhankelijk waren als landen in de EEG of NAVO is ridicuul. Ze werden van Hongarije '56 tot Lech Walesa in de '80s simpelweg onderdrukt in een totalitaire communistische dictatuur waar uiteindelijk Sovjettroepen hetlaatste woord hadden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks Rusland, de unie bestond uit 15 landen en de dictator was een Georgiër. Rusland zelf werd net zo goed onderdrukt.
Ik denk dat het Oosten van Oekraïne een soort Vlaanderen wil gaan worden. Niet onder Nederlands bestuur (lees in casus Kiev) willen vallen, maar wel een soort Nederlandstalig (Oekraïens) gebied willen blijven.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och dat zal vast niet allemaal, maar ik denk ook niet dat ze zitten te wachten op een nieuwe Russische overheersing.
Dat is uiteindelijk het doel.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het gaat om een friggin' handelsakkoord, je doet net alsof de EU ze wil inlijven.
Dat zal dan ook geen enkele regering doen. In Rusland zal het ook geen optie zijn voor de Tsjetsjenen om zo'n referendum te eisen, dus ga nou niet doen alsof dat nou reden is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Er wordt niet gezegd wat de keuzes in het referendum zijn, ik weet wel zeker dat bij Rusland horen of onafhankelijk worden er niet bij staat.
Volgens mij zijn er nu zelfs 3 officiële talen op de Krim.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:18 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die kort daarna weer werd teruggedraaid. Op de Krim is Ukraïns inmiddels geen officiële taal meer...
En als dat over tientallen jaren eindelijk een keer op tafel ligt, op vreedzame wijze, terwijl de bevolking dat wil, dan is dat nu reden om met geweld Oekraïne in te lijven bij Rusland omdat waarom precies?quote:
Het akkoord maakte het onmogelijk dat ze nog een akkoord met Rusland konden sluiten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De EU kan Oekraïne niet verbieden contacten te onderhouden met Rusland. Dat zou ook wat vreemd, daar de andere lidstaten ook een eigen relatie hebben met de Russen.
Wel probeerde de EU de Russische invloedssfeer in te perken. Niet meer dan terecht, lijkt mij.
Dat doet toch niemand?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:07 schreef superworm het volgende:
Stellen dat de landen in de Sovjet-Unie net zo onafhankelijk waren als landen in de EEG of NAVO is ridicuul. Ze werden van Hongarije '56 tot Lech Walesa in de '80s simpelweg onderdrukt in een totalitaire communistische dictatuur waar uiteindelijk Sovjettroepen hetlaatste woord hadden.
Tsjetsjenië heeft een referendum gehad maar die was nogal vervalst. Het gaat mij niet om de redenatie van Rusland.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zal dan ook geen enkele regering doen. In Rusland zal het ook geen optie zijn voor de Tsjetsjenen om zo'n referendum te eisen, dus ga nou niet doen alsof dat nou reden is.
Tientallen jarenquote:Op dinsdag 15 april 2014 13:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En als dat over tientallen jaren eindelijk een keer op tafel ligt, op vreedzame wijze, terwijl de bevolking dat wil,
Ze verbieden een referendum.quote:dan is dat nu reden om met geweld Oekraïne in te lijven bij Rusland omdat waarom precies?
Op wat voor akkoord doel je dan precies? Want het staat lidstaten, nogmaals, vrij om banden te onderhouden met niet-EU landen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het akkoord maakte het onmogelijk dat ze nog een akkoord met Rusland konden sluiten.
En mij lijkt het terecht dat Rusland de NAVO invloedssfeer in perkt.
quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:07 schreef meth1745 het volgende:
net zoals de NAVO in werkelijkheid de VS met z'n vazalstaten is.
Samengevat, als je niet voor ons bent, ben je tegen ons. Als je de andere kant van de situatie wil zien ben je pro rusland.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Heb het sinds gisteravond niet meer gevolgd.. is er iets nieuws gebeurd? Geen zin om 7 pagina's gelul terug te lezen
Kom nou, dit wordt te gek. Het leidende land is altijd Rusland geweest, specifieker het Kremlin.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks Rusland, de unie bestond uit 15 landen en de dictator was een Georgiër. Rusland zelf werd net zo goed onderdrukt.
Wat kan je toch lekker gekleurd je mening geven hier. Genieten hoor.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:12 schreef meth1745 het volgende:
En inmiddels worden politieke tegenstanders in Kiev in elkaar geslagen. Yep, duidelijk een democratisch bewind...
Wat is dit nou voor onzin?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Tientallen jarenAls het volgens plan gaat is binnen 3 jaar Moldavië lid wat nog veel armer en corrupter is.
Waarom bazel je dan steeds over Rusland's gelijk?quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de redenatie van Rusland.
En terecht dus, zoals nu weer eens blijkt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:02 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Door het zgn. raketschild op te trekken in het voormalige oostblok, tegen zgn. Iraans raketgevaar vind ik het beste voorbeeld van de aanhoudende vijandige en wantrouwige intenties van NAVO jegens Rusland.
Ik zie Rusland hierop reageren. Helemaal terecht, gezien de implicaties (eenzijdig verzwakken MAD-principe).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |