abonnement Unibet Coolblue
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 08:23:50 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138894629
Inleiding

Aangezien ik hier op FOK! nog maar weinig ben tegen gekomen over elektronisch roken, ook wel dampen, e-smoken of vapen genoemd, ben ik zelf maar even een topic begonnen (veel schaamteloos gejat van Tweakers). Ik ben nu ongeveer 5 weken gestopt met analoog roken (the real deal dus). Dit viel niet mee. Ik rookte vrij veel namelijk. Het laatste jaar rookte ik ongeveer een pakje Javaanse Jongens 3/4 (37.5 gram) per anderhalve dag. Ik gok dat dit neerkwam op een shagje of 30 a 35 per dag.

Ik had gehoopt dat mijn verlangen naar een shagje na een week of 4 wel tot praktisch 0 gereduceerd zou zijn, maar helaas bleef ik op momenten last houden van een aanhoudende drang om te roken. Ik moest gewoon iets inhaleren en de drang om toch maar wat te roken te gaan halen bleef zo nu en dan in me opkomen. In de weekenden, vaak onder het genot van een biertje of wat, ging ik dan ook regelmatig voor gaas en bietste ik her en der een shagje of sigaret. Door de weeks was dit een stuk minder, maar ook dan kreeg ik regelmatig met die drang om te roken te maken.

Uiteindelijk werd ik er gek van en ben me eens gaan verdiepen in het fenomeen elektronisch roken. Ik raakte aardig nieuwsgierig en heb dus meer uit nieuwsgierigheid een elektronisch roken starter kitje gekocht. Sinds gisteren heb ik dus een elektronische sigaret en ben er best positief over. Dit wil ik met jullie delen en ik denk ook serieus dat dit mij gaat helpen om niet meer te roken.

Elektronisch roken? Huh..wat is dat?

Een e-smoke is een apparaatje dat bestaat uit een batterij, een verdamper en een reservoir waar je vloeistof in doet. De zogennaamde e-liquid. Deze vloeistof wordt door de verdamper verhit waardoor er een damp wordt geproduceerd welke je vervolgens kunt inhaleren. De damp lijkt sterk op rook, maar aangezien er geen sprake is van een verbrandingsproces, mag je eigenlijk niet van rook spreken. De vloeistof bestaat voornamelijk uit Propyleenglycol waarin nog enkele andere stoffen zijn opgelost, zoals bijvoorbeeld smaak en geurstoffen.

E-smoken is vele malen minder slecht dan gewoon roken. Aangezien er geen sprake is van verbranding, krijg je dus ook geen schadelijke verbrandingsproducten binnen. Ik schrijf bewust dat het minder slecht is, omdat het nog altijd gezonder is om niet te e-smoken. De liquids bevatten namelijk wel nicotine, hoewel er ook liquids zijn die geen nicotine bevatten. Toch is de nicotine wel essentieel om de zogenaamde "troath hit" te behalen. Dit is de prikkel in de keel die je ervaart bij het inhaleren..

De damp lost veel sneller op dan rook, het is praktisch geurloos en ook niet schadelijk voor je omgeving. Ook zul je geen vieze smaak meer in je mond hebben na het roken van zo'n e-smoke, hetgeen bij het roken van tabak wel het geval is. Je stinkt ook niet meer na het roken. Man wat stinken rokers zeg... ik heb dus ook altijd zo gestonken :r

In theorie mag je overal e-smoken omdat er geen sprake is van een verbrandingsproces en je dus geen rook produceert. In de praktijk blijkt dat nogal eens tegen te vallen. Mensen zouden je vaak raar aankijken en het e-smoken verwarren met echt roken. Onwetendheid, voornamelijk. Wellicht dat dit in de toekomst wel wat zal veranderen.

Hieronder even een aantal voordelen ten opzichte van het roken van tabak:

• Er is geen verbranding, dus er komen (bijna) geen giftige stoffen vrij, en de damp geeft nagenoeg geen geur af.
• De damp lost snel op, dus het zal geen rokerige kamer veroorzaken.
• Je kan/mag het ding in theorie overal roken
• Je hebt geen asbak of aansteker nodig
• Je bergt hem eenvoudig weer op, ook na één snel trekje!
• Je hoeft je geen zorgen te maken over wat met de as te doen, of waar het filter weg te gooien
• Je stinkt niet. Je kleren, auto, huis, handen etc. ook niet (tenminste niet naar rook ;) )
• Er komt geen irriterende rook vanaf.
• Hij rookt niet door terwijl je hem niet gebruikt.

Gezondheid

Zoals je al waarschijnlijk aan de hand van bovenstaande tekst kan raden, is een e-smoke veel minder ongezond voor je dan analoge peuken verbranden. Waarom zeg ik "minder ongezond" ? Nou.. er zit nog steeds nicotine in, bijvoorbeeld. Echter, het is een ieder duidelijk dat het roken (dampen) van e-smokes alleen al op basis van het feit dat er geen verbranding plaats vindt, gezonder moet zijn dan een normale peuk. Daarr kan in ieder geval geen twijfel over bestaan. Je vraagt je wellicht af - maar waarom lees ik dan zo veel over schadelijkheid als ik even op Google naar "e-cigarette" zoek?

Nou... als ik heel eerlijk ben is dat gewoon een beetje vaag. Er is redelijk wat onderzoek gedaan naar e-smokes, en daarbij zijn her en der wat licht schadelijke gevolgen gevonden. Bijvoorbeeld dat het je adem-weg vernauwt. Dat duurt dan tot 10 minuten na gestopt te zijn met het gebruik. Echter is in dit onderzoek alleen gekeken naar e-smoken. Niet wat er gebeurd met gewoon roken, of het stomweg inhaleren van damp (denk sauna) of dan hetzelfde effect optreedt.

In de USA hebben ze de FDA een onderzoek laten doen naar alle kwalijke eigenschappen. "Helaas" (voor de FDA) kwam daar echter uit dat het helemaal niet zo slecht was en al helemaal niet als je het vergeleek met een sigaret. Het rapport is op de site van de FDA te vinden en daar wordt heel veel gesproken over het aantreffen van bepaalde stoffen die slecht zijn voor de mens. Echter, ze vermelden er niet bij dat de concentraties waarin die stoffen voorkomen een factor 1000 tot 15000 lager zijn dan in een normale sigaret. Voor een goede analyse van het rapport (helaas in het Duits), deze link. Hierbij zitten alle links, inclusief bronnen in het engels en aanverwante zaken.

Je kunt het even allemaal doorlezen, maar kort samengevat komt het hier op neer:

• In 1ml e-liquid zit 40x minder Nitrosamine dan in een nicotinepleister of nicotinekauwgom
• In één sigaret zit 15000x zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid
• In één liter bier zit twee keer zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid

Dus als we het even snel uitrekenen:

Je kunt acht jaar lang 5ml e-liquid per dag dampen en dan heb je dezelfde hoeveelheid nitrosamine opgenomen als met het roken van één sigaret.

Daarbij wordt er gedaan alsof de andere gebruikte materialen in de liquids enge chemische middelen zijn, terwijl dit (afgezien van de nicotine!) allemaal middelen zijn die goedgekeurd zijn voor de menselijke voedselverwerking!

Los van het stoppen met nicotine innemen heeft e-smoken alle voordelen die je kan verwachten van het totaal stoppen met het roken van sigaretten. Ik geef toe, dat is een redelijk grote "los van", en Nicotine is zeker ook niet speciaal goed voor je. Het probleem bij het online onderzoeken van wat Nicotine nou precies met je doet is dat de meeste studies eigenlijk meer studies zijn van het roken zelf (per slot van rekening zijn er geen andere noemenswaardige bronnen van nicotine, dus het bestuderen los van sigaretten lijkt weinig zinvol). Maar het is in ieder geval duidelijk dat Nicotine net als caffeine een drug is, en je die stof uiteraard liever niet in je lichaam wil.

Er zijn evenwel een paar problemen die nog nader moeten worden onderzocht. Zo is het bijvoorbeeld nog onbekend hoeveel van de nicotine die in e-liquids zit, daadwerkelijk in je bloedstroom terecht komt. Sommige mensen zeggen 10% in vergelijking tot een normale sigaret, anderen weer 30%. Een (realistisch) nadeel van e-smokes die vaak wordt aangehaald is dat het moeilijk is te bepalen hoeveel nicotine je binnen krijgt. Dat is correct, en is wellicht het enige nadeel dat daadwerkelijk en objectief gezien als zodanig kan worden gezien. Echter, mijn mening is dat je dit op den duur zelf zal reguleren. Je moet het wel heel, heel bont maken om een overdosis nicotine tot je te nemen, en het feit dat dit nog geen enkele e-smoker ter wereld is gelukt zou je gerust moeten stellen. Het is overigens in theorie wel mogelijk om een overdosis te scoren met normale peuken, echter in de meeste gevallen zal je lichaam dermate hard beginnen met protesteren dat je waarschijnlijk nooit zo ver zal komen.

Even samenvattend de gezondheids-voordelen van de e-smoke versus de normale sigaret:

• Geen teer, kool-monoxide, en andere verbrandings-producten
• Geen ammonia en 4500 andere chemische stoffen die in normale sigaretten zitten
• Geen rook die de mensen in je omgeving een hoger risico op ziektes geeft
• Geen vervelende hoest, grijze huid, gele vingers, kortademigheid

De kosten

Voor met name sigarettenrokers is het qua kosten besparing vrij interessant om over te stappen op elektronisch roken. Voor shagrokers iets minder, maar ook die zullen voordeel behalen.

Men neme een gemiddeld eGo starter setje. Later hieronder behandel ik nog uitgebreid de hardware, maar neem van mij even voorlopig aan dat een eGo setje waarschijnlijk jouw keuze zal worden, dus laten we hier even van uitgaan. Nou, dat kost je zo'n EUR 60. Dat is dan een quality setje van JoyeTech, met twee e-smokes. Daar krijg je ook twee tankjes en twee atomizers bij. We gaan even een jaar-berekening maken, dus laten we even uitgaan dat een atomizer zo 3-4 weken meegaat (15 per jaar nodig) en een batterij voor een maand of 4-6. Voor het gemak, rekenen we twee extra batterijen. Een atomizer is zo EUR 7.50, een batterij EUR 20. (nogmaals, ik neem de prijzen ruim. Je kan ze waarschijnlijk voor 5 EUR en 15 EUR ook wel krijgen). Nou, (15x 7.50) = EUR 112.50 + (2x 20) = EUR 40 == EUR 152.50 aan onderdelen. Zitten we voor de hardware op EUR 212.50 per jaar.

Dan - de liquids. Daar ga ik uit van een verbruik van 2.5ml per dag, elke dag. In het begin zal dit waarschijnlijk hoger liggen (nieuw, leuk, spannend!) en later waarschijnlijk minder, maar laten we er even van uit gaan dat jij een fanatieke damper wordt! Nou... 365 dagen gedeeld door 4 = 91.25 flesjes per jaar. 10ml flesjes kosten zo tussen 3.95 en 5.95, laten we even uit gaan van 5 Euro per flesje. Er bestaan ook flesjes van meer dan 10ml, en die zijn vaak ietsje goedkoper trouwens. Goed. 91.25 * 5 EUR = 456.25 EUR per jaar aan e-liquids. Laten we even voor de volledigheid wat oplaad-kosten erbij nemen, zeg, twee tientjes op jaar-basis. Ok. Dan hebben wij in totaal... EUR 212.50 (hardware) + EUR 456.25 (e-liquids) + EUR 20.00 (electriciteit) = EUR 688.75 per jaar (EUR 1.89 per dag).

Jaja... je ziet hem al aankomen... met dat per-dag bedrag natuurlijk... maar goed, even verder rekenen. Hoeveel geef je uit aan normale sigaretten? We nemen even aan dat je een pakje van 19 peuken per dag zal verbranden. Dat is 365x 5.40 = EUR 1971.00. Ja dat ziet er al een stuk minder fijn uit he? Gooi er nog 20 aanstekers bij.. 20 EUR... in totaal komt dat neer op EUR 2000 per jaar. Twee Duizend pieken. Versus 688.75.

De hardware
Ok, je hebt genoeg van analoog roken en je wil een e-smoker worden. Goed zo! Maar nu... er is zo veel aanbod, wat is nou de goede keuze? Ik zeg er meteen eerlijk bij - het wordt je niet makkelijk gemaakt! Er zijn heel veel soorten e-smokes, sommige daarvan zijn wel in NL te koop, andere weer niet. Sommige werken met weg-werp cartridges, andere met vloeistof-tankjes. Sommige zijn klein, andere groot. Het is inderdaad een ramp om zo als n00b even te vinden wat je nou wil. Dus, we gaan het even allemaal uitleggen.

Voordat ik begin, De Gulden Regel Van E-Smokes Kopen:

!! Koop altijd een setje met twee peuken/batterijen !!
!! Single e-smoke "sets" (tenzij als vervanging voor een stuk exemplaar) zijn een total no-go !!

Want ja, ook jou zal het overkomen dat 1 stuk is, de batterij op is, etc. en je wil NIET weer terugschakelen op analogs. Dus - ALTIJD een duo-set kopen. Het is ietsje duurder, maar veel, veel beter.

Veel mensen willen dat hun e-smoke zo veel mogelijk op een sigaret lijkt. Dat is géén goed uitgangs-punt. Ten eerste ben je dan gedoemd tot het kopen van kant-en-klare modellen met een kleine batterij, ten tweede wordt het lastiger om het ding te dampen waar je niet mag roken. Wellicht vind je dat niet belangrijk, kan. Maar het is wel een feit. Zijn er dan helemaal geen goede sigaret-achtige e-smokes? Jawel... als je wat nadelen voor lief neemt. Maar als je echt serieus wil dampen, dan begin je toch met een stapje hoger. Maar, ik laat de keuze aan jou. Laten we eens de gangbare systemen in een lijstje zetten.

A - De "iSmoke"

Deze naam is door een mede-poster bedacht, en hij vat best goed samen wat de simpelste versie van de e-emoke is. Ze lijken op normale sigaretten, zijn klein en handzaam, en kosten in sommige gevallen het minst. Echter, je zit dikwijls vast aan 1 leverancier. Hieronder een paar voorbeeldje:


NuCig Pro 4 (website: http://www.nucig.co.uk/)

Voordelen van deze "iSmokes":

• Goedkoop als instap model
• Lijken op een sigaret
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren, werkt op luchtdruk
• Geen geklooi met vloeistofjes bijvullen
• Batterij laad redelijk snel op (minder dan 30 min)

En dan even de nadelen:

• Relatief weinig rookontwikkeling (zeker met de el-cheapos)
• Lijken op een sigaret (kan voor verwarring zorgen)
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren (ja, dit is ook een nadeel want je kan hem bijvoorbeeld niet voorgloeien voor een sterkere flash
• Weinig keuze met smaken van de vullingen (zeker met de el-cheapos)
• Korte tijd voor je weer ding moet opladen (2 uur medium-intensief dampen)
• Je zit vast aan de producent voor de cartridges/atomizers

Voor een E-Health setje zou je niet meer dan EUR 15 moeten betalen (2-peuken set) - alles daarboven is afzetterij. Voor NuCig... hangt af van welke optie je wil, maar alleen NuCig zelf verkoopt ze, dus afgezet worden is niet mogelijk (als je hun prijs billijk vind, natuurlijk ;)). Echter, mocht je ergens online andere vergelijkbare e-smokes vinden, wees alert op de prijs. Ze mogen onder geen omstandigheid meer dan EUR 50 kosten, en dan is dat al erg veel en hoop ik dat je er een flinke dosis cartridges er bij krijgt.

B - eGo/510 systemen

Dit zijn de meest gangbare e-smokes, en hebben ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jaja... dit is de sweet-spot als je op zoek bent naar een goede, complete rook ervaring, af en toe wil eperimenteren met smaakjes en atomizers, maar geen zin hebt om echt hard core alles zelf te maken en rond te lopen met een bazooka. Er zijn heel, heel veel modellen, maar het belangrijkste aan al deze dingen is het nummer "510". Dat wil zeggen - 510 is (in de praktijk) de benaming van een schroefdraad-formaat waar dan de meeste accessoires op passen. Echter, dit betekent niet dat ze allemaal even dik zijn! Het kan dus zo uitkomen dat als je helemaal random 510-compatible accessoires/apparaten koopt je een combinatie zal hebben die van dik naar dun naar dik verloopt. Als je esthetiek belangrijk vind, let daar dan op. Nou, even wat plaatjes...


Standaard EGO-T model (niet JoyeTech, maar knock-off, echter dikwijls net zo goed)


JoyeTech Ego-C systeem, Ego-T met los vervangbare verdampers (website: http://www.joyetech.com)

Mensen die al wat langer dampen en ervaring hebben met de apparaten raden JoyeTech aan. Echter, dit zal niet lang meer zo blijven - laten we eerlijk zijn, deze dingen zijn niet bepaald complex (batterij, chipje, atomizer... whooptiedoo!) dus het is dan ook vrij lastig om ze echt te vergallen. Maar, als je wat meer zekerheid wil, en garantie op prijs stelt, is JoyeTech aan te raden. We zetten weer even de voor en nadelen op een rij:

Voordelen van de eGo:

• Goede, degelijke rook-ontwikkeling met goede Throat Hit (TH)
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Relatief handzaam formaat, meestal geen led op de tip
• Ruim aanbod van accessoires
• Onderdelen zijn relatief goedkoop (zie voorbeeld onder "kosten")
• Meer controle over hoeveel liquid je rookt
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs

En de nadelen:

• Aanzienlijk groter en zwaarder dan een normale peuk. Je went er aan, maar duurt even
• Meer geklooi met liquids, af en toe wat lekkage wegvegen, etc.
• Als atomizers tegen het eind van hun leven zitten kan de smaak onprettig zijn
• In de meeste gevallen geen voltage-regulatie (zal waarschijnlijk veranderen in 2013)
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Beter opletten met accessoires kopen (zoals juiste weerstand/voltage van atomizers etc.)

Zoals je ziet, er kleven relatief weinig nadelen aan de 510 setjes, en veel voordelen. Dit is dan ook de reden dat ze het meest populaire model zijn. Als je de grootte voor lief neemt, is het de perfecte e-smoke voor de meerderheid van rokers. En als je eenmaal je combinatie van atomizers/batterij hebt gevonden ben ja klaar. Nou, hoeveel moet het kosten? Een goede due e-smoke set zou je niet meer dan 60 EUR moeten kosten. EUR 80 als je er allemaal accessoires bij krijgt, maar ook echt niet meer. Je kan ze al krijgen vanaf EUR 35, maar dat zijn dan vaak niet de "originele" JoyeTech.

De eCab is een nieuwe versie van JoyeTech, en wordt geprezen om zijn degelijke rook-ontwikkeling en bouw-kwaliteit. Het nadeel ervan is echter dat de meegeleverde batterijen slechts 360mAh zijn. Dat is in vergelijking met de 650mAh of zelfs 1100mAh van eGo setjes vrij weinig - houd er dus rekening mee dat je bij de eCab wat vaker van batterij zal moeten verwisselen!

De pro gear

Okay... als je even wat serieuzer met dampen aan de slag wil, bereid bent wat meer cash uit te geven, en op zoek bent naar de ultieme damp-ervaring, dan zijn er nog een paar apparaten die je aanzienlijk meer mogelijkheden bieden. Deze kosten over het algemeen een stuk meer (EUR 100-300) maar dan heb je ook wat. Overigens, in sommige gevallen is het zo dat het kopen van een Pro apparaat op de lange termijn goedkoper zal blijken te zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om je eigen atomizers in elkaar te draaien. Althans - het verhittings-element ervan. Dit heet een zelf-wikkelaar. Je koopt speciaal dun gloeidraaid, glas-vezel draad, en maakt je eigen wikkels. Dit is tot wel 90% goedkoper dan een atomizer vervangen, maar vereist wel dat je stabiele handjes hebt ;) Het zelf maken van je gloei-draad geeft je ook absolute en totale controle over de smaak. Meer of minder draad, veel of weinig glasvezel, al die dingen zullen bepalen hoeveel smaak, damp en throat hit je zal krijgen. De ultieme dampers maken zelfs hun eigen apparaten, maar dat is even iets voor een andere keer. Hier onder even een paar plaatjes van Pro gear:


Een van de meest populaire "pro" apparaten, de LavaTube


Versie 2.0 van de LavaTube, de Epic Storm (Normaal en mini)


Zelf-wikkel verdampers van Bulli-Smoker.de (tussen 50 en 70 EUR per stuk)

Zoals je ziet, zijn deze dingen ook erg groot - je zal er niet snel mee over straat lopen. Als je een van deze wil kopen, zou ik je aanraden dat je de eGo voor buiten koopt, en deze voor binnen. Let wel, in de meeste gevallen zijn de accessoires voor de twee te gebruiken op beide (al dan niet met (meegeleverde) adapters). De LavaTube kost een relatief bescheiden EUR 50-70 (afhankelijk van het pakket dat je kiest) en de Epic Storm zou je voor zo rond de 90-110 EUR moeten kunnen scoren. Op allebei de apparaten kan je het voltage instellen in stapjes van 0.1 V, tussen 3.0 en 6.0V. Het grootste technische verschil is dat de Epic Storm ook de weerstand van je atomizer kan meten. Het voltage is van elementair belang bij hoeveel rook en Throat Hit je krijgt. Echter, als je ook de weerstand van de atomizer weet, dan is het makkelijker in te schatten welk voltage correct is. Anders is het even pielen/proberen.

Voordelen van de Pro Gear:

• Uitstekende damp-ervaring, volle smaak, zeer goede throat hit
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Totale controle over hoe het smaakt, dampt en voelt
• Ruim aanbod van accessoires
• Verwisselbare batterijen
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs
• Diverse instellingen mogelijk (voltage, weerstand meting, etc.)

En de nadelen:

• Groot, log apparaat (tot wel 200 gram of meer)
• Vereist meer handarbeid (alhoewel je ook "normale" atomizers kan gebruiken)
• Relatief hoge kosten aan het begin, accessoires zijn duurder
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Adapters nodig voor sommige accessoires

Okay... dat is dan de hardware. Dit is bij lange na niet alles, er zijn nog veel meer systemen, zoals de 810, de 910... het houdt niet op. Echter, op dit moment (September 2012) is de 510 met grote voorsprong het meest gebruikte systeem, er zijn de meeste accessoires voor te vinden voor de beste prijs, en is plenty informatie te vinden online over deze systemen. Je staat natuurlijk altijd vrij om iets anders te kopen, en we horen graag over andere systemen! Nog even tot slot om er zeker van te zijn dat je dit onthoud... tenzij je een pro-systeem koopt met verwisselbare batterijen, koop altijd een setje van twee peuken. Echt, trust me, het is van cruciaal belang. Zelfs als je maar heel af en toe wil dampen, is het alsnog aan te raden. Al was het maar omdat je vader/vriend/oom het ding ook lekker vindt en hem even wil lenen. Just do it!

Voor goede, lange demonstraties van de hier besproken producten, raad ik je aan om deze videos te bekijken. Ze zijn in het Duits, maar de man weet echt waar hij het over heeft!

Video voor beginners (vooral ove eGo)
eGo videos (demos en product-reviews)
Review van Epic Storm en Lava Tube

De Liquids - De smaak van dampen

Liquids kunnen we relatief kort over zijn. Om te beginnen, zijn er een heleboel. Er is de "originele" liquid, Dekang (DK) die door menig damper ook als beste wordt ervaren. Maar er zijn ook nog merken als @37, LiQueen, High Class, White Premium... echt te veel om op te noemen. Smaakjes zullen persoonlijk zijn, alhoewel mijn persoonlijke mening is dat je in het liefst wil beginnen met rook-achtige smaakjes. Ga dus niet voor blije aardbei of kauwgom - neem in ieder geval een smaak die ongeveer in de richting van tabak ligt, zoals koffie, noten of uiteraard tabak zelf. Dit is voornamelijk van belang als je wilt overstappen naar dampen. De dag dat je verlangt naar de smaak van een analoge sigaret zal ongetwijfeld komen. Het is dan van belang dat je dit op kunt lossen met een rokerige liquid in plaats van terug te vallen naar sigaretten.
Daarnaast zit er uiteraard nicotine in de vloeistoffen. De nicotine is helaas belangrijk. Niet eens alleen vanwege de verslaving die je er aan hebt, maar ook omdat de "throat hit" (TH) door de nicotine tot stand komt. Men heeft reeds geprobeerd om die TH met iets anders teweeg te brengen, echter dit is niet zo succesvol.

Het lijkt vanzelfsprekend dat je eerst wil overschakelen op e-smokes met nicotine zodat je van de sigaret af bent, en dan als tweede stap ook af wil van de nicotine. Dit is echter dus wat lastiger, vooral door het gebrek aan TH. Het roken van nicotinevrije liquids voelt dan ook een beetje alsof je gewoon warme wolkjes lucht inademt - wellicht leuk als je een heel lichte roker was, maar voor degenen die wat langer aan de analoge sticks zaten, geeft dit vaak toch geen voldoening. Zelf heb ik heel hoopvol drie flesjes zero nicotine spul gekocht, en helaas heb ik het grootste deel reeds weg-gegeven, want het beviel niet. Je kan uiteraard wel mengen, zodat je de hoeveel nicotine verkleint, maar echt er helemaal van af zijn... dat wil nog niet echt werken.

Als je besluit liquids te mengen, die dit bij voorkeur met liquids van hetzelfde merk. Ik heb gemerkt dat als je liquids van verschillende merken samenvoegt, je dikwijls "laagjes" maakt, zodat dus de ene liquid bovenop de andere ligt. Schijnbaar mengen ze niet zo lekker. Maar goed, ik heb dat "mengen" ook in de atomizer gedaan, wellicht is het slimmer om dit even te doen voordat je ze er in giet ;)

Onderhoud - Het reinigen van de elektrische sigaret

Voor iedere elektrische sigaret geldt feitelijk hetzelfde. Zorg dat deze in een goede staat blijft en maak hem regelmatig schoon. Aangezien sommige elektrische sigaretten herbruikbaar zijn is het belangrijk dat deze periodiek worden ontsmet met bijvoobeeld isopropyl alcohol. Een goede indicator voor onderhoud is het verbrand smaken van de damp, een stijve teug of verminderde dampproductie. Let op! Een stijve teug kan in het geval van een automatische batterij ook komen doordat er een rookkanaaltje in de batterij-atomizer verbinding verstopt is.

Globaal bestaat een elektrische sigaret uit drie onderhoudsdelen. Een deel waarin de vloeistof wordt opgeslagen, een deel waarin de vloeistof elektrisch wordt verdampt en een deel dat zorgt voor de stroomvoorzienning. Er bestaan meerdere constructies van de elektrische sigaret. Constructies waarbij de verdamper en vloeistof opslag ontkoppelbaar zijn en constructies waarbij deze delen geïntegreerd zijn. Bij sommige systemen is de verdamper opnieuw op te bouwen. Onderhoud op deze systemen is het meest fijn, aangezien alles vervangbaar is. De geïntegreerde systemen maken onderhoud moeilijker. Vaak zijn deze delen dan ook bedoeld om te vervangen zodra ze op zijn. Het onderhoud van een elektrische sigaret is dus erg merkspecifiek.

Behalve de batterij, is ieder deel van een elektrische sigaret af te spoelen. Als de vloeistof is opgedroogd kan deze eenvoudig met lauw tot warm water verwijderd worden. De vloeistofjes lossen goed op in water. Verschillen in resultaat tussen het uitkoken van een verdamper of het eenvoudig gebruik maken van warm water worden niet gemeld.

Op de verdamper kan aanslag ontstaan door niet goed verdampte of ingedroogde vloeistof. Deze aanslag is wat lastiger te verwijderen. Vaak wordt er gebruik gemaakt van een methode waarbij de spoel in de verdamper voor lange tijd zonder liquid wordt verhit. Eventueel kan je ervoor kiezen op de spoel te blazen of water toe te voegen, zodat de spoel schoon kookt. Het verhitten van de spoel kan op diverse manieren.

• Het is mogelijk de spoel periodiek kortstondig te verhitten zonder dat er vloeistof in het reservoir aanwezig is. Deze manier van verhitten zorgt ervoor dat het residu op de spoel alsnog opgebrand wordt. Deze manier zorgt tevens voor een aanslag op de levensduur van de spoel en lading van de batterij. Pas op dat je niet de spoel zelf verbrand en laadt de batterij opnieuw op.

• Een andere manier is om de spoel door een vlam te verhitten. Hiervoor moet de verdamper uit elkaar gehaald worden zodat er goede toegang tot de spoel ontstaat. Door middel van een vlam van een gasfornuis of aansteker kan nu de spoel schoon gebrand worden.

Bij de meeste elektrische sigaretten is het verwijderen van aanslag niet bijzonder goed mogelijk. Het is daardoor van belang de verdamper regelmatig te onderhouden. Er worden goede resultaten geboekt met het periodiek laten weken van de verdamper. Na het weken is het belangrijk dat de verdamper goed opgedroogd is voor gebruik. Dit kan gedaan worden door deze even op de kachel te plaatsen of te verwarmen met een föhn. Het live opdrogen van de verdamper in de elektrische sigaret is geen groot succes. Het kost bijzonder veel batterijlading en het gaat langzaam. Het is altijd aan te raden een reserve verdamper bij de hand te hebben.

Verklarende woordenlijst



E-shops

- http://www.e-rookshop.nl
- http://www.e-sigaretspecialist.nl
- http://www.novosmoke.nl
- http://www.ebnferro.com
- http://www.ismoke.nl
- http://www.cmalo.nl
- http://www.e-cig4u.nl
- http://www.oliespuitje.nl
- http://www.rookwinkel.nl
- http://www.nucig.co.uk
- http://www.esmokedeal.nl
- http://www.vapemunki.co.uk
- http://www.smokesmarter.nl
- http://www.ea-sigaret.nl
- http://www.vaperlounge.nl

Forums:
- http://www.e-cigarette-forum.com (Engelstalig)
- http://www.dampforum.nu

Overigens alle credits voor user Webdoc van http://gathering.tweakers.net _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 16-04-2014 11:44:32 ]
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:32:29 #2
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138895573
http://www.hln.be/hln/nl/(...)et-gezonder-is.dhtml

Iemand hier al meer over gehoord/gelezen?

Natuurlijk begon iemand hier vanochtend meteen over. "Wat je uitademt is net zo schadelijk als wat je inademt! Misschien moet je naar buiten gaan?" Uh, als wat ik inadem niet schadelijk is, dan is "net zo schadelijk" iets wat eigenlijk niks uitmaakt?

Ik vertrouw dat soort onderzoeken trouwens sowieso niet, tot het uit meerdere onafhankelijke bronnen komt. Tot die tijd verdenk ik dit soort dingen standaard als zijnde tabaksproducenten propaganda. :P
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  dinsdag 15 april 2014 @ 09:38:06 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138895690
Ik heb dat ook wel gelezen. Ze hebben bij muizen getest dat er onder bepaalde omstandigheden genmutaties kunnen plaatsvinden die tot kanker lijden. Echter is dat bij dusdanig hoeveelheden dat je dat nooit kan dampen als mens, relatief gezien. Volgens mij.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 10:07:14 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138896429
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2014 09:38 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb dat ook wel gelezen. Ze hebben bij muizen getest dat er onder bepaalde omstandigheden genmutaties kunnen plaatsvinden die tot kanker lijden. Echter is dat bij dusdanig hoeveelheden dat je dat nooit kan dampen als mens, relatief gezien. Volgens mij.
Waar het volgens mij op neer kwam is dat nicotine gewoon niet goed voor je is. Dus dat is hetzelfde als met sigaretten en dat is natuurlijk ook zo.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 10:14:21 #5
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138896636
Kan dat hele onderzoek trouwens niet vinden. Altijd fijn, bronvermelding.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 10:20:38 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138896800
Ah...

Scientists at Boston University grew a batch of human bronchial cells in the presence of e-cig vapor and another batch in the presence of tobacco smoke. The result: the two batches of cells showed similar patterns of gene expression, which can cause the mutations that lead to cancer.

Lead researcher Avrum Spira, M.D., said that while e-cigs may be safer than tobacco, "our preliminary studies suggest that they may not be benign." He said more research is needed.

"I am particularly concerned that many e-cigarettes are packaged in bright colors and flavored to smell like candy or fruit, which puts children at higher risk of poisoning," Boxer said.

Hier staat het onderzoek ergens in, schijnt:

http://clincancerres.aacrjournals.org/
pi_138897323
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:20 schreef Kreator het volgende:
Ah...

Scientists at Boston University grew a batch of human bronchial cells in the presence of e-cig vapor and another batch in the presence of tobacco smoke. The result: the two batches of cells showed similar patterns of gene expression, which can cause the mutations that lead to cancer.

Lead researcher Avrum Spira, M.D., said that while e-cigs may be safer than tobacco, "our preliminary studies suggest that they may not be benign." He said more research is needed.

"I am particularly concerned that many e-cigarettes are packaged in bright colors and flavored to smell like candy or fruit, which puts children at higher risk of poisoning," Boxer said.

Hier staat het onderzoek ergens in, schijnt:

http://clincancerres.aacrjournals.org/
Gevonden:

http://clincancerres.aacr(...)plement/B16.abstract

Volgens mij komt er eigenlijk op neer dat nicotine wel de kans op kanker kan verhogen.
BlaBlaBla
pi_138900781
Briljante titel! :D
pi_138902913
Collega zou even zijn broek ophijsen en liet daarbij z'n vaper vallen. Hele mini pt2 uit elkaar geknald :')

Hij is snel teruggestapt op de plastic varianten.
Kindness
  dinsdag 15 april 2014 @ 13:40:29 #10
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138903922
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:37 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Gevonden:

http://clincancerres.aacr(...)plement/B16.abstract

Volgens mij komt er eigenlijk op neer dat nicotine wel de kans op kanker kan verhogen.
In dit artikel hebben ze het er ook over:

http://www.telegraaf.nl/g(...)de_e-sigaret___.html

"Nicotine is een verslavend, toxisch en in grote hoeveelheden dodelijk voor volwassenen en kinderen"

Ten eerste: nictone is een verslavend, toxisch en in grote hoeveelheden dodelijk WAT? Lekker schrijfwerk, Telegraaf. :P

Ten tweede: caffeine en alcohol zijn net zulke stoffen, dus...

Ik zou het ook heel knap vinden als e-sigaretten uiteindelijk onder de tabakswet komt te vallen, aangezien er geen tabak in zit. Wat mij betreft mag parfum dan ook strenger aangepakt worden, want ik heb er last van als er iemand met een parfumwalm bij me in de kamer zit...
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138905986
Wij zijn trouwens wel een beetje voorzichtig met onze katten en damoen. Met name bij onze kleine, aangezien ie een zwak immuunsysteem heeft. En PG is niet zo best (lees: giftig) voor ze, al dan niet in grotere hoeveelheden.
pi_138906010
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 april 2014 13:40 schreef LeBeau het volgende:

[..]

In dit artikel hebben ze het er ook over:

http://www.telegraaf.nl/g(...)de_e-sigaret___.html

"Nicotine is een verslavend, toxisch en in grote hoeveelheden dodelijk voor volwassenen en kinderen"

Ten eerste: nictone is een verslavend, toxisch en in grote hoeveelheden dodelijk WAT? Lekker schrijfwerk, Telegraaf. :P

Ten tweede: caffeine en alcohol zijn net zulke stoffen, dus...

Ik zou het ook heel knap vinden als e-sigaretten uiteindelijk onder de tabakswet komt te vallen, aangezien er geen tabak in zit. Wat mij betreft mag parfum dan ook strenger aangepakt worden, want ik heb er last van als er iemand met een parfumwalm bij me in de kamer zit...
Wat een gezeik zeg :(

In De Telegraaf, bedoel ik :)

Ik ging net even langs mijn e-dealer, nieuwe liquids halen, en ik stond een beetje met hem te praten toen er een verslaggeefster van de Metro binnenkwam met een fotografe: "Mogen we jullie interviewen over de doodskoppen die verplicht op de flesjes moeten staan, maar die er vaak niet op staan?"

Ik dacht meteen: -O- ;( Wat een gezeik.

Ik raak gewoon écht geïrriteerd door al het gezeik over de e-sigaret, want ik ben dankzij dat ding sinds 6 weken gestopt met roken; van bijna 2 pakjes Marlboro per dag ben ik overgegaan op vapen, eerst met een beetje nicotine en inmiddels zonder nicotine. Dus? Wat is nou eigenlijk het grote probleem?

Volgens mij is er, wat die nicotine betreft, trouwens sprake van een placebo-effect. Je merkt namelijk geen (of nauwelijks) verschil als je de nicotine er langzaam uitfiltert. Het is misschien wel pure psychologie, dat mensen die nicotine willen blijven vapen, maar goed, dat kan aan mij liggen - toch blijft het me verbazen dat ik geen enkel lichamelijk of psychisch verschil heb ervaren sinds ik de nicotine eruit heb gegooid.

Enfin, de verslaggeefster van de Metro kon het natuurlijk ook niet helpen; zij reageert gewoon op het nieuws en de e-sigaret is nu eenmaal steeds (negatief) in het nieuws, maar ik blijf het frappant vinden hoe ongelooflijk negatief, bezorgd, argwanend, wantrouwend en badinerend er op dat ding wordt gereageerd, en dan vooral door mensen die geen benul hebben van wat vapen überhaupt is.
  dinsdag 15 april 2014 @ 14:40:12 #13
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138906242
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:33 schreef Nadine26 het volgende:

"Mogen we jullie interviewen over de doodskoppen die verplicht op de flesjes moeten staan, maar die er vaak niet op staan?"
Ik vind doodshoofden op liquids een belachelijk idee; ze moeten het dan ook gewoon op alcohol en koffie zetten, want daar zitten stoffen in die net zo goed dodelijk kunnen zijn in voldoende hoeveelheid. Hell, zelfs chocolade is dodelijk als je er teveel van eet.

Op mijn liquid staat trouwens wel gewoon een oranje blok met een zwart kruis, zoals ook op bijvoorbeeld bleekmiddel staat. Ik snap de heisa niet. Het voelt een beetje als paniek zaaien, terwijl men gewoon objectief onderzoek moet uitvoeren naar de effecten en mensen op basis daarvan informeren.

Nu heb je 1 onderzoek, en een hoop geblaat, en gaan mensen op basis daarvan piepen. M'n collega (zeikerd, en nog een ex-roker ook, vuile hypocriet) noemde het vapen eerder nog 'de stille moordenaar'. 8)7
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138906264
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:33 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Wat een gezeik zeg :(

In De Telegraaf, bedoel ik :)

Ik ging net even langs mijn e-dealer, nieuwe liquids halen, en ik stond een beetje met hem te praten toen er een verslaggeefster van de Metro binnenkwam met een fotografe: "Mogen we jullie interviewen over de doodskoppen die verplicht op de flesjes moeten staan, maar die er vaak niet op staan?"

Ik dacht meteen: -O- ;( Wat een gezeik.

Ik raak gewoon écht geïrriteerd door al het gezeik over de e-sigaret, want ik ben dankzij dat ding sinds 6 weken gestopt met roken; van bijna 2 pakjes Marlboro per dag ben ik overgegaan op vapen, eerst met een beetje nicotine en inmiddels zonder nicotine. Dus? Wat is nou eigenlijk het grote probleem?

Volgens mij is er, wat die nicotine betreft, trouwens sprake van een placebo-effect. Je merkt namelijk geen (of nauwelijks) verschil als je de nicotine er langzaam uitfiltert. Het is misschien wel pure psychologie, dat mensen die nicotine willen blijven vapen, maar goed, dat kan aan mij liggen - toch blijft het me verbazen dat ik geen enkel lichamelijk of psychisch verschil heb ervaren sinds ik de nicotine eruit heb gegooid.

Enfin, de verslaggeefster van de Metro kon het natuurlijk ook niet helpen; zij reageert gewoon op het nieuws en de e-sigaret is nu eenmaal steeds (negatief) in het nieuws, maar ik blijf het frappant vinden hoe ongelooflijk negatief, bezorgd, argwanend, wantrouwend en badinerend er op dat ding wordt gereageerd, en dan vooral door mensen die geen benul hebben van wat vapen überhaupt is.
Zelf begonnen met de nicotinevrije-variant, vond het echt helemaal niks. Een paar weken later de medium-nicotine variant gekocht en die beviel mij beduidend beter.

(vapen doet het voor mij niet, heb de neiging om in het rookhok mijn peuk ergens in een grindbak 10 meter verderop te gooien. Ondertussen al 5 vapors naar de tyfus gegooid)
pi_138906864
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:40 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Ik vind doodshoofden op liquids een belachelijk idee; ze moeten het dan ook gewoon op alcohol en koffie zetten, want daar zitten stoffen in die net zo goed dodelijk kunnen zijn in voldoende hoeveelheid. Hell, zelfs chocolade is dodelijk als je er teveel van eet.

Op mijn liquid staat trouwens wel gewoon een oranje blok met een zwart kruis, zoals ook op bijvoorbeeld bleekmiddel staat. Ik snap de heisa niet. Het voelt een beetje als paniek zaaien, terwijl men gewoon objectief onderzoek moet uitvoeren naar de effecten en mensen op basis daarvan informeren.

Nu heb je 1 onderzoek, en een hoop geblaat, en gaan mensen op basis daarvan piepen. M'n collega (zeikerd, en nog een ex-roker ook, vuile hypocriet) noemde het vapen eerder nog 'de stille moordenaar'. 8)7
Precies. Much ado about nothing.

Die verslaggeefster bleef maar vragen: "Maar jullie vinden het dus wel belangrijk dat er een doodshoofd op staat? Zodat kinderen er niet uit gaan drinken?"

Ik zei: "Mijn kinderen drinken hier niet uit, hoor. Er zit een veiligheidsdop op. Zoals die ook op een fles Ajax of chloor zit. Daar drinken mijn kinderen doorgaans trouwens ook niet uit, maar als mensen er blij van worden als er een doodshoofd op zo'n liquidflesje staat, waarom niet?"

"Het is slecht voor de hond," zei ze toen.

"Ja, maar in mijn huis zijn heel veel dingen te vinden die slecht zijn voor de hond, bijvoorbeeld opnieuw die fles chloor."

Overigens staat mij bij dat er onlangs juist is toegegeven dat die heisa om die doodskop overdreven was, omdat de hoeveelheid giftige stof in zo'n klein flesje verkeerd was berekend door de experts. Aanvankelijk werd nog beweerd, met droge ogen, dat je beschermende plastic kleding en plastic handschoenen moest dragen als je je e-sigaret wilde bijvullen. Later gaf men toe dat dat enigszins overdreven was :') Hoewel ik voor de zekerheid toch altijd mijn lasbril opzet alvorens ik de liquids open, want je weet maar nooit :+
pi_138906893
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:40 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Ik vind doodshoofden op liquids een belachelijk idee; ze moeten het dan ook gewoon op alcohol en koffie zetten, want daar zitten stoffen in die net zo goed dodelijk kunnen zijn in voldoende hoeveelheid. Hell, zelfs chocolade is dodelijk als je er teveel van eet.

Op mijn liquid staat trouwens wel gewoon een oranje blok met een zwart kruis, zoals ook op bijvoorbeeld bleekmiddel staat. Ik snap de heisa niet. Het voelt een beetje als paniek zaaien, terwijl men gewoon objectief onderzoek moet uitvoeren naar de effecten en mensen op basis daarvan informeren.

Nu heb je 1 onderzoek, en een hoop geblaat, en gaan mensen op basis daarvan piepen. M'n collega (zeikerd, en nog een ex-roker ook, vuile hypocriet) noemde het vapen eerder nog 'de stille moordenaar'. 8)7
Nicotine is giftig, volgens mij is er al een kleuter gestorven omdat deze een flesje e-liquid naar binnen heeft gewerkt. Vreemd waarom er een doodshoofd op staan vind ik het dan niet, het zorgt er misschien voor dat ouders de flesjes goed opbergen, en niet laten rondslingeren. Ik stoor me hier iig niet aan.
BlaBlaBla
pi_138906945
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zelf begonnen met de nicotinevrije-variant, vond het echt helemaal niks. Een paar weken later de medium-nicotine variant gekocht en die beviel mij beduidend beter.

(vapen doet het voor mij niet, heb de neiging om in het rookhok mijn peuk ergens in een grindbak 10 meter verderop te gooien. Ondertussen al 5 vapors naar de tyfus gegooid)
Allemaal psychologie >:)

Nee hoor, je hebt vast gelijk. Ik denk dat er verschillende types rokers zijn: de nicotineverslaafden en de rookwolkenverslaafden, en ik behoor blijkbaar tot die laatste groep. Ik ben blij als ik rook kan uitblazen *O* Maar inmiddels, zonder die nicotine, voelt het een beetje alsof ik de hele dag bellen loop te blazen. Binnenkort misschien toch eens een flesje bellenblaas uittesten O-)
  dinsdag 15 april 2014 @ 15:08:15 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138907129
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:00 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Nicotine is giftig, volgens mij is er al een kleuter gestorven omdat deze een flesje e-liquid naar binnen heeft gewerkt. Vreemd waarom er een doodshoofd op staan vind ik het dan niet, het zorgt er misschien voor dat ouders de flesjes goed opbergen, en niet laten rondslingeren. Ik stoor me hier iig niet aan.
Daar geloof ik niets van.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 15:23:37 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138907712
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:02 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Allemaal psychologie >:)

Nee hoor, je hebt vast gelijk. Ik denk dat er verschillende types rokers zijn: de nicotineverslaafden en de rookwolkenverslaafden, en ik behoor blijkbaar tot die laatste groep. Ik ben blij als ik rook kan uitblazen *O* Maar inmiddels, zonder die nicotine, voelt het een beetje alsof ik de hele dag bellen loop te blazen. Binnenkort misschien toch eens een flesje bellenblaas uittesten O-)
Kennelijk ben je niet erg gevoelig voor nicotine. Ik wel. Ik had eerst 11mg, maar werd er zwaard geirriteerd van, fysiek ook afkickverschijnselen. Nu ik weer 16mg rook is er niks aan de hand.

Ik twijfel nog of ik binnenkort gewoon in 1x ga stoppen, of dat ik ga afbouwen. Ik denk dat afbouwen bij mij niet werkt, omdat ik dan gewoon meer ga dampen. Als ik in 1x stop, dan ben ik na een paar dagen van de nicotine verslaving af. Had ook wel wat kleine afkickverschijnselen toen ik begon met dampen en geen sigaretten meer rookte. (ben nu een week of 8 gestopt met roken)
pi_138907838
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kennelijk ben je niet erg gevoelig voor nicotine. Ik wel. Ik had eerst 11mg, maar werd er zwaard geirriteerd van, fysiek ook afkickverschijnselen. Nu ik weer 16mg rook is er niks aan de hand.

Ik twijfel nog of ik binnenkort gewoon in 1x ga stoppen, of dat ik ga afbouwen. Ik denk dat afbouwen bij mij niet werkt, omdat ik dan gewoon meer ga dampen. Als ik in 1x stop, dan ben ik na een paar dagen van de nicotine verslaving af. Had ook wel wat kleine afkickverschijnselen toen ik begon met dampen en geen sigaretten meer rookte. (ben nu een week of 8 gestopt met roken)
Wat dan bijvoorbeeld?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 15:28:14 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138907885
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat dan bijvoorbeeld?
Onrustig slapen, zweten, zeer snel geprikkeld en geirriteerd. Was na een week over.
pi_138907953
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Onrustig slapen, zweten, zeer snel geprikkeld en geirriteerd. Was na een week over.
Okay, apart eigenlijk! Maar dat komt misschien omdat SD nog helemaal nergens last van heeft en dat dus mijn ervaring is. Maar aan de andere kant is dat juist misschien een beetje vreemd.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 15:33:04 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138908081
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:29 schreef Anne het volgende:

[..]

Okay, apart eigenlijk! Maar dat komt misschien omdat SD nog helemaal nergens last van heeft en dat dus mijn ervaring is. Maar aan de andere kant is dat juist misschien een beetje vreemd.
Volgens mij ben ik ook wel bovengemiddeld verslavingsgevoelig. Ik heb (ben 2x ruim een jaar gestopt geweest) extreem veel last van stoppen, zowel fysiek als mentaal. Maar dat is na een week meestal wel over. Als ik echt cold turkey stop, staat mijn hele lichaam op de kop.
Ik weet wel, dat als ik nu nog een keer stop, dat ik echt NOOIT meer een sigaret aanraak. Kutverslaving.
pi_138908199
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kennelijk ben je niet erg gevoelig voor nicotine. Ik wel. Ik had eerst 11mg, maar werd er zwaard geirriteerd van, fysiek ook afkickverschijnselen. Nu ik weer 16mg rook is er niks aan de hand.

Ik twijfel nog of ik binnenkort gewoon in 1x ga stoppen, of dat ik ga afbouwen. Ik denk dat afbouwen bij mij niet werkt, omdat ik dan gewoon meer ga dampen. Als ik in 1x stop, dan ben ik na een paar dagen van de nicotine verslaving af. Had ook wel wat kleine afkickverschijnselen toen ik begon met dampen en geen sigaretten meer rookte. (ben nu een week of 8 gestopt met roken)
Nou... nu je het zegt: misschien heb ik het iets te rooskleurig voorgesteld. Want inderdaad, toen ik stopte met roken en begon met dampen, was ik wel degelijk geïrriteerd en af en toe pislink op iedereen, maar ik associeerde dat niet zo met het dampen. Ook dát is psychologie, want ik redeneerde: in die e-sigaret zit toch nicotine? Dat was ook wel zo, maar mijn e-dealer had me flesjes met 8 mg aangesmeerd, en dat is best weinig voor iemand die Marlboro rood rookt. Die 8 mg lengde ik ook nog aan met 0 mg, dus alles bij elkaar heb ik tóen mijn zwaarste afkickperiode waarschijnlijk doorgemaakt, al gebeurde dat onbewust.

Dus nu kan ik het nuanceren en zeggen: de stap van 8 mg naar 0 mg is verwaarloosbaar, daar merk je niks van, of bijna niks. Als jij wilt afbouwen, zou ik dus afbouwen van 16 naar 11, en dan naar 8, en vervolgens steeds wat meer aanlengen met 0. Binnen twee weken moet je dan van de nicotine af kunnen zijn, lijkt me. Sowieso heb je een paar mindere dagen, maar als je weet dat het afkickverschijnselen zijn (die snel overgaan) valt er wel mee te leven. Zéker als je weet dat je wel gewoon mag blijven dampen - voor mij was dat echt een enorme troost. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik de boel loop te belazeren met mijn 'gestopt zijn met roken', want zo voelt het helemaal niet :D
pi_138908268
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:23 schreef Kreator het volgende:
of dat ik ga afbouwen.
Daar ben ik wel mee begonnen, heb gewoon vanaf 12mg/ml in stapjes van 2 mg/ml flesjes gemengd, dus van 10, 8, 6 (niet gemengd), 4 en 2. Ben nu nog met 10 bezig maar merk niet dat ik meer liquid verbruik dan anders. Heb van alles 15 ml gemaakt dus dat moet wel los lopen naar mijn mening.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:33 schreef Nadine26 het volgende:
van bijna 2 pakjes Marlboro per dag
Wat?!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 april 2014 @ 15:40:29 #26
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138908360
Ik ga dus niet dampen met 0mg. Dat vind ik voor mezelf echt zo'n onzin. Ik damp vanwege de nicotine, niet omdat ik het dampen zo leuk vind. Vreselijk gedoe met opladen, bijvullen, touwtjes vervangen, schoonmaken.
Goed dat het voor jou wel werkt hoor, zo bedoel ik het niet. De gewoonte is voor mij het probleem niet zo. Het enige dat ik echt mis aan roken is tijdens de werkdag even naar buiten wandelen en de benen strekken.
pi_138908819
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:38 schreef Deshain het volgende:

Wat?!
Als ik iets doe, doe ik het goed :+

En Kreator, wat dampen met 0 mg betreft: je hebt in zo verre gelijk dat het inderdaad een beetje belachelijk aanvoelt. Bellenblazen, dus. Ik merk dat ik het ding af en toe vergeet - dat was, toen ik nog sigaretten rookte, ondenkbaar. Hopelijk vergeet ik hem binnenkort voorgoed O-)
pi_138909645
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:40 schreef Kreator het volgende:
Ik ga dus niet dampen met 0mg. Dat vind ik voor mezelf echt zo'n onzin. Ik damp vanwege de nicotine, niet omdat ik het dampen zo leuk vind. Vreselijk gedoe met opladen, bijvullen, touwtjes vervangen, schoonmaken.
Goed dat het voor jou wel werkt hoor, zo bedoel ik het niet. De gewoonte is voor mij het probleem niet zo. Het enige dat ik echt mis aan roken is tijdens de werkdag even naar buiten wandelen en de benen strekken.
Mag dat zonder roken niet dan ;) ?
  dinsdag 15 april 2014 @ 16:33:14 #29
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138910292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:00 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Nicotine is giftig, volgens mij is er al een kleuter gestorven omdat deze een flesje e-liquid naar binnen heeft gewerkt. Vreemd waarom er een doodshoofd op staan vind ik het dan niet, het zorgt er misschien voor dat ouders de flesjes goed opbergen, en niet laten rondslingeren. Ik stoor me hier iig niet aan.
Het zou mij ook niks uitmaken, als het niet zo was dat je met dit soort dingen een soort paranoia veroorzaakt die niet nodig is. Ja, nicotine is giftig, maar zoals ik zei zijn andere stoffen als caffeïne en alcohol ook vergif, als de dosis hoog genoeg is.

Op mijn flesjes met nicotine staat trouwens al een label:



Zelfde label dat je ook op een fles bleekmiddel vindt. En mensen gaan ook niet piepen dat daar geen schedel op staat, ook al lijkt het me toch net iets schadelijker om DAT op te drinken.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138911766
vandaag starterkitje ego twist 1100mah vv met evod binnen gekomen, 2,4ohm coil en een beetje dekang 16mg appel erin gedaan, wat een wolken vape en wat een throathit, wel even koppijn aangezien het lang geleden is dat ik nicotine binnen heb gekregen, wel een beetje een "fabriek" smaak appel maar ik vind het helemaal top, hij ligt nu aan de lader te wachten. :s) :s)
  dinsdag 15 april 2014 @ 17:47:24 #31
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138913019
Heb je je tank goed uitgespoeld ?

Dekang is overigens wel de goedkoopste liquid die er is dus die zal nooit echt lekker smaken

[ Bericht 61% gewijzigd door Catch22- op 15-04-2014 17:54:42 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 15 april 2014 @ 18:23:39 #32
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_138914103
Ik damp nog steeds op zowel 18 mg, als16 mg. Wilde niet stoppen met roken, maar overstappen op dampen omdat het goedkoper en toch weer een stukje gezonder is. Sinds 2012 gestart, en het bevalt me prima. Ieder z'n meug zeg ik dan. :)
You dont believe me ? Read this line again.
pi_138914176
Ik vind m'n superzoette zwoofs appel beter smaken dan de good life en virgin maar waarschijnlijk ben ik te snel geweest met proeven Door mijn enthousiasma
Kindness
pi_138915032
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik vind m'n superzoette zwoofs appel beter smaken dan de good life en virgin maar waarschijnlijk ben ik te snel geweest met proeven Door mijn enthousiasma
Wees juist blij! Als je iets lekker vindt dat ook nog eens goedkoop is lijkt me dat ideaal. :) Ik zelf vind Joyetech Virginia 100%VG heerlijk, en dat is ook een cheape eliquid van 4 euro.

pi_138915835
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:52 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Wees juist blij! Als je iets lekker vindt dat ook nog eens goedkoop is lijkt me dat ideaal. :) Ik zelf vind Joyetech Virginia 100%VG heerlijk, en dat is ook een cheape eliquid van 4 euro.

[ afbeelding ]
Haha daar zit ook wat in. Van mijn liquia appel krijg ik dan juist met geen mogelijkheid smaak. Die is echt gewoon helemaal smaakloos :?
Kindness
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:35:27 #36
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138916898
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Zelf begonnen met de nicotinevrije-variant, vond het echt helemaal niks. Een paar weken later de medium-nicotine variant gekocht en die beviel mij beduidend beter.
Toen mijn schoonzus er achter kwam dat ze zwanger is zei ze tegen me dat ze ook wil gaan dampen en of ik haar een beetje wegwijs wilde maken. Ik zei tegen haar; weet je wat, ik stel een set voor je samen en bestel wat lekkere sapjes voor je. Ik heb toen bij Goodlife Vapor Atom Bomb en Mexican Hat Dance op 0mg voor haar besteld en heb aan ze gevraagd of ze op de flesjes wil zetten dat het 12mg is en waarom. Toen die sapjes op waren vroeg ik haar of ze last heeft van ontwenningsverschijnselen omdat ze al 2 weken geen nicotine meer binnen krijgt. Ze is zonder dat ze het wist volledig van de nicotine verslaving afgekomen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138919190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:35 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Toen mijn schoonzus er achter kwam dat ze zwanger is zei ze tegen me dat ze ook wil gaan dampen en of ik haar een beetje wegwijs wilde maken. Ik zei tegen haar; weet je wat, ik stel een set voor je samen en bestel wat lekkere sapjes voor je. Ik heb toen bij Goodlife Vapor Atom Bomb en Mexican Hat Dance op 0mg voor haar besteld en heb aan ze gevraagd of ze op de flesjes wil zetten dat het 12mg is en waarom. Toen die sapjes op waren vroeg ik haar of ze last heeft van ontwenningsverschijnselen omdat ze al 2 weken geen nicotine meer binnen krijgt. Ze is zonder dat ze het wist volledig van de nicotine verslaving afgekomen.
Maar dat ligt weer puur aan de e-liquid, ik heb zelf ook een aantal keer 0mg geprobeerd, maar dan had ik het gevoel dat ik maar wat waterdamp met een smaakje aan het inademen was, en was ik er eigenlijk vrij snel klaar mee.

Geven deze 2 smaakjes een soort van throathit?
BlaBlaBla
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:30:12 #38
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138919550
Niet echt, in ieder geval niet op 0mg. Mijn schoonzus is echter gek op fruit en ze vond beide smaken direct helemaal te gek.

Ik damp zelf trouwens al een hele tijd op 0mg en heb nog nooit het gevoel gehad dat ik waterdamp met een smaakje een het dampen ben.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:47:49 #39
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138920351
mbt het nicotineverhaal:

Bij was het ook wel even moeilijk tijdens het overstappen, ik was gelijk aan de 18mg en dampte me helemaal suf, tot hoofdpijn aan toe. En ik had ook echt geen behoefte om te roken, maar toch voelde ik afkickverschijnselen. Weliswaar mild, maar dat was op zich normaal voor mij. Ik heb door de jaren een paar keer moeten stoppen omdat ik geen geld had en het was nou nooit echt meer dan wat sipheid en ongeduld voor een paar dagen.

Ik ging er vanuit dat het gewoon de gewoonte was die ik miste, maar wie weet. Het ding is dat de nicotinelevering bij dampen geheel anders werkt dan bij roken. Sommigen beweren dat het bijvoorbeeld volledig in je mond en keel gebeurt i.p.v. ook in je longen. Ik heb ook een onderzoek gezien waarin beweerd werd dat er helemaal geen nicotine opgenomen wordt bij het dampen, dan zou het slechts een placebo moeten zijn.
Nicotine in sigaretten is natuurlijk ook bewerkt, het wordt sneller opgenomen en blijft minder lang hangen zodat het verslavender werkt. Ook het gevoel is anders, bij tabak voelde het altijd bijzonder rustgevend bij mij, wat toch vreemd is gezien het een stimulant is.
Dampen lijkt wat dat betreft een wat meer pure ervaring te geven.
Ik ben nu ook veel minder verslaafd en kan gerust een dagje of meer stoppen zonder daar echt last van te hebben.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_138923867
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:47 schreef Catch22- het volgende:
Heb je je tank goed uitgespoeld ?

Dekang is overigens wel de goedkoopste liquid die er is dus die zal nooit echt lekker smaken
ja ik heb hem nu even omgespoelt etc. en heb er nu een perzik van geen idee welk merk in gedaan, zodadelijk maar eens uitproberen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138924669
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:47 schreef rockstah het volgende:
mbt het nicotineverhaal:

Bij was het ook wel even moeilijk tijdens het overstappen, ik was gelijk aan de 18mg en dampte me helemaal suf, tot hoofdpijn aan toe. En ik had ook echt geen behoefte om te roken, maar toch voelde ik afkickverschijnselen. Weliswaar mild, maar dat was op zich normaal voor mij. Ik heb door de jaren een paar keer moeten stoppen omdat ik geen geld had en het was nou nooit echt meer dan wat sipheid en ongeduld voor een paar dagen.

Ik ging er vanuit dat het gewoon de gewoonte was die ik miste, maar wie weet. Het ding is dat de nicotinelevering bij dampen geheel anders werkt dan bij roken. Sommigen beweren dat het bijvoorbeeld volledig in je mond en keel gebeurt i.p.v. ook in je longen. Ik heb ook een onderzoek gezien waarin beweerd werd dat er helemaal geen nicotine opgenomen wordt bij het dampen, dan zou het slechts een placebo moeten zijn.
Nicotine in sigaretten is natuurlijk ook bewerkt, het wordt sneller opgenomen en blijft minder lang hangen zodat het verslavender werkt. Ook het gevoel is anders, bij tabak voelde het altijd bijzonder rustgevend bij mij, wat toch vreemd is gezien het een stimulant is.
Dampen lijkt wat dat betreft een wat meer pure ervaring te geven.
Ik ben nu ook veel minder verslaafd en kan gerust een dagje of meer stoppen zonder daar echt last van te hebben.
Dit bedoel ik dus; volgens mij is er sprake van een placebo-effect, al kan ik niet precies uitleggen hoe dat zit :P Maar het is interessant om andere ervaringen, zoals die van jouw schoonzus, te horen, want op die manier doen we met z'n allen misschien nog wel een ontdekking :Y)

Ik las afgelopen weekend een goed artikel over placebo's in NRC Handelsblad; de strekking was dat placebo's werken, maar dat (huis)artsen er geen gebruik van mogen maken bij patiënten omdat ze niet mogen liegen.

Logisch. Echter: het placebo-effect is het sterkst als er wél gelogen wordt (zo blijkt uit onderzoek, en de ervaring van jouw schoonzus ondersteunt die theorie: door te zeggen dat er een bepaald stofje wél in zit, voelt de patiënt een sterker effect). Maar ook zónder te liegen - de arts vertelt dat de patiënt 50% kans maakt op een placebo, en 50% op een echt medicijn, zoals bij veel onderzoeken gebeurt - werkt de placebo goed.

Het idee is nu om 'eerlijke' placebo's te gaan verstrekken, dus: de arts vertelt ronduit dat er sprake is van een placebo, maar dat die toch goed werkt _O- Zelf zou ik er niet intuinen, denk ik, maar misschien vergis ik me.

Wat de nicotine in e-sigaretten betreft: volgens mij maakt het in het begin geen bal uit of je er wel of geen nicotine bij doet, omdat de 'rookervaring' sowieso anders is; je hebt geen verbranding, geen teer, geen keelprikkeling enzovoort. Je kunt dus net zo goed meteen die overstap naar 0% maken, vooral omdat - en dat blijkt uit meerdere verhalen hier - je tóch die afkickverschijnselen wel krijgt, met of zonder nicotine :7
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:20:35 #42
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138925564
Probleem met 0% is juist het gebrek aan keelprikkeling. Dat is toch wat veel mensen het meeste aan roken doet denken. Daarnaast hoeft wat voor mij geld natuurlijk niet voor iedereen te gelden, ieder lichaam is anders. Daarnaast bevat sigarettenrook naast nicotine en glycerol nog 500+ andere stoffen die niet in de E-liquid voorkomen, het zou best kunnen dat er nog andere stofjes zijn die een verslavende werking hebben. Ik denk dat je bij nicotinepleister-gebruikers bijvoorbeeld vergelijkbare verhalen zult horen.
Er wordt nu ook hier en daar geëxperimenteerd met vloeistoffen die ook een aantal andere alkaloïden uit tabak bevatten en zo een meer natuurgetrouwe beleving moeten geven, het is allemaal nog niet uitontwikkeld wat dat betreft.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_138925788
Ik dacht dat de throathit juist te maken had met de PG/VG combinatie?
Kindness
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:25:05 #44
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138925806
Wat mijn schoonzus hiermee te maken heeft snap ik ook niet helemaal trouwens. :D
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:28:15 #45
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138926031
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:24 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik dacht dat de throathit juist te maken had met de PG/VG combinatie?
Deels, maar nicotine is de grootste factor. Ook de smaakstof heeft er invloed op trouwens, meer nog dan de hoeveelheid VG naar mijn ervaring.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_138926977
mijn evod blijft een beetje een branderig nasmaakje houden in de keel, hoort dit? niet echt heel storend ofzo maar ben ik benieuwd naar, al heel lang geen shisha oid. gerookt
het is trouwens 16mg nicotine misschien heeft het hier mee te maken?
pi_138927695
Heb mijn Rocket Fuel sapjes binnengekregen en deze vallen wat tegen eigenlijk. Redelijk smakeloos en krijg er een zere keel van. Hoe zat het ook alweer met die Best By datum, die onderop de flesjes staan? Op de meesten staat oktober 2014, moet ik ze dan laten "rijpen" of hoe zat dat ook alweer?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_138927780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:54 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Heb mijn Rocket Fuel sapjes binnengekregen en deze vallen wat tegen eigenlijk. Redelijk smakeloos en krijg er een zere keel van. Hoe zat het ook alweer met die Best By datum, die onderop de flesjes staan? Op de meesten staat oktober 2014, moet ik ze dan laten "rijpen" of hoe zat dat ook alweer?
Ik heb het idee dat dat eerder met DIY liquids is. Die flesjes die jij gekregen hebt zullen ook al een aardig tijdje ergens hebben gestaan denk ik (magazijntje bijvoorbeeld)?
Kindness
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:59:57 #49
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138927981
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:43 schreef 0315CASUAL het volgende:
mijn evod blijft een beetje een branderig nasmaakje houden in de keel, hoort dit? niet echt heel storend ofzo maar ben ik benieuwd naar, al heel lang geen shisha oid. gerookt
het is trouwens 16mg nicotine misschien heeft het hier mee te maken?
Dat is niet normaal. Op wat voor batterij zit hij?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138932676
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:47 schreef Catch22- het volgende:
Heb je je tank goed uitgespoeld ?

Dekang is overigens wel de goedkoopste liquid die er is dus die zal nooit echt lekker smaken
Smaken verschillen. Mijn favoriete liquid is de Koffie van de Dekang
Het is wat.......
pi_138932739
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:59 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat is niet normaal. Op wat voor batterij zit hij?
Ego ctwist 1100 vv op 4volt
Standaard coil 2,4 ohm in de evod
pi_138932755
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 07:59 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

Ego ctwist 1100 vv op 4volt
Standaard coil 2,4 ohm in de evod
Dekang peach 75pg25vg trouwens
  woensdag 16 april 2014 @ 08:25:35 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138932951
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 07:50 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Smaken verschillen. Mijn favoriete liquid is de Koffie van de Dekang
Dat kan uiteraard, maar t is nog steeds een goedkoop merk. Er zijn ook mensen die senseo lekkere koffie vinden ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 07:59 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

Ego ctwist 1100 vv op 4volt
Standaard coil 2,4 ohm in de evod
Hoe lang heb je die coil gebruikt? Hoe ziet die er uit?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 april 2014 @ 08:31:40 #54
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138932994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:04 schreef Nadine26 het volgende:
volgens mij is er sprake van een placebo-effect,
Volgens mij niet. Wat er gebeurt als je stopt met roken en begint met dampen, is dat je ontwenningsverschijnselen krijgt van andere stoffen in de sigaret. De nicotine houdt je rustiger, maar er zitten meer stoffen in die verslavend werken.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 april 2014 @ 08:34:05 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138933014
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:54 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Heb mijn Rocket Fuel sapjes binnengekregen en deze vallen wat tegen eigenlijk. Redelijk smakeloos en krijg er een zere keel van. Hoe zat het ook alweer met die Best By datum, die onderop de flesjes staan? Op de meesten staat oktober 2014, moet ik ze dan laten "rijpen" of hoe zat dat ook alweer?
Nee. 'rijpen' is een fabeltje. Dat is de 'te gebruiken tot' datum.
  woensdag 16 april 2014 @ 09:18:03 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138933532
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:34 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee. 'rijpen' is een fabeltje. Dat is de 'te gebruiken tot' datum.
Steepen is zeker geen fabeltje. Maar dat is 2-4 weken na het mixen. Als je iets uit het buitenland laat komen dan is het waarschijnlijk al gesteept (vanwege verzendduur en tijd in het magazijn bij de leverancier).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138933828
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:25 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat kan uiteraard, maar t is nog steeds een goedkoop merk. Er zijn ook mensen die senseo lekkere koffie vinden ;)

[..]

Hoe lang heb je die coil gebruikt? Hoe ziet die er uit?
De coil is 20x geinhaleerd ongeveer
  woensdag 16 april 2014 @ 11:18:46 #58
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_138936261
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:35 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

De coil is 20x geinhaleerd ongeveer
Even de coil schoonmaken en dryburnen.
You dont believe me ? Read this line again.
pi_138940908
Ik heb hier 4 flessen Liqua van 30ml staan in de volgende smaken.

- Grape, beetje bosbes achtig, 29ml vol, 50pg/50vg
- Citrus Mix, citroen, 29ml vol, 50pg/50vg
- Apple, duh, 29ml vol, 50pg/50vg
- Traditional Tobacco, beetje RY4 achtig, ruim 20ml vol, 75PG/25VG



De TT heeft 18mg nic, de overige zijn 0mg. Het voordeel hiervan is dat je ze onderling kunt mengen om meer of minder throathit te krijgen. De TT is neutraal van smaak en past daarom goed bij de fruit smaken.

Sinds ik de USA smaken heb ontdekt gebruik ik deze niet meer. Wilt iemand misschien ruilen? Desnoods al mijn flesjes voor 1 flesje van jou. :) Ze staan hier maar wat te staan en dat is zonde.
pi_138941366
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:18 schreef 7nightwing7 het volgende:

[..]

Even de coil schoonmaken en dryburnen.
Hoe doe ik dit het beste? Note: ik heb op het moment geen extra coil dus kan het niet riskeren kapot re maken
pi_138941469
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:46 schreef Negakinu het volgende:
- Grape, beetje bosbes achtig, 29ml vol, 50pg/50vg
Geen druif?
pi_138941638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:04 schreef Deshain het volgende:

[..]

Geen druif?
Ik haal er geen druif uit. Smaakt meer naar bessenlimonade.
pi_138941769
Heb jij geen slechte ervaring met die Liqua Apple? Ik haal er echt 0,0% smaak uit tevoorschijn :?
Kindness
pi_138942593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:13 schreef GeorgeMichael het volgende:
Heb jij geen slechte ervaring met die Liqua Apple? Ik haal er echt 0,0% smaak uit tevoorschijn :?
In mijn dripper slaat de appel me om de oren. :) Het smaakt trouwens wel naar snoep-appel, groene winegums ofzo.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:17:03 #65
403744 leona1
no comment
pi_138943910
Misschien niet wat iedereen hier graag leest maar toch ter info: http://www.goedgevoel.be/(...)et-gezonder-is.dhtml
pi_138945134
na een half uur opladen wil ik mijn ego twist even uitproberen maar hij blijft knippert bij het indrukken van het knopje. wat is dit?
pi_138945221
Even 5 x snel drukken. Hij staat op het slot

Dat denk ik althans. Mijne knippert alleen als ie leeg is
Kindness
pi_138945392
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:59 schreef GeorgeMichael het volgende:
Even 5 x snel drukken. Hij staat op het slot

Dat denk ik althans. Mijne knippert alleen als ie leeg is
Mijne deed het net 1 teug dan weer knipperen, laadt de batterij dan
zó sloom=
edit1 even voor de duidelijkheid, hij knippert alleen als de clearomizer er op zit, als ik de batterij los heb zitten dan brand hij wel gewoon zonder teknipperen
edit 2 nu ik de clearomizer wat losser heb gedraaid van de batterij doet hij het wel weer, beetje vreemd ofniet?

[ Bericht 10% gewijzigd door 0315CASUAL op 16-04-2014 18:10:32 ]
pi_138949055
Net mijn eerste flesje Mt. Baker Thug Juice binnen gekregen. Wat een bazenliquid. Zoet, fruitig en fris met een klein beetje menthol. Ik proef watermeloen en ook iets romigs. 50PG/50VG Het is een beetje een snoep-fruit smaak, dus verwacht geen natuurlijke vruchten aromas ofzo, maar de snoepsmaak is lekker en zorgt samen met de menthol voor een heerlijk lichte en frisse vape. Net mijn vriendin laten proeven en die vind hem ook lekker, en zij dampt of rookt zelf niet en lust normaal alleen mijn dure dessert liquids.

http://www.mtbakervapor.c(...)e-juice-baker-vapor/
Niet mijn foto:


[ Bericht 10% gewijzigd door Negakinu op 16-04-2014 18:17:55 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 18:51:54 #70
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138950686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:05 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

Mijne deed het net 1 teug dan weer knipperen, laadt de batterij dan
zó sloom=
edit1 even voor de duidelijkheid, hij knippert alleen als de clearomizer er op zit, als ik de batterij los heb zitten dan brand hij wel gewoon zonder teknipperen
edit 2 nu ik de clearomizer wat losser heb gedraaid van de batterij doet hij het wel weer, beetje vreemd ofniet?
Een knipperende eGo batterij bij het afvoeren duid meestal op kortsluiting, het zou kunnen dat je door de clearo te strak aan te draaien het circuit verstoort.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_138975002
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:51 schreef rockstah het volgende:

[..]

Een knipperende eGo batterij bij het afvoeren duid meestal op kortsluiting, het zou kunnen dat je door de clearo te strak aan te draaien het circuit verstoort.
Nu wanneer de batterij gewoon brand dan komt er geen rook uit, maakt ook geen geluid.. Coil kapot?
  donderdag 17 april 2014 @ 13:06:56 #72
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138976124
iig geen contact, zou best kunnen dat ie doorgebrand is maar dat komt maar zelden voor bij fabriekscoils. Denk eerder dat je het contactpunt van je atomizer of batterij teveel naar boven/beneden hebt geduwd tijdens het te strak aandraaien. Probeer ze er eens een beetje uit te wrikken met een platte schroevendraaier.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_138985671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:06 schreef rockstah het volgende:
iig geen contact, zou best kunnen dat ie doorgebrand is maar dat komt maar zelden voor bij fabriekscoils. Denk eerder dat je het contactpunt van je atomizer of batterij teveel naar boven/beneden hebt geduwd tijdens het te strak aandraaien. Probeer ze er eens een beetje uit te wrikken met een platte schroevendraaier.
het is zo'n ego c twist uit china ofzo he :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:02:32 #74
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139027540
Zit nu 100%VG Strawberry Granite van Virgin Vapor te dampen, niet normaal meer zo lekker!
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_139028044
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:02 schreef PalmRoyale het volgende:
Zit nu 100%VG Strawberry Granite van Virgin Vapor te dampen, niet normaal meer zo lekker!
Nice! Zijn 100% VGs eigenlijk gewoon te gebruiken in de pt mini 2?
Kindness
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:14:24 #76
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139028078
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:13 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Nice! Zijn 100% VGs eigenlijk gewoon te gebruiken in de pt mini 2?
Misschien moet je dan t rubbertje van de stem halen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 18 april 2014 @ 22:35:10 #77
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139029051
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 22:14 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Misschien moet je dan t rubbertje van de stem halen
Sowieso je flavour wicks verwijderen, dopje zou niet nodig moeten zijn.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_139049531
Dan waag ik me er voor het gemak maar niet aan. Zit er veel verschil tussen de dampervaring van 100vg en 50/50 volgens jullie?
Kindness
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:48:40 #79
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139050052
Van pg krijg je een droge strot en vg zorgt voor damp
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139057416
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 18:36 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

het is zo'n ego c twist uit china ofzo he :')
Daar komen alle ego's vandaan. ;)
pi_139057464
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 22:52 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar komen alle ego's vandaan. ;)
oh haha ;), achja ik heb het al geregeld ik krijg bij mijn volgende bestelling een gratis ego twist 1100mah met evod starterkitje :) :) goede service van fasttech
pi_139088666
Een paar van mijn testspoeltjes op een Kayfun Lite clone. :7


^^ kan je beter naar binnen wikkelen.

pi_139104982
Hoe bewaren jullie de liquids: in de koelkast of gewoon in een kast ?

P.s. vanaf donderdag geen gewone sigaret meer aangeraakt en nu last van lichte afkick verschijnselen. Ik d8 dat het tussen mijn oren zat maar mijn buurvrouw heeft hetzelfde en we zijn gelijktijdig op de e-sig overgestapt.
  maandag 21 april 2014 @ 11:53:06 #84
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139105093
In een donkere la.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139105646
Ik heb ze gewoon op het dressoir staan
Kindness
pi_139107002
Ik denk ik vraag het even omdat er op de bijsluiter staat: koel en donker bewaren dus ik heb ze maar in de koelkast gezet maar misschien is dat te koel.
pi_139107087
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 12:59 schreef Sorella het volgende:
Ik denk ik vraag het even omdat er op de bijsluiter staat: koel en donker bewaren dus ik heb ze maar in de koelkast gezet maar misschien is dat te koel.
Het schijnt dat ze daar juist stroperig van worden en dat de smaak er niet beter van wordt.
Niet in de koelkast bewaren dus ;).
pi_139107102
oké in de kast dan. tnx
pi_139124663
Na mijn goede ervaring met de virgin vapor creamsicle heb ik nu ook de strawberry granita en crème caramel van Virgin besteld. Misschien dan toch maar eens in grotere hoeveelheden uit de vs halen. Dit wordt ook vrij prijzig zo :+

Iemand nog een aanrader waae dit te doen?
Kindness
  maandag 21 april 2014 @ 21:14:46 #90
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139124873
Geen idee :P heb zelf een zooitje rocket fuel besteld bij rookesigaret

Current gear



Nemesis mod met taifun
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139128678
Wat is een nemesis mod dan?
Kindness
  maandag 21 april 2014 @ 22:10:34 #92
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139128849
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:08 schreef GeorgeMichael het volgende:
Wat is een nemesis mod dan?
Een mechanische mod. Dus geen regeling, gewoon vuren en gaan. Voordeel is dat er niet zoveel stuk kan en je er alles op kan zetten qua weerstand wat je wil.

En het ziet er lekker strak uit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139129945
Ook geen knopje? :9
Kindness
  maandag 21 april 2014 @ 22:31:30 #94
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139130025
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:30 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ook geen knopje? :9
Dat wel :P aan de onderkant moet je drukken om te vuren
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139143546
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:08 schreef GeorgeMichael het volgende:
Wat is een nemesis mod dan?
De Nemesis is maar 1 variant binnen de mechanische mods wereld. Er zijn er letterlijk honderden, van evenzoveel producenten. De Nemesis is oorspronkelijk van Griekse oorsprong, maar is nu de meest gekloonde mech mod in China. Ze kosten gemiddeld $20, een tiende van de prijs van de originele.



pi_139150709
Ik dacht dus dat mijn batterij kapot was aangezien hij geen contact maakt met mijn clearomizer, vandaag kreeg ik mijn pakketje binnen met een nieuwe clearomizer en hij doet het gewoon perfect, echter heb ik al bij fasttech aangegeven dat mijn batterij kapot is en het is al geregeld dat ik een nieuwe batterij krijg, hier wil ik graag een clearomizer voor kopen zodat ik 2 setjes heb. ;)

dus mijn vraag is nu, kent iemand een goede clearomizer zo rond de 10 dollar op fasttech?? geen evod o.i.d. iets van een protank ofzo? maar ik weet niet precies welke het beste zijn rond deze prijsklasse. ^O^
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:10:08 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139150750
Voor op een ego? Dan een Protank 2/3 mini of iClear16s, waarbij ik voor de protank zou gaan.

Ik zou overigens gewoon niet gierig doen en je protank op zwoofs bestellen. Ook je coils kan je daar beter vanaf halen, bij fasttech wisselt de kwaliteit nogal.

http://www.zwoofs.nl/verd(...)nger-mini-protank-3/
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139150851
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:10 schreef Catch22- het volgende:
Voor op een ego? Dan een Protank 2/3 mini of iClear16s, waarbij ik voor de protank zou gaan.

Ik zou overigens gewoon niet gierig doen en je protank op zwoofs bestellen. Ook je coils kan je daar beter vanaf halen, bij fasttech wisselt de kwaliteit nogal.

http://www.zwoofs.nl/verd(...)nger-mini-protank-3/
oke bedankt! ^O^
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:16:29 #99
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139150970
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:12 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

oke bedankt! ^O^
Met de geluiden die ik zo links en rechts hoor bestel ik sommige dingen liever niet meer op fasttech. Coils, liquids en batterijen sowieso liever niet. En plug n play tanks ook niet meer zo snel. Scheelt maximaal 10 euro, je moet weken wachten en de kwaliteit moet je maar zien.

Mechs en RBA's kunnen nog wel. VW Devices kunnen ook de moeite nog wel zijn.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139151003
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Met de geluiden die ik zo links en rechts hoor bestel ik sommige dingen liever niet meer op fasttech. Coils en batterijen sowieso liever niet. En plug n play tanks ook niet meer zo snel. Scheelt maximaal 10 euro, je moet weken wachten en de kwaliteit moet je maar zien.

Mechs en RBA's kunnen nog wel. VW Devices kunnen ook de moeite nog wel zijn.
hoezo coils niet? snel brandsmaak ofzo?
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:17:48 #101
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139151018
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:17 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

hoezo coils niet? snel brandsmaak ofzo?
Ja, de kwaliteit is niet altijd even degelijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139192921
Over 3 weken ga ik naar een hotel toe kan ik dan gewoon op de kamer vapen en gaat er dan geen brandalarm af ?
Anders wordt het een kamer met balkon of terras :)
pi_139195342
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:44 schreef Sorella het volgende:
Over 3 weken ga ik naar een hotel toe kan ik dan gewoon op de kamer vapen en gaat er dan geen brandalarm af ?
Anders wordt het een kamer met balkon of terras :)
Dat kan wel ja. Maar rookmelders kunnen ook af gaan op stoom van een douche wat dus feitelijk waterdamp is. Ik zou de damp dus niet rechtstreeks in de rookmelder blazen :P
pi_139197531
lol okee.
pi_139198104
Weet iemand hier of het kwaad kan dat ik de eRoll na gebruik meteen weer oplaad in het doosje ? lijkt mij dat de batterij hierdoor wat minder lang mee gaat ?
pi_139198465
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:36 schreef michiel_merk het volgende:
Weet iemand hier of het kwaad kan dat ik de eRoll na gebruik meteen weer oplaad in het doosje ? lijkt mij dat de batterij hierdoor wat minder lang mee gaat ?
Na gebruik als in leeg? Dan kan het geen kwaad.
pi_139198730
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:44 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Na gebruik als in leeg? Dan kan het geen kwaad.
nee niet als in leeg maar gewoon als ik uit gedampt ben , ik lees overal dat je het na gebruik in het doosje (pcc) kunt opbergen , zodat de eRoll snel en altijd klaar voor gebruik is.
  woensdag 23 april 2014 @ 22:51:35 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139198804
Kan hij vast wel hebben
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139199182
Mixed Nemesis clone van de Focalecig groupbuy is binnen. Voor 11 euro is het een prima mech mod. Ik moest er wel een beetje aan sleutelen alvorens ik er echt blij mee was, vooral de switch had wat werk nodig. Nu doet hij het prima. Jammer dat de gouden accenten geen messing zijn maar gewoon goudkleurig gecoat maar ja, wat wil je voor dat geld? :) Heb ook nog een volledig messing Nemesis onderweg van Hcigar. Ik verwacht dat die een paar treetjes hoger op de kwaliteitsladder zal staan,

Kayfun Lite clone met nano kit erboven op trouwens.

pi_139199183
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:49 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

nee niet als in leeg maar gewoon als ik uit gedampt ben , ik lees overal dat je het na gebruik in het doosje (pcc) kunt opbergen , zodat de eRoll snel en altijd klaar voor gebruik is.
De eRoll heeft een lithium-ion batterij en daar kan tussentijds opladen geen kwaad ;).
pi_139199411
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:59 schreef Anne het volgende:

[..]

De eRoll heeft een lithium-ion batterij en daar kan tussentijds opladen geen kwaad ;).
Ok tnx ^O^

Heb de eRoll nu 2 weken, met de smokestik die ik eerst had kreeg ik vaak nog zin in een normale sigaret, met de eRoll heb ik dat totaal niet meer _O_ wat een krachtig ding is dat
  woensdag 23 april 2014 @ 23:06:37 #112
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139199538
Haha. Als je de eroll al krachtig vindt, dan heb je nog een aantal verbazingen te gaan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139199595
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:06 schreef Catch22- het volgende:
Haha. Als je de eroll al krachtig vindt, dan heb je nog een aantal verbazingen te gaan.
Iedereen moet ergens beginnen Catch :P daar is de eRoll best geschikt voor.
  woensdag 23 april 2014 @ 23:15:20 #114
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139199919
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 23:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Iedereen moet ergens beginnen Catch :P daar is de eRoll best geschikt voor.
Dat is hij op zich wel, ik zeg toch niet zo dat t niet zo is.

Vandaag wat microcoils gebouwd. Wil redelijk lukken inmiddels



Hier op mijn dripper. Dampt als een malle. Mijn 12mg rocket fuel liquid is dan nog te heftig
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 24 april 2014 @ 10:24:00 #115
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_139207723
;(
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 22:59 schreef Negakinu het volgende:
Mixed Nemesis clone van de Focalecig groupbuy is binnen. Voor 11 euro is het een prima mech mod. Ik moest er wel een beetje aan sleutelen alvorens ik er echt blij mee was, vooral de switch had wat werk nodig. Nu doet hij het prima. Jammer dat de gouden accenten geen messing zijn maar gewoon goudkleurig gecoat maar ja, wat wil je voor dat geld? :) Heb ook nog een volledig messing Nemesis onderweg van Hcigar. Ik verwacht dat die een paar treetjes hoger op de kwaliteitsladder zal staan,

Kayfun Lite clone met nano kit erboven op trouwens.

[ afbeelding ]
ik heb ook een mixed nemesis. Inmiddels 3 weken oid in gebruik. Alleen de middelste ring (eerste boven het logo) is nog goudkleurig de rest is inmiddels gewoon zilver. Maar ach, voor die paar euro..
pi_139209364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:44 schreef Sorella het volgende:
Over 3 weken ga ik naar een hotel toe kan ik dan gewoon op de kamer vapen en gaat er dan geen brandalarm af ?
Anders wordt het een kamer met balkon of terras :)
wij doen dat en hebben nog nooit problemen gehad.
  donderdag 24 april 2014 @ 11:33:06 #117
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_139209451
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:28 schreef Prego het volgende:

[..]

wij doen dat en hebben nog nooit problemen gehad.
Van dampen gaat wel het rook alarm af als de dichtheid dichtbij de rookmelder hoog is. Maar de vraag is natuurlijk: Hoe dik is de wolk nog als hij bij het plafond komt. Ik zou iig niet subohmen in je hotelkamer :D :D
pi_139211302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:24 schreef G.Fawkes het volgende:
;(

[..]

ik heb ook een mixed nemesis. Inmiddels 3 weken oid in gebruik. Alleen de middelste ring (eerste boven het logo) is nog goudkleurig de rest is inmiddels gewoon zilver. Maar ach, voor die paar euro..
Ik hoop dat het er snel afslijt bij mij want het ziet me er toch een potje tacky uit... :p
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:09:30 #119
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_139243901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:47 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik hoop dat het er snel afslijt bij mij want het ziet me er toch een potje tacky uit... :p
Dat gaat gelukkig vrij snel!
pi_139244795
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:33 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Van dampen gaat wel het rook alarm af als de dichtheid dichtbij de rookmelder hoog is. Maar de vraag is natuurlijk: Hoe dik is de wolk nog als hij bij het plafond komt. Ik zou iig niet subohmen in je hotelkamer :D :D
de mijne is qua damp redelijk subtiel ;)
pi_139261842
Wie heeft hier een oplossing voor.

Steeds als ik een bepaalde liquid (Virgin Vapor strawberry granita) in mijn pt mini 2 doe krijg ik geborrel en vloeistof in de luchtweg. Ook vrijwel geen damp productie.

Geprobeerd met 4 coils en verschillende pt mini's. Maar met andere liquids heb ik geen problemen. Ook niet als ze dezelfde pg/vg verhouding hebben (50/50). Net nog een tankje andere liquid leeggepampt en direct de Strawberry erin gedaan zonder coils etc te verwisselen. Direct weer het probleem.

Ben er nu al 3 dagen mee bezig maar ik kom er maar niet uit
:?
Kindness
pi_139263669
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:03 schreef GeorgeMichael het volgende:
Wie heeft hier een oplossing voor.

Steeds als ik een bepaalde liquid (Virgin Vapor strawberry granita) in mijn pt mini 2 doe krijg ik geborrel en vloeistof in de luchtweg. Ook vrijwel geen damp productie.

Geprobeerd met 4 coils en verschillende pt mini's. Maar met andere liquids heb ik geen problemen. Ook niet als ze dezelfde pg/vg verhouding hebben (50/50). Net nog een tankje andere liquid leeggepampt en direct de Strawberry erin gedaan zonder coils etc te verwisselen. Direct weer het probleem.

Ben er nu al 3 dagen mee bezig maar ik kom er maar niet uit
:?
Een extra topwick plaatsen op je coil. Als Virgin Vapor strawberry dunne vloeistof is?
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:12:42 #123
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139264354
Ik heb die virgin vapor nu ook. Dampen doet hij wel, maar krijg er nauwelijks smaak uit. Laat t nu even breathen en steepen.

Je kan met die dikke liquids je flavourwick en dat rubbertje van je stem t beste verwijderen. Virgin is 100%vg en dus lobbig
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139264962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:12 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb die virgin vapor nu ook. Dampen doet hij wel, maar krijg er nauwelijks smaak uit. Laat t nu even breathen en steepen.

Je kan met die dikke liquids je flavourwick en dat rubbertje van je stem t beste verwijderen. Virgin is 100%vg en dus lobbig
Ze bestaan ook als 50/50 trouwens:

http://www.esmokedeal.nl/(...)n-vapor-eliquid.html

Kent iemand Pink Spot Vapors uit de USA? Zijn die lekker?

http://www.esmokedeal.nl/e-liquids.html?manufacturer=65
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:33:00 #125
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139265008
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:12 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb die virgin vapor nu ook. Dampen doet hij wel, maar krijg er nauwelijks smaak uit. Laat t nu even ademen en rijpen.

Je kan met die dikke vloeistoffen je smaak lontje en dat rubbertje van je stem t beste verwijderen. Virgin is 100%vg en dus lobbig
Zo kan het ook.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 25 april 2014 @ 22:36:46 #126
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139265107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:33 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Zo kan het ook.
Klopt. Maar die termen gebruikt werkelijk niemand. Als iemand wil weten wat ik zeg, dan kan hij of zij dat gewoon vragen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139266648
Heel gek maar hij doet het ineens weer zoals het moet :{ :D

Het is wel de 50/50 van Virgin trouwens. Van de smaak is inderdaad nog weinig te merken (itt de creamsicle van virgin). Wel goeie damp wolken.
Kindness
pi_139266876
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 22:12 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb die virgin vapor nu ook. Dampen doet hij wel, maar krijg er nauwelijks smaak uit. Laat t nu even breathen en steepen.

Je kan met die dikke liquids je flavourwick en dat rubbertje van je stem t beste verwijderen. Virgin is 100%vg en dus lobbig
Ik heb precies hetzelfde probleem, nauwelijks smaak.
BlaBlaBla
  vrijdag 25 april 2014 @ 23:32:00 #129
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139266918
Wat ik lees is dat schudden en breathen (laten staan met dop er af) kan helpen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139266938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 23:32 schreef Catch22- het volgende:
Wat ik lees is dat schudden en breathen (laten staan met dop er af) kan helpen.
goeie uitleg erbij :+
Kindness
  zaterdag 26 april 2014 @ 01:31:21 #131
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139270007
Vandaag eindelijk twee 120ml :P flessen dbliquids afgeleverd. Tangerine Dreams en Zensation Tea. Tangerine Dreams is precies wat de naam zegt, tangerine oftewel manderijn. Eén van de lekkerste fruit sapjes op de markt. Zensation Tea is nog beter, een onbeschrijfelijk lekkere fruit thee en in tegenstelling tot andere sapjes smaakt deze daadwerkelijk naar fruit thee. Echt niet normaal zo lekker als deze is :9~ Gelukkig is het zonder problemen door de douane gekomen :)
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 26 april 2014 @ 01:33:21 #132
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139270045
Je bestelt blind 120ml liquid die je niet kent? Dapper :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 26 april 2014 @ 02:04:12 #133
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139270465
De neef van mijn vriendin woont in Amerika en hij had deze 2 smaken kortgeleden ontdekt en hij heeft van beide een 15ml flesje naar ons opgestuurd want hij dacht dat we ze wel lekker zouden vinden. Daar had hij dus helemaal gelijk in en we hebben daarom gelijk maar van ieder 120 ml besteld.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 26 april 2014 @ 02:18:17 #134
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139270655
Ah :) niet duur ook. 120ml voor 40 dollar
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 26 april 2014 @ 15:20:24 #135
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139279075
Steepen en breathen helpt al wat. Nog maar wat langer laten staan. Er komt al wat smaak in
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139281990
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 15:20 schreef Catch22- het volgende:
Steepen en breathen helpt al wat. Nog maar wat langer laten staan. Er komt al wat smaak in
verdampt het eigenlijk ook? Ik heb ze de virgins hier nu een dagje zonder dop staan.
Kindness
  zaterdag 26 april 2014 @ 18:36:09 #137
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139282269
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:21 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

verdampt het eigenlijk ook? Ik heb ze de virgins hier nu een dagje zonder dop staan.
volgens mij valt dat wel mee. Schijnt dat ze alcohol gebruiken voor het mengen, dat kan dan ook ontsnappen. Nicotine blijft er gewoon in.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:23:11 #138
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139283381
Voor de Absolute Line gebruiken ze geen alcohol, die is 100% organisch. Voor de Standard Line gebruiken ze smaakstoffen die met behulp van alcohol zijn gewonnen. Als je die open in je keukenkastje zet en elke ochtend en 's avonds even goed schudt isie na een week helemaal goed.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zaterdag 26 april 2014 @ 19:33:20 #139
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139283627
Oke. Doe ik dat. Wel gelijk de laatste keer dan, het is mij teveel moeite.

Vandaag drie flesjes van www.maakjesmaak.nl binnen gekregen. Vers gemixt gisteren, dus die laat ik een weekje steepen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139283969
Haha nice. Ben benieuwd hoe dat bevalt dan. ^O^
Kindness
pi_139288536
Ik heb nu 2 weken de e-sig en mijn keel is 2 weken ietwat geirriteerd, komt dat door te weinig pg of vg ? of door het merk liquid, ik heb die van zwoofs en hangsen
Gisteren 2 trekjes genomen van een camel sigaret, wat was dat smerig zeg.

Oja wat is het verschil tussen een coil van 1,8 en 2,4, meer damp en welke dan ?
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:33:10 #142
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139288806
Damp ligt ook aan het voltage.

Pg zorgt voor throathit en mogelijke irritatie. Kan ook komen door te hoog nicotinegehalte. Ook kan het gewenning zijn.

Ik heb nu 70/30 (vg/pg) besteld. 100% vg voel je niet in je keel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139289081
Dank je, dan probeer ik nu de 12 mg inplaats van de 18 kijken of dat helpt en anders kijken of de vg verhogen helpt.
Het is een kwestie van uitproberen maar tot nog toe bevalt het goed :) (afgezien van de keel maar daar sla ik me wel doorheen)
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:42:10 #144
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139289145
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:40 schreef Sorella het volgende:
Dank je, dan probeer ik nu de 12 mg inplaats van de 18 kijken of dat helpt en anders kijken of de vg verhogen helpt.
Het is een kwestie van uitproberen maar tot nog toe bevalt het goed :) (afgezien van de keel maar daar sla ik me wel doorheen)
Probeer eens de rocket fuel van erooksigaret.nl dat is goed spul :) hangsen is vrij goedkoop en dat proef je.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139289463
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Probeer eens de rocket fuel van erooksigaret.nl dat is goed spul :) hangsen is vrij goedkoop en dat proef je.
Ik heb de site opgeslagen :)
  zaterdag 26 april 2014 @ 22:56:33 #146
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139289612
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:51 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik heb de site opgeslagen :)
:) er zijn echt verschrikkelijk veel merken en soorten liquids. Ik ben een half jaar aan het dampen en heb nog geen liquid voor de tweede keer besteld. Bestel steeds weer wat nieuws
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 27 april 2014 @ 00:28:53 #147
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139292719
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:25 schreef Sorella het volgende:
Oja wat is het verschil tussen een coil van 1,8 en 2,4, meer damp en welke dan ?
Een coil van 1.8 ohm zal iets sneller opwarmen en je batterij sneller leeg trekken. Met een coil van 2.4 ohm moet je op een hoger voltage dampen voor hetzelfde resultaat maar dit zorgt er ook voor dat je langer doet met je batterij. Verder geeft een coil met een lage weerstand over het algemeen iets meer smaak en een warmere damp.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_139293081
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

:) er zijn echt verschrikkelijk veel merken en soorten liquids. Ik ben een half jaar aan het dampen en heb nog geen liquid voor de tweede keer besteld. Bestel steeds weer wat nieuws
Bestel maar eens gold ducat van inawera. Die bestel je wel een tweede keer. ;)
  zondag 27 april 2014 @ 00:44:24 #149
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139293274
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 00:38 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Bestel maar eens gold ducat van inawera. Die bestel je wel een tweede keer. ;)
Dat denk ik niet. Alle tabak/koffie/chocoladesmaken vind ik niets.

Vandaag heb ik een chocolade/zwarte peper/koffie liquid gehad. Vond t echt niets
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139293756
Overdag zit ik aan de frissere fruit liquids en in de avond schakel ik over naar wat lekkere dessert liquids. Bitsje afwisselen
Kindness
pi_139293957
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 00:44 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Alle tabak/koffie/chocoladesmaken vind ik niets.

Vandaag heb ik een chocolade/zwarte peper/koffie liquid gehad. Vond t echt niets
Heb je gold ducat geprobeerd? Het is die 3,50 echt waard. Ik heb de afgelopen 4 maanden 500ml opgedampt. :@
  zondag 27 april 2014 @ 01:12:48 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139294122
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 01:06 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Heb je gold ducat geprobeerd? Het is die 3,50 echt waard. Ik heb de afgelopen 4 maanden 500ml opgedampt. :@
Nee maar ik vind tabaksmaken gewoon niet lekker. Zelfs niet op een manier dat je denkt "hmm dit zou ikin dit leven nog lekker kunnen gaan vinden"
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139296014
De darklove van zwoofs is mij te noterig, ik zit nu aan de honing en deze smaakt naar een bepaald soort honingsnoepje en zo ruikt het ook.

Ik ga denk nog een e-sig erbij bestellen maar met een zwaardere batterij (voor als ik een hele dag weg ben) en een grotere inhoud.
  zondag 27 april 2014 @ 09:25:10 #154
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_139296072
Hier nog steeds tevreden met mijn vamo v5. Accu gaat 3 dagen mee. Puur genieten. Had ik veel eerder moeten doen. _O_
You dont believe me ? Read this line again.
  zondag 27 april 2014 @ 10:49:29 #155
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139297188
En over 4-6 maanden kun je een nieuwe kopen. De Vamo is een leuk ding om mee te beginnen maar niet gemaakt om lang mee te gaan. Ik heb er zelf 3 van versleten in een jaar tijd. Als ik toen ik begon met dampen wist wat ik nu weet dan had ik gelijk de ProVari gekocht.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 27 april 2014 @ 11:00:39 #156
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_139297411
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 10:49 schreef PalmRoyale het volgende:
En over 4-6 maanden kun je een nieuwe kopen. De Vamo is een leuk ding om mee te beginnen maar niet gemaakt om lang mee te gaan. Ik heb er zelf 3 van versleten in een jaar tijd. Als ik toen ik begon met dampen wist wat ik nu weet dan had ik gelijk de ProVari gekocht.
Vreemd heb nergens last van. Alles werkt naar behoren. Heb hem nu ong 2.5 maand. Voelt en reageert nog steeds als nieuw. Geen losse knoppen of speling. Nog steeds dik tevreden i.c.m. Iclear. 30s. ^O^
You dont believe me ? Read this line again.
  zondag 27 april 2014 @ 12:05:03 #157
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139298765
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 10:49 schreef PalmRoyale het volgende:
En over 4-6 maanden kun je een nieuwe kopen. De Vamo is een leuk ding om mee te beginnen maar niet gemaakt om lang mee te gaan. Ik heb er zelf 3 van versleten in een jaar tijd. Als ik toen ik begon met dampen wist wat ik nu weet dan had ik gelijk de ProVari gekocht.
De provari is behoorlijk ingehaald. Je hebt nu veel betere devices voor minder.

Ik ben zelf wel gecharmeerd van de vaporshark. Maar ik kreeg gisteren een link van een nieuwe Chinese chip, de sx350. Dna30 met extra features. Zo gauw die in readymade devices komt, koop ik die.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 27 april 2014 @ 17:37:55 #158
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139310302
De ProVari doet nog altijd wat ie moet doen, het ingestelde voltage leveren onder belasting met een efficientie van 90-95%. De bediening is lekker simpel en het ding is gebouwd om jaren mee te gaan. Natuurlijk is het leuk om te kunnen opscheppen met je DNA30, Raptor, OKR-T/10 of SX350 maar damp jij werkelijk iedere dag op 20watt of hoger, dat is namelijk zo ongeveer het maximum van de ProVari. Ik in ieder geval niet en als je met je spoeltjes in het 1.5-2.5 ohm bereik zit dan heb je aan de ProVari meer dan genoeg en heb je 1 van de meest betrouwbare en best presterende mods op de markt. Daarnaast ga je op hogere wattages in een rap tempo door je vloeistof heen en trek je je batterij in een mum van tijd leeg. De DNA30, SX350 enz zijn er alleen maar om te kijken wie het verst kan pissen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 27 april 2014 @ 17:39:05 #159
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139310327
Mwoah. Dan nog is de vaporshark een goed apparaat is kost 80 euro minder.

Nooit subohm gegaan?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 27 april 2014 @ 17:48:48 #160
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139310643
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:39 schreef Catch22- het volgende:
Mwoah. Dan nog is de vaporshark een goed apparaat is kost 80 euro minder.
Zeker is het een goed apparaat maar is het over 4 jaar ook nog steeds een goed apparaat? Op Reddit zit een gast die 1 van de eerste ProVari's heeft. Hij heeft 'm meerdere keren van 4m hoog laten vallen, is 'm tijdens het motorrijden verloren, heeft 'm 2 keer in het water laten vallen en hij doet het nog steeds. Dat vind ik toch wel indrukwekkend. Zou een Vaporshark dat ook aankunnen?

quote:
Nooit subohm gegaan?
Heeft niet zo veel zin met een ProVari ;) Als ik subohm wil gaan dan koop ik wel een mechanische mod. En het is natuurlijk mooi dat je met een DNA30 subohm kunt gaan maar dan loop je ook constant batterijen te verwisselen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 27 april 2014 @ 19:03:47 #161
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139313143
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:37 schreef PalmRoyale het volgende:
De ProVari doet nog altijd wat ie moet doen, het ingestelde voltage leveren onder belasting met een efficientie van 90-95%. De bediening is lekker simpel en het ding is gebouwd om jaren mee te gaan. Natuurlijk is het leuk om te kunnen opscheppen met je DNA30, Raptor, OKR-T/10 of SX350 maar damp jij werkelijk iedere dag op 20watt of hoger, dat is namelijk zo ongeveer het maximum van de ProVari. Ik in ieder geval niet en als je met je spoeltjes in het 1.5-2.5 ohm bereik zit dan heb je aan de ProVari meer dan genoeg en heb je 1 van de meest betrouwbare en best presterende mods op de markt. Daarnaast ga je op hogere wattages in een rap tempo door je vloeistof heen en trek je je batterij in een mum van tijd leeg. De DNA30, SX350 enz zijn er alleen maar om te kijken wie het verst kan pissen.
Dat is wel erg makkelijk. Natuurlijk is hij betrouwbaarder wanneer je het vergelijkt met goedkope chinese mods, wat toegegeven voor een lange tijd de enige concurrentie was naast de semovar. Er zit nu eenmaal duurdere elektronica in.
Inmiddels zijn we wel wat verder dan dat. De prestaties zijn wel degelijk een probleem voor veel mensen, een max van 3,5 A is gewoon erg karig. Natuurlijk is dat genoeg voor veel gebruikers, maar het is niet voor niets dat we de afgelopen tijd zo'n massale stroom mensen op mechs hebben zien overstappen. Daarnaast zijn we inmiddels al een aardige tijd van die verschrikkelijke single button menu's en led schermpjes af aan het stappen en zijn mods van tegenwoordig een stuk veelzijdiger wat betreft het gebruik van verschillende soorten batterijen en atomizers door het gebruik van verstelbare connectors.

Er is nu zoveel meer te krijgen op het gebied van hoogwaardige gereguleerde mods dan 2-3 jaar geleden. De provari is een dinosaurus wat dat betreft.
Wat hij doet doet hij goed verder, maar het is al lang niet meer de enige serieuze optie.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
pi_139313397
En ik maar denken dat mijn zwoofs vv al duur zat was met z'n ¤20
Kindness
  zondag 27 april 2014 @ 19:22:42 #163
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139313821
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:03 schreef rockstah het volgende:

[..]

Dat is wel erg makkelijk. Natuurlijk is hij betrouwbaarder wanneer je het vergelijkt met goedkope chinese mods, wat toegegeven voor een lange tijd de enige concurrentie was naast de semovar. Er zit nu eenmaal duurdere elektronica in.
Inmiddels zijn we wel wat verder dan dat. De prestaties zijn wel degelijk een probleem voor veel mensen, een max van 3,5 A is gewoon erg karig. Natuurlijk is dat genoeg voor veel gebruikers, maar het is niet voor niets dat we de afgelopen tijd zo'n massale stroom mensen op mechs hebben zien overstappen. Daarnaast zijn we inmiddels al een aardige tijd van die verschrikkelijke single button menu's en led schermpjes af aan het stappen en zijn mods van tegenwoordig een stuk veelzijdiger wat betreft het gebruik van verschillende soorten batterijen en atomizers door het gebruik van verstelbare connectors.

Er is nu zoveel meer te krijgen op het gebied van hoogwaardige gereguleerde mods dan 2-3 jaar geleden. De provari is een dinosaurus wat dat betreft.
Wat hij doet doet hij goed verder, maar het is al lang niet meer de enige serieuze optie.
Ga jij maar lekker dag in dag uit met je RDA met subohm coil op 20 watt dampen, ik wil wel eens weten hoelang je dat financieel vol houdt met de hoeveelheden vloeistof die je dan verbruikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door PalmRoyale op 27-04-2014 19:48:50 ]
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 27 april 2014 @ 19:24:59 #164
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139313915
Ja economisch is het niet. Maarja. Care
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 27 april 2014 @ 19:32:20 #165
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139314254
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:22 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker dag in dag uit met je RDA met subohm coil op 20 watt dampen, ik wil wel eens hoelang je dat financieel vol houdt met de hoeveelheden vloeistof die je dan verbruikt.
Ik heb het helemaal niet met subohm coils, ik ben het ermee eens dat dat dwaas is. Maar de reden dat die dingen in zijn geworden is omdat gereguleerde mods als de provari het af lieten weten qua vermogensoutput. Er zijn zat mensen die daar wel behoefte aan hebben.

Ik ben overigens een DIY-er qua vloeistof dus financieel zou het voor mij weinig uitmaken.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  maandag 28 april 2014 @ 22:56:06 #166
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139358869
Nieuwste aanwinst, de Erlkoningin. Mijn broer heeft de afgelopen 3 weken in Duitsland gewerkt en 'm voor me meegenomen.

Dit is echt een briljante RBA. Opbouwen is super makkelijk omdat ie 2 kuiltjes heeft waar je boortje met spoeltje in kan liggen en hij heeft het makkelijkste vulsysteem ooit. Je draait de driptip los en verdraait de bovenste ring. Dan zie je 2 gaatjes, de 1 is voor het vullen en de ander voor de ontluchting. Na het vullen draai je de driptip weer vast waardoor die ring ook vast zit. De regelbare luchttoevoer is ook super, van wijdopen alsof je aan een RDA met een 2mm gaatje zuigt tot een strakke trek. Voor mij is dit echt een Kayfun killer.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  dinsdag 29 april 2014 @ 08:14:10 #167
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139364832
Nice :) zal eens wat reviews zoeken.

Hij is duur als hij te koop is, dat is correct?

[ Bericht 19% gewijzigd door Catch22- op 29-04-2014 08:22:37 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139365348
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 april 2014 22:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Probeer eens de rocket fuel van erooksigaret.nl dat is goed spul :) hangsen is vrij goedkoop en dat proef je.
Die site is onvindbaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 19:33 schreef Catch22- het volgende:
Oke. Doe ik dat. Wel gelijk de laatste keer dan, het is mij teveel moeite.

Vandaag drie flesjes van www.maakjesmaak.nl binnen gekregen. Vers gemixt gisteren, dus die laat ik een weekje steepen.
Moet mezelf heel erg inhouden om geen fles Ansjovis/Marshmellow/Anijs te bestellen, gewoon omdat het kan...

Heb inmiddels mijn nicotinegehalte afgebouwd in stapjes van 2mg/ml van 12 naar 6. Begin nu wel te merken dat de smaak van de liquid erg lafjes wordt naargelang het nicotinegehalte afneemt, snap niet helemaal waar dat aan kan liggen. Om te 'vieren' dat ik halverwege ben was mijn smaak eenmalig 10ml blueberry-cheesecake van Flavourtech, ben blij dat deze op is tho, in het begin is het superlekker maar ben het snel zat die zoete rommel.

Snap overigens niet dat iedereen zegt dat ze normaal roken opeens heel erg vies vinden, heb met koningsdag gewoon met gemak een pakje Lucky Strike weggeblaft, zou het zo weer kunnen.
Merk wel dat nu ik voor 99% damp dat mensen om mij heen steeds vaker vragen of ik mijn tanden heb laten bleken, en inderdaad ze zijn echt veel witter geworden (en ze waren al redelijk wit toen ik nog rookte, geen shagbek hier :{w ).
  dinsdag 29 april 2014 @ 09:06:28 #169
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139365395
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139369954
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:48 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Zeker is het een goed apparaat maar is het over 4 jaar ook nog steeds een goed apparaat? Op Reddit zit een gast die 1 van de eerste ProVari's heeft. Hij heeft 'm meerdere keren van 4m hoog laten vallen, is 'm tijdens het motorrijden verloren, heeft 'm 2 keer in het water laten vallen en hij doet het nog steeds. Dat vind ik toch wel indrukwekkend. Zou een Vaporshark dat ook aankunnen?

Mij interesseert het eigenlijk geen bal of mijn mod er tegen kan wanneer ie van 4 meter hoogte valt of dat ik hem verleis tijdens het motorrijden. Ik ben namelijk gewoon zuinig op mijn spullen. En als je zuinig bent op een VAMO, dan gaat ie ineens een stuk langer mee
Het is wat.......
pi_139372796
@Catch22, bevalt de Virgin Vapor je al beter na het breathen?
BlaBlaBla
pi_139375781
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:35 schreef Soldier2000 het volgende:
@Catch22, bevalt de Virgin Vapor je al beter na het breathen?
Ik heb zelf heb mijn virgin vapors nu 24 uur laten breathen en 3 dagen gesteept. En een half uur terug weer even een tankje gevuld. Wat mij betreft is de smaak rijker geworden. Eerst proefde hij plat en wat nep en nu is het gewoon een lekkere liquid.
Kindness
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:16:35 #173
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139376497
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 13:35 schreef Soldier2000 het volgende:
@Catch22, bevalt de Virgin Vapor je al beter na het breathen?
Gisteravond even geprobeerd en het trekt al bij, ben nog niet echt onder de indruk. Heb hem overigens al wel weer een dag of anderhalf dicht. Ik probeer hem af en toe even in de dripper.

[ Bericht 3% gewijzigd door Catch22- op 29-04-2014 15:35:37 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139378401
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 april 2014 15:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Gisteravond even geprobeerd en het trekt al bij, ben nog niet echt onder de indruk. Heb hem overigens al wel weer een dag of anderhalf dicht. Ik probeer hem af en toe even in de dripper.
Jammer is dat, vooral als je de afbeeldingen ook ziet staan, ze worden met de dag aantrekkelijker gemaakt lijkt het wel, terwijl de smaak vaak voor geen meter overeen komt.
BlaBlaBla
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:22:53 #175
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139378525
Maar ze ruiken wel sterk. En ze dampen ook goed.

Zal het vanavond weer in de dripper gooien :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139379209
Klopt, ze ruiken wel goed, maar daar doe ik het niet voor ;)
BlaBlaBla
  dinsdag 29 april 2014 @ 16:48:47 #177
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139379526
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 16:40 schreef Soldier2000 het volgende:
Klopt, ze ruiken wel goed, maar daar doe ik het niet voor ;)
Nee, maar ik vind het daardoor juist zo raar dat het niet zo goed smaakt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 29 april 2014 @ 17:15:08 #178
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139380471
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 08:14 schreef Catch22- het volgende:
Nice :) zal eens wat reviews zoeken.

Hij is duur als hij te koop is, dat is correct?
¤127,50 en hij is nu bij vapexperience.nl op voorraad.

Voor degenen met Virgin Vapor sapjes, Original Sin gemengd met Strawberry Granita is erg lekker.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_139382305
Man man man die strawberry granita is me toch een partijtje zoet :+ Voor mij niet geschikt voor een hele dag zeg maar :P
Kindness
pi_139395478
Is flavourtec een beetje te dampen?
Abracadabra, tapate guarra!
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:45:52 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139395594
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:43 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Is flavourtec een beetje te dampen?
Mwoah.

Ben zelf wel onder de indruk van rocket fuels. Ook halo schijnt erg goed te zijn, alleen voeren die smaken waar ik niet zo'n fan van ben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139396426
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Mwoah.

Ben zelf wel onder de indruk van rocket fuels. Ook halo schijnt erg goed te zijn, alleen voeren die smaken waar ik niet zo'n fan van ben.
Rocket fuel vind ik zelf helemaal niks, en inderdaad Halo heeft voor mij ook geen smaken die ik lekker zou kunnen vinden. Ervaring met Liqua van Zwoofs.nl toevallig?
Abracadabra, tapate guarra!
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:05:58 #183
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139396755
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:59 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Rocket fuel vind ik zelf helemaal niks, en inderdaad Halo heeft voor mij ook geen smaken die ik lekker zou kunnen vinden. Ervaring met Liqua van Zwoofs.nl toevallig?
Ik niet. Easyvapes of good life al geprobeerd?

Heb nu een paar liquids van www.maakjesmaak.nl staan. Custom mixed (je kan zelf je nicotine op de mg kiezen, evenals drie verschillende smaken en je favoriete pg/vg verhouding). Zijn vrijdag voor me gemixt en ze staan nu te steepen en komen lekker op smaak nu :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139397617
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:59 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Rocket fuel vind ik zelf helemaal niks, en inderdaad Halo heeft voor mij ook geen smaken die ik lekker zou kunnen vinden. Ervaring met Liqua van Zwoofs.nl toevallig?
Liqua valt erg tegen Imo. Ik heb de Apple besteld en krijg er maar erg weinig smaak van. Weet niet of ik de enige ben.
Kindness
pi_139398684
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Mwoah.

Ben zelf wel onder de indruk van rocket fuels. Ook halo schijnt erg goed te zijn, alleen voeren die smaken waar ik niet zo'n fan van ben.
Halo Malibu is mijn dagelijkse e-liquid, nog niets kunnen vinden die hier aan kan tippen.
BlaBlaBla
  dinsdag 29 april 2014 @ 23:53:03 #186
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139398932
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:46 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Halo Malibu is mijn dagelijkse e-liquid, nog niets kunnen vinden die hier aan kan tippen.
Malibu is kokos toch?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139402329
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 22:43 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Is flavourtec een beetje te dampen?
Walnoot van Flavourtech is erg lekker. Alsof je net in een walnoot gebeten hebt
Het is wat.......
pi_139403703
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2014 23:53 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Malibu is kokos toch?
Kokos en een vleugje menthol, mijn eerste gedachte bij kokos is ook niet 'wow dat moet ik proberen', maar de smaak ervan is gewoon erg goed. Daarnaast vind ik hem ook super praktisch, want als ik gedampt heb ruik ik hem nauwelijks tot niet, met andere smaakjes blijft er toch vaak wel een geur in je kamer hangen, bij Malibu heb ik daar geen last van gehad.
BlaBlaBla
  woensdag 30 april 2014 @ 10:18:43 #189
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139404435
Dani L Extreme en originele kayfun lite plus komen vandaag binnen :)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 10:20:18 #190
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139404475
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:18 schreef DrParanoid het volgende:
Dani L Extreme en originele kayfun lite plus komen vandaag binnen :)
Nice :) Clones of orgineel? Al ervaring met RBA?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 10:22:00 #191
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139404521
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nice :) Clones of orgineel? Al ervaring met RBA?
Alles origineel :) geen ervaring met echte RBA, ben wel al een hele tijd aan het rebuilden op mn oude protank 2 coils voor gebruik met PT2 + Airflow ring op mn itaste VTR. Wikkel vooral met 0.16 A-1 kanthal, heb meteen met deze set wat 0.25 bij besteld, alles wat ik kan zien is het minder preigelwerk dan een protank coil rebuilden, dus dat zal wel goed komen :)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 10:26:00 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139404586
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:22 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Alles origineel :) geen ervaring met echte RBA, ben wel al een hele tijd aan het rebuilden op mn oude protank 2 coils voor gebruik met PT2 + Airflow ring op mn itaste VTR. Wikkel vooral met 0.16 A-1 kanthal, heb meteen met deze set wat 0.25 bij besteld, alles wat ik kan zien is het minder preigelwerk dan een protank coil rebuilden, dus dat zal wel goed komen :)
Dat is echt 10x makkelijker inderdaad. Ik heb .30mm op mijn RBA's trouwens.

Mijn laatst gebouwde coil


7 windingen .30mm kanthal op een 2mm boor. 1.1ohm
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 10:30:16 #193
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139404683
Nette coil, wil zelf dit weekend even proberen te chimney coilen op de kayfun :D

Microcoils bevallen je goed? Erg veel verschil met "lossere" coils? (Heb zelf alleen nog maar micro gedraaid). Ben ook erg benieuwd hoe de Dani met wisselstroom de coil op temp knalt, zou de snelste moeten zijn zo'n beetje.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 10:33:57 #194
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139404773
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:30 schreef DrParanoid het volgende:
Nette coil, wil zelf dit weekend even proberen te chimney coilen op de kayfun :D

Microcoils bevallen je goed? Erg veel verschil met "lossere" coils? (Heb zelf alleen nog maar micro gedraaid). Ben ook erg benieuwd hoe de Dani met wisselstroom de coil op temp knalt, zou de snelste moeten zijn zo'n beetje.
Ja ik vind ze het mooiste vuren. Ik heb een borensetje gekocht bij de gamma, van 1 t/m 10mm in stapjes van 0.5mm. Kayfun doe ik op 1-1,5, taifun (foto) op 2. Dripper ben ik nog zoekende naar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 10:43:32 #195
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139405033
Vraagje hè, ik heb nu een chineze kloon (EasyStar). Zoiets:

Klik

Maar ik vind het wel irritant werken met die touwtjes die na een paar dagen/week branderig gaan smaken, vervangen moeten worden en de nodige smeerbende die je ermee hebt.
Bovendien vind ik dat de batterij niet lang genoeg meegaat (en sterk blijft). De originele touwtjes zijn wel ok, maar de ultra-kloon vervangende touwtjes geven een veel slechtere smaak.

Wat is nu een fatsoenlijke stap omhoog? Ik lees deze topics altijd wel door, maar ik snap er geen reet van. Hebben de wat duurdere metalen modellen zoals die vaporshark ook zo'n touwtje?
  woensdag 30 april 2014 @ 10:48:55 #196
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139405154
De vaporshark is een batterij en geen atomizer :)

Dat touwtje (wick) heb je eigenlijk altijd, tenzij je met mesh-wicks gaat werken, maar dat is niet echt handig. Dat ding wat jij hebt is wel vrij onderhoudsgevoelig en daar heb je wel beter voor. Die kan je veel makkelijker bijvullen en ook de coil (het "draadje") kan je veel makkelijker vervangen.

Vaporshark is wel bazig, maar kost je een bak geld (160 euro). Als je een serieuze stap wil doen, zou je kunnen kijken naar een Sigelei of Vamo V5 (als set, met batterijen en lader, ongeveer 50-60 euro, goedkoper als je het in china haalt). Als je daar dan een Kanger Aerotank of Aspire Nautilus op zet heb je een leuke set.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 10:51:25 #197
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139405226
quote:
9s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:43 schreef Kreator het volgende:
Vraagje hè, ik heb nu een chineze kloon (EasyStar). Zoiets:

Klik

Maar ik vind het wel irritant werken met die touwtjes die na een paar dagen/week branderig gaan smaken, vervangen moeten worden en de nodige smeerbende die je ermee hebt.
Bovendien vind ik dat de batterij niet lang genoeg meegaat (en sterk blijft). De originele touwtjes zijn wel ok, maar de ultra-kloon vervangende touwtjes geven een veel slechtere smaak.

Wat is nu een fatsoenlijke stap omhoog? Ik lees deze topics altijd wel door, maar ik snap er geen reet van. Hebben de wat duurdere metalen modellen zoals die vaporshark ook zo'n touwtje?
Moeilijk, maar beknopt:

Vaporshark is alleen een mod (dus batterij houder + electronica die wattage/voltage regelbaar maakt) om het simpel te zeggen. Kijk naar VW / VV devices (variabel wattage en variable voltage). Als je iets kan vinden waar een "18650" accu in kan (zijn meestal groter) en die regelbaar / beveligd is, zit je qua batterij duur prima. Koop wel een intelligente lader bij zodat je geen gevaarlijke stunts uithaalt met de batterij.

Ga NIET aan een mech mod (onbeveligd) als je deze vragen nog hebt.

Voor simpelere batterijen geld, hoe hoger het aantal MaH hoe langer hij mee gaat op een lading over het algemeen.

Die draadjes zijn van je clearomizer / atomizer, die heb je overal en de standaard dingen gaan snel verbrand smaken als: Je een te dikke liquid hebt (nieut genoeg liquid bij de coil), op een t ehoog vermogen dampt (als je regelbaar zit), als de wick (dat draadje) te droog word dus uiteindelijk door welke reden dan ook. Dit kan voorkomen worden als je zelf gaat coilen, maar zo te lezen zou ik daar nog niet aan beginnen. Je kan wel een protank 2 + airflow ring halen bijv. Die coils kun je zelf makkelijk rebuilden als je er eens mee wilt beginnen.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 10:52:49 #198
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139405261
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:48 schreef Catch22- het volgende:
De vaporshark is een batterij en geen atomizer :)

Dat touwtje (wick) heb je eigenlijk altijd, tenzij je met mesh-wicks gaat werken, maar dat is niet echt handig. Dat ding wat jij hebt is wel vrij onderhoudsgevoelig en daar heb je wel beter voor. Die kan je veel makkelijker bijvullen en ook de coil (het "draadje") kan je veel makkelijker vervangen.

Vaporshark is wel bazig, maar kost je een bak geld (160 euro). Als je een serieuze stap wil doen, zou je kunnen kijken naar een Sigelei of Vamo V5 (als set, met batterijen en lader, ongeveer 50-60 euro, goedkoper als je het in china haalt). Als je daar dan een Kanger Aerotank of Aspire Nautilus op zet heb je een leuke set.
w/ Heb je zelf wel eens op een PT2 oid gedampt? Ik damp nu alles op 18mg, en ik vermoed dat dat nog wel een hard kan aankomen op de KFL+ :( Is de KF/TF in je ervaring "harder"?
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 10:55:08 #199
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139405333
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:52 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

w/ Heb je zelf wel eens op een PT2 oid gedampt? Ik damp nu alles op 18mg, en ik vermoed dat dat nog wel een hard kan aankomen op de KFL+ :( Is de KF/TF in je ervaring "harder"?
Ik heb 2 PT2's met aerotank bottoms. Ik dampte altijd 18/16mg op die. Op de Kayfun en Taifun is dat wat veel van het goede; op mijn dripper (iGo L) is dat niet eens te doen. Ben nu over op 12/8mg
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 10:56:00 #200
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139405352
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:55 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik heb 2 PT2's met aerotank bottoms. Ik dampte altijd 18/16mg op die. Op de Kayfun en Taifun is dat wat veel van het goede; op mijn dripper (iGo L) is dat niet eens te doen. Ben nu over op 12/8mg
Was ik al bang voor, rond de 60 (vele premium) 18 mg liquids te staan, geen zin om alles opnieuw te kopen :(
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 10:56:31 #201
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139405367
thx voor de info. Ik zal eens kijken naar die Vamo V5.
  woensdag 30 april 2014 @ 10:57:16 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139405386
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:56 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Was ik al bang voor, rond de 60 (vele premium) 18 mg liquids te staan, geen zin om alles opnieuw te kopen :(
Haha :) Sja, ik heb ook nog eea. Die damp ik wel op in mijn protanks. Heb nog regelmatig een protank 2 (mini) bij me, op de eVic of iTaste.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 10:58:38 #203
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139405421
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:57 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Haha :) Sja, ik heb ook nog eea. Die damp ik wel op in mijn protanks. Heb nog regelmatig een protank 2 (mini) bij me, op de eVic of iTaste.
Kijken of ik dingen kan ruilen / verkopen, schiet niet op zo :P wil van mn dani + KFL+ wel mn daily vaper maken :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 11:01:55 #204
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139405496
waar zouden jullie dit soort dingen bestellen? Dus die Vamo V5 met een Kankertech Mini (oid).

-edit- reeds wat gevonden hoor. :7.
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 11:07:29 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139405647
Ik zag die Kangertech Aero, maar als ik even op een willekeurige site kijk, dan zie ik daar ook een:
quote:
De Kanger Protank 3 is de nieuwste clearomizer van Kangertech .

De Protank 3 is zeer solide vervaardigd uit metaal en het duurzame Pyrex glas.

Het grootste verschil met de Protank 2 is dat de nieuwe Protank 3 een dual coil heeft in plaats van een enkele coil.

Door deze dual coil krijgt u een warmere en vollere damp met meer smaak ook kunt u deze op een hoger voltage/wattage gebruiken dan een gewone clearomizer met een weerstand van 2,0 Ohm.

U kunt in deze Protank 3 alle liquids gebruiken, ook de liquids die normale plastic tanks beschadigen.
Is die beter? Ik zie ook dat ze daar wicks bij hebben:
http://www.rookesigaret.nl/protank-3-dual-coil-2-0-ohm/

Dat is inclusief het plastic reservoir? Mijn huidige cheapass ding moet ik half uit elkaar slopen om de wick te vernieuwen en gaat dan uiteraard altijd lekken.

-edit- laatste vraag:
http://www.rookesigaret.nl/vamo-v5-tube-stainless-steel/
Als ik die bestel, is dat dan de batterij ook of moet die er dan weer nog los bij? :') ;(.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:08:48 #206
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139405678
quote:
9s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:07 schreef Kreator het volgende:
Ik zag die Kangertech Aero, maar als ik even op een willekeurige site kijk, dan zie ik daar ook een:

[..]

Is die beter? Ik zie ook dat ze daar wicks bij hebben:
http://www.rookesigaret.nl/protank-3-dual-coil-2-0-ohm/

Dat is inclusief het plastic reservoir? Mijn huidige cheapass ding moet ik half uit elkaar slopen om de wick te vernieuwen en gaat dan uiteraard altijd lekken.
De aerotank is een protank 3 met airflow control (kan je dus aanpassen hoe zwaar je moet trekken), zou ik eerder nemen. Dat is een complete set. erg makkelijk lekvrij te vullen. Ook de coil heb je zo vervangen.

http://www.rookesigaret.n(...)kangertech-aerotank/

die dus.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 11:11:37 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139405776
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:08 schreef Catch22- het volgende:

[..]

De aerotank is een protank 3 met airflow control (kan je dus aanpassen hoe zwaar je moet trekken), zou ik eerder nemen. Dat is een complete set. erg makkelijk lekvrij te vullen. Ook de coil heb je zo vervangen.

http://www.rookesigaret.n(...)kangertech-aerotank/

die dus.
Ah ok. vandaar dat hij 4 euro duurder is.

Ik had nog even een laatste vraag erin geedit:

http://www.rookesigaret.nl/vamo-v5-tube-stainless-steel/
Als ik die bestel, is dat dan de batterij ook of moet die er dan weer nog los bij? :')

Bedankt voor alle info zover!
  woensdag 30 april 2014 @ 11:13:33 #208
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139405822
Nee dat is alleen de tube. Je kan het best de Panasonic PD batterij + nitecore lader kopen bij nkon.nl
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 11:14:47 #209
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139405866
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:13 schreef Catch22- het volgende:
Nee dat is alleen de tube. Je kan het best de Panasonic PD batterij + nitecore lader kopen bij nkon.nl
Jesus christ. Het wordt je ook niet makkelijk gemaakt. :'). :'(.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:20:08 #210
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139406023
quote:
9s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:14 schreef Kreator het volgende:

[..]

Jesus christ. Het wordt je ook niet makkelijk gemaakt. :'). :'(.
Wil je het goed of makkelijk? Want als je het makkelijk wil, kan je ook deze bestellen

http://goedkooproken.net/(...)vamo-v2-upgrade.html (set selecteren bij type)
http://goedkooproken.net/sigelei-zmax-v5-telescopic.html (als set te koop)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 11:24:43 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139406170
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Wil je het goed of makkelijk? Want als je het makkelijk wil, kan je ook deze bestellen

http://goedkooproken.net/(...)vamo-v2-upgrade.html (set selecteren bij type)
http://goedkooproken.net/sigelei-zmax-v5-telescopic.html (als set te koop)
Nee, ik wil het goed. Ik zit nog wel een beetje te stunten met die batterij. Heb je een voorbeeld op die site van een goede batterij? Zijn die allemaal oplaadbaar?
Ik snap nu wel het verschil tussen 18350 en 18650. Lijkt me handiger om dan voor 1 18650 te gaan toch?
pi_139406268
Ik heb deze Spinner V2 net besteld voor SD:

http://www.smokesmarter.n(...)nner-v2-1650mah.html

Z'n eerste verstelbare batterij :P. Kan ie mooi eens wat klooien met zijn verschillende coils.
  woensdag 30 april 2014 @ 11:45:13 #213
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139406789
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, ik wil het goed. Ik zit nog wel een beetje te stunten met die batterij. Heb je een voorbeeld op die site van een goede batterij? Zijn die allemaal oplaadbaar?
Ik snap nu wel het verschil tussen 18350 en 18650. Lijkt me handiger om dan voor 1 18650 te gaan toch?
Panasonics hebben ze niet op voorraad zie ik. Ik heb zelf deze http://www.nkon.nl/rechar(...)50vtc4-flat-top.html . Minder vermogen, maar kan wel meer power leveren

dit zijn goede laders.
http://www.nkon.nl/charge(...)licharger-i4-v2.html
http://www.nkon.nl/charge(...)tellicharger-i2.html

18650 is beter idd. Hebben veel meer inhoud dan 18350's, ook in verhouding.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 11:50:18 #214
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139406934
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Panasonics hebben ze niet op voorraad zie ik. Ik heb zelf deze http://www.nkon.nl/rechar(...)50vtc4-flat-top.html . Minder vermogen, maar kan wel meer power leveren

dit zijn goede laders.
http://www.nkon.nl/charge(...)licharger-i4-v2.html
http://www.nkon.nl/charge(...)tellicharger-i2.html

18650 is beter idd. Hebben veel meer inhoud dan 18350's, ook in verhouding.
Esigaretonline.nl heeft de 18650 pana 3400 nog op voorraad, twee bij besteld eergister, gister in huis
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 11:56:20 #215
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139407101
Ah, daar bestellen dus :)

http://esigaretonline.nl/(...)terijbox-chrome.html

die set is ook prima; die batterij heb ik ook in mijn eVic :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 12:06:26 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139407375
Kijk, dan heb je een compleet setje. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 12:16:27 #217
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139407608
Kom ik op 106 euro. Inclusief lader, 2 batterijen, 5 wicks, Kanger aerotank, vamo v5.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:21:48 #218
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139407774
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:16 schreef Kreator het volgende:
Kom ik op 106 euro. Inclusief lader, 2 batterijen, 5 wicks, Kanger aerotank, vamo v5.
5 coils hoop ik :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 12:24:10 #219
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139407840
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 10:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat is echt 10x makkelijker inderdaad. Ik heb .30mm op mijn RBA's trouwens.

Mijn laatst gebouwde coil
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
7 windingen .30mm kanthal op een 2mm boor. 1.1ohm
Die taifun had je wat probleempjes mee toch?
Ik weet niet of het aan de foto ligt maar die coil lijkt erg hoog boven de luchtbuis te hangen.
Bij mij werken ze het beste als ze er bijna tegenaan zitten, zou hem dan ook ondersteboven ophangen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:25:22 #220
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139407874
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:24 schreef rockstah het volgende:

[..]

Die taifun had je wat probleempjes mee toch?
Ik weet niet of het aan de foto ligt maar die coil lijkt erg hoog boven de luchtbuis te hangen.
Bij mij werken ze het beste als ze er bijna tegenaan zitten, zou hem dan ook ondersteboven ophangen.
Niet bang dat hij de base aantikt en niets meer doet (tot je coil lift of recoiled)?
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 12:25:48 #221
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139407891
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:24 schreef rockstah het volgende:

[..]

Die taifun had je wat probleempjes mee toch?
Ik weet niet of het aan de foto ligt maar die coil lijkt erg hoog boven de luchtbuis te hangen.
Bij mij werken ze het beste als ze er bijna tegenaan zitten, zou hem dan ook ondersteboven ophangen.
ja. Maar heb een dikkere wick en nu lekt hij niet meer.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 12:29:44 #222
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139408006
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, ik wil het goed. Ik zit nog wel een beetje te stunten met die batterij. Heb je een voorbeeld op die site van een goede batterij? Zijn die allemaal oplaadbaar?
Ik snap nu wel het verschil tussen 18350 en 18650. Lijkt me handiger om dan voor 1 18650 te gaan toch?
Hij werkt iets beter als je twee 18350's stacked ipv één 18650, althans, meer vermogen iig. Maar het kan allebei prima. En ja ze zijn allemaal oplaadbaar.

Zorg ook dat je een IMR neemt, wat minder capaciteit maar wel een stuk meer vermogen en stabiliteit.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:30:33 #223
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139408041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:25 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Niet bang dat hij de base aantikt en niets meer doet (tot je coil lift of recoiled)?
Zit in een afgesloten kamer dus dat is zeer onwaarschijnlijk. Heb het nog niet gezien iig.
Sowieso krijg je een stuk meer damp wanneer hij er dichterbij hangt.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:36:00 #224
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139408219
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:29 schreef rockstah het volgende:

[..]

Hij werkt iets beter als je twee 18350's stacked ipv één 18650, althans, meer vermogen iig. Maar het kan allebei prima. En ja ze zijn allemaal oplaadbaar.

Zorg ook dat je een IMR neemt, wat minder capaciteit maar wel een stuk meer vermogen en stabiliteit.
Stacken is echt kut toch? Waarom zou je meer vermogen krijgen?

En 18350's zitten meestal op 850mAh, beetje 18650 heeft 2100-2700mAh
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 12:43:36 #225
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139408485
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Stacken is echt kut toch? Waarom zou je meer vermogen krijgen?

En 18350's zitten meestal op 850mAh, beetje 18650 heeft 2100-2700mAh
Qua mah krijg je meer uit 1 **650, stacken van batterijen zorgt voor een hogere voltage doorvoer dan 1 enkele, maar in een regulated device heeft dit absoluut geen nut. Als je mechanisch gaat krijg je een voltage boost. Zo uit mijn hoofd, absoluut geen expert dus kan het goed fout hebben. (Heeft ook weer met interne weerstanden etc in de accu zelf te maken)

1x18650 op 3400 mah = iig langer dampen :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  woensdag 30 april 2014 @ 12:46:49 #226
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139408603
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Stacken is echt kut toch? Waarom zou je meer vermogen krijgen?

En 18350's zitten meestal op 850mAh, beetje 18650 heeft 2100-2700mAh
Vooral omdat die chipset daarop ontworpen is, de eerste Vmax'es werden ook geleverd met 2 18350 batterijen. Wanneer je dat vervangt door één 18650 heb je ineens nog maar de helft van het voltage over. Hij is wel wat verbeterd op dat vlak over de jaren heen maar het verschil is nog steeds zichtbaar bij hogere settings:



Niet echt relevant voor een protank maar als ie later een RBA wil gaan gebruiken of iets dergelijks dat is het iets om rekening mee te houden .
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:49:11 #227
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139408697
Maar je moet toch ook de beide batterijen exact gelijk houden qua lading?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 12:52:48 #228
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139408820
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:21 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

5 coils hoop ik :P
Ja, dat zeg ik.
  woensdag 30 april 2014 @ 12:54:26 #229
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139408886
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:49 schreef Catch22- het volgende:
Maar je moet toch ook de beide batterijen exact gelijk houden qua lading?
In principe wel, kwestie van samen kopen, samen gebruiken en samen opladen. Probleem is dat als je ze los van elkaar gebruikt en de één krijgt meer gebruik te verduren krijgt dan de ander, de één sneller zijn capaciteit zal verliezen. De VAMO meet het voltage van beide batterijen bij elkaar opgeteld, maar het kan dan dus zo zijn dat de één nog halfvol zit en de ander gevaarlijk laag hangt.

Er wordt echter wel erg hysterisch over gedaan naar mijn idee. Je moet er echt wel wat moeite voor doen om het zover te laten komen.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 13:04:37 #230
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139409235
De Kanger Protank Coils 5st. 1.8ohm passen ook wel in de Kanger AeroTank Clearomizer 2.5ml toch?
  woensdag 30 april 2014 @ 13:17:36 #231
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139409714
Als het goed is wel. Ze gebruiken al jaren dezelfde coils volgens mij.
Hoewel ze ze nu wel eindelijk opnieuw ontworpen hebben voor de aankomende aerotanks:



Kun je ook nog op wachten, staan waarschijnlijk wat mooier op de VAMO. (Even breed)
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 30 april 2014 @ 13:17:48 #232
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139409724
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:04 schreef Kreator het volgende:
De Kanger Protank Coils 5st. 1.8ohm passen ook wel in de Kanger AeroTank Clearomizer 2.5ml toch?
Ja. Alleen heeft de aerotank en de PT3 normaliter dualcoil. Singlecoil werkt wel, maar iets minder goed
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 12:54 schreef rockstah het volgende:

[..]

In principe wel, kwestie van samen kopen, samen gebruiken en samen opladen. Probleem is dat als je ze los van elkaar gebruikt en de één krijgt meer gebruik te verduren krijgt dan de ander, de één sneller zijn capaciteit zal verliezen. De VAMO meet het voltage van beide batterijen bij elkaar opgeteld, maar het kan dan dus zo zijn dat de één nog halfvol zit en de ander gevaarlijk laag hangt.

Er wordt echter wel erg hysterisch over gedaan naar mijn idee. Je moet er echt wel wat moeite voor doen om het zover te laten komen.
Hm oke. Maar ik zou toch voor een 18650 gaan, helemaal als beginner
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 13:19:04 #233
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139409771
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:17 schreef Catch22- het volgende:

Hm oke. Maar ik zou toch voor een 18650 gaan, helemaal als beginner
Ben ik het mee eens hoor.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 april 2014 @ 13:48:27 #234
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139410833
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 13:17 schreef rockstah het volgende:
Als het goed is wel. Ze gebruiken al jaren dezelfde coils volgens mij.
Hoewel ze ze nu wel eindelijk opnieuw ontworpen hebben voor de aankomende aerotanks:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kun je ook nog op wachten, staan waarschijnlijk wat mooier op de VAMO. (Even breed)
Misschien wel wijs idd. Eens even kijken. Zo leer je nog eens wat hier.
  woensdag 30 april 2014 @ 14:25:00 #235
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139412090
quote:
Kanger Aerotank-Mega clearomizer (Stainless Steel) 1pc/Pack coming soon!

$43.50
:X

Ik zou zelf de Protank 2 met losse aerotank bottom aanraden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 14:44:09 #236
63302 rockstah
New World Disorder
pi_139412685
quote:
11s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:25 schreef Catch22- het volgende:

[..]

:X

Ik zou zelf de Protank 2 met losse aerotank bottom aanraden.
Valt wel mee toch? Je krijgt ook een stuk meer atomizer voor je geld. De heads schijnen echt een stuk verbeterd te zijn, beter nog dan de nautilus heads.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 30 april 2014 @ 15:48:43 #237
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139414801
mja, maar ik vind het vrij aan de prijs voor een PnP tank.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 20:02:30 #238
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139424614
Voor 14 euro meer heb je de EHPRO KFL+ kloon die even goed is als het origineel.

Vandaag trouwens zo'n 15ml Tangerine Dreams weg gedampt, dat spul is echt misdadig lekker :9~
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_139426601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:02 schreef PalmRoyale het volgende:
Voor 14 euro meer heb je de EHPRO KFL+ kloon die even goed is als het origineel.

Vandaag trouwens zo'n 15ml Tangerine Dreams weg gedampt, dat spul is echt misdadig lekker :9~
15 ml? Haha best wat. Ook in NL te bestellen?
Kindness
  woensdag 30 april 2014 @ 20:52:01 #240
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139427106
Nee, niet in NL te bestellen. Komt van dbliquids.com in de US.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_139431037
http://www.thelocal.fr/20(...)ban-e-cigs-in-public

Gaat lekker met de geplande verboden ivm dampen, dit maal in openbare gelegenheden
deze week waren diverse steden in Amerika aan de beurt en straks ook in Frankrijk , reden is dat de damp schadelijk is :')

[ Bericht 0% gewijzigd door michiel_merk op 30-04-2014 22:52:32 ]
  woensdag 30 april 2014 @ 22:50:35 #242
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139434906
Tsja. Big tabacco en big pharma zijn machtig

Mijn huidige gear


iTaste v3 met pt2 mini
eVic met protank 2 met aerotank bottom
Hammer mech mod met taifun
Nemesis mech mod met kayfun
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 22:51:16 #243
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_139434928
Zulke onzin zal nog een tijd doorgaan want er zijn belangen (lees geld) die belangrijker zijn dan onze gezondheid. Ook al worden er morgen 1000 objectieve onderzoeken gepubliceerd waaruit overduidelijk blijkt dat de damp voor omstanders volkomen onschadelijk is dan zullen ze het nog willen verbieden. Ik moet bij dit soort dingen altijd denken aan de aflevering van South Park met Rob Reiner als anti-rook extremist. Een leugentje hier, een leugentje daar, als wij onze zin maar kunnen doordrukken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 30 april 2014 @ 22:52:29 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139434988
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 11:27 schreef Anne het volgende:
Ik heb deze Spinner V2 net besteld voor SD:

http://www.smokesmarter.n(...)nner-v2-1650mah.html

Z'n eerste verstelbare batterij :P. Kan ie mooi eens wat klooien met zijn verschillende coils.
En ik heb hem al :7

Goeie shit, alleen fikken mijn 1.8 Ohm coils aan als hij op 4.8 staat. Van de week eens effe 2.2 erin schroeven, dat zal beter gaan denk ik, wat meer marge.

Ik heb trouwens wel een beetje de indruk dat hij nu ook op 3.8volt (standaard levert mijn EVOD als het goed is 3.7) al meer damp produceert als de EVOD 650Ma batterij, kan iemand me vertellen of dat kan en waarom? De EVOD is krap 3 weken oud, dus het lijkt me sterk dat die batterijen al slechter aan het worden zijn :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 30 april 2014 @ 22:56:56 #245
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139435222
Omdat de batterij krachtiger is en minder dipt als hij stroom levert.

4.7v is ook ridicuul veel. Ik kwam met 1.8-2.2ohm nooit boven de 4 volt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139435998
Iemand ervaring of gedachten over deze rakker?

http://www.rookwinkel.nl/(...)ipe-starter-set.html
Kindness
  woensdag 30 april 2014 @ 23:11:18 #247
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139436025
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:56 schreef Catch22- het volgende:
Omdat de batterij krachtiger is en minder dipt als hij stroom levert.

4.7v is ook ridicuul veel. Ik kwam met 1.8-2.2ohm nooit boven de 4 volt
Ok, ik had de 1.8 coils er meteen de eerste week al bij besteld om net effe wat meer damp uit de EVOD te krijgen, dat werkte op zich best prima, maar nu merk ik wel dat als ik de prik wat omhoog schroef dat hij vrij rap verpiept.

Zit stiekem ook al een beetje naar een wat serieuzere clearo te gluren, maar ik vind die 'betere' ook vaak meteen zo lomp groot. De Vision Spinner is ook wel wat dikker als de originele batterij, maar nog niet zo dik als zo'n Protank 3 volgens mij. Ik wil eigenlijk wel eens zo'n airflow ding proberen, maar ik damp hem overal, en dan loop je met zo'n ruimteschip in je hoofd :+

Heb nu een Kangertech T2, maar die ziet er wel net weer een beetje te ielig uit, en stiekem vind ik de oem tanks van de EVOD het eigenlijk best goed doen; de T2 trekt vaak vrij zwaar, en dan maakt het eigenlijk niet uit of ik er een 100%VG Van Virgin Vapor in heb zitten, of een goedkope Dekang, raar maar waar. En de 100% VG doet het trouwens ook prima in de oem EVOD op 1.8Ohm.

Waarom kunnen die batterijen 4.8volt leveren trouwens dan? als dat 'ridicuul veel' is?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 30 april 2014 @ 23:12:50 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139436096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:10 schreef GeorgeMichael het volgende:
Iemand ervaring of gedachten over deze rakker?

http://www.rookwinkel.nl/(...)ipe-starter-set.html
Stond pas zo'n pijpdinges te koop in V&A geloof ik; ik vind het geen porum om eerlijk te zijn :X :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 30 april 2014 @ 23:16:05 #249
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139436284
Ik vind ze lelijk.

4.7v is handig als je 2.8ohm ofzo dampt. Maar ik zie het nut daar niet van in. Die gloeien vrij traag op. Ik heb bijv nu 1.1ohm op mijn kayfun omdat dat gewoon lekker dampt. Op mijn protanks zit ik ook op 1.5-1.7 ohm (zelfbouw).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139436314
quote:
14s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Stond pas zo'n pijpdinges te koop in V&A geloof ik; ik vind het geen porum om eerlijk te zijn :X :+
Haha nee ik ook niet echt eigenlijk. Een collega van me zou hem graag willen. Maar is het een beetje bruikbaar of eigenlijk troep
Kindness
  woensdag 30 april 2014 @ 23:21:32 #251
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139436571
Cartridges. Lekker laten staan dus.

http://www.zwoofs.nl/zwoofs-V4M-E-Pipe/

Dat is nog wel een fatsoenlijk apparaat. Als je graag zon model wil.

Die hammer die ik heb is wel handig met neerzetten. Gebruik hem de laatste dagen weer wat meer.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 30 april 2014 @ 23:23:23 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139436664
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:16 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind ze lelijk.

4.7v is handig als je 2.8ohm ofzo dampt. Maar ik zie het nut daar niet van in. Die gloeien vrij traag op. Ik heb bijv nu 1.1ohm op mijn kayfun omdat dat gewoon lekker dampt. Op mijn protanks zit ik ook op 1.5-1.7 ohm (zelfbouw).
Ok, lagere weerstand gloeit sneller op dus. ^O^

Zelf coils maken ga ik nog wel eens proberen denk ik, want volgens mij gaan die dingen best hard, zeker als je zoals ik nu effe zit te proberen hoe ver je kunt gaan :+ . Kost niet echt de wereld, maar is toch ook wel grappig om eens mee te gaan rommelen :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 30 april 2014 @ 23:25:40 #253
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139436768
Hoger is niet per se beter. Gewoon langzaam omhoog en na een paar hijzen omhoog, tot de smaak achteruit gaat.

Zelf bouwen is leuker en goedkoper. Een taifun of kayfun clone kost nog geen twee tientjes en dampt veel beter dan bijv een protank. Het zelf wikkelen van een coil doe je in tien minuten (wv je zes bezig bent met je spullen pakken en weer opruimen).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 1 mei 2014 @ 07:59:19 #254
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139442548
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:25 schreef Catch22- het volgende:
Hoger is niet per se beter. Gewoon langzaam omhoog en na een paar hijzen omhoog, tot de smaak achteruit gaat.

Zelf bouwen is leuker en goedkoper. Een taifun of kayfun clone kost nog geen twee tientjes en dampt veel beter dan bijv een protank. Het zelf wikkelen van een coil doe je in tien minuten (wv je zes bezig bent met je spullen pakken en weer opruimen).
kloons :{w

Links: oude setup
Rechts: nieuwe setup

omg wat heerlijk, maar 10 mg klapt idd even hard als 18 normaal :P ff kijken wat ik met mn liquids ga doen dus.

Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 1 mei 2014 @ 08:21:41 #255
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139442757
Mja ze doen t prima. En ik heb nu voor 60 euro spullen die anders richting de 500 euro gingen.

Mechmod zal ik nooit origineel kopen, dat voegt niets te. Rba en dripper wel. De clones zijn oke, maar niet super. Maar ik heb nu eea uit kunnen proberen dus wellicht komt er wat origineels als dit stuk is.

Ik kan mijn 16/18mg liquids ook niet gebruiken in mijn rba's. Die maak ik dus op in de protank. Hoewel die rebuilded ook wel hard gaat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 1 mei 2014 @ 08:26:49 #256
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139442815
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 08:21 schreef Catch22- het volgende:
Mja ze doen t prima. En ik heb nu voor 60 euro spullen die anders richting de 500 euro gingen.

Mechmod zal ik nooit origineel kopen, dat voegt niets te. Rba en dripper wel. De clones zijn oke, maar niet super. Maar ik heb nu eea uit kunnen proberen dus wellicht komt er wat origineels als dit stuk is.

Ik kan mijn 16/18mg liquids ook niet gebruiken in mijn rba's. Die maak ik dus op in de protank. Hoewel die rebuilded ook wel hard gaat.
Idd, ik heb nog geen 18 mg geprobeerd, straks even doen, kijken hoe hard dat gaat.

Een mech mod origineel kopen voegt qua basis werking idd weinig toe, maar wat je vaak wel mist is: Super goede threading, een stop met reverse threading op je vuurknop (bijvoorbeeld), materiaal afwerking en logo laser etched (op een goede manier), goedkoper materiaal gebruikt en dus lichter / minder resistend tegen krasjes / deukjes etc.

Je voelt en merkt het verschil echt wel heel duidelijk tussen een mech kloon en origineel, nu is er een nemesis kloon naar mij onderweg, puur om te proberen of ik een mech mod veel ga gebruiken. Zo ja dan komt er echt wel een originele paps / chi / caravela / lancelot oid in de collectie :)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 1 mei 2014 @ 08:30:00 #257
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139442851
Mods zijn vaak 200+ dollar. Dat vind ik absurd. De bouwkwaliteit van mijn mods is ruim voldoende.

Hierna komt er voor mij een dna30 (clone). Heb tevens een trident onderweg. Dualcoil dripper, dat wordt een rookmachine.

Maar je mening over clones is dus niet gebasseerd op eigen ervaring?

[ Bericht 15% gewijzigd door Catch22- op 01-05-2014 09:11:40 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139443328
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 07:59 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

kloons :{w

Links: oude setup
Rechts: nieuwe setup

omg wat heerlijk, maar 10 mg klapt idd even hard als 18 normaal :P ff kijken wat ik met mn liquids ga doen dus.

[ afbeelding ]
Je zou je 18 mg liquids natuurlijk gewoon kunnen downmixen met 0mg liquid. 1:1 geeft dan natuurlijk gewoon 9mg
Het is wat.......
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:19:26 #259
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139443557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 08:30 schreef Catch22- het volgende:
Mods zijn vaak 200+ dollar. Dat vind ik absurd. De bouwkwaliteit van mijn mods is ruim voldoende.

Hierna komt er voor mij een dna30 (clone). Heb tevens een trident onderweg. Dualcoil dripper, dat wordt een rookmachine.

Maar je mening over clones is dus niet gebasseerd op eigen ervaring?
Eigen ervaring qua in mijn handen gehad en verschillen tussen een origineel en een kloon gevoeld wel.

Qua dampen met een mech niet, maar zoals ik met je eens was, qua werking is een mech een mech, de vuurknoppen waren wel VEEL slechter op de kloons die ik zag, maar dat hoort weer bij afwerking.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:20:03 #260
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139443572
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:05 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Je zou je 18 mg liquids natuurlijk gewoon kunnen downmixen met 0mg liquid. 1:1 geeft dan natuurlijk gewoon 9mg
True :) maar gaat een duur grapje worden, 200+ ML Halo, 50 ML Bread of heaven, 200+ ML goodlife etc :(
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:22:13 #261
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139443613
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:19 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Eigen ervaring qua in mijn handen gehad en verschillen tussen een origineel en een kloon gevoeld wel.

Qua dampen met een mech niet, maar zoals ik met je eens was, qua werking is een mech een mech, de vuurknoppen waren wel VEEL slechter op de kloons die ik zag, maar dat hoort weer bij afwerking.
Ik zat net even te kijken, de Nemesis kost 230 dollar... Daar koop je een VaporShark voor...

Ik vind het allemaal wel mooi. Een kayfun van 80 euro is nog te doen, daar merk je ook echt wat van in de dagelijkse praktijk. Met mijn hammer loopt ik nog wel eens te klooien met de windingen, maar die nemesis van fasttech is gewoon goed.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:25:53 #262
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139443678
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:22 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik zat net even te kijken, de Nemesis kost 230 dollar... Daar koop je een VaporShark voor...

Ik vind het allemaal wel mooi. Een kayfun van 80 euro is nog te doen, daar merk je ook echt wat van in de dagelijkse praktijk. Met mijn hammer loopt ik nog wel eens te klooien met de windingen, maar die nemesis van fasttech is gewoon goed.
Een nemesis vind ik ook kloon waardig :P als in, die kloon is al zo lang door ontwikkeld dat die op hetzelfde niveau bijna zit voor een tiende van de prijs :) Maar dingen zoals deze:



zullen nooit op zo'n gigantisch niveau gekloond worden als de originele :)

150-200 euro
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:27:01 #263
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139443703
Wat is het? Ik vind hem niet zo.

De nemesis vind ik prima. Zonder engravings was hij nog mooier. Ik hoef geen funky features. Gewoon een buis, vuurknop en gaan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:35:48 #264
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139443837
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:27 schreef Catch22- het volgende:
Wat is het? Ik vind hem niet zo.

De nemesis vind ik prima. Zonder engravings was hij nog mooier. Ik hoef geen funky features. Gewoon een buis, vuurknop en gaan.
Uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak, dat is een lancelot, vind hem zelf prachtig :)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:36:16 #265
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139443846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:35 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het ook een kwestie van smaak, dat is een lancelot, vind hem zelf prachtig :)
Dat is het zeker. Jammer dat je RBA er nooit mooi op zal passen, aangezien die altijd dezelfde kleur zijn.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:41:40 #266
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139443938
Als voorbeeld met kleur:




zijn genoeg die passen, niet elke RDA/RBA heeft dezelfde kleur (al helemaal niet als je naar originele gaat kijken ipv kloons)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:45:22 #267
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139443990
Oke :) Als je van die stijl houdt is het wel vet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:49:28 #268
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139444054
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:45 schreef Catch22- het volgende:
Oke :) Als je van die stijl houdt is het wel vet
idd :) zal wel iets te opzichtig zijn voor sommige :D vind allebei mooi, strak geborsteld staal (zoals Dani L + Kayfun), maar vind koper / steampunk looks ook erg vet.

Blinkend goudkleurig etc vind ik dan weer minder :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:51:27 #269
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139444096
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:49 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

idd :) zal wel iets te opzichtig zijn voor sommige :D vind allebei mooi, strak geborsteld staal (zoals Dani L + Kayfun), maar vind koper / steampunk looks ook erg vet.

Blinkend goudkleurig etc vind ik dan weer minder :P
Dat is wel vrij camp inderdaad :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer donderdag 1 mei 2014 @ 12:41:29 #270
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139448521
Ik vroeg gisteravond aan mijn vriendin of ik mijn zakgeld van deze maand mocht uitgeven aan zo'n mooie sigaret. Ze zei: "je kan beter gaan stoppen!"

:'(.

*vanavond ga ik em bestellen*
  donderdag 1 mei 2014 @ 12:51:33 #271
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139448785
wat ga je bestellen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer donderdag 1 mei 2014 @ 13:44:27 #272
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139450183
quote:
11s.gif Op donderdag 1 mei 2014 12:51 schreef Catch22- het volgende:
wat ga je bestellen?
Aero en v5 dinges. Die gisteten werden geopperd hier. Moet alleen nog ff uitzoeken of ik ergens dubbele coils kan vinden. Die site had volgens mij alleen enkele.
  donderdag 1 mei 2014 @ 13:48:09 #273
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139450334
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 13:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Aero en v5 dinges. Die gisteten werden geopperd hier. Moet alleen nog ff uitzoeken of ik ergens dubbele coils kan vinden. Die site had volgens mij alleen enkele.
http://www.zwoofs.nl/kanger-dual-coil-1.5-Ohm
http://www.zwoofs.nl/kanger-dual-coil-2.0
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer donderdag 1 mei 2014 @ 14:18:13 #274
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139456372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:41 schreef DrParanoid het volgende:
Als voorbeeld met kleur:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

zijn genoeg die passen, niet elke RDA/RBA heeft dezelfde kleur (al helemaal niet als je naar originele gaat kijken ipv kloons)
Ik zie een mech van koper en messing?

Koperen Nemesis clone. Uit mijn hoofd 35e op ebay. Messing ringen van een andere kloon, schuursponsje er langs, even twee weken in de tuin leggen en je bent een heel eind. Wel erg tof.


Wacht.. $25 op FT. 8P
http://www.fasttech.com/products/1411/10005773/1645500

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2014 17:04:22 ]
pi_139458868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:41 schreef DrParanoid het volgende:
Als voorbeeld met kleur:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

zijn genoeg die passen, niet elke RDA/RBA heeft dezelfde kleur (al helemaal niet als je naar originele gaat kijken ipv kloons)
Schitterend :9~
Kindness
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:25:29 #277
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139463244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:25 schreef Catch22- het volgende:
Hoger is niet per se beter. Gewoon langzaam omhoog en na een paar hijzen omhoog, tot de smaak achteruit gaat.

Zelf bouwen is leuker en goedkoper. Een taifun of kayfun clone kost nog geen twee tientjes en dampt veel beter dan bijv een protank. Het zelf wikkelen van een coil doe je in tien minuten (wv je zes bezig bent met je spullen pakken en weer opruimen).
Mjah, als de ins en outs van dat wikkelen een beetje in de gaten krijgt wel ;) Lijkt me op zich ook niet zo heel ingewikkeld (hihi groordwapje :+ ), maar je moet het effe een keertje zien, staan volgens mij ook wel aardig wat how-to's op JIJbuis ook over wikkelen ;)

Ik moet zeggen dat ik af en toe wel een beetje moe word van de clearo's die ik nu heb; de orignele van de EVOD bevallen me bij vlagen beter als de T2's. De T2's dampen net iets beter, maar ik vind de originele lekkerder qua smaak. Verfikken ook niet zo snel als de T2's, terwijl de impedantie eigenlijk hetzelfde is, da's wel vaag. De originele clearo's hebben wel iets raars; af en toe is de airflow ineens heel beperkt, volgens mij gebeurt dat als de temperatuur een beetje hoger wordt als je wat langer door zit/ligt/loopt te lurken, net of ze een beetje verstopt zitten ofzo.. kan dat? en hoe komt dat?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:35:04 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139463629
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:41 schreef DrParanoid het volgende:
Als voorbeeld met kleur:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

zijn genoeg die passen, niet elke RDA/RBA heeft dezelfde kleur (al helemaal niet als je naar originele gaat kijken ipv kloons)
Nice, I like that _O_

Tering, 200 dollar, en wat is nou precies een Mech Mod? :?

Ik word helemaal debiel van al die afkortingen en terminologie die jullie gebruiken, net of ik het treinentopic zit te lezen :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139463968
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:50 schreef Catch22- het volgende:
Tsja. Big tabacco en big pharma zijn machtig

Mijn huidige gear

[ afbeelding ]
iTaste v3 met pt2 mini
eVic met protank 2 met aerotank bottom
Hammer mech mod met taifun
Nemesis mech mod met kayfun
Ik snap soms ook de ballen niet van dit topic, maar vraagje; Voor die linkse of rechtse e-sig op de foto, wat moet ik daar allemaal voor aanschaffen en wat kost het ongeveer?
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 1 mei 2014 @ 20:54:41 #280
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139464469
Ik zit effe een beetje rond te Goegelen heah.. en wat-de-neuk :o :D :7 O+

http://www.vapedudes.com/dreadnaut _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139469984
quote:
14s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, als de ins en outs van dat wikkelen een beetje in de gaten krijgt wel ;) Lijkt me op zich ook niet zo heel ingewikkeld (hihi groordwapje :+ ), maar je moet het effe een keertje zien, staan volgens mij ook wel aardig wat how-to's op JIJbuis ook over wikkelen ;)

Ik moet zeggen dat ik af en toe wel een beetje moe word van de clearo's die ik nu heb; de orignele van de EVOD bevallen me bij vlagen beter als de T2's. De T2's dampen net iets beter, maar ik vind de originele lekkerder qua smaak. Verfikken ook niet zo snel als de T2's, terwijl de impedantie eigenlijk hetzelfde is, da's wel vaag. De originele clearo's hebben wel iets raars; af en toe is de airflow ineens heel beperkt, volgens mij gebeurt dat als de temperatuur een beetje hoger wordt als je wat langer door zit/ligt/loopt te lurken, net of ze een beetje verstopt zitten ofzo.. kan dat? en hoe komt dat?
Dat heb ik ook met m'n pt mini 2. Maar dan juist als ik hem lang niet gebruikt heb. Dus in de ochtend of halverwege de dag als ik de tanks wissel
Kindness
  donderdag 1 mei 2014 @ 22:58:16 #282
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139471111
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:43 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Ik snap soms ook de ballen niet van dit topic, maar vraagje; Voor die linkse of rechtse e-sig op de foto, wat moet ik daar allemaal voor aanschaffen en wat kost het ongeveer?
Die linkse is een evic met protank 2 en een onderkant van een aerotank. Reken op 130 euro voor die set. Dat is een gereguleerde mod (dus instelbaar voltage en wattage). Zou hem zelf niet aanraden. Coole gadget, maar je hebt goedkopere apparaten die hetzelfde doen.

Die meest rechte is een nemesis mechanische mod. Dus niet regelbaar, ruwe kracht rechtstreeks uit de batterij. Er zit een kayfun op. Daar moet je dus zelf coils voor bouwen.

Mechmod clone is ongeveer 20 euro. Kayfun clone ook. Dan moet je er batterijen bij hebben, 5 euro per stuk. En een lader, 12 euro. Eigenlijk de goedkoopste manier om elektrisch te roken.

Met die goedkope clearos heb je vaal gedonder. Met een goede rba heb je dat minder en als je het hebt is het zo op te lossen. Ik zou ook iedereen een taifun of kayfun aanraden. Ook op een gereguleerde mod als de evic, sigelei of vamo. Het wikkelen is echt makkelijk. Ik ben niet overdreven handig of precies, maar ik krijg er goede coils in. Een goede zelfgebouwde coil gaat ook tijden mee. Af en toe het katoen er uit, goed schoonbranden, nieuw katoen en gaan.

Als je in de buurt van Groningen woonde was je van harte welkom voor een introductie

[ Bericht 18% gewijzigd door Catch22- op 01-05-2014 23:10:35 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:00:20 #283
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139478693
quote:
6s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nice, I like that _O_

Tering, 200 dollar, en wat is nou precies een Mech Mod? :?

Ik word helemaal debiel van al die afkortingen en terminologie die jullie gebruiken, net of ik het treinentopic zit te lezen :')
Mech mod is zoals catch hierboven al zegt puur een buis, met een contact element (fire button die je indrukt en het circuit met je batterij actief/compleet maakt) en een connectie met contact pin voor je cart/clear/aeromizer of dripper. Hoeveel je je batterij gebruikt ligt puur aan de weerstand van de coil die je eigenlijk zelf moet maken.

Erg simpel, technisch gezien. Maar kan ook gevaarlijk zijn, je moet je batterij niet te ver drainen etc, en er zit geen beveiliging / batterij checker op dus dat moet je zelf doen met een meter.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:06:17 #284
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139478734
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 17:00 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik zie een mech van koper en messing?

Koperen Nemesis clone. Uit mijn hoofd 35e op ebay. Messing ringen van een andere kloon, schuursponsje er langs, even twee weken in de tuin leggen en je bent een heel eind. Wel erg tof.
[ afbeelding ]

Wacht.. $25 op FT. 8P
http://www.fasttech.com/products/1411/10005773/1645500
idd :) maar neem zo'n nemesis clone en een echte lancelot in je handen, dan merk je waar het geld heen gaat :P geef ik liever 150 dollar meer uit.

Met mijn daily setup heb ik ook 260 euro aan vape hardware in mijn zak
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 mei 2014 @ 08:13:57 #285
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139478803
Lolwhut. Ik wilde gisteravond m'n bestelling gaan doen, maar dacht ach....ik kijk nog even een filmpje. Dat ding is zo groot als een kinderarmpje (of half zo groot als mijn péner). :') :').

Nee, daar ga je niet mee over straat. Ik zoek nog wel even verder naar iets kleins.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:14:25 #286
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139478807
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:13 schreef Kreator het volgende:
Lolwhut. Ik wilde gisteravond m'n bestelling gaan doen, maar dacht ach....ik kijk nog even een filmpje. Dat ding is zo groot als een kinderarmpje (of half zo groot als mijn péner). :') :').

Nee, daar ga je niet mee over straat. Ik zoek nog wel even verder naar iets kleins.
Hoeveel wil je uitgeven? En wat wil je er mee kunnen?
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 mei 2014 @ 08:17:55 #287
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139478831
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:14 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Hoeveel wil je uitgeven? En wat wil je er mee kunnen?
Rond de 100/150 euro is geen probleem. Ik wil zeg maar een V5 met een Aero, maar dan half zo groot. ;). Eigenlijk gewoon een degelijke vervanging van mijn chineze plastic kloon-sigaret.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:26:51 #288
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139478895
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Rond de 100/150 euro is geen probleem. Ik wil zeg maar een V5 met een Aero, maar dan half zo groot. ;). Eigenlijk gewoon een degelijke vervanging van mijn chineze plastic kloon-sigaret.
http://www.vapexperience.nl/dicodes-dani-basic-s.html 139 euro
http://www.vapexperience.nl/kangertech-aerotank.html 24.95 euro
http://www.zwoofs.nl/efest-18350-batterij/ x2 11.98 euro
http://www.zwoofs.nl/nitecore-intellicharger-oplader/ 24.99

Totaal: 200.92 - Maar heb je wel een heerlijke regulated mod die je leven lang meer gaat. En ben je voorbereid op betere rebuildable atomizer etc.

Ziet er zo uit ongeveer, aerotank is iets smaller dan de tank die je ziet



Als het te duur is moet je het zeggen, zoek ik nog ff door. Als je flink door dampt heb je wel 2 batterijen op een dag nodig, maar die dingen zijn zo klein dat je die makkelijk in je zak kan houden in een klein doosje of zelfs plastic zakje.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 mei 2014 @ 08:29:12 #289
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139478905
Dat is inderdaad het formaat wat ik zoek (mag wel iets smaller, amar dat wordt lastig denk ik). :). Wel een beetje aan de prijs inderdaad. Maar ik wil zelf ook wel even zoeken hoor. Het was niet de bedoeling om hier een opdracht uit te zetten ;). Maar als je het leuk vindt, graag.

-edit- ik heb trouwens nu ook altijd een reserve batterij bij me.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:35:32 #290
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139478969
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:29 schreef Kreator het volgende:
Dat is inderdaad het formaat wat ik zoek. :). Wel een beetje aan de prijs inderdaad. Maar ik wil zelf ook wel even zoeken hoor. Het was niet de bedoeling om hier een opdracht uit te zetten ;). Maar als je het leuk vindt, graag.
Zit rond de 150 exc. batterijen en lader :P en erg goede set ook met oog op de toekomst, het extra geld is het wel waard. Maar het moet wel kunnen natuurlijk, ik ga even zoeken nog voor je.

Als je gewoon simpel en cheap wilt (weet niet of je al dampt) om mee te beginnen, dan is dit wat:

http://www.zwoofs.nl/startsets/justfog-2043-booster-set

Past ook een aerotank op en je hebt ook losse batterijen zodat je 1 extra in je zak kan dragen.


Ongeveer evengroot in hand, maar wel duidelijk klasse minder (daar is de prijs dan ook naar).Hij is (beperkt) VV, dus je kan hem instellen van 3.4v to 4v (maar dit is verwaarloosbaar - erg gelimiteerd)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:36:43 #291
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139478982
http://www.vapeware.nl/Webwinkel/Acties/Sigelei-Legend-Kit/

Of de sigelei legend of zmax. Kan je in verschillende modi gebruiken.


Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 mei 2014 @ 08:39:38 #292
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139479011
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:35 schreef DrParanoid het volgende:

Als je gewoon simpel en cheap wilt (weet niet of je al dampt) om mee te beginnen, dan is dit wat:

Ongeveer evengroot in hand, maar wel duidelijk klasse minder (daar is de prijs dan ook naar).Hij is (beperkt) VV, dus je kan hem instellen van 3.4v to 4v (maar dit is verwaarloosbaar - erg gelimiteerd)
Mja, dat is bijna hetzelfde als wat ik nu heb:
http://www.gjprint.nl/uploads/shisha%20sigaret.jpg

Ding wat ik nu heb gaat regelmatig stuk. Batterij houdt het wel vol, maar het reservoir doet het dan niet meer. Goedkope rommel dus.
Maar het moet dus wel iets zijn dat makkelijk meegaat naar het werk en de stad in. Wat je net liet zien lijkt me wel wat, al is de prijs wat hoog.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:40:43 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139479020
http://www.sigelei.com/goods.php?id=259

Dat is de zmax. Ook een tof apparaat. Klein, maar volledige power. Ook goed te krijgen op fasttech.com , scheelt een hoop geld
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:42:43 #294
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139479047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:36 schreef Catch22- het volgende:
http://www.vapeware.nl/Webwinkel/Acties/Sigelei-Legend-Kit/

Of de sigelei legend of zmax. Kan je in verschillende modi gebruiken.


[ afbeelding ]
Of http://www.vapeware.nl/We(...)i/Sigelei-ZMax-Mini/ inderdaad
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mja, dat is bijna hetzelfde als wat ik nu heb:
http://www.gjprint.nl/uploads/shisha%20sigaret.jpg

Ding wat ik nu heb gaat regelmatig stuk. Batterij houdt het wel vol, maar het reservoir doet het dan niet meer. Goedkope rommel dus.
Maar het moet dus wel iets zijn dat makkelijk meegaat naar het werk en de stad in. Wat je net liet zien lijkt me wel wat, al is de prijs wat hoog.
Hij is duur inderdaad, maar wel vele malen degelijker dan ook de sigelei hierboven bijvoorbeeld.

Je kan ook nog een een evic oid kijken:

http://www.dampforum.nu/index.php?topic=24202.0

tweede hands met kortere tube redelijk verkrijgbaar ook
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 mei 2014 @ 08:43:35 #295
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139479055
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:40 schreef Catch22- het volgende:
http://www.sigelei.com/goods.php?id=259

Dat is de zmax. Ook een tof apparaat. Klein, maar volledige power. Ook goed te krijgen op fasttech.com , scheelt een hoop geld
Wel mooi idd, maar die is praktisch net zo groot als de Vamo V5? Je hebt bijna een complete zaklamp op je lip hangen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 mei 2014 @ 08:45:36 #296
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139479070
Ter vergelijking:

Jullie laten modellen zien zoals hier rechts. Ik zoek er 1 zoals links. Maar dan wat meer profi. 8-).
Als het niet bestaat ben ik snel klaar natuurlijk.

  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:47:36 #297
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139479092
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:45 schreef Kreator het volgende:
Ter vergelijking:

Jullie laten modellen zien zoals hier rechts. Ik zoek er 1 zoals links. Maar dan wat meer profi. 8-).
Als het niet bestaat ben ik snel klaar natuurlijk.

[ afbeelding ]
Bestaat idd niet :P moet je naar 14350 t/m 14650 mods gaan zoeken - en die zijn bijna allemaal bagger.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 mei 2014 @ 08:49:37 #298
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139479117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:47 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Bestaat idd niet :P moet je naar 14350 t/m 14650 mods gaan zoeken - en die zijn bijna allemaal bagger.
Bummer. Ik wist gewoon niet dat die dingen zo enorm waren. Zonde wel.
Gat in de markt dit.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:50:35 #299
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139479131
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bummer. Ik wist gewoon niet dat die dingen zo enorm waren. Zonde wel.
Gat in de markt dit.
Er is een reden dat ze schaars zijn (en meestal technisch slecht) - minder ruimte voor electronica en erg verlaagde batterijduur.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  Official ESF Kreviewer vrijdag 2 mei 2014 @ 08:55:49 #300
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_139479203
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:50 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Er is een reden dat ze schaars zijn (en meestal technisch slecht) - minder ruimte voor electronica en erg verlaagde batterijduur.
Mja, ik kan in principe gewoon de hele dag dampen met mijn kutkloon. Electronica hoeft voor mij niet zo. Enige wat voor mij belangrijk is is dat ze degelijk zijn en niet gaan lekken. Die ik nu heb is van flinterdun 'metaal'. Als er gewoon 1 zou zijn die wat degelijker was, was ik al tevreden.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:57:58 #301
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139479227
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mja, ik kan in principe gewoon de hele dag dampen met mijn kutkloon. Electronica hoeft voor mij niet zo. Enige wat voor mij belangrijk is is dat ze degelijk zijn en niet gaan lekken. Die ik nu heb is van flinterdun 'metaal'. Als er gewoon 1 zou zijn die wat degelijker was, was ik al tevreden.
dan gewoon je accudrager houden, en alleen een aerotank/nautilus/protank/taifun/kayfun erbij kopen. Al die tanks (behalve de taifun / kayfun) "lekken" regelmatig een beetje - als in het kan gaan gorgelen, en je moet het lucht kanaal uitblazen als je hem bijvult etc. Maar als je dat niet erg vind bij het bijvullen dan heb je daarna een prima setup :)

dat lekken ligt toch aan je tank en niet aan je accu(drager)
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')