Gewoon verspreid over de hele periode.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:03 schreef Fierce. het volgende:
Hoe en hoe ver van tevoren leren jullie eigenlijk? Denk bijvoorbeeld aan een belangrijke herkansing.
Farmaciequote:Op donderdag 17 april 2014 10:50 schreef Rezania het volgende:
[..]
En dan de i verkeerd, hoe slecht.
Wat studeer jij eigenlijk?
Dus je leert medicatie maken? Of is het meer dan dat?quote:
Bachelor is best breed georiënteerd. Enerzijds biologische vakken zoals fysiologie, celbiologie, microbiologie enzovoorts en anderzijders scheikundige vakken, zoals organisch- en biochemie en analyse methoden. Maar natuurlijk ook farmaceutische vakken zoals farmacologie, farmacokinetiek/dynamiek, farmaceutische technologie en wiskunde/statistiek vakkenquote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dus je leert medicatie maken? Of is het meer dan dat?
Een lekkere brede bachelor dus, net zoals mijn studie.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:02 schreef yosander het volgende:
[..]
Bachelor is best breed georiënteerd. Enerzijds biologische vakken zoals fysiologie, celbiologie, microbiologie enzovoorts en anderzijders scheikundige vakken, zoals organisch- en biochemie en analyse methoden. Maar natuurlijk ook farmaceutische vakken zoals farmacologie, farmacokinetiek/dynamiek, farmaceutische technologie en wiskunde/statistiek vakken.
Daarnaast ook enkele vakken gericht op patiëntenzorg omdat de studie farmacie je opleidt tot apotheker, maar in de bachelor kom je daar nog niet veel mee in aanraking.
Hehe, ik vond het juist raar dat jullie zoveel in het Engels krijgen.quote:Op woensdag 16 april 2014 22:12 schreef Novermars het volgende:
[..]
Mwah, het is allesbehalve moeilijk. Alleen gewoon heel erg veel. En aangezien we over deze stof nog zoveel vakken krijgen, lijkt me nóg een extra vak hierover een beetje een overkill
Wat vreemd trouwens om al die vakbeschrijvingen in het Nederlands te lezen, totaal niet gewend haha Jullie zijn nu bij blok 5 denk ik?
Inderdaad! Jij doet LS&T?quote:Op donderdag 17 april 2014 19:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Een lekkere brede bachelor dus, net zoals mijn studie.Klinkt interessant.
Welk jaar zit je?
Ja klopt. Dat is ook zo lekker breed met vakken zoals organische chemie, natuurkunde, biochemie, biotechnology, life sciences, celbiologie, etc.quote:
En dan? Een master of werken? Of weet je het nog niet?quote:Ik zit in mijn derde jaar, maar rond volgend jaar m'n studie af
Sander die gaat werkenquote:Op donderdag 17 april 2014 20:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja klopt. Dat is ook zo lekker breed met vakken zoals organische chemie, natuurkunde, biochemie, biotechnology, life sciences, celbiologie, etc.En dat is pas het eerste jaar.
[..]
En dan? Een master of werken? Of weet je het nog niet?
Ik leer het liefst zo gespreid mogelijk, het liefst ken ik op de eerste lesdag het schema voor de rest van de periode zodat ik de stof in gelijke stukken kan verdelen en een beetje kan voorwerken, in de praktijk communiceren veel docenten slecht waardoor dit lastig uit te voeren is. Waarom leer ik graag zo gespreid mogelijk? Het is gemakkelijker, relaxter en je leert er meer van.quote:Op donderdag 17 april 2014 11:03 schreef Fierce. het volgende:
Hoe en hoe ver van tevoren leren jullie eigenlijk? Denk bijvoorbeeld aan een belangrijke herkansing.
Details?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:56 schreef Rezania het volgende:
Trouwens is het bijzonder frustrerend dat sommige mensen het nog steeds beter denken te weten over een onderwerp, terwijl jij dat studeert, omdat het "zo op het internet staat."Net alsof alles op het internet waar is.
Ik heb begrepen dat de kans veel groter is dat je pillen gaat verkopen (apotheker) dan dat je ze gaat ontwikkelen als je farmacie studeert.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:54 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dus je leert medicatie maken? Of is het meer dan dat?
Plantenkunde?quote:Op donderdag 17 april 2014 19:02 schreef yosander het volgende:
[..]
Bachelor is best breed georiënteerd. Enerzijds biologische vakken zoals fysiologie, celbiologie, microbiologie enzovoorts en anderzijders scheikundige vakken, zoals organisch- en biochemie en analyse methoden. Maar natuurlijk ook farmaceutische vakken zoals farmacologie, farmacokinetiek/dynamiek, farmaceutische technologie en wiskunde/statistiek vakken.
Daarnaast ook enkele vakken gericht op patiëntenzorg omdat de studie farmacie je opleidt tot apotheker, maar in de bachelor kom je daar nog niet veel mee in aanraking.
Klopt. Als je daadwerkelijk medicijnen wil gaan maken en ontwikkelen moet je geen farmacie gaan doen, punt. Alle framabedrijven nemen daarvoor eigenlijk maar 1 soort universitair geschoolden aan: gepromoveerde chemici.quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de kans veel groter is dat je pillen gaat verkopen (apotheker) dan dat je ze gaat ontwikkelen als je farmacie studeert.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Details?
Ik heb wel eens hard moeten lachen met fitnessboys en trainers die nog steeds denken dat je het meeste vet verbrandt door met een lage intensiteit te sporten.
"Nee, zo werkt het echt niet. Je verbrandt relatief meer vet maar je verbruikt minder calorieën en je zal dus minder vet verliezen, als je met een hogere intensiteit sport dan verbrandt je daarnaast ook veel glycogeen, die glycogeenvoorraad aanvullen kost calorieën."
Error, can not process.
Ze hebben het ooit gehoord van iemand die het niet goed begreep en dus moet het waar zijn.
Dat valt in dezelfde categorie.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:13 schreef Rezania het volgende:
[..]Ging over het verschil tussen zetmeel en suiker. Mijn broer wil niet accepteren dat een polysacharide niet veel meer is dan wat monosachariden aan elkaar gekoppeld.
Hetzelfde geldt voor de eiwitshakes die hij drinkt, zijn speciale eiwitten volgens hem. Nevermind het feit dat het gewoon door het lichaam wordt afgebroken naar aminozuren voordat het wordt opgenomen.
Over studievoorlichtingsbedrog gesproken! Hoeveel startende studenten farmacie zullen zich hier bewust van zijn?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:07 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Klopt. Als je daadwerkelijk medicijnen wil gaan maken en ontwikkelen moet je geen farmacie gaan doen, punt. Alle framabedrijven nemen daarvoor eigenlijk maar 1 soort universitair geschoolden aan: gepromoveerde chemici.
Ik ken overigens wel een farmaceut die na zijn studie farmacie (met héle goede resultaten) alsnog is aangenomen door een chemisch prof voor een promotieplek, maar ook alleen omdat die jongen echt extreem goed was in scheikunde voor een farmaceut, want het niveau van scheikunde binnen het farmacieprogramma is gewoon niet hoog genoeg om zelf de medicijnen te kunnen ontwikkelen.
Oh en indien mensen moeilijk gaan doen en gaan zeggen, weet je niet want je studeert geen farmacie... source: meerdere vrienden die precies dat werk doen in de farmaceutische industrie en de dag nog moeten meemaken dat ze hebben gehoord van een farmaceut die voor hetzelfde werk is aangenomen, nog veel meer vrienden die hebben geassisteerd bij scheikundepractica voor farmaceuten en iedere keer letterlijk weer blij zijn dat alle farmaceuten nog leven na afloop, al die bedrijven die langskomen voor bedrijvenpresentaties en je dit letterlijk vertellen.
Ja, klopt, toen wilde hij me ook al niet geloven.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat valt in dezelfde categorie.
Het is tegelijkertijd Grappig en pijnlijk. Het wordt helemaal leuk als je de verschillende betekenissen van suiker (colloquiaal en chemisch gezien) gaat uitleggen.
Krijg je dit soort shit (macromoleculen die ketens zijn van ... , dat die ketens met de spijsvertering worden afgebroken) trouwens niet al op het VWO uitgelegd bij biologie en scheikunde?
Héél erg weinig en héél veel hebben dat ook te laat door. En als je er dan wat van zegt is het: ja maar, in het studieboekje staat...quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Over studievoorlichtingsbedrog gesproken! Hoeveel startende studenten farmacie zullen zich hier bewust van zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |