abonnement Unibet Coolblue
pi_139251708
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Op een lange klim gewoon het verzet en de snelheid kiezen die voor jou fijn is.
BIj mij was dat zeker niet het laagste verzet, maar wel 1 van de lageren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:10 schreef TinyTuna het volgende:
Het advies dat ik laatst kreeg was bij het klimmen je versnelling altijd 1 tandje lichter te zetten dan de versnelling die je op gevoel zou kiezen. Op die manier heb je een kleine 'reserve' waarmee je kan corrigeren als je een onverwachte boomwortel tegenkomt of een stuurfout maakt. Werkt voor mij heel goed! ^O^
Had het eigenlijk echt specifiek over techniek trainen mbt het klimmen. In het aller laagste verzet komt het puur aan op techniek, hoe hoger je hem (versnelling waar je normaal op legt bij een klim) des te makkelijker het klimmen wordt. Ga onder aan een steile bult maar een keer stil, niet met de voeten op de grond, laagste verzet en dan proberen zonder aanloop/ tempo de bult proberen te pakken.

Zelf moet ik dit overigens ook nog leren/ onder de knie krijgen, ben gewend om zo hard mogelijk een bult op te knallen!
pi_139251760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:54 schreef Flipmoehoe het volgende:
foto gevonden van de paastocht in Aalten.

De eerste keer met de nieuwe schoenen ;)
De fiets heb ik nog geen maand, maar al 350km mee gefietst, super fietsje! *D

(china outfit bevalt ook nog erg goed, 500km mee gefietst en vaak gewassen.. rit van over de 2 uur mee gefietst afgelopen woensdag, geen last van de zeem oid..)

[ afbeelding ]
Hoeveel bar gooi jij er in? Lijkt op de foto dat je ze redelijk hard hebt opgepompt zo op het zand.

Ook wel benieuwd wat de rest erin doet.
pi_139252250
Ik zelf vind wat hardere banden ook prettiger rijden. Vanalles geprobeerd toendertijd, en uiteindelijk beviel het wat hardere mij het beste. Wat ook meetelt is dat ik wat zwaarder ben.

Net even op mijn banden gekeken (RaRa en RoRo) en daarop staat 1,8-3,7 bar
Geen idee hoeveel bar ik er altijd in deed eigenlijk. Zou goed 2,5 geweest kunnen zijn.

Maandag gaat als het goed is mijn oude bankstel weg uit de achterkamer, zodat ik weer bij mijn mtb kan. Banden oppompen en dan binnenkort weer fietsten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_139252430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hoeveel bar gooi jij er in? Lijkt op de foto dat je ze redelijk hard hebt opgepompt zo op het zand.

Ook wel benieuwd wat de rest erin doet.
pff geen idee wat erin zit?!
zo hard als de FM ze destijds opgepompt heeft ;)
Zelf ook geen metertje, doe er zoveel in dat ik met mijn vingers nog net de band wat kan indrukken..
Over het algemeen best hard dus
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:51:05 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139253156
Zou ze wat zachter doen. Meer demping en grip.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:52:24 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139253198
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:21 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zelf vind wat hardere banden ook prettiger rijden. Vanalles geprobeerd toendertijd, en uiteindelijk beviel het wat hardere mij het beste. Wat ook meetelt is dat ik wat zwaarder ben.

Net even op mijn banden gekeken (RaRa en RoRo) en daarop staat 1,8-3,7 bar
Geen idee hoeveel bar ik er altijd in deed eigenlijk. Zou goed 2,5 geweest kunnen zijn.

Maandag gaat als het goed is mijn oude bankstel weg uit de achterkamer, zodat ik weer bij mijn mtb kan. Banden oppompen en dan binnenkort weer fietsten.
2.5 is niet heel zacht ofzo, 2 bar is de standaard? Als je zwaarder bent heb je sowieso wat meer druk nodig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_139253899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:05 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Had het eigenlijk echt specifiek over techniek trainen mbt het klimmen. In het aller laagste verzet komt het puur aan op techniek, hoe hoger je hem (versnelling waar je normaal op legt bij een klim) des te makkelijker het klimmen wordt. Ga onder aan een steile bult maar een keer stil, niet met de voeten op de grond, laagste verzet en dan proberen zonder aanloop/ tempo de bult proberen te pakken.

Zelf moet ik dit overigens ook nog leren/ onder de knie krijgen, ben gewend om zo hard mogelijk een bult op te knallen!
Dat 2e: ik heb in Oostenrijk geleerd dat als je halverwege een bult stopt, je de fiets dwars op de weg moet zetten en dus schuin weer wegrijden. (dus eerst schuin de weg oversteken om snelheid te maken en dan weer omhoog. ;) ) zal vast ook werken onderaan de bult.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_139253916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hoeveel bar gooi jij er in? Lijkt op de foto dat je ze redelijk hard hebt opgepompt zo op het zand.

Ook wel benieuwd wat de rest erin doet.
Op gevoel, dat ik ze net een beetje in kan knijpen. zal dus rond de 2.5-3bar zijn.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_139256371
Laatste tijd zelf ook beetje aan het testen wat het fijnste fietst. Toen ik net begon had ik ze altijd zo hard dat je de banden niet in kon drukken, merkte vooral op singletracks dat ik uit het zadel moest. Momenteel heb ik ze zo opgepompt dat ik met beiden duimen de band tot de helft kan indrukken.
pi_139256578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef poiuytr het volgende:
Laatste tijd zelf ook beetje aan het testen wat het fijnste fietst. Toen ik net begon had ik ze altijd zo hard dat je de banden niet in kon drukken, merkte vooral op singletracks dat ik uit het zadel moest. Momenteel heb ik ze zo opgepompt dat ik met beiden duimen de band tot de helft kan indrukken.
Dat is best zacht lijkt me.
Verlies je zo niet veel snelheid op het asfalt en trapt het niet zwaarder dan?
Slijtage?
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:09:00 #86
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139256705
Vuistregel voor mij is op het asval gaan rijden en dan de bocht om. Ik laat 'm dan telkens wat meer af tot ik 'm voel bewegen in de bocht en dan terug een heel klein beetje bij.
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:38:42 #87
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_139260999
2 bar, bij echt dikke bagger 1,8 bar.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:03 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Verlies je zo niet veel snelheid op het asfalt
Daar moet je toch helemaal niet fietsen jonguh!
The colour of her eyes were the colour of insanity
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:28:21 #88
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_139262604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:23 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Heb jij wellicht nog interessant leesvoer?

Vooral benieuwd naar leesvoer over de volgende twee vorken:
- Fox 32 Float 29 CTD Fit Factory
- Fox 32 Float 29 FIT Terralogic

De chainstay beschermer van jou bevalt nog steeds goed ;)

[..]
Ik lees zelf twee Britse bladen (MBr: http://www.mbr.co.uk/ en Mountainbike UK: http://www.bikeradar.com/) waar veel reviews in staan. Je zou ook de Duitse "Bike" kunnen proberen. Je hebt ook wel gelijk dat je in deze prijsklasse eigenlijk geen 'slechte' vorken koopt, maar de één kan soms (volgens de profs) net wat beter zijn dan de ander. Ik kan me zo snel geen review van de twee genoemde vorken herinneren. Als ik er één tegenkom, zal ik proberen eraan te denken om het hier te posten.

Mooi dat de beschermer het nog doet :)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:33:27 #89
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_139262764
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:20 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat betreft het klimmen, gewoon op tijd op het laagste verzet zetten, je hoeft niet altijd hard een heuvel/ bergje op te rijden ja. Met trainingen op donderdag leren wij ook alleen maar klimmen in de laagste versnelling, begin is dat best raar omdat ik normaal gewend ben om hard tegen een heuvel op te rijden. Als je 'm op de laagste versnelling legt gaat dat echt bijzonder traag tegen een steile helling en lijkt het wel alsof je stil staat, hoofd bijna plat op t stuur en voorop het zadel gaan zitten zodat je al je gewicht naar voren brengt ;)

Ben hier zelf overigens ook nog mee aan het kutten hoor, moesten vorige week ook bochtjes maken op een steile klim. Was op mijn 26er amper te doen.
Als je een erg licht verzet kiest en je gewicht naar voren doet, heb je ook weer kans dat je achterwiel geen grip meer heeft. Te veel naar achteren is inderdaad ook weer niet goed want je of je valt achterover of je voorwiel gaat zwalken. Je moet dus continue met je gewicht spelen tussen grip op je achterwiel en controle op je voorwiel.

Voordat je bochtjes naar boven gaat doen, kan je goed een sur place oefenen; gewoon stilstaan met je voeten op de pedalen. Hier is een uitleg daarvan. Als je die techniek beheerst, wordt het ook makkelijker om bij lage snelheden, klimmend, de bochtjes te pakken. Het is dan vooral belangrijk dat je een verzet gekozen hebt, waarin je gewoon kunt blijven doorfietsen met een regelmatig traptempo en de bocht zo ruim mogelijk te nemen (wel opletten dat je geen hobbels/wortels tegenkomt die de snelheid eruit halen).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_139479677
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:33 schreef FHR het volgende:

[..]

Als je een erg licht verzet kiest en je gewicht naar voren doet, heb je ook weer kans dat je achterwiel geen grip meer heeft. Te veel naar achteren is inderdaad ook weer niet goed want je of je valt achterover of je voorwiel gaat zwalken. Je moet dus continue met je gewicht spelen tussen grip op je achterwiel en controle op je voorwiel.

Voordat je bochtjes naar boven gaat doen, kan je goed een sur place oefenen; gewoon stilstaan met je voeten op de pedalen. Hier is een uitleg daarvan. Als je die techniek beheerst, wordt het ook makkelijker om bij lage snelheden, klimmend, de bochtjes te pakken. Het is dan vooral belangrijk dat je een verzet gekozen hebt, waarin je gewoon kunt blijven doorfietsen met een regelmatig traptempo en de bocht zo ruim mogelijk te nemen (wel opletten dat je geen hobbels/wortels tegenkomt die de snelheid eruit halen).
Binnenkort eens een keer oefenen op het zand, wel vaak gezien bij het baanwielrennen ja, wist niet dat daar een term voor was.

Gisteren dan maar knoop door gehakt en nieuwe mountainbike gekocht. Heb uiteindelijk gekozen voor de Grand Canyon CF SL 7.9 SE. Hieronder paar foto's:




Ben benieuwd naar de levertijd. Blauwe details op de velg is denk ik één van de eerste dingen wat aangepast gaat worden, hou niet echt van die schreeuwerige fietsen.
pi_139479697
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Binnenkort eens een keer oefenen op het zand, wel vaak gezien bij het baanwielrennen ja, wist niet dat daar een term voor was.

Gisteren dan maar knoop door gehakt en nieuwe mountainbike gekocht. Heb uiteindelijk gekozen voor de Grand Canyon CF SL 7.9 SE. Hieronder paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben benieuwd naar de levertijd. Blauwe details op de velg is denk ik één van de eerste dingen wat aangepast gaat worden, hou niet echt van die schreeuwerige fietsen.
Mooi ding. Canyon _O_
pi_139479801
Nog een leuke tip voor de Netflixers; ik zag gisteren dat Ride the Divide erop staat. Gaat over 3 mountainbikers die the great divide fietstocht rijden, volgens velen zwaarste MTB-tocht ter wereld. 2700 km onverhard van Canada naar Mexico dwars door de Rocky Mountains. Beetje Amerikaans, maar wel mooie beelden en een tof verhaal natuurlijk.



Met een geweldige fiets ook trouwens. Moots _O_
pi_139479829
Een aantal jaar geleden zo'n Canyon fiets gezien op een fietsbeurs. Zag er gelikt uit. Kabels ook mooi afgewerkt in het frame.
pi_139479868
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Binnenkort eens een keer oefenen op het zand, wel vaak gezien bij het baanwielrennen ja, wist niet dat daar een term voor was.

Gisteren dan maar knoop door gehakt en nieuwe mountainbike gekocht. Heb uiteindelijk gekozen voor de Grand Canyon CF SL 7.9 SE. Hieronder paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben benieuwd naar de levertijd. Blauwe details op de velg is denk ik één van de eerste dingen wat aangepast gaat worden, hou niet echt van die schreeuwerige fietsen.
Dit is toch niet schreeuwerig trouwens :P En als wel vind ik persoonlijk die zadelklem lelijker.
pi_139480399
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Mooi ding. Canyon _O_
Zeker, ik vind qua grotere merken dat Specialized en Canyon de mooiste mountainbikes maakt.
Die fully van Spec zien er echt zo mooi uit, alleen als student kan ik zo'n fiets niet betalen. Ook gekeken naar een Stuntjumper carbon HT maar daar betaal je 2499¤ voor. Wielen en fiets zijn stuk zwaarder dan de Canyon wat ik nu heb gekocht + zit minder vork in om over de verdere afmontage nog maar te zwijgen. Eigenlijk betaal je dan 1k+ puur voor het merk Specialized, dat gaat me iets te gek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog een leuke tip voor de Netflixers; ik zag gisteren dat Ride the Divide erop staat. Gaat over 3 mountainbikers die the great divide fietstocht rijden, volgens velen zwaarste MTB-tocht ter wereld. 2700 km onverhard van Canada naar Mexico dwars door de Rocky Mountains. Beetje Amerikaans, maar wel mooie beelden en een tof verhaal natuurlijk.


Hij ziet 'm hier niet.

quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:36 schreef Skwish het volgende:
Een aantal jaar geleden zo'n Canyon fiets gezien op een fietsbeurs. Zag er gelikt uit. Kabels ook mooi afgewerkt in het frame.
Ja, al zie je dat bij de meeste merken steeds meer rond deze prijs klasse.
Nu wel benieuwd hoe hij fiets, geometrie met paar fietsen vergeleken waar ik op heb getest, doet elkaar weinig. Deze mountainbike heeft ook een kortere achterbrug dan 29ers waar ik op getest heb, moet hem in feite dus speelser maken. Blijft overigens wel een "gok" fiets zo online kopen, maar heb 30 dagen retourrecht krijg je je geld zo weer of andere fiets uitzoeken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit is toch niet schreeuwerig trouwens :P En als wel vind ik persoonlijk die zadelklem lelijker.
Mwah heb het niet zo op dat soort accenten ook die zadelklem niet. Kijk wel even hoe het er in het echt uitziet.
pi_139480424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zeker, ik vind qua grotere merken dat Specialized en Canyon de mooiste mountainbikes maakt.
Die fully van Spec zien er echt zo mooi uit, alleen als student kan ik zo'n fiets niet betalen. Ook gekeken naar een Stuntjumper carbon HT maar daar betaal je 2499¤ voor. Wielen en fiets zijn stuk zwaarder dan de Canyon wat ik nu heb gekocht + zit minder vork in om over de verdere afmontage nog maar te zwijgen. Eigenlijk betaal je dan 1k+ puur voor het merk Specialized, dat gaat me iets te gek.

[..]

[ afbeelding ]

Hij ziet 'm hier niet.

[..]

Ja, al zie je dat bij de meeste merken steeds meer rond deze prijs klasse.
Nu wel benieuwd hoe hij fiets, geometrie met paar fietsen vergeleken waar ik op heb getest, doet elkaar weinig. Deze mountainbike heeft ook een kortere achterbrug dan 29ers waar ik op getest heb, moet hem in feite dus speelser maken. Blijft overigens wel een "gok" fiets zo online kopen, maar heb 30 dagen retourrecht krijg je je geld zo weer of andere fiets uitzoeken.

[..]

Mwah heb het niet zo op dat soort accenten ook die zadelklem niet. Kijk wel even hoe het er in het echt uitziet.
Hmm, misschien zat ik op netflix usa te kijken dan..

En Canyon gewoon beste prijs-kwaliteit. Niks wat in de buurt komt.
pi_139484255
Paar inbusbouten op mijn fiets zien er wat roestig uit, dit komt door het schoonmaken met water denk ik en dat ik het daarna niet afneem. Nu las ik laatste ergens dat er ook een spray is wat je er op kan doen en de roest verdwijnt, was overigens cheap spul.
pi_139500974
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Binnenkort eens een keer oefenen op het zand, wel vaak gezien bij het baanwielrennen ja, wist niet dat daar een term voor was.

Gisteren dan maar knoop door gehakt en nieuwe mountainbike gekocht. Heb uiteindelijk gekozen voor de Grand Canyon CF SL 7.9 SE. Hieronder paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben benieuwd naar de levertijd. Blauwe details op de velg is denk ik één van de eerste dingen wat aangepast gaat worden, hou niet echt van die schreeuwerige fietsen.
mooie fiets! :Y

Vind die blauwe kleuraccenten juist mooi, heeft de mijne namelijk ook :P
(naja, IETS minder dan :))

pi_139508153
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 20:48 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

mooie fiets! :Y

Vind die blauwe kleuraccenten juist mooi, heeft de mijne namelijk ook :P
(naja, IETS minder dan :))

[ afbeelding ]
Lijken we aardig op elkaar ja. Staande achtervork van de Bulls ligt alleen meer of het lijkt zo op het plaatje. Qua kleurstelling op het frame bij identiek. Canyon heeft alleen wit zadel en witte handvatten en onderkant en bovenkant van boven en onderbuis hebben ook grotere witte vlakken.

Nu maar geduld op brengen. Heb er overigens carbon bidonhouders en twee bidons van 0,75 liter bij gekocht dat alles van Canyon.
pi_139514582
Morgen route van ongeveer 60km op de planning staan.
Weinig getrained dus zal zwaar worden denk ik :)

De route:
Vertrek vanaf 8:30, hoop zo tussen 12 en 13 terug te zijn :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')