abonnement Unibet Coolblue
pi_139046615
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:14 schreef Flipmoehoe het volgende:
gisteren dan eindelijk fietsschoenen en pedalen gekocht.
Het zijn deze schoenen en pedalen geworden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Moet zeggen dat het wel erg fijn aan je voeten zit, de bovenste band kan je ook fijn afstellen.
Vanmorgen de pedalen erop gezet en alles op zijn lichtst gezet zodat ik er makkelijk in en vooral UIT kom!
Schoenen de cleats erop gezet en toen maar ff proberen..
Eerst gewoon aan de muur vasthouden en erin en eruit... ging prima ;)
Daarna even een veldje met mul zand op gegaan en heel langzaam gefietst en kijken of ik er op tijd uit kon komen als ik stilstond..
Nou 1x niet dus, daar lag ik op mijn zij :P
Daarna nog een x op een bultje geprobeerd in te klikken en weg te fietsen.. helaas ook geen succes en daar lag ik op het gras (vanuit stilstand)
Maar no worries.. had het al wel verwacht haha.

Zonet even met mijn vriendin 45 minuten gefietst, wat bospaden en singletracks gepakt.
Allemaal geen probleem! Heerlijk dat je zo vast zit..
Ff met je voeten de hele fiets of je achterwiel liften is ook fijn!

Maandag een MTB tocht in Aalten, 35km fietsen.
Dat word de eerste echte test! Lekker weer erbij, ik heb er zin an :D

enneh poiuytr, hoe bevalt zo'n 29er??
Fietst het fijner als je 26er of niet zo heel verschil op Lemele?
mooie schoentjes, heb nagenoeg de zelfde maar dan zwart (als 2e paartje) en ach het vallen hoort erbij. Is naar mij menig dan ook het enige nadeel tegenover veel meer voordelen van klikpedalen.
  zaterdag 19 april 2014 @ 17:39:15 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139046619
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:47 schreef Crazy-M het volgende:
En weer prima service bij de Ventoux :) (Fietswinkel hier in tilburg)
Had mn fiets in januari ingeleverd voor service beurt en kwam er laatst achter dat er mn achterspatbord niet meer opzat.

Ik naar winkel en gevraagd of er misschien 1 was blijven liggen, en dat ik hem anders tijdens een tocht was verloren. Hun gekeken maar niet gevonden, zegt ie: Kan gebeuren hier heb je een nieuwe.

Hij zei al: komt vaker voor dat we die vergeten terug te zetten, dus kan zijn dat wij hem idd zijn vergeten.
Spatbord :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_139046853
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Spatbord :?
je wil toch niet vies worden op een MTB :P
pi_139049038
Grootste miskoop ooit, bij wijze van spreken, zo'n spatbord.

Bij aanschaf van mijn vorige mtb ook zo'n afneembaar achterspatbord gekocht (was iets van 2 tientjes of zo :@ ). Maar nog nooit gebruikt.

Met mountainbiken word je nou eenmaal vies en als je niet vies bent geworden heb je het niet goed gedaan 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_139049086
Volgend weekend mijn oude bankstel naar de stort brengen, dan kan ik weer bij mijn mountainbike (mtb staat op mijn achter-/rommelkamer, net als mijn oude bankstel). En dan het fietsen weer lekker oppakken *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_139049476
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 17:14 schreef Flipmoehoe het volgende:
gisteren dan eindelijk fietsschoenen en pedalen gekocht.
Het zijn deze schoenen en pedalen geworden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Moet zeggen dat het wel erg fijn aan je voeten zit, de bovenste band kan je ook fijn afstellen.
Vanmorgen de pedalen erop gezet en alles op zijn lichtst gezet zodat ik er makkelijk in en vooral UIT kom!
Schoenen de cleats erop gezet en toen maar ff proberen..
Eerst gewoon aan de muur vasthouden en erin en eruit... ging prima ;)
Daarna even een veldje met mul zand op gegaan en heel langzaam gefietst en kijken of ik er op tijd uit kon komen als ik stilstond..
Nou 1x niet dus, daar lag ik op mijn zij :P
Daarna nog een x op een bultje geprobeerd in te klikken en weg te fietsen.. helaas ook geen succes en daar lag ik op het gras (vanuit stilstand)
Maar no worries.. had het al wel verwacht haha.

Zonet even met mijn vriendin 45 minuten gefietst, wat bospaden en singletracks gepakt.
Allemaal geen probleem! Heerlijk dat je zo vast zit..
Ff met je voeten de hele fiets of je achterwiel liften is ook fijn!

Maandag een MTB tocht in Aalten, 35km fietsen.
Dat word de eerste echte test! Lekker weer erbij, ik heb er zin an :D

enneh poiuytr, hoe bevalt zo'n 29er??
Fietst het fijner als je 26er of niet zo heel verschil op Lemele?
Mooie schoenen, heb bijna precies dezelfde alleen dat rode niet op de bovenkant van de schoen!
Al lijken al die wit/ zwarte schoenen van Shimano op elkaar.
Pedalen is inderdaad gewoon even wennen, gewoon zorgen dat je ze op de lichtste stand hebt staan dan kan er ook weinig mis gaan. Als je denkt dat een klim niet gaat halen gewoon op tijd uitklikken is puur een kwestie van wennen hoe ver je kan, dit gaat met vallen en op staan. Op de training heb ik al paar keer geleerd om tijdens een klim met spd pedalen achter af te stappen, bij een klim werkt dit ook goed.

Vandaag drie rondjes Lemele gefietst ja. Had vandaag eerste twee rondjes echt bizar zware benen, kon er moeilijk gang in krijgen, voelde telkens erg verzuurd aan. Wel een voor mij doen top tijd gereden 35:52 met gemiddelde hartslag van 172 :'), 21,1 gemiddeld, vorig jaar fietste ik op dit rondje altijd onder/ rond de 20 gemiddeld. Was meer werken op de fiets vandaag dan souplesse, met een 29er in mijn huidige conditie moet er wel een 34min of beter mogelijk zijn.

Eerste rondje maar lekker rustig gefietst, fiets afstellen naar mijn wensen en beetje aanvoelen hoe hij zich houdt in een afdaling, tijdens het klimmen, technische singletracks en vooral kombochten. Moet zeggen dat het na tien minuten al gelijk vertrouwd aanvoelde, alleen het gekraak/ werken (geen idee hoe je het goed zegt) van het carbon moest ik even aan wennen. Was in het eerste rondje toch bang om soms hard op het zadel te ploffen nadat ik op pedalen had gestaan, tweede rondje me hier weinig meer van aangetrokken en echt vol gas geven derde rondje rustig gefietst en singletracks en klimmetjes alleen even knallen.

Klimmen en snelle singeltracks is een 29er voor mijn gevoel echt bloedje snel vergeleken met mijn 26er, tijdens afdalingen durf ik met een 29er veel meer dan met mijn 26er ik zit met meer vertrouwen op mijn fiets. In Lemele heb je twee secties die echt vol liggen met kombochten, dit gaat wel behoorlijk traag met een 29er, lijkt wel of je soms stil staat met een 26er is dit veel leuker. Ik weet trouwens niet of het de verzuurde benen waren of mijn slechte conditie vandaag maar ik vond het ook moeilijk om een 29er op gang te trekken, gebruikte mijn bovenbeen spieren veel meer dan als ik op mijn 26er fiets. Fietshouding zit ik met mijn lengte op deze 29er ook tig keer beter, fietste echt met een grote grijns 3 rondjes, gevoel dat ik er ook veel minder energie in hoefde te stoppen. Kon makkelijk nog 2 rondjes erbij doen.

29er gaat er denk ik wel komen na mijn ervaring vandaag, morgen en overmorgen ga ik 'm nog uitlaten als ik tijd kan vinden en dan maak ik mijn beslissing. Keuze tussen aluminium en carbon gaat nog wel lastig worden. Dit vind ik tot nu toe nog de lastigste overweging.

Nu bier drinken :W

#dagboek
pi_139065871
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Mooie schoenen, heb bijna precies dezelfde alleen dat rode niet op de bovenkant van de schoen!
Al lijken al die wit/ zwarte schoenen van Shimano op elkaar.
Pedalen is inderdaad gewoon even wennen, gewoon zorgen dat je ze op de lichtste stand hebt staan dan kan er ook weinig mis gaan. Als je denkt dat een klim niet gaat halen gewoon op tijd uitklikken is puur een kwestie van wennen hoe ver je kan, dit gaat met vallen en op staan. Op de training heb ik al paar keer geleerd om tijdens een klim met spd pedalen achter af te stappen, bij een klim werkt dit ook goed.

Vandaag drie rondjes Lemele gefietst ja. Had vandaag eerste twee rondjes echt bizar zware benen, kon er moeilijk gang in krijgen, voelde telkens erg verzuurd aan. Wel een voor mij doen top tijd gereden 35:52 met gemiddelde hartslag van 172 :'), 21,1 gemiddeld, vorig jaar fietste ik op dit rondje altijd onder/ rond de 20 gemiddeld. Was meer werken op de fiets vandaag dan souplesse, met een 29er in mijn huidige conditie moet er wel een 34min of beter mogelijk zijn.

Eerste rondje maar lekker rustig gefietst, fiets afstellen naar mijn wensen en beetje aanvoelen hoe hij zich houdt in een afdaling, tijdens het klimmen, technische singletracks en vooral kombochten. Moet zeggen dat het na tien minuten al gelijk vertrouwd aanvoelde, alleen het gekraak/ werken (geen idee hoe je het goed zegt) van het carbon moest ik even aan wennen. Was in het eerste rondje toch bang om soms hard op het zadel te ploffen nadat ik op pedalen had gestaan, tweede rondje me hier weinig meer van aangetrokken en echt vol gas geven derde rondje rustig gefietst en singletracks en klimmetjes alleen even knallen.

Klimmen en snelle singeltracks is een 29er voor mijn gevoel echt bloedje snel vergeleken met mijn 26er, tijdens afdalingen durf ik met een 29er veel meer dan met mijn 26er ik zit met meer vertrouwen op mijn fiets. In Lemele heb je twee secties die echt vol liggen met kombochten, dit gaat wel behoorlijk traag met een 29er, lijkt wel of je soms stil staat met een 26er is dit veel leuker. Ik weet trouwens niet of het de verzuurde benen waren of mijn slechte conditie vandaag maar ik vond het ook moeilijk om een 29er op gang te trekken, gebruikte mijn bovenbeen spieren veel meer dan als ik op mijn 26er fiets. Fietshouding zit ik met mijn lengte op deze 29er ook tig keer beter, fietste echt met een grote grijns 3 rondjes, gevoel dat ik er ook veel minder energie in hoefde te stoppen. Kon makkelijk nog 2 rondjes erbij doen.

29er gaat er denk ik wel komen na mijn ervaring vandaag, morgen en overmorgen ga ik 'm nog uitlaten als ik tijd kan vinden en dan maak ik mijn beslissing. Keuze tussen aluminium en carbon gaat nog wel lastig worden. Dit vind ik tot nu toe nog de lastigste overweging.

Nu bier drinken :W

#dagboek
Klinkt echt als mijn ervaring met de 27,5!
Zal dan het verschil qua lengte zijn ;)

Enigste dat ik niet heb is de fiets op gang krijgen. Dit gaat gewoon erg snel op de mijne.
Ook het gevoel dat je veel sneller gaat met minder moeite is erg fijn!
Het vertrouwen kan ik me ook bij aansluiten!

Klinkt dus als een goede ervaring met die fiets.
Heeft elk carbon frame dat het zo kraakt?
Wat is het grote voordeel van carbon, alleen het gewicht of meer punten?

Veel plezier met meters maken op de 29er!

Ik ga straks mijn motor maar is uitlaten, morgen weer 35km op de mtb
pi_139076980
Mooie schoentjes! In- en vooral uitklikken wordt na een tijdje een reflex, dan denk je er niet meer bij na!

Hoewel ik zelf afgelopen najaar wel ben omgevallen toen ik niet uit m'n pedalen kwam :')

4 maanden last van m'n pols gehad :')
pi_139081000
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 17:18 schreef Tommeke het volgende:
Mooie schoentjes! In- en vooral uitklikken wordt na een tijdje een reflex, dan denk je er niet meer bij na!

Hoewel ik zelf afgelopen najaar wel ben omgevallen toen ik niet uit m'n pedalen kwam :')

4 maanden last van m'n pols gehad :')
Ik merk wel eens dat als ik op mijn gewone fiets zit en voor het stoplicht moet stoppen, dat ik automatisch met mijn voet de uitklikbeweging maak :@
pi_139138541
Gisteren de paastoertocht van Aalten gereden (35km) met mijn broertje, zijn vriendin en een vriend van me.
Beetje saaie route, de eerste 20 / 25 km waren meer van slootkant naar slootkant en langs randen van weilanden.
De laatste 10km ging over het motorcross circuit bij de Radstake (varsseveld)
Hier konden we een paar mooie bulten pakken, daarna ging het eindelijk over mooie singletracks in het bos erachter.
Deze tracks waren veel voorzien van gladde boomwortels.
1x gleed mijn voorwiel van een wortel af en tja... kon niet meer uitklikken en daar lag ik ;)
Ging niet hard gelukkig, heeeel klein schaafplekje aan mijn been.

Verder echt profijt gehad van de nieuwe pedalen en schoenen!
Gestuiter langs de slootkanten, zat heerlijk vast en mijn voeten gleden zo niet van de pedalen!
Kon mooi door blijven trappen.
Ik ben er blij mee!
pi_139139648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:00 schreef Flipmoehoe het volgende:
Gisteren de paastoertocht van Aalten gereden (35km) met mijn broertje, zijn vriendin en een vriend van me.
Beetje saaie route, de eerste 20 / 25 km waren meer van slootkant naar slootkant en langs randen van weilanden.
De laatste 10km ging over het motorcross circuit bij de Radstake (varsseveld)
Hier konden we een paar mooie bulten pakken, daarna ging het eindelijk over mooie singletracks in het bos erachter.
Deze tracks waren veel voorzien van gladde boomwortels.
1x gleed mijn voorwiel van een wortel af en tja... kon niet meer uitklikken en daar lag ik ;)
Ging niet hard gelukkig, heeeel klein schaafplekje aan mijn been.

Verder echt profijt gehad van de nieuwe pedalen en schoenen!
Gestuiter langs de slootkanten, zat heerlijk vast en mijn voeten gleden zo niet van de pedalen!
Kon mooi door blijven trappen.
Ik ben er blij mee!
De ritten die je maakt worden ook steeds langer of niet, goed bezig. Boomwortels heb ik ook een hekel aan ja, als ze een beetje nat zijn moet je goed kijken hoe je ze pakt anders lig je zo. Goed om te horen dat de SPD pedalen je bevallen, had ook niet anders verwacht ;)

Vanmiddag de 29er weer terug brengen, jammer dat ik gisteren niet kon fietsen omdat het rot weer was. Ben er globaal wel over uit, 29er gaat het sowieso worden nu alleen nog de juiste mountainbike kiezen voor 2k a 2,2k. Twijfel nog over de voorvork en of het gaat carbon of aluminium gaat worden. Bijna alle mountainbikes rond de 2k is de norm tegenwoordig carbon, misschien moet ik maar gewoon met de tijd meegaan en ook een carbon kader nemen. Deze week ga ik even contact opnemen met de NTFU en vragen hoe hun omgaan met schade gevallen. Als ik niks vergoed krijg kies ik sowieso voor aluminium anders denk ik Carbon.
pi_139139972
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]

De ritten die je maakt worden ook steeds langer of niet, goed bezig. Boomwortels heb ik ook een hekel aan ja, als ze een beetje nat zijn moet je goed kijken hoe je ze pakt anders lig je zo. Goed om te horen dat de SPD pedalen je bevallen, had ook niet anders verwacht ;)

Vanmiddag de 29er weer terug brengen, jammer dat ik gisteren niet kon fietsen omdat het rot weer was. Ben er globaal wel over uit, 29er gaat het sowieso worden nu alleen nog de juiste mountainbike kiezen voor 2k a 2,2k. Twijfel nog over de voorvork en of het gaat carbon of aluminium gaat worden. Bijna alle mountainbikes rond de 2k is de norm tegenwoordig carbon, misschien moet ik maar gewoon met de tijd meegaan en ook een carbon kader nemen. Deze week ga ik even contact opnemen met de NTFU en vragen hoe hun omgaan met schade gevallen. Als ik niks vergoed krijg kies ik sowieso voor aluminium anders denk ik Carbon.
toen ik net begon in november was 25km al heel wat! Je kon me oprapen nadien :P
Nu stelt 35km echt weinig voor, zoals gisteren had ik nog flink wat energie over.
Heb voor mijn gevoel rustig gefietst om de anderen ook mee te kunnen laten komen.
In een paar maand tijd is de conditie echt flink vooruit gegaan!
40km is ook al prima te doen, en denk dat 50km ook weinig problemen geeft.
Enigste is dat je dan ff onderweg bent, nu 's avonds nog te vroeg donker daarvoor.
Maar denk dat ik binnenkort is de hele Haaksbergen route ga fietsen.

De pedalen en schoenen zijn echt super, had niet verwacht dat het zo'n verschil zou zijn!
Klimmetjes heb ik niet gehad, denk dat dat nog wel ff wennen is.
Voordeel is dat je met omhoogtrekken van de pedalen ook de trappers meetrekt, maar als je het plotseling toch niet haalt ben ik nog wel bang dat ik er niet op tijd uit kom..
En ach, dan val je toch maar zacht ;)

Gisteren was het minder weer ja.. 2x een bui gehad, eerste keer stonden we net op de pauze plek en de 2de x kwam het water niet echt echt door de bladeren in het bos :)
Maar wat ik zo zag heb je toch wel flink wat km's gemaakt de afgelopen dagen.
de 29er gaat er dus komen ^O^
Leuk bedrag ook wat je te besteden hebt, daar kon je wel een mooie lichte fiets voor kopen die goed afgemonteerd is!
Carbon of Alu heb ik geen verstand van.
Voorvork een Fox?, voor dat bedrag niet een overjarige fully te koop of ga je toch liever voor een HT?
pi_139141485
Focus me eigenlijk alleen op een hardtail, een fully heb je op Limburg na weinig aan in Nederland.
Alleen als je vaak last van de rug hebt of je wil comfortabel fietsen dan had ik gekozen voor een fully.

Eisen/ wensen:
- Fiets moet lichter zijn dan 11kg.
- Wielset moet zo licht mogelijk, rond de 4kg achter en voor.
- Speels frame voor zover dit nog kan met een 29er, korte achterbrug dus.
- Fox voorvork

Modellen waar ik nu vooral naar kijk:
1. Grand Canyon CF SL 7.9 SE
2. Cube Reaction GTC SL
3. Bulls Bushmaster
4. Specialized Stuntjumper
5. Eventueel een Radon

Lastige keuze, maar wel een luxe probleem :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:23:19 #64
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_139142223
Zijn bij al die fietsen de velgen geschikt om tubeless te rijden? Misschien ook nog een goed keuzepuntje.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_139143858
Waarom een Fox en geen RockShox?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_139160263
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:17 schreef Marco001 het volgende:
Waarom een Fox en geen RockShox?
Fox vorken zijn over 't algemeen beter dan RockShox. Maar niet een van de belangrijkste wensen hoor, frame en wielset vind ik het belangrijkste onderdeel van mijn nieuwe bike.
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:08:08 #67
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_139162764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:21 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Fox vorken zijn over 't algemeen beter dan RockShox. Maar niet een van de belangrijkste wensen hoor, frame en wielset vind ik het belangrijkste onderdeel van mijn nieuwe bike.
Redelijk wat tijdschriften zijn nu juist lovender over RockShox dan Fox, vooral de Pike en de Revelation (maar die vorken hebben waarschijnlijk wat te veel veerweg voor jouw fiets). Van Fox zijn de top vorken (die Kashima) wel goed, maar vaak hebben ze wat weinig support halverwege de veerweg. Daardoor duiken ze te veel bij remmen. Dat kan je weer wat compenseren door de vork harder op te pompen, maar dan wordt 'ie weer te ongevoelig over kleine hobbels.

Dit is niet uit eigen ervaring, maar een samenvatting van wat ik veel lees. Nog een voordeel van RockShox is dat ze goedkoper zijn en dat een setje seals voor de eerste onderhoudsbeurt erbij geleverd wordt.

Net een mailtje gekregen dat m'n XT remmen zijn opgestuurd :).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_139207410
Afgelopen maandag 35km in Aalten gefietst met de nieuwe pedalen en schoenen, was na die tijd nog best fit dus dacht dat het maar eens tijd werd om me een keer aan de 50km te wagen!

Gisteren moest het dus gebeuren, fiets vaak (een gedeelte van) de Haaksbergen route, heb daar gisteren een stukje bij aan geplakt.
http://www.strava.com/activities/133422730

Omdat ik er vaker gefietst heb kon ik nu pas ECHT het voordeel merken van de SPD pedalen.
Sjeeez wat fietst dat fijn! Over bultjes, kombochten en weet ik veel wat voor obstakels waar je normaal je voeten eerst goed moet plaatsen door het gestuiter kon ik nu direct aanzetten en weer vol verder gaan.
Dit resulteerde dus in een gigantische lijst met PR's *D
Het weer was ook super, benen werkte mee en tja dan gaat het gewoon lekker!
Na 40km nog geen last en kon gewoon lekker over de singletracks knallen. Heerlijk zo'n avondje fietsen!

Ook geen last van mijn kont ondanks mijn cheap ass china outfitje (bibshort en jersey voor 28 euro)
Hier inmiddels al ruim 350km mee gefietst. Uiteraard al flink vaak gewast en het ziet er nog steeds uit als nieuw :)

Volgende uitdaging is om de Haaksbergen route een keer helemaal uit te fietsen (58km route + 8km heen en terug om op de route te komen)
Toertochten nu ook maar wat vaker de 50km pakken ipv de 35km.

Conditie is goed vooruit gegaan :D
pi_139210733
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:08 schreef FHR het volgende:

[..]

Redelijk wat tijdschriften zijn nu juist lovender over RockShox dan Fox, vooral de Pike en de Revelation (maar die vorken hebben waarschijnlijk wat te veel veerweg voor jouw fiets). Van Fox zijn de top vorken (die Kashima) wel goed, maar vaak hebben ze wat weinig support halverwege de veerweg. Daardoor duiken ze te veel bij remmen. Dat kan je weer wat compenseren door de vork harder op te pompen, maar dan wordt 'ie weer te ongevoelig over kleine hobbels.

Dit is niet uit eigen ervaring, maar een samenvatting van wat ik veel lees. Nog een voordeel van RockShox is dat ze goedkoper zijn en dat een setje seals voor de eerste onderhoudsbeurt erbij geleverd wordt.

Net een mailtje gekregen dat m'n XT remmen zijn opgestuurd :).
Dank, een vork in de prijsklasse waar ik in zoek zijn over het algemeen gewoon goed. Nadeel eraan vind ik wel dat jij eigenlijk belachelijk weinig info kunt vinden over vorken terwijl het het duurste onderdeel aan je mountainbike is :') Nog maar bar weinig informatie kunnen vinden op Nederlandse sites over vorken, als je al iets vindt is het hoofdzakelijk in het Engels met allemaal termen die ik niet ken en dus al gauw stop met lezen. Heb jij wellicht nog interessant leesvoer?

Vooral benieuwd naar leesvoer over de volgende twee vorken:
- Fox 32 Float 29 CTD Fit Factory
- Fox 32 Float 29 FIT Terralogic

De chainstay beschermer van jou bevalt nog steeds goed ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:13 schreef Flipmoehoe het volgende:
Afgelopen maandag 35km in Aalten gefietst met de nieuwe pedalen en schoenen, was na die tijd nog best fit dus dacht dat het maar eens tijd werd om me een keer aan de 50km te wagen!

Gisteren moest het dus gebeuren, fiets vaak (een gedeelte van) de Haaksbergen route, heb daar gisteren een stukje bij aan geplakt.
http://www.strava.com/activities/133422730

Omdat ik er vaker gefietst heb kon ik nu pas ECHT het voordeel merken van de SPD pedalen.
Sjeeez wat fietst dat fijn! Over bultjes, kombochten en weet ik veel wat voor obstakels waar je normaal je voeten eerst goed moet plaatsen door het gestuiter kon ik nu direct aanzetten en weer vol verder gaan.
Dit resulteerde dus in een gigantische lijst met PR's *D
Het weer was ook super, benen werkte mee en tja dan gaat het gewoon lekker!
Na 40km nog geen last en kon gewoon lekker over de singletracks knallen. Heerlijk zo'n avondje fietsen!

Ook geen last van mijn kont ondanks mijn cheap ass china outfitje (bibshort en jersey voor 28 euro)
Hier inmiddels al ruim 350km mee gefietst. Uiteraard al flink vaak gewast en het ziet er nog steeds uit als nieuw :)

Volgende uitdaging is om de Haaksbergen route een keer helemaal uit te fietsen (58km route + 8km heen en terug om op de route te komen)
Toertochten nu ook maar wat vaker de 50km pakken ipv de 35km.

Conditie is goed vooruit gegaan :D
SPD pedalen zijn inderdaad super fijn vooral op dit soort rondjes, scheelt je behoorlijk wat energie.
Tevens goed bezig met het biken ;)
pi_139211466
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:23 schreef poiuytr het volgende:

[..]

SPD pedalen zijn inderdaad super fijn vooral op dit soort rondjes, scheelt je behoorlijk wat energie.
Tevens goed bezig met het biken ;)
Ben wel benieuwd hoe het gaat als ik moet gaan klimmen! volgens mij ben ik dan weer bang dat ik niet op tijd los kom als ik plotseling stil sta..
Maar goed, dat zien we binnenkort wel weer als ik Zeddam / Posbank / Neede / Lemele ?! ga fietsen ;)
Afdalen zal wel fijner zijn, daar niet bang voor!

En tnx, het gaat idd lekker :D
Nu ook geen spierpijn, stijve of zware benen/knieën.
Best wel tevreden ja :)
pi_139212195
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:52 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe het gaat als ik moet gaan klimmen! volgens mij ben ik dan weer bang dat ik niet op tijd los kom als ik plotseling stil sta..
Maar goed, dat zien we binnenkort wel weer als ik Zeddam / Posbank / Neede / Lemele ?! ga fietsen ;)
Afdalen zal wel fijner zijn, daar niet bang voor!

En tnx, het gaat idd lekker :D
Nu ook geen spierpijn, stijve of zware benen/knieën.
Best wel tevreden ja :)
Wat betreft het klimmen, gewoon op tijd op het laagste verzet zetten, je hoeft niet altijd hard een heuvel/ bergje op te rijden ja. Met trainingen op donderdag leren wij ook alleen maar klimmen in de laagste versnelling, begin is dat best raar omdat ik normaal gewend ben om hard tegen een heuvel op te rijden. Als je 'm op de laagste versnelling legt gaat dat echt bijzonder traag tegen een steile helling en lijkt het wel alsof je stil staat, hoofd bijna plat op t stuur en voorop het zadel gaan zitten zodat je al je gewicht naar voren brengt ;)

Ben hier zelf overigens ook nog mee aan het kutten hoor, moesten vorige week ook bochtjes maken op een steile klim. Was op mijn 26er amper te doen.
pi_139212951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:20 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat betreft het klimmen, gewoon op tijd op het laagste verzet zetten, je hoeft niet altijd hard een heuvel/ bergje op te rijden ja. Met trainingen op donderdag leren wij ook alleen maar klimmen in de laagste versnelling, begin is dat best raar omdat ik normaal gewend ben om hard tegen een heuvel op te rijden. Als je 'm op de laagste versnelling legt gaat dat echt bijzonder traag tegen een steile helling en lijkt het wel alsof je stil staat, hoofd bijna plat op t stuur en voorop het zadel gaan zitten zodat je al je gewicht naar voren brengt ;)

Ben hier zelf overigens ook nog mee aan het kutten hoor, moesten vorige week ook bochtjes maken op een steile klim. Was op mijn 26er amper te doen.
zorg meestal al wel dat hij vrij licht staat, maar bochtjes maken op een stijle klim lijkt me echt pittig!
Helemaal als je vast zit geklikt! denk dan direct dat ik omval :P

(ach.. eerst maar is wat meer ervaring opdoen met de spd pedalen ;) )
pi_139221098
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:20 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat betreft het klimmen, gewoon op tijd op het laagste verzet zetten, je hoeft niet altijd hard een heuvel/ bergje op te rijden ja. Met trainingen op donderdag leren wij ook alleen maar klimmen in de laagste versnelling, begin is dat best raar omdat ik normaal gewend ben om hard tegen een heuvel op te rijden. Als je 'm op de laagste versnelling legt gaat dat echt bijzonder traag tegen een steile helling en lijkt het wel alsof je stil staat, hoofd bijna plat op t stuur en voorop het zadel gaan zitten zodat je al je gewicht naar voren brengt ;)

Ben hier zelf overigens ook nog mee aan het kutten hoor, moesten vorige week ook bochtjes maken op een steile klim. Was op mijn 26er amper te doen.
Op een lange klim gewoon het verzet en de snelheid kiezen die voor jou fijn is.
BIj mij was dat zeker niet het laagste verzet, maar wel 1 van de lageren.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_139243917
Het advies dat ik laatst kreeg was bij het klimmen je versnelling altijd 1 tandje lichter te zetten dan de versnelling die je op gevoel zou kiezen. Op die manier heb je een kleine 'reserve' waarmee je kan corrigeren als je een onverwachte boomwortel tegenkomt of een stuurfout maakt. Werkt voor mij heel goed! ^O^
pi_139244988
foto gevonden van de paastocht in Aalten.

De eerste keer met de nieuwe schoenen ;)
De fiets heb ik nog geen maand, maar al 350km mee gefietst, super fietsje! *D

(china outfit bevalt ook nog erg goed, 500km mee gefietst en vaak gewassen.. rit van over de 2 uur mee gefietst afgelopen woensdag, geen last van de zeem oid..)

pi_139251708
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:00 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Op een lange klim gewoon het verzet en de snelheid kiezen die voor jou fijn is.
BIj mij was dat zeker niet het laagste verzet, maar wel 1 van de lageren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:10 schreef TinyTuna het volgende:
Het advies dat ik laatst kreeg was bij het klimmen je versnelling altijd 1 tandje lichter te zetten dan de versnelling die je op gevoel zou kiezen. Op die manier heb je een kleine 'reserve' waarmee je kan corrigeren als je een onverwachte boomwortel tegenkomt of een stuurfout maakt. Werkt voor mij heel goed! ^O^
Had het eigenlijk echt specifiek over techniek trainen mbt het klimmen. In het aller laagste verzet komt het puur aan op techniek, hoe hoger je hem (versnelling waar je normaal op legt bij een klim) des te makkelijker het klimmen wordt. Ga onder aan een steile bult maar een keer stil, niet met de voeten op de grond, laagste verzet en dan proberen zonder aanloop/ tempo de bult proberen te pakken.

Zelf moet ik dit overigens ook nog leren/ onder de knie krijgen, ben gewend om zo hard mogelijk een bult op te knallen!
pi_139251760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:54 schreef Flipmoehoe het volgende:
foto gevonden van de paastocht in Aalten.

De eerste keer met de nieuwe schoenen ;)
De fiets heb ik nog geen maand, maar al 350km mee gefietst, super fietsje! *D

(china outfit bevalt ook nog erg goed, 500km mee gefietst en vaak gewassen.. rit van over de 2 uur mee gefietst afgelopen woensdag, geen last van de zeem oid..)

[ afbeelding ]
Hoeveel bar gooi jij er in? Lijkt op de foto dat je ze redelijk hard hebt opgepompt zo op het zand.

Ook wel benieuwd wat de rest erin doet.
pi_139252250
Ik zelf vind wat hardere banden ook prettiger rijden. Vanalles geprobeerd toendertijd, en uiteindelijk beviel het wat hardere mij het beste. Wat ook meetelt is dat ik wat zwaarder ben.

Net even op mijn banden gekeken (RaRa en RoRo) en daarop staat 1,8-3,7 bar
Geen idee hoeveel bar ik er altijd in deed eigenlijk. Zou goed 2,5 geweest kunnen zijn.

Maandag gaat als het goed is mijn oude bankstel weg uit de achterkamer, zodat ik weer bij mijn mtb kan. Banden oppompen en dan binnenkort weer fietsten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_139252430
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hoeveel bar gooi jij er in? Lijkt op de foto dat je ze redelijk hard hebt opgepompt zo op het zand.

Ook wel benieuwd wat de rest erin doet.
pff geen idee wat erin zit?!
zo hard als de FM ze destijds opgepompt heeft ;)
Zelf ook geen metertje, doe er zoveel in dat ik met mijn vingers nog net de band wat kan indrukken..
Over het algemeen best hard dus
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:51:05 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139253156
Zou ze wat zachter doen. Meer demping en grip.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:52:24 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139253198
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:21 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zelf vind wat hardere banden ook prettiger rijden. Vanalles geprobeerd toendertijd, en uiteindelijk beviel het wat hardere mij het beste. Wat ook meetelt is dat ik wat zwaarder ben.

Net even op mijn banden gekeken (RaRa en RoRo) en daarop staat 1,8-3,7 bar
Geen idee hoeveel bar ik er altijd in deed eigenlijk. Zou goed 2,5 geweest kunnen zijn.

Maandag gaat als het goed is mijn oude bankstel weg uit de achterkamer, zodat ik weer bij mijn mtb kan. Banden oppompen en dan binnenkort weer fietsten.
2.5 is niet heel zacht ofzo, 2 bar is de standaard? Als je zwaarder bent heb je sowieso wat meer druk nodig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_139253899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:05 schreef poiuytr het volgende:

[..]

[..]

Had het eigenlijk echt specifiek over techniek trainen mbt het klimmen. In het aller laagste verzet komt het puur aan op techniek, hoe hoger je hem (versnelling waar je normaal op legt bij een klim) des te makkelijker het klimmen wordt. Ga onder aan een steile bult maar een keer stil, niet met de voeten op de grond, laagste verzet en dan proberen zonder aanloop/ tempo de bult proberen te pakken.

Zelf moet ik dit overigens ook nog leren/ onder de knie krijgen, ben gewend om zo hard mogelijk een bult op te knallen!
Dat 2e: ik heb in Oostenrijk geleerd dat als je halverwege een bult stopt, je de fiets dwars op de weg moet zetten en dus schuin weer wegrijden. (dus eerst schuin de weg oversteken om snelheid te maken en dan weer omhoog. ;) ) zal vast ook werken onderaan de bult.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_139253916
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hoeveel bar gooi jij er in? Lijkt op de foto dat je ze redelijk hard hebt opgepompt zo op het zand.

Ook wel benieuwd wat de rest erin doet.
Op gevoel, dat ik ze net een beetje in kan knijpen. zal dus rond de 2.5-3bar zijn.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_139256371
Laatste tijd zelf ook beetje aan het testen wat het fijnste fietst. Toen ik net begon had ik ze altijd zo hard dat je de banden niet in kon drukken, merkte vooral op singletracks dat ik uit het zadel moest. Momenteel heb ik ze zo opgepompt dat ik met beiden duimen de band tot de helft kan indrukken.
pi_139256578
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef poiuytr het volgende:
Laatste tijd zelf ook beetje aan het testen wat het fijnste fietst. Toen ik net begon had ik ze altijd zo hard dat je de banden niet in kon drukken, merkte vooral op singletracks dat ik uit het zadel moest. Momenteel heb ik ze zo opgepompt dat ik met beiden duimen de band tot de helft kan indrukken.
Dat is best zacht lijkt me.
Verlies je zo niet veel snelheid op het asfalt en trapt het niet zwaarder dan?
Slijtage?
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:09:00 #86
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_139256705
Vuistregel voor mij is op het asval gaan rijden en dan de bocht om. Ik laat 'm dan telkens wat meer af tot ik 'm voel bewegen in de bocht en dan terug een heel klein beetje bij.
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:38:42 #87
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_139260999
2 bar, bij echt dikke bagger 1,8 bar.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:03 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Verlies je zo niet veel snelheid op het asfalt
Daar moet je toch helemaal niet fietsen jonguh!
The colour of her eyes were the colour of insanity
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:28:21 #88
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_139262604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:23 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Heb jij wellicht nog interessant leesvoer?

Vooral benieuwd naar leesvoer over de volgende twee vorken:
- Fox 32 Float 29 CTD Fit Factory
- Fox 32 Float 29 FIT Terralogic

De chainstay beschermer van jou bevalt nog steeds goed ;)

[..]
Ik lees zelf twee Britse bladen (MBr: http://www.mbr.co.uk/ en Mountainbike UK: http://www.bikeradar.com/) waar veel reviews in staan. Je zou ook de Duitse "Bike" kunnen proberen. Je hebt ook wel gelijk dat je in deze prijsklasse eigenlijk geen 'slechte' vorken koopt, maar de één kan soms (volgens de profs) net wat beter zijn dan de ander. Ik kan me zo snel geen review van de twee genoemde vorken herinneren. Als ik er één tegenkom, zal ik proberen eraan te denken om het hier te posten.

Mooi dat de beschermer het nog doet :)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:33:27 #89
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_139262764
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 13:20 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat betreft het klimmen, gewoon op tijd op het laagste verzet zetten, je hoeft niet altijd hard een heuvel/ bergje op te rijden ja. Met trainingen op donderdag leren wij ook alleen maar klimmen in de laagste versnelling, begin is dat best raar omdat ik normaal gewend ben om hard tegen een heuvel op te rijden. Als je 'm op de laagste versnelling legt gaat dat echt bijzonder traag tegen een steile helling en lijkt het wel alsof je stil staat, hoofd bijna plat op t stuur en voorop het zadel gaan zitten zodat je al je gewicht naar voren brengt ;)

Ben hier zelf overigens ook nog mee aan het kutten hoor, moesten vorige week ook bochtjes maken op een steile klim. Was op mijn 26er amper te doen.
Als je een erg licht verzet kiest en je gewicht naar voren doet, heb je ook weer kans dat je achterwiel geen grip meer heeft. Te veel naar achteren is inderdaad ook weer niet goed want je of je valt achterover of je voorwiel gaat zwalken. Je moet dus continue met je gewicht spelen tussen grip op je achterwiel en controle op je voorwiel.

Voordat je bochtjes naar boven gaat doen, kan je goed een sur place oefenen; gewoon stilstaan met je voeten op de pedalen. Hier is een uitleg daarvan. Als je die techniek beheerst, wordt het ook makkelijker om bij lage snelheden, klimmend, de bochtjes te pakken. Het is dan vooral belangrijk dat je een verzet gekozen hebt, waarin je gewoon kunt blijven doorfietsen met een regelmatig traptempo en de bocht zo ruim mogelijk te nemen (wel opletten dat je geen hobbels/wortels tegenkomt die de snelheid eruit halen).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_139479677
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:33 schreef FHR het volgende:

[..]

Als je een erg licht verzet kiest en je gewicht naar voren doet, heb je ook weer kans dat je achterwiel geen grip meer heeft. Te veel naar achteren is inderdaad ook weer niet goed want je of je valt achterover of je voorwiel gaat zwalken. Je moet dus continue met je gewicht spelen tussen grip op je achterwiel en controle op je voorwiel.

Voordat je bochtjes naar boven gaat doen, kan je goed een sur place oefenen; gewoon stilstaan met je voeten op de pedalen. Hier is een uitleg daarvan. Als je die techniek beheerst, wordt het ook makkelijker om bij lage snelheden, klimmend, de bochtjes te pakken. Het is dan vooral belangrijk dat je een verzet gekozen hebt, waarin je gewoon kunt blijven doorfietsen met een regelmatig traptempo en de bocht zo ruim mogelijk te nemen (wel opletten dat je geen hobbels/wortels tegenkomt die de snelheid eruit halen).
Binnenkort eens een keer oefenen op het zand, wel vaak gezien bij het baanwielrennen ja, wist niet dat daar een term voor was.

Gisteren dan maar knoop door gehakt en nieuwe mountainbike gekocht. Heb uiteindelijk gekozen voor de Grand Canyon CF SL 7.9 SE. Hieronder paar foto's:




Ben benieuwd naar de levertijd. Blauwe details op de velg is denk ik één van de eerste dingen wat aangepast gaat worden, hou niet echt van die schreeuwerige fietsen.
pi_139479697
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Binnenkort eens een keer oefenen op het zand, wel vaak gezien bij het baanwielrennen ja, wist niet dat daar een term voor was.

Gisteren dan maar knoop door gehakt en nieuwe mountainbike gekocht. Heb uiteindelijk gekozen voor de Grand Canyon CF SL 7.9 SE. Hieronder paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben benieuwd naar de levertijd. Blauwe details op de velg is denk ik één van de eerste dingen wat aangepast gaat worden, hou niet echt van die schreeuwerige fietsen.
Mooi ding. Canyon _O_
pi_139479801
Nog een leuke tip voor de Netflixers; ik zag gisteren dat Ride the Divide erop staat. Gaat over 3 mountainbikers die the great divide fietstocht rijden, volgens velen zwaarste MTB-tocht ter wereld. 2700 km onverhard van Canada naar Mexico dwars door de Rocky Mountains. Beetje Amerikaans, maar wel mooie beelden en een tof verhaal natuurlijk.



Met een geweldige fiets ook trouwens. Moots _O_
pi_139479829
Een aantal jaar geleden zo'n Canyon fiets gezien op een fietsbeurs. Zag er gelikt uit. Kabels ook mooi afgewerkt in het frame.
pi_139479868
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Binnenkort eens een keer oefenen op het zand, wel vaak gezien bij het baanwielrennen ja, wist niet dat daar een term voor was.

Gisteren dan maar knoop door gehakt en nieuwe mountainbike gekocht. Heb uiteindelijk gekozen voor de Grand Canyon CF SL 7.9 SE. Hieronder paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben benieuwd naar de levertijd. Blauwe details op de velg is denk ik één van de eerste dingen wat aangepast gaat worden, hou niet echt van die schreeuwerige fietsen.
Dit is toch niet schreeuwerig trouwens :P En als wel vind ik persoonlijk die zadelklem lelijker.
pi_139480399
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Mooi ding. Canyon _O_
Zeker, ik vind qua grotere merken dat Specialized en Canyon de mooiste mountainbikes maakt.
Die fully van Spec zien er echt zo mooi uit, alleen als student kan ik zo'n fiets niet betalen. Ook gekeken naar een Stuntjumper carbon HT maar daar betaal je 2499¤ voor. Wielen en fiets zijn stuk zwaarder dan de Canyon wat ik nu heb gekocht + zit minder vork in om over de verdere afmontage nog maar te zwijgen. Eigenlijk betaal je dan 1k+ puur voor het merk Specialized, dat gaat me iets te gek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nog een leuke tip voor de Netflixers; ik zag gisteren dat Ride the Divide erop staat. Gaat over 3 mountainbikers die the great divide fietstocht rijden, volgens velen zwaarste MTB-tocht ter wereld. 2700 km onverhard van Canada naar Mexico dwars door de Rocky Mountains. Beetje Amerikaans, maar wel mooie beelden en een tof verhaal natuurlijk.


Hij ziet 'm hier niet.

quote:
10s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:36 schreef Skwish het volgende:
Een aantal jaar geleden zo'n Canyon fiets gezien op een fietsbeurs. Zag er gelikt uit. Kabels ook mooi afgewerkt in het frame.
Ja, al zie je dat bij de meeste merken steeds meer rond deze prijs klasse.
Nu wel benieuwd hoe hij fiets, geometrie met paar fietsen vergeleken waar ik op heb getest, doet elkaar weinig. Deze mountainbike heeft ook een kortere achterbrug dan 29ers waar ik op getest heb, moet hem in feite dus speelser maken. Blijft overigens wel een "gok" fiets zo online kopen, maar heb 30 dagen retourrecht krijg je je geld zo weer of andere fiets uitzoeken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit is toch niet schreeuwerig trouwens :P En als wel vind ik persoonlijk die zadelklem lelijker.
Mwah heb het niet zo op dat soort accenten ook die zadelklem niet. Kijk wel even hoe het er in het echt uitziet.
pi_139480424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 10:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Zeker, ik vind qua grotere merken dat Specialized en Canyon de mooiste mountainbikes maakt.
Die fully van Spec zien er echt zo mooi uit, alleen als student kan ik zo'n fiets niet betalen. Ook gekeken naar een Stuntjumper carbon HT maar daar betaal je 2499¤ voor. Wielen en fiets zijn stuk zwaarder dan de Canyon wat ik nu heb gekocht + zit minder vork in om over de verdere afmontage nog maar te zwijgen. Eigenlijk betaal je dan 1k+ puur voor het merk Specialized, dat gaat me iets te gek.

[..]

[ afbeelding ]

Hij ziet 'm hier niet.

[..]

Ja, al zie je dat bij de meeste merken steeds meer rond deze prijs klasse.
Nu wel benieuwd hoe hij fiets, geometrie met paar fietsen vergeleken waar ik op heb getest, doet elkaar weinig. Deze mountainbike heeft ook een kortere achterbrug dan 29ers waar ik op getest heb, moet hem in feite dus speelser maken. Blijft overigens wel een "gok" fiets zo online kopen, maar heb 30 dagen retourrecht krijg je je geld zo weer of andere fiets uitzoeken.

[..]

Mwah heb het niet zo op dat soort accenten ook die zadelklem niet. Kijk wel even hoe het er in het echt uitziet.
Hmm, misschien zat ik op netflix usa te kijken dan..

En Canyon gewoon beste prijs-kwaliteit. Niks wat in de buurt komt.
pi_139484255
Paar inbusbouten op mijn fiets zien er wat roestig uit, dit komt door het schoonmaken met water denk ik en dat ik het daarna niet afneem. Nu las ik laatste ergens dat er ook een spray is wat je er op kan doen en de roest verdwijnt, was overigens cheap spul.
pi_139500974
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Binnenkort eens een keer oefenen op het zand, wel vaak gezien bij het baanwielrennen ja, wist niet dat daar een term voor was.

Gisteren dan maar knoop door gehakt en nieuwe mountainbike gekocht. Heb uiteindelijk gekozen voor de Grand Canyon CF SL 7.9 SE. Hieronder paar foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben benieuwd naar de levertijd. Blauwe details op de velg is denk ik één van de eerste dingen wat aangepast gaat worden, hou niet echt van die schreeuwerige fietsen.
mooie fiets! :Y

Vind die blauwe kleuraccenten juist mooi, heeft de mijne namelijk ook :P
(naja, IETS minder dan :))

pi_139508153
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 20:48 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

mooie fiets! :Y

Vind die blauwe kleuraccenten juist mooi, heeft de mijne namelijk ook :P
(naja, IETS minder dan :))

[ afbeelding ]
Lijken we aardig op elkaar ja. Staande achtervork van de Bulls ligt alleen meer of het lijkt zo op het plaatje. Qua kleurstelling op het frame bij identiek. Canyon heeft alleen wit zadel en witte handvatten en onderkant en bovenkant van boven en onderbuis hebben ook grotere witte vlakken.

Nu maar geduld op brengen. Heb er overigens carbon bidonhouders en twee bidons van 0,75 liter bij gekocht dat alles van Canyon.
pi_139514582
Morgen route van ongeveer 60km op de planning staan.
Weinig getrained dus zal zwaar worden denk ik :)

De route:
Vertrek vanaf 8:30, hoop zo tussen 12 en 13 terug te zijn :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')