abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138872271
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:13 schreef obsama het volgende:
Godverdomme, Wiskundige inductie, kan me niet voorstellen dat mensen dit voor hun plezier doen :')
Het is in het begin kut. Daarna is het super simpel en erg nuttig.
pi_138872294
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:15 schreef Novermars het volgende:

[..]

Het is in het begin kut. Daarna is het super simpel en erg nuttig.
Laten we het hopen, heb ook geen flauw idee waar ik nu moet beginnen. 8)7
  maandag 14 april 2014 @ 17:17:18 #153
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138872317
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uiteraard, maar mensen hebben ook nog wel eens behoefte aan vrije tijd.
De begaafdere helft van de leerlingen die momenteel het NT-profiel volgt kan best een hoger tempo en een hogere moeilijkheidsgraad aan zonder dat het ten koste gaat van de vrije tijd maar zolang je gemiddeld 10 uur per week huiswerk moet maken is er ook niets aan de hand. Dit is decennia de norm geweest. Je komt uit school, je maakt wat huiswerk, je gaat sporten of wat dan ook, je eet wat, je maakt weer wat huiswerk en je gaat slapen. Niets mis mee.

quote:
Allemaal leuk en aardig dat jij het niveau van het onderwijs wil opschroeven de vraag is alleen of de leerlingen daar zin aan hebben.
Niet belangrijk! Wie geen zin heeft is welkom op het HAVO of het VMBO. Je kiest zelf maar wat je belangrijker vindt. :)
Als je geen zin hebt dan moet je zin maken, zei de generatie van mijn ouders altijd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138872453
Is het trouwen oké om hier betavragen te stellen?
  maandag 14 april 2014 @ 17:23:30 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138872508
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:21 schreef obsama het volgende:
Is het trouwen oké om hier betavragen te stellen?
Als het geen VWO-huiswerkniveau heeft wel. ;)
Anders kan je in een stickeydraad terecht.
#NoDAPL
pi_138872571
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet-VWO vragen kunnen daar toch ook gewoon?
pi_138872573
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voortgezette Logica op WO niveau, of dat een hoog genoeg niveau is laat ik aan jou over.
  maandag 14 april 2014 @ 17:25:46 #158
302853 themole
graaft totaal door.
pi_138872593
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:25 schreef obsama het volgende:

[..]

Voortgezette Logica op WO niveau, of dat een hoog genoeg niveau is laat ik aan jou over.
Wmb hoog genoeg qua niveau. :P
Niet altijd serieus
  maandag 14 april 2014 @ 17:27:46 #159
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138872657
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:25 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Niet-VWO vragen kunnen daar toch ook gewoon?
Ja, maar die worden daar zelden gesteld. ;)
De kans is klein dat je dan een goed antwoord krijgt omdat mensen zoals ons daar niet vaak meelezen wegens het niet interessant zijn van de vragen en antwoorden.
#NoDAPL
  maandag 14 april 2014 @ 17:28:47 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138872686
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:25 schreef obsama het volgende:

[..]

Dat kan.
#NoDAPL
pi_138873070
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De begaafdere helft van de leerlingen die momenteel het NT-profiel volgt kan best een hoger tempo en een hogere moeilijkheidsgraad aan zonder dat het ten koste gaat van de vrije tijd maar zolang je gemiddeld 10 uur per week huiswerk moet maken is er ook niets aan de hand. Dit is decennia de norm geweest. Je komt uit school, je maakt wat huiswerk, je gaat sporten of wat dan ook, je eet wat, je maakt weer wat huiswerk en je gaat slapen. Niets mis mee.

[..]

Niet belangrijk! Wie geen zin heeft is welkom op het HAVO of het VMBO. Je kiest zelf maar wat je belangrijker vindt. :)
Als je geen zin hebt dan moet je zin maken, zei de generatie van mijn ouders altijd.
1: Wel als je ook nog fucking veel huiswerk in het weekend krijgt.

2: Mijn opa kreeg met de riem als hij stout was.

Relevantie? 0,0.
pi_138873528
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Onderwijs voor begaafdere leerlingen bestaat al. Het leonardo onderwijs is ontwikkeld voor hoogbegaafde leerlingen die het regulier onderwijs te simpel vinden.
pi_138874441
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 17:58 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Onderwijs voor begaafdere leerlingen bestaat al. Het leonardo onderwijs is ontwikkeld voor hoogbegaafde leerlingen die het regulier onderwijs te simpel vinden.
Het leonardo onderwijs is vooral voor hoogbegaafde leerlingen die mede dankzij hun hoogbegaafdheid gedragsproblemen krijgen/hebben. Het niveau op de leonardo onderwijs is niet heel veel hoger dan op het regulier onderwijs, er wordt gewoon anders les gegeven.
pi_138874561
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, maar die worden daar zelden gesteld. ;)
De kans is klein dat je dan een goed antwoord krijgt omdat mensen zoals ons daar niet vaak meelezen wegens het niet interessant zijn van de vragen en antwoorden.
Ja daar heb je een punt, er zaten vroeger wel altijd een paar hogerejaars beta's daar om vragen te beantwoorden maar dat is wel terug gelopen.
  maandag 14 april 2014 @ 18:58:08 #165
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138875270
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Wel als je ook nog fucking veel huiswerk in het weekend krijgt.
Ik val nu in herhaling aangezien jij in herhaling valt, als jij het teveel werk zou vinden indien de school meer eisen zou stellen dan zou niets of niemand jou tegenhouden om te bedanken voor het VWO en naar het HAVO of het VMBO af te zakken, of zelfs het MBO (dat mag ook vanaf 3-VWO als ik me niet vergis). Het is niet de maatschappij haar probleem. :)
#NoDAPL
pi_138875382
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik val nu in herhaling aangezien jij in herhaling valt, als jij het teveel werk zou vinden indien de school meer eisen zou stellen dan zou niets of niemand jou tegenhouden om te bedanken voor het VWO en naar het HAVO of het VMBO af te zakken, of zelfs het MBO (dat mag ook vanaf 3-VWO als ik me niet vergis). Het is niet de maatschappij haar probleem. :)
Dat is het natuurlijk wel degelijk. Het is niet de bedoeling dat de school gaat loeren op leerlingen die een niveau naar beneden gaan.

En dat gaat wel gebeuren als je leerlingen zodanig veel huiswerk meegeeft dat je bij voorbaat al kan stellen dat ze daar uren lang mee bezig zijn in het weekend. Ook veel erg intelligente leerlingen passen daarvoor, simpelweg omdat ze dan weinig tot niets meer met hun vrienden en of vriendinnen kunnen doen.

Sociale contacten of gewoon tijd voor jezelf zijn minstens zo belangrijk als school.
pi_138875563
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat de school gaat loeren op leerlingen die een niveau naar beneden gaan.
Gebeurt dagelijks. Alles om de slagingspercentages hoog te houden.
pi_138875586
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:05 schreef Novermars het volgende:

[..]

Niet op de middelbare school.
  maandag 14 april 2014 @ 19:08:19 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138875685
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 17:58 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Daar zit nog een grote groep tussen, bovendien is er maar voor weinig leerlingen plaats aan zo'n school en biedt zo'n school geen alternatief voor kwalitatief hoogwaardig klassikaal onderwijs (het is meer een soort van Iederwijs maar dan met wat meer eisen en structuur voor een groep leerlingen die hier beter mee om kan gaan).

Vroeger haalde minder dan 10% van de leerlingen een VWO-diploma, eind jaren 90 nog 16%, nu 23%, inclusief de allochtonen die structureel minder presteren in het onderwijs (door bepaalde groepen) dan de autochtonen, onder de autochtonen ligt het percentage dus nog hoger. Het VWO is dus veel te gemakkelijk geworden waardoor de aansluiting op de universiteiten slechter verloopt. Ook aan die universiteiten is het niveau verlaagd, waar vroeger 6% van de mensen een WO-diploma haalde is dat nu 15%, 2,5 keer zo veel dus. Ergens moet je een grens trekken. Een universitaire opleiding moet zich in principe richten op de beste 2,5-10% van de populaite met 10% als uiterste maximum om een aantal redenen:
- meer dan dat hebben wij aan hoogopgeleide mensen niet nodig, het meeste werk wat gedaan moet worden is nu eenmaal uitvoerend van aard, aan een paar leiders hebben we genoeg
- als het zich op een bredere populatie richt dan wordt het te gemakkelijk voor de slimste mensen en dan spreek ik niet over de categorie 1 op 1000 of selectiever maar over de mensen die tot pak hem beet de 2,5-5% meest begaafde mensen behoren

Het is dus geen probleem als het VWO meer eisen stelt.
Waarom zet ik in op een VWO wat meer eisen stelt? Aangezien ik net als die persoon op wie ik reageerde, naar aanleiding waarvan deze reacties van ons ontstonden, constateer dat veel studenten tekort zijn gedaan met het te gemakkelijke VWO. Ze hebben niet geleerd wat ze hadden moeten en kunnen leren, zowel op het inhoudelijke vlak als op andere vlakken, denk bij die andere vlakken aan het leren werken, leren studeren, leren plannen etc.
Allemaal zaken die je beter op het VWO leert als het nog allemaal gemakkelijk en relaxed is dan wanneer er gepresteerd moet worden. Dat dan wat mensen die daar geen zin in hebben of die dit niet aankunnen is voor de maatschappij geen probleem.

Verder moeten we in Nederland eens van het misverstand af dat er een 1 op 1 relatie is tussen het IQ en de schoolprestaties. Het correleert met elkaar maar het is geen perfecte correlatie. Ook veel mensen die slechts een IQ van 110-115 hebben hebben hier behoefte aan, sommige mensen die een IQ van 115-125 hebben niet. Al zal voor iedereen die op de relevante vlakken een IQ van boven de 120 scoort - bij die groep is dat immers vaak niet homogeen - het VWO te gemakkelijk zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is het natuurlijk wel degelijk. Het is niet de bedoeling dat de school gaat loeren op leerlingen die een niveau naar beneden gaan.
Op dit moment dus wel aangezien het niet goed is voor de maatschappij dat het hoogste niveau is aangepast aan mensen die een IQ van rond de 105-110 hebben (23% van de mensen die een VWO-diploma behaalt). Verhoog het VWO- , het HAVO- en het VMBO-TL-niveau en iedereen komt aan zijn trekken. Er zitten nog 3 niveaus onder dat VMBO-TL-niveau, dat lijken veel Nederlanders vergeten te zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-04-2014 19:18:19 ]
#NoDAPL
pi_138875820
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet op de middelbare school.
Het is wel schattig hoe naïef je bent.
  maandag 14 april 2014 @ 19:12:02 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138875839
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:05 schreef Novermars het volgende:

[..]

Van die mentaliteit moeten we inderdaad af. En ja, dan pissen een aantal mensen naast de pot. Boeiend! Dat lagere niveau wordt dan ook meer waard aangezien het wordt verrijkt door de afvallers van het hogere niveau en op dat lagere niveau zullen er dan ook weer wat afvallers zijn naar het MBO etc.
Daarom moet je het hoogste niveau op een kleine groep mensen aanpassen, alle andere mensen komen vanzelf wel aan hun trekken op een van de lagere niveaus.

Er kan hevig worden gediscussiëerd over de exacte getallen maar de volgende verdeling lijkt mij goed;
WO 2,5-10% afhankelijk van de richting
HBO 10-25%
MBO4 25-50%
MBO3 50-70%
MBO2 70-90%
MBO1 90-100% met binnen het MBO aparte groepen voor de echt zwakke leerlingen.

Iets in die geest.
#NoDAPL
  maandag 14 april 2014 @ 19:13:31 #172
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138875885
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:11 schreef Novermars het volgende:

[..]

Ik vond het schattig toen het betrekking had op de practica bij een technische opleiding en het wonen in Delft vs. het wonen in Leiden, nu vind ik het wat minder schattig. ;)

Terzijde, ben jij echt een meisje? Er zijn niet veel meisjes die natuurkunde studeren, hoe zit dat bij econometrie?
#NoDAPL
pi_138875920
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vond het schattig toen het betrekking had op de practica bij een technische opleiding en het wonen in Delft vs. het wonen in Leiden, nu vind ik het wat minder schattig. ;)

Terzijde, ben jij echt een meisje?
Ik een meisje? Hoe de f kom je daar bij :')
  maandag 14 april 2014 @ 19:15:03 #174
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138875938
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:14 schreef Novermars het volgende:

[..]

Ik een meisje? Hoe de f kom je daar bij :')
Kijk eens naar wat er links naast jouw naam staat.
#NoDAPL
pi_138875978
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hmm, dat is nieuw voor mij. Hoe pas ik dat aan?
pi_138875982
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:11 schreef Novermars het volgende:

[..]

Vroeger was dit misschien zo, nu niet meer hoor.

Vrijwel iedereen die aan het vwo is begonnen rond het vwo af.
pi_138876006
quote:

[..]

onlineU.png ? Betekent onzijdig hoor, dus geen geslacht ingevoerd.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138876025
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 19:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

[ afbeelding ] ? Betekent onzijdig hoor, dus geen geslacht ingevoerd.
Ik dacht al :')
pi_138876029
quote:

[..]

:') _O-
pi_138876040
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 19:17 schreef Novermars het volgende:

[..]

Ik dacht al :')
Ik vind het vooral knap hoe je daar vrouw uit kunt opmaken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')