Het is in het begin kut. Daarna is het super simpel en erg nuttig.quote:Op maandag 14 april 2014 17:13 schreef obsama het volgende:
Godverdomme, Wiskundige inductie, kan me niet voorstellen dat mensen dit voor hun plezier doen
Laten we het hopen, heb ook geen flauw idee waar ik nu moet beginnen.quote:Op maandag 14 april 2014 17:15 schreef Novermars het volgende:
[..]
Het is in het begin kut. Daarna is het super simpel en erg nuttig.
De begaafdere helft van de leerlingen die momenteel het NT-profiel volgt kan best een hoger tempo en een hogere moeilijkheidsgraad aan zonder dat het ten koste gaat van de vrije tijd maar zolang je gemiddeld 10 uur per week huiswerk moet maken is er ook niets aan de hand. Dit is decennia de norm geweest. Je komt uit school, je maakt wat huiswerk, je gaat sporten of wat dan ook, je eet wat, je maakt weer wat huiswerk en je gaat slapen. Niets mis mee.quote:Op maandag 14 april 2014 17:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard, maar mensen hebben ook nog wel eens behoefte aan vrije tijd.
Niet belangrijk! Wie geen zin heeft is welkom op het HAVO of het VMBO. Je kiest zelf maar wat je belangrijker vindt.quote:Allemaal leuk en aardig dat jij het niveau van het onderwijs wil opschroeven de vraag is alleen of de leerlingen daar zin aan hebben.
Als het geen VWO-huiswerkniveau heeft wel.quote:Op maandag 14 april 2014 17:21 schreef obsama het volgende:
Is het trouwen oké om hier betavragen te stellen?
Niet-VWO vragen kunnen daar toch ook gewoon?quote:Op maandag 14 april 2014 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het geen VWO-huiswerkniveau heeft wel.
Anders kan je in een stickeydraad terecht.
Voortgezette Logica op WO niveau, of dat een hoog genoeg niveau is laat ik aan jou over.quote:Op maandag 14 april 2014 17:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als het geen VWO-huiswerkniveau heeft wel.
Anders kan je in een stickeydraad terecht.
Wmb hoog genoeg qua niveau.quote:Op maandag 14 april 2014 17:25 schreef obsama het volgende:
[..]
Voortgezette Logica op WO niveau, of dat een hoog genoeg niveau is laat ik aan jou over.
Ja, maar die worden daar zelden gesteld.quote:Op maandag 14 april 2014 17:25 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Niet-VWO vragen kunnen daar toch ook gewoon?
Dat kan.quote:Op maandag 14 april 2014 17:25 schreef obsama het volgende:
[..]
Voortgezette Logica op WO niveau, of dat een hoog genoeg niveau is laat ik aan jou over.
1: Wel als je ook nog fucking veel huiswerk in het weekend krijgt.quote:Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De begaafdere helft van de leerlingen die momenteel het NT-profiel volgt kan best een hoger tempo en een hogere moeilijkheidsgraad aan zonder dat het ten koste gaat van de vrije tijd maar zolang je gemiddeld 10 uur per week huiswerk moet maken is er ook niets aan de hand. Dit is decennia de norm geweest. Je komt uit school, je maakt wat huiswerk, je gaat sporten of wat dan ook, je eet wat, je maakt weer wat huiswerk en je gaat slapen. Niets mis mee.
[..]
Niet belangrijk! Wie geen zin heeft is welkom op het HAVO of het VMBO. Je kiest zelf maar wat je belangrijker vindt.
Als je geen zin hebt dan moet je zin maken, zei de generatie van mijn ouders altijd.
Onderwijs voor begaafdere leerlingen bestaat al. Het leonardo onderwijs is ontwikkeld voor hoogbegaafde leerlingen die het regulier onderwijs te simpel vinden.quote:Op maandag 14 april 2014 17:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De begaafdere helft van de leerlingen die momenteel het NT-profiel volgt kan best een hoger tempo en een hogere moeilijkheidsgraad aan zonder dat het ten koste gaat van de vrije tijd maar zolang je gemiddeld 10 uur per week huiswerk moet maken is er ook niets aan de hand. Dit is decennia de norm geweest. Je komt uit school, je maakt wat huiswerk, je gaat sporten of wat dan ook, je eet wat, je maakt weer wat huiswerk en je gaat slapen. Niets mis mee.
[..]
Niet belangrijk! Wie geen zin heeft is welkom op het HAVO of het VMBO. Je kiest zelf maar wat je belangrijker vindt.
Als je geen zin hebt dan moet je zin maken, zei de generatie van mijn ouders altijd.
Het leonardo onderwijs is vooral voor hoogbegaafde leerlingen die mede dankzij hun hoogbegaafdheid gedragsproblemen krijgen/hebben. Het niveau op de leonardo onderwijs is niet heel veel hoger dan op het regulier onderwijs, er wordt gewoon anders les gegeven.quote:Op maandag 14 april 2014 17:58 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Onderwijs voor begaafdere leerlingen bestaat al. Het leonardo onderwijs is ontwikkeld voor hoogbegaafde leerlingen die het regulier onderwijs te simpel vinden.
Ja daar heb je een punt, er zaten vroeger wel altijd een paar hogerejaars beta's daar om vragen te beantwoorden maar dat is wel terug gelopen.quote:Op maandag 14 april 2014 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar die worden daar zelden gesteld.![]()
De kans is klein dat je dan een goed antwoord krijgt omdat mensen zoals ons daar niet vaak meelezen wegens het niet interessant zijn van de vragen en antwoorden.
Ik val nu in herhaling aangezien jij in herhaling valt, als jij het teveel werk zou vinden indien de school meer eisen zou stellen dan zou niets of niemand jou tegenhouden om te bedanken voor het VWO en naar het HAVO of het VMBO af te zakken, of zelfs het MBO (dat mag ook vanaf 3-VWO als ik me niet vergis). Het is niet de maatschappij haar probleem.quote:Op maandag 14 april 2014 17:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Wel als je ook nog fucking veel huiswerk in het weekend krijgt.
Dat is het natuurlijk wel degelijk. Het is niet de bedoeling dat de school gaat loeren op leerlingen die een niveau naar beneden gaan.quote:Op maandag 14 april 2014 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik val nu in herhaling aangezien jij in herhaling valt, als jij het teveel werk zou vinden indien de school meer eisen zou stellen dan zou niets of niemand jou tegenhouden om te bedanken voor het VWO en naar het HAVO of het VMBO af te zakken, of zelfs het MBO (dat mag ook vanaf 3-VWO als ik me niet vergis). Het is niet de maatschappij haar probleem.
Gebeurt dagelijks. Alles om de slagingspercentages hoog te houden.quote:Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling dat de school gaat loeren op leerlingen die een niveau naar beneden gaan.
Niet op de middelbare school.quote:Op maandag 14 april 2014 19:05 schreef Novermars het volgende:
[..]
Gebeurt dagelijks. Alles om de slagingspercentages hoog te houden.
Daar zit nog een grote groep tussen, bovendien is er maar voor weinig leerlingen plaats aan zo'n school en biedt zo'n school geen alternatief voor kwalitatief hoogwaardig klassikaal onderwijs (het is meer een soort van Iederwijs maar dan met wat meer eisen en structuur voor een groep leerlingen die hier beter mee om kan gaan).quote:Op maandag 14 april 2014 17:58 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Onderwijs voor begaafdere leerlingen bestaat al. Het leonardo onderwijs is ontwikkeld voor hoogbegaafde leerlingen die het regulier onderwijs te simpel vinden.
Op dit moment dus wel aangezien het niet goed is voor de maatschappij dat het hoogste niveau is aangepast aan mensen die een IQ van rond de 105-110 hebben (23% van de mensen die een VWO-diploma behaalt). Verhoog het VWO- , het HAVO- en het VMBO-TL-niveau en iedereen komt aan zijn trekken. Er zitten nog 3 niveaus onder dat VMBO-TL-niveau, dat lijken veel Nederlanders vergeten te zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is het natuurlijk wel degelijk. Het is niet de bedoeling dat de school gaat loeren op leerlingen die een niveau naar beneden gaan.
Van die mentaliteit moeten we inderdaad af. En ja, dan pissen een aantal mensen naast de pot. Boeiend! Dat lagere niveau wordt dan ook meer waard aangezien het wordt verrijkt door de afvallers van het hogere niveau en op dat lagere niveau zullen er dan ook weer wat afvallers zijn naar het MBO etc.quote:Op maandag 14 april 2014 19:05 schreef Novermars het volgende:
[..]
Gebeurt dagelijks. Alles om de slagingspercentages hoog te houden.
Ik vond het schattig toen het betrekking had op de practica bij een technische opleiding en het wonen in Delft vs. het wonen in Leiden, nu vind ik het wat minder schattig.quote:Op maandag 14 april 2014 19:11 schreef Novermars het volgende:
[..]
Het is wel schattig hoe naïef je bent.
Ik een meisje? Hoe de f kom je daar bijquote:Op maandag 14 april 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vond het schattig toen het betrekking had op de practica bij een technische opleiding en het wonen in Delft vs. het wonen in Leiden, nu vind ik het wat minder schattig.
Terzijde, ben jij echt een meisje?
Kijk eens naar wat er links naast jouw naam staat.quote:Op maandag 14 april 2014 19:14 schreef Novermars het volgende:
[..]
Ik een meisje? Hoe de f kom je daar bij
Hmm, dat is nieuw voor mij. Hoe pas ik dat aan?quote:Op maandag 14 april 2014 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat er links naast jouw naam staat.
Vroeger was dit misschien zo, nu niet meer hoor.quote:Op maandag 14 april 2014 19:11 schreef Novermars het volgende:
[..]
Het is wel schattig hoe naïef je bent.
quote:Op maandag 14 april 2014 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik dacht alquote:Op maandag 14 april 2014 19:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
[ afbeelding ] ? Betekent onzijdig hoor, dus geen geslacht ingevoerd.
quote:Op maandag 14 april 2014 19:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |