abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138888400
quote:
10s.gif Op maandag 14 april 2014 22:42 schreef Rezania het volgende:
Gewoon fietsen joh, goed genoeg. Niet te moeilijk doen, je bent altijd nog student.
Op de een of andere manier gaan de korte fietstochtje niet helpen het bier, frituur en de chips er af te sporten ben ik bang :')
pi_138888457
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 22:46 schreef Plofkipje het volgende:

[..]

Op de een of andere manier gaan de korte fietstochtje niet helpen het bier, frituur en de chips er af te sporten ben ik bang :')
Wat versta jij onder kort?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_138888483
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat versta jij onder kort?
5 minuten
  maandag 14 april 2014 @ 22:48:00 #254
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138888488
quote:
10s.gif Op maandag 14 april 2014 22:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Meh, racefiets is te veel werk.
Maar veel leuker. :)

quote:
Maar fietsen is beter dan met de bus.
Het OV nemen als je er met de fiets ook geraakt binnen een redelijke tijd vind ik sowieso triestig. ;)
Maar liever dat dan een opgevoerde snorfiets of een bromfiets.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138888513
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 22:47 schreef Plofkipje het volgende:

[..]

5 minuten
Omrijden, verder weg gaan wonen, harder fietsen. Zo veel mogelijkheden om het beter te maken.
pi_138888530
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Maar veel leuker. :)

[..]

Het OV nemen als je er met de fiets ook geraakt binnen een redelijke tijd vind ik sowieso triestig. ;)
Maar liever dat dan een opgevoerde snorfiets of een bromfiets.
Daarom dus gewoon fietsen als het minder dan 15km is. :Y
pi_138888576
En dan het liefste wel stevig doorfietsen, niet als een brugklasser met 5km/h over het fietspad slinger. Gewoon 22km/h gemiddeld het liefste. :)
  maandag 14 april 2014 @ 22:51:02 #258
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138888638
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Daarom dus gewoon fietsen als het minder dan 25 km is. :Y
Zo is het beter. ;)
Als je de racefiets neemt kan je er ook nog wel 70 van maken.
#NoDAPL
pi_138888675
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zo is het beter. ;)
Als je de racefiets neemt kan je er ook nog wel 70 van maken.
Ja, en dan lekker met je fietspak in de collegezaal zitten. Nee, bedankt. :P
pi_138888679
Ik heb een gespierd lichaam al opgegeven. Maar vanaf volgende week wel weer hardlopen :)
  maandag 14 april 2014 @ 22:51:48 #261
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138888681
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:49 schreef Rezania het volgende:
En dan het liefste wel stevig doorfietsen, niet als een brugklasser met 5km/h over het fietspad slinger. Gewoon 22km/h gemiddeld het liefste. :)
22 maar? Zelfs met een omafiets zonder versnellingen moet 25+ lukken voor een man. Als je niet vol de wind tegen hebt natuurlijk. ;)
#NoDAPL
  maandag 14 april 2014 @ 22:52:39 #262
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138888731
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, en dan lekker met je fietspak in de collegezaal zitten. Nee, bedankt. :P
Ik zou het onwijs vet vinden als iemand dat eens zou doen. Hé, je bent een student, doe eens wat geks. ;)
#NoDAPL
pi_138888764
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

22 maar? Zelfs met een omafiets zonder versnellingen moet 25+ lukken voor een man. Als je niet vol de wind tegen hebt natuurlijk. ;)
We hebben niet allemaal de conditie van een wielrenner. Ik vind 22km/h een mooi tempo, daar gaat het om. :)
  maandag 14 april 2014 @ 22:54:19 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138888819
Even serieus nu, mensen (mannen en vrouwen) die rond de 65 jaar oud zijn en die regelmatig fietsen halen ook nog gemakkelijk 18-20 km/uur, je moet je dus eigenlijk een beetje schamen als je niet gehandicapt bent en dan toch als jongere niet die snelheid haalt. Just saying.
#NoDAPL
pi_138888864
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Even serieus nu, mensen (mannen en vrouwen) die rond de 65 jaar oud zijn en die regelmatig fietsen halen ook nog gemakkelijk 18-20 km/uur, je moet je dus eigenlijk een beetje schamen als je niet gehandicapt bent en dan toch als jongere niet die snelheid haalt. Just saying.
Daar geloof ik niks van. Het is niet voor niks zo dat je ze tegenwoordig massaal ziet rondfietsen op elektrische fietsen. En ik merk zelf ook dat ze lang niet zo snel gaan als ik.

Moet hierbij wel even zeggen dat ik geen snelheidsmeter op mijn fiets heb, die 22km/h is een gok op basis van tijd en afstand.
  maandag 14 april 2014 @ 22:57:17 #266
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138888982
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 22:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

We hebben niet allemaal de conditie van een wielrenner. Ik vind 22km/h een mooi tempo, daar gaat het om. :)
Je hoeft niet te wielrennen om die conditie te ontwikkelen, gewoon stevig doorfietsen op je gewone fiets volstaat. Je traint alleen nog beter op een racefiets aangezien de houding beter is en je met een zwaarder verzet kan trappen. ;)
#NoDAPL
pi_138889034
Nou als ik 10 km binnen een uurtje fiets ben ik al trots op mezelf :')
pi_138889254
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hoeft niet te wielrennen om die conditie te ontwikkelen, gewoon stevig doorfietsen op je gewone fiets volstaat. Je traint alleen nog beter op een racefiets aangezien de houding beter is en je met een zwaarder verzet kan trappen. ;)
Vast wel, en vroeger haalde ik waarschijnlijk ook wel een hogere gemiddelde snelheid tijdens het fietsen. Maar helaas zit ik nu steeds meer in Delft, en daar kan ik maar een kleine afstand fietsen (het is maar 5 minuten vanaf het station), dat helpt niet echt bij de training. :P
  maandag 14 april 2014 @ 23:02:24 #269
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138889255
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 22:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van.
Ik heb het van dichtbij gezien door samen met die oudjes te fietsen. Gewone normale mensen, geen athletische mensen.
quote:
Het is niet voor niks zo dat je ze tegenwoordig massaal ziet rondfietsen op elektrische fietsen.
Dat is in verreweg de meeste gevallen omdat de eigenaar lui is. Ook als je ouder wordt, nee, juist als je ouder wordt, is het goed en belangrijk om te blijven bewegen.
Maar goed, die electrische fiets is natuurlijk wel altijd nog beter dan een bromfiets, openbaar vervoer of de auto/motor. Het is dus een dubbelsnijdend zwaard, een deel van de mensen krijgt er minder beweging door maar er zijn ook mensen die je juist in beweging houdt met dat speelgoed. Terzijde, fietsenmakers die dat speelgoed verkopen kunnen met behulp van software de snelheidslimiet verwijderen waardoor ze 40+ kunnen rijden. *)

quote:
En ik merk zelf ook dat ze lang niet zo snel gaan als ik.
Geloof me, mensen van die leeftijd die echt regelmatig fietsen (tochten van +50 km. op de fiets naar Italië, ...) halen dat. Niet de doorsnee man/vrouw van die leeftijd natuurlijk, je moet er wel voor trainen. Ik ben er ook uitgewandeld door tal van 60+ers bij een extreme wandeltocht, simpelweg omdat zij dat meer doen dan ik. En ik ben best een goede wandelaar. ;)
#NoDAPL
pi_138889361
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb het van dichtbij gezien door samen met die oudjes te fietsen. Gewone normale mensen, geen athletische mensen.

[..]

Dat is in verreweg de meeste gevallen omdat de eigenaar lui is. Ook als je ouder wordt, nee, juist als je ouder wordt, is het goed en belangrijk om te blijven bewegen.
Maar goed, die electrische fiets is natuurlijk wel altijd nog beter dan een bromfiets, openbaar vervoer of de auto/motor. Het is dus een dubbelsnijdend zwaard, een deel van de mensen krijgt er minder beweging door maar er zijn ook mensen die je juist in beweging houdt met dat speelgoed. Terzijde, fietsenmakers die dat speelgoed verkopen kunnen met behulp van software de snelheidslimiet verwijderen waardoor ze 40+ kunnen rijden. *)
En nog steeds klagen die mensen dan over scooters die te hard gaan hè. Terwijl ze zelf ook zo hard gaan. :') :N
quote:
[..]

Geloof me, mensen van die leeftijd die echt regelmatig fietsen (tochten van +50 km. op de fiets naar Italië, ...) halen dat. Niet de doorsnee man/vrouw van die leeftijd natuurlijk, je moet er wel voor trainen. Ik ben er ook uitgewandeld door tal van 60+ers bij een extreme wandeltocht, simpelweg omdat zij dat meer doen dan ik. En ik ben best een goede wandelaar. ;)
Ja, we kunnen allemaal wel trainen voor mooie prestaties. Maar ik had het over gemiddeld mensen die gewoon 20km per dag fietsen naar en van het werk. :P
  maandag 14 april 2014 @ 23:04:57 #271
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138889391
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:58 schreef Plofkipje het volgende:
Nou als ik 10 km binnen een uurtje fiets ben ik al trots op mezelf :')
Ik doe daar normaal gesproken 20-25 minuten over, afhankelijk van hoeveel zin ik heb en hoe de wind staat (bij harde tegenwind in een open omgeving kan 20 km/uur nog aanpoten zijn).
#NoDAPL
pi_138889462

Hmm, valt toch wel een beetje tegen qua energieverbruik, is maar 3 snickers, nog niet eens. :') Maar die CO2-besparing. *G*
  maandag 14 april 2014 @ 23:07:07 #273
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138889501
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

En nog steeds klagen die mensen dan over scooters die te hard gaan hè.
En terecht! Die aso's rijden op een fietspad, daar moet je met zo'n toestel gewoon niet harder dan 25 km/u rijden. Met een fiets is het minder gevaarlijk, een fiets is smaller en fietsers die dit kunnen reageren heel wat beter dan die dikzakken op hun snorfietsen (adrenaline en zo).
En ja, ik ga graag zo hard mogelijk, met een racefiets probeer ik de flitser af te laten gaan maar dat is lastig, ik smacht naar een velomobiel waarmee het wel lukt. Hebben die mensen ook eens wat lol op hun werk als ze zo'n fiets zien in plaats van een auto. 8-)

quote:
Ja, we kunnen allemaal wel trainen voor mooie prestaties.
:{w
Niet iedereen kan dat (discipline, kennis over het lichaam, mentaliteit) en niet iedereen kan dat even goed (talent). Toegegeven, het is leuker als je de ster bent van je voetbalploeg maar niet iedereen heef dat specifieke talent, sommige mensen moeten het met een minder spectaculair talent doen. ;)
#NoDAPL
  maandag 14 april 2014 @ 23:09:37 #274
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_138889649
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 22:15 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Dus wat moet ik dan doen volgens jou?

[..]

Het probleem is vooral dat ik echt gewend ben geraakt een ongezond eten/leven, waardoor gezond eten echt een moeilijke stap is. Maar ja.
Heel simpel, gewoon alle junkfood/zoetigheid afzweren en alcohol matigen. Beetje wandelen/krachtsport..
  maandag 14 april 2014 @ 23:10:07 #275
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_138889673
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 23:06 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm, valt toch wel een beetje tegen qua energieverbruik, is maar 3 snickers, nog niet eens. :') Maar die CO2-besparing. *G*
Dat is inderdaad verdacht laag. Ik neem aan dat jij een gewicht en lengte hebt moeten invoeren?
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')