Op de een of andere manier gaan de korte fietstochtje niet helpen het bier, frituur en de chips er af te sporten ben ik bangquote:Op maandag 14 april 2014 22:42 schreef Rezania het volgende:
Gewoon fietsen joh, goed genoeg. Niet te moeilijk doen, je bent altijd nog student.
Wat versta jij onder kort?quote:Op maandag 14 april 2014 22:46 schreef Plofkipje het volgende:
[..]
Op de een of andere manier gaan de korte fietstochtje niet helpen het bier, frituur en de chips er af te sporten ben ik bang
Maar veel leuker.quote:
Het OV nemen als je er met de fiets ook geraakt binnen een redelijke tijd vind ik sowieso triestig.quote:Maar fietsen is beter dan met de bus.
Omrijden, verder weg gaan wonen, harder fietsen. Zo veel mogelijkheden om het beter te maken.quote:
Daarom dus gewoon fietsen als het minder dan 15km is.quote:Op maandag 14 april 2014 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Maar veel leuker.
[..]
Het OV nemen als je er met de fiets ook geraakt binnen een redelijke tijd vind ik sowieso triestig.
Maar liever dat dan een opgevoerde snorfiets of een bromfiets.
Zo is het beter.quote:Op maandag 14 april 2014 22:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Daarom dus gewoon fietsen als het minder dan 25 km is.
Ja, en dan lekker met je fietspak in de collegezaal zitten. Nee, bedankt.quote:Op maandag 14 april 2014 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo is het beter.
Als je de racefiets neemt kan je er ook nog wel 70 van maken.
22 maar? Zelfs met een omafiets zonder versnellingen moet 25+ lukken voor een man. Als je niet vol de wind tegen hebt natuurlijk.quote:Op maandag 14 april 2014 22:49 schreef Rezania het volgende:
En dan het liefste wel stevig doorfietsen, niet als een brugklasser met 5km/h over het fietspad slinger. Gewoon 22km/h gemiddeld het liefste.
Ik zou het onwijs vet vinden als iemand dat eens zou doen. Hé, je bent een student, doe eens wat geks.quote:Op maandag 14 april 2014 22:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, en dan lekker met je fietspak in de collegezaal zitten. Nee, bedankt.
We hebben niet allemaal de conditie van een wielrenner. Ik vind 22km/h een mooi tempo, daar gaat het om.quote:Op maandag 14 april 2014 22:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
22 maar? Zelfs met een omafiets zonder versnellingen moet 25+ lukken voor een man. Als je niet vol de wind tegen hebt natuurlijk.
Daar geloof ik niks van. Het is niet voor niks zo dat je ze tegenwoordig massaal ziet rondfietsen op elektrische fietsen. En ik merk zelf ook dat ze lang niet zo snel gaan als ik.quote:Op maandag 14 april 2014 22:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Even serieus nu, mensen (mannen en vrouwen) die rond de 65 jaar oud zijn en die regelmatig fietsen halen ook nog gemakkelijk 18-20 km/uur, je moet je dus eigenlijk een beetje schamen als je niet gehandicapt bent en dan toch als jongere niet die snelheid haalt. Just saying.
Je hoeft niet te wielrennen om die conditie te ontwikkelen, gewoon stevig doorfietsen op je gewone fiets volstaat. Je traint alleen nog beter op een racefiets aangezien de houding beter is en je met een zwaarder verzet kan trappen.quote:Op maandag 14 april 2014 22:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
We hebben niet allemaal de conditie van een wielrenner. Ik vind 22km/h een mooi tempo, daar gaat het om.
Vast wel, en vroeger haalde ik waarschijnlijk ook wel een hogere gemiddelde snelheid tijdens het fietsen. Maar helaas zit ik nu steeds meer in Delft, en daar kan ik maar een kleine afstand fietsen (het is maar 5 minuten vanaf het station), dat helpt niet echt bij de training.quote:Op maandag 14 april 2014 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je hoeft niet te wielrennen om die conditie te ontwikkelen, gewoon stevig doorfietsen op je gewone fiets volstaat. Je traint alleen nog beter op een racefiets aangezien de houding beter is en je met een zwaarder verzet kan trappen.
Ik heb het van dichtbij gezien door samen met die oudjes te fietsen. Gewone normale mensen, geen athletische mensen.quote:
Dat is in verreweg de meeste gevallen omdat de eigenaar lui is. Ook als je ouder wordt, nee, juist als je ouder wordt, is het goed en belangrijk om te blijven bewegen.quote:Het is niet voor niks zo dat je ze tegenwoordig massaal ziet rondfietsen op elektrische fietsen.
Geloof me, mensen van die leeftijd die echt regelmatig fietsen (tochten van +50 km. op de fiets naar Italië, ...) halen dat. Niet de doorsnee man/vrouw van die leeftijd natuurlijk, je moet er wel voor trainen. Ik ben er ook uitgewandeld door tal van 60+ers bij een extreme wandeltocht, simpelweg omdat zij dat meer doen dan ik. En ik ben best een goede wandelaar.quote:En ik merk zelf ook dat ze lang niet zo snel gaan als ik.
En nog steeds klagen die mensen dan over scooters die te hard gaan hè. Terwijl ze zelf ook zo hard gaan.quote:Op maandag 14 april 2014 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb het van dichtbij gezien door samen met die oudjes te fietsen. Gewone normale mensen, geen athletische mensen.
[..]
Dat is in verreweg de meeste gevallen omdat de eigenaar lui is. Ook als je ouder wordt, nee, juist als je ouder wordt, is het goed en belangrijk om te blijven bewegen.
Maar goed, die electrische fiets is natuurlijk wel altijd nog beter dan een bromfiets, openbaar vervoer of de auto/motor. Het is dus een dubbelsnijdend zwaard, een deel van de mensen krijgt er minder beweging door maar er zijn ook mensen die je juist in beweging houdt met dat speelgoed. Terzijde, fietsenmakers die dat speelgoed verkopen kunnen met behulp van software de snelheidslimiet verwijderen waardoor ze 40+ kunnen rijden.
Ja, we kunnen allemaal wel trainen voor mooie prestaties. Maar ik had het over gemiddeld mensen die gewoon 20km per dag fietsen naar en van het werk.quote:[..]
Geloof me, mensen van die leeftijd die echt regelmatig fietsen (tochten van +50 km. op de fiets naar Italië, ...) halen dat. Niet de doorsnee man/vrouw van die leeftijd natuurlijk, je moet er wel voor trainen. Ik ben er ook uitgewandeld door tal van 60+ers bij een extreme wandeltocht, simpelweg omdat zij dat meer doen dan ik. En ik ben best een goede wandelaar.
Ik doe daar normaal gesproken 20-25 minuten over, afhankelijk van hoeveel zin ik heb en hoe de wind staat (bij harde tegenwind in een open omgeving kan 20 km/uur nog aanpoten zijn).quote:Op maandag 14 april 2014 22:58 schreef Plofkipje het volgende:
Nou als ik 10 km binnen een uurtje fiets ben ik al trots op mezelf
En terecht! Die aso's rijden op een fietspad, daar moet je met zo'n toestel gewoon niet harder dan 25 km/u rijden. Met een fiets is het minder gevaarlijk, een fiets is smaller en fietsers die dit kunnen reageren heel wat beter dan die dikzakken op hun snorfietsen (adrenaline en zo).quote:Op maandag 14 april 2014 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
En nog steeds klagen die mensen dan over scooters die te hard gaan hè.
quote:Ja, we kunnen allemaal wel trainen voor mooie prestaties.
Heel simpel, gewoon alle junkfood/zoetigheid afzweren en alcohol matigen. Beetje wandelen/krachtsport..quote:Op maandag 14 april 2014 22:15 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Dus wat moet ik dan doen volgens jou?
[..]
Het probleem is vooral dat ik echt gewend ben geraakt een ongezond eten/leven, waardoor gezond eten echt een moeilijke stap is. Maar ja.
Dat is inderdaad verdacht laag. Ik neem aan dat jij een gewicht en lengte hebt moeten invoeren?quote:Op maandag 14 april 2014 23:06 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
Hmm, valt toch wel een beetje tegen qua energieverbruik, is maar 3 snickers, nog niet eens.Maar die CO2-besparing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |