Ze zullen er toch niet zomaar op zetten voor het elektronische scheerapparaat?quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:30 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
preshave is preshave.![]()
Ik gebruik soms wel eens goedkope cremespoeling.
haha geen idee. 1x elektrisch geschoren. En meteen allemaal bloed. Geen idee hoe het kwam. Nooit meer gedaan.quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:40 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ze zullen er toch niet zomaar op zetten voor het elektronische scheerapparaat?
Is de aftershave in een 100ML flesje? Zoja dan mag je dat in je handbagage mee nemen in zo'n afsluitbaar plastic zakje, welke ze meestal ook bij de controle hebben wanneer je dat vergeten bent.quote:Op zaterdag 26 april 2014 18:23 schreef ShevaJB het volgende:
Hier in Spanje heb ik after shave gekocht van Floid en dit vind ik één van de betere after shaves tot nu toe. Helaas heb ik alleen handbagage, dus kan in principe niks meenemen terug naar NL. Is Floid in NL bij drogisten oid verkrijgbaar?
Kun je in Nl webshops kopen jaquote:Op zaterdag 26 april 2014 18:23 schreef ShevaJB het volgende:
Hier in Spanje heb ik after shave gekocht van Floid en dit vind ik één van de betere after shaves tot nu toe. Helaas heb ik alleen handbagage, dus kan in principe niks meenemen terug naar NL. Is Floid in NL bij drogisten oid verkrijgbaar?
Floid is een heerlijke aftershave, kan je de fles die je in spanje gekocht hebt niet naar je huis adres in Nederland sturen of word dat te duur?quote:Op zaterdag 26 april 2014 18:23 schreef ShevaJB het volgende:
Dat zal vast goedkoper zijn dan een flesje bij Barbiere di Figaro bestellen, want dan betaal je ook ¤ 6 verzendkosten en als de verzendkosten in Spanje vergelijkbaar zijn als bij PostNL dan ben je zo'n ¤ 9 kwijt voor 2KG te verzenden.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:27 schreef Thorical het volgende:
[..]
Floid is een heerlijke aftershave, kan je de fles die je in spanje gekocht hebt niet naar je huis adres in Nederland sturen of word dat te duur?
Het doosje is van Gillette maar het handvat van de krabber is dat niet. Merkur verkoopt een krabber met dat handvat. Staat er op de kop en/of het handvat ergens een naam?quote:Op zaterdag 26 april 2014 14:58 schreef Stickers het volgende:
Iemand nog wat leuks gevonden op rommelmarkten?
Ik heb een gillette met origineel(denk ik) doosje gekocht. Weet alleen niet watvoor gillette het is.
https://db.tt/PaaKhxoT
Dan neem je toch gewoon een leeg flesje mee....quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat zal vast goedkoper zijn dan een flesje bij Barbiere di Figaro bestellen, want dan betaal je ook ¤ 6 verzendkosten en als de verzendkosten in Spanje vergelijkbaar zijn als bij PostNL dan ben je zo'n ¤ 9 kwijt voor 2KG te verzenden.
Ik zie net ook dat Floid helemaal niet in 100ML flesjes komt, dat is voor de backpacker best jammer dan inderdaad.
Jij bedoelt de inhoudt overgieten in flesjes van 100ML? Dat is op zich geen slecht idee mits je die flesjes hebtquote:Op zaterdag 26 april 2014 20:43 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon een leeg flesje mee....
quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik keek net even bij de Edwin Jagger krabbers en die DE87RC14bl kost in Nederland bij Barbiere di Figaro ¤ 27 en ik heb hem gewoon gratis toegestuurd gekregen door Edwin JaggerIk ben nu namelijk bezig met het testen van dit model.
De scheerervaring is in principe gelijk aan de Edwin Jagger DE89L die ik heb, alleen omdat de buitenste laag van het handvat van een soort rubber achtig plastic is bied dit handvat een betere grip. Ik vraag me alleen af of het echt rubber is, of dat het zoiets is als Asus bij de Nexus 7 2012 gebruikte.
De kleur van de krabber bevalt overigens ook goed, dat staat mooi bij mijn beige/witte scheerkwasten.
Er staat geen naam of tekst op, dus denk dat het een merkur is.quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:22 schreef MarcelR het volgende:
[..]
Het doosje is van Gillette maar het handvat van de krabber is dat niet. Merkur verkoopt een krabber met dat handvat. Staat er op de kop en/of het handvat ergens een naam?
vertel dan ook even hoe je hem gratis gekregen hebt.quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik keek net even bij de Edwin Jagger krabbers en die DE87RC14bl kost in Nederland bij Barbiere di Figaro ¤ 27 en ik heb hem gewoon gratis toegestuurd gekregen door Edwin JaggerIk ben nu namelijk bezig met het testen van dit model.
De scheerervaring is in principe gelijk aan de Edwin Jagger DE89L die ik heb, alleen omdat de buitenste laag van het handvat van een soort rubber achtig plastic is bied dit handvat een betere grip. Ik vraag me alleen af of het echt rubber is, of dat het zoiets is als Asus bij de Nexus 7 2012 gebruikte.
De kleur van de krabber bevalt overigens ook goed, dat staat mooi bij mijn beige/witte scheerkwasten.
Oh via Twitterquote:Op zaterdag 26 april 2014 22:51 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
vertel dan ook even hoe je hem gratis gekregen hebt.
quote:Op zaterdag 26 april 2014 21:54 schreef Stickers het volgende:
[..]
Er staat geen naam of tekst op, dus denk dat het een merkur is.
meh dat soort dingen mis ik altijd..quote:Op zaterdag 26 april 2014 23:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Oh via TwitterIk volg toevallig Edwin Jagger op Twitter en toen plaatste Edwin Jagger een oproep naar bloggers met een scheerblog om Edwin Jagger een DM te sturen.
Ze zochten namelijk bloggers die nieuwe Edwin Jagger scheerproducten wilde testen, en tegen Edwin Jagger producten zeg ik geen neeDus ik kreeg de DE87RC14bl opgestuurd en de DEL8914bl.
Er word natuurlijk wel van mij verwacht dat ik over deze producten schrijf, maar dat is geen enkele probleem voor mij want dat doe ik toch graag.
Als je al een Edwin Jagger DE87 / 89 / 86 krabber hebt mis je eigenlijk niet zoveelquote:Op zondag 27 april 2014 11:12 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
meh dat soort dingen mis ik altijd..
onacceptable, zonder fotoquote:Op zondag 27 april 2014 22:51 schreef Ubershave het volgende:
Vandaag even een SOTD zonder foto!
Pearl OC TTO SBF12 met chromen Pearl stand met Super-Max Super Platinum Tiger (2)
Henk Scheerkraam Custom Silvertip
BdF Mistero scheerzeep
BdF Mistero ASB
JS Sloane Heavyweight Brilliantine (pomade)
Voor het eerst deze BdF zeep eens gefacelathered, doe ik anders nooit. Ging ERG lekker! Heerlijke 3 pass shave gehad met een heel mooi BBS resultaat. Zeer tevreden over de Supermax mesjes, erg comforabel. Ook ben ik ERG tevreden met de Pearl OC TTO krabber. Scheert echt heerlijk weg!
alleen een oude gillette. Dus nee. Zal eens kijken.quote:Op zondag 27 april 2014 22:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als je al een Edwin Jagger DE87 / 89 / 86 krabber hebt mis je eigenlijk niet zoveelWant de gebruikservaring van de Edwin Jagger DE87RC14bl is vrijwel gelijk aan de gebruikservaring van de Edwin Jagger DE89L.
Enige verschil is dat de DE87RC14bl net een iets betere grip bied dan de Edwin Jagger DE89L en voor de rest is er eigenlijk geen verschil behalve dat ze het handvat bekleed hebben met rubber, en het een andere kleur heeft.
Ik ben dus ook klaar met testen van de Edwin Jagger DE87RC14bl
of een scuttle of een laagje water in je wasbak met je scheerkom.quote:Op maandag 28 april 2014 10:59 schreef hafez1234 het volgende:
Hoe voorkomen je dat je scheerschuim koud gaat worden? Als ik voor een tweede scheerbeurt ga en eventueel een derde, is mijn scheerschuim koud waardoor me huid verkoelt.
Als je het echt cheap wil doen: http://www.dx.com/p/rimei(...)-razor-silver-116281quote:Op maandag 28 april 2014 14:03 schreef ToT het volgende:
Hoi!
Ik zit er ook over te denken om de overstap te maken.
Financieel heb ik het niet echt breed, dus wil ik niet een extreem luxe mes kopen.
Kan iemand me vertellen of dit een fatsoenlijke is? http://www.scheersalon.nl(...)razor/p-1b/1322.html
Of is het verstandiger een paar eurootjes meer uit te geven voor een ander merk?
Of eventueel een voordelig compleet setje inclusief kwast en houder?
Wow, da's idd echt goedkoop ja!quote:Op maandag 28 april 2014 14:10 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Als je het echt cheap wil doen: http://www.dx.com/p/rimei(...)-razor-silver-116281
http://www.ebay.com/itm/F(...)&hash=item2338bb85e7
http://www.ebay.com/itm/5(...)&hash=item3a7a868b2a
Qua mesjes is het een beetje uitvogelen wat je fijn vind werken, daarom ook dat pakketje met 5 verschillendequote:Op maandag 28 april 2014 14:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Wow, da's idd echt goedkoop ja!
Maar qua mes maakt het niet uit of je een goedkope hebt of een wat duurdere?
True, true.quote:Op maandag 28 april 2014 14:21 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Qua mesjes is het een beetje uitvogelen wat je fijn vind werken, daarom ook dat pakketje met 5 verschillende![]()
De houder maakt natuurlijk wel uit maar dat zal je denk ik pas echt merken als je er wat meer ervaring mee hebt, als je wat geld wilt besparen is die Rimei een prima optie en mocht je het "ouderwetse" scheren uiteindelijk niks vinden ben je ook maar 3 euro eraan kwijt
bij de trekpleister heb je een goede Omega kwast voor 4 euroquote:Op maandag 28 april 2014 14:10 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Als je het echt cheap wil doen: http://www.dx.com/p/rimei(...)-razor-silver-116281
http://www.ebay.com/itm/F(...)&hash=item2338bb85e7
http://www.ebay.com/itm/5(...)&hash=item3a7a868b2a
quote:Op maandag 28 april 2014 14:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij de trekpleister heb je een goede Omega kwast voor 4 euro
[ afbeelding ]
jazeker, is een goede varkensharenkwast, zelf heb ik hem 48 uur in shampoo met water gelegd om de geur eruit te krijgen, kan ook met tee trea oil.quote:
ik zet mijn bakje in de gootsteen met heet water.quote:Op maandag 28 april 2014 10:59 schreef hafez1234 het volgende:
Hoe voorkomen je dat je scheerschuim koud gaat worden? Als ik voor een tweede scheerbeurt ga en eventueel een derde, is mijn scheerschuim koud waardoor me huid verkoelt.
quote:Op maandag 28 april 2014 14:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jazeker, is een goede varkensharenkwast, zelf heb ik hem 48 is shampoo met water gelegd om de geur eruit te krijgen, kan ook met tee trea oil.
Iemand?quote:Op woensdag 23 april 2014 22:04 schreef Scorpie het volgende:
Weet iemand een starter setje aan te raden voor iemand met een gevoelige keelstreek ? Krabbertje, scheerschuim, the works?
Iedere keer je mes wisselen?quote:Op maandag 28 april 2014 18:37 schreef IrishBastard het volgende:
Resultaat tot noch toe: een minder geirriteerde huid, met waarschijnlijk straks vrijwel niet meer als mijn techniek een beetje beter is én ik gewoon iedere keer mijn mes wissel als de Astra's binnen zijn
Chinese Gillette Tech van TinyDeal voor als je weinig wilt uitgeven of een Edwin Jagger voor een ruimere budget.quote:
Het mag wel iets luxer ja, budget is niet zo`n issue, hoef niet het goedkoopste van het goedkoopste te hebben zolang het resultaat er maar naar is. Merk dat mijn keelstreek geïrriteerd is voor 2 dagen waarna ik de 3e dag weer scheer en zo eigenlijk de cyclus weer rond is.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Chinese Gillette Tech van TinyDeal voor als je weinig wilt uitgeven of een Edwin Jagger voor een ruimere budget.
Scheercreme volstaat gewoon Palmolive Classic Scheercreme, maar in Duitsland is er ook een sensitive variant te koop.
Mesjes Astra SP, scheerkwast de Omega van de trekpleister is prima, maar je wilt misschien wel iets luxer?
Waar scheer je nu mee?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het mag wel iets luxer ja, budget is niet zo`n issue, hoef niet het goedkoopste van het goedkoopste te hebben zolang het resultaat er maar naar is. Merk dat mijn keelstreek geïrriteerd is voor 2 dagen waarna ik de 3e dag weer scheer en zo eigenlijk de cyclus weer rond is.
Daar schoor ik me ook jaren mee, ik ben begonnen met de scheerschuim te vervangen door creme + kwast, nog steeds met het 'gewone' Gilette Pro Fusion mesje, en dat was al een hele verbetering! Nu eens tijd om de stap te zetten en een DE krabber + mesjes te gaan kopen..quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gillette Pro Fusion en standaard scheerschuim van Gilette. Geen kwast oid.
Ja ik wil dus gewoon in 1 keer overstappen naar het 'serieuzere' werk, denk dat dat voor mij al een stuk beter gaat zijn.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar schoor ik me ook jaren mee, ik ben begonnen met de scheerschuim te vervangen door creme + kwast, nog steeds met het 'gewone' Gilette Pro Fusion mesje, en dat was al een hele verbetering! Nu eens tijd om de stap te zetten en een DE krabber + mesjes te gaan kopen..
http://www.scheersalon.nl(...)-razor/p-1b/R89.htmlquote:
Ik merk verschil tussen de eerste en tweede keer, qua scherpheid en scheergemak. Misschien omdat mijn baard iedere keer bij nieuwe mesjes wat langer was.quote:
Dat ligt geheel aan iemands zijn voorkeur, maar scheercreme laat zich vaak wat makkelijkere opkloppen dan scheerzeep.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:56 schreef ToT het volgende:
Wat is trouwens algemeen gesproken prettiger: scheercrème, scheerzeep of een scheerstick?
Ah right!quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat ligt geheel aan iemands zijn voorkeur, maar scheercreme laat zich vaak wat makkelijkere opkloppen dan scheerzeep.
En een scheerstick is geen correct Nederlands, want dat heet scheerstaaf en is gewoon een scheerzeep in staaf vorm, welke handig zijn om op reis mee te nemen i.v.m. het formaat.
Volgens mij zit daar niet perse verschil en scheercreme is in principe scheerzeep met water toegevoegd ( Natuurlijk niet preciesquote:Op dinsdag 29 april 2014 13:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah right!
Ja ik las ook ergens dat scheercrème de haartjes toch wat zachter zou maken dan zeep, en dat het iets meer bescherming zou bieden tegen sneetjes? (Hoewel ik me bij dat laatste weinig kan voorstellen, behalve dat het mesje wat soepeler over de huis zou kunnen glijden?)
Wat heb je besteld?quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:01 schreef Cliffy het volgende:
Pakketje van BdF én mesjes van ebay ontvangen vandaag![]()
Ik heb het bij wat Proraso spul gehouden maar had samen met wat vrienden besteld dus was een leuk doosje, o.a. Fatip razor, Semogue kwastje en TOBS Rose zeep, ook nog wat gratis mesjes gekregen en een TFS Mandorlatte samplequote:
Okee dan, thx voor de info!quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Volgens mij zit daar niet perse verschil en scheercreme is in principe scheerzeep met water toegevoegd ( Natuurlijk niet precies). Maar ik heb in iedere geval goede ervaringen met zowel scheercrèmes en scheerzepen.
De scheercrèmes vind ik daarbij iets makkelijkere in gebruik dan scheerzeep, want dat laat zich net wat makkelijkere opkloppen, maar uiteindelijk zit er weinig verschil in.
Ah das is handig dat je vrienden hebt die mee willen bestellenquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:29 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ik heb het bij wat Proraso spul gehouden maar had samen met wat vrienden besteld dus was een leuk doosje, o.a. Fatip razor, Semogue kwastje en TOBS Rose zeep, ook nog wat gratis mesjes gekregen en een TFS Mandorlatte sample
Nou ja die verzendkosten hebben de meeste shops wel volgens mij maar als je alleen een pot zeep nodig hebt zijn die pakketkosten wel funest natuurlijkquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ah das is handig dat je vrienden hebt die mee willen bestellenWant ik vind de verzendkosten van Barbiere di Figaro gewoon veel te hoog, en ik vind ¤ 50 uitgeven ook teveel van het goede.
Zelfs die verzendkosten zijn bij Barbiere di Figaro hogere dan bij de concurrentie en dit is gewoon een feit en niet om deze webwinkel af te kraken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:38 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Nou ja die verzendkosten hebben de meeste shops wel volgens mij maar als je alleen een pot zeep nodig hebt zijn die pakketkosten wel funest natuurlijk
Heb even gecheckt, het is ¤5,95 en gaat via DHL maar dat is idd duurder dan de concurrentie al maakte dat deze keer dus niets uit..quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zelfs die verzendkosten zijn bij Barbiere di Figaro hogere dan bij de concurrentie en dit is gewoon een feit en niet om deze webwinkel af te kraken.
Want bij Manandshaving.nl betaal je ¤ 3,95 verzendkosten en bij Barbiere di Figaro betaal je ¤ 6,75 volgens Google ( Want ik vind dit niet 1,2,3 op de site van Bdf ). Maar voor mij is bestellen bij een webwinkel in algemeen onaantrekkelijk omdat ik uit Duitsland lokaal genoeg kan kopen.
En ik ga natuurlijk ook geen ¤ 2,95 voor Wilkinson Sword Scheercrème neer leggen, terwijl ik die voor ¤ 0,85 in de Kaufland kan kopen, al is dit puur als voorbeeld bedoeld waarom ik niet online koopWant als je ergens midden in Nederland woont dan houdt het lokaal aanbod op bij Palmolive en De Vergulde Hand
6 euro is het standaardbedrag van Postnl wat vrij gemiddeld is voor een webwinkel. Sommige zitten er iets boven sommige eronder.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zelfs die verzendkosten zijn bij Barbiere di Figaro hogere dan bij de concurrentie en dit is gewoon een feit en niet om deze webwinkel af te kraken.
Feiten zijn helaas feiten, als de concurrentie voor ¤ 3,95 kan verzenden, dan zijn de verzendkosten gewoon hogere bij Barbiere di Figaro.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:17 schreef znarch het volgende:
[..]
6 euro is het standaardbedrag van Postnl wat vrij gemiddeld is voor een webwinkel. Sommige zitten er iets boven sommige eronder.![]()
Je posts zijn weer van ouderwets niveau
Je komt over als een nogal zielig mannetje wiens lolly in het verre verleden eens afgepakt is door iemand van BDF.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Feiten zijn helaas feiten, als de concurrentie voor ¤ 3,95 kan verzenden, dan zijn de verzendkosten gewoon hogere bij Barbiere di Figaro.
Of mag zoiets niet gezegd worden? Ik ben namelijk nog heel voorzichtig geweest om niemand tegen de schenen te schoppen.
Wat was dan zo negatief? Het feit dat Manandshaving ¤ 2 minder verzendkosten vraagt? Ik snap echt niet dat sommige van jullie tegen de schenen getrapt worden vanwege feiten.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:22 schreef znarch het volgende:
[..]
Je komt over als een nogal zielig mannetje wiens lolly in het verre verleden eens afgepakt is door iemand van BDF.
Als ik elke keer als ik jou jezelf negatief hoor uitlaten over alleen die ene webwinkel op je blog, tweakers, fok of een andere forum een euro zou krijgen had ik inmiddels een nieuwe krabber kunnen kopen.
Het zit blijkbaar erg diep bij je. En dit is je al eens eerder vermeld (niet hier overigens).
Het feit dat je je altijd (soms direct soms vrij subtiel) negatief uitlaat over 1 webshop. Er zijn er minimaal 10 in NL die scheerproducten kopen en je noemt er bijna altijd maar 1.quote:
Zelfs als ik dit in verleden wel eens gedaan zou hebben, houd dat niet in dat ik nu niet zou kunnen schrijven dat bij de concurrentie de verzendkosten gewoon lager liggen. Want ik deed niet meer dan dat, en ik legde nog eens uit waarom ik niet bij een webwinkel koopt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:30 schreef znarch het volgende:
[..]
Het feit dat je je altijd (soms direct soms vrij subtiel) negatief uitlaat over 1 webshop. Er zijn er minimaal 10 in NL die scheerproducten kopen en je noemt er bijna altijd maar 1.
Maar nogmaals, je weet dit dondersgoed, je bent hierover al eerder aangesproken. Ik vind het nogal triest overkomen. Zeker als je jouw posts al wat langer leest dan vandaag is het allemaal nogal veel van hetzelfde steeds.
Ik houd er verder over op. Als jij hier vrolijk van wordt moet je vooral je gang gaan gok ik. Ik ken je riedeltje intussen.
Waaaaat, dat is echt achterlijk duur.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:02 schreef Xa1pt het volgende:
http://www.scheersalon.nl(...)sjes/p-1b/6PACK.html
Mesjes zijn vaak goedkoper te vinden via Ebay ja. Al wet ik niet of dat ook zo is met samplepacksquote:Op dinsdag 29 april 2014 18:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Waaaaat, dat is echt achterlijk duur.
bijna 17e voor 45 mesjes
Met samplepacks valt dat geloof ik tegen, de mesjes zijn vooral in bulk goedkoper via eBay per pakje zijn de prijzen van Nederlandse webwinkels nog niet heel gek.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:03 schreef znarch het volgende:
[..]
Mesjes zijn vaak goedkoper te vinden via Ebay ja. Al wet ik niet of dat ook zo is met samplepacks
http://www.ebay.com/itm/5(...)&hash=item3a7a868b2aquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:03 schreef znarch het volgende:
[..]
Mesjes zijn vaak goedkoper te vinden via Ebay ja. Al wet ik niet of dat ook zo is met samplepacks
Mjah, maar dit is geen samplepack te noemen, zijn gewoon zes pakjes.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:03 schreef znarch het volgende:
[..]
hier kan je ze zelf samenstellen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Mjah, maar dit is geen samplepack te noemen, zijn gewoon zes pakjes.
Die tik je ergens anders, ook los, veel goedkoper op de kop.
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier kan je ze zelf samenstellen.
http://www.maggardrazors.(...)s/de-blade-samplers/
Jep, maar als je net instapt wel handig.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:57 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Waaaaat, dat is echt achterlijk duur.
bijna 17e voor 45 mesjes
Proraso is bij manandshaving.nl juist aanzienlijk duurder dan bij BdFquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
Liever niet, want dan kom ik dadelijk ook een tweede hypotheek af te sluiten voor al die internet aankopen van klassieke scheerproducten lol.
Maar het verzendkosten verhaal zit wat in, maar als je kijkt naar Proraso en dergelijke dan zou je bij masnandshaving goedkoper uit kunnen zijn.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een webshop, weleens meegemaakt dat PIN 0,25 ct kost en IDEAL 0,50 cent.quote:Op woensdag 30 april 2014 00:01 schreef ToT het volgende:
GODVER!
Bestelling gedaan bij die Figaro website die hier in de OP staat en ik heb voor een betaling met PayPal gekozen. Er staat nergens dat het ¤2,50 extra kost!Daar kwam ik pas NA het afrekenen achter.
Ja in het Paypal scherm zelf had ik wel moeten zien dat het bedrag hoger was dan het originele eindbedrag, maar ik ging er gewoon van uit dat als er GEEN mededeling staat over bijkomende kosten, dat die er dan ook gewoon niet zijn!
Zijn ze niet wettelijk verplicht daar een melding over te plaatsen?
Ik heb ze meteen ff een mailtje gestuurd, want dit vind ik ff goed klote.Ah shit, en ik zie nu ook dat ik de kortingscode vergeten ben.
Totaal: ¤30,70quote:Op woensdag 30 april 2014 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit meegemaakt bij een webshop, weleens meegemaakt dat PIN 0,25 ct kost en IDEAL 0,50 cent.
wat verwacht je van hun?quote:Op woensdag 30 april 2014 00:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Totaal: ¤30,70
Subtotaal: ¤25,37
Verzendkosten DHL Express: ¤4,92
PayPal fee:: ¤2,50
BTW 21%: ¤6,36
Totaal: ¤39,15
Dat ze dat geld terugstorten, het liefst.quote:Op woensdag 30 april 2014 00:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat verwacht je van hun?
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-fees
Dit vind ik nergens op slaan van een webshop. Ik weet dat de webshop er fees ervoor betalen. Dat een webshop daar een vergoeding voor vraagt dat begrijp ik ook wel. Maar dat ze het er niet bij zetten bij het bestellen dat er extra's bij komt ivm betaling met Paypal vind ik een smerig spelletje. Veel webshops vragen niet eens een vergoeding, maar als ze het vragen staat het altijd bij het bestellingsoverzicht wat de kosten zijn.quote:Op woensdag 30 april 2014 00:01 schreef ToT het volgende:
GODVER!
Bestelling gedaan bij 1 van die websites die hier in de OP staan en ik heb voor een betaling met PayPal gekozen. Er staat nergens dat het ¤2,50 extra kost!Daar kwam ik pas NA het afrekenen achter.
Ja in het Paypal scherm zelf had ik wel moeten zien dat het bedrag hoger was dan het originele eindbedrag, maar ik ging er gewoon van uit dat als er GEEN mededeling staat over bijkomende kosten, dat die er dan ook gewoon niet zijn!
Zijn ze niet wettelijk verplicht daar een melding over te plaatsen?
Ik heb ze meteen ff een mailtje gestuurd, want dit vind ik ff goed klote.Ah shit, en ik zie nu ook dat ik de kortingscode vergeten ben.
Maar goed, dat is mijn eigen stomme fout.
Ik hoop dat ze dit ff netjes gaan afhandelen.
quote:Op woensdag 30 april 2014 10:35 schreef ToT het volgende:
Ik heb supersnel een mailtje terug van hen gekregen; ze hebben meteen de PayPal fee teruggestort en tevens mijn bestelling geannuleerd zodat ik mag beslissen of ik toch alsnog wat bij hen wil bestellen én of ik gebruik wil maken van de kortingscode hier.
Ik ben dik tevreden over deze afhandeling!
Ik ga meteen een nieuwe bestelling plaatsen, maar ga dan wel met iDeal betalen!
Dan1979geboren is best bekend, maar niet als fokker.quote:Op woensdag 30 april 2014 11:09 schreef ToT het volgende:
Ik struikel net hierover op youtube!
Okee, welke FOK!ker is dit?
Okee dan!quote:Op woensdag 30 april 2014 11:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dan1979geboren is best bekend, maar niet als fokker.
Die website is wel aan een update toe jaquote:Op woensdag 30 april 2014 09:37 schreef Twiitch het volgende:
Mijn enige klacht over BdF is die afzichtelijke website.
quote:Op woensdag 30 april 2014 10:35 schreef ToT het volgende:
Ik heb supersnel een mailtje terug van hen gekregen; ze hebben meteen de PayPal fee teruggestort en tevens mijn bestelling geannuleerd zodat ik mag beslissen of ik toch alsnog wat bij hen wil bestellen én of ik gebruik wil maken van de kortingscode hier.
Zo te zien komt er $12 aan verzendkosten bij.quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier kan je ze zelf samenstellen.
http://www.maggardrazors.(...)s/de-blade-samplers/
Geef mij een paar Euro en een adres, dan kan ik wel een pakketje losse mesjes in een envelop stoppen en opsturen.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Zo te zien komt er $12 aan verzendkosten bij.
quote:Op woensdag 30 april 2014 13:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Geef mij een paar Euro en een adres, dan kan ik wel een pakketje losse mesjes in een envelop stoppen en opsturen.
quote:Op woensdag 30 april 2014 13:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik PM als ik thuis ben wel eventjes wat ik heb liggen en eventuele kosten.
Die blauwe/oranje verpakking?quote:Op woensdag 30 april 2014 13:19 schreef ToT het volgende:
Ik heb hier zelf trouwens een pakje Super Max liggen. Is dat wat?
Voor ¤1,50 gekocht.
Yup die!quote:Op woensdag 30 april 2014 13:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die blauwe/oranje verpakking?
Niks mis mee volgens mij.
Ja, is ook belangrijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup die!
Ah fijn!Dan heb ik tenminste al een redelijke basis om mee te beginnen, maar ik vind het sowieso fijn om meerdere soorten uit te proberen.
quote:Op woensdag 30 april 2014 13:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, is ook belangrijk.
Dat vind ik een van de meest persoonlijke aspecten van het DE scheren, wat bij de een geweldig werkt zorgt bij de ander voor een hoop irritatie.
Al zou ik de eerste scheerbeurten dan gewoon die Supermax gebruiken. Als je de techniek nog moet leren is het handig wanneer je setup ook hetzelfde blijft.
Was ik sowieso ook van plan ja!quote:Op woensdag 30 april 2014 13:29 schreef znarch het volgende:
Precies ja. Eerst maand ofzo dezelfde mesjes gebruiken lijkt mij het handigst.
Dat is een stuk beter dan wat Shaveandmore bij mij deed toen ik ik liet weten dat ik tijdens het bestelprocess plots een kortingscode kreeg wat ik niet wist.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:35 schreef ToT het volgende:
Hm goed waardeloos van Shaveandmore dan.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:09 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat is een stuk beter dan wat Shaveandmore bij mij deed toen ik ik liet weten dat ik tijdens het bestelprocess plots een kortingscode kreeg wat ik niet wist.
Want ik geloof dat Shaveandmore helemaal niet terug gemaild heeft toenDus dat hebben ze inderdaad mooi opgelost, maar dat heeft vaak ook te maken met de wetgeving, want je kunt het gewoon terug sturen binnen 7 dagen. Overigens bied iDeal geen aankoop bescherming, dat bied PayPal wel
En PayPal werkt ook niet echt in voordeel van een webwinkelier want als jij zegt je hebt niks ontvangen, dan zegt PayPal tegen de webwinkelier misschien ook nog dat die gewone track and trace niet volstaat .
Nouja ze zijn het gewoon niet verplicht hequote:Op woensdag 30 april 2014 16:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Hm goed waardeloos van Shaveandmore dan.
Nee ik had al om 6 uur vanochtend een antwoord in mijn mailbox!
Nee ik bedoel vooral dat ze bij jou niet eens de moeite hebben genomen om terug te mailen. Dat is toch wel het minste wat je kunt verwachten?quote:Op woensdag 30 april 2014 16:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nouja ze zijn het gewoon niet verplicht heZe hadden natuurlijk een paar euro kunnen terugboeken, maar eigenlijk had ik gewoon vette pech.
Oh ze zullen me wel als een lastige klant gezien hebben, die na het afronden van zijn bestelling even mailt of hij de misgelopen korting alsnog zou kunnen krijgen.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee ik bedoel vooral dat ze bij jou niet eens de moeite hebben genomen om terug te mailen. Dat is toch wel het minste wat je kunt verwachten?
Which reminds me; ik moet mijn woningstichting ff bellen want die klootviolen reageren OOK niet op mijn mail!
Edit: Lang offtopic verhaal weggehaald over een bedrijf dat zeer slechte service geleverd heeft.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Oh ze zullen me wel als een lastige klant gezien hebben, die na het afronden van zijn bestelling even mailt of hij de misgelopen korting alsnog zou kunnen krijgen.
Maar inderdaad de meeste webwinkels e-mailen dan op zijn minst terug, en ja heb je en nee kun je krijgen. De Hunkemuller wou er namelijk ook niet in mee gaan, en gebruik maken van de wet koop op afstand was me teveel moeite
Heb je al geroken aan die Edwin Jagger Lime & Pomegranate? Ik vond het persoonlijk niet zo lekker ruiken.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:41 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag mn pakket uit de USA binnen gehad! Vrij vlot en zonder problemen verlopen.
Had eigenlijk de Cat O' Nine Tails verwacht, maar ik had schijnbaar de Bay Rum besteld.
Geeft nog nietsHeb er nog een paar samples bij gehad zoals je ziet (op de foto ontbreekt de Edwin Jagger Lime & Pomegranate shave cream en ASB sample)
Hier wordt het goed uitgelegd, hij heeft ook nog video's over de rest.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:42 schreef ToT het volgende:
4 Bloedinkjes waarvan 2 echt bij elkaar zitten, dus die zou ik als 1 moeten tellen!
Eentje precies onder mijn lip; die viel te verwachten, want daar heb ik een vervelend bultje zitten.
Een ander bultje bleef vreemd genoeg intact, terwijl die met die gewone mesjes in het begin wel vaak bloedde.
Verder bij de hals ook wel wat puntjes, maar da's vergelijkbaar met wat ik met die andere mesjes heb.
Ik denk trouwens dat ik het mesje veel te recht op de huid gezet heb. Als ik 'm de volgende keer wat schuiner zet, zal het vast beter gaan.
Hoe dan ook; ik vond het doodeng!Mijn badkamer is erg donker, ik ben brildragend (en met het scheren doe ik die af) en stond vrij ver van de spiegel.
De huid was wel wat gevoeliger met aftershave, maar misschien moet ik op een balsem overstappen.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 16:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hier wordt het goed uitgelegd, hij heeft ook nog video's over de rest.
Jeetje, wat een gigantische fles, hoeveel zit daarin?quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:41 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag mn pakket uit de USA binnen gehad! Vrij vlot en zonder problemen verlopen.
Had eigenlijk de Cat O' Nine Tails verwacht, maar ik had schijnbaar de Bay Rum besteld.
Geeft nog nietsHeb er nog een paar samples bij gehad zoals je ziet (op de foto ontbreekt de Edwin Jagger Lime & Pomegranate shave cream en ASB sample)
Even kijken of ik deze zal gebruiken en daarna de Cat alsnog ga halen of deze gelijk verkoop en de Cat bestel
Ik ben iig zeer te spreken over Maggards. Super support, super vriendelijk en ERG goed bereikbaar!
Dikke thumbs up!
Ow en de nieuwe scheerkommen van mijzelf en mijn vrouw
[ afbeelding ]
Ik vertrek morgen naar Barcelona, en heb al de Carrefour Hypermarket op de map gemarkeerd, ik verwacht namelijk dat ik daar wel goedkope Spaanse scheerproducten vind.quote:Op donderdag 1 mei 2014 17:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Kreeg vandaag een text van m'n oudelui die paar maanden in Spanje zitten, dat ze allemaal scheerspullen hadden gevonden. Floid grote fles 6,45 enzo. Ben benieuwd. Ga Juni die kant op.
oh wacht er was er nog eentje de moeite waard. Zoek het straks op.quote:Op donderdag 1 mei 2014 17:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik vertrek morgen naar Barcelona, en heb al de Carrefour Hypermarket op de map gemarkeerd, ik verwacht namelijk dat ik daar wel goedkope Spaanse scheerproducten vind.
Ik weet zelf nog niet zeker wat ik mee terug neem, maar Floid staat ook op het lijstje in iedere geval. Maar ik verwacht geen prijzen zoals in Tsjechië.
Ik heb op mijn blog een heel lijstje staan, La Toja, Lea, Williams etc.quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:16 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
oh wacht er was er nog eentje de moeite waard. Zoek het straks op.
barcelona zit een el corte ingles. Daar hebben ze veel. En in barri gotic zitten veel kunstenaars, maar ook artisan mensen. Best kans op een leuk handgemaakt zeepje daar.quote:Op donderdag 1 mei 2014 18:35 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik heb op mijn blog een heel lijstje staan, La Toja, Lea, Williams etc.
Maar een hele goedkope menthol aftershave zou de Kinesia Artic Aftershave zijn. Maar ik kijk gewoon wat ik tegen kom en ruiik dan gewoon aan die aftershaves, scheercremes, scheerstaven.
Ik heb ook gelezen dat het gewoon een duur winkelcentrum isquote:Op donderdag 1 mei 2014 18:39 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
barcelona zit een el corte ingles. Daar hebben ze veel. En in barri gotic zitten veel kunstenaars, maar ook artisan mensen. Best kans op een leuk handgemaakt zeepje daar.
Bartex is ruk. En daar krijg je geen schuim van. Is ready 2 use uit de pot. Maar goed, dat is mijn mening. Er zijn mensen die er gek op zijn. Staat hier weg te rotten in een hoekje in een kast.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:25 schreef ToT het volgende:
Ah, ff gegoogled, maar het blijkt dus dat mijn pot Bartex gewoon is uitgedroogd.Daarom was het lastige, harde, korrelige troep waar ik echt veel van moest gebruiken voor ik een beetje schuim kreeg.
Ja ik heb het nooit eerder gebruikt, dus weet niet hoe het spul er normaal uitziet.
Hehehe duidelijke taal!quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:26 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Bartex is ruk. En daar krijg je geen schuim van. Is ready 2 use uit de pot. Maar goed, dat is mijn mening. Er zijn mensen die er gek op zijn. Staat hier weg te rotten in een hoekje in een kast.
Ja. Hoewel er in de USA een DVH Guild is. Maar persoonlijk ben je dan qua kwaliteit beter af met een tube palmolive. Eerstvolgende instap is proraso met een kleine 7 euro per potje excl. verz.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Hehehe duidelijke taal!
Ik heb er een scheut water bijgeflikkerd en het als een gek op zitten kloppen, en nu ziet het er wel redelijk uit.
Ik denk dat ik bij de volgende scheerbeurt toch maar mijn tube De Gulden Hand scheercrème ga gebruiken.
Of is dat ook een sub-optimaal merk?
quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:48 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Ja. Hoewel er in de USA een DVH Guild is. Maar persoonlijk ben je dan qua kwaliteit beter af met een tube palmolive. Eerstvolgende instap is proraso met een kleine 7 euro per potje excl. verz.
In Amerika hebben ze in vergelijking tot Europa gewoon geen groot aanbod aan goedkope scheerproducten.quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:48 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Ja. Hoewel er in de USA een DVH Guild is. Maar persoonlijk ben je dan qua kwaliteit beter af met een tube palmolive. Eerstvolgende instap is proraso met een kleine 7 euro per potje excl. verz.
quote:Op donderdag 1 mei 2014 19:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
In Amerika hebben ze in vergelijking tot Europa gewoon geen groot aanbod aan goedkope scheerproducten.
Want in Europa heb je echt veel aanbod
Ja ze wel dan weer meer artisans in Amerika geloof ikquote:Op donderdag 1 mei 2014 19:58 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]Hoewel ik wel echt een aantal op mijn verlanglijst heb staan. Mike's enzo. http://www.mikesnaturalso(...)s/Shaving_Soaps.html
Col. Conk.
Wil nog erg graag iets proberen met bay rum. Al is het maar een sample. Maar dat is bijna niet te vinden.
Nou MdC staat ook nog erg hoog op mijn lijstje. Maar ook dure zeep om "te proberen".quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja ze wel dan weer meer artisans in Amerika geloof ik
Voor de prijs is het inderdaad ook een prima scheerzeep, maar er zijn naar mijn mening veel betere budget scheerzepen, alleen dat is in Nederland dan beperkt tot Palmolive.quote:Op donderdag 1 mei 2014 20:52 schreef Twiitch het volgende:
Ik vind DVH een prima zeep voor de prijs die je betaalt.
Gister toevallig nog een kuipje extra fris gehaald bij de OP=OP, voor 1,69.
Oh, en hun ASB moet je zeker eens proberen, werkt heel goed. Wel een beetje dik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |