Het valt reuze mee als het kwartje eenmaal is gevallen.quote:Op zondag 13 april 2014 02:34 schreef Novermars het volgende:
[..]
Helaas allemaal al gehad. De volgende keer dat ik een determinant moet berekenen van een 5x5 matrix loop ik huilend de zaal uit
Dat is best wel normaal bij een examen. Ik had er een als ik me niet vergis en dat was een feestje in vergelijking met de bewijsvraagjes.quote:Op zondag 13 april 2014 02:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is wel behoorlijk wat werk ja, wat een naaidocent heb je als hij dat voor de lol op een tentamen gaat vragen.
Omdat een student geen hond is die genoegen moet nemen met het uitvoeren van trucjes.quote:Op zondag 13 april 2014 02:36 schreef Rezania het volgende:
Eh, vast wel dat eerste, maar dat schrijf ik nooit op, dus heb ik niet geleerd.![]()
En waarom helaas?
Zoals je al stelt, het is veel schrijfwerk. Maak je één schrijffoutje ergens, mag je van voren af aan beginnen na je controle op het einde. Dat is niet fijn op een tentamen. Geef dan gewoon een drie keer drie matrix, dat is dezelfde techniek maar gaat sneller.quote:Op zondag 13 april 2014 02:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het valt reuze mee als het kwartje eenmaal is gevallen.
Het is wel veel schrijfwerk.
[..]
Dat is best wel normaal bij een examen. Ik had er een als ik me niet vergis en dat was een feestje in vergelijking met de bewijsvraagjes.
Gelukkig ben ik geen wiskundige hè.quote:Op zondag 13 april 2014 02:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat een student geen hond is die genoegen moet nemen met het uitvoeren van trucjes.
Misschien was de truc wel dat hij de matrix diagonaliseerde en vervolgens det AB = det A det B toepaste.quote:Op zondag 13 april 2014 02:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat een student geen hond is die genoegen moet nemen met het uitvoeren van trucjes.
Ik denk dat je non-homogeneous bedoeltquote:Op zondag 13 april 2014 02:30 schreef Rezania het volgende:
Wij leerde het zo. Als de functie niet gelijk was aan nul was het wel fucking vaag, dan moest je maar wat verzinnen of zo.!
Het is niet een kwestie van begrijpen? Om maar een heel obvious voorbeeld te noemen, biochemische processen, daar zit aardig wat 'begrijpen' achter...quote:Op zondag 13 april 2014 12:55 schreef theunderdog het volgende:
Waarom word biologie eigenlijk gezien als een bèta vak?
Het is immers gewoon een kwestie van leren en niet begrijpen zoals dat met wiskunde wel het geval is.
Ahja, natuurlijk, ik had het anders moeten verwoorden.quote:Op zondag 13 april 2014 13:30 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van begrijpen? Om maar een heel obvious voorbeeld te noemen, biochemische processen, daar zit aardig wat 'begrijpen' achter...
Ik hoop echt dat je aan het trollen bentquote:Op zondag 13 april 2014 12:55 schreef theunderdog het volgende:
Waarom word biologie eigenlijk gezien als een bèta vak?
Het is immers gewoon een kwestie van leren en niet begrijpen zoals dat met wiskunde wel het geval is.
Het is heel erg simpel, maar wat een kutwerkje zeg. Bijna net zo erg als bewijzen datquote:Op zondag 13 april 2014 02:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het valt reuze mee als het kwartje eenmaal is gevallen.
Het is wel veel schrijfwerk.
Nee, biologie is qua moeilijkheidsgraad op geen enkele manier te vergelijken met wiskunde.quote:Op zondag 13 april 2014 13:33 schreef spacer730 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je aan het trollen bent
quote:Op zondag 13 april 2014 13:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, natuurlijk, ik had het anders moeten verwoorden.
Het is meer dat iedereen met een gemiddeld IQ biologie kan begrijpen, het is slechts een kwestie van leren. Wiskunde daarentegen moet je echt aanleg voor hebben.
En nog minder is de middelbare te vergelijken met de uni.quote:Op zondag 13 april 2014 13:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, biologie is qua moeilijkheidsgraad op geen enkele manier te vergelijken met wiskunde.
Uiteraard.quote:Op zondag 13 april 2014 13:37 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
En nog minder is de middelbare te vergelijken met de uni.
Ik moest lachenquote:Op zondag 13 april 2014 13:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, natuurlijk, ik had het anders moeten verwoorden.
Het is meer dat iedereen met een gemiddeld IQ biologie kan begrijpen, het is slechts een kwestie van leren. Wiskunde daarentegen moet je echt aanleg voor hebben.
Was mijn post over dat biologie qua moeilijkheidsgraad niet te vergelijken is met wiskunde, echt zo fout dan?quote:Op zondag 13 april 2014 13:42 schreef Anoonumos het volgende:
Bij de meeste wiskunde instituten zit wel een Mathematical Biology / Biomathematics groep. Dat is wel vet.
En biophysics bij natuurkunde.
En bioinformatica bij informatica.quote:Op zondag 13 april 2014 13:42 schreef Anoonumos het volgende:
Bij de meeste wiskunde instituten zit wel een Mathematical Biology / Biomathematics groep. Dat is wel vet.
En biophysics bij natuurkunde.
Vanuit de middelbare school vakken gezien had je wel een punt, maar verder niet echt.quote:Op zondag 13 april 2014 13:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Was mijn post over dat biologie qua moeilijkheidsgraad niet te vergelijken is met wiskunde, echt zo fout dan?
Natuurlijk, ik stelde het wat ongenuanceerd, maar verder...
Nee want daar stelt wiskunde net zo weinig, als het al niet minder is, voor als biologiequote:Op zondag 13 april 2014 13:51 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Vanuit de middelbare school vakken gezien had je wel een punt, maar verder niet echt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |