SPOILER: MAL-lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FOK! Anime aanradersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.
Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen.
Er zijn Drie verschillende ''Populaire'' codecs waar je anime mee kunt kijken.
Je hebt KCP- Kawaii Codec Pack deze codec pack bevat de meest essentile codecs die nodig zijn voor het bekijken van anime. Bij KCP is ook de media speler MPC-HC aanwezig. Dit is een mediaspeler die uitermate geschikt is voor het bekijken van anime.
Het CCCP-Project is een pakket speciaal ontwikkeld voor anime. Het voordeel van CCCP is dat het al een lang lopend project is. Het biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden als KCP. Enig nadeel bij CCCP is wel dat het niet constant wordt gepdatet en er dus lange intervals zijn.
En als laatst heb je ook nog K-lite Codec pack
K-lite kun je het beste gebruiken in combinatie met MPC-HC het biedt vergelijkbare functies aan zoals KCP, en CCCP hebben.
De beste Media speler die wordt aangeraden voor het kijken van anime is MPC-HC Deze speler is geschikt voor het kijken van anime en geeft ook nog eens een betere beeldkwaliteit.
Kan ik downloaden via IRC?
Een guide om via IRC downloaden is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.
Help! Mijn plaatjes doen het niet. Wat nu?
Je bent aan het hotlinken, en dit mag niet. Upload het plaatje via Imgur of Photobucket en plaats hem opnieuw.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post), opent het volgende deel! Er worden ook statistieken bijgehouden.
disclaimer: de Topic Titel is niet in alle gevallen de mening van de topic starter
Aye. Series is madness.quote:
Was anders ook goed gelukt bij Arpeggio of blue steelquote:Op zaterdag 12 april 2014 16:34 schreef DeZwabber het volgende:
En tja, ok, ruimteschepen etc. in CGI, dat is tegenwoordig bijna onvermijdelijk. Maar characters in CGI why![]()
Mja, verder is het wel tof.
Niet gezien.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:43 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Was anders ook goed gelukt bij Arpeggio of blue steel
Sidonia heeft dat volgens mij ook. Word bijna agressief van die knikjes die ieder personage met haar hoofd doetquote:Op zaterdag 12 april 2014 16:34 schreef DeZwabber het volgende:
En tja, ok, ruimteschepen etc. in CGI, dat is tegenwoordig bijna onvermijdelijk. Maar characters in CGI why![]()
Mja, verder is het wel tof.
Het ging over Sidonia. Inderdaad, die subtiele lichaamsbewegingen zijn ergerlijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 16:47 schreef gniffie het volgende:
[..]
Sidonia heeft dat volgens mij ook. Word bijna agressief van die knikjes die ieder personage met haar hoofd doet
"Achterlijke" kodomo animes(hamtaro,pokemon etc) die uitgezonden door tvzenders zijn inderdaad voor de jongsten,One Piece manga grootste doelgroep is verrasend genoeg de gemiddelde Japanse huisvrouw(!).En we heben ook nog eens weaboo's die alles verpesten.quote:
Btooom! moet je eens checkenquote:Op zaterdag 12 april 2014 18:31 schreef Hermanna het volgende:
Akuma No Riddle is mijn soort survival serie.
Vind je?quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:26 schreef wdn het volgende:
B+S 2 was aardig/goed dus die blijf ik kijken
Ja aardig hequote:Op zaterdag 12 april 2014 19:16 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Vind je?
Actie zag er opzich goed uit, verhaal is meh en de animatie is nog wel wat stijfjes
Die statische animatie in de 2e ep van FTquote:Op zaterdag 12 april 2014 19:23 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja aardig he
Dat is niet van nivo FT of SE Not!
?quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:09 schreef Qunix het volgende:
Underwater fansubs staat nu op mijn blacklist.
-19:17 (tijd aflopend) is er een hidden karakter in de subs wat een memoryleak veroorzaakt.
Weird, bij mij zie ik een sprongetje van 2,9gb naar 3 en daarna weer terug naar 2,9quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:17 schreef Qunix het volgende:
Na 2 keer bij -19:17 van Sidonia van Underwater loopt het beeld vast en zie ik mijn memory verdubbelen zodat ik geforceerd mijn computer moet herstarten.
Na mvk uitgepakt te hebben en de subs gecheckt te hebben zie ik een raar karakter in de subs wat vermoedelijk de boosdoener is. Ik zie ook nergens anders dat terugkomen. (het is een rechthoek wat betekent dat het een niet gesupport karakter is)
Binnen 10 seconden 4GB alleen voor mplayer tot het geheugen vol is en alles vast loopt (swap geheugen)quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:53 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Weird, bij mij zie ik een sprongetje van 2,9gb naar 3 en daarna weer terug naar 2,9
quote:Op zaterdag 12 april 2014 18:31 schreef Hermanna het volgende:
Akuma No Riddle is mijn soort survival serie.
´Ik mis Maka's dodevissenogen.´quote:
Beste anime zijn wat mij betreft: Mushishi Zoku Shou, No Game No Life en One Week Friends, maar heb de Shaft en de Noitamina series nog niet gezienquote:Op zaterdag 12 april 2014 14:09 schreef poker4lifee het volgende:
laatste 2 topics een beetje doorgescrolled, wat vinden jullie de beste nieuwe anime?
Hmm, die brickwalling was mij niet opgevallen eigenlijk, eens opnieuw kijken straks. Kijken of ik het hoor.quote:Op zaterdag 12 april 2014 21:34 schreef Qunix het volgende:
Ik vind de CGI in de achtergrond best tof. Ook vanuit de cockpit. Maar de characters en helemaal de kleine details uitvergroot is t... Toch iets te veel CGI.
Dit is geen anime maar een CGInime.
Ohja en een aantal geluid effecten hebben ze een loudness-war van gemaakt.
nicequote:Op zaterdag 12 april 2014 22:10 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
´Ik mis Maka's dodevissenogen.´
Maar even serieus. Soul Eater zag er uit zoals ik me voorstel dat een collaboratie van Tim Burton en David Lynch er uit zou zien. Dit ziet er uit als het downsyndroom met enge kakkerlakogen.
Neemt niet weg dat ik nog hoop heb voor Medusa's zus. En de cameo's van de bonafide SE-cast.
[..]
Beste anime zijn wat mij betreft: Mushishi Zoku Shou, No Game No Life en One Week Friends, maar heb de Shaft en de Noitamina series nog niet gezien
quote:
welke serie?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐙
For real, wat is op met die bijna-incestquote:Op zondag 13 april 2014 00:59 schreef Hermanna het volgende:
Mahouka leek me wel interessant maar het begint toch een beetje lame te worden. En dat broer/zus gedoe is best creepy.
quote:Op zondag 13 april 2014 12:42 schreef DeZwabber het volgende:
[..]Euh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok.Helemaal super.
Anime niet gezien, maar in de beschrijving staat toch duidelijk dat ze 'meer voor haar broer voelt dan broederliefde'? Daarom kijk ik 'm ook niet, heb geen zin in incest.quote:Op zondag 13 april 2014 12:44 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
For real, wat is op met die bijna-incest
Echte liefde is onverwoestbaar.quote:Op zondag 13 april 2014 13:33 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Anime niet gezien, maar in de beschrijving staat toch duidelijk dat ze 'meer voor haar broer voelt dan broederliefde'? Daarom kijk ik 'm ook niet, heb geen zin in incest.
Liefde kun je best verwoesten, gewoon je best doen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./A/non's with his waifu, all's right in the world.
One Week Friends lijkt meer naar een komisch drama te neigen zoals Fifty First Dates dan een typische onbenullige slice of life.quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:57 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
niceno game no life zal ik ook nog ff kijken
heb niet zoveel met die slice of life anime zonder gevechten/sport
Mushishi vond ik ook niks aanpaar eps van gezien toen maar vond het maar vaag allemaal en was steeds hetzelfde
misschien wat verder door moeten kijken tho
Hermanna tu es loco. Mahouka heeft in de eerste aflevering een vrachtlading aan informatie over de setting vol technische termen, de hoofdpersoon lijkt de grootste Garry Stu te gaan worden sinds Sword Art Online's Kirito en die glorieuze Weeds-Blooms discriminatie, maar dat alles komt natuurlijk in het niet in vergelijking met een paar vagelijk suggestieve freudiaanse verhoringen van de deuteragonist dat ze haar broer wel ziet zitten.quote:Op zondag 13 april 2014 00:59 schreef Hermanna het volgende:
Mahouka leek me wel interessant maar het begint toch een beetje lame te worden. En dat broer/zus gedoe is best creepy.
Wat voor fouten?quote:Op zondag 13 april 2014 11:07 schreef Xaryna het volgende:
Met Psycho-Pass begonnen maar de hoeveelheid fouten in het verhaal stoort me wel.
Geen idee of spoiler, maar ik zet het in spoiler to be safe! Heb nog maar 3 eps gezien, dus zal wel meevallen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
quote:Op zondag 13 april 2014 13:57 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Geen idee of spoiler, maar ik zet het in spoiler to be safe! Heb nog maar 3 eps gezien, dus zal wel meevallen.Serie lang niet meer gezien, maar volgens mij is dat juist de plot lijn waar heel de serie om draait.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
Ja, dat het om de morele implicaties gaat, snap ik, maar zeg dan niet dat vanaf dat punt therapie onmogelijk is, om dan vervolgens iemand met niet meer dan 2 zinnen weer onder die waarde te krijgen.quote:Op zondag 13 april 2014 13:58 schreef gniffie het volgende:
[..]
Serie lang niet meer gezien, maar volgens mij is dat juist de plot lijn waar heel de serie om draait.
quote:
Hierom moeten die lapzwans Ivo Opstelten en zijn trawant Fred Teeven heel goed uitkijken met hun snelrecht.quote:Op zondag 13 april 2014 14:05 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ja, dat het om de morele implicaties gaat, snap ik, maar zeg dan niet dat vanaf dat punt therapie onmogelijk is, om dan vervolgens iemand met niet meer dan 2 zinnen weer onder die waarde te krijgen.
Minority Report ooit gezien?quote:Op zondag 13 april 2014 14:05 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ja, dat het om de morele implicaties gaat, snap ik, maar zeg dan niet dat vanaf dat punt therapie onmogelijk is, om dan vervolgens iemand met niet meer dan 2 zinnen weer onder die waarde te krijgen.
Ja, leuke film.quote:
[..]
Geen idee of spoiler, maar ik zet het in spoiler to be safe! Heb nog maar 3 eps gezien, dus zal wel meevallen.Akane is gewoon moe. Sybil heeft geen rekening met Akane gehouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In een universum waar geen moe bestaat leeft Akane dus. Toeval?
Helemaal super.
Zou het zomaar kunnen dat het feit dat de methode niet absoluut gegarandeerd is een gemeenschappelijk plotpunt kan zijn?quote:
HET KAN GEWOON NIET MET TWEE ZINNEN. Misschien dat je dat zou kunnen beargumenteren als iemand die voorbij het punt is na jarenlange therapie misschien weer terug komt, maar nu is het gewoon 'rustig maar, ik doe je niks' en BAM, weer helemaal tiptop in orde. Dat hadden ze dan jaren terug bij invoering van het systeem al kunnen ontdekken. Nu zeggen ze stellig dat voorbij dat punt ALLE THERAPIE ZINLOOS IS, dus ik neem aan dat dat uit ervaring is, en dan slaat het hele plot nergens meer op.quote:Op zondag 13 april 2014 14:17 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Zou het zomaar kunnen dat het feit dat de methode niet absoluut gegarandeerd is een gemeenschappelijk plotpunt kan zijn?
Jij snapt er ook niks van.quote:
De reden dat haar score in eerste instantie zo omhoog schoot was naast de verkrachting ook het idee dat ze in therapie zou moeten wat neerkomt op een gevangenisstraf voor onbepaalde tijd/TBS ofwel met een dominator in een onherkenbare plas van bloed en ingewanden zou veranderen.quote:Op zondag 13 april 2014 14:19 schreef Xaryna het volgende:
[..]
HET KAN GEWOON NIET MET TWEE ZINNEN. Misschien dat je dat zou kunnen beargumenteren als iemand die voorbij het punt is na jarenlange therapie misschien weer terug komt, maar nu is het gewoon 'rustig maar, ik doe je niks' en BAM, weer helemaal tiptop in orde. Dat hadden ze dan jaren terug bij invoering van het systeem al kunnen ontdekken. Nu zeggen ze stellig dat voorbij dat punt ALLE THERAPIE ZINLOOS IS, dus ik neem aan dat dat uit ervaring is, en dan slaat het hele plot nergens meer op.
N-nooit!quote:
Dat snap ik, maar de score is niet het stressniveau, de score is, zeggen ze, een stabiel iets dat alleen met therapie omlaag kan. Daarom frustreert het me ontieglijk. Het stressniveau is de troebelheid van je kleur, ofzoiets. En die gaat wel snel op en neer.quote:Op zondag 13 april 2014 14:26 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De reden dat haar score in eerste instantie zo omhoog schoot was naast de verkrachting ook het idee dat ze in therapie zou moeten wat neerkomt op een gevangenisstraf voor onbepaalde tijd/TBS ofwel met een dominator in een onherkenbare plas van bloed en ingewanden zou veranderen.
Oei, volgens mij is je psycho pass net iets donkerder geworden. Ik zou maar stoppen met deze serie en eerst kalmeren met Yuru Yuri.quote:Op zondag 13 april 2014 14:28 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de score is niet het stressniveau, de score is, zeggen ze, een stabiel iets dat alleen met therapie omlaag kan. Daarom frustreert het me ontieglijk. Het stressniveau is de troebelheid van je kleur, ofzoiets. En die gaat wel snel op en neer.
Maar wat is therapie dan een serie (geleide) gesprekken met een gekwalificeerde beoordelaar die de voortgang of regressie bij houdt?quote:Op zondag 13 april 2014 14:28 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de score is niet het stressniveau, de score is, zeggen ze, een stabiel iets dat alleen met therapie omlaag kan. Daarom frustreert het me ontiegelijk. Het stressniveau is de troebelheid van je kleur, ofzoiets. En die gaat wel snel op en neer.
Ik dacht gewoon aan normale therapie, maar ze hebben het niet uitgelegd. En dat is een langzaam proces. Niet dat iemand tegen je zegt van 'zo, en nu voel je je beter.' en dat het dan ook zo is.quote:Op zondag 13 april 2014 14:36 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Maar wat is therapie dan een serie (geleide) gesprekken met een gekwalificeerde beoordelaar die de voortgang of regressie bij houdt?
Ja ik ga geen beschrijvingen lezenquote:Op zondag 13 april 2014 13:33 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Anime niet gezien, maar in de beschrijving staat toch duidelijk dat ze 'meer voor haar broer voelt dan broederliefde'? Daarom kijk ik 'm ook niet, heb geen zin in incest.
Agreed.quote:Op zondag 13 april 2014 15:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Sws incest klinkt alleen leuk voor mensen die geen broertjes of zusjes hebben.
[..]
Geen idee of spoiler, maar ik zet het in spoiler to be safe! Heb nog maar 3 eps gezien, dus zal wel meevallen.Is geen plothole. Kijk de rest eerst maar eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je zit verkeerdquote:Op zondag 13 april 2014 14:19 schreef Xaryna het volgende:
[..]
HET KAN GEWOON NIET MET TWEE ZINNEN. Misschien dat je dat zou kunnen beargumenteren als iemand die voorbij het punt is na jarenlange therapie misschien weer terug komt, maar nu is het gewoon 'rustig maar, ik doe je niks' en BAM, weer helemaal tiptop in orde. Dat hadden ze dan jaren terug bij invoering van het systeem al kunnen ontdekken. Nu zeggen ze stellig dat voorbij dat punt ALLE THERAPIE ZINLOOS IS, dus ik neem aan dat dat uit ervaring is, en dan slaat het hele plot nergens meer op.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Er zijn ook mensen met broertjes of zusjes die het een bijzonder leuk idee vinden, alleen worden die meestal behandeld in therapie, of opgesloten.quote:Op zondag 13 april 2014 15:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Sws incest klinkt alleen leuk voor mensen die geen broertjes of zusjes hebben.
Huh. Ben benieuwd! Ik ga sowieso verder kijken hoor, ik vind het concept intrigerend.quote:Op zondag 13 april 2014 15:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Is geen plothole. Kijk de rest eerst maar eens
[..]
Je zit verkeerd
Het is een klassiek verhaal dus als je dit genre vaker hebt gezien is het antwoord op je "plothole" redelijk eenvoudig te raden. Oh en hier zit de fout (ik heb alleen een markering gezet bij 1 van jouw zinnenquote:Op zondag 13 april 2014 15:34 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Huh. Ben benieuwd! Ik ga sowieso verder kijken hoor, ik vind het concept intrigerend.
B-b-baka.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Check!quote:
Het zijn eigenlijk mensen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |