Ik had een keer de melding "Pas op, zakkenrollers op dit station"; Ik stond op het hele station Barendrecht met welgeteld 1 ander persoonquote:Op zondag 13 april 2014 01:30 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, het volgende station is Telford. Let u alstublieft op voor zakkenrollers en zigeuners."
Mensen voelen zich nu aangesproken of zelfs diep gekwetst door die omroep. Sommigen noemen het zelfs racisme.
Ga toch fietsen.
quote:Op zondag 13 april 2014 01:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dan sta je elkaar wel aan te kijken...![]()
Dat is een oude grap inderdaadquote:Op zondag 13 april 2014 01:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik had een keer de melding "Pas op, zakkenrollers op dit station"; Ik stond op het hele station Barendrecht met welgeteld 1 ander persoon
Dan sta je elkaar wel aan te kijken...![]()
Tsja, sommigen kunnen de waarheid nou eenmaal niet onder ogen zien. Maar het is een essentieel deel van de cultuur van zigeuners dat ze een ander voor hun levensonderhoud laten opdraaien. Wat die ander daarvan vindt, tsja.quote:Op zondag 13 april 2014 01:30 schreef James1988 het volgende:
"Dames en heren, het volgende station is Telford. Let u alstublieft op voor zakkenrollers en zigeuners."
Mensen voelen zich nu aangesproken of zelfs diep gekwetst door die omroep. Sommigen noemen het zelfs racisme.
Ga toch fietsen.
Als je dat hele verhaal leest wordt er inderdaad van niks wel heel erg veel gemaakt. En die zogenaamd in hun wiek geschoten hypercorrectelingen mogen zich ook gaan afvragen of hun interpretatie van de gewraakte woorden ZELF niet gewoon racistisch is. Want "gipsies" zijn zigeuners ja. Maar om dat gelijk te stellen met "De hele stad wordt uitgemaakt voor dievenkolonie" daar doe je dan zelf wel wat bij natuurlijk. Ik zou maar snel even gaan nadenken en hopen dat het over waaide, als ik die paniekschoppers in dat dorp was.quote:Op zondag 13 april 2014 01:30 schreef James1988 het volgende:
Ga toch fietsen.
Dit. Precies dit.quote:Op zondag 13 april 2014 01:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je dat hele verhaal leest wordt er inderdaad van niks wel heel erg veel gemaakt. En die zogenaamd in hun wiek geschoten hypercorrectelingen mogen zich ook gaan afvragen of hun interpretatie van de gewraakte woorden ZELF niet gewoon racistisch is. Want "gipsies" zijn zigeuners ja. Maar om dat gelijk te stellen met "De hele stad wordt uitgemaakt voor dievenkolonie" daar doe je dan zelf wel wat bij natuurlijk. Ik zou maar snel even gaan nadenken en hopen dat het over waaide, als ik die paniekschoppers in dat dorp was.
Opzich hele interessante constructie, het zet de verhoudingen op scherp, en zorgt er waarschijnlijk voor dat er maximale inzet van de leverancier is, doe je het goed : krijg je op tijd je geld, doe je het niet goed : krijg je geen geld, en word je business rechtstreeks geraakt, waardoor je alles op alles zult zetten om alles goed voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 13 april 2014 01:59 schreef James1988 het volgende:
Ik kwam een blogpost tegen van Hitachi Data Systems over de nieuwe Intercity Express-treinen die in Engeland zullen gaan rijden. Het Department for Transport heeft een interessante financieringsconstructie afgesproken met de bouwer (Hitachi Rail), het komt erop neer dat de treinen eigendom blijven van de fabrikant die ze ook onderhoudt.
Er zal door de afnemer alleen worden betaald voor de periode waarin de treinen beschikbaar zijn, als een trein niet inzetbaar is door een defect zal Hitachi dit dus rechtstreeks in de portemonnee gaan merken. Een grote uitdaging voor Hitachi waarbij het nog belangrijker is om juiste informatie te krijgen over treinen nog voor ze stuk gaan.
Deze constructie wordt al steeds vaker toegepast. Performance-based contracting noemen ze het. Wel interessant dat ze het nu ook bij treinen toepassen.quote:Op zondag 13 april 2014 12:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opzich hele interessante constructie, het zet de verhoudingen op scherp, en zorgt er waarschijnlijk voor dat er maximale inzet van de leverancier is, doe je het goed : krijg je op tijd je geld, doe je het niet goed : krijg je geen geld, en word je business rechtstreeks geraakt, waardoor je alles op alles zult zetten om alles goed voor elkaar te krijgen.
Ik denk dat we deze constructie in de toekomst nog vaker zullen gaan zien, en dan niet alleen bij treinfabrikanten.
staat gewoon in handboek van de trainmanager / hoofdconducteur dat de vertrekprocedure gestart kan worden als sein veilig is en 20 seconden voor vertrektijd het fluitsignaal zodat de machinist klokslag vertrektijd kan vertrekken.quote:Op zondag 13 april 2014 13:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Je komt op tijd het perron op storen. Toch kun je als derderangs consument niet mee. Deurtjes waren al dicht. "Je meneer, regels!" zei de conducteur.
http://www.voorbeterov.nl/page3.php
Dit is al jaren zo en daar is ook al tijden open over gecommuniceerd. Niet binnengekomen?quote:Op zondag 13 april 2014 13:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Je komt op tijd het perron op storen. Toch kun je als derderangs consument niet mee. Deurtjes waren al dicht. "Je meneer, regels!" zei de conducteur.
nou niet overdrijven he het blijft de ICdquote:Op zondag 13 april 2014 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
dan dat ik met de tong op de schoenen moet staan in het gangpad bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 13 april 2014 13:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nou niet overdrijven he het blijft de ICd
quote:Op zondag 13 april 2014 13:44 schreef Salatrel het volgende:
[..]
nou niet overdrijven he het blijft de ICd
Iedereen die voor de gepubliceerde vertrektijd aanwezig is, moet kunnen instappen. Dat is wat anders dan iemand die na vertrektijd nog komt aanhollen.quote:Op zondag 13 april 2014 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Maar serieus man, zo'n jankverhaal kun je elke dag honderd keer schrijven. Win some, lose some. Als de trein hem wel meegenomen had had iemand anders hem weer net gemist etc.
Gezien de enorm ruime rijtijd en dik 5 minuten stilstaan in Rotterdam, zal dat wel loslopen.quote:Of iemand aan boord had dan in Breda daardoor bus Tachtig naar Kutjebef gemist en was DAT weer het drama van de dag geweest. Nou nou.
er is bij de ns toch wel eens iemand uit gegaan voor zo'n grapje op Bijlmer?quote:Op zondag 13 april 2014 01:30 schreef James1988 het volgende:
Ga toch fietsen.
Dat zijn tram naar het station komt vast te staan achter een dubbel geparkeerde auto valt de reiziger niet aan te rekenen. Juist dankzij mijn ruim genomen reistijd was ik op tijd op het perron. Krap op tijd, maar op tijd.quote:Op zondag 13 april 2014 13:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En je mag best van je reizigers verwachten dat ze op tijd komen om een op tijd vertrekkende trein te halen lijkt me. Anders zou het nogal herpig zijn. 15 seconden vantevoren is niet op tijd, dat is 5 minuten te laat.
Het staat niet op de reisplanner van ns.nl, het staat niet op de gele borden en het staat niet op de kaartjes. En ook niet in de Algemene Voorwaarden.quote:Op zondag 13 april 2014 13:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dit is al jaren zo en daar is ook al tijden open over gecommuniceerd. Niet binnengekomen?
.. Je zeiktquote:Op zondag 13 april 2014 14:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het staat niet op de reisplanner van ns.nl, het staat niet op de gele borden en het staat niet op de kaartjes. En ook niet in de Algemene Voorwaarden.
Dus...
Nee, je was niet op tijd. Dat is zeggen 'ja IK was op tijd maar door een zelfdoding was de trein te laat!' ja nee dan ben JIJ dus gewoon te laat. Zo werkt het en niet anders. Je hebt gedaan wat je kon en je hebt je trein gemist. In plaats van er zo kinderachtig over te doen en te gaan stampvoetten kan je ook gewoon een keer je verlies nemen. Het is inderdaad al jaaaaaaren zo dat de HC (áls ze op tijd zijn) ongeveer 20 seconden voor vertrek de de vertrekprocedure starten.quote:Op zondag 13 april 2014 14:00 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat zijn tram naar het station komt vast te staan achter een dubbel geparkeerde auto valt de reiziger niet aan te rekenen. Juist dankzij mijn ruim genomen reistijd was ik op tijd op het perron. Krap op tijd, maar op tijd.
nee want dan is het niet vertrektijd maar uiterste instaptijd. Als de trein om :30 aan moet komen op je overstapstation wil je toch ook liever dat de trein om klokslag :30 stilstaat en niet pas 59 seconden later?quote:Op zondag 13 april 2014 13:59 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Iedereen die voor de gepubliceerde vertrektijd aanwezig is, moet kunnen instappen. Dat is wat anders dan iemand die na vertrektijd nog komt aanhollen.
Nee. Net als er ook niet op de wc staat dat je moet afvegen na het poepen.quote:Op zondag 13 april 2014 14:02 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het staat niet op de reisplanner van ns.nl, het staat niet op de gele borden en het staat niet op de kaartjes. En ook niet in de Algemene Voorwaarden.
Dus...
Dan heb je wel veel ruimte voor jezelf in de trein!quote:Op zondag 13 april 2014 14:18 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee. Net als er ook niet op de wc staat dat je moet afvegen na het poepen.
Volgens jouw redenatie mogen de deuren pas sluiten wanneer de trein al in beweging is. Immers moet een reiziger om 09:59:59 nog kunnen instappen terwijl de trein om 10:00:00 al moet gaan rijden.quote:Op zondag 13 april 2014 13:59 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Iedereen die voor de gepubliceerde vertrektijd aanwezig is, moet kunnen instappen. Dat is wat anders dan iemand die na vertrektijd nog komt aanhollen.
quote:Op zondag 13 april 2014 15:01 schreef Monopoly het volgende:
Sommige mensen worden boos als jij te laat aan komt rijden, en zij als reiziger te laat op het perron op komen en niet mee kunnen.
Van de week het toppunt. Vrouw met kinderwagen en klein dreumeltje komt het perron op rennen, ik hing al uit het raam om te fluiten, of ze nog mee kon. Ik zeg: Stap snel in, geen probleem.
Zet dat serpente rotmens haar kind in de trein en gaat vervolgens rustig een kaartje kopen_!
Ik had eigenlijk gewoon weg moeten rijden. maar ben woest naar buiten gelopen en heb haar gevraagd hoe ze het in haar hoofd haalde om haar kind te gebruiken. Wat een kalf.
Zoals jullie begrijpen heb ik die natuurlijk niet mee genomen.
Vrouwen worden daar net zo hysterisch van als een doodgeboren kindquote:Op zondag 13 april 2014 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een kind IN de trein en een moeder erbuiten kan je ook pret hebben trouwens
Terechte actie van jou.quote:Op zondag 13 april 2014 15:01 schreef Monopoly het volgende:
Sommige mensen worden boos als jij te laat aan komt rijden, en zij als reiziger te laat op het perron op komen en niet mee kunnen.
Van de week het toppunt. Vrouw met kinderwagen en klein dreumeltje komt het perron op rennen, ik hing al uit het raam om te fluiten, of ze nog mee kon. Ik zeg: Stap snel in, geen probleem.
Zet dat serpente rotmens haar kind in de trein en gaat vervolgens rustig een kaartje kopen_!
Ik had eigenlijk gewoon weg moeten rijden. maar ben woest naar buiten gelopen en heb haar gevraagd hoe ze het in haar hoofd haalde om haar kind te gebruiken. Wat een kalf.
Ik had het vorige week toevallig. Hadden ze dat kind in de achteroplopende cabine op de stoel gezet. Dus die gaat op knoppen hengsten en de trein staat stil, 100 meter buiten Delft Zuidquote:Op zondag 13 april 2014 15:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Vrouwen worden daar net zo hysterisch van als een doodgeboren kind
quote:Op zondag 13 april 2014 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had het vorige week toevallig. Hadden ze dat kind in de achteroplopende cabine op de stoel gezet. Dus die gaat op knoppen hengsten en de trein staat stil, 100 meter buiten Delft ZuidHopla +10
Dus wat leer je hier van? Altijd een treintje eerder nemen als je een afspraak heb ivm onvoorziene omstandigheden.quote:Op zondag 13 april 2014 13:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Terecht!quote:Op zondag 13 april 2014 15:01 schreef Monopoly het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |