abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138864418
Hm, is die seinstoring eigenlijk wel van vandaag pas daar? Gisteravond kregen de treinen vanaf Delft richting Den Haag allemaal oranje knipperend (voor zolang ik op het perron stond).
pi_138864550
Kunnen twee verschillende storingen zijn.
  maandag 14 april 2014 @ 14:10:39 #228
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_138865723
Er wordt op het viaduct in een richting de rest van de dag op zicht gereden.
pi_138866099
In de hispeed lounge op Rotterdam mag ik maar 1 kopje koffie :') wat een gieren :')
pi_138866174
quote:
11s.gif Op maandag 14 april 2014 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dan mag het bijna met recht wel weer een nieuw dieptepunt op het spoor genoemd worden ...
Asbest heeft een bepaalde nare eigenschap waardoor één ingeademd asbestdeeltje kan leiden tot longkanker. De door asbest veroorzaakte longkankervariant is onbehandelbaar. Het risico hierop is niet gigantisch natuurlijk maar van een keer een sigaret roken kan dit bijvoorbeeld niet gebeuren. Als dat risico verkleind kan worden door een eenvoudige ingreep als het treinverkeer wat langer plaleggen dan vind ik dat persoonlijk geen slechte zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 14-04-2014 14:28:41 ]
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 april 2014 @ 14:40:34 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138866819
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Asbest heeft een bepaalde nare eigenschap waardoor één ingeademd asbestdeeltje kan leiden tot longkanker. De door asbest veroorzaakte longkankervariant is onbehandelbaar. Het risico hierop is niet gigantisch natuurlijk maar van een keer een sigaret roken kan dit bijvoorbeeld niet gebeuren. Als dat risico verkleind kan worden door een eenvoudige ingreep als het treinverkeer wat langer plaleggen dan vind ik dat persoonlijk geen slechte zaak.
Dat snap ik allemaal wel. Alleen kun jij me uitleggen waarom we hier met maanpakken moeten werken terwijl een meter over de grens het zonder veel regels afgevoerd kan worden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138867004
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 14:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat snap ik allemaal wel. Alleen kun jij me uitleggen waarom we hier met maanpakken moeten werken terwijl een meter over de grens het zonder veel regels afgevoerd kan worden?
Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld omdat mijn ma al geruime tijd in het Pittoreske Goor woont, tegenover Eternit zelfs, maar ik vind dat ze het aan de andere kant van de grens in dat geval niet goed aanpakken. En ik geloof dat je het over België hebt? Want in Duitsland hebben ze geloof ik dezelfde strenge veiligheidsmaatregelen.
  maandag 14 april 2014 @ 14:50:57 #233
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_138867188
Ik vraag me vooral af waarom er asbest moet vrijkomen bij de reparatie van een seinstoring? Nu weet ik dat dat viaduct over een aantal jaar helemaal weg is, en het probleem dan niet meer voorkomt, maar hadden ze hier niet al een hele tijd eerder dat asbest kunnen saneren?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 april 2014 @ 14:54:20 #234
Maffe Fries
pi_138867285
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld omdat mijn ma al geruime tijd in het Pittoreske Goor woont, tegenover Eternit zelfs, maar ik vind dat ze het aan de andere kant van de grens in dat geval niet goed aanpakken. En ik geloof dat je het over België hebt? Want in Duitsland hebben ze geloof ik dezelfde strenge veiligheidsmaatregelen.
Sowieso België ja. Weet niet hoe het met de verwerking van dat spul in Duitsland zit
  maandag 14 april 2014 @ 15:02:42 #235
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_138867589
quote:
14s.gif Op maandag 14 april 2014 14:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Belgen krijgen blijkbaar geen kanker. Of ze vinden het minder erg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_138867609
quote:
5s.gif Op maandag 14 april 2014 14:50 schreef V2 het volgende:
Ik vraag me vooral af waarom er asbest moet vrijkomen bij de reparatie van een seinstoring? Nu weet ik dat dat viaduct over een aantal jaar helemaal weg is, en het probleem dan niet meer voorkomt, maar hadden ze hier niet al een hele tijd eerder dat asbest kunnen saneren?
Ze weten heel vaak niet eens waar het allemaal aanwezig is óf de regelgeving omtrent werken in de buurt van wordt weer eens strenger per 1-1 enzo. Je kent het wel. Volgende maand is mijn huis aan de beurt. Er zit asbest in de luchtroosters (wtf?) en nog één vensterbank die van asbest is.
pi_138867617
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 15:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Belgen krijgen blijkbaar geen kanker. Of ze vinden het minder erg.
Of het is en blijft gewoon een derdewereldland.
pi_138867778
We hebben last van voetgangers op het spoor tussen gouda en woerden
  maandag 14 april 2014 @ 15:10:28 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138867840
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 11:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de nieuwe RET-stellen ook per spoor naar Rotterdam gekomen, en er worden nog regelmatig stellen versleept van de Waalhaven naar Hillegersberg aansluiting (Kleiweg). De M5-stellen voor het GVB komen wel allemaal per vrachtwagen volgens mij, hoewel ook het GVB een aansluiting heeft (bij Diemen Zuid)
op dit moment wordt het Metro-meuk in Rotterdam via de weg getransporteerd.
RRF heeft tegen RET gezegd dat RET de koppelwagens moest overnemen, keuren enz, maar RET wilde dat niet. RRF ook niet.
En er is geen andere vervoerder bereid zulk vervoer op zich te nemen incl koppelwagens enz.
  maandag 14 april 2014 @ 15:11:57 #240
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138867896
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 14:21 schreef Yreal het volgende:
In de hispeed lounge op Rotterdam mag ik maar 1 kopje koffie :') wat een gieren :')
Het hangt er vanaf wie er zit. Als Anya, Tara oid er zit, geen probleem. Er zijn 2 bij die wel moeilijk doen.
  maandag 14 april 2014 @ 15:12:36 #241
45532 ziggyziggyziggy
pi_138867920
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 13:28 schreef dcm360 het volgende:
Hm, is die seinstoring eigenlijk wel van vandaag pas daar? Gisteravond kregen de treinen vanaf Delft richting Den Haag allemaal oranje knipperend (voor zolang ik op het perron stond).
Geel knipper bedoel je.
  maandag 14 april 2014 @ 15:12:59 #242
45532 ziggyziggyziggy
pi_138867928
quote:
15s.gif Op maandag 14 april 2014 15:08 schreef Yreal het volgende:
We hebben last van voetgangers op het spoor tussen gouda en woerden
En een boom tussen Zwolle en Heino.
pi_138868133
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 15:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geel knipper bedoel je.
Inderdaad geel. Ik heb nogal snel de neiging om iets donkerder geel oranje te noemen, en dat was dus de kleur die in me op kwam toen ik aan dat sein dacht.
pi_138868195
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 15:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf wie er zit. Als Anya, Tara oid er zit, geen probleem. Er zijn 2 bij die wel moeilijk doen.
Ouwe man, die dan wel weer voor iedereen drinken inschonk. Stond wel te kijken, heb wel eens 3 uur in zo'n lounge gezeten :P
pi_138868220
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 15:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En een boom tussen Zwolle en Heino.
Beetje verbaast hoe je daar als voetgang uberhaupt verzeild raakt
  maandag 14 april 2014 @ 15:37:39 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138868771
Zojuistde enkelsporige diesellijn Liberec - Pardubice in Tsjechië gehad. Wat een trage lijn is dat.... maximale baanvaksnelheid is 60kmh, en lokaal zelfs beperkt tot 10kmh oid. Wel prachtig lijntje.

Net als Zittau(D) - Liberec schiet niet op...

Nu in Regiojet naar Praag. Morgen Praag - Ostrava met de Pendelino, retour met Regiojet of Leo Express. Zo op Praag ff kijken wat prijsverschil is.
Daarna weer naar Dresden terug.
  Redactie Sport maandag 14 april 2014 @ 15:57:28 #247
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138869472
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 15:10 schreef greavy het volgende:

[..]

op dit moment wordt het Metro-meuk in Rotterdam via de weg getransporteerd.
RRF heeft tegen RET gezegd dat RET de koppelwagens moest overnemen, keuren enz, maar RET wilde dat niet. RRF ook niet.
En er is geen andere vervoerder bereid zulk vervoer op zich te nemen incl koppelwagens enz.
sinds een paar weken wordt het weer per spoor gedaan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138869778
Vanmorgen waren er ook uitgelopen werkzaamheden tussen Dronten en Zwolle. Dat riep men om 5 uur om, dat zou tot 7 uur duren.
pi_138871601
Het leuke aan de nachtdienst bij mijn werkgever zijn de 'vreemde' storingen die je tegen komt.
Bij de rijdende dienst, werkt alles (meestal) naar behoren en kom je geen fatale storingen tegen.

Vannacht was het weer feest. Ik had op spoor 42 een trein op de bok staan die eigenlijk gecombineerd moest worden, en bij het opstarten een herrie uit de gsm-r. Geen radiocommunicatie mogelijk, geen radionetwerk, uitroepteken, licht trdl in etc etc.
Dan roep je 2 keer hard kut, en dan ga je het probleem proberen te verhelpen.

Eerst gooi je de stotz er uit (schakelaar elektrische verbinding) zoals hierboven. Je wacht een minuut (het zijn soms net computers), en schakel je de stotz weer in. De apparatuur start dan weer op.
In dit geval bleef de ellende. Dus naar de andere cabine om daar 'op te bouwen'. Precies hetzelfde riedeltje. Dan zit er nog maar één ding op: Trein helemaal dood maken (batterijspanning er af halen, harde reset).
Het probleem bleef zich voordoen dus hield het op. Zonder werkende gsm-r mag je niet vertrekken van je beginstation, dus de trein bleef achter op het rangeerspoor.

Genieten ^O^ Het is altijd balen als iets achter moet blijven of als er iets kapot is, hier is de reiziger uiteindelijk de dupe van. Maar voor mij als rangeerder die er alles aan doet om de boel weer werkend te krijgen is het leuk. Het oplossen van storingen en uitzoeken wat er nou precies aan de hand is. :Y
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 april 2014 @ 17:08:52 #250
Maffe Fries
pi_138872049
Hebben de monteurs ook weer een klusje :P

Jij hebt iig je best gedaan. Viel me vanochtend rond de klok van tien in Groningen wel één ding op en dat was dat spoortje 5a bezet was met 8 bakken GTW. Vaak staat daar alleen een drietje of nog een tweetje erbij. En ook op spoor 3a stond nog een tweetje. Normaal is het op dat tijdstip leeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')