abonnement Unibet Coolblue
pi_140342944
ik vond die babypoeder luchtjes ook niets.
de katten roken ernaar en ik associeerde dat luchtje met kattenbak.

ik gebruik nu gewone houtkorrels + zeefsysteem.
  zondag 25 mei 2014 @ 13:56:40 #204
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140343168
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:16 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb een tijd ook grit met babypoeder gebruikt, sivocat super soft. Heerlijke geur en maakt hele goede klonten. Niet te duur als je het op de juiste plek haalt. Helaas moest ik ervoor naar de hornbach of makro, dus minimaal een half uur rijden. Bij het plaatselijke tuincentrum is het bijna 2x zo duur :') Daarnaast zijn de zakken ontzettend zwaar! Over de galerij lopen met wat zakken is niet leuk.
Nu heb ik Cat's best gold, klont vormende houtkorrels. Het houtluchtje is ook wel prettig en klontjes zijn net zo goed. Uitloop is minder, het neemt goed geur op en de zakken zijn lekker licht :)

Verder bestaat er niet voor niets grit dat juist niet klontert. Gewoon een laagje in de bak doen en na een paar dagen weg gooien werkt net zo goed. Net wat je zelf beter vind.
Ik bestel het bij Zooplus, 2 hele grote zakken voor 20euro. Ook hele zware zakken. Bezorgster van PostNL had moeite met het pakket te tillen :P .
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 mei 2014 @ 14:14:39 #205
269689 crew  Viv
pi_140343947
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:56 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik bestel het bij Zooplus, 2 hele grote zakken voor 20euro. Ook hele zware zakken. Bezorgster van PostNL had moeite met het pakket te tillen :P .
Ik woon 3 hoog achter en de PostNL-bezorgers vertikken het hier meestal om mijn Zooplus-bestellingen bij mijn voordeur af te leveren. :')
pi_140345585
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 11:14 schreef Holyme het volgende:

[..]

Cute! O+ Minimaal 1 kattenbak (aangeraden wordt 1 per kat +1, dus met 2 katten 3 bakken, op verschillende plekken). Qua speeltjes zou ik niet teveel doen, de meeste katten geven toch de voorkeur aan een een propje folie, een touwtje en andere dingen die je toch wel in huis hebt :P En als je kat een voorkeur heeft kun je dat altijd wat bijhalen. Verder kun je aan activity boards denken, voerballen, dat soort dingen (kun je zelf ook maken) al zou ik dat doen als ze iets ouder zijn. Krabpalen is ook weer een beetje persoonlijk voor de kat, sommige vinden een krabmat fijn, andere gaan liever voor palen. Maar merk zelf dat de meeste katten wel graag een paal hebben waar ze zich vol aan uit kunnen rekken (een hoger opgehangen krabplankje werkt ook prima). Voor jezelf kledingrollers of van die rubberen borsteltjes :D

Voer is persoonlijk, ik zou in ieder geval altijd beginnen met wat het kitten nu krijgt, en dan langzaam overzetten (dus steeds iets meer van het nieuwe voer bij het oude mengen). Dit ivm te veel/te weinig eten en diarree of overgeven. Ik heb zelf prima ervaringen met RC, dat is ook wat mijn gastkittens te eten krijgen vanuit het asiel, en dan het voer geschikt voor hun leeftijd (al kunnen de nieuwste nog niet zelf eten, het voer staat al klaar O+). Ik zou in ieder geval wel de voorkeur geven aan RC of andere dierenartsmerken over supermarktvoer, maar sommige mensen geven de voorkeur aan graanvrij of vers vlees zoals Carnibest. Het ligt natuurlijk ook aan waar je kat het goed op doet, en soms heb je weinig keus doordat de kat een dieetvoer moet.
Ik heb sowieso een kattenbak, en ga de komende weken, aanloop naar kitten 2 op zoek naar nog een kattenbak + plek, met de verbouwing en verhuizing is er echt weinig plek op de plekken waar ik het wel zou willen :') Dus daar ga ik hard aan werken.
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik voorlopig genoeg spulletjes heb. Ik heb zo'n zin in woensdag.

De kitten heeft Royal Canin, dus misschien blijf ik daar wel bij, ik houd het goed in de gaten.

Oh en kattenbak, is het een goed idee om de eerste weken zonder deksel te doen en beneden? Ik weet niet of mijn kitten trap kan lopen.

En ik moet voor morgen een naam hebben en ik heb nog geen idee :')
pi_140349484
Zielig, net dode kat bij mn broer in de voortuin, had halsbandje om en gelijk gebeld. Maar nog niet eerder meegemaakt. Maar wel zielig voor die man en vrouw.
pi_140349540
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:02 schreef Syd het volgende:
Zielig, net dode kat bij mn broer in de voortuin, had halsbandje om en gelijk gebeld. Maar nog niet eerder meegemaakt. Maar wel zielig voor die man en vrouw.
:'( Wat sneu.
pi_140349939
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 15:08 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik heb sowieso een kattenbak, en ga de komende weken, aanloop naar kitten 2 op zoek naar nog een kattenbak + plek, met de verbouwing en verhuizing is er echt weinig plek op de plekken waar ik het wel zou willen :') Dus daar ga ik hard aan werken.
Thanks voor de tips! Ik denk dat ik voorlopig genoeg spulletjes heb. Ik heb zo'n zin in woensdag.

De kitten heeft Royal Canin, dus misschien blijf ik daar wel bij, ik houd het goed in de gaten.

Oh en kattenbak, is het een goed idee om de eerste weken zonder deksel te doen en beneden? Ik weet niet of mijn kitten trap kan lopen.

En ik moet voor morgen een naam hebben en ik heb nog geen idee :')
Woensdag! Da's al snel, veel plezier! *O* Naam komt vanzelf in je op denk ik, en al heeft ie een dag of paar dagen geen naam, komt vast goed! Mijn eerste 2 katten hadden wel al een naam voordat ik ze had, de 3e pas na een aantal dagen, die had alleen zijn opvangkitten naam, die ik dus nog wou veranderen. Met opvangertjes doe ik dat ook pas als ze hier zijn en me wat te binnen schiet wat ik wel vind passen (eergister een stel kittens opgehaald, gister A England post... nu heb ik 4 riddertjes in huis :P), dadelijk bedenk je Klaas en blijkt 't meer een Piet te zijn :+ En anders even wat namenlijsten checken voor inspiratie?

Bak ligt ook aan het katje, mijn eerste was niet gewend aan kap en was doodsbang voor dat luikje, toen was de keuze snel gemaakt. Maar als je later wel met deksel wil, dan zou ik die er wel meteen ophouden, en als ie 't luikje niet snapt, omhoog openzetten (met stukje tape oid) en dan rustig aanleren. Als ie al een kap/luikje gewend is, dan gewoon meteen doen. Dus kijk gewoon even hoe het gaat, en als je 'm bij binnenkomst meteen even op de bak zet zodat ie 'm weet te vinden (en je kan evt. ook wat gebruikt grit meevragen) dan komt dat vast goed :Y Als je kitten meteen de vrijheid van een heel huis heeft, dan zou ik de bak neerzetten waar ie 't meest is, dat ie geen ongelukje krijgt omdat ie de bak niet op tijd kan vinden. Traplopen lukt meestal snel, en anders speeltje of snoepje erbij, dat helpt meestal ook wel :P Maar dat soort dingen wijzen zich meestal vanzelf O+

quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 17:02 schreef Syd het volgende:
Zielig, net dode kat bij mn broer in de voortuin, had halsbandje om en gelijk gebeld. Maar nog niet eerder meegemaakt. Maar wel zielig voor die man en vrouw.
Sneu inderdaad, maar wel lief van je dat je gebeld hebt!
  zondag 25 mei 2014 @ 23:22:18 #210
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_140367847
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 14:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik woon 3 hoog achter en de PostNL-bezorgers vertikken het hier meestal om mijn Zooplus-bestellingen bij mijn voordeur af te leveren. :')
Klacht indienen, tot 3 hoog en zelfs hoger als er een lift is moeten ze dat volgens de regels gewoon doen. Ik dien telkens een klacht in als ze het weigeren (één hoog en met lift). En dat is niet omdat ik te lam ben om naar beneden te gaan, soms ben ik aan het solderen of met kleine prutsels bezig en durf ik de katten gewoon niet achter te laten. Een keer dreigde hij zelfs het terug te sturen, doet ie nu niet meer hoor :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 25 mei 2014 @ 23:23:35 #211
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_140367910
35 topics over kattenbakvragen?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  zondag 25 mei 2014 @ 23:24:49 #212
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_140367956
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:23 schreef Klaploper het volgende:
35 topics over kattenbakvragen?
Nee kattenvraagbaak, niet kattenbakvraag. Alles over katten dus.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_140370987
quote:
2s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:22 schreef DaMook het volgende:

[..]

Klacht indienen, tot 3 hoog en zelfs hoger als er een lift is moeten ze dat volgens de regels gewoon doen. Ik dien telkens een klacht in als ze het weigeren (één hoog en met lift). En dat is niet omdat ik te lam ben om naar beneden te gaan, soms ben ik aan het solderen of met kleine prutsels bezig en durf ik de katten gewoon niet achter te laten. Een keer dreigde hij zelfs het terug te sturen, doet ie nu niet meer hoor :P .
Dat gezeik had ik bij de vorige woning ook, 3hoog zonder lift.
Na een klacht ging het weer een tijdje goed. Dan kwam er een nieuwe bezorgen en weer hetzelfde probleem. Alsof ze je uittesten.
1bezorger maakte het zo bont... Doos werd gewoon in de regen voor de portiekdeur gesmeten omdat ik toen niet kon traplopen.
  maandag 26 mei 2014 @ 00:53:59 #214
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_140371199
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:45 schreef loecje het volgende:

[..]

Dat gezeik had ik bij de vorige woning ook, 3hoog zonder lift.
Na een klacht ging het weer een tijdje goed. Dan kwam er een nieuwe bezorgen en weer hetzelfde probleem. Alsof ze je uittesten.
1bezorger maakte het zo bont... Doos werd gewoon in de regen voor de portiekdeur gesmeten omdat ik toen niet kon traplopen.
Die heb ik zo ontslagen, want pakket niet ontvangen. Ik klaag niet snel, maar bij zoiets hebben ze een slechte aan mij.

Gisteren zou ik een pakket krijgen (fietsdrager) die ik liever beneden aanneem dan boven, heb hem helaas gemist en meteen aangegeven dat een 2e bezorging niet nodig was. Maar als ik er wel was dan zou ik naar beneden zijn gegaan, anders moest ik het weer omlaag sjouwen :P .

Heb nu trouwens bij zooplus een bestelling staan van 2x10kg voer en 4x14kg korrels. Die haal ik net zo lief af als bezorgd, al heb ik hem het liefst bezord uiteraard :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_140376897
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 00:53 schreef DaMook het volgende:

[..]

Die heb ik zo ontslagen, want pakket niet ontvangen. Ik klaag niet snel, maar bij zoiets hebben ze een slechte aan mij.

Heb die bezorger na de de klacht incl foto's ook niet weer gezien.
Pakket niet ontvangen had ik ook kunnen zeggen, hij had geen handtekening als bewijs.
pi_140378174
Ik heb zojuist het ideale kattengrind gevonden! 2,79 voor 6L grind in makkelijke doosjes en ruikt lekker fris!
De supermarktketen Nettorama verkoopt deze in hun eigen huislijn van "Perfect" maar ik zie alleen maar hun contactgegevens op de doos! Zou dan helemaal geen enkel andere supermarkt dit verkopen?
pi_140378669
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:47 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb zojuist het ideale kattengrind gevonden! 2,79 voor 6L grind in makkelijke doosjes en ruikt lekker fris!
De supermarktketen Nettorama verkoopt deze in hun eigen huislijn van "Perfect" maar ik zie alleen maar hun contactgegevens op de doos! Zou dan helemaal geen enkel andere supermarkt dit verkopen?
volgens mij heb ik dit merk ook bij DEEN gezien, supermaktketen in noordholland

AH heeft zelfde soort grit, maar ik weet niet de prijs
pi_140378697
Ook te koop bij Hoogvliet :) prima spul inderdaad
  maandag 26 mei 2014 @ 11:21:31 #220
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140379174
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:47 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb zojuist het ideale kattengrind gevonden! 2,79 voor 6L grind in makkelijke doosjes en ruikt lekker fris!
De supermarktketen Nettorama verkoopt deze in hun eigen huislijn van "Perfect" maar ik zie alleen maar hun contactgegevens op de doos! Zou dan helemaal geen enkel andere supermarkt dit verkopen?
Boni verkoop het ook, die hebben ook het huismerk Perfect. Ben weleens vanuit mijn werk naar de Boni geweest en heb het weleens zien liggen. Helaas zit er hier geen Boni of Nettorama in de buurt. Dichtstbijzijnde Boni filiaal 30km hiervandaan en Nettorama volgens mij wel 50km. Hier hebben we bijna alleen AH, Plus en vele Jumbo's en komen nog meer bij door die overname van C1000. Zelfs Hoogezand-Sappemeer heeft vanaf juni 4 Jumbo's in een straal van een paar km. Jammer dat sommige ondernemers niet besluiten om gewoon over te gaan op een totaal andere formule zodat de keus voor de klant een beetje ruim blijft.

Jumbo en AH hebben dat soort dozen met grit trouwens ook, ruikt hetzelfde en ziet er ook hetzelfde uit. Zal wel uit dezelfde fabriek komen.

Grit bestel ik nu telkens bij Zooplus en voer koop ik bij de Combi. Mijn katten weigeren helaas alle merken voer dat in Nederlandse supermarkten te koop is te eten sinds ze de brokjes en blikvoer van de Combi hebben gehad. Gelukkig woon ik op ongeveer een kwartier rijden van het Duitse Bunde dus sla gewoon een voorraadje in als ik daar boodschappen doe.

[ Bericht 6% gewijzigd door Wildervankstertje op 26-05-2014 11:27:01 ]
pi_140379730
Maar AH heeft deze doosjes voor bijna het dubbele bedrag in de schappen liggen! 2.79 bij nettorama is toch echt geen geld...
pi_140590548
Crosspostjes

Vraag, misschien dat iemand het herkend.

Onze poezendames zijn gisteren gesteriliseerd. En hetgeen waar ik een beetje bang voor was is gebeurd. Tot gisteren waren ze elkaars allerbeste vriendjes; bij elkaar liggen, spelen, stoeien, schoonlikken... Maar nu lijkt het wel oorlog tussen die twee.. althans Kitty blaast en gromt als Minoes ook maar enigszins in de buurt is.
De katten van mijn ouders hadden dit ook en dat is nooit goed gekomen.

Iemand ideetjes/tips?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_140591976
Meestal komt dat gewoon weer goed, ze ruiken nu wat anders.

Wat kan helpen is een herkenbaar geurtje. Zoals je gedragen kleding of een kleedje waar ze graag liggen. Daarmee de katten ombeurten knuffelen en de geur inwrijven.
pi_140592175
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 08:05 schreef Vicky het volgende:
Crosspostjes

Vraag, misschien dat iemand het herkend.

Onze poezendames zijn gisteren gesteriliseerd. En hetgeen waar ik een beetje bang voor was is gebeurd. Tot gisteren waren ze elkaars allerbeste vriendjes; bij elkaar liggen, spelen, stoeien, schoonlikken... Maar nu lijkt het wel oorlog tussen die twee.. althans Kitty blaast en gromt als Minoes ook maar enigszins in de buurt is.
De katten van mijn ouders hadden dit ook en dat is nooit goed gekomen.

Iemand ideetjes/tips?
Komt inderdaad weer goed.

Heb hetzelfde gehad. Willem was geholpen en was best even zielig en liep heel onschuldig naar z'n zusje toe, maar die liet duidelijk blijken dat ze dat niet zo op prijs stelde. Na 2 dagen was alles weer koek en ei ^O^
pi_140595168
Heb een kater van bijna 11 maanden. Alles ging goed, tot ie gisteravond ineens begon te smakken.. Ging ook veel z'n neusje poetsen, leek wel alsof ie met z'n pootje in z'n bekje wilde komen. Alsof ie daar iets weg wilde poetsen maar het niet lukte. Geprobeerd in z'n bekje te kijken, maar niets te zien natuurlijk. Hij deed ook wat zielig, alleen een beetje liggen en amper opkijken. Hij was zelfs niet enthousiast voor z'n zakje Whiskas 's avonds, al at ie het wel op. Vandaag weer levendiger, smakt nog wel wat en doet soms wat zielig.

Wat kan dit zijn? Zat gistermiddag wel een kikker in de tuin, wie weet had ie die toch te pakken gekregen? Hoop dat ie snel opknapt en niet naar de da hoeft. Laatste 2 welen al 3x geweest voor m'n cavia, dat was al lekker duur en hij moet volgende week ook nog geopereerd worden :S.
pi_140604674
Nou het leed is al geleden geloof ik. Sinds m'n bericht hier ging het natuurlijk meteen al weer beter. Komt weer vrolijk op ons af en spint weer normaal (deed ie ook even niet). Tijdens het eten bedelde weer ouderwets om een stukje kip, geloof dat alles weer goed is! Nou hopen dat hij er iets van heeft geleerd en wat ie ook had gegeten niet meer zal eten..
  zondag 1 juni 2014 @ 19:36:34 #227
244933 trovey
Nachtoele
pi_140604949
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 19:27 schreef Gevalletje het volgende:
Nou het leed is al geleden geloof ik. Sinds m'n bericht hier ging het natuurlijk meteen al weer beter. Komt weer vrolijk op ons af en spint weer normaal (deed ie ook even niet). Tijdens het eten bedelde weer ouderwets om een stukje kip, geloof dat alles weer goed is! Nou hopen dat hij er iets van heeft geleerd en wat ie ook had gegeten niet meer zal eten..
Vergeet dat maar. :P Mijn hondje kan het ook niet laten af en toe iets te eten wat haar niet bekomt, is ze weer een dagje van slag en eet de dag erna voor twee. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_140606211
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 13:15 schreef Gevalletje het volgende:
Heb een kater van bijna 11 maanden. Alles ging goed, tot ie gisteravond ineens begon te smakken.. Ging ook veel z'n neusje poetsen, leek wel alsof ie met z'n pootje in z'n bekje wilde komen. Alsof ie daar iets weg wilde poetsen maar het niet lukte. Geprobeerd in z'n bekje te kijken, maar niets te zien natuurlijk. Hij deed ook wat zielig, alleen een beetje liggen en amper opkijken. Hij was zelfs niet enthousiast voor z'n zakje Whiskas 's avonds, al at ie het wel op. Vandaag weer levendiger, smakt nog wel wat en doet soms wat zielig.

Wat kan dit zijn? Zat gistermiddag wel een kikker in de tuin, wie weet had ie die toch te pakken gekregen? Hoop dat ie snel opknapt en niet naar de da hoeft. Laatste 2 welen al 3x geweest voor m'n cavia, dat was al lekker duur en hij moet volgende week ook nog geopereerd worden :S.
voor de volgende keer, dat smakken is een teken van misselijkheid, en wie misselijk is word niet vrolijk van eten, tenminste ik normaal niet :)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_140609680
Nee inderdaad, het is dat ie dat zo lekker vindt, z'n brokjes liet hij staan. Nu niet meer gelukkig! Oh en ik ga er ook niet echt van uit dat hij er van geleerd heeft :P
pi_140659645
Crosspost..

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 14:49 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Ik heb je een pm gestuurd ;) Proberen de feromonen van ene kat op andere over te brengen: een wattenschijfje op de klieren achter de snorharen inwrijven en daarmee vervolgens de andere kat inwrijven. En visa versa. Het kan ook zijn dat het tijdelijk is en dat binnen een paar dagen weer vriendjes zijn.
dit toegepast het duurde niet lang voor er niet meer geblazen en gegromd werd. Ze kijken elkaas soms nog wat bozig aan maar zonder geluid.
Er werd gisteravond al weer gespeeld en vanmorgen nam Kitty Minoes in de houdgreep en begon haar koppie tr likken.. wat een opluchting zg!.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_140665417
Hoi,
Hier is er momenteel ook een flinke kattencrisis gaande. Wij hebben 2 volwassen katten en momenteel nog 4 kleintjes van de ene. Die zijn nu 8 weken en gaan langzaamaan naar hun nieuwe huisjes behalve 1, die blijft.
Afgelopen vrijdag zijn de twee volwassenen elkaar gigantisch in de haren gevlogen, met zelfs poepen van angst van 1 van de 2 er tot aan toe. De aanleiding ervan weten we niet, ik was niet thuis en mn vriend was net even buiten.
Nu zit de niet-moeder boven apart, elke keer als we die deur open doen is de andere er ook snel bij en meteen doen ze weer gemeen tegen elkaar en als je ze niet tegenhoudt vliegen ze elkaar zo weer in de haren met het nodige gekrijs e.d. er bij wat dus een paar keer is gebeurd.
We weten nu even niet wat we moeten doen. We willen die ene niet de hele tijd boven gaan houden, maar willen ook niet dat ze steeds vechten. We hebben het idee dat de moeder poes een beetje de aanstichtster is. Ze is een beetje een stressmama dus misschien wil ze haar kleintjes verdedigen.

Iemand een idee wat we het beste kunnen doen?
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 18:46:01 #232
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140676598
Zoë's 3 kittens zijn over 2 dagen alweer 4 weken oud. Heb inmiddels de kittenkattenbak klaar staan. Maar telkens krabt Zoë de hele bak leeg, iemand een idee hoe ik haar dat af kan leren? Het is de bedoeling dat de kittens leren dat die bak bedoeld is om hun behoefte op te doen, niet om te leren van mammie hoe de bak leeg gekrabd moet worden.
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:07:58 #233
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_140761838
Was afgelopen week naar het dierenassiel gegaan en vond het heel leuk! Ik had heel veel leuke katten gezien, een paar hadden echter katten AIDS en aangezien ik waarschijnlijk ook nog een 2de kat wil, leek me dat geen goed idee. Ze waren echter heel lief en aanhankelijk en ik vond ze heel cool :D

Mijn oog viel op een kat van 8 jaar. Omdat het mijn eerste kat wordt lijkt mij een volwassen kater beter dan een kitten. Hij was meteen heel vriendelijk en kwam kopjes geven en knuffelen, liet zich makkelijk aaien en gebruikte zijn klauwen niet al te veel, 1 keer toen iemand hem wilde oppakken en hij er niet echt van gediend was, maar goed.. dat vind ik beetje kater eigen :D (een beetje mag heus wel van mij btw :D). Ik heb dus een tweede afspraak gepland om nog eens een kijkje te nemen voor desbetreffende kat, maar stiekem hoop ik al dat ik hem mee kan nemen :D :D

tot zover update haha
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:35:55 #234
244933 trovey
Nachtoele
pi_140763069
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:07 schreef Michielos het volgende:
Was afgelopen week naar het dierenassiel gegaan en vond het heel leuk! Ik had heel veel leuke katten gezien, een paar hadden echter katten AIDS en aangezien ik waarschijnlijk ook nog een 2de kat wil, leek me dat geen goed idee. Ze waren echter heel lief en aanhankelijk en ik vond ze heel cool :D

Mijn oog viel op een kat van 8 jaar. Omdat het mijn eerste kat wordt lijkt mij een volwassen kater beter dan een kitten. Hij was meteen heel vriendelijk en kwam kopjes geven en knuffelen, liet zich makkelijk aaien en gebruikte zijn klauwen niet al te veel, 1 keer toen iemand hem wilde oppakken en hij er niet echt van gediend was, maar goed.. dat vind ik beetje kater eigen :D (een beetje mag heus wel van mij btw :D). Ik heb dus een tweede afspraak gepland om nog eens een kijkje te nemen voor desbetreffende kat, maar stiekem hoop ik al dat ik hem mee kan nemen :D :D

tot zover update haha
Prima leeftijd voor een eerste kat, felle is er wat af maar je hebt nog geen bejaarde. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:02:58 #235
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_140764379
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Prima leeftijd voor een eerste kat, felle is er wat af maar je hebt nog geen bejaarde. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Prima leeftijd voor een eerste kat, felle is er wat af maar je hebt nog geen bejaarde. :P
zo zie ik het ook. beetje rustig beginnen :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:03:48 #236
244933 trovey
Nachtoele
pi_140764421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:02 schreef Michielos het volgende:

[..]

[..]

zo zie ik het ook. beetje rustig beginnen :)
Is wel het beste als het je eerste is en die kat is ook weer blij. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:05:21 #237
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_140764499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:03 schreef trovey het volgende:

[..]

Is wel het beste als het je eerste is en die kat is ook weer blij. ;)
verheug me er al zo erg op :D elke kat is denk ik niet in zijn beste doen in zo een asiel, maar deze was al heel lief :) hij kwam kopjes geven en knuffels , liet zich makkelijk aaien en als ie er genoeg van had, ging hij weer zijn ding doen. Perfect zeg ik :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_140765034
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

verheug me er al zo erg op :D elke kat is denk ik niet in zijn beste doen in zo een asiel, maar deze was al heel lief :) hij kwam kopjes geven en knuffels , liet zich makkelijk aaien en als ie er genoeg van had, ging hij weer zijn ding doen. Perfect zeg ik :D
Leuk om te lezen. Mijn eerste 2 katten waren ook "dames op leeftijd" uit het asiel en ik heb daar zoveel plezier aan gehad. Erg leuk om te zoen waren altijd de eerste stappen in het nieuwe huis, alle hoekjes verkennen, soms een verbaasde blik "wat is dit nou", daar kan geen tv tegenop.
Ben heel benieuwd naar jullie verdere avonturen.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:23:41 #239
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_140765386
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Leuk om te lezen. Mijn eerste 2 katten waren ook "dames op leeftijd" uit het asiel en ik heb daar zoveel plezier aan gehad. Erg leuk om te zoen waren altijd de eerste stappen in het nieuwe huis, alle hoekjes verkennen, soms een verbaasde blik "wat is dit nou", daar kan geen tv tegenop.
Ben heel benieuwd naar jullie verdere avonturen.
ja, ik verheug me er al heel erg op. Ik moet alleeen zo een katteladder maken zodat ie van het balkon af kan gaan naar beneden (zit wel op begane grond maar is toch eindje) :) maar dat komt vast goed :)
Hoelang raden jullie aan om een kat binnen te houden om hem even te laten wennen? :)

en dan nog een vraag,.. ik zie dat veel eigenaren met pitbulls wandelen.. zou dit een probleem vormen als mijn katje dan rondloopt of? moet ik hem dan niet liever binnen houden tot een bepaalde tijd? Just to be sure zeg maar :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 5 juni 2014 @ 23:32:27 #240
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140765784
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 23:23 schreef Michielos het volgende:

[..]

ja, ik verheug me er al heel erg op. Ik moet alleeen zo een katteladder maken zodat ie van het balkon af kan gaan naar beneden (zit wel op begane grond maar is toch eindje) :) maar dat komt vast goed :)
Hoelang raden jullie aan om een kat binnen te houden om hem even te laten wennen? :)

en dan nog een vraag,.. ik zie dat veel eigenaren met pitbulls wandelen.. zou dit een probleem vormen als mijn katje dan rondloopt of? moet ik hem dan niet liever binnen houden tot een bepaalde tijd? Just to be sure zeg maar :D
Wat ik gedaan heb met mijn katten was 3 weken binnen houden en daarna met een tuigje de buurt een beetje laten herkennen.
Sommige mensen zeggen alleen dat een kat minstens 6 weken binnen moet blijven om daar alle geurtjes te ontdekken voor ie naar buiten kan.
Maar goed, ik begeleid ze ook buiten de eerste weken.
Eerst met tuigje, maar al redelijk snel zonder.

Hier loopt een gast met 2 herdershonden buiten, die honden lopen ook los en zijn ook weleens achter mijn katten aan gegaan.
Katten rennen alleen sneller en m'n vorige kater klom hoog een boom in (maar dat was sowieso een bomenklimmer)
Die gozer met die herders komt redelijk op dezelfde tijden langs en m'n huidige kat blijft dan ook uit het gebied waar die honden lopen.
  Boks-Chick vrijdag 6 juni 2014 @ 21:54:00 #241
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_140791410
lolwut
pi_140792057
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:54 schreef BrandX het volgende:
geen vraag maar een spamlink :+ FHF / [GRATIS] Catit design Senses speelgoed (2x)
Ah, vond mijn 10 jarige ook al niet boeiend
pi_140800671
quote:
19s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:54 schreef BrandX het volgende:
geen vraag maar een spamlink :+ FHF / [GRATIS] Catit design Senses speelgoed (2x)
Mijn oudere katten vinden er ook weinig meer aan, maar ik hou mijn banen voor de opvangkittens. Maar als je de banen toch leuker wil maken voor je kat(ten), dan kun je hem gebruiken als voerbaan. Gewoon wat brokjes erin, dan vinden ze hem vaak wel een stukje leuker :+
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:28:46 #244
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_140802344
Niet echt een vraag maar toch:

Gisteren hebben wij een kat naar de dierenarts gebracht. Het is niet onze kat maar is hier dagelijks in de tuin te vinden en we geven hem ook te eten.

De kat is er vermargerd en verzocht zichzelf niet goed meer. De dierenarts stelde vast de dat de kat waarschijnlijk onder de wormen zit en ook uitgedroogd is. Hij kreegt twee injecties (anti-wormen en vitamine injectie)

Echter een paar uur later kon de kat nauwlijks meer lopen. Hij slingerde gewoon op zijn poten. Hij dronk nog wat water maar in de loop van de nacht werdt het slechter.

Nu ligt de kat al de hele tijd op een hand doekje. Bewegen doet ie niet meer, zijn tong hangt uit zijn bek en zijn ogen zijn half bedekt. Als ik een pootje oppak dan voelt die slap aan.

Helaas is dierenarts weg voor het weekend (enige dierenarts hier) maar ik neem aan dat ie het niet meer gaat redden?

Is er nog enigzins iets wat ik kan dan doen om de pijn te verzachten?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:32:56 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140802426
Ach, wat sneu.

Geen mogelijkheid om een eindje verderop naar een dierenarts te gaan?

Waarschijnlijk is de kat van de wereld en dan lijdt hij hopelijk niet erg.
The love you take is equal to the love you make.
pi_140802758
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:28 schreef breaky het volgende:
Niet echt een vraag maar toch:

Gisteren hebben wij een kat naar de dierenarts gebracht. Het is niet onze kat maar is hier dagelijks in de tuin te vinden en we geven hem ook te eten.

De kat is er vermargerd en verzocht zichzelf niet goed meer. De dierenarts stelde vast de dat de kat waarschijnlijk onder de wormen zit en ook uitgedroogd is. Hij kreegt twee injecties (anti-wormen en vitamine injectie)

Echter een paar uur later kon de kat nauwlijks meer lopen. Hij slingerde gewoon op zijn poten. Hij dronk nog wat water maar in de loop van de nacht werdt het slechter.

Nu ligt de kat al de hele tijd op een hand doekje. Bewegen doet ie niet meer, zijn tong hangt uit zijn bek en zijn ogen zijn half bedekt. Als ik een pootje oppak dan voelt die slap aan.

Helaas is dierenarts weg voor het weekend (enige dierenarts hier) maar ik neem aan dat ie het niet meer gaat redden?

Is er nog enigzins iets wat ik kan dan doen om de pijn te verzachten?
Wat lief dat je er toch mee naar de dierenarts bent gegaan, en tis erg sneu dat het nu zo is gelopen. Als je echt geen mogelijkheid hebt om ergens anders even naar een dierenarts te gaan, zou ik in ieder geval zorgen voor een zo rustig mogelijke omgeving, als het normaal een kat is die alleen buiten komt dan zou ik bijvoorbeeld geen tv aanzetten, of onbekende dieren in de buurt laten, dat soort dingen. En zorgen dat ie met dit weer niet vol in de zon ligt, die van mij zoeken nu ook de schaduw op.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:53:50 #247
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_140802760
Helaas...ik woon in Laos, waar zelfs goede huisartsen dun bezaaid zijn. Hij ligt hier nu en het duurt zo lang...geen verbetering en geen verslechtering...
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_140802791
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:53 schreef breaky het volgende:
Helaas...ik woon in Laos, waar zelfs goede huisartsen dun bezaaid zijn. Hij ligt hier nu en het duurt zo lang...geen verbetering en geen verslechtering...
D'r is hier ook een dierenarts topic, ik weet niet of zij nu in de buurt is, maar misschien kun je het de dierenarts hier op Fok 'ns vragen? Ik kan wel zeggen van probeer 'm water te geven bijvoorbeeld, maar misschien geeft dat juist weer kans op verslikken en kun je hem het beste maar gewoon laten. Ik heb echt geen idee, denk dat zij daar meer nuttigs over kan zeggen :)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:57:42 #249
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_140802816
We hebben hem in een hoekje op de veranda gelegd op een paar zachte dekentjes. Schaduw zat gelukkig en het is vandaag niet zo warm als normaal...

Hij hikt en hoest wat zo nu en dan en soms een soort reflex. Verder ademt ie rustig en is de hartslag regelmatig.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 7 juni 2014 @ 11:58:41 #250
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_140802835
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:56 schreef Holyme het volgende:

[..]

D'r is hier ook een dierenarts topic, ik weet niet of zij nu in de buurt is, maar misschien kun je het de dierenarts hier op Fok 'ns vragen? Ik kan wel zeggen van probeer 'm water te geven bijvoorbeeld, maar misschien geeft dat juist weer kans op verslikken en kun je hem het beste maar gewoon laten. Ik heb echt geen idee, denk dat zij daar meer nuttigs over kan zeggen :)
Bedankt!! Ik ga gelijk even kijken
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  Boks-Chick zaterdag 7 juni 2014 @ 12:13:01 #251
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_140803083
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 11:57 schreef breaky het volgende:
We hebben hem in een hoekje op de veranda gelegd op een paar zachte dekentjes. Schaduw zat gelukkig en het is vandaag niet zo warm als normaal...

Hij hikt en hoest wat zo nu en dan en soms een soort reflex. Verder ademt ie rustig en is de hartslag regelmatig.
Dat klinkt in ieder geval wel goed, hopelijk is zijn lichaam in reactie op de medicatie de boel een beetje in orde aan het brengen.
probeer hem aan het drinken te houden (als hij niet drinkt kan je hem wellicht wat met een pipetje geven. Heb je geen pipetje kan je ook een schoon doekje nat maken en die wat laten uitdruppelen in zijn bekje), genoeg vocht naar binnen is belangrijk. En idd, zorg dat hij weet dat hij veilig ligt, dan neemt hij zijn rust.

Hopelijk redt hij het! Super dat je de zorg op je genomen hebt!
lolwut
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:37:37 #252
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_140803490
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:13 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dat klinkt in ieder geval wel goed, hopelijk is zijn lichaam in reactie op de medicatie de boel een beetje in orde aan het brengen.
probeer hem aan het drinken te houden (als hij niet drinkt kan je hem wellicht wat met een pipetje geven. Heb je geen pipetje kan je ook een schoon doekje nat maken en die wat laten uitdruppelen in zijn bekje), genoeg vocht naar binnen is belangrijk. En idd, zorg dat hij weet dat hij veilig ligt, dan neemt hij zijn rust.

Hopelijk redt hij het! Super dat je de zorg op je genomen hebt!
Dank je...ik geef hem om het uur wat te drinken met een pipetje...en verleg hem soms.

Denk je dat anti-worm medicatie zulke heftige reacties kan geven?

[ Bericht 3% gewijzigd door breaky op 07-06-2014 12:47:30 ]
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  Boks-Chick zaterdag 7 juni 2014 @ 12:53:54 #253
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_140803736
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:37 schreef breaky het volgende:

[..]

Dank je...ik geef hem om het uur wat te drinken met een pipetje...en verleg hem soms.

Denk je dat anti-worm medicatie zulke heftige reacties kan geven?
naja, als hij heftig onder de wormen zat gebeurd er nogal wat in het lijffie natuurlijk nu die bestreden worden.
verder zal het beessie niets gewend zijn aan medicatie en zooi, dus in het lichaam zal nu een heftig gevecht gaande zijn tussen de medicatie en de wormen. En aangezien hij al zwak was, vraagt dat gruwelijk veel energie. Je hebt best kans dat hij morgen in ene zich een heel stuk beter voelt en een beetje rondwandeld :P
lolwut
  zaterdag 7 juni 2014 @ 13:09:22 #254
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_140804010
quote:
19s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:53 schreef BrandX het volgende:

[..]

naja, als hij heftig onder de wormen zat gebeurd er nogal wat in het lijffie natuurlijk nu die bestreden worden.
verder zal het beessie niets gewend zijn aan medicatie en zooi, dus in het lichaam zal nu een heftig gevecht gaande zijn tussen de medicatie en de wormen. En aangezien hij al zwak was, vraagt dat gruwelijk veel energie. Je hebt best kans dat hij morgen in ene zich een heel stuk beter voelt en een beetje rondwandeld :P
Laten we het hopen. Nu lijkt ie meer dood dan levend. Ik had gehoopt dat ie rond deze tijd al dode wormen aan het poepen was. :')
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zondag 8 juni 2014 @ 17:22:39 #255
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140836510
Kunnen katten "paranoia" worden door tekenbeten?
Mijn kat komt regelmatig met teken thuis en "ziet" de laatste tijd dingen lijkt wel..
In m'n slaapkamer bijv loopt ie héél voorzichtig en kijkt altijd of er iets onder het hoofdeinde van het bed zit.. niet te dichtbij natuurlijk want da's eng kennelijk.
Bij het binnenkomen en naar buiten gaan doet ie ook héél voorzichtig, alsof er iets is.
En als ie dan eenmaal buiten is dan gaat z'n staart weer omhoog en is er niks aan de hand.

Opzich voelt ie zich buiten sowieso altijd fijner en meer ontspannen dan binnen (ex-zwerver en misschien ook boerderijkat geweest) maar zoals die de laatste dagen reageert (en ook al eerder gereageerd heeft ) is best raar.

Of zou de geest van Jiro, m'n vorige katertje, nog rondwaren? ;)
  zondag 8 juni 2014 @ 17:29:06 #256
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140836703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 12:37 schreef breaky het volgende:

[..]

Dank je...ik geef hem om het uur wat te drinken met een pipetje...en verleg hem soms.

Denk je dat anti-worm medicatie zulke heftige reacties kan geven?
Ik kan me voorstellen dat die medicatie ook voor flinke darmkrampen kan zorgen en dat kan alle energie uit je halen weet ik uit ervaring (Crohn).
Als je stil ligt voel je de darmen wat minder, tenzij het weer te erg wordt, dan krijg je bewegingsdrang.
Ik vind op dat soort momenten een warme kruik tegen m'n buik altijd wel fijn.. maar ik weet neit of dat allemaal ook voor katten opgaat.
  zondag 8 juni 2014 @ 17:43:29 #257
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_140836994
Bedankt voor alle reacties. Helaas is hij een uur of twee geleden overleden... :'(
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zondag 8 juni 2014 @ 17:52:11 #258
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140837211
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:43 schreef breaky het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Helaas is hij een uur of twee geleden overleden... :'(
Ach gut.. ondanks je goede zorgen.. je hebt het in elk geval geprobeerd..
  zondag 8 juni 2014 @ 18:07:53 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_140837620
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:43 schreef breaky het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Helaas is hij een uur of twee geleden overleden... :'(
Ach, wat jammer.

Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 9 juni 2014 @ 07:16:05 #260
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_140861238
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:43 schreef breaky het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Helaas is hij een uur of twee geleden overleden... :'(
Je hebt je best iig gedaan. Sterkte.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_140861611
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:43 schreef breaky het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Helaas is hij een uur of twee geleden overleden... :'(
Aww, sterkte... de kat heeft in ieder geval een rustig sterfplekje bij je gehad, en je hebt je best gedaan (wat ik echt super vind).
  maandag 9 juni 2014 @ 16:37:39 #262
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_140874737
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 21:36 schreef fh101 het volgende:
Ik ben op zoek naar een kattenluikje dat werkt op de chip van mijn kat. Heeft iemand tips en/of aanbevelingen?

Er is zoveel keus dat ik door de bomen het boos niet meer zie. En aangezien die dingen best duur zijn zou het wel fijn zijn om in een keer een goede te hebben :)
misschien heb je inmiddels al een kattenluik...

ik ben best tevreden met de sureflap die ik bij zooplus heb gekocht.
katten gaan erin en eruit zoals de bedoeling is.
bij de ene kat zit de chip kennelijk wat verder naar achter, dan duurt het iets langer voordat het luikje opengaat.

de eerste paar dagen nadat ik de batterijen heb verwisseld, is het net alsof het ding toch weer even moet wennen. het palletje valt dan -soms- net wat trager.

overigens, ik gebruik oplaadbare batterijen hoewel dat niet wordt geadviseerd. en het werkt prima.
als het rode lampje gaat knipperen omdat je de batterijen dient te vervangen, gaat het nog weeeekenlang goed op de bijna-lege batterijen. en heb je tijd zat om een paar batterijen op te laden.

oja, het luikje en dus de chiplezer schoonmaken zorgt er ook voor dat het optimaal werkt. ik gebruik daar een gewoon vaatdoekje voor.

1 x was het kattenluik kapot; na het vervangen van de batterijen deed het ding niks meer. andere batterijen geprobeerd, resetten, memory opnieuw gedaan maar niks hielp. na een email aan de helpdesk van de webwinkel had ik een nieuw kattenluik in huis voordat ik de oude had opgestuurd! goede service dus!

advies: gewoon kopen. ik en de katten hebben veel plezier van het luik van ongeveer E 80,=.
2e advies: als je jouw katten nog moet laten chippen, vraag de dierenarts de chip zo ver mogelijk naar voren te plaatsen.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  maandag 9 juni 2014 @ 16:45:09 #263
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_140874991
ik heb zelf 2 vragen over vlooien-, teken-, wormenpreventie bij katten.

ik geef de katten 1 x per maand Stronghold en dat werkt goed. volgens mijn dierenartsen zijn die beesten inmiddels immuun voor bijvoorbeeld Frontline.
1. is er nog iets anders dan Stronghold wat net zo goed werkt?

2. waar koop ik online goedkope stronghold? ik kocht altijd online bij de dierenkliniek rijngeest (de - dierenarts punt nl). maar dat mag en kan niet meer.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  † In Memoriam † maandag 9 juni 2014 @ 17:23:21 #264
43556 miss_dynastie
pi_140876201
Ik ben zelf zeer tevreden over advantage en bestel dat via de dierapotheker.
  maandag 9 juni 2014 @ 19:00:24 #265
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140879735
Advantage werkt erg goed inderdaad, heb hier ook stronghold en frontline gegeven in het verleden maar vlooien gingen er niet zo snel dood van als met Advantage.

Werkt overigens allemaal niet tegen tegen, daar is nog geen goed werkens spot-on middel voor katten voor.

En daar gaat mijn vraag dan ook over, mijn eigen kat begint steeds raarder te doen, wilde gister al niet meer de trap op naar boven, vandaag lijkt het alsof ie niet meer op de vloer durft te staan, durft dus ook niet naar buiten.

Ik heb geen idee hoe dit gedrag zou kunnen komen, er is (voor zover ik weet) geen andere kat in huis geweest al lijkt Karel wel af en toe dingen te "zien" die er niet zijn.

Kan ie door bloedarmoede door teken inderdaad raar gaan doen?
pi_140881538
de eerste stap lijkt mij een bezoekje aan de dierenarts om lichamelijke problemen uit te sluiten?
of de DDA hier op het forum eens vragen.

klinkt toch best vervelend, ook dat het steeds erger wordt.
  maandag 9 juni 2014 @ 19:32:24 #267
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140881754
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:29 schreef loecje het volgende:
de eerste stap lijkt mij een bezoekje aan de dierenarts om lichamelijke problemen uit te sluiten?
of de DDA hier op het forum eens vragen.

klinkt toch best vervelend, ook dat het steeds erger wordt.
En als ie eenmaal buiten is beneden dan voelt ie zich weer helemaal happy, eet verder ook goed (wel steeds kieskeuriger) en rennen vind ie ook geen probleem.. da's ook al zo raar.
't ligt dus echt aan m'n huis of aan het trappenhuis zou ik zeggen.

Ik heb natuurlijk wel binnenshuis al redelijk veel teken bij 'm weg gehaald, dan gaat ie wel spinnen maar dat kan ook door stress komen.
Misschien dat ie binnen nu met die teken pijn en ongemak associeert met binnen zijn?
pi_140881994
edit; dat was ik dus net aan het typen. dat hij een bepaalde nare ervaring heeft gekoppeld aan het huis. zoals een kat met blaasontsteking opeens niet meer op de kattenbak durft.
dat hoeft niet perse door de teken te komen, kan ook iets anders zijn. vandaar als eerste stap naar de DA.

[ Bericht 3% gewijzigd door loecje op 09-06-2014 19:49:18 ]
  maandag 9 juni 2014 @ 19:53:57 #269
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_140883295
Ik heb 'mn net opgetild en naar buiten gebracht (hij poept in het bos, opzich niet zo handig want daardoor weet ik niet hoe z'n ontlasting eruit ziet) en meteen kopjes geven en over de grond rollen van blijheid.

Wat ook nog verschild is vergeleken met vroeger is dat ik nu tijdelijk een nieuwe onderbuur heb, maar die is verder ook aardig tegen katten.
  woensdag 11 juni 2014 @ 16:42:02 #270
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_140958413
Jippie heb vandaag de kat gekocht :) Ga hem over een week ophalen! :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_140959266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef Michielos het volgende:
Jippie heb vandaag de kat gekocht :) Ga hem over een week ophalen! :D
Wat leuk *O* Veel plezier met 'm :)
  woensdag 11 juni 2014 @ 17:32:34 #272
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_140960069
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:05 schreef Holyme het volgende:

[..]

Wat leuk *O* Veel plezier met 'm :)
moet alleen nog een kattenladdertje maken zodat ie vanaf het balkon naar beneden kan :D 2 vragen:

a) valt ie niet van het balkon af op het begin of zijn katten echt niet ZO achterlijk dat ze dat geeneens kunnen :D
b) er lopen ook wat honden over het grasveld achter. Kan dit een probleem vormen of zijn katten wel weer zo intelligent om bij een dreigende houding gewoon eieren voor hun geld te kiezen.

Desbetreffende kat vangt btw muizen. Ik verheug me nu al op de dag dat ie apetrots zijn vangst komt laten zien _O_ _O_ :7 O+
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_140964653
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef Michielos het volgende:
Jippie heb vandaag de kat gekocht :) Ga hem over een week ophalen! :D
Gefeliciteerd!! We verwachten natuurlijk een uitgebreid (foto)verslag 😉

Ik heb geen balkontips voor je, de dames hier durven na een jaar af en toe het balkon op te lopen, maar dan moet er geen hard geluid zijn, of een motor langskomen, dan zijn ze zo weer binnen _O-
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 12 juni 2014 @ 17:39:31 #274
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_140996300
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! We verwachten natuurlijk een uitgebreid (foto)verslag 😉

Ik heb geen balkontips voor je, de dames hier durven na een jaar af en toe het balkon op te lopen, maar dan moet er geen hard geluid zijn, of een motor langskomen, dan zijn ze zo weer binnen _O-
zodra hij hier is, komt er een fotoverslag. Ben het nu beetje aan het inrichten, me aan het orienteren voor een krabpaal met plateautjes en heb al wat speelgoed gekocht (zo een hengeltje o.a. :D) ook beetje kijken voor "gevaarlijke plaatsen" enz. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 12-06-2014 17:52:19 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 12 juni 2014 @ 19:22:16 #275
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_140999141
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juni 2014 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! We verwachten natuurlijk een uitgebreid (foto)verslag 😉

Ik heb geen balkontips voor je, de dames hier durven na een jaar af en toe het balkon op te lopen, maar dan moet er geen hard geluid zijn, of een motor langskomen, dan zijn ze zo weer binnen _O-
Hier gingen ze het (afgezette) balkon meteen op. Nu een jaar later maken zelfs motoren ed ze nog maar amper bang. Ik heb zelfs het idee om het net weg te halen en alleen het gaas voor de reling te laten zitten (iets meer dan een meter hoog).
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 10:53:18 #276
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_141023513
Doet er hier iemand aan klikker training met zijn/haar kat? Ik lees overal dat dit gedaan word in combinatie met snoepjes. Maar zodra ik de snoepjes uithaal maakt het niet uit wat ik van 'm wil gedaan hebben, hij heeft alleen maar oog voor het lekkers.
pi_141023608
afleiden en niets geven totdat hij oog heeft voor wat anders.
anders beloon je het ongewenste gedrag(= enkel oog hebben voor het lekkers).
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:08:42 #278
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_141023984
Als ie vindt dat het te lang duurt voor hij het snoepje krijgt gaat ie zacht bijten. Dan krijgt ie het natuurlijk zeker niet. En dan kan ie echt kwaad worden, mag ik 'm niet aanraken en gaat ie op een afstand net buiten bereik, mij scheef zitten aan kijken. 't is een volhouder maar ik ook, haha.

Tot nu toe heb ik hem geleerd om te gaan zitten en een pootje te geven.
pi_141024467
ik leer ze hier niet echt specifieke dingen.

wanneer ik roep krijgen ze wat lekkers als ze direct naar me toe komen. dat bleek laatst verdomd handig toen een van de katten was ontsnapt uit de tuin. 1x roepen en ze kwam gelukkig direct weer aanrennen.

verder bij het spelen met een hengeltje dat ze de 'prooi'(een bosje veren) loslaten. wanneer ik dat niet zou doen zou de hengel met een paar min al kapot zijn.
duurde ook een tijdje voordat het snoepje interessanter was dan de prooi.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 12:03:53 #280
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_141025738
Op zijn naam komt hij ook meteen aangelopen. De woorden stop en omdraaien kent hij ook. Als hij achter de tv wil gaan bvb zeg ik stop waarna hij ook meteen stopt. Vervolgens zeg ik omdraaien wat hij dan ook doet.

Ik moet hem hier een beetje mentale uitdaging geven, anders gaat ie zich vervelen. Hij is best slim. Klikker training en wat leuke dingen aan leren, leek me ideaal.

Gewone speeltjes zijn enkel leuk als ik mee speel. En dan nog het liefst ze op of ergens in leggen, waar ie moeilijk aan kan, zodat ie echt moet uitzoeken hoe hij er bij kan komen. Hij heeft 1 favoriet speeltje al van bij de cattery waar hij geboren is. Als ik dan zeg waar is je muisje, gaat ie het halen en brengt het naar mij. Meestal toch, soms loopt hij er naar toe, tikt het even aan en gaat er dan lekker languit bij liggen.

Hengels worden hier ook vakkundig ontmanteld. De laatste was helemaal van leer, dus dacht dat die wel een tijd mee kon, niets was minder waar. Als er iemand een hengel kan aanraden die het echt lang uithoud hoor ik het graag.
pi_141026975
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 16:42 schreef Michielos het volgende:
Jippie heb vandaag de kat gekocht :) Ga hem over een week ophalen! :D
Wat leuk. Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot :)
Katten vallen niet ineens van een balkon af. Zo onhandig zijn ze niet maar als ze iets zien bewegen kunnen ze er wel achter na duiken zonder na te denken. En dan makkelijk wat breken, poten of kaak.
De eerste paar weken zou ik hem alleen binnen houden om te wennen aan je huis. Daarna na 3-4 weken op het balkon en goed in de gaten houden. Verschilt een beetje per kat hoe lang de periode van binnen houden moet zijn. En als hij goed aan het balkon is gewend dan pas met kattentrapje naar beneden. Daar zou ik ook bij blijven en hem leren hoe hij weer naar boven kan.

En als hij helemaal niet naar buiten wil dan kan je ook het balkon mooi afzetten met een net. Dus alleen naar buiten als hij dat zelf wil.

Voor krabpalen zou ik eens kijken bij zooplus.nl. Ik heb zelf een krabpaal van petfun.de. Zijn aardig prijzig maar goede stevige houten palen ( meeste zijn van karton namelijk) Bij het bedrijf kun je van alles bij bestellen, ook later. En als de sisalpalen niet meer goed zijn dan mag je ze opsturen en krijg je weer nieuwe :)
Voor andere speelgoed, bakken etc Wibra en Action :)
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_141028141
Naja katten zijn niet zo onhandig.. Die van ons wel hoor. Heb hem al meer dan eens van die schutting zien donderen omdat hij zijn evenwicht niet kan bewarend ;(
  vrijdag 13 juni 2014 @ 13:35:03 #283
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141028929
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 12:43 schreef WinnieWana het volgende:

[..]

Wat leuk. Gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot :)
Katten vallen niet ineens van een balkon af. Zo onhandig zijn ze niet maar als ze iets zien bewegen kunnen ze er wel achter na duiken zonder na te denken. En dan makkelijk wat breken, poten of kaak.
De eerste paar weken zou ik hem alleen binnen houden om te wennen aan je huis. Daarna na 3-4 weken op het balkon en goed in de gaten houden. Verschilt een beetje per kat hoe lang de periode van binnen houden moet zijn. En als hij goed aan het balkon is gewend dan pas met kattentrapje naar beneden. Daar zou ik ook bij blijven en hem leren hoe hij weer naar boven kan.

En als hij helemaal niet naar buiten wil dan kan je ook het balkon mooi afzetten met een net. Dus alleen naar buiten als hij dat zelf wil.

Voor krabpalen zou ik eens kijken bij zooplus.nl. Ik heb zelf een krabpaal van petfun.de. Zijn aardig prijzig maar goede stevige houten palen ( meeste zijn van karton namelijk) Bij het bedrijf kun je van alles bij bestellen, ook later. En als de sisalpalen niet meer goed zijn dan mag je ze opsturen en krijg je weer nieuwe :)
Voor andere speelgoed, bakken etc Wibra en Action :)
dankjewel voor je tip. Ik ga denk ik een staaf gebruiken met houten plankjes in een wenteltrapje eraan die ruim genoeg zijn. Neemt minste plaats in en kan stijf naar beneden, heeft ook niemand er last van.
Ik ga hem eerst 8 weken binnenhouden, daarna mag ie op het balkon met gaas voor het balkon en daarna ga ik pas het trapje bevestigen en dan zien we het wel.

Maandag ga ik hem ophalen btw en heb al speeltjes gekocht, voerbakjes, een kattenmandje, een krabpaal (simpel met 2 plateau's en een woonhokje) en een kattenbak(grote met filter).

Ben benieuwd hahaha heel spannend :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141029096
Ik zou ook even navragen welke brokken hij nu krijgt en welke kattenbakvulling. Zodat je dat ook de eerste weken kan gebruiken. Succes met wachten :P
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_141029533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:12 schreef Fripsel het volgende:
Naja katten zijn niet zo onhandig.. Die van ons wel hoor. Heb hem al meer dan eens van die schutting zien donderen omdat hij zijn evenwicht niet kan bewarend ;(
Mijn theemuts kat is vroeger ook gewoon naar beneden gevallen, sommige katten zijn gewoon niet zo sierlijk en goed in balans :+
pi_141029609
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 13:50 schreef Holyme het volgende:

[..]

Mijn theemuts kat is vroeger ook gewoon naar beneden gevallen, sommige katten zijn gewoon niet zo sierlijk en goed in balans :+
Inderdaad :') Kat had al een paar keer gehad dat ie zich niet genoeg afzette om een sprong van vensterbank naar tafel te maken waardoor hij op de grond i.p.v op de tafel terecht kwam
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:32:33 #287
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141037702
ik kan niet wachten als ik die verhalen lees :D O+ O+
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141065632
Staat je kat trouwens op www.ikzoekbaas.nl ? Ben niet nieuwsgierig hoor :+
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_141081718
Hallo,

Mijn vriend en ik willen heel graag een of twee katjes nemen. Nu wonen wij in een huis waar een man heeft gewoond die iets van 20 katten had. Hij verwaarloosde de katten, waardoor zij hun behoeftes in huis deden. Dit was ook te ruiken toen wij het huis kochten.

Wij hebben toen het hele huis behandeld met een geur neutralisator, waarvan wordt beweerd dat het de geur ook echt verwijderd in plaats van maskeert. En inderdaad, er is niks meer van te merken qua geur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij vragen ons dus af of katten dat op de een of andere manier kunnen ruiken en hierdoor ook het hele huis onder gaan zeiken. Dat is namelijk wat mensen in onze omgeving beweren.
pi_141081785
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:52 schreef PatriQue89 het volgende:
Hallo,

Mijn vriend en ik willen heel graag een of twee katjes nemen. Nu wonen wij in een huis waar een man heeft gewoond die iets van 20 katten had. Hij verwaarloosde de katten, waardoor zij hun behoeftes in huis deden. Dit was ook te ruiken toen wij het huis kochten.

Wij hebben toen het hele huis behandeld met een geur neutralisator, waarvan wordt beweerd dat het de geur ook echt verwijderd in plaats van maskeert. En inderdaad, er is niks meer van te merken qua geur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij vragen ons dus af of katten dat op de een of andere manier kunnen ruiken en hierdoor ook het hele huis onder gaan zeiken. Dat is namelijk wat mensen in onze omgeving beweren.
voro ons, of zelfs daarvoor hebben mensen met katten gewoond. Op 1 plek in huis was de kattenzeik lucht heel duidelijk te ruiken.
Wij hebben dit niet behandeld met dat spul. maar met iets anders. Sinds november hebben wij 2 poezendames en die doen hun behoefte alleen op de bak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 20:56:40 #291
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141081870
Even update over mijn Karel, 't is opeens weer helemaal goed.. enige verschil is dat ik een teek van z'n keel heb gehaald.
Kennelijk zat die 'm dwars ofzo (terwijl ie later weer een nieuwe teek op z'n zij had, inmiddels ook verwijderd)

't is een kat met handleiding en die heb ik niet, ook niet online te vinden.. ik weet niet eens het model-nummer ;)
pi_141082026
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

voro ons, of zelfs daarvoor hebben mensen met katten gewoond. Op 1 plek in huis was de kattenzeik lucht heel duidelijk te ruiken.
Wij hebben dit niet behandeld met dat spul. maar met iets anders. Sinds november hebben wij 2 poezendames en die doen hun behoefte alleen op de bak.
Ok. Maar 2 of 3 katten is wel iets anders dan 20 :P Zou het in theorie kunnen, of is het meer een fabeltje?
pi_141082380
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:52 schreef PatriQue89 het volgende:
Hallo,

Mijn vriend en ik willen heel graag een of twee katjes nemen. Nu wonen wij in een huis waar een man heeft gewoond die iets van 20 katten had. Hij verwaarloosde de katten, waardoor zij hun behoeftes in huis deden. Dit was ook te ruiken toen wij het huis kochten.

Wij hebben toen het hele huis behandeld met een geur neutralisator, waarvan wordt beweerd dat het de geur ook echt verwijderd in plaats van maskeert. En inderdaad, er is niks meer van te merken qua geur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij vragen ons dus af of katten dat op de een of andere manier kunnen ruiken en hierdoor ook het hele huis onder gaan zeiken. Dat is namelijk wat mensen in onze omgeving beweren.
ecodor wordt veel aangeraden voor katten urine. Het breekt de geurstoffen die aantrekkelijk zijn voor de katten af.
Ik neem aan dat je ook nieuwe vloeren e.d. hebt waar de geur dus niet in zit?
Lijkt mij voldoende dan.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:11:52 #294
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141082467
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 17:32 schreef Michielos het volgende:

[..]

moet alleen nog een kattenladdertje maken zodat ie vanaf het balkon naar beneden kan :D 2 vragen:

a) valt ie niet van het balkon af op het begin of zijn katten echt niet ZO achterlijk dat ze dat geeneens kunnen :D
b) er lopen ook wat honden over het grasveld achter. Kan dit een probleem vormen of zijn katten wel weer zo intelligent om bij een dreigende houding gewoon eieren voor hun geld te kiezen.

Desbetreffende kat vangt btw muizen. Ik verheug me nu al op de dag dat ie apetrots zijn vangst komt laten zien _O_ _O_ :7 O+
A) zorg dat ie iets van een krukje heeft zodat ie eerst op z'n achtepoten kan kijken wat er verder dan de balkonrand te zien is.
Mijn katten hebben overigens nooit een probleem gehad met een balkonrand van een cm of 10, springen er gewoon op en gaan lekker zitten, 1 hoog.
M'n vorige kat was sowieso een enorme boomkruiper, die zat soms 10-15 meter hoog in een boom lekker op z'n gemakje te kijken :D

B) Honden heb ik hier ook lopen, ook loslopende honden, herders.
Katten blijven over het algemeen op een afstandje en rennen evt hard weg (evt na eerst een paar ferme tikken op de neus van de hond gegeven te hebben).
M'n vorige kat is in elk geval 1 keer hard weggerend en in een boom geklommen, m'n huidige kat heeft ook al eens gerend.
Katten weten overigens wel erg slimme routes te kiezen, onder hekken door, door struiken heen, etc.
Overal waar de kat wel kan komen en de hond niet.

Overigens hebben mijn katten in het verleden en m'n huidige kat wel door wanneer die honden worden uitgelaten, zelf komen ze dan niet buiten of niet in de buurt van de route die die honden dagelijks lopen.
pi_141082496
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:09 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

ecodor wordt veel aangeraden voor katten urine. Het breekt de geurstoffen die aantrekkelijk zijn voor de katten af.
Ik neem aan dat je ook nieuwe vloeren e.d. hebt waar de geur dus niet in zit?
Lijkt mij voldoende dan.
Ja.. en we hebben alle muren laten stucen/spacken :Y Dus dan moet het goed komen? :P
pi_141082518
Mijn kat heeft voor de tweede keer in een paar maanden tijd een blaasontsteking. Ik ben vergeten te vragen aan de dierenarts of er een middel bestaat dat preventief werkt. Iemand een idee?
Hello, my name is Oliver
pi_141082542
lijkt me ook voldoende. alles vernieuwd en je hebt in ieder geval goed spul gebruikt tegen de urinelucht ^O^

mocht het toch gebeuren dat een kat op een bepaalde plek plast. dan kan je die plek nog extra behandelen met hetzelfde spul.
pi_141082576
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:13 schreef loecje het volgende:
lijkt me ook voldoende. alles vernieuwd en je hebt in ieder geval goed spul gebruikt tegen de urinelucht ^O^

mocht het toch gebeuren dat een kat op een bepaalde plek plast. dan kan je die plek nog extra behandelen met hetzelfde spul.
Ah ok! Dan durf ik het wel aan denk ik :P
pi_141082622
Nog tips voor goede kattenbakvulling? Die zal in de woonkamer/keuken (een ruimte) moeten staan.. dus die willen we niet ruiken..
pi_141082655
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 21:14 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Ah ok! Dan durf ik het wel aan denk ik :P
Ik zou dat ook wel aandurven, ik zou wel voldoende kattenbakken neerzetten, maar katten hebben van nature het instinct om de boel te begraven en geven dus meestal wel de voorkeur aan de bak :)
  zaterdag 14 juni 2014 @ 21:16:58 #301
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_141082680
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 20:52 schreef PatriQue89 het volgende:
Hallo,

Mijn vriend en ik willen heel graag een of twee katjes nemen. Nu wonen wij in een huis waar een man heeft gewoond die iets van 20 katten had. Hij verwaarloosde de katten, waardoor zij hun behoeftes in huis deden. Dit was ook te ruiken toen wij het huis kochten.

Wij hebben toen het hele huis behandeld met een geur neutralisator, waarvan wordt beweerd dat het de geur ook echt verwijderd in plaats van maskeert. En inderdaad, er is niks meer van te merken qua geur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij vragen ons dus af of katten dat op de een of andere manier kunnen ruiken en hierdoor ook het hele huis onder gaan zeiken. Dat is namelijk wat mensen in onze omgeving beweren.
Evt feliway ophangen, op een gegeven moment wennen de katten er wel aan en negeren die geur (als het aanwezig zou zijn)
Overigens ook wel meteen een goede manier om te testen of de geuren weg zijn ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')