abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2014 @ 15:46:38 #1
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138796689
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

zaterdag 12 april 2014 @ 15:46:48 #2
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138796690
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dit, vooral!
Ik heb ook stapels met spelletjes, maar Troela vind het veel leuker om achter een touwtje aan te jagen.
Af en toe wil ze ook wel achter een balletje aan, maar dan moet ik hem wel eerst laten stuiteren of weggooien.
De rest van de aankopen ligt te niksen
Zo zijn die van mij dus niet, Sammy vraagt wel veel om aandacht maar echt spelen wil hij niet. Ligt het liefst als ik thuis ben de hele tijd bij mij op schoot. Als ik speeltjes weg gooi dan reageert ie daar niet eens op.
  zaterdag 12 april 2014 @ 16:37:58 #3
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_138797708
Wat kan het zijn als je kat de hele dag futloos is , ligt te slapen en amper naar buiten wilt ? (dit is sinds een paar dagen)
Ze is 15 jaar .
RED ONS HENNIEGOD
pi_138798086
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:37 schreef PowerLoungen het volgende:
Wat kan het zijn als je kat de hele dag futloos is , ligt te slapen en amper naar buiten wilt ? (dit is sinds een paar dagen)
Ze is 15 jaar .
Even contact opnemen met je dierenarts, kan vanalles zijn, van iets simpels zoals even niet zo lekker voelen tot ernstige dingen. Helemaal op die leeftijd zou ik wel even actie ondernemen, ze is tenslotte de jongste niet meer :) Als ze nog goed eet en drinkt zou ik dat na het weekend doen.
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:00:16 #5
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_138798123
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 16:58 schreef Holyme het volgende:

[..]

Even contact opnemen met je dierenarts, kan vanalles zijn, van iets simpels zoals even niet zo lekker voelen tot ernstige dingen. Helemaal op die leeftijd zou ik wel even actie ondernemen, ze is tenslotte de jongste niet meer :) Als ze nog goed eet en drinkt zou ik dat na het weekend doen.
Ben al van plan om maandag ernaar toe te gaan voor de jaarlijkse prik . Paar weken geleden had ze dit ook , maar het ging over na 1 dag .
RED ONS HENNIEGOD
pi_138798170
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 15:43 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ze hebben niet alleen de gang, kunnen ook gewoon naar boven. Heb van 2 slaapkamers de deuren altijd open dus genoeg vrijheid om te bewegen en ze kunnen dus ook alleen zijn als ze even geen zin in elkaar hebben. De mand met deken voor de zwangere poes staat ook in 1 van die kamers zodat ze daar in alle rust kan bevallen als het zover is. Maar ze samen in de woonkamer laten als ik weg ben gaat helaas niet, heb het al meerdere keren geprobeerd. Zodra ik thuis kom zijn dan de gordijnen kapot en regelmatig vallen er bloempotten, kandelaars e.d. kapot.
Dat klinkt eerlijk gezegd een stuk beter dan hoe het op mij overkwam in je posts, ik kreeg de indruk dat ze alleen een hal hadden omdat je ze niet op de meubels wil :) Hadden ze dat gedrag bij de vorige eigenaar ook?
pi_138798248
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:00 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ben al van plan om maandag ernaar toe te gaan voor de jaarlijkse prik . Paar weken geleden had ze dit ook , maar het ging over na 1 dag .
Hopelijk knapt ze snel op en was het niks!
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:15:12 #8
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138798490
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:02 schreef Holyme het volgende:

[..]

Dat klinkt eerlijk gezegd een stuk beter dan hoe het op mij overkwam in je posts, ik kreeg de indruk dat ze alleen een hal hadden omdat je ze niet op de meubels wil :) Hadden ze dat gedrag bij de vorige eigenaar ook?
Daar liepen ze overal in huis, die zeggen dat ze alleen maar aan de krabpaal krabden. Ik heb hun eigen krabpaal meegekregen toen ik ze opgehaald heb maar ze hebben dat ding hier nog nooit aangeraakt.

Zolang ik zelf thuis ben rennen en springen ze niet over tafels e.d. Dat doen ze alleen als ik er niet ben, ze weten dus wat wel en niet mag.

Maar ze hebben genoeg ruimte in de hal en 2 slaapkamers tot hun beschikking. 1 van de kamers worden ook wat spulletjes (speelgoed, krabpaal, kattenbak e.d.) in gezet voor als de kittens er zijn, dat ze daar lekker kunnen spelen, die zullen hier tot ze 9 weken zijn blijven.

Heb dus alweer contact gehad met de mensen waar ze vandaan komen en die vragen nu of ze Sammy terug mogen, maar alleen Sammy. De andere poes niet, terwijl ze toen ik ze heb opgehaald beweerden dat die 2 niet zonder elkaar kunnen. Daar ga ik dus niet op in, ze blijven beide mooi hier.

Sammy is vandaag voor het eerst naar buiten geweest, en is net weer binnen. Dus hij kan buiten krabben als die wil. Hoefde maar 1 keer zijn naam te roepen en even schudden met een doos brokjes en meneer rende naar binnen.
pi_138806884
hier lopen ze ook over de tafels hoor,als wij niet thuis zijn! de pootafdrukken verraden het ;)
planten staan alleen op hoge kasten, laatst een bos bloemen gehad van iemand die staan hoog en veilig op de koelkast :')
we hebben op het bed altijd een extra kleed over het dekbed liggen zodat niet het bed onder de haren komt, met het uitkiezen van de nieuwe plavuizen rekening gehouden met dat je de haren en grindjes minder snel ziet liggen ondanks dat we elke dag stofzuigen en dweilen,
met de gordijnen rekening houden dat je ze makkelijk kan wassen ivm haren en gaaaaa zo maar door.
het enige wat ze hier echt verziekt hebben is het bankstel op beide leuningen.

toen we hier gingen wonen maakte ik me enorm druk over onze zolder met vaste trap zonder deur al die dozen gestapeld enzo...zag die 5 katten al klimmen en klauwen :{
...en een open keuken alles gloednieuw!
het aanrecht is alleen aantrekkelijk als ik vergeet een gourmetblikje weg te gooien en op zolder liggen ze alleen maar op de strijkplank voor het raam :P daar heb ik een kleed overheen gelegd dus als ik wil strijken hoef ik dat alleen maar weg te halen :D

maarja, dit wisten we allemaal van tevoren... anders had ik beter een hamster in een hokkie kunnen nemen :D
ik denk, als je je katten gewoon in je woonkamer laat dat het ''nieuwe'' er vanzelf af gaat en dan is het allemaal niet meer zo interessant.
heb je wel genoeg ligplekjes beneden waar ze zich kunnen afzonderen?
  zaterdag 12 april 2014 @ 23:09:25 #10
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138809862
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 21:42 schreef deadly_kiss het volgende:
hier lopen ze ook over de tafels hoor,als wij niet thuis zijn! de pootafdrukken verraden het ;)
planten staan alleen op hoge kasten, laatst een bos bloemen gehad van iemand die staan hoog en veilig op de koelkast :')
we hebben op het bed altijd een extra kleed over het dekbed liggen zodat niet het bed onder de haren komt, met het uitkiezen van de nieuwe plavuizen rekening gehouden met dat je de haren en grindjes minder snel ziet liggen ondanks dat we elke dag stofzuigen en dweilen,
met de gordijnen rekening houden dat je ze makkelijk kan wassen ivm haren en gaaaaa zo maar door.
het enige wat ze hier echt verziekt hebben is het bankstel op beide leuningen.

toen we hier gingen wonen maakte ik me enorm druk over onze zolder met vaste trap zonder deur al die dozen gestapeld enzo...zag die 5 katten al klimmen en klauwen :{
...en een open keuken alles gloednieuw!
het aanrecht is alleen aantrekkelijk als ik vergeet een gourmetblikje weg te gooien en op zolder liggen ze alleen maar op de strijkplank voor het raam :P daar heb ik een kleed overheen gelegd dus als ik wil strijken hoef ik dat alleen maar weg te halen :D

maarja, dit wisten we allemaal van tevoren... anders had ik beter een hamster in een hokkie kunnen nemen :D
ik denk, als je je katten gewoon in je woonkamer laat dat het ''nieuwe'' er vanzelf af gaat en dan is het allemaal niet meer zo interessant.
heb je wel genoeg ligplekjes beneden waar ze zich kunnen afzonderen?
Ze hebben meer dan genoeg plekken om te liggen. Maar in de woonkamer laat ik ze niet meer als ik niet thuis ben. Ben een maand geleden verhuist en heb deze week al nieuwe gordijnen moeten kopen, waren helemaal kapot. En binnenkort kan ik de muren opnieuw gaan verven wat ik vlak voor de verhuizing ook al heb gedaan.

Heb nu boven en in de hal waar ze zijn als ik weg ben allemaal dozen en mandjes met dekens neergezet zodat ze hun eigen plekje kunnen uitkiezen. Ze hebben ook 2 slaapkamers ter beschikking waar geen gordijnen hangen. In de slaapkamer waar ik zelf slaap komen ze niet, dat laat ik ook zo omdat er ook kittens zijn binnenkort. 1 van de slaapkamers die niet in gebruik zijn wordt ook de kamer waar de zwangere poes (hopelijk) zal bevallen. Heb daar een mand en een hele grote doos met fleecedekens neergezet dus ze kan kiezen waarin ze wil bevallen, tot nu toe bevalt de doos volgens mij het beste, denk door de hoog opstaande randen. Sinds een dag of 2 ligt ze daar heel vaak, dus denk dat ze daar wel zal bevallen.

Had eerst een side table inde gang staan onder de kapstok, maar die weggehaald want als ze daarop klimmen krabben en hangen ze ook aan jassen.
  Moderator zaterdag 12 april 2014 @ 23:17:58 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_138810120
En dan heb je straks een heel nest met minislopertjes...
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 12 april 2014 @ 23:38:06 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_138810805
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:17 schreef senesta het volgende:
En dan heb je straks een heel nest met minislopertjes...
En als het tegenzit 2 andere die de kittens slopen omdat het territorium dat voor hun ook nieuw is opeens met een invasie van katten te maken krijgt...

Aan de andere kant kan het er ook weer voor zorgen dat die 2 zich juist wat volwassener gaan gedragen, blijft altijd afwachten.
Qua timing lijkt het mij niet heel handig..
pi_138812999
Je katten zijn volgens mij gewoon gestrest en hebben overvloed aan energie wat ze niet kwijt kunnen...

Heb je al een feliway?
pi_138817028
Find Out Why Your Cat is Being Crazy!
pi_138817324
Nou, we hebben dit ding gekocht:

op aanraden van enkele users! Grappig dingetje, al snapt Mike nog niet helemaal hoe het werkt :') Ach, dat heeft gewoon even tijd nodig lijkt me. We zijn benieuwd!
  zondag 13 april 2014 @ 11:01:45 #16
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138819321
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 00:39 schreef deadly_kiss het volgende:
Je katten zijn volgens mij gewoon gestrest en hebben overvloed aan energie wat ze niet kwijt kunnen...

Heb je al een feliway?
Ja, maar dat werkt niet.
  zondag 13 april 2014 @ 11:04:34 #17
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138819391
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 23:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En als het tegenzit 2 andere die de kittens slopen omdat het territorium dat voor hun ook nieuw is opeens met een invasie van katten te maken krijgt...

Aan de andere kant kan het er ook weer voor zorgen dat die 2 zich juist wat volwassener gaan gedragen, blijft altijd afwachten.
Qua timing lijkt het mij niet heel handig..
Had liever ook geen kittens in huis gehad, maar Zoë haar vorige baasjes wisten niet dat ze zwanger was. Anders hadden ze haar eerst nog wel een tijdje gehouden.

Jaren geleden heb ik al eens 6 kittens in huis gehad maar niet meegemaakt dat ze de boel sloopten. Is afwachten hoe het nu gaat, verven/behangen ga ik voor de zekerheid pas opnieuw doen als de kittens weg zijn.
  maandag 14 april 2014 @ 21:42:16 #18
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_138883824
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:05 schreef Holyme het volgende:

[..]

Hopelijk knapt ze snel op en was het niks!
Ze had uiteindelijk en alvleesklierontsteking . Ze kreeg 2 spuitjes en ik moest haar om het uur voeden met een spuit in de mond .
Nu miauwt ze als een malle .
RED ONS HENNIEGOD
pi_138934516
quote:
9s.gif Op maandag 14 april 2014 21:42 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ze had uiteindelijk en alvleesklierontsteking . Ze kreeg 2 spuitjes en ik moest haar om het uur voeden met een spuit in de mond .
Nu miauwt ze als een malle .
Och wat sneu, maar je was er dan wel vrij snel bij? Hopelijk is ze weer wat opgeknapt, beterschap voor de poezel! :)
pi_138935194
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 08:54 schreef -Dries- het volgende:

[ afbeelding ]

op aanraden van enkele users! Grappig dingetje, al snapt Mike nog niet helemaal hoe het werkt :') Ach, dat heeft gewoon even tijd nodig lijkt me. We zijn benieuwd!
Hier tillen ze dat ding gewoon op en gooien hem om ;( Of gaan er bovenaf met de kop in :')
pi_138937362
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 08:54 schreef -Dries- het volgende:

[ afbeelding ]

Wat vaak wel helpt met zulke dingen is iets heel lekkers pakken, laten zien of ruiken wat je hebt en goed zichtbaar voor 'm in dat ding leggen.
  woensdag 16 april 2014 @ 12:41:41 #22
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_138938855
Ja hier gaan ze er ook boven met de kop in. Ik plak m wel eens af :p.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 16 april 2014 @ 12:53:27 #23
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138939205
Wie weet wat het beste merk wormenkuur/vlooiendruppels voor kittens is?

Ik heb jaren geleden Frontline gebruikt maar dat werkte niet.

Volgens mij duurt het niet meer lang tot Zoë gaat bevallen. Ze ligt nu telkens in een vreemde houding in de grote doos die ik voor haar heb klaargezet en likt telkens tussen haar achterpootjes.

Wil alles op tijd in huis hebben zodat ik zodra ze oud genoeg zijn de kittens kan behandelen zodat ze worm en vlo vrij naar hun nieuwe baasjes gaan.
pi_138939390
Neem even contact op met je dierenarts voor zulke vragen, voor kittens is het vrij specifiek wat wel/niet gegeven mag worden (een lagere dosis van een middel is niet perse veilig). Moeders zal dan ook meteen behandeld moeten worden, en kittens worden volgens een schema ontwormd, 1x wat geven is niet voldoende.
pi_138940905
Als kittens 500 gram wegen geef ik ze een half pilletje milbemax ( voor kittens) ( kan je online of bij de dierenarts krijgen) Zijn hele kleine pilletjes die je makkelijk naar binnen krijgt.
Ook weleens exil pasta gebruikt ( vonden ze minder prettig) en vitaminthe pasta.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_138940960
Deze dus.

https://de-welpenhoeve.nl(...)-kat-ontworming.html en dan de bovenste voor katten van 0.5 tot 2 kilo.

Zijn duurder maar nooit problemen mee gehad ( zoals kotsen bij exil)
Denk er ook aan dat mamapoes ook ontwormt moet worden tegelijkertijd.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  woensdag 16 april 2014 @ 15:38:29 #27
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_138944603
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:06 schreef Holyme het volgende:

[..]

Och wat sneu, maar je was er dan wel vrij snel bij? Hopelijk is ze weer wat opgeknapt, beterschap voor de poezel! :)
Dat wel. Ze is gelukkig nu een stuk actiever alleen moet ze soms nog een pilletje krijgen tegen de pijn
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 16 april 2014 @ 18:34:07 #28
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138950102
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:46 schreef WinnieWana het volgende:
Als kittens 500 gram wegen geef ik ze een half pilletje milbemax ( voor kittens) ( kan je online of bij de dierenarts krijgen) Zijn hele kleine pilletjes die je makkelijk naar binnen krijgt.
Ook weleens exil pasta gebruikt ( vonden ze minder prettig) en vitaminthe pasta.
Ik heb juist betere ervaringen met pasta's zowel bij kittens als volwassen katten. Hoewel er 1 merk anti-worm pillen is (weet zo de naam niet) met de smaak van een kattensnoepje. Dat eens voor een kat gekocht en nadat ze hem op had stond ze gewoon te schooien omdat ze er nog 1 wilde :P
  woensdag 16 april 2014 @ 18:36:08 #29
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138950174
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:47 schreef WinnieWana het volgende:
Deze dus.

https://de-welpenhoeve.nl(...)-kat-ontworming.html en dan de bovenste voor katten van 0.5 tot 2 kilo.

Zijn duurder maar nooit problemen mee gehad ( zoals kotsen bij exil)
Denk er ook aan dat mamapoes ook ontwormt moet worden tegelijkertijd.
Vind dat niet duur hoor, wat ik gebruikelijk bij de Welkoop voor een volwassen kat koop is duurder.
pi_138950258
ik bestel al jaren bij dierapotheker ,zijn redelijk goedkoop in prijs + je spaart ook punten bij elke bestelling die je als korting kan opsparen voor volgende bestellingen :)
  woensdag 16 april 2014 @ 18:41:09 #31
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138950342
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:38 schreef deadly_kiss het volgende:
ik bestel al jaren bij dierapotheker ,zijn redelijk goedkoop in prijs + je spaart ook punten bij elke bestelling die je als korting kan opsparen voor volgende bestellingen :)
Dat is wel handig. Zal de site eens bekijken. Ik kocht jaren geleden toen een kat van mij een nestje kittens had alles bij Welkoop, Was behoorlijk wat geld kwijt. Mamapoes was 's nachts plotseling overleden aan acuut nierfalen, kittens naar mijn moeder gebracht die ze met de fles verder heeft gevoed omdat ik zelf overdag aan het werk was. En dan kwamen de wormenkuurtjes en vlooiendruppels er nog bij. Gelukkig zijn de 3 kleintjes gezonde volwassen katten geworden :).
pi_138950653
jah, ik woon in zo'n gehucht met 1 plaatselijke dierenwinkel die alles voor de hoofdprijs heeft en dan ook nog beperkt :P toen dacht ik eens om te gaan googlen voor mijn exil vlooienpipetten toen kwam in bij hun terecht :) ze hebben ook best een uitgebreid assortiment en snelle levering ook nog. er schijnt ergens ook een praktijk van te bestaan maar ik ken ze alleen van internet haha!
pi_138950880
moet je dat verschil van milbemax eens zien :{
ik wil echt niet overdreven reclame maken ofzo dus ik noem de namen niet weer opnieuw :@
zijn dit echt dezelfde milbemax ontwormpillen of zie ik nou wat over het hoofd???

maar op de Winniewana genoemde link
kleine kat: 4.05
grote kat: 6,25

mijn genoemde link
kleine kat: 1.96 (alleen wel per 10 verpakt)
grote kat: 4.68 (per 5) of anders nog goedkoper bij grotere verpakkingen.

ik heb 6 katten te doen dus reken maar uit! en daar ook nog kortingpunten bij sparen en maar 2,95 verzenden ^O^
  woensdag 16 april 2014 @ 19:19:44 #34
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138951713
Volgens mij loos alarm bij Zoë. Ze is weer aan het rennen en springen. Durf al bijna de deur niet meer uit te gaan, vertrouw het nooit echt dat een poes gaat bevallen als ik er niet bij ben.

Heb 8 jaar geleden eens meegemaakt dat ik thuiskwam en mamapoes dood voor de deur lag :( Was een paar uur ervoor nog met haar naar de dierenarts geweest omdat de bevalling niet echt vlot ging. Dierenarts zei komt allemaal wel goed, je kunt gerust een paar uurtjes van huis want het kan nog wel even duren.

Dus toch even weg geweest, kwam weer thuis en de poes lag dood voor de deur. Dat wil ik niet nog eens meemaken.
  Spellchecker woensdag 16 april 2014 @ 19:49:42 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_138953113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
Volgens mij loos alarm bij Zoë. Ze is weer aan het rennen en springen. Durf al bijna de deur niet meer uit te gaan, vertrouw het nooit echt dat een poes gaat bevallen als ik er niet bij ben.

Heb 8 jaar geleden eens meegemaakt dat ik thuiskwam en mamapoes dood voor de deur lag :( Was een paar uur ervoor nog met haar naar de dierenarts geweest omdat de bevalling niet echt vlot ging. Dierenarts zei komt allemaal wel goed, je kunt gerust een paar uurtjes van huis want het kan nog wel even duren.

Dus toch even weg geweest, kwam weer thuis en de poes lag dood voor de deur. Dat wil ik niet nog eens meemaken.
Spannend allemaal!
  woensdag 16 april 2014 @ 19:53:20 #36
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138953281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:49 schreef maily het volgende:

[..]

Spannend allemaal!
Mijn kater Sammy (niet de papa, Sammy is gecastreerd) begint ook al de zenuwen te krijgen volgens mij, loopt steeds rondom de doos als Zoë erin ligt en likt haar koppie schoon O+

Vervolgens springt hij in de andere doos die naast die van Zoë staat, gaat op zijn achterpoten staan met voorpootjes op de rand en hij blijft maar naar haar kijken.
  Spellchecker woensdag 16 april 2014 @ 19:54:36 #37
197773 crew  maily
pi_138953331
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:53 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Mijn kater Sammy (niet de papa, Sammy is gecastreerd) begint ook al de zenuwen te krijgen volgens mij, loopt steeds rondom de doos als Zoë erin ligt en likt haar koppie schoon O+

Vervolgens springt hij in de andere doos die naast die van Zoë staat, gaat op zijn achterpoten staan met voorpootjes op de rand en hij blijft maar naar haar kijken.
O+

Voor zulke gebeurtenissen zou je een kattenwebcam moeten hebben :)
pi_138957773
Als ervaren kattenmens heb ik nu toch een vrij prangende vraag: hoe draag je een kat die Echt Niet Wil?
Onze jonge Poef (bijna een jaar) mag sinds kort los in onze tuin en vindt dat zó fantastisch dat ze soms met geen mogelijkheid meer naar binnen is te krijgen - naar je toe lokken en snel oppakken dus, maar wat kan dat beest worstelen en klauwen en kronkelen zeg!
Van de week stootte ze met haar kop keihard tegen mijn voortanden, heb er nu nog last van.
Dus, iemand tips? Ik probeer voor- en achterpootjes vast te houden, maar soms gaat ze zo wild tekeer dat ik bijna bang ben dat ik haar pootjes breek.
pi_138957876
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:31 schreef Gwywen het volgende:
Als ervaren kattenmens heb ik nu toch een vrij prangende vraag: hoe draag je een kat die Echt Niet Wil?
Onze jonge Poef (bijna een jaar) mag sinds kort los in onze tuin en vindt dat zó fantastisch dat ze soms met geen mogelijkheid meer naar binnen is te krijgen - naar je toe lokken en snel oppakken dus, maar wat kan dat beest worstelen en klauwen en kronkelen zeg!
Van de week stootte ze met haar kop keihard tegen mijn voortanden, heb er nu nog last van.
Dus, iemand tips? Ik probeer voor- en achterpootjes vast te houden, maar soms gaat ze zo wild tekeer dat ik bijna bang ben dat ik haar pootjes breek.
In het nekvel pakken en ver van je af houden. :P Serieus, zo heb ik 12 jaar een kat gehad die zich niet anderes liet vervoeren. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138958162
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:33 schreef trovey het volgende:

[..]

In het nekvel pakken en ver van je af houden. :P Serieus, zo heb ik 12 jaar een kat gehad die zich niet anderes liet vervoeren. :')
Haha, ik heb ook zo'n exemplaar maar weet niet of het nekvel haar gewicht wel kan houden _O-
pi_138961399
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

Haha, ik heb ook zo'n exemplaar maar weet niet of het nekvel haar gewicht wel kan houden _O-
Daarom ene hand nekvel, andere de kont ter ondersteuning
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  woensdag 16 april 2014 @ 22:39:07 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_138962042
quote:
Toch op een andere manier naar binnen dirigeren. Ik zou er niet mee doorgaan om haar geforceerd op te pakken. Doet meer kwaad dan goed, want zo raak je vertrouwen kwijt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_138976675
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:27 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Daarom ene hand nekvel, andere de kont ter ondersteuning
Dat hoefde je dus bij mijn kat toen ook niet te proberen, had je haar alsnog in je lijf hangen. _O- Ze was een poes die in het wild was geboren, uiteindelijk wel goed bijgetrokken (ik kon haar aaien) maar oppakken is tot het laatste moment altijd een nachtmerrie geweest. :X :')
Optimist tot in de kist
pi_138977642
Ik heb blijkbaar katten die goed luisteren. 1x roepen en ze komen binnen. Nu is het wel zo dat ze dan altijd wat lekkers krijgen. Savonds krijgen ze sowieso een bakje eten rond dr tijd dat de deur op slot gaat.
pi_138978811
quote:
Wat al gezegd was, toch proberen op een andere manier binnen te krijgen, daar heb je op de lange termijn meer aan met het vertrouwen (en anders wordt ze ook steeds lastiger om te lokken). Dus misschien met een heel erg lekker hapje naar binnen lokken, en dan elke dag iets lekkers geven, zodat ze leert dat naar binnen komen ook leuk is (en dat dan wel van d'r normale hoeveelheid eten afhalen, anders kun je d'r over 'n tijdje naar binnen rollen - ook handig :+). Of met een favo speelhengel oid naar binnen lokken, dat jij haar niet op hoeft te pakken en ze zelf naar binnen loopt.

En kijk ook even naar het tijdstip, bv als het gaat schemeren kan het buiten extra interessant zijn, en dus nog lastiger binnen te krijgen. Misschien is er een tijdstip dat ze ietsje makkelijker naar binnen komt, en misschien kun je haar al eerder in de tuin laten zodat ze meer tijd buiten heeft. En als ze vaker buiten mag, kan het nieuwe er af gaan, dat zou ook nog kunnen helpen (dat was hier bv het geval met de zolder, nu mogen ze daar af en toe en vinden ze dat prima). Maar het tegenovergestelde kan ook gebeuren (dat was hier ook met de tuin), dat het in haar ogen een deel van haar territorium is, en het niet klopt voor d'r dat ze er niet in kan.

Dus nog een optie, geef het op, zet je tuin af en geeft d'r een luikje, dat was hier de oplossing :D Katten blij met 24/7 buiten, ik blij dat ze veilig zijn :)
pi_138985904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat hoefde je dus bij mijn kat toen ook niet te proberen, had je haar alsnog in je lijf hangen. _O- Ze was een poes die in het wild was geboren, uiteindelijk wel goed bijgetrokken (ik kon haar aaien) maar oppakken is tot het laatste moment altijd een nachtmerrie geweest. :X :')
ik ben gelukkig heel blij met een kat die wel claustrofobisch is zodra het ook maar iets vasthoudend word, maar niet de nagels gebruikt (alleen heel veel zoekt hoe hij snel er weer uit kan komen en die kant dan ook langzaam op beweegt).
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_138989150
Ik heb eigenlijk ook twee vraagjes.
Is het mogelijk een kat af te leren om naar je te 'kappen'?
Hij doet dit vaak om te spelen nadat ik hem lang heb zitten aaien. Hij neemt dan mijn volledig hand in zijn voorpootjes en begint er met zijn achterpootjes tegen te schoppen.

Ook spint hij erg veel, vooral tijdens het aaien....

Hij komt ook nooit op mijn schoot liggen ;( . Hij komt tegen me liggen of aan de voeten of de zetel naast mij, maar nooit op mijn schoot.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  Manager PR/Moderator donderdag 17 april 2014 @ 21:30:30 #48
269689 crew  Viv
pi_138992648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 20:21 schreef banaantjeEE het volgende:
Hij doet dit vaak om te spelen nadat ik hem lang heb zitten aaien. Hij neemt dan mijn volledig hand in zijn voorpootjes en begint er met zijn achterpootjes tegen te schoppen.
Onze katten deden dit ook in het begin. We hebben het ze niet afgeleerd, maar het komt niet meer voor (bij ons dan, bij bezoek wel) omdat we nu weten op welke signalen we moeten letten.
quote:
Is dat iets wat je af wil leren? :+ Het is gewoon een teken dat hij zich prettig voelt.
quote:
Hij komt ook nooit op mijn schoot liggen ;( . Hij komt tegen me liggen of aan de voeten of de zetel naast mij, maar nooit op mijn schoot.
Tja, eigenwijze katten! :D Sommige katten zijn gewoon geen schootkatten.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:03:34 #49
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138994678
Vitakraft cat-stop gekocht. Zit een geur aan die spray wat katten vies schijnen te vinden, dat spul dus spuiten op plekken waar ze niet mogen krabben.

Nou, stinken doet het zeker. Gatverdamme. 1 keer een klein beetje sprayen en meteen al een enorme stank in de woonkamer.

Had jaren geleden eens Mispoes gekocht en dat was voor mensen niet zo goed ruikbaar maar voor katten wel en werkte goed, maar die Vitakraft cat-stop stinkt behoorlijk.

Hopen dat de stank minder is als het is opgedroogd.

Als de stank blijft hangen maar eens online Mispoes bestellen. Zie het nergens meer in de winkels liggen maar online is het nog wel te koop.
  Spellchecker donderdag 17 april 2014 @ 22:08:02 #50
197773 crew  maily
pi_138994934
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:03 schreef Wildervankstertje het volgende:
Vitakraft cat-stop gekocht. Zit een geur aan die spray wat katten vies schijnen te vinden, dat spul dus spuiten op plekken waar ze niet mogen krabben.

Nou, stinken doet het zeker. Gatverdamme. 1 keer een klein beetje sprayen en meteen al een enorme stank in de woonkamer.

Had jaren geleden eens Mispoes gekocht en dat was voor mensen niet zo goed ruikbaar maar voor katten wel en werkte goed, maar die Vitakraft cat-stop stinkt behoorlijk.

Hopen dat de stank minder is als het is opgedroogd.

Als de stank blijft hangen maar eens online Mispoes bestellen. Zie het nergens meer in de winkels liggen maar online is het nog wel te koop.
Goh ik zie een update van jou en denk meteen: kittens!!! :o
Helaas nog niet....

Maar helpt dat spul?
  donderdag 17 april 2014 @ 22:09:58 #51
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_138995050
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:08 schreef maily het volgende:

[..]

Goh ik zie een update van jou en denk meteen: kittens!!! :o
Helaas nog niet....

Maar helpt dat spul?
Nee nog geen kittens, Zoë wandelt weer vrolijk rond in huis.

Weet ik nog niet, heb het in de hal en boven bij de overloop op de muren gespoten. Ze krabben altijd als ik slaap, dus zal het morgenochtend zien of het geholpen heeft.
pi_138996450
quote:

Dat spinnen is alleen maar een goed teken (een kat kan ook spinnen om andere redenen, maar als ie bij je ligt en geaaid wordt, mag je er vanuit gaan dat dat tevreden gespin is :)), en tsja, sommige katten worden pas later of helemaal nooit schootkat. Daar kun je weinig aan doen, op schoot pakken terwijl de kat dat niet wil gaat het alleen maar tegenwerken. Geniet gewoon van 'm naast of bij je, en wie weet komt ie ooit vanzelf op schoot :)

Verder, wat je al zegt "nadat ik hem lang heb zitten aaien", te lang dus voor de kat. Wat iemand hierboven ook al zei, leer de signalen herkennen en stop op tijd met aaien. Andere stand oren, snorharen, andere blik in de ogen, mogelijk minder gespin, en beweging van de staart. Als ie bijvoorbeeld gaat zwiepen met z'n staart, al is het maar met het puntje, ophouden met aaien. Dus goed opletten, je kat leren lezen en op tijd stoppen. Verder ook nooit je handen als speelgoed gebruiken.
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:16:25 #53
45 SiGNe
pi_139000441
quote:

dat wat jij "kappen" noemt doet mijn huidige kater ook altijd, bijt dan ook vaak in je hand en da's geen zachte beet.
De mijne doet dat vooral als ik iets te dicht in de buurt van z'n buik kom.

Je zegt dat het gebeurt als je 'm lang aait, dan kan ie het gewoon zat zijn of wat ook kan is dat ie er een beetje hitsig van wordt, zeker jonge katten die nog niet gepasteuriseerd zijn hebben daar "last" van.

Dit kaartje geeft het ook een beetje aan:

Mijn kater gaat ook niet bij me op schoot, begint ook pas sinds kort een beetje dichterbij me te liggen (heb 'm nu een half jaartje, is +/-4 jaar oud, onbekend verleden) maar m'n vorige katten (die beiden zelfs op m'n gezicht sliepen) kwamen ook nooit op schoot.
Dat is maar net of de kat het wel of niet wil.

En eigenlijk zit je zelf ook altijd klote met een kat op schoot, je doet moeite om je benen zo recht en stil mogelijk te houden en je kan geen kant meer op :D
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:27:15 #54
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_139000724
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

dat wat jij "kappen" noemt doet mijn huidige kater ook altijd, bijt dan ook vaak in je hand en da's geen zachte beet.
De mijne doet dat vooral als ik iets te dicht in de buurt van z'n buik kom.

Je zegt dat het gebeurt als je 'm lang aait, dan kan ie het gewoon zat zijn of wat ook kan is dat ie er een beetje hitsig van wordt, zeker jonge katten die nog niet gepasteuriseerd zijn hebben daar "last" van.

Dit kaartje geeft het ook een beetje aan:
[ afbeelding ]

Mijn kater gaat ook niet bij me op schoot, begint ook pas sinds kort een beetje dichterbij me te liggen (heb 'm nu een half jaartje, is +/-4 jaar oud, onbekend verleden) maar m'n vorige katten (die beiden zelfs op m'n gezicht sliepen) kwamen ook nooit op schoot.
Dat is maar net of de kat het wel of niet wil.

En eigenlijk zit je zelf ook altijd klote met een kat op schoot, je doet moeite om je benen zo recht en stil mogelijk te houden en je kan geen kant meer op :D
Dat plaatje klopt echt gewoon niet bij mijn katten :D .

Hell yeah en awesome kloppen, Fuck You vinden ze ook heerlijk (gaan ze speciaal voor liggen) . Nope en not bad zijn goed. Meh en definitly not zijn meh :P .

Ow en het Hell yeah is vooral bij het vrouwtje, bij het mannetje is dat volgens mij meh :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:38:40 #55
45 SiGNe
pi_139001011
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:27 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat plaatje klopt echt gewoon niet bij mijn katten :D .

Hell yeah en awesome kloppen, Fuck You vinden ze ook heerlijk (gaan ze speciaal voor liggen) . Nope en not bad zijn goed. Meh en definitly not zijn meh :P .

Ow en het Hell yeah is vooral bij het vrouwtje, bij het mannetje is dat volgens mij meh :P .
het verschilt uiteraard ook per kat, m'n vorige katten vonden het ook prima om op hun buik geaaid te worden en die gaven ook altijd keihard kopjes in je gezicht.
M'n huidige kat geeft hooguit kopjes tegen je hand.
En met over z'n buik aaien ligt het er wel aan waar ik 'm aai.. ja op z'n buik duh maar meer de lokatie, binnen vindt ie het maar niks terwijl ie het buiten een kleiner probleem vindt.
Buiten is ie veel losser en relaxter ook, maar dat zal z'n verleden zijn .
pi_139002803
quote:
Dit! ik heb nu voor het eerst een schootkat en ik ben niet zo blij _O- . Dan zit ik met honger en uitdrogingsverschijnselen op de bank en zij maar ronken :D
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:16:37 #57
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139004918
De vitakraft cat-stop werkt niet, volgens mij vinden ze het juist lekker ruiken.

Vandaag dus maar een voorraadje Mispoes bestellen. Volgens een kennis van mij helpt Mispoes ook tegen maden in de groene container, altijd handig voor in de zomer.
  Spellchecker vrijdag 18 april 2014 @ 10:22:54 #58
197773 crew  maily
pi_139005077
quote:

Ja inderdaad :D.
Net op het moment dat je denkt, ik ga over vijf minuten de was aanzetten komt ze op schoot :D.

Onze poes gaat achteruit .... komt veel vaker bij ons zitten (denk dat ze het koud heeft).
Wil nog wel naar buiten maar heel voorzichtig ..... ziet bijna niks meer ...
pi_139006553
Als ik thuis kom van mijn werk gaat onze dikke theemuts al op zijn rug liggen en dan moet ik hem over zijn buikje kriebelen :) de ander wil alleen 2 aaien over zijn kop ;(
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:03:13 #60
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_139022186
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:20 schreef Sorella het volgende:
Als ik thuis kom van mijn werk gaat onze dikke theemuts al op zijn rug liggen en dan moet ik hem over zijn buikje kriebelen :) de ander wil alleen 2 aaien over zijn kop ;(
Dat doet de mijne ook, ik kom 's morgens beneden, of 's avonds thuis van mijn werk, komt hij naar je toe lopen, leunt tegen je benen en valt dan om zodat je hem 2 seconden moet aaien :D
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_139446709
Hi. Sommige van jullie hebben waarschijnlijk wel meegekregen dat mijn katertje Max vermist is, en helaas is er nog steeds geen teken van leven. De poes van onze buren zou een nestje krijgen, en we hadden daar min of meer mee afgesproken dat we een kitten van hun zouden overnemen als Max nog steeds niet terug zou zijn. Onze andere kat, Jimmy komt ook van hun af en is een leuk gek sociaal dier.

2 dagen geleden is de poes bevallen, van een nestje van 4 en we zijn al even wezen kijken. Het voelt een beetje dubbel, vooral vanwege Max natuurlijk, maar mocht die toch nog terugkomen dan is er ook plek genoeg voor 3..

Ik heb alleen ook nog een beetje een ander dilemma. Officieel zouden we de kitten pas rond 16 weken overnemen, omdat we in augustus op vakantie gaan. Alleen de buurman is nogal wispelturig, en heeft last minute besloten een grote hond in huis te halen (het is wel een lieve hond hoor!). Maar nu is dat natuurlijk spits daar, 1 hond, 2 volwassen katten, 4 kittens en 2 hamsters. Dus hij wilt de kittens het liefst met 8 weken al wegdoen. Ik weet dat dat niet ideaal is, zeker omdat wij 3 weken op vakantie gaan. Nu is dat opzich wel goed geregeld, want onze kat (+ eventueel kitten) zou dan gewoon naar mijn schoonouders gaan, waarvan altijd wel iemand thuis is. Maar toch maak ik me er een beetje zorgen over. Alleen het is ook weer zo, als wij hem niet nemen, hebben ze wel iemand anders voor het kitten, en ik weet gewoon dat wij zelf wel goed voor het kitten zullen zorgen en hem alle liefde zullen geven en mijn kat jimmy heeft ook echt behoefte aan een maatje..

Foto's voor de bonus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_139447468
Is het geen optie om de katten gewoon thuis te houden? De kitten zal echt flink moeten wennen aan zijn nieuwe huisje zonder zijn moeder enzo.
Jammer dat het opeens een probleem is om 1 kitten wat langer in huis te houden..
pi_139447531
Ik zou idd vragen of dat ene kitten dan niet toch wat langer kan blijven, en ook de voorkeur geven aan de katten thuis houden en oppas regelen. Tis voor zo'n kleintje al indrukwekkend genoeg, en dan moeten ze ook nog aan elkaar wennen. En anders een kitten (uit een gastgezin) van het asiel rond de tijd dat het jullie wel beter uitkomt?
pi_139451222
Ja ik ga haar ook wel proberen te overtuigen hoor! Onze eigen kat Jimmy, hebben we vanaf het begin al veel meegenomen naar mijn schoonouders, zodat hij kon wennen aan het reizen. Hij lijkt het ook echt leuk te vinden, als we het reismandje pakken sprint ie zelf naar binnen.

Als de buurman zich echt bedenkt van het langer oppassen zou hij 5 weken voordat we op vakantie gaan bij ons zijn. Mijn ervaring met Jimmy is, is dat hij heel flexibel is maar dat hoeft natuurlijk niet zo met iedere kat te zijn.

Oppas aan huis regelen vind ik niks. Dan komt er iemand iedere dag even eten en een aai geven en weer weg. Plus het feit dat ik net in dit dorp woon, en niemand ken die dat drie weken lang gaat doen.
pi_139451939
iemand een tip waar ik goede filters voor de kattenbak kan vinden? Mijn lieftallige poezedames trekken het filter eruit. We hebben een nieuwe kattenbak gekocht met een filter dat zo goed als verstopt was maar helaas... ook deze is ten prooi gegaan. Ik moet van die stugge filters hebben. Diegene die er nu inzaten zijn van dat slappe zwarte spul
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_139474438
quote:

Mijn kat vangt ook m'n hand wanneer hij overprikkeld is. Probeer hem regelmatig de nagels te knippen zodat de krabben minder schade aanrichten, scheelt een hoop. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_139520875
weet iemand of stronghold nog ergens online te bestellen is? ik kreeg het advies van de DA om dat te gebruiken tegen oormijt aangezien ik mijn katten al in nde gordijnen zie hangen bij het proberen van spray of zalf :P
maar bij de DA betaal ik natuurlijk weer de hoofdprijs en via google krijg ik niet echt duidelijk resultaat omdat de meeste sites het niet meer online verkopen. maar ik hoef maar net 1 tip te krijgen natuurlijk :)
pi_139520890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 14:35 schreef Vicky het volgende:
iemand een tip waar ik goede filters voor de kattenbak kan vinden? Mijn lieftallige poezedames trekken het filter eruit. We hebben een nieuwe kattenbak gekocht met een filter dat zo goed als verstopt was maar helaas... ook deze is ten prooi gegaan. Ik moet van die stugge filters hebben. Diegene die er nu inzaten zijn van dat slappe zwarte spul
je kan ook een universele stofzuigfilter kopen misschien en op maat knippen :)
pi_139713358
Hoi :)
Korte maar simpele vraag:
Ik weet dat onderstaande kat tot de Siamezen behoort. Maar is het ook een speciaal type Siamees?
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_139720839
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 14:42 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

je kan ook een universele stofzuigfilter kopen misschien en op maat knippen :)
heb ik gedaan en tot nu tie blijven ze er af
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:46:22 #71
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139738602
Heeft er iemand ervaring met Tigerino Canada Kattenbakvulling met babypoedergeur?

Ik heb normaal gesproken altijd silicakorrels van het Jumbo huismerk maar helaas is dat telkens uitverkocht.

Nu heb ik bij zooplus Tigerino Canada Kattenbakvulling met babypoedergeur besteld en ben benieuwd wie er ervaring mee heeft en of het goede kwaliteit is wat betreft geurtjes en klontvorming.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:52:47 #72
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_139738793
Wij gebruiken altijd houten pellets

- stoffen niet zo erg
- ruikt nauwelijks
- vormt klonten

grootste voordeel: je kan het door de wc spoelen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_139738984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:00 schreef DjinN het volgende:
Hoi :)
Korte maar simpele vraag:
Ik weet dat onderstaande kat tot de Siamezen behoort. Maar is het ook een speciaal type Siamees?
[ afbeelding ]
Ik zou gokken op een Oosterse korthaar :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:46 schreef Wildervankstertje het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Tigerino Canada Kattenbakvulling met babypoedergeur?

Ik heb normaal gesproken altijd silicakorrels van het Jumbo huismerk maar helaas is dat telkens uitverkocht.

Nu heb ik bij zooplus Tigerino Canada Kattenbakvulling met babypoedergeur besteld en ben benieuwd wie er ervaring mee heeft en of het goede kwaliteit is wat betreft geurtjes en klontvorming.
Geen ervaring mee, maar wel een ongevraagde tip, soms zijn er kittens die wel 'ns wat grit binnenkrijgen (of gewoon opeten), geen klontvormend grit gebruiken voor je kleintjes :)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:19:27 #74
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139739653
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:52 schreef Catch22- het volgende:
Wij gebruiken altijd houten pellets

- stoffen niet zo erg
- ruikt nauwelijks
- vormt klonten

grootste voordeel: je kan het door de wc spoelen
Ik heb ook weleens van die houtkorrels in de bak gehad maar vond het wel stinken. En 1 van mijn katten heeft een hekel aan dat spul, dan ging ze voor de bak haar behoefte doen in plaats van erin.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:23:15 #75
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139739796
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:59 schreef Holyme het volgende:

[..]

[..]

Geen ervaring mee, maar wel een ongevraagde tip, soms zijn er kittens die wel 'ns wat grit binnenkrijgen (of gewoon opeten), geen klontvormend grit gebruiken voor je kleintjes :)
Dan zou ik meerdere bakken in huis moeten hebben met verschillende soorten grit. Zoë is heel kieskeurig wat grit betreft. Als ik iets heb wat haar niet aan staat dan doet ze haar behoefte voor de bak in plaats van erin. Wordt dus even uittesten wat ze wel en niet accepteert wat betreft grit. Het grit van de Aldi, Lidl, houtkorrels en de meeste huismerken van supermarkten daar wil ze niet op.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:44:52 #76
45 SiGNe
pi_139740451
Karel heeft weer een teek.. dit keer op z'n keel net onder z'n adamsappel, moeilijk te bereiken zonder z'n kop omhoog te houden en dat laat ie natuurijk niet toe zonder krabben en bijten.
Als ik 'm nu Advantage zou geven, zou die teek dan loslaten?

Ik weet dat Advantage niet werkt tegen teken maar misschien dat ze het niet lekker vinden smaken en loslaten?
Advantix werkt wel tegen teken maar dat mag weer absoluut niet aan een kat worden gegeven, zitten middelen in die een kat niet kan afbreken en is dus giftig voor ze.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:46:47 #77
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139740509
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:44 schreef SiGNe het volgende:
Karel heeft weer een teek.. dit keer op z'n keel net onder z'n adamsappel, moeilijk te bereiken zonder z'n kop omhoog te houden en dat laat ie natuurijk niet toe zonder krabben en bijten.
Als ik 'm nu Advantage zou geven, zou die teek dan loslaten?

Ik weet dat Advantage niet werkt tegen teken maar misschien dat ze het niet lekker vinden smaken en loslaten?
Advantix werkt wel tegen teken maar dat mag weer absoluut niet aan een kat worden gegeven, zitten middelen in die een kat niet kan afbreken en is dus giftig voor ze.
1 van de katten van mijn schoonouders zit telkens helemaal onder de teken, niets dat het ook maar een beetje voorkomt. Eergisteren had ie er 32 :( .
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:55:42 #78
45 SiGNe
pi_139740794
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:46 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

1 van de katten van mijn schoonouders zit telkens helemaal onder de teken, niets dat het ook maar een beetje voorkomt. Eergisteren had ie er 32 :( .
Demn, dat is wel heel erg veel.. zoveel teken levert ook bijna zeker bloedarmoede op.
Karel heeft er gelukkig steeds maar 1 of 2 en aangezien ie een vrij dikke ondervacht heeft (europese korthaar) duurt het ook even voor teken een plek hebben gevonden om op de huid te komen, ik pluk ze regelmatig kruipend van Karel af (en dan gaan ze de plee in, samen met een drupje Harpic Max ~O> )

Je hebt wel speciale tekenbanden voor katten en dat schijnt het enige te zijn dat echt goed werkt, misschien wel handig als er zóveel teken op het beest zitten.
Ik hou niet van halsbanden bij katten maar in zo'n geval kan je bijna niet anders.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:58:50 #79
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_139740887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Demn, dat is wel heel erg veel.. zoveel teken levert ook bijna zeker bloedarmoede op.
Karel heeft er gelukkig steeds maar 1 of 2 en aangezien ie een vrij dikke ondervacht heeft (europese korthaar) duurt het ook even voor teken een plek hebben gevonden om op de huid te komen, ik pluk ze regelmatig kruipend van Karel af (en dan gaan ze de plee in, samen met een drupje Harpic Max ~O> )

Je hebt wel speciale tekenbanden voor katten en dat schijnt het enige te zijn dat echt goed werkt, misschien wel handig als er zóveel teken op het beest zitten.
Ik hou niet van halsbanden bij katten maar in zo'n geval kan je bijna niet anders.
Hercules zit er bijna dagelijks onder, bijna een dagtaak om telkens die beesten te verwijderen. Ze hebben al van alles geprobeerd, druppels voor in de nek, spray, iets door het voer. Verschillende merken, maar niks helpt. En alleen hij heeft er telkens tientallen, hun andere 2 katten soms 2 of 3 maar daar blijft het dan bij.

Halsbanden helpt niet, er wonen mensen in de straat die ze verwijderen. Doen ze ook met vlooienbanden en bandjes met naamkokertjes. Daar in de buurt is nu bijna geen mens meer die zijn kat een bandje koopt want wordt er binnen een dag wel afgehaald.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:22:24 #80
45 SiGNe
pi_139741658
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:58 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Halsbanden helpt niet, er wonen mensen in de straat die ze verwijderen. Doen ze ook met vlooienbanden en bandjes met naamkokertjes. Daar in de buurt is nu bijna geen mens meer die zijn kat een bandje koopt want wordt er binnen een dag wel afgehaald.
Oh da's ook niet handig.
katten zijn zelf vaak ook erg handig in het verwijderen van die bandjes overigens
pi_139742510
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:59 schreef Holyme het volgende:

[..]

[..]

Jij bent mijn heldin van de dag O+ _O_
Het ziet er inderdaad naar uit dat het een Oosterse korthaar is :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:55:23 #82
45 SiGNe
pi_139742797
Jeej, heb de teek op de keel van Karel net toch nog kunnen verwijderen,.
Hij lag op de bakplaat (vensterbank boven de verwarming) half te pitten, na 3 pogingen en wat beten in m'n hand kon ik de teek toch verwijderen. *O*

Echt KLOTE beesten, ben zelf vorig jaar ook voor het eerst gebeten door een teek, meteen rode kring die ook steeds groter werd en 2 kuren gehad (eerste kotstte ik steeds uit).
Ik weet niet wat de natuurijke vijand van teken is maar daar mogen er een stuk meer van komen.
pi_139743224
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:55 schreef SiGNe het volgende:
Jeej, heb de teek op de keel van Karel net toch nog kunnen verwijderen,.
Hij lag op de bakplaat (vensterbank boven de verwarming) half te pitten, na 3 pogingen en wat beten in m'n hand kon ik de teek toch verwijderen. *O*

Echt KLOTE beesten, ben zelf vorig jaar ook voor het eerst gebeten door een teek, meteen rode kring die ook steeds groter werd en 2 kuren gehad (eerste kotstte ik steeds uit).
Ik weet niet wat de natuurijke vijand van teken is maar daar mogen er een stuk meer van komen.
Dus je hebt ook nog gewoon echt de ziekte van Lyme daarbij opgelopen? Das mooi kut voor je :{
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:15:45 #84
45 SiGNe
pi_139743601
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:05 schreef DjinN het volgende:

[..]

Dus je hebt ook nog gewoon echt de ziekte van Lyme daarbij opgelopen? Das mooi kut voor je :{
Die kring hoeft nog niet te betekenen dat je ook Lyme hebt, de Borelia bacterie zit dan wel in je lichaam en moet zo snel mogelijk bestreden worden, liefst binnen 24 uur en uiterlijk binnen 48 uur.
Dat moet wel goed gebeuren want die bacterie kan zich inkapselen en is op dat moment imuun voor antibiotica, jaren later kan je dan alsnog Lyme krijgen zonder dat je gebeten bent door een teek.

De kuren duren in Nederland vaak 10 tot 14 dagen (ligt aan welk middels je krijgt), dat is opzich vrij kort.
In het buitenland zit je vaak een maand aan een kuur en in de VS zelf een heel jaar maar dat laatste lijkt me vooral ingegeven door de pharmaceutische industrie.
pi_139745218
Mijn katten, Dexter en DeeDee, zijn nu bijna 4 jaar oud. In al die tijd heb ik ze eigenlijk nooit zien treden, tot voor kort.

Enkele maanden geleden hebben wij voor kerst een heel zacht fleecedeken gekocht. Dexter begon hier af en toe op te treden - en flink ook! We hebben onze ogen uit staan kijken, want dit hadden we hem nog nooit zien doen.

Sindsdien doet hij het steeds vaker, nu ook op andere plekken nu het kleed (uiteraard) de kast in is verdwenen. Bijvoorbeeld wanneer hij bij me op schoot komt liggen, of wanneer hij zich gemakkelijk wil maken in het deken waar ik altijd onder zit te lezen (geen fleece). Eigenlijk zoals ik van een kat gewend ben. Ik vond het altijd maar raar dat ze het niet deden.

Sinds kort doet DeeDee het ook - wanneer ze in haar mandje in de krabpaal wil gaan liggen, dan staat ze ook daar flink te treden. Zij doet het echter nergens anders.

Hoe kan deze verandering in hun gedrag zo plotseling plaatsvinden? Ik weet waarom katten treden, maar ik snap gewoon niet waarom ze van helemaal niets zo plotseling het allebei wel doen. :?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:20:55 #86
45 SiGNe
pi_139747505
Het is ook om geursporen uit te zetten, kennelijk wil Dexter het kleed toe-eigenen?
En doordat DeeDee ziet dat Dexter z'n eigen plekje opeist eist zij ook een eigen plekje op misschien.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 23:47:35 #87
143001 Prospera
Verfrissend
pi_139763078
Hoe lang duurt het totdat een poes weer dekkingsklaar is na haar vorig nestje?

De kat van de nieuwe buurvrouw bleek na een paar weken gedekt te zijn door een wit met rode kater.
Volgens de buurvrouw kon dit niet omdat haar poes net een nestje had afgeleverd.

Vervolgens kreeg de poes vorige week een nestje.
Nu een week later ligt diezelfde kater voor hun deur.
Wachtend, denk ik voor een volgende dekking.

Dat zou dan haar 3de nestje zijn in 8 maanden.
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 01:01:22 #88
45 SiGNe
pi_139766235
Van wie is die rood-witte kater en waarom is die niet gecastreerd?
En als de buurvrouw verstandig is laat ze haar poes ook sterriliseren na de bevalling, dan kan het in elk geval niet nog een keer voorkomen.

Ik weet van luipaarden en leeuwen dat die 2 weken nadat de jongen weg zijn (bijv. door een nieuwe partner doodgebeten) alweer vruchtbaar zijn.
Bij katten misschien ook zo?
pi_139769671
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 23:47 schreef Prospera het volgende:
Hoe lang duurt het totdat een poes weer dekkingsklaar is na haar vorig nestje?

De kat van de nieuwe buurvrouw bleek na een paar weken gedekt te zijn door een wit met rode kater.
Volgens de buurvrouw kon dit niet omdat haar poes net een nestje had afgeleverd.

Vervolgens kreeg de poes vorige week een nestje.
Nu een week later ligt diezelfde kater voor hun deur.
Wachtend, denk ik voor een volgende dekking.

Dat zou dan haar 3de nestje zijn in 8 maanden.
Sorry, maar zulke mensen... :X Een poes kan wel degelijk heel snel weer krols worden (dat kan al na een week weer!) en zo vaak nestjes krijgen is helemaal niet goed voor poes. Hopelijk krijg je haar aan d'r verstand gebracht dat ze haar beter kan laten helpen!
pi_139769737
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:02 schreef Hitomi het volgende:
Mijn katten, Dexter en DeeDee, zijn nu bijna 4 jaar oud. In al die tijd heb ik ze eigenlijk nooit zien treden, tot voor kort.

Enkele maanden geleden hebben wij voor kerst een heel zacht fleecedeken gekocht. Dexter begon hier af en toe op te treden - en flink ook! We hebben onze ogen uit staan kijken, want dit hadden we hem nog nooit zien doen.

Sindsdien doet hij het steeds vaker, nu ook op andere plekken nu het kleed (uiteraard) de kast in is verdwenen. Bijvoorbeeld wanneer hij bij me op schoot komt liggen, of wanneer hij zich gemakkelijk wil maken in het deken waar ik altijd onder zit te lezen (geen fleece). Eigenlijk zoals ik van een kat gewend ben. Ik vond het altijd maar raar dat ze het niet deden.

Sinds kort doet DeeDee het ook - wanneer ze in haar mandje in de krabpaal wil gaan liggen, dan staat ze ook daar flink te treden. Zij doet het echter nergens anders.

Hoe kan deze verandering in hun gedrag zo plotseling plaatsvinden? Ik weet waarom katten treden, maar ik snap gewoon niet waarom ze van helemaal niets zo plotseling het allebei wel doen. :?
Ik had ook een kat die het pas na jaren begon te doen en het leek wel of ze dat trappelen helemaal opnieuw moest ontdekken. Bij haar kwam dat langzaam op gang dus, maar dat begon ook met een nieuw, heel zacht mandje wat lekker veilig verstopt stond. Misschien dat sommige zachte stoffen bij katten iets kunnen triggeren waardoor dat stukje gedrag weer omhoog komt? En hier merk ik sowieso dat ze gedrag van elkaar afkijken, dus DeeDee heeft het misschien ook gezien en het opgepikt?
pi_139776028
Wanneer weet je dat een kitten echt niesziekte heeft?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_139776287
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:16 schreef Tamashii het volgende:
Wanneer weet je dat een kitten echt niesziekte heeft?
Troep uit het neusje/in de oogjes, vaak worden ze benauwd, koortsig. Maar je bent gastgezin toch? Bij twijfel gewoon even het asiel bellen, of via het asiel naar de dierenarts, met zulke kleintjes liever te vaak dan te weinig :Y Als het echt alleen niezen is, kijk ik het meestal even aan, of als ze net ge-ent zijn kan dat ook wat reactie geven.
pi_139777299
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:26 schreef Holyme het volgende:

[..]

Troep uit het neusje/in de oogjes, vaak worden ze benauwd, koortsig. Maar je bent gastgezin toch? Bij twijfel gewoon even het asiel bellen, of via het asiel naar de dierenarts, met zulke kleintjes liever te vaak dan te weinig :Y Als het echt alleen niezen is, kijk ik het meestal even aan, of als ze net ge-ent zijn kan dat ook wat reactie geven.
Thanks. Heb gister asiel en da gebeld. Die zei ja antibiotica is zo zwaar wacht er nog maar even mee. Vandaar. Maar het valt nog mee! Alleen nog niezen en dan vooral als ze van het water drinken.

Er stond ook een klein raampje een beetje open in de kamer voor frisse lucht. Toch maar dichtgedaan want mss was het toch te koud.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_139777591
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:04 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Thanks. Heb gister asiel en da gebeld. Die zei ja antibiotica is zo zwaar wacht er nog maar even mee. Vandaar. Maar het valt nog mee! Alleen nog niezen en dan vooral als ze van het water drinken.

Er stond ook een klein raampje een beetje open in de kamer voor frisse lucht. Toch maar dichtgedaan want mss was het toch te koud.
Ohh dat zou ik inderdaad gewoon nog even aankijken, kan erger worden, kan ook over gaan, en dan is dat natuurlijk beter zonder antibiotica. Als ze echt gaan lopen snotteren dan zou ik er wel wat mee doen, maar dat herken je dan zelf ook, ook al heb je het misschien nog niet eerder gezien :)
pi_139792110
Ik ben op zoek naar een kattenluikje dat werkt op de chip van mijn kat. Heeft iemand tips en/of aanbevelingen?

Er is zoveel keus dat ik door de bomen het boos niet meer zie. En aangezien die dingen best duur zijn zou het wel fijn zijn om in een keer een goede te hebben :)
pi_139803347
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:02 schreef Hitomi het volgende:

Melktrappelen?

Onze ene kat is heel jong zijn moeder kwijt geraakt en bij een bepaald zacht kleed is hij regelmatig aan het melktrappelen incl sabbelen. Dat schijnen katten vaker te doen als ze te vroeg bij de moeder weg zijn.
Onze andere kat doet dat sinds kort ook alleen dan zonder sabbelen. Ik denk afgekeken.
pi_139833958
Kat heeft al weken een teek in tussen haar snorharen. Heb één keer geprobeerd hem eruit te halen maar dat lijkt mij volgens mij erg gevoelig daar. Men zegt dat je hem moet laten zitten toch? Maar hoe lang duurt het?
  zondag 11 mei 2014 @ 18:15:26 #98
244933 trovey
Nachtoele
pi_139834027
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:12 schreef Skillsy het volgende:
Kat heeft al weken een teek in tussen haar snorharen. Heb één keer geprobeerd hem eruit te halen maar dat lijkt mij volgens mij erg gevoelig daar. Men zegt dat je hem moet laten zitten toch? Maar hoe lang duurt het?
Is niet zo verstandig met die huidige teken om zo'n beest maar te laten zitten...ziekte van lyme en zo :{ ...ga desnoods even naar de dierenarts toe om het ding onder een roesje te laten verwijderen als de kat het niet toelaat.
Optimist tot in de kist
pi_139834197
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:15 schreef trovey het volgende:

[..]

Is niet zo verstandig met die huidige teken om zo'n beest maar te laten zitten...ziekte van lyme en zo :{ ...ga desnoods even naar de dierenarts toe om het ding onder een roesje te laten verwijderen als de kat het niet toelaat.
Op internet lees ik dat katten geen Lyme ziekte kunnen krijgen ? Ik dacht dat tekens vanzelf loslieten??????
pi_139859448
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 23:37 schreef loecje het volgende:

[..]

Melktrappelen?

Onze ene kat is heel jong zijn moeder kwijt geraakt en bij een bepaald zacht kleed is hij regelmatig aan het melktrappelen incl sabbelen. Dat schijnen katten vaker te doen als ze te vroeg bij de moeder weg zijn.
Onze andere kat doet dat sinds kort ook alleen dan zonder sabbelen. Ik denk afgekeken.
Hier zijn ze het ook spontaan met een paar maanden gaan doen, nooit meer mee gestopt. En ze zijn met 13 en 15 weken bij de moeder weggegaan, dus zeker niet te vroeg... Dus ook geen idee waarom ze het doen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')