En wat als Kiev de strijd verliest? Met tanks en APC's vecht je geen guerilla. Groepen als Right Sektor zullen weinig leden hebben bij ordediensten of het leger. Pro-russische groepen daarentegen vind je in de SBU, Berkut, organisaties die voortkomen uit hun USSR voorgangers. Zij hebben ook moderne wapens, het leger heeft oude rommel.quote:Op zondag 13 april 2014 20:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Oekraine moet optreden anders ontaard het in een burgeroorlog. Rusland dient zich afzijdig te houden. Doen ze dat niet, dan dwingen ze een annexatie af van Oost Oekraine. Dat zet de verhoudingen in Europa op scherp / leidt tot een koude oorlog. Dat krijg je als je onvolwassen leiders hebt, die machtsspelletjes spelen over de rug van de bevolking.
Volgens mij zocht Ukraïne toenadering tot de EU en niet andersom... En last time I checked stonden er geen Europese tanks aan de westgrens van Ukraïne...maar verder mooie poging om de zaak om te draaien...quote:Op zondag 13 april 2014 20:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Europa had sowieso de banden niet met Oekraïne willen aantrekken dan had je dit geneuzel niet gehad.
Europa met hun machtsstrijd over de rug van de Oekraïners![]()
![]()
Daarom is het een catch 22...ze gaan hoe dan ook naar de verdommenis...quote:Op zondag 13 april 2014 20:14 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En wat als Kiev de strijd verliest? Met tanks en APC's vecht je geen guerilla. Groepen als Right Sektor zullen weinig leden hebben bij ordediensten of het leger. Pro-russische groepen daarentegen vind je in de SBU, Berkut, organisaties die voortkomen uit hun USSR voorgangers. Zij hebben ook moderne wapens, het leger heeft oude rommel.
Dan speelt Oekraïne het eeuwenoude spelletje. Het Russische thuisfront onder druk zetten met behulp van nog meer economische sancties vanuit de VS en EU, protesten tegen Putin, 'genoeg' doden naar Moskou sturen om daar de steun voor de oorlog te laten verdampen.quote:Op zondag 13 april 2014 20:14 schreef meth1745 het volgende:
[..]
En wat als Kiev de strijd verliest? Met tanks en APC's vecht je geen guerilla. Groepen als Right Sektor zullen weinig leden hebben bij ordediensten of het leger. Pro-russische groepen daarentegen vind je in de SBU, Berkut, organisaties die voortkomen uit hun USSR voorgangers. Zij hebben ook moderne wapens, het leger heeft oude rommel.
Ik meende ergens te hebben gelezen/gezien dat de EU Oekraïne had uitgenodigd en meteen een financiële toezegging had gedaan. Als het incorrect is dan mijn excuses. Sowieso dien je als Europa uit de achtertuin van Rusland te blijven.quote:Op zondag 13 april 2014 20:15 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Volgens mij zocht Ukraïne toenadering tot de EU en niet andersom... En last time I checked stonden er geen Europese tanks aan de westgrens van Ukraïne...maar verder mooie poging om de zaak om te draaien...
Wie is wie?quote:
Europa meent dat Oekraïne haar achtertuin is en dat Rusland daar vanaf moet blijven.quote:Op zondag 13 april 2014 20:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik meende ergens te hebben gelezen/gezien dat de EU Oekraïne had uitgenodigd en meteen een financiële toezegging had gedaan. Als het incorrect is dan mijn excuses. Sowieso dien je als Europa uit de achtertuin van Rusland te blijven.
De oranje-bruine lintjes (lint van St. george) is de clue, dat zijn de pro-Russen... Dat vrouwtje draagt zo'n lint, you do the math...quote:Op zondag 13 april 2014 20:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wie is wie?
Die gasten met de knuppels separatisten? Of niet? Die gast met de bebloede kop krijgt opeens trappen van het oude vrouwtje
Waarom, de EU staat open voor elk Europees land dat deel wil nemen...quote:Op zondag 13 april 2014 20:20 schreef betyar het volgende:
Oke, Oekraïne zocht toenadering. De EU had de toenadering naast zich neer moeten leggen.
Iquote:Op zondag 13 april 2014 20:21 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Europa meent dat Oekraïne haar achtertuin is en dat Rusland daar vanaf moet blijven.![]()
Het is een welles-nietes spelletje geworden ten koste van de Oekraïners.
In mijn ogen is Oekraïne geen Europees land.quote:Op zondag 13 april 2014 20:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Waarom, de EU staat open voor elk Europees land dat deel wil nemen...
Dan moet je even met de Bosatlas bellenquote:Op zondag 13 april 2014 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
I
[..]
In mijn ogen is Oekraïne geen Europees land.
Behoort wel tot het Europese continent.quote:Op zondag 13 april 2014 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
I
[..]
Dit verandert de hele zaakquote:Op zondag 13 april 2014 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
I
[..]
Juni 2013, bezoek Yatsenyuk aan Washington:quote:Op zondag 13 april 2014 20:15 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Volgens mij zocht Ukraïne toenadering tot de EU en niet andersom... En last time I checked stonden er geen Europese tanks aan de westgrens van Ukraïne...maar verder mooie poging om de zaak om te draaien...
http://www.unian.info/pol(...)-become-tougher.htmlquote:J. McCain states that in case if V. Yanukovych procrastinates the release of Yu. Tymoshenko and in case of derangement of signing of Agreement on association with the EU, the resolution of the Senate may become tougher.
http://www.ukrainebusiness.com.ua/news/9919.htmlquote:KYIV, June 26, 2013 (UBO) - Arseniy Yatsenyuk, chairman of the Batkivshchyna faction in the Verkhovna Rada, called on the International Monetary Fund (IMF) to toughen requirements for Ukraine for obtaining a new Stand-By Arrangement during his speech entitled “Investing in Ukraine's Future: Defining the Political and Economic Opportunities” on Monday in Washington at the Center on the United States and Europe at Brookings, UkrInform reported.
"We need real reforms, ranging from public procurement to combating corruption. And the IMF programme is another lever for carrying out reforms in my country and getting real results. Therefore, we call on the IMF to strengthen the conditions [for obtaining the loan - ed.] for Ukraine," Yatsenyuk emphasized*.
Ach Meth, de relaties tussen de EU en Ukraïne gaan terug tot de vroege jaren 90. Al in 1994 verwoordt Ukraïne haar uiteindelijke toekomst als Lidstaat van de EU... Dat associatieakkoord van nu zegt helemaal niets. Je weet dat de EU en Rusland ook een partner-akkoord hebben?quote:Op zondag 13 april 2014 20:29 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Juni 2013, bezoek Yatsenyuk aan Washington:
[..]
http://www.unian.info/pol(...)-become-tougher.html
Na besprekingen met de oppositieleider gaat de VS sancties dreigen als het accoord met Europa niet getekend wordt...
yatsenyuk vraagt ook het IMF om de voorwaarden voor een overeenkomst te verstrengen:
[..]
http://www.ukrainebusiness.com.ua/news/9919.html
Yats zocht in het westen hulp om de regering in Kiev te ondermijnen en Oekraine te destabiliseren.
En het Westen is daar gretig op ingegaan.
Dan moet ik het er maar mee eens zijn?quote:Op zondag 13 april 2014 20:27 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dan moet je even met de Bosatlas bellenAlles ten westen van de Oeral is Europa...
En waar staat het tuinhekje? Als ze morgen Hongarije binnenvallen, moet Hongarije dan weer 'alleen staan'? Mag een land misschien ook zelf bepalen wiens voor- of achtertuin het is?quote:Op zondag 13 april 2014 20:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik meende ergens te hebben gelezen/gezien dat de EU Oekraïne had uitgenodigd en meteen een financiële toezegging had gedaan. Als het incorrect is dan mijn excuses. Sowieso dien je als Europa uit de achtertuin van Rusland te blijven.
Ze dregen ook eerder deze week en toen werd ook niets bijzonders gedaan aan de bezetting door pro-Russische demonstranten.quote:Op zondag 13 april 2014 20:30 schreef UpsideDown het volgende:
Oké, dan nu de planning voor komende week:
De deathline van Kiev aan de seperatisten is morgenochtend, welke uiteraard genegeerd wordt. Vervolgens wordt de noodtoestand uitgeroepen in het oosten en omsingeld het Oekraïnse leger de bezette steden. Dagenlange onderhandelingen lossen niets op en trekt het leger de steden binnen. Dan komt het Russische leger in actie, valt Oekraïne binnen en is het 'totaler krieg'.
Nee helemaal niet...je mag vinden wat je wil, van mij althans... Maar dan moet je ook niet raar opkijken als je mening weggehoond wordt...quote:Op zondag 13 april 2014 20:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan moet ik het er maar mee eens zijn?
Jij voelt de bui al hangen zeker?quote:Op zondag 13 april 2014 20:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En waar staat het tuinhekje? Als ze morgen Hongarije binnenvallen, moet Hongarije dan weer 'alleen staan'? Mag een land misschien ook zelf bepalen wiens voor- of achtertuin het is?
Als het machtsmonopolie van de staat in handen is van een specifieke groep, die niet loyaal is naar de gehele bevolking, dan wordt de Oekrainse bevolking onderdrukt door de Russisch gezinden, die de oude verhoudingen van de voormalige Sovjet Unie in stand proberen te houden.quote:Op zondag 13 april 2014 20:14 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Njah, Orban heeft weer gewonnen, lijkt mij dat de Hongaren mede daardoor een duidelijk signaal naar de EU en hun lidmaatschap geven.quote:Op zondag 13 april 2014 20:32 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En waar staat het tuinhekje? Als ze morgen Hongarije binnenvallen, moet Hongarije dan weer 'alleen staan'? Mag een land misschien ook zelf bepalen wiens voor- of achtertuin het is?
Ik heb het over de oppositieleider die op zoek gaat naar sancties tegen z'n eigen land. En die sindsdien alle steun van Washington en Europa heeft gekregen.quote:Op zondag 13 april 2014 20:31 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ach Meth, de relaties tussen de EU en Ukraïne gaan terug tot de vroege jaren 90. Al in 1994 verwoordt Ukraïne haar uiteindelijke toekomst als Lidstaat van de EU... Dat associatieakkoord van nu zegt helemaal niets. Je weet dat de EU en Rusland ook een partner-akkoord hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |