NAVO en "facts" gaan niet echt samen.quote:Op zondag 13 april 2014 19:04 schreef Nintex het volgende:
Factsheet van de NAVO over de valse beschuldigen van Rusland van de afgelopen weken(Kosovo, Libië, uitbreiding naar Oost-Europa etc.):
http://www.nato.int/nato_(...)tsheet_russia_en.pdf
Sky meldt dat Rusland een spoedzitting van de Veiligheidsraad wil en dat de Westerse landen hun Ukraiïnse bondgenoot in toom moeten houden...niemand zal straks kunnen zeggen dat Poetin " niet alles heeft geprobeerd" voordat hij de tanks aanzwengelt...quote:Op zondag 13 april 2014 19:07 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Lijkt me logisch, het is niet omdat de Berkut ontbonden zijn dat ze al hun ervaring verliezen.
[..]
Had Rusland niets gezegd over het leger inzetten tegen de opstandelingen?
Gaan die 40000 toch in actie komen...
We moeten dus niets geloven van wat de NAVO zegt, tenzij het een ondertekende overeenkomst is, die bovendien door alle leden geratificeerd is. Missile shield niet tegen Rusland gericht, dat hebben ze nooit op papier willen zetten. Lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 13 april 2014 19:05 schreef SureD1 het volgende:
[..]
En het antwoord van NAVO daarop:
http://www.nato.int/nato_(...)tsheet_russia_en.pdf
Edit: damn Nintex was me voor...
En Rusland doet dat niet wil je zeggen?! Welkom in de wereld die internationale politiek heet...quote:Op zondag 13 april 2014 19:09 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
NAVO en "facts" gaan niet echt samen.
Het westen legt je afspraken uit op een manier op welke het hen op dat moment goed uitkomt.
Volgens UN1244 is Kosovo een onlosmakelijk deel van Servië, toch bleek eind 2008 dat daar het westen volledig de maling aan had.
Het verdrag over de territoriale integriteit van Ukraïne dan? Ok.. Genuanceerd blijven he...Rusland is geen haar beter...quote:Op zondag 13 april 2014 19:14 schreef meth1745 het volgende:
[..]
We moeten dus niets geloven van wat de NAVO zegt, tenzij het een ondertekende overeenkomst is, die bovendien door alle leden geratificeerd is. Missile shield niet tegen Rusland gericht, dat hebben ze nooit op papier willen zetten. Lijkt me duidelijk.
Ze zijn beiden even erg, idd.quote:Op zondag 13 april 2014 19:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het verdrag over de territoriale integriteit van Ukraïne dan? Ok.. Genuanceerd blijven he...Rusland is geen haar beter...
Rusland kan niet legitiem de soevereiniteit van een land overrulen en doen alsof zij daar de autoriteit zijn.quote:Op zondag 13 april 2014 19:07 schreef meth1745 het volgende:
Had Rusland niets gezegd over het leger inzetten tegen de opstandelingen?
Gaan die 40000 toch in actie komen...
Dus je denkt dat ze het niet gaan doen?quote:Op zondag 13 april 2014 19:31 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Rusland kan niet legitiem de soevereiniteit van een land overrulen en doen alsof zij daar de autoriteit zijn.
Het trieste is dat de bevolking van de Oekraïne niet in staat is zijn eigen politieke koers te varen, zonder inmenging of machtsspel van oligarchen.quote:Op zondag 13 april 2014 18:08 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Het trieste van dit alles is dat Oekraïne tot voor de Janoekovich- regering alleen maar pro-westerse regeringen heeft gekend en dat het er met geen enkele pro-westerse regering beter op is geworden. Integendeel; Oekraïne gleed steeds meer af.
Een nieuwe pro-westerse regering zal niets beters brengen dan nog grotere schulden (bij het IMF, de VS, de EU), privatisering van staatsbedrijven, lagere lonen enzovoorts. Ze hadden zich beter koest kunnen houden. Dan hadden ze vandaag nog geprofiteerd van de lagere gasprijzen die Rusland had afgesproken met Janoekovich, en hadden vele staatsbedrijven goede zaken met Rusland gedaan (o.a. Antonov DB en Almaz-Antei).
Ik denk van wel... Moskou is al bezig met het inkleden van de casus belliquote:Op zondag 13 april 2014 19:34 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dus je denkt dat ze het niet gaan doen?
WEST, U.S. MUST SUBDUE THEIR UNRULY MENTEES; PROSPECT OF WARDING OFF CIVIL WAR IN UKRAINE DEPENDS ON THE WEST NOW - RUSSIAN FOREIGN MINISTRYquote:Op zondag 13 april 2014 19:40 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik denk van wel... Moskou is al bezig met het inkleden van de casus belli
http://www.interfax.com/news.asp
Zie het bericht van 21:06 (Moskouse tijd)
Dat heeft grote consequenties voor de regionale verhoudingen. Het lijkt mij domquote:Op zondag 13 april 2014 19:34 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dus je denkt dat ze het niet gaan doen?
Waar is dit? Titel zegt "Voice of Zaporozhye".quote:Op zondag 13 april 2014 19:45 schreef YazooW het volgende:
Check deze stream, af en toe zie je personen aan de pro-Oekraine kant staan met messen in hun handen waar zelfs een slager nog jaloers op zou zijn: http://www.ustream.tv/cha(...)BE%D0%B6%D1%8C%D1%8F
Uit het voorwoord van Max Hastings zijn boek Catastrophe, Europe goes to war 1914:quote:Op zondag 13 april 2014 19:44 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat heeft grote consequenties voor de regionale verhoudingen. Het lijkt mij dom
Zaporozjia dusquote:Op zondag 13 april 2014 19:49 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Waar is dit? Titel zegt "Voice of Zaporozhye".
Oekraine moet optreden anders ontaard het in een burgeroorlog. Rusland dient zich afzijdig te houden. Doen ze dat niet, dan dwingen ze een annexatie af van Oost Oekraine. Dat zet de verhoudingen in Europa op scherp / leidt tot een koude oorlog. Dat krijg je als je onvolwassen leiders hebt, die machtsspelletjes spelen over de rug van de bevolking.quote:Op zondag 13 april 2014 19:52 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Uit het voorwoord van Max Hastings zijn boek Catastrophe, Europe goes to war 1914:
"As commandant of the British Army's Staff college in 1910, Brigadier-General Henry Wilson asserted the likelihood of a European war... ...A student ventured to argue, saying that only inconceivable stupidity on the part of statesmen' could precipitate a general conflagration. This provoked Wilson's derision: Haw! Haw! Haw!!! Inconceivable stupidity is just what you are going to get."
Voilà..en dat is honderd jaar later precies hetzelfde als in 1914....quote:Op zondag 13 april 2014 20:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Oekraine moet optreden anders ontaard het in een burgeroorlog. Rusland dient zich afzijdig te houden. Doen ze dat niet, dan dwingen ze een annexatie af van Oost Oekraine. Dat zet de verhoudingen in Europa op scherp / leidt tot een koude oorlog. Dat krijg je als je onvolwassen leiders hebt, die machtsspelletjes spelen over de rug van de bevolking.
Wat gebeurt er precies? Een door politie afgezette menigte beweegt zich voort? Ik kan er weinig van maken..quote:Op zondag 13 april 2014 19:45 schreef YazooW het volgende:
Check deze stream, af en toe zie je personen aan de pro-Oekraine kant staan met messen in hun handen waar zelfs een slager nog jaloers op zou zijn: http://www.ustream.tv/cha(...)BE%D0%B6%D1%8C%D1%8F
Zoals ik begreep een klein groepje pro-Russen die omsingeld zijn door pro-Ukraïne mensen met de riot police ertussen...straks toen het nog licht was kregen ze de halve supermarkt om hun oren, melk, eieren, tomaten, sinaasappelen etc..quote:Op zondag 13 april 2014 20:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat gebeurt er precies? Een door politie afgezette menigte beweegt zich voort? Ik kan er weinig van maken..
Europa had sowieso de banden niet met Oekraïne willen aantrekken dan had je dit geneuzel niet gehad.quote:Op zondag 13 april 2014 20:01 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Oekraine moet optreden anders ontaard het in een burgeroorlog. Rusland dient zich afzijdig te houden. Doen ze dat niet, dan dwingen ze een annexatie af van Oost Oekraine. Dat zet de verhoudingen in Europa op scherp / leidt tot een koude oorlog. Dat krijg je als je onvolwassen leiders hebt, die machtsspelletjes spelen over de rug van de bevolking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |