abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 18:45:32 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_138914755
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:15 schreef .SP. het volgende:

[..]

hehe, ik voel een inkoppertje aankomen die ik maar beter niet kan inkoppen :)
Nee, doe maar niet.
pi_138916012
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 15:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Water heeft geheugen.

Dan is in jouw beleving reiki ook onzin.
Onderbouwing? Dit is namelijk al zeer vaak geprobeerd aan te tonen, en keer op keer mislukt.

En het is erg leuk om het erover te hebben hoe homeopathie zou werken, maar er moet nog altijd aangetoond worden dat het uberhaupt werkt. Keer op keer zien we dat dat niet zo is namelijk (buiten het placebo en andere verwachte effecten)
Dus tsja.... eigenlijk helemaal niet boeiend dat je beweert dat water geheugen heeft, het werkt blijkbaar toch niet...
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 19:18:16 #103
249559 crew  Lavenderr
pi_138916098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:16 schreef nikao het volgende:

[..]

Onderbouwing? Dit is namelijk al zeer vaak geprobeerd aan te tonen, en keer op keer mislukt.
Het klinkt ook zo onlogisch. Iets wat je verdunt wordt toch niet krachtiger? Neem limonadesiroop. hoe meer water je erbij doet hoe laffer de smaak.
pi_138916190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het klinkt ook zo onlogisch. Iets wat je verdunt wordt toch niet krachtiger? Neem limonadesiroop. hoe meer water je erbij doet hoe laffer de smaak.
Nee het is absurd, alsmede het simila principe (ohw ik heb branderige jeuk, laat ik er een brandnetel op smeren). Maar goed, dat is natuurlijk geen argument. Er zijn zoveel dingen die niet logisch lijken ;)
Feit is gewoon dat ongeacht hoe het zou werken, er gewoon keer op keer aangetoond wordt dat het uberhaupt niet werkt. Dan heeft discussieren over het 'hoe' ook niet zoveel zin..
  Moderator dinsdag 15 april 2014 @ 19:21:58 #105
249559 crew  Lavenderr
pi_138916261
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:20 schreef nikao het volgende:

[..]

Nee het is absurd, alsmede het simila principe (ohw ik heb branderige jeuk, laat ik er een brandnetel op smeren). Maar goed, dat is natuurlijk geen argument. Er zijn zoveel dingen die niet logisch lijken ;)
Feit is gewoon dat ongeacht hoe het zou werken, er gewoon keer op keer aangetoond wordt dat het uberhaupt niet werkt. Dan heeft discussieren over het 'hoe' ook niet zoveel zin..
En dan komt het placebo-effect weer om de hoek kijken.
pi_138916350
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan komt het placebo-effect weer om de hoek kijken.
Precies... en dat is erg handig, fijn en prima bij verkoudheden en vage (pijn)klachten. Maar als we het over TBC of aids hebben wordt het een ander verhaal natuurlijk. (homeopaten zonder grenzen... moordenaars :r :r )
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:42:39 #107
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138917273
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom is het effect van een klein beetje arsenicum wat ooit miljoenen jaren geleden in dat water opgelost heeft gezeten niet vele malen sterker dan dat van de stof die de homeopaat er ooit in heeft gedaan? Als water geheugen heeft zal je toch echt een verklaring moeten verzinnen voor dat soort dingen.
het is dan ook geen kraanwater. Het is gezuiverd water. Als je victor schauberstheorien zou toepassen kan water zijn oude staat terug kunnen krijgen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:46:03 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138917467
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is dan ook geen kraanwater. Het is gezuiverd water. Als je victor schauberstheorien zou toepassen kan water zijn oude staat terug kunnen krijgen.
Ga eens in op mijn eerdere post over dat water.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:46:23 #109
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138917485
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan ben jij dus crimineel medeplichtig aan alle mensen die te lijden hebben onder kwakzalverij of het niet vaccineren tegen mazelen, polio, etc etc
Volgens je eigen definitie..
nee crimineel medeplichtig omdat ik, en iedereen, verplicht wordt tot het mogelijk maken van steriel maken van de vrouwelijke bevolking (HPV quatsch), het kweken van autisten, orgaanhandel, obesitas en alle andere strapatsen .
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:47:38 #110
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138917560
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 16:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dacht even dat ik op FB was beland :o

Lambiekje heeft in zoverre gelijk dat de verplichte deelname aan een commerciele zorgverzekering niet te rijmen valt. Solidariteit wordt verplicht opgelegd aan instanties die zelf bepaald niet solidair zijn met de bevolking. En is het wel ethisch om als overheid mensen te verplichten iets te kopen? Alleen in de vorm van een belasting lijkt me dat te billijken.
Bij het spionagekastje voor in de auto - kopen of 4 jaar gevangenisstraf riskeren - kon het iig. niet.
:)
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:49:17 #111
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138917648
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 17:54 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ik vermoed dat water net zo'n selectief geheugen heeft als Lambiekje
onbekend met Schauberger dus.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:51:13 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138917748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee crimineel medeplichtig omdat ik, en iedereen, verplicht wordt tot het mogelijk maken van steriel maken van de vrouwelijke bevolking (HPV quatsch), het kweken van autisten, orgaanhandel, obesitas en alle andere strapatsen .
:N
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:51:32 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138917767
Herhaal mijn post nog maar eens

Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 tot de macht -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 tot de macht -80

Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 tot de macht 320 keer het universum

Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.

Geloof je werkelijk dat dit de werzame stof is?

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.


En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.


Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen.

Maar toch, tromgeroffel, zou het de oneindig verdunde eend zijn die je griepgevoel zou verminderen.

Lambiekje gelooft dit echt?


Ga hier nu eens op in lambiekje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:54:16 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138917888
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

onbekend met Schauberger dus.
Schauberger was een crackpot
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:54:45 #115
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138917911
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:16 schreef nikao het volgende:

[..]

Onderbouwing? Dit is namelijk al zeer vaak geprobeerd aan te tonen, en keer op keer mislukt.

En het is erg leuk om het erover te hebben hoe homeopathie zou werken, maar er moet nog altijd aangetoond worden dat het uberhaupt werkt. Keer op keer zien we dat dat niet zo is namelijk (buiten het placebo en andere verwachte effecten)
Dus tsja.... eigenlijk helemaal niet boeiend dat je beweert dat water geheugen heeft, het werkt blijkbaar toch niet...
Het regeluliere gaat puur en alleen uit van het fysische. Dat is incorrect, involledig en schadend.
Emotie en het spirituele wordt doelbewust genegeerd. Met die kortzichtigheid kan homeopathie niet verklaart worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:56:03 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138917987
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het regeluliere gaat puur en alleen uit van het fysische. Dat is incorrect, involledig en schadend.
Emotie en het spirituele wordt doelbewust genegeerd. Met die kortzichtigheid kan homeopathie niet verklaart worden.
Zie vooral dat jij homeopatie niet kan verklaren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:57:05 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_138918033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is dan ook geen kraanwater. Het is gezuiverd water. Als je victor schauberstheorien zou toepassen kan water zijn oude staat terug kunnen krijgen.
Dat maakt geen ene flikker uit, het blijft water. In dat water hebben andere dingen opgelost gezeten voor de 'werkzame stof' er in ging. Die zouden dus een veel sterker effect moeten hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:04:38 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_138918400
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat maakt geen ene flikker uit, het blijft water. In dat water hebben andere dingen opgelost gezeten voor de 'werkzame stof' er in ging. Die zouden dus een veel sterker effect moeten hebben.
En als je het op een weegschaal zet?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:23:16 #119
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_138919268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

En als je het op een weegschaal zet?
Dan laat je er weer fysica op los dus kun je er niets mee. Aldus Dramziekje.

En aangezien ik hem blijkbaar niet direct mag uitschelden: users als Lambiekje zijn eikels.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 16 april 2014 @ 08:35:29 #120
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138933024
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:23 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dan laat je er weer fysica op los dus kun je er niets mee. Aldus Dramziekje.

En aangezien ik hem blijkbaar niet direct mag uitschelden: users als Lambiekje zijn eikels.
Nee. Je kan niet verkroppen dat je vermeende wereldbeeld onjuist is. En kan niet bevatten wat ik zeg (buiten de scheldwoorden) dat het systeem verrot is. Want feitelijk ben ik alleen maar een messenger.

want eigenlijk ben jij ( en Pietverdriet, SP, Starla) die nog nooit nagedacht hebben over het feit dat het wel eens anders zou kunnen zitten dan dat je is aangepraat, aangeleerd.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 16 april 2014 @ 08:39:49 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138933049
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:57 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat maakt geen ene flikker uit, het blijft water. In dat water hebben andere dingen opgelost gezeten voor de 'werkzame stof' er in ging. Die zouden dus een veel sterker effect moeten hebben.
denk alleen maar aan hoe water wordt opgenomen in cellen... dat gaat niet per druppel, elke geheugen wat het dan ook had wordt dan systematisch geleegd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 16 april 2014 @ 08:42:32 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138933073
Tja, Lambiekje, dat is het enige wat je doet, draaien. Maar ingaan op de zaak met argumenten doe je niet.
Tot nu toe blijven de vragen open staan, als water een geheugen heeft hoe weet je dan wat er in staat, hoe doe je aan kwaliteitscontrole, en...... Waarom blijkt niets van de werkzaamheid ervan uit dubbelblind en gerandomiseerd onderzoek?
Jij gaat hier weer op draaien, vage linkjes en ontwijkende antwoorden op geven. Dat weten we al, inhoudelijk weet je gewoon geen weerwoord te geven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 april 2014 @ 08:51:09 #123
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_138933158
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:35 schreef Lambiekje het volgende:
Nee. Je kan niet verkroppen dat je vermeende wereldbeeld onjuist is.
Nou, het is meer dat er geen enkel overtuigend bewijs is, dat mijn wereldbeeld onjuist is.
Ik kan prima mijn mening aanpassen als daar aanleiding voor is. Daar ben ik te zwaar wetenschapper voor.

quote:
En kan niet bevatten wat ik zeg (buiten de scheldwoorden) dat het systeem verrot is.
Ik beweer nergens dat 'het systeem' van BigPharma foutloos is. Ik zie echter nergens argumenten waarom het zo fout is als jij in je verknipte geest meent. Het enige dat ik bij jou zie is linkdumpen, en geen serieuze discussie over bijvoorbeeld vaccineren en homeopathie.

quote:
Want feitelijk ben ik alleen maar een messenger.
Één met een aantoonbaar verkeerd beeld van wetenschap, waardoor je niet serieus te nemen bent.

quote:
want eigenlijk ben jij ( en Pietverdriet, SP, Starla) die nog nooit nagedacht hebben over het feit dat het wel eens anders zou kunnen zitten dan dat je is aangepraat, aangeleerd.
Ik heb al gezegd, ik kan prima mijn mening bijstellen.
Hell, dat doe ik dagelijks als daar gegronde redenen voor zijn. Dat is mijn werk.
Het gaat me niet om gelijk hebben, het gaat om waarheidsvinding.

Don't insult my intelligence }:|
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 16 april 2014 @ 10:52:27 #124
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_138935574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:51 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nou, het is meer dat er geen enkel overtuigend bewijs is, dat mijn wereldbeeld onjuist is.
Ik kan prima mijn mening aanpassen als daar aanleiding voor is. Daar ben ik te zwaar wetenschapper voor.
Ahh. Daar komt de aap uit de mouw. Tunnelvisie

quote:
[..]

Ik beweer nergens dat 'het systeem' van BigPharma foutloos is. Ik zie echter nergens argumenten waarom het zo fout is als jij in je verknipte geest meent. Het enige dat ik bij jou zie is linkdumpen, en geen serieuze discussie over bijvoorbeeld vaccineren en homeopathie.

[..]
De realiteit is een ontelbaar keer fouter, corrupter en crimineler dan ik hier kan beschrijven of duidelijk maken.

quote:
Één met een aantoonbaar verkeerd beeld van wetenschap, waardoor je niet serieus te nemen bent.

[..]
Hoe je het ook went of keert wetenschap wordt gestuurd door geld en politiek, niet door kunde. En als het wel door kunde is dan wordt het weggekocht en in diepe lades gestopt. Of je wordt met lab en al opgeblazen als het indruist tegen de opgelegde logica hoe zaken 'moeten' werken zodat er grof geld verdient kan worden.

Wetenschap is obstructie voor waarheidsbevinding. >> zie mijn onderschrift.

Objectieve wetenschap voor 'echte' waarheidsbevinding is een zeldzaamheid.

quote:
Ik heb al gezegd, ik kan prima mijn mening bijstellen.
Hell, dat doe ik dagelijks als daar gegronde redenen voor zijn. Dat is mijn werk.
Het gaat me niet om gelijk hebben, het gaat om waarheidsvinding.

Don't insult my intelligence }:|
Aangezien je geen aanleiding ziet tot bijstellen van zaken die hier in BNW besproken worden is dat al voor een conspirator al een uitgemaakte zaak.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_138936685
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 19:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het regeluliere gaat puur en alleen uit van het fysische. Dat is incorrect, involledig en schadend.
Emotie en het spirituele wordt doelbewust genegeerd. Met die kortzichtigheid kan homeopathie niet verklaart worden.
Wat heeft het reguliere nou te maken met het feit of homeopathie wel of niet werkt?

Nogmaals, ik vind de discussie over het 'hoe' helemaal niet boeiend. Bij die vraag komen we vanzelf uit als we de waarneming kunnen doen dat het werkt. Maar helaas... verder dan placebo (en aanverwante effecten) komen we niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')