Bert heeft dus 95 Euro per maand bespaard door te huren alleen al door de waardevermindering.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
40k / 6 jaar = 555 euro p/maand. Excl. financieringslasten.
Of dat duur of niet duur is, zeg het maar.
Als zijn huis net zoveel waard is als het huis van de buurman, wellichtquote:Op donderdag 10 april 2014 15:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bert heeft dus 95 Euro per maand bespaard door te huren alleen al door de waardevermindering.
Dat is zeker prijzig, al huur je nu als beginner niet makkelijk voor minder.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit op dit moment overigens ook in de huur, 550,- voor 40m2 voor een klein appartement wat gebouwd is in 09' met een keuken van 14'. Ik vind het nog vrij duur, maar als ik om me heen kijk schrik ik toch wel van andere prijzen.
Het is een appartement, wanneer Bert zijn totale maandlasten nu lager zijn dan de huur + kosten bespaart hij nog steeds.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als zijn huis net zoveel waard is als het huis van de buurman, wellicht.
Als Bert zijn huis over 6 jaar 40k minder waard is, dan heeft het Bert mogelijk ook >95 per maand gekost.
Jeetje, dat is goedkoop.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Dat is zeker prijzig, al huur je nu als beginner niet makkelijk voor minder.
Ik zat op 120m2 (mede door een zolder) voor 460,- + 25,- servicekosten.
Wel oud brunzeel keuktje, Roemeense badkamer,enkel glas, boiler, centrale gaskachel en ander toen-was-geluk-heel-gewoon spul.
quote:Op donderdag 10 april 2014 15:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jeetje, dat is goedkoop.
Puur per m2 gekeken en je statement van een absolute a-locatie in ogenschouw nemende, dan.
Dat kon ook voor de buren gelden, toen zij het kochten voor 40k meer.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is een appartement, wanneer Bert zijn totale maandlasten nu lager zijn dan de huur + kosten bespaart hij nog steeds.
Mooie centrale ligging, maar vooral je oppervlak is meer dan prima.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:54 schreef BertV het volgende:
[..]Ben wel tevreden wat dat betreft. Het gaat om de beste wijk van Amersfoort, met google maps is het nu wel te vinden. ...gaat lekker zo met de privacy.
Ze hebben op kosten van de verhuurder de zolder laten isoleren. Verder is de lay-out beter.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Afijn, genoeg gespeculeer over de lasten van de buren, wie weet hebben die wel een nieuwere keuken bedongen, of een betere lay-out. Weten wij veel.
Heb laatst appartementen gezien voor 20 euro/m2 aan huur.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:57 schreef BertV het volgende:
[..]
Ze hebben op kosten van de verhuurder de zolder laten isoleren. Verder is de lay-out beter.
Ik heb er echter wel weer een flinke garage bij die zij niet hebben.
edit: inderdaad, Amsterdam ligt normaal kwa prijspeil flink hoger dan Amersfoort.
Ik zit op 550 all inclusive, met nieuwe keuken van 14' en vloerverwarming. Dat liever dan een plek 2.5 keer zo groot maar met crappy accessories.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Wel oud brunzeel keuktje, Roemeense badkamer,enkel glas, boiler, centrale gaskachel en ander toen-was-geluk-heel-gewoon spul.
Mijn voorlopig hypotheekcontract moet nog bekrachtigd worden bij de notaris, maar ik verwacht net iets lager te komen.
Gast, dat is wel heel karig wat je nu beschrijft man. Dat was het enige wat je kon kopen? Letterlijk? Het enige? Of kon je wel andere dingen kopen maar was je dan niet beter af geweest?quote:Op donderdag 10 april 2014 15:52 schreef BertV het volgende:
[..]
Mijn voorlopig hypotheekcontract moet nog bekrachtigd worden bij de notaris, maar ik verwacht net iets lager te komen.
Als ze dan in stapjes naar hun droomhuis gaan groeien dan zou het wel mogelijk zijn. Maar goed een 3 hoog achter was not done voor velen in de periode dat de bomen tot de hemel groeiden.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:38 schreef CoolGuy het volgende:
Maar als je dat doet kunnen veruit de meeste mensen geen huis meer kopen. (Wat je dan in mijn ogen ook niet zou moeten willen).
Nu, dan kan ik maar beter het aankoopbedrag toeteren.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gast, dat is wel heel karig wat je nu beschrijft man. Dat was het enige wat je kon kopen? Letterlijk? Het enige? Of kon je wel andere dingen kopen maar was je dan niet beter af geweest?
Neurie mee met marco borsato, de meeste dromen zijn.....quote:Op donderdag 10 april 2014 16:38 schreef BertV het volgende:
Het woord droomhuis krijg ik jeuk van. Libelle gezeur.
Ik heb geen droomvrouw, droomhuis, droomauto, grow up.![]()
Het grote complotdenken. Heerlijk is dat.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hopen dat men ooit voor een benedenmodaal salaris een mooie vrijstaande woning in een leuke stad op een goede plek kan kopen.
Wat zie jij dan als oorzaak?quote:Op donderdag 10 april 2014 17:18 schreef Homey het volgende:
[..]
Het grote complotdenken. Heerlijk is dat.
Al lezende dacht ik al dat het daar om gingquote:Op donderdag 10 april 2014 15:54 schreef BertV het volgende:
[..]Ben wel tevreden wat dat betreft. Het gaat om de beste wijk van Amersfoort, met google maps is het nu wel te vinden. ...gaat lekker zo met de privacy.
Oh, ik dacht even dat je bij de Surinamelaan zat, maar daar staan er genoeg te koop tussen de 100 en 150K.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:41 schreef BertV het volgende:
http://www.funda.nl/koop/amersfoort/100000-150000/
( in mijn buurt trouwens geen flat te koop op deze lijst )
http://www.funda.nl/koop/(...)aat-18/fotos/#foto-1
Hier heb je er eentje... leuke buurt.![]()
Nee, Bergkwartierquote:Op donderdag 10 april 2014 18:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik dacht even dat je bij de Surinamelaan zat, maar daar staan er genoeg te koop tussen de 100 en 150K.
Als het dan toch de beste wijk van Amersfoort is waar je zit blijft er maar weinig over...
Wel het mag toch niet vreemd zijn dat de NVM nu al 5 jaar om de zoveel tijd zeer optimistische uitspraken doet die later niet helemaal waar blijken te zijn. Of te maken hebben met seizoensinvloeden.quote:
Naja, dat geldt natuurlijk ook voor de huurders/wannabe kopers, en dan in het bijzonder in deze reeks, die al 5 jaar lang uitspraken doen die helemaal niet waar blijken te zijn.quote:Op donderdag 10 april 2014 19:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel het mag toch niet vreemd zijn dat de NVM nu al 5 jaar om de zoveel tijd zeer optimistische uitspraken doet die later niet helemaal waar blijken te zijn. Of te maken hebben met seizoensinvloeden.
Volgens mij gaf ik een overwaarde van 25% aan sinds het begin, zover zitten we daar nu niet vandaan.quote:Op donderdag 10 april 2014 19:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, dat geldt natuurlijk ook voor de huurders/wannabe kopers, en dan in het bijzonder in deze reeks, die al 5 jaar lang uitspraken doen die helemaal niet waar blijken te zijn.
We kunnen eventueel wel weer CC, xeno, vastgoedzeepbel, michaelmoore en consorten gaan unbannen hier.quote:Op donderdag 10 april 2014 19:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Naja, dat geldt natuurlijk ook voor de huurders/wannabe kopers, en dan in het bijzonder in deze reeks, die al 5 jaar lang uitspraken doen die helemaal niet waar blijken te zijn.
Op zich is het trollen in dit topic tot soort kunst verheven.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We kunnen eventueel wel weer CC, xeno, vastgoedzeepbel, michaelmoore en consorten gaan unbannen hier.
Het blijft me een raadsel waarom sommige mensen zo ontzettend koppig reageren in dit topic. Net alsof je een ander het niet gunt dat hij het goed voor elkaar heeft.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Op zich is het trollen in dit topic tot soort kunst verheven.
Nederlands gebruik denk ik, iets met kop en maaiveld.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het blijft me een raadsel waarom sommige mensen zo ontzettend koppig reageren in dit topic. Net alsof je een ander het niet gunt dat hij het goed voor elkaar heeft.
Het is eigenlijk best simpel, woon je er graag en denk je lang te blijven dan is kopen gunstiger.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou op het oog de Surinamelaan ook onder de Berg laten vallen, maar het zal net Leusderkwartier zijn.
Ze noemen het een recreatie-eiland, maar ook "bouwgrond". Bij dat laatste verwacht ik dat je er een huis op mag zetten om te wonen, bij dat eerste niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:
Heeft er iemand wel eens van dit soort meuk gekocht?
http://www.funda.nl/koop/(...)tie-eiland-het-zwet/
Een jaar geleden ging zo iets (helft kleiner) voor veel minder weg. Ik zou best eens 5k/15k wegleggen om zo'n stuk lap grond te kopen.
Wie werd (ver vroeger) eigenlijk eigenaar van dit soort dingen?quote:Op donderdag 10 april 2014 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ze noemen het een recreatie-eiland, maar ook "bouwgrond". Bij dat laatste verwacht ik dat je er een huis op mag zetten om te wonen, bij dat eerste niet.
In de Westeinderplassen heb je ook heel veel van die kleine eilandjes. 't Is zeg maar vergelijkbaar met een stacaravan, maar dan meer prive met minder voorzieningen.
Ben benieuwd of deze zgn. opleving tijdelijk is.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Volgens mij gaf ik een overwaarde van 25% aan sinds het begin, zover zitten we daar nu niet vandaan.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)kloosheid-daalt-2015quote:Op vrijdag 11 april 2014 01:06 schreef FrankElst het volgende:
[..]
Ben benieuwd of deze zgn. opleving tijdelijk is.
Vooral vanwege die stijgende werkloosheid. Mensen in de WW kopen namelijk niet zo gauw een huis.
Kwam toevallig een plaatje tegen: http://www.nu.nl/files/datajournalistiek/nvmhuizenprijs2014q1.htmquote:
Dan kan het continu geroeptoeter dat de huizen in het buitenland veel goedkoper zijn ook gelijk van tafel.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:14 schreef Halcon het volgende:
Belgen verhuizen naar Brabant en Zeeuws-Vlaanderen vanwege huizenprijs
Ze verhuizen vanuit de regio Antwerpen. Ik kan me voorstellen dat de regio Antwerpen net zoals de regio Amsterdam het duurst is van België.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kan het continu geroeptoeter dat de huizen in het buitenland veel goedkoper zijn ook gelijk van tafel.
Maakt dat uit dan? Men vergelijkt hier immers ook altijd een woning uit de randstad met een woning uit het Duitse Schubbekutteveen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ze verhuizen vanuit de regio Antwerpen. Ik kan me voorstellen dat de regio Antwerpen net zoals de regio Amsterdam het duurst is van België.
Nu doe jij hetzelfde, alleen dan andersom.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? Men vergelijkt hier immers ook altijd een woning uit de randstad met een woning uit het Duitse Schubbekutteveen.
Nee, ik wijs erop dat het omgekeerd ook (al die tijd overigens al) het geval is. Maar als je dat toen zei met als tegenargument 'locatie, locatie, locatie' werd je glazig aangekeken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Nu doe jij hetzelfde, alleen dan andersom.
En niet te vergeten dat de belgische huizenmarkt momenteel een van de grootste bubbels in de wereld aan het opbouwen is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Maakt dat uit dan? Men vergelijkt hier immers ook altijd een woning uit de randstad met een woning uit het Duitse Schubbekutteveen.
Slechts met Bulgarije is een zuivere vergelijking te maken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 17:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zonder HRA? Onmogelijk!quote:Op vrijdag 11 april 2014 18:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
En niet te vergeten dat de belgische huizenmarkt momenteel een van de grootste bubbels in de wereld aan het opbouwen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |