Ik zag 'm hier ook aankomen:quote:Op dinsdag 8 april 2014 20:32 schreef DemonRage het volgende:
Er schuift vanuit het NW toch wel een vette bui Eindhoven binnen.
HDRquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:40 schreef Koelkastje het volgende:
En als je er dan toch staat!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor goede wolkenpartijen echt een mooie oplossingquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
HDR![]()
Vandaag maar weer een time lapse gemaakt
Ja hoor hier ben ikquote:Op dinsdag 8 april 2014 20:24 schreef Yvesss het volgende:
Niet om het een of ander, maar toch nog maar eens de shelf in Noord-Nederland.
[ afbeelding ]
Evenals op andere plekken daar:
http://www.112sudwestfrys(...)ekt-friesland-fotos/
Er zit hier toch ook iemand uit Dokkum?
Dan had je hem zelf moeten openen...quote:Op woensdag 9 april 2014 10:40 schreef Angry_Bird het volgende:
Mooie pics!
Maar ik hoopte toch stiekem dat '#shelfie' de nieuwe topictitel zou worden....
Ja hallo, ik zit niet hier 24 uur per dag op F5 te drukken om in de gaten te houden wanneer een topic vol is.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dan had je hem zelf moeten openen...
Gelukkig. Maar misschien was je in de buurt.quote:Op woensdag 9 april 2014 11:11 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Ja hallo, ik zit niet hier 24 uur per dag op F5 te drukken om in de gaten te houden wanneer een topic vol is.
Wat had dit in 97 - 98 voor invloed op Nederland? Ben er nieuwsgierig naar maar lees het niet terug. Of ik heb er overheen gelezen?quote:Op woensdag 9 april 2014 12:48 schreef INViCTuS het volgende:
Lees hier het ontstaan en de gevolgen van een Krachtige El Niño in de maak is
Er is weinig invloed in noordwest Europa. Volgens mij een iets vochtiger najaar maar dat is niet eens bewezen afkomstig van een el ninoquote:Op woensdag 9 april 2014 13:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat had dit in 97 - 98 voor invloed op Nederland? Ben er nieuwsgierig naar maar lees het niet terug. Of ik heb er overheen gelezen?
De grootste invloed heeft El Niño, wereldwijd gezien, in de maanden december tot en met februari. In Nederland zorgt een aanhoudende El Niño gemiddeld genomen voor meer regen in de lente. KNMI-onderzoek heeft tot de conclusie geleid dat als er sprake is van een El Niño in de wintermaanden we in het westen en midden van Europa op meer regen kunnen rekenen in de daaropvolgende lentemaanden.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Er is weinig invloed in noordwest Europa. Volgens mij een iets vochtiger najaar maar dat is niet eens bewezen afkomstig van een el nino
Oke, nieuwe info voor mij. Ik ziet hier sowieso wel goed dan. Volgens mij is er nooit iets aan de hand in Zuid Europa. Wat is er nu debet aan dat er in Europa geen orkanen zijn? Te weinig wateroppervlakte/warmte en?quote:Op woensdag 9 april 2014 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De grootste invloed heeft El Niño, wereldwijd gezien, in de maanden december tot en met februari. In Nederland zorgt een aanhoudende El Niño gemiddeld genomen voor meer regen in de lente. KNMI-onderzoek heeft tot de conclusie geleid dat als er sprake is van een El Niño in de wintermaanden we in het westen en midden van Europa op meer regen kunnen rekenen in de daaropvolgende lentemaanden.
Te koud zeewater, vooralsnog.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke, nieuwe info voor mij. Ik ziet hier sowieso wel goed dan. Volgens mij is er nooit iets aan de hand in Zuid Europa. Wat is er nu debet aan dat er in Europa geen orkanen zijn? Te weinig wateroppervlakte/warmte en?
Vraag mij af voor hoelang nog. In Frankrijk en Spanje komen ook af en toe al wat 'orkaantjes' voor.quote:
Officieel behoort de zee watertemperatuur tenminste 27 graden te zijn meen ik. Daar komt de middellandse zee vaak in ieder geval in de buurt. Zelfs in november zijn in de oostelijke middellandse zee temperaturen van 24 graden niet ongewoon.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vraag mij af voor hoelang nog. In Frankrijk en Spanje komen ook af en toe al wat 'orkaantjes' voor.
Misschien had je een verkeerd zadel?quote:Op woensdag 9 april 2014 13:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Thanks voor de info.
Hmm ik kan mij wel herinneren dat ik in de periode na 97-98 naar de middelbare school fietste en vaak in de lente zeiknat was. Dag na dag. Verband?
haha
quote:Na een El Niño is het over het algemeen natter in een strook van Zuid-Engeland naar Duitsland, met een uitloper naar het oosten. Het is daarentegen juist droger in Oost-Spanje en Noord-Afrika. Na een La Niña gebeurt het omgekeerde.
http://www.knmi.nl/cms/co(...)et_weer_in_nederland
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien had je een verkeerd zadel?
Nee grapje, er is onderzoek naar gedaan en een El Nino lijkt doorgaans inderdaad te resulteren in een zeiknat voorjaar:
[..]
LOL!quote:Op woensdag 9 april 2014 13:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien had je een verkeerd zadel?
Nee grapje, er is onderzoek naar gedaan en een El Nino lijkt doorgaans inderdaad te resulteren in een zeiknat voorjaar:
[..]
Uiteraard, een zachte winter resulteert in een grotere kans op een zachte lente. En dit beleven we nu al, hoewel het niet wil zeggen dat er nog meer warmte volgt, want het sterkste verband is er tussen februari en maart, die al achter de rug zijn.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:46 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens ben ik ook benieuwd of het "warme" weer van de afgelopen maanden invloed heeft op de komende maanden, zeker gezien de temperatuur van de noordzee bijna 5 graden warmer is vergeleken met een jaar geleden.
Zelfs zonder die piek was de gemiddelde temperatuur nog 8,6-8,7; welke nog altijd hoger is dan het langjarig gemiddelde van 7,2.quote:Op woensdag 9 april 2014 16:47 schreef Lemans24 het volgende:
Die koude dag van gisteren, viel uiteindelijk wel mee, doordat het maximum midden in de nacht is behaald.
Prachtig weer in Utrecht, de hele dag al zonquote:Op woensdag 9 april 2014 16:54 schreef Djeez het volgende:
Wat een regen zeg hier in Assen, al een hele bak water naar beneden gevallen!
Hier in huis 21 graden. Maar de kachel brandt dan ook al een paar dagen.Ik pleit dan ook voor een apart weerbericht, gezien de enorme tweedeling in Nederland. Hier in het noordoosten is het bijna altijd koud en nat, heb geen belang bij om te weten dat het elders in het land prachtig weer isquote:Op woensdag 9 april 2014 17:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Prachtig weer in Utrecht, de hele dag al zon
Binnen ook gewoon 18 graden, wat maar anderhalve graad lager is dan op die warme dagen, vorige week. De temperatuur bij mij binnen is in de lente/zomer echt vrijwel uitsluitend afhankelijk van de zon.
De verwarming stond hier half maart voor het laatst aan. Niet meer onder de 15 graden geweest, sindsdien.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier in huis 21 graden. Maar de kachel brandt dan ook al een paar dagen.Ik pleit dan ook voor een apart weerbericht, gezien de enorme tweedeling in Nederland. Hier in het noordoosten is het bijna altijd koud en nat, heb geen belang bij om te weten dat het elders in het land prachtig weer is
Vrijwel altijd mooi weer is ook niet meer leuk natuurlijk :pquote:Op woensdag 9 april 2014 17:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De verwarming stond hier half maart voor het laatst aan. Niet meer onder de 15 graden geweest, sindsdien.
Waarom blijf je daar ook wonen dan?
Die negatieve berichtgeving over het weer in het NO is genoeg reden voor mij om daar nooit te willen wonen. Aan de andere kant, de doorgaans positieve berichtgeving over het weer in Zuid-Europa heeft mij ook nog niet die kant op doen verhuizen.
quote:
Af en toe wat wolken graag ja. En wat regen tbv de vegetatie. Maar verder mogen kou, storm, hagel, sneeuw, ja zelfs shelfclouds, ver weg blijven!quote:Op woensdag 9 april 2014 20:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Vrijwel altijd mooi weer is ook niet meer leuk natuurlijk :p
Echt waardeloos ja. Maar het gaat niet lang duren, dit is HET recordjaar, we gaan een geweldige zomer krijgen johquote:Op donderdag 10 april 2014 12:59 schreef dick_laurent het volgende:
Jammer ja, meerdere weersites gaan nu voor wisselvallig en koel weer op de lange termijn.
De gevreesde saaie NW stroming. Mijn minst favoriete windrichting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |