Uitzonderingen bevestigen de regel, namelijk dat geld niet gekoppeld is aan belangrijker werk, maar aan wat mensen belangrijk vinden. Er wordt blijkbaar meer waarde gehecht aan een voetballer dan aan een leraar, en het zijn mensen die die waarde toekennen.quote:Op maandag 7 april 2014 00:54 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als je het idee hebt dat een profvoetballer belangrijker werk doet dan een neurochirurg of een brandweerman, omdat de profvoetballer meer verdient dan een neurochirurg of een brandweerman, dan hecht je misschien zelf te veel waarde aan geld
We zullen zien, maar het is natuurlijk een kwestie van werken naar passie en niet passie ontwikkelen door je werk dat je vooruit helpt. Ieder beginnersbaantje of traineeship is namelijk niet wat iemand "zoekt", maar je moet naar je doel toewerken en daar passie voor blijven houden, dan pas kom je ergens. Welwillendheid in jezelf te willen investeren ondanks je gevoel op dat moment, omdat je je einddoel in beeld houdt en daar harder voor werkt dan degene naast je.quote:Op maandag 7 april 2014 00:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, ik heb nog hoop dat het goed komt met robin.
Hij heeft werk nodig dat hij leuk vindt, dan ziet de wereld er in al zijn kapitalistische glorie weer een stuk mooier uit.
Mwah, er wordt door de maatschappij als geheel geen waarde gehecht aan personen of beroepen, is mijn idee, maar er zijn wel meer mensen die genieten van de kunstjes van een voetballer dan zij die genieten van de kunstjes van een leraar. Alle leerlingen die een basisschoolleraar in zijn gehele carriere in de klas heeft, vullen nog geen 1200 kuipstoeltjes. Zoveel t-shirts worden er dagelijks verkocht met C. Ronaldo op de rug.quote:Op maandag 7 april 2014 00:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uitzonderingen bevestigen de regel, namelijk dat geld niet gekoppeld is aan belangrijker werk, maar aan wat mensen belangrijk vinden. Er wordt blijkbaar meer waarde gehecht aan een voetballer dan aan een leraar, en het zijn mensen die die waarde toekennen.
Profvoetballers bij grote clubs zijn overigens de Wall Street bankiers van de sportwereld, in de jupilerleague verdienen ze minder dan jou en ik.
Daarom is het ook hilarisch als mensen "zeuren" over de lage vergoedingen voor stage.quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We zullen zien, maar het is natuurlijk een kwestie van werken naar passie en niet passie ontwikkelen door je werk dat je vooruit helpt. Ieder beginnersbaantje of traineeship is namelijk niet wat iemand "zoekt", maar je moet naar je doel toewerken en daar passie voor blijven houden, dan pas kom je ergens. Welwillendheid in jezelf te willen investeren ondanks je gevoel op dat moment, omdat je je einddoel in beeld houdt en daar harder voor werkt dan degene naast je.
Doe je dat niet, dan bye bye.
Naja onze bewoording is anders, maar de strekking is gelijk.quote:Op maandag 7 april 2014 00:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, er wordt door de maatschappij als geheel geen waarde gehecht aan personen of beroepen, is mijn idee, maar er zijn wel meer mensen die genieten van de kunstjes van een voetballer dan zij die genieten van de kunstjes van een leraar. Alle leerlingen die een basisschoolleraar in zijn gehele carriere in de klas heeft, vullen nog geen 1200 kuipstoeltjes. Zoveel t-shirts worden er dagelijks verkocht met C. Ronaldo op de rug.
Ja, wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat de individuele student (of ouders daarvan) weliswaar meer waarde hechten aan een goede educatie, maar de impact van een goede leraar op een massa is kleiner. Dus veel waarde voor 30 mensen versus weinig waarde voor 1 miljard mensen.quote:Op maandag 7 april 2014 01:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naja onze bewoording is anders, maar de strekking is gelijk.
Daarom weigeren die mensen vaak ook die stageplekken of zijn ze drukker met feesten dan wat anders wat, en krijgen ze geen vervolgcontract aangeboden en kunnen ze daarna bedelen bij concurrenten die precies weten waarom je op straat beland bent.quote:Op maandag 7 april 2014 00:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom is het ook hilarisch als mensen "zeuren" over de lage vergoedingen voor stage.
Je mag potdomme blij zijn dat je de kans krijgt om nog eens wat ervaring op te doen.
En daarbij komt nog de kansenberekening dat jij van al die sporters daadwerkelijk de C. Ronaldo wordt, en derhalve miljoenen binnensleept. Of dat jij voor 3 tientjes voor een middag klooien bij de lokale club in de eerste divisie mag spelen.quote:Op maandag 7 april 2014 01:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat de individuele student (of ouders daarvan) weliswaar meer waarde hechten aan een goede educatie, maar de impact van een goede leraar op een massa is kleiner. Dus veel waarde voor 30 mensen versus weinig waarde voor 1 miljard mensen.
Daarom worden ook uitsluitend straatschoffies profvoetballer.quote:Op maandag 7 april 2014 01:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En daarbij komt nog de kansenberekening dat jij van al die sporters daadwerkelijk de C. Ronaldo wordt, en derhalve miljoenen binnensleept. Of dat jij voor 3 tientjes voor een middag klooien bij de lokale club in de eerste divisie mag spelen.
Een gedegen opleiding bied toch wat meer kans dan dat.
GMTA.quote:Op maandag 7 april 2014 01:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom worden ook uitsluitend straatschoffies profvoetballer.
Boks. Waar kom je nu qua werk terecht, trouwens?quote:
Landelijk wederom, blijf in the same line of business maar dan met betere voorwaarden. Dus ik blijf nog wel hotels afzwerven.quote:Op maandag 7 april 2014 01:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Boks. Waar kom je nu qua werk terecht, trouwens?
Dichter bij de bewoonde Randstedelijke wereld?
Ach, ook geen punt.quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Landelijk wederom, blijf in the same line of business maar dan met betere voorwaarden. Dus ik blijf nog wel hotels afzwerven.
Niet per se, maar wel voornamelijk de grote steden inderdaad.quote:Op maandag 7 april 2014 01:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, ook geen punt.
Als je hoog genoeg in de boom komt, verschuift het spelletje zich vanzelf naar Utrecht of omgeving, niet?
Goed topic: WGR / Bijstand uitkeringquote:Op maandag 7 april 2014 01:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet per se, maar wel voornamelijk de grote steden inderdaad.
Again and again..quote:
Punt is een beetje dat deze pipo dus om onverklaarbare redenen die zak met geld heeft gekregen, niet meer in de realiteit leeft waarbij belasting betalen of voldoen aan verplichtingen onderdeel is van het dagelijks leven, een spending-spree heeft van een paar dagen en nu vast de mallemolen in gaat omdat hij zijn belasting niet kan betalen of zijn gemeentelijke heffingen. Daar gaat dan zo'n legertje kneuzenhulpen naar toe om uit te leggen hoe het moet en dat dit toch niet kan. Flink wat hulpeuro's verder en die knakker snapt het nog steeds niet, maar de ambtenaren hebben het gevoel gehad heel educatief bezig te zijn geweest.quote:Op maandag 7 april 2014 01:21 schreef monkyyy het volgende:
Mensen begrijpen niet dat bijstand juist is wat rock bottom is. Je krijgt net genoeg om te overleven, je mag niets hebben, geen spaargeld, auto huis whatever. Wapperen met die handjes als je meer wil.
Mwah, ik had een BMW tijdens die ene maand in m'n leven dat ik bijstand heb ontvangenquote:Op maandag 7 april 2014 01:21 schreef monkyyy het volgende:
Mensen begrijpen niet dat bijstand juist rock bottom is. Je krijgt net genoeg om te overleven, je mag niets hebben, geen spaargeld, auto huis whatever. In de bijstand kan en mag je niets opbouwen.
Wapperen met die handjes als je meer wil.
Zeker een hele ouwe. Je vermogen mag niet hoger zijn dan een paar duizend euro dacht ik.quote:Op maandag 7 april 2014 01:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Mwah, ik had een BMW tijdens die ene maand in m'n leven dat ik bijstand heb ontvangen
Ja klopt, het ding was 10 jaar oud. Dit was in 2003 trouwens.quote:Op maandag 7 april 2014 01:35 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Zeker een hele ouwe. Je vermogen mag niet hoger zijn dan een paar duizend euro dacht ik.
Heb jij ooit wel eens een auto gekocht?quote:Op maandag 7 april 2014 01:40 schreef monkyyy het volgende:
Ik had er geen rekening meegehouden dat er auto's goedkoper dan een paar duizend euro waren. Excuus.
Jazeker.quote:Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb jij ooit wel eens een auto gekocht?
Ik nog niet. Voorlopig ook niet van plan.quote:Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Heb jij ooit wel eens een auto gekocht?
Klopt.quote:
Gedeeltelijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |