abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138617938
quote:
Een lachwekkende situatie!

Lachwekkende Situatie

Vorige week schreef ik een stukje proza waarin wij onze voorliefde voor Stadion Feijenoord wederom niet onder stoelen of banken staken. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat De Kuip in al zijn schoonheid én tekortkomingen de ultieme huisvesting voor Feyenoord is. De Kuip is niet zomaar een stadion. Het is een groot gedeelte van de identiteit van de Stadionclub, die niet voor niets juist die bijnaam heeft gekregen. Wij vinden dat je je merkidentiteit niet zomaar aan moet passen, dat is namelijk 85% van je merkwaarde. Daarom heeft Heineken de kleur van zijn kratten en flessen aangepast aan hun logo, zal Coca Cola nooit zijn huisstijl veranderen van rood naar blauw en zal Apple geen tros druiven nemen als logo Daarom zal Google niet ineens een op juiste wijze gespelde versie van hun naam hanteren en zal ‘Oranje’ nooit thuisduels in het paars gaan spelen.

Identiteit is alles. Dat maakt van een groot bedrijf een grootmacht. Het gaat trouwens een ander verhaal worden als je identiteit zo slecht is als die van het Gelredome of de ArenA, dan moet je alle zeilen bijzetten om er iets van te maken. Koude, kille, betonbakken waar niemand wat bij voelt. Door geen enkele bezoeker geliefd. Het handjevol mensen dat een tatoeage heeft van die stadions doet het uit rancune jegens Het Origineel, niet omdat ze hun stadion met trots willen dragen. De bergen mensen die een tatoeage hebben van De Kuip daarentegen doen dat uit liefde. Hun stad. Hun club. Het is de reden waarom er het afgelopen jaar meer tatoeages zijn gezet van De Kuip dan ooit! Als afscheid nemen zoveel pijn doet weet je dat het nooit de juiste keuze kan zijn.

Jarenlang waren er kritische geluiden te horen die het voorgaande durfden te betwisten. De directie van Feyenoord riep immers ‘van emotie kan je niet leven’, en terecht. Van emotie kan je ook niet leven. Feit is wel dat je met emotie veel meer geld kan verdienen dan zonder emotie. Gelukkig lijkt er dan eindelijk ook enige realiteitszin te ontstaan bij Feyenoord. De verkenners zijn eruit: Er is geen betere optie dan het behouden van De Kuip. Uit de verkenning bleek namelijk, zoals wij hadden verwacht, dat de geschatte inkomsten bij nieuwbouw vrijwel evenredig zijn aan die van renovatie. Alsof dat ene feitje nog niet genoeg is om direct voor renovatie te kiezen (omdat je dan je succesvolle identiteit kan behouden)… zijn de (bouw)kosten en het afbreukrisico van nieuwbouw ook nog eens vele malen hoger dan bij renovatie. Een risicoanalyse schreef nieuwbouw af als ‘onwenselijk, amateuristisch en onuitvoerbaar’.

Wij vinden het toch wel heel bijzonder dat juist dat de woorden waren die de zogenaamde ‘wijze’-mensen bij Feyenoord gebruikten om renovatie weg te zetten na een gesprek van een half uur met Red de Kuip. Nu blijkt dat we met een nieuw stadion hadden geëindigd in de middenmoot van de Eredivisie vragen wij ons af: Waarom trekt niemand zijn voorlopige consequenties? Natuurlijk is het slechts een voorlopig advies van de verkenners, maar de kans dat de verkenning toch voor nieuwbouw gaat is ongeveer net zo groot als dat Feyenoord dit seizoen nog kampioen gaat worden. Begrijp ons niet verkeerd, mensen die goed werk doen mogen wat ons betreft altijd blijven zitten, maar deze situatie omtrent een aantal kernspelers is lachwekkend aan het worden. Zo mogelijk nog lachwekkender is de reactie van Commissaris Rene van Ierschot die vandaag in de krant ferm stelt “Kuipbaas blijft zitten”. Hoewel geschiedenis leert dat als mensen dit hardop gaan zeggen de messen reeds zijn geslepen en de hakblokken staan opgesteld. Toch is de unanieme keuze van Feyenoord voor kansrijke renovatie net zo bizar als het traject van de kansloze nieuwbouw. 7 jaar achterstand en 6 miljoen euro ontwikkelingskosten voor een plan dat zo matig was dat het niet eens op tafel mag blijven liggen tussen de plannen die er echt toe doen! Op bizarre wijze schofferen van beide renovatie-partijen BAM en Red de Kuip, en onder de streep doodleuk stellen dat die mensen moeiteloos een renovatietraject kunnen begeleiden.

Wij zijn slechts supporters met een gebalanceerde mening, maar laten we eerlijk zijn: Er is toch niemand op aarde die met iemand aan tafel gaat zitten die je zo geschoffeerd heeft, of in een geval nog erger: door het slijk gehaald?

Dit begint echt comedy capers te worden. Een lachwekkende situatie!
Link
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
pi_138618063
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 17:32 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Link
Exploitatie is niet bekeken, dus in dit stuk worden verkeerde conclusies getrokken.
En straks zeker voorop als een renovatievariant ons naar de afgrond helpt :')
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_138618077
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 17:32 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Link
Haha, die gasten zijn minstens net zo vooringenomen als de Feyenoorddirectie zelf met hun voorbarige conclusies.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138618286
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:36 schreef H.FR het volgende:

[..]

Exploitatie is niet bekeken, dus in dit stuk worden verkeerde conclusies getrokken.
En straks zeker voorop als een renovatievariant ons naar de afgrond helpt :')
Inderdaad, evenals financiering.

Het moet allemaal nog maar blijken hoe exploitabel de overgebleven varianten zijn. De quote die ik op de vorige pagina aanhaalde spreekt wat dat betreft boekdelen.

Verder snappen ze niet dat ook bij een vergelijkbare potentiële omzet (mocht dat zo zijn) renovatie toch duurder kan zijn dan een volledig nieuw stadion omdat de afschrijvingstermijn korter is bij renovatie en de onderhoudskosten beduidend hoger.

Maar goed, dat zijn slechts 2 bezwaren die er tegenin te brengen zijn.

Maar ik heb inmiddels allang door dat rationele argumenten er niet toe doen in deze discussie.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138618562
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad, evenals financiering.

Het moet allemaal nog maar blijken hoe exploitabel de overgebleven varianten zijn. De quote die ik op de vorige pagina aanhaalde spreekt wat dat betreft boekdelen.

Verder snappen ze niet dat ook bij een vergelijkbare potentiële omzet (mocht dat zo zijn) renovatie toch duurder kan zijn dan een volledig nieuw stadion omdat de afschrijvingstermijn korter is bij renovatie en de onderhoudskosten beduidend hoger.

Maar goed, dat zijn slechts 2 bezwaren die er tegenin te brengen zijn.

Maar ik heb inmiddels allang door dat rationele argumenten er niet toe doen in deze discussie.
Ik geloof dat wij 2 de enige zijn die nog een beetje rationeel denken :')
Kan me voorstellen dat er sentimenten zijn tegen een nieuw stadion en tegen Gudde en Van Merwijk, maar stap daar alsjeblieft eens overheen. Het gaat hier om de lange-termijn toekomst van Feyenoord. Een verkeerde keuze kan desastreus zijn voor die toekomst.

Daarmee zeg ik overigens niet dat renovatie geen goede keus kan zijn, maar ik ben wel sceptisch en dat blijf ik totdat e.e.a. openbaar wordt en ik met eigen ogen kan constateren wat het beste is.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 7 april 2014 @ 17:53:57 #256
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_138618628
quote:
Als nieuwe Kuip niet doorgaat, kunnen we de hele teringzooi opdoeken

Sorry. Het stadion is niet meer te redden. Wij begrijpen de emoties van de supporters, jazeker, maar het is niet anders. We hebben het zelfs laten onderzoeken, meneer. Door onafhankelijke onderzoekers!

Het is zoals het is: een gloednieuw stadion is de enige optie.

De Kuip kan gewoon niet meer. Renovatie is onmogelijk. Dat zeg ik met pijn in het hart, hoor. Ik ging vroeger aan de hand van mijn vader naar het stadion. Kinderkaartje voor Vak W, één gulden vijftig, vertel mij wat. De Kuip heeft het 75 jaar fantastisch gedaan. Icoon van de stad enzo. Chapeau.

Maar we moeten verder.

We moeten vóóruit.

U bent een romanticus. Dat is niet erg hoor, die moeten er ook zijn, maar op sentiment kan Feyenoord natuurlijk geen toekomst bouwen. U laat uzelf leiden door emoties. Wij niet. Wij hebben alles opgeteld en afgetrokken en er is maar één conclusie mogelijk.

Dit is het. Dit is het enige plan.

Voor Feyenoord is dit het allerbeste. Sterker nog: als Het Nieuwe Stadion niet doorgaat, dan kunnen we de hele teringzooi wel opdoeken hier. Dan is Feyenoord aan de goden overgeleverd. Dan wordt deze club een soort Heracles.

Is dat wat u wilt?

U vindt 400 miljoen euro wat veel geld voor een stadion? Dat kunt u nu wel zeggen, maar wat weet u nou van financiën? We hebben het hele financiële plaatje heel nauwkeurig uitgedokterd, met allemaal heel slimme mensen erbij. Bedrijfseconomen, raketgeleerden, de hele rataplan.

Die 165 miljoen euro bijdrage van de gemeente, dat is maar een garantstelling hè? Weet u wel wat dat is, een garantstelling? Dat is iets heel anders dan een lening, hoor. Het is een garantstelling. Geen lening. Geen subsidie. Niks.

Meneer, dit begint een beetje vervelend te worden. Ik begin zo langzamerhand een complot te vermoeden. U werkt ons tegen. U speelt in op de onderbuik van de schreeuwende minderheid. Lekker makkelijk is dat.

U heeft het niet van mij hoor, maar even tussen u en mij gezegd: dat nieuwe stadion is allang beklonken. Dan weet u dat vast. Ik kan er verder niks over zeggen hoor, maar meneer Aboutaleb en de coalitie zien het helemaal zitten.

Het is kat in 't bakkie.

Maar wacht nog heel even. U luistert toch niet naar die jongens van Red de Kuip hè? Moewhaha. Dat zijn amateurs, meneer. Prutsers. Fantasten. Idioten. Die denken dat je de Kuip nog kunt verbouwen, met een derde ring en een nieuw dak erop - en dat de club daar iets wijzer van wordt.

Laat me niet lachen.

Zo dadelijk laten we een statement op de officiële website zetten door onze communicatiemanager. Dan maken we gehakt van ze. Dan zullen we alle mensen nog eens fijntjes uitleggen dat iedereen die denkt dat De Kuip nog te renoveren is, een enorme plaat voor zijn kop heeft.

Ieder weldenkend mens zal begrijpen dat wij gelijk hebben. Dat wij uiteindelijk de professionals zijn - en jullie allemaal de sentimentalisten.

Wat wij doen als het straks allemaal tóch anders loopt? Dat vind ik een rare, suggestieve vraag. Er is maar één optie, dat begrijpt u zelf zo onderhand ook wel.

Maar mocht iedereen straks totaal krankjorum zijn geworden. Mocht het straks tóch nog mis lopen omdat de onderbuik het wint van de ratio, en dat er opeens allemaal nieuwe plannen worden gemaakt, waaruit blijkt dat de Kuip tóch gerenoveerd kan worden, voor ongeveer de helft van het geld.

Stel dat hè?

Dan stappen wij als directeuren van de Feyenoord-familie gewoon 'over onze schaduw heen', meneer. Dan blijven wij gewoon zitten waar we zitten.

Want wij zijn overlevers.
Mossou ^O^
pi_138618653
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:51 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik geloof dat wij 2 de enige zijn die nog een beetje rationeel denken :')
Kan me voorstellen dat er sentimenten zijn tegen een nieuw stadion en tegen Gudde en Van Merwijk, maar stap daar alsjeblieft eens overheen. Het gaat hier om de lange-termijn toekomst van Feyenoord. Een verkeerde keuze kan desastreus zijn voor die toekomst.

Daarmee zeg ik overigens niet dat renovatie geen goede keus kan zijn, maar ik ben wel sceptisch en dat blijf ik totdat e.e.a. openbaar wordt en ik met eigen ogen kan constateren wat het beste is.
Je gaat nu wel wat kort door de bocht dat alleen jullie nog rationeel zijn. Dat laatste is volgens mij wel iedereen met je eens: nieuw stadion kan prima zijn, renovatie ook: niemand kan het zeggen zonder de beschikking tot alle cijfers. HNS was niet overtuigend, vond ik ook van de cijfers die zij meegaven niet, dus dan lijkt het al gauw dat je anti-nieuw stadion bent. Dat klopt niet, het beste voor Feyenoord staat voorop, dat geldt voor alle partijen lijkt mij
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
pi_138618745
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:54 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Je gaat nu wel wat kort door de bocht dat alleen jullie nog rationeel zijn. Dat laatste is volgens mij wel iedereen met je eens: nieuw stadion kan prima zijn, renovatie ook: niemand kan het zeggen zonder de beschikking tot alle cijfers. HNS was niet overtuigend, vond ik ook van de cijfers die zij meegaven niet, dus dan lijkt het al gauw dat je anti-nieuw stadion bent. Dat klopt niet, het beste voor Feyenoord staat voorop, dat geldt voor alle partijen lijkt mij
Wel een beetje inderdaad. Maar het merendeel van de mensen lijkt zo vastgeroest te zitten in de weerzin tegen Gudde en Van Merwijk, dat hun opties per definitie verkeerd zouden zijn. Ook de verkenners lijken hier rekening mee te houden.

Eens dat HNS niet overtuigend was/is, maar 80% was gewoon goed. Het plan van RDK daarentegen was echt slecht, uitgezonderd van het architectonische gedeelte.
pi_138618910
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:54 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Ik snap niet wat er niet overtuigend was aan HNS plan? Behalve de communicatie, die was inderdaad niet overtuigend. Maar de businesscase en second opinions spraken voor zich naar mijn mening.

Allemaal potentieel betere cijfers dan wat er van renovatie valt te verwachten naar mijn mening.

Al weten we feitelijk nog helemaal niets van beide overgebleven plannen. Dat stoort me ook enorm, omdat bij HNS om transparantie werd geroepen, nee geëist, terwijl daar de businesscases en second opinions evenals de opzet van financiering en de risico's voor de BVO gewoon op straat lagen, terwijl nu alles klakkeloos geaccepteerd wordt, nee met gejuich wordt ontvangen, terwijl we nu volledig in het duister tasten over al deze zaken.
pi_138619426
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 17:57 schreef H.FR het volgende:

[..]

Wel een beetje inderdaad. Maar het merendeel van de mensen lijkt zo vastgeroest te zitten in de weerzin tegen Gudde en Van Merwijk, dat hun opties per definitie verkeerd zouden zijn. Ook de verkenners lijken hier rekening mee te houden.

Eens dat HNS niet overtuigend was/is, maar 80% was gewoon goed. Het plan van RDK daarentegen was echt slecht, uitgezonderd van het architectonische gedeelte.
Ik denk dat dit wel meevalt en dat de meeste hier toch wel aardig op een lijn zitten. Niemand hier wil een stadion van 200 M als daarmee de achterstand op Ajax en PSV niet wordt ingelopen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138619516
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:17 schreef eight het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel meevalt en dat de meeste hier toch wel aardig op een lijn zitten. Niemand hier wil een stadion van 200 M als daarmee de achterstand op Ajax en PSV niet wordt ingelopen.
Ik hoop het. Ik lees anders ook vaak de - naar mijn mening - drogredenering dat 200 miljoen nu eenmaal binnen onze mogelijkheden ligt en dat meer nu eenmaal niet haalbaar is dus dat we hier dan maar genoegen mee moeten nemen.

Alsof men zich al neerlegt bij het feit dat er dan niet meer in zit, en dus genoegen nemen met een 'inperfect' stadion. Me dunkt dat als je voor 200 miljoen (waar de kosten vast nog wel bij zullen oplopen, en waarbij een parkeergarage nog niet is meebegroot) wel wat meer ambitie mag verlangen. Anders is het weggegooid geld.
  maandag 7 april 2014 @ 18:32:54 #262
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138619921
Wat moet je met de 2e plek >:?
  maandag 7 april 2014 @ 18:34:41 #263
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_138619957
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:32 schreef Iniesta8 het volgende:
Voorronde CL.
2000 light years from home
pi_138620122
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:32 schreef Iniesta8 het volgende:
Hetzelfde als PSV moet met die 2e plek denk ik?
  maandag 7 april 2014 @ 18:43:54 #265
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_138620268
Hoop dat de verschoven wedstrijd van Ajax naar 16:30 een extra motivatie is om te winnen. Alleen maar om te laten zien dat het allemaal geen nut heeft gehad.
pi_138620809
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik lees anders ook vaak de - naar mijn mening - drogredenering dat 200 miljoen nu eenmaal binnen onze mogelijkheden ligt en dat meer nu eenmaal niet haalbaar is dus dat we hier dan maar genoegen mee moeten nemen.

Alsof men zich al neerlegt bij het feit dat er dan niet meer in zit, en dus genoegen nemen met een 'inperfect' stadion. Me dunkt dat als je voor 200 miljoen (waar de kosten vast nog wel bij zullen oplopen, en waarbij een parkeergarage nog niet is meebegroot) wel wat meer ambitie mag verlangen. Anders is het weggegooid geld.
Ik zou dit geen drogreden willen noemen. Het moet wel haalbaar en realistisch zijn (geen arsenal scenario!) en daarnaast moeten een project owner in staat zijn om met sterke argumenten de achterban te overtuigen. Dat is mislukt omdat van Merwijk met argumenten komt die later aantoonbare leugens blijken te zijn. Dat is veelzeggend.

Eigenlijk is het heel simpel:
Een achterban die niet zo diep in de materie zit moet overtuigd worden met heldere argumenten.
Kun je dat niet, dan klopt er iets niet aan het plan.

Als nu blijkt dat de renovatieplannen idd. te weinig vooruitgang bieden dan mag ik toch aannemen dat ze hier niet mee doorgaan en dat alles weer open ligt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 7 april 2014 @ 18:59:44 #267
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138620940
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hetzelfde als PSV moet met die 2e plek denk ik?
Niks dus.
CL gaan je toch niet halen.
pi_138620981
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:57 schreef eight het volgende:

[..]

Ik zou dit geen drogreden willen noemen. Het moet wel haalbaar en realistisch zijn (geen arsenal scenario!) en daarnaast moeten een project owner in staat zijn om met sterke argumenten de achterban te overtuigen. Dat is mislukt omdat van Merwijk met argumenten komt die later aantoonbare leugens blijken te zijn. Dat is veelzeggend.

Eigenlijk is het heel simpel:
Een achterban die niet zo diep in de materie zit moet overtuigd worden met heldere argumenten.
Kun je dat niet, dan klopt er iets niet aan het plan.

Als nu blijkt dat de renovatieplannen idd. te weinig vooruitgang bieden dan mag ik toch aannemen dat ze hier niet mee doorgaan en dat alles weer open ligt.
Het is een drogredenering omdat de bouwkosten niet per definitie iets zeggen over de haalbaarheid of onhaalbaarheid van een plan. Met name de exploitatie-mogelijkheden zeggen daar wat over.

Een duurder stadion kan best weleens 'goedkoper' uitpakken dan een stadion dat goedkoper te bouwen is bijvoorbeeld (al hoeft dat natuurlijk niet zo te zijn). Doordat je bij een volledig nieuw stadion minder of geen concessies hoeft te doen dus alles zo kan inrichten dat je tot een optimaal exploitatie komt, en verder omdat de onderhouds- en afschrijvingskosten lager zullen zijn natuurlijk bij een volledig nieuw stadion.

Verder is het niet zo dat Van Merwijk aantoonbaar heeft gelogen. Ik zou niet weten waarover.
pi_138620982
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:59 schreef Iniesta8 het volgende:

[..]

Niks dus.
Jij je spellingcursus ook niet.

En je weet het nooit. Met een beetje geluk kan je ver komen. Zie Ajax in 2010/2011
  maandag 7 april 2014 @ 19:01:44 #270
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138621028
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 19:00 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Jij je spellingcursus ook niet.

En je weet het nooit. Met een beetje geluk kan je ver komen. Zie Ajax in 2010/2011
Feyenoord moet 1 voorronde meer spelen dan Ajax/PSV //

dus kansloos .
pi_138621031
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:59 schreef Iniesta8 het volgende:

[..]

Niks dus.
Kleine kans inderdaad. Maar hopen op een wondertje.

Beter een kleine kans dan helemaal geen kans hé. :)
pi_138621204
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:01 schreef Iniesta8 het volgende:

[..]

dus kansloos .
Volgens mij is dat gelul, en zijn er evenveel voorrondes alleen hebben Ajax en PSV een 'geplaatste' status en heeft Feyenoord die niet waardoor Feyenoord sterkere tegenstanders loot.
pi_138621206
quote:

[..]

dus kansloos .
wat :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 19:04:45 ]
pi_138621241
quote:

[..]

dus kansloos .
Je doet je clubvoorkeur wel eer aan :') _O-
  maandag 7 april 2014 @ 19:06:47 #275
425296 Iniesta8
PSV EINDHOVEN
pi_138621318
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 19:04 schreef Typisch het volgende:

[..]

wat :')
Dat Feyenoord een extra voorronde heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')