Op zich waren die er genoeg. In de jaren 90 is er onder Rob Baan wel goed scoutingswerk verricht.quote:Op maandag 7 april 2014 16:34 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ja. Kuyt was geen ontdekking. Die deed het gewoon vrij goed bij Utrecht toen. Meen ik mij te herinneren. Gewoon een onbekende speler die van toegevoegde waarde voor ons was. Ik kan het niet herinneren.
Dat was toch ook meer een toevalsverhaal, kwam volgens mij van die Jan Mastenbroek. Ken het hele verhaal niet meer precies maar Van Geel had er in eerste instantie weinig mee van doen.quote:Op maandag 7 april 2014 16:35 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik doel op de ''.
Verder geen idee. Guidetti is er eentje van Van Geel geweest
Jij hebt het over midden/eind jaren '90 en begin 2000. We leven nu in 2014. Gaat toch helemaal nergens overquote:Op maandag 7 april 2014 16:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op zich waren die er genoeg. In de jaren 90 is er onder Rob Baan wel goed scoutingswerk verricht.
Althans, de aankopen Van Wonderen, Konterman, Van Gastel, Paauwe, Bosvelt, Cruz en Kalou stond bij mij, voordat ze naar Feyenoord kwamen, niet bekend als de talenten die je moest hebben. Sterker nog; bij de Nederlanders dacht ik bij met name Paauwe wat we ermee moesten.
Toch bleken het allemaal versterkingen.
Waarmee ik wil zeggen dat de scouting van Feyenoord niet altijd slecht functioneerde.
Ja die Mastenbroek heeft 'm een aantal keer bekeken en met 'm gesproken. Al is hij meer begeleider dan scout geloof ik?quote:Op maandag 7 april 2014 16:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was toch ook meer een toevalsverhaal, kwam volgens mij van die Jan Mastenbroek. Ken het hele verhaal niet meer precies maar Van Geel had er in eerste instantie weinig mee van doen.
Later is er ook nog wel goed gescout, Ono en Emerton bijvoorbeeld.quote:Op maandag 7 april 2014 16:38 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Jij hebt het over midden/eind jaren '90 en begin 2000. We leven nu in 2014. Gaat toch helemaal nergens overEcht schandalig die scouting bij ons.
Jullie hebben een eigen topic om over jouw gedrocht van een club te converseren.quote:Op maandag 7 april 2014 16:39 schreef Smoofie het volgende:
De klassiekers in het begin van de millenium, dat waren pas wedstrijden.
Die hebben we inderdaad.quote:Op maandag 7 april 2014 16:40 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Jullie hebben een eigen topic om over jouw gedrocht van een club te converseren.
Spelersbegeleider ja. Had hem volgens mij gesproken nadat hij een paar keer tegen jong Oranje scoorde en vanaf toen het contact warm gehouden. Guidetti zelfs stond al wel een tijdje op het scoutlijstje bij Feyenoord, maar dat zegt niet zo heel veel.quote:Op maandag 7 april 2014 16:39 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ja die Mastenbroek heeft 'm een aantal keer bekeken en met 'm gesproken. Al is hij meer begeleider dan scout geloof ik?
Ja interesse. Feyenoord had ook ooit interesse in Pepe en Coentrao in de tijd van Gullit las ik een tijdje geleden. Het gaat om de spelers die gehaald zijn en die 9 van de 10 keer weggegooid geld bleken te zijn. Met name de exotische verrassingen de laatste pakweg 10 jaar.quote:Op maandag 7 april 2014 16:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Later is er ook nog wel goed gescout, Ono en Emerton bijvoorbeeld.
Ook heb ik - met name de laatste 6 jaar - vaak genoeg gelezen dat Feyenoord interesse heeft gehad in spelers die inderdaad een versterking voor Feyenoord hadden kunnen zijn, maar waar ze simpelweg zijn afgetroeft door Ajax, PSV, Fc Twente, Vitesse, AZ, Heerenveen enz. enz.
Is het niet zo dat we hem ook wilden overnemen, tegelijkertijd met Twente en Manchester City?quote:Op maandag 7 april 2014 16:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Spelersbegeleider ja. Had hem volgens mij gesproken nadat hij een paar keer tegen jong Oranje scoorde en vanaf toen het contact warm gehouden. Guidetti zelfs stond al wel een tijdje op het scoutlijstje bij Feyenoord, maar dat zegt niet zo heel veel.
Vreemd hè?quote:Op maandag 7 april 2014 15:17 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, grappig dat je vergeet dat alle betrokken partijen het eens zijn met de verplaatsing van Ajax - Ado. Wel apart dat ze niet even bij jullie Feyenoorders geïnformeerd hebben.
Ja onder Gullit als trainer en later onder Bosz als technisch directeur is er een hoop troep gehaald.quote:Op maandag 7 april 2014 16:42 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ja interesse. Feyenoord had ook ooit interesse in Pepe en Coentrao in de tijd van Gullit las ik een tijdje geleden. Het gaat om de spelers die gehaald zijn en die 9 van de 10 keer weggegooid geld bleken te zijn. Met name de exotische verrassingen de laatste pakweg 10 jaar.
Hebben ze ook is gewoon een naaistreek om de joden tegemoet te komen. Veiligheidsrisico is ook gelul aangezien er niet eens DH-supporters komenquote:Op maandag 7 april 2014 16:43 schreef eight het volgende:
[..]
Vreemd hè?![]()
Je beseft dat met 'valt wel mee' je impliceert dat Ajax wel wat voordeel heeft?
Eens. Maar het lijkt mij dat onder Gullit en later Bosz wel is geluisterd naar de scouting. Alleen is de informatie wat betreft scouting niet heel transparant, maar ik heb niet het idee dat daar de laatste jaren positieve ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. Dus daar moet ook echt wat gaan gebeuren, wil je straks beter scoren als je weer wat geld te besteden hebt.quote:Op maandag 7 april 2014 16:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja onder Gullit als trainer en later onder Bosz als technisch directeur is er een hoop troep gehaald.
Wat daarna is gehaald is met name het gevolg van het scouten met een lege beurs. Dan kom je helaas bij de categorie 'kanslozen' uit. Al had iedereen bij Feyenoord de hoop toch die ene buitenkans uit duizenden te hebben gevonden voor een prikkie. Zulke toevalstreffers heb je weleens, maar meestal geldt het principe 'if you pay peanuts, you get monkeys'.
Wel een veiligheidsrisico als dat bioscooppubliek zich gaat vervelen. Of als dat tuig op het Leidseplein zich nog in de stad bevindt als de zon alweer onder gaat, want dan schijnt het lastiger te zijn overzicht te bewaren ofzoiets (er moet toch een reden zijn waarom risicoduels niet bij donker mogen plaatsvinden).quote:Op maandag 7 april 2014 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Hebben ze ook is gewoon een naaistreek om de joden tegemoet te komen. Veiligheidsrisico is ook gelul aangezien er niet eens DH-supporters komen
Volgens mij zijn wij het enige land ter wereld waar risicoduels niet in het donker gespeeld kunnen/mogen wordenquote:Op maandag 7 april 2014 16:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel een veiligheidsrisico als dat bioscooppubliek zich gaat vervelen. Of als dat tuig op het Leidseplein zich nog in de stad bevindt als de zon alweer onder gaat, want dan schijnt het lastiger te zijn overzicht te bewaren ofzoiets (er moet toch een reden zijn waarom risicoduels niet bij donker mogen plaatsvinden).
Geen idee eigenlijk. Lijkt me niet dat daar toen financiële ruimte voor was.quote:Op maandag 7 april 2014 16:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Is het niet zo dat we hem ook wilden overnemen, tegelijkertijd met Twente en Manchester City?
In het donker zijn die joden al helemaal niet bij te houden natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 16:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wel een veiligheidsrisico als dat bioscooppubliek zich gaat vervelen. Of als dat tuig op het Leidseplein zich nog in de stad bevindt als de zon alweer onder gaat, want dan schijnt het lastiger te zijn overzicht te bewaren ofzoiets (er moet toch een reden zijn waarom risicoduels niet bij donker mogen plaatsvinden).
True maar mochten ze kampioen worden heb je toch ook dat fans blijven hangen op het parkeervak en de binnenstad ingaan om te zuipen?quote:Op maandag 7 april 2014 16:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kerel, je hebt nog gewoon een contract bij Feyenoord, dus als die willen dat je op de tribune komt zitten heb je dat maar te doen.quote:
Heeft sowieso iets treurigs, die verhuurde spelers die maar klagen dat Feyenoord niet elke week contact met ze opneemt. Kleuters.quote:Op maandag 7 april 2014 16:54 schreef Luni het volgende:
[..]
Kerel, je hebt nog gewoon een contract bij Feyenoord, dus als die willen dat je op de tribune komt zitten heb je dat maar te doen.
Dat luchtkasteelquote:Op maandag 7 april 2014 16:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niks cynisch aan als dat uiteindelijk toch het beste plan zou blijken te zijn toch?
Ja of een ander plan dat voor volledige nieuwbouw kiest.quote:
Coentrao zou op huurbasis zijn gekomen dan, dus had je weinig aan gehad.quote:Op maandag 7 april 2014 16:42 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Ja interesse. Feyenoord had ook ooit interesse in Pepe en Coentrao in de tijd van Gullit las ik een tijdje geleden. Het gaat om de spelers die gehaald zijn en die 9 van de 10 keer weggegooid geld bleken te zijn. Met name de exotische verrassingen de laatste pakweg 10 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |