Maar wat is er schandalig dan, kan je dat eens uitleggen. Geldt ook voor al die andere huilies. Er zijn een aantal partijen die er wat op tegen konden hebben; ADO, de gemeente, en de KNVB. En die hebben dat niet, zelfs ADO dus niet. Wat heeft het in godsnaam voor invloed op PSV - Feyenoord, en waarom zitten al die mensen nu huilie huilie te doen? Het is niet DIE wedstrijd die verplaatst wordt, dus wat is het probleemquote:Op maandag 7 april 2014 13:09 schreef indiaantje89 het volgende:
Was te verwachten.. schandalig eigenlijk.
Week erna is het pasen, en tevens ook de bekerfinale. De week daarop is het Koningsdag geweest en heeft de politie etc wel wat anders aan hun hoofd dat weekend. De week daarna is het dodenherdenking en geldt eigenlijk hetzelfde. Hoe je 't ook wendt of keert, zondag 13 april is het gunstigst voor alle partijen.quote:Op maandag 7 april 2014 13:42 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Of je doet de huldiging een weekje later en je veegt het stadion schoon na de wedstrijd. Zie daar, probleem opgelost.
Niet? Wedstrijden waarin het kampioenschap wordt beslist staan wel vaker gelijktijdig op het programma hoor.quote:
De KNVB had de schaal ook gisteren al in Arnhem. Bekenden ze toen ook kleur en gingen ze er toen ook vanuit dat Feyenoord zou verliezen van RKC en Ajax zou winnen van Vitesse?quote:Op maandag 7 april 2014 13:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Omdat de KNVB hier al mee kleur bekend en dat ze er vanuit gaan dat:
- Ajax al zeker wint van ADO
- Feyenoord punten verliest van PSV.
Dus het beste scenario voor de KNVB is dus gewoon dat Ajax kampioen word (althans dat laten ze blijken uit deze keuze).
Maar goed daar mag je niets van zeggen. En zelf zo lopen janken om een penalty van Balotelli. Of na Zagreb - Lyon. Toen trokken jullie toch ook je bek open. Zo raar is dat niet.
En als er 1 iemand aan het janken was dan was het de Boer wel door deze wedstrijd te laten verzetten.
ja mang vieze knjbquote:Op maandag 7 april 2014 14:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De KNVB had de schaal ook gisteren al in Arnhem. Bekenden ze toen ook kleur en gingen ze er toen ook vanuit dat Feyenoord zou verliezen van RKC en Ajax zou winnen van Vitesse?
Ook mooi dat die twee punten echt totaal niks, maar dan ook helemaal niks te maken hebben met het tijdstip waarop gespeeld wordt. De KNVB verwacht ook niks, maar ze moeten gewoon ergens staan met die schaal als er de mogelijkheid is van een kampioenschap. Staat ook nogal slordig als Ajax kampioen wordt en Bertje staat daar 'Eh ohja die schaal...hmm... die ligt nog op m'n bureau in Zeist volgens mij.... sorry!!'quote:Op maandag 7 april 2014 14:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De KNVB had de schaal ook gisteren al in Arnhem. Bekenden ze toen ook kleur en gingen ze er toen ook vanuit dat Feyenoord zou verliezen van RKC en Ajax zou winnen van Vitesse?
Omdat er gelijk aan de wensen van Ajax word voldaan. En dat ze daarmee er dus gewoon van uit gaan dat Feyenoord punten verliest. Anders hadden ze de wedstrijd net zo goed niet hoeven verzetten. KNVB legt hiermee nog eens extra druk op Feyenoord - PSV dan dat nodig is. Als je dat niet wil begrijpen dan heb je ook oogkleppen op. Want met dit scenario wat er nu is, komt het eigenlijk het beste uit voor de KNVB dat Ajax wint en Feyenoord punten verliest. Zodat Ajax gezellig hun feestje kan vieren zondag. En of Ajax nou wint of verliest, problemen komen er toch wel in de binnenstadquote:Op maandag 7 april 2014 14:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat is er schandalig dan, kan je dat eens uitleggen. Geldt ook voor al die andere huilies. Er zijn een aantal partijen die er wat op tegen konden hebben; ADO, de gemeente, en de KNVB. En die hebben dat niet, zelfs ADO dus niet. Wat heeft het in godsnaam voor invloed op PSV - Feyenoord, en waarom zitten al die mensen nu huilie huilie te doen? Het is niet DIE wedstrijd die verplaatst wordt, dus wat is het probleem
Er is gewoon een KANS dat Ajax kampioen wordt, het is niet ineens dat ADO met 0-3 achterstand moet beginnen ofzo. KNVB moet rekening houden met die kans, net als dat de schaal zondag al in Arnhem was, of waar dan ook de beslissing kan vallen.
Sowieso is het qua beleving mooier als die potjes tegelijk worden gespeeld, ik kan me ook het veiligheidsaspect goed voorstellen, want wat als er 40.000 man 4 uur zit te wachten en te zuipen, en Feyenoord wint ff met 0-3 bij PSV? Dan zit je ineens met een menigte waar de sfeer omslaat.
Het is echt prachtig te zien hoe mensen komen met allerlei aloude clichés, maar niemand eigenlijk met een goed argument kan komen waarom dit nou zo in het voordeel van Ajax zou zijn?
Wat is de druk voor Feyenoord dan? Wat hangt er voor Feyenoord af van wat er in Amsterdam gebeurt? Helemaal niks volgens mij.quote:Op maandag 7 april 2014 14:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Omdat er gelijk aan de wensen van Ajax word voldaan. En dat ze daarmee er dus gewoon van uit gaan dat Feyenoord punten verliest. Anders hadden ze de wedstrijd net zo goed niet hoeven verzetten. KNVB legt hiermee nog eens extra druk op Feyenoord - PSV dan dat nodig is. Als je dat niet wil begrijpen dan heb je ook oogkleppen op. Want met dit scenario wat er nu is, komt het eigenlijk het beste uit voor de KNVB dat Ajax wint en Feyenoord punten verliest. Zodat Ajax gezellig hun feestje kan vieren zondag. En of Ajax nou wint of verliest, problemen komen er toch wel in de binnenstad![]()
Maar goed in Amsterdam ben je met een andere mening al gelijk een Calimero of een huillie.
Maar waarom kon AZ (met nog een beter reden) niet verzet worden? En dit wel? Wat is daar je argument van. En je begrijpt volgens mij niet helemaal. Door deze wijziging lijkt de KNVB al gewoon te zeggen dat Ajax zeker gaat winnen. En dat Feyenoord waarschijnlijk punten gaan verliezen. Dit mag de KNVB nooit laten blijken, spel schema's kunnen niet worden afgestemd op mogelijk resultaten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Wat is de druk voor Feyenoord dan? Wat hangt er voor Feyenoord af van wat er in Amsterdam gebeurt? Helemaal niks volgens mij.
Ajax doet een voorstel, met een goede onderbouwing, gezien het gewoon voor de 'beleving' het spannendst is als die wedstrijden tegelijk gespeeld worden. Dan heeft geen een van de belanghebbenden er iets op tegen, maar dan zouden ze het dus toch af moeten wijzen 'want het is Ajax'?
Ik ben best vatbaar voor goede argumenten, maar ik heb er nog geen één gehoord. Als ADO het er nou niet mee eens was en de KNVB drukt het erdoor dan had je best een punt. Maar nu is het gewoon klagen om het klagen.
Nu zegt toch ook niemand dat PSV-Feyenoord maar effe verplaatst moest worden? Als jullie zelf jullie eigen wedstrijd hadden willen verplaatsen naar zondag had je dat als AZ gewoon aan kunnen vragen.quote:Op maandag 7 april 2014 14:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wtf. Paar jaar terug werd AZ ook op een zondag kampioen toen PSV Ajax versloeg. Ze speelden zelf op een zaterdag.
Geen ene wanklank gehoord dat de wedstrijd PSV-Ajax verplaatst moest worden. Waarom nu wel?
WAAROM zegt de KNVB dat? Dat zie ik er totaal niet in namelijk, want is het tijdstip van invloed op de mogelijk uitkomst? Als het om 12:30 werd gespeeld stond dan om dat tijdstip die schaal daar al te glunderen hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 14:46 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar waarom kon AZ (met nog een beter reden) niet verzet worden? En dit wel? Wat is daar je argument van. En je begrijpt volgens mij niet helemaal. Door deze wijziging lijkt de KNVB al gewoon te zeggen dat Ajax zeker gaat winnen. En dat Feyenoord waarschijnlijk punten gaan verliezen. Dit mag de KNVB nooit laten blijken, spel schema's kunnen niet worden afgestemd op mogelijk resultaten.
Risicowedstrijden worden altijd om 12:30 uur gespeeld, ook als voor de uitsupporters geen kaarten beschikbaar zijn. Ervaring uit het verleden leert namelijk dat zondag hoe dan ook Den Haag supporters op eigen gelegenheid naar Amsterdam komen.quote:Op maandag 7 april 2014 14:28 schreef kalinhos het volgende:
Het enige argument wat ik hier steeds lees is "Ja, het is nou eenmaal zo dat de wedstrijd om 12.30 stond. Regels zijn regels. Onzin om te verplaatsen" Meer qua argumentatie zie ik niet eigenlijk.
De gemeente Amsterdam zou bv. een punt kunnen hebben om he tzo te houden (inroostertijden agenten, voorbereiding, weet ik het), maar die vinden het prima
ADO den Haag zou bv. een punt kunnen hebben om het zo te houden (voorbereiding op ingesteld, om 9.30 staat de Chefkok al pasta klaar te maken, wij willen ons niet aanpassen aan Ajax, etc). Maar die vinden het ook prima.
Fox zou bv. ook een punt kunnen hebben om het zo te houden (wedstrijden de hele dag, Jan van Halst heeft een duur dagtarief, wat gaan we nu om 12.30-14.30 doen? etc) maar die vinden het ook prima zo.
Dan blijft echt alleen het 'regels is regels!' argument over om het níet te doen.
Nee ja maar oneerlijk enzo, want de KNVB en Ajax dit dat zus zo. Iedereen (die er bij betrokken is) vindt het goed, maar toch moet de KNVB het ff afwijzen. Of minstens tot woensdag wachten met toestaan, want dit is echt véél te snel. En Feyenoord heeft nu knikkende knietjes, om een wedstrijd die van 0,0 invloed is op hun eigen potje. Want de KNVB gaat er vanuit dat Ajax wint ofzo, want die kans is om 16:30 groter dan om 12:30. Zoiets. Denk ik. Maar ik snap t niet helemaalquote:Op maandag 7 april 2014 15:02 schreef Loohcs het volgende:
Hoe kan hier nu zoveel gezeik over zijn? Die paar uur later heeft niemand last van.
Ik vind de gemaakte beslissing ook verdedigbaar, maar jij als Ajacied moet toch ook inzien dat er met twee maten gemeten wordt en dat zoiets wrevel wekt?quote:Op maandag 7 april 2014 14:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
WAAROM zegt de KNVB dat? Dat zie ik er totaal niet in namelijk, want is het tijdstip van invloed op de mogelijk uitkomst. Als het om 12:30 werd gespeeld stond dan om dat tijdstip die schaal daar al te glunderen hoor.
Dat met AZ vond ik ook lullig destijds, maar KNVB vond dat er genoeg rust tussen de wedstrijden was (was er ook volgende reglementen), dus dat verzetten onnodig was. Kan je het inderdaad niet mee eens zijn, maar ik zie niet hoe dat van invloed zou zijn op deze beslissing. Het gaat nu om een paar uurtjes uitstel, geen wedstrijd compleet uit een speelronde vissen en op een ander moment laten spelen. Waar, nogmaals, geen enkele van de belanghebbenden bezwaar tegen heeft. Dus op welke grond zou de KNVB dit dan af moeten wijzen? Omdat iets wat er misschien een klein beetje op leek omdat het ook iets met 'verzetten' te maken had niet werd toegewezen een paar weken terug?
Kerel, wat zit je nou allemaal te bazelen?quote:Op maandag 7 april 2014 15:07 schreef eight het volgende:
[..]
Risicowedstrijden worden altijd om 12:30 uur gespeeld, ook als voor de uitsupporters geen kaarten beschikbaar zijn. Ervaring uit het verleden leert namelijk dat zondag hoe dan ook Den Haag supporters op eigen gelegenheid naar Amsterdam komen.
Om veiligheidsredenen worden dit soort wedstrijden altijd vroeg afgewerkt, zodat men deze uitsupporters beter kan begeleiden.
Feitelijk gezien zijn de Ado supporters nu vogelvrij verklaart.
welke 2 maten? De situatie met Az is niet vergelijkbaar, hooguit een beetje. Verder is deze situatie (wedsrijd van 4u later is van invloed op kampioenschap eerder op de dag) nog nooit voorgekomen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:09 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind de gemaakte beslissing ook verdedigbaar, maar jij als Ajacied moet toch ook inzien dat er met twee maten gemeten wordt en dat zoiets wrevel wekt?
quote:Op maandag 7 april 2014 15:07 schreef eight het volgende:
[..]
Risicowedstrijden worden altijd om 12:30 uur gespeeld, ook als voor de uitsupporters geen kaarten beschikbaar zijn. Ervaring uit het verleden leert namelijk dat zondag hoe dan ook Den Haag supporters op eigen gelegenheid naar Amsterdam komen.
Om veiligheidsredenen worden dit soort wedstrijden altijd vroeg afgewerkt, zodat men deze uitsupporters beter kan begeleiden.
Feitelijk gezien zijn de Ado supporters nu vogelvrij verklaart.
Ik zie geen meten met twee maten. AZ wilde een wedstrijd compleet uit een competitieronde nemen en op een later moment laten 'inhalen'. Ajax vraagt om een wedstrijd binnen dezelfde competitieronde een paar uurtjes later te laten beginnen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:09 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind de gemaakte beslissing ook verdedigbaar, maar jij als Ajacied moet toch ook inzien dat er met twee maten gemeten wordt en dat zoiets wrevel wekt?
Houdt het wel spannendquote:Op maandag 7 april 2014 15:21 schreef Vasion het volgende:
Boeit toch niet, want Feyenoord gaat de 3 punten gewoon pakken.
Ophef om niets
Hehe, eindelijk iemand die niet loopt te miepen over wat er in Amsterdam gebeurt maar gewoon focust op Feyenoord's eigen wedstrijdquote:Op maandag 7 april 2014 15:21 schreef Vasion het volgende:
Boeit toch niet, want Feyenoord gaat de 3 punten gewoon pakken.
Ophef om niets
12:30 ; 5 gewonnen, 2 gelijkquote:Ronde Datum Tijd Thuis team Uit team Uitslag Info
1 vrijdag 2 augustus 2013 20:00 Ajax Roda JC Kerkrade 3 - 0
2 zondag 11 augustus 2013 14:30 AZ Ajax 3 - 2
3 zondag 18 augustus 2013 12:30 Ajax Feyenoord 2 - 1
4 vrijdag 23 augustus 2013 20:00 sc Heerenveen Ajax 3 - 3
5 zondag 1 september 2013 12:30 FC Groningen Ajax 1 - 1
6 zaterdag 14 september 2013 18:45 Ajax PEC Zwolle 2 - 1
7 zondag 22 september 2013 16:30 PSV Ajax 4 - 0
8 zaterdag 28 september 2013 20:45 Ajax Go Ahead Eagles 6 - 0
9 zondag 6 oktober 2013 12:30 Ajax FC Utrecht 3 - 0
10 zaterdag 19 oktober 2013 20:45 FC Twente Ajax 1 - 1
11 zaterdag 26 oktober 2013 20:45 Ajax RKC Waalwijk 0 - 0
12 zaterdag 2 november 2013 18:45 Ajax Vitesse 0 - 1
13 zondag 10 november 2013 14:30 NEC Ajax 0 - 3
14 zaterdag 23 november 2013 20:45 Ajax Heracles Almelo 3 - 0
15 zondag 1 december 2013 12:30 ADO Den Haag Ajax 0 - 4
16 zaterdag 7 december 2013 18:45 Ajax NAC Breda 4 - 0
17 zondag 15 december 2013 12:30 SC Cambuur Ajax 1 - 2
18 zondag 22 december 2013 12:30 Roda JC Kerkrade Ajax 1 - 2
19 zondag 19 januari 2014 16:30 Ajax PSV 1 - 0
20 zondag 26 januari 2014 14:30 Go Ahead Eagles Ajax 0 - 1
21 zondag 2 februari 2014 12:30 FC Utrecht Ajax 1 - 1
22 donderdag 6 februari 2014 20:45 Ajax FC Groningen 2 - 1
23 zondag 9 februari 2014 14:30 PEC Zwolle Ajax 1 - 1
24 zondag 16 februari 2014 16:30 Ajax sc Heerenveen 3 - 0
25 zondag 23 februari 2014 14:30 Ajax AZ 4 - 0
26 zondag 2 maart 2014 14:30 Feyenoord Ajax 1 - 2
27 zondag 9 maart 2014 16:30 Ajax SC Cambuur 1 - 1
28 zondag 16 maart 2014 16:30 NAC Breda Ajax 0 - 0
29 woensdag 2 april 2014 18:45 RKC Waalwijk Ajax 0 - 2
30 zondag 30 maart 2014 14:30 Ajax FC Twente 3 - 0
31 zondag 6 april 2014 14:30 Vitesse Ajax 1 - 1
quote:Op maandag 7 april 2014 16:09 schreef Loveless85 het volgende:
Ohja, en om die '12:30 bakt Ajax er niks van' mythe nog even te ontkrachten;
[..]
12:30 ; 5 gewonnen, 2 gelijk
16:30 ; 2 gewonnen, 2 gelijk, 1 verloren
Uiteraard.quote:Op maandag 7 april 2014 16:31 schreef Ajacied422 het volgende:
Ach, Ajax moet eerst zelf zien te winnen bij ADO. Dat is een nog lastigere opgave.
Dit vond ik ook een mooie;quote:Op maandag 7 april 2014 16:31 schreef Scorpie het volgende:
http://www.psv.nl/Nieuws/(...)zet-naar-9-april.htmKNJB
Maar inderdaad, doen ze anders echt NOOIT he, alleen nu omdat het Ajax is. KNJB dit dat, 40-45 minuutjes er over vergaderd en toen was het al akkoord hihahoquote:Voor rust kreeg PSV (dat bij de KNVB voor deze gelegenheid had verzocht om een tegenstander van buiten de topzes) via een kopbal van Jeffrey Bruma en een volley van Georginio Wijnaldum de kans op voorsprong te komen, maar ook bij hen ontbrak de precisie en het geluk.
hahaquote:Op maandag 7 april 2014 16:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dit vond ik ook een mooie;
https://www.vi.nl/nieuws/(...)ubileumfeest-psv.htm
[..]
Maar inderdaad, doen ze anders echt NOOIT he, alleen nu omdat het Ajax is. KNJB dit dat, 40-45 minuutjes er over vergaderd en toen was het al akkoord hihaho
Ja, en ze dus geen sterke tegenstander wilden hebben, want er moest wel wat te vieren zijn uiteraard!quote:Op maandag 7 april 2014 16:46 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
haha
Dat was toch die wedstrijd toen psv hun 100 jarig jubileum vierden hè?
Het zijn de neuzen die huillie huillie doen en een wedstrijd willen verzetten.quote:Op maandag 7 april 2014 13:53 schreef Silenus het volgende:
Haha die jank-reacties van types als Indiaantje zijn toch altijd wel de kers op de taart in dit soort situaties.
Ah een simpel verzoek is al huilie huilie tegenwoordig. Wat zal jij een leuke verhouding hebben met je baas dan, daar in de haven. Als hij dus vraagt of een containertje van locatie A naar locatie B kan verplaatsen is hij dus huilie huilie aan 't doen.... Interesting...quote:Op maandag 7 april 2014 17:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Het zijn de neuzen die huillie huillie doen en een wedstrijd willen verzetten.
huhuhuhuhuhuquote:Op maandag 7 april 2014 17:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik snap best dat het in jullie oren nogal raar klinkt. Wij vinden 4 uur wachten op een titel iets te lang, jullie wachten al sinds de lente van 1999.quote:Op maandag 7 april 2014 17:08 schreef superniger het volgende:
[..]
Hardop gelachen.quote:Op maandag 7 april 2014 17:13 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik snap best dat het in jullie oren nogal raar klinkt. Wij vinden 4 uur wachten op een titel iets te lang, jullie wachten al sinds de lente van 1999.
....
Heb helemaal niks met Rotterdam en Feyenooit.quote:Op maandag 7 april 2014 17:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah een simpel verzoek is al huilie huilie tegenwoordig. Wat zal jij een leuke verhouding hebben met je baas dan, daar in de haven. Als hij dus vraagt of een containertje van locatie A naar locatie B kan verplaatsen is hij dus huilie huilie aan 't doen.... Interesting...
Nope. Ben geen kakkerlak.quote:Op maandag 7 april 2014 17:13 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik snap best dat het in jullie oren nogal raar klinkt. Wij vinden 4 uur wachten op een titel iets te lang, jullie wachten al sinds de lente van 1999.
....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |